Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotengeknuffeld worden door een jongen???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Onderwerp: geknuffeld worden door een jongen???
    Geplaatst op: 14 mei 2004 om 15:46

Beste Aadtos,

Ik denk dat het voornaamste probleem, van beide kanten, toch wel het niet kunnen nemen van initiatieven, omdat een ander cultuur en/of geloof een veels te grijs en onbekend gebied is. Alles wat onbekend is, vormt immers in de meeste gevallen een soort van bedreiging.

Ik vind het jammer te moeten horen dat je met een gering aantal Moslims openlijk contact hebt. Ik vind dat we elkaar de kans moeten geven onszelf te zijn en onszelf voor te stellen als het ware. Zonder vooroordelen of dergelijke. Want het vastklampen aan alle vooroordelen wekt alleen maar nog meer dreiging en/of onbegrip.

En zoals je wellicht ook op dit foum gemerkt hebt, niet elke Moslim is hetzelfde. Net zoals niet alle mensen (of ze nu een geloof belijden of niet en wat voor geloof dat ook moge zijn) hetzelfde zijn.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:36

als er wederzijds begrip en respect is... openlijk contact met veel moslims heb ik namelijk niet.. slechts met enkele... dus ik heb nog een lange weg te gaan

aad

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 16:18

Beste Aadtos,

Toevallig ben ik ook een studente in Amsterdam

Ik ben trouwens van mening dat je geen algemeen beeld kan schetsen van een bepaalde groep. Elk mens is en denkt anders en dat zou tot een vertekend beeld kunnen leiden. Ik ben meer een persoon die naar iemand als individu kijkt, dat vind ik wat redelijker.

Ik zat laatst in de trein naar huis, toen er een (Nederlandse) jongen naast me kwam zitten. Hij studeerde psychologie en filosofie. Ik kende hem niet, maar voor we het wisten waren we verwikkeld in een erg prettig gesprek over de zin van het leven, onze kijk op de wereld etc etc.

Wat je zegt is enigszins wel waar: bekrompen gedachtengangen en houdingen komen van beide kanten. Maar zolang er wederzijds begrip en respect is, staat niets openlijk contact in de weg.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 15:58

ehm ik zit in Amsterdam op school, en ik put op eigen ervaringen natuurlijk...

maar ik zou graag een stukje met je willen wandelen... en daar wel willen praten over levensbeschouwing en filosofie

mijn reactie is ook niet alleen op jouw stukje gericht, deels wel/deels niet maar dat is ook niet de opzet. De opzet is om naar een gehele cultuur te kijken en die te beschouwen. Ik denk dat het een verdere toekomst in de weg kan zitten, en vooral op de starre wijze die ik op dit forum constateer. Ja ik kom af en toe een moslim tegen die zich een stuk liberaler voordoet, en daar ben ik ook wel blij om... alleen iedere cultuur heeft zo zijn voor en tegens...

maar ik zou zoals ik al eerder zei: graag een dagje met je meelopen en discussieren, mits je je openstelt voor andere filosofieen... alleen dan zou ik je ook wel eens willen vragen om bijvoorbeeld een dagje mee te lopen met wat ik bijvoorbeeld de hele dag meemaak... :)

en trouwens om op je laatste stelling te reageren: het is een bekrompen reactie van beide culturen... en begrijpen elkaar niet... maar eh om maar een voorbeeld te noemen... tweede wereldoorlog.. de holocaust... dat wat daar gebeurde kan zo weer gebeuren... en daarbij wil ik je wijzen op het feit dat moslims over de gehele wereld zich wel in zo'n positie meten. maar het is ook de kern van het elkaar kennen en elkaar begrijpen dat je eigenlijk een nieuw maatschappelijk concept krijgt en geen concessies doet... alleen je hebt natuurlijk wel een bepaald moraal denk ik...

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 15:43

Beste Aadtos,

Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag ! Ik stel hem dus opnieuw: ik ben inderdaad een Moslima dat niet door jongens/mannen geknuffeld wenst te worden. De voornaamste reden hiervoor ligt niet in het feit dat ik Moslima ben, maar om het feit dat ik gewoon niet van dat "plakkerige" gedoe hou! Genegenheid, liefde en vriendschap kan je ook wel op andere manieren uiten en verkrijgen. Zie het dus maar als iets ongewenst.

Welnu, ben ik om die reden niet goed/genoeg ge�ntegreerd?

verder:

In eerste instantie geplaatst door aadtos

Een hoofddoekje blokkeert inderdaad echt openlijk contact en zeker voor de algemene cultuur.

Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat ik het hier absoluuuuut niet mee eens ben! Je zou eens een dagje met mij moeten lopen, kijken hoe het "openlijke contact" en de sociale omgang met anderen is, van een dame met hoofddoek op.

Ik vraag me dan toch af of het nu aan de hoofddoek ligt, of aan de bekrompen mentaliteit van menigeen!

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 14:47

op abdel22 reageer ik denk ik maar eens niet :)

ten eerste zien jullie het doel niet echt van mijn post... mijn post getuigt van meer maatschappelijk overzicht... en niet enkel het moslim-ego...
net zoals dat de maatschappij wordt verziekt door zieke architectuur wordt de maatschappij misschien nog wel meer overspoelt meer met kortzichtige en zelfzuchtige antwoorden. Al dan nu...

ten eerste vind ik dat sommige mensen zich in deze thread behoorlijk kinderachtig gedragen, waarbij vriendschappelijke intenties helemaal verkeerd worden begrepen. Is dit egoistisch ja of nee. Ik zeg van wel... je analyseert een andere cultuur niet (lees: doelgroep) , en je staat er ook niet voor open.

de kern van een goede samenleving is elkaar kennen en elkaar begrijpen waarbij ook de mens zelf centraal mag staan. Ruzie en oorlogen zijn meestal (zeker vanaf gelovige kant) op onbegrip en jalouzie en dus ook de vooroordelen jegens anderen. Iets wat ik op deze site veel tegenkom. Mensen die zelf geen eens een mening hebben en die tegen kritiek niet opgewassen zijn helaas...

elkaar kennen en elkaar begrijpen, het is zo ongelovelijk moeilijk... maar hoofddoekjes(vergeet niet dat dit voor mij niet heilig is) en de afstandelijkheid van moslims - zoals we in dit forum kunnen terugvinden - zorgen voor onbegrip in de samenleving. Moslims willen zichzelf maar in het beklaagdenbankje stoppen als zijnde zondebokken terwijl moslims zich ook zouden kunnen dragen als ��n van de vele culturen (lees: doelgroepen) in ons land, Nederland. Een andere mogelijkheid is om misschien "elkaar kennen en elkaar begrijpen" en geen geisoleerde groepjes vormen... ook op deze site wordt weer het bewijs geleverd... vooroordelen genoeg van veel moslims en moslima's veel onbegrip zorgt misschien wel voor een verdere breuk tussen Nederland en de moslim-cultuur.

In Frankrijk hebben ze door dat de nieuwe zakelijkheid nu onderdak biedt aan vele probleem gevallen die allemaal hun eigen cultuur claimen... ze hebben ook door dat dit de eenheid in een land ernstig aan kan tasten, staatsveiligheid in het geding misschien... en natuurlijk kun je het wel doen alsof het voor iedere moslima een zeer persoonlijke keuze is; ik kijk er als nuchtere Nederlander met zelfreflectie tegenaan alsof een hele cultuur zich aan het afschermen is tegenover de algemene cultuur... en de vraag is telkens of wij dit laten gebeuren...

In de bouwkunde leren we veel over grenzen en geen grenzen, ruimtes en referenties. Een hoofddoekje blokkeert inderdaad echt openlijk contact en zeker voor de algemene cultuur. Hier is dan ook sprake van een kwalijke zaak; Eenheid in een land is nodig om je land ook door te kunnen laten gaan. Dit forum deed mij eigenlijk ook pijn, pijn om te zien hoe mensen zich in hun onwetendheid afschermen van een andere wereld... en moeten wij juist niet blij zijn dat we net van de verzuiling af zijn?

Terug naar boven
Abdel22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 13:38
Je moet ze geen aanleiding geven om je te knuffelen. Als jij strak en streng uit je ogen kijkt durft geen enkele jongen bij je in de buurt te komen, geloof me, ben een jongen en ik kan het weten.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door aadtos

integreren, incasseren... tjongejonge het blijkt weer heel moeilijk hieral... ik leer steeds meer in ieder geval...

misschien dat dit ook wel een van de redenen is waarom nu in Frankrijk een hoofddoekjesverbod geldt... daar ooit wel eens bij stil gestaan? dit voorgaande feit maakt me ook verdrietig dat mensen zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen...

 

Beste Aadtos,

Ik begrijp jouw reactie niet helemaal! Wat heeft het wel of niet geknuffeld willen worden met integreren en al helemaal het het hoofddoekJES (heb een hekel aan aan die verklein (lees denigrerende) woordjes!) verbod te maken?!

Voor een Moslim(a) is het inderdaad verboden om iemand van een ander geslacht, die niet tot de mahram behoort, te knuffelen. Maar er zijn genoeg niet-Moslim(a)s die ��k niet geknuffeld willen worden door een ander! Dat kan verschillende redenen hebben: van smetvrees tot het onprettig ervaren wanneer iemand lichamelijk contact (op een dusdanige manier) maakt.

Ikzelf hou er ook absoluut niet van als iemand van het andere geslacht mij vastpakt en een knuffel wil geven. Dit heeft niet zozeer te maken met het principe dat ik Moslima ben, maar eerder het idee van dat anderen op geen enkele manier aan mijn lijf moeten komen, basta! Of het ze nu gaat om genegenheid of dat er een sexuele factor ten grondsl*g ligt, tis mijn lijf en als ik iets niet wil, gebeurt het ook niet!

Betekent dit nu dat ik niet goed/genoeg ge�ntegreerd ben?!

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 16:26

integreren, incasseren... tjongejonge het blijkt weer heel moeilijk hieral... ik leer steeds meer in ieder geval...

misschien dat dit ook wel een van de redenen is waarom nu in Frankrijk een hoofddoekjesverbod geldt... daar ooit wel eens bij stil gestaan? dit voorgaande feit maakt me ook verdrietig dat mensen zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen...

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 04:55

nee het zijn geen marokaanse jochies want a;s dat wel zo was geweest had ik t tegen me broer gezegt die gaat met veel marokaanse jongens om

maar het is al opgelost hamdoulillah de ene mag van mij niet meer tegen me praten lachen of zwaaien en helemaal niet meer aanreken en de andere heb ik nu ruzie mee omdat zijn broertje mij niet mag ofzo heel vaag

maar bedankt allemaal

walaikum asalaam najiha

Terug naar boven
*OeGt Fi DiEn* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 12:34

Salaam Ouleikoum Oegt najiha

Je moet gewoon hard zijn tegen die (rot) jochies. Als ze naar je toe komen of je aanraken dan zeg je gewoon dat ze moeten 'opdonderen'. Sorry dat ik dat woord gebruik , maar ik maak me er zo boos om.Zijn het marokaanse jochies??

Jongens bij mij op school durven amper met mij te praten. Ze weten hoe ik in mekaar zit , dus laten ze me met rust.

 

Ik hoop dat Allah je hiermee zal helpen , inch-allah

Wa Salaam oueiloum

Je zuster in de islam

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 10:14

Salaam

Persoonlijk denk ik ook dat er slechte bedoelingen achter zitten ,maar of dit zo is of niet, het blijft verboden. Het is niet gepast om de eer van een moslima op zo een brutale manier te schenden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 12:39
Ze willen gewoon knuffelen met meisjes die ze een 'lekker wijf' vinden, denk ik. Da's tenminste mijn ervaring.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 12:29

Hoi Zahra,

het zal inderdaad niet altijd om genegenheid in de strikte zin gaan, maar toch wel zeker om positieve gevoelens.  Het lijkt mij heel sterk dat ze knuffelen met mensen die ze niet leuk vinden, het betekent voor hen tenslotte ook iemand binnenlaten in hun persoonlijke ruimte...  Maar inderdaad, dat weet de topic-startster het beste en ik bedoelde ook niet dat ze zich moet laten knuffelen als ze dat niet wilt  Wat ik wou zeggen, was dat knuffelen in 99% van de gevallen niet slecht bedoeld is en er niet dadelijk agggresief op gereageerd moet worden...

Groetjes van een professioneel knuffelbeest

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 05:17

hi

Ik vind dat het wel als pesten bedoeld kan zijn..maar dat weet de topic start(s)ter het beste.Als jij zegt dat je niet mag geknuffeld worden door jongens omwille van je geloof,heb je kans dat jongens je daarom juist proberen te knuffelen,om je te pesten.Al was ik vroeger geen moslima,ik hield ook niet van dat lijfelijk gedoe.(genegenheid).Ik liet dat ook heel duidelijk merken..toen..en nu nog steeds.Bij mij is het dus meer een persoonlijk iets dan dat het is omdat ik moslima ben.Nou twijfel ik ook of puberjongens je knuffelen om genegenheid of om andere redenen..

knuffel van Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 04:05

Hallo,

hoewel ik begrijp dat het niet leuk is tegen je wil geknuffeld te worden, moet er nu ook weer niet gezegd worden dat dat om te pesten is.  Als je iemand wil pesten, doe je dat op een andere manier, toch niet door te knuffelen (in mijn ogen nog altijd een uiting van genegenheid)?  Ik denk dat het hier eerder om een cultureel misverstand gaat en ik kan me inbeelden dat het niet makkelijk is om te zeggen dat je niet geknuffeld wil worden (het 'weigeren' van die genegenheid dus).  Bij gevolg heb ik ook wel moeite met bepaalde uitspraken die hier gedaan zijn, misschien waren ze grappig bedoeld, maar die 'grote-broer-uitspraken' leken mij toch wel erg gemeend.  Als die jongens niet weten dat moslima's niet geknuffeld mogen worden, kan je hen niet kwalijk nemen dat ze iemand, die ze graag hebben, willen knuffen.  Ik hoop in ieder geval dat het ondertussen uitgepraat is...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 03:20

asallam aleikum,

Ik snap de reactie van danoontje niet helemaal..

Het is inderdaad 'grootspraak'met humor..een soort dingen wensen die niet tot werkelijkheid gebracht (kunnen)worden.Deze mensen zijn boos,en als je boos bent zeg je zulke dingen..

Ik heb niet de indruk gekregen van dit topic ,dat ze werkelijk daar op het schoolplein iemand gaan opwachten,jij wel?

Ook vind ik het vreemd,dat die jongens daar op school op deze leeftijd nog bezig zijn met meisjes pesten...als iemand niet geknuffelt wil worden zou dat duidelijk moeten zijn lijkt me?

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 02:43

asalaamoe alaikum

hahahha jammer joh zodra ze nog niet weten wat nee betekend mag je je tas weer opnieuw volproppen hoor

liefs najiha

wailikum asalaam

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 01:23

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe ALlahie wa barakatoe/hallo,

 

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

asalaamoe aliakum

bedankt allemaal voor jullie aandacht en hulp

ikzelf heb gister er een beetje een grapje van gemaakt door tegen een jongen te zeggen(die kwam aanlopen met openarmen om mij te knuffelen) gezegt neej ik knuffel jou niet en toen zei hij wijs je me af en toen zei ik dus weer ja

dus van hem ben ik af hij praat gelukkig nog wel met me maar een andere jongen die kijkt me niet meer aan en als ie kijkt kijkt ie zodus maar jah van hem ben ik dus ook af

dank jullie wel

wailikum asalaam najiha

Elhamdoelilah!

Maar aan de andere kant ook wel jammer, want ik had mijn tas nou net volgepropt met loodzware boeken...hihihihi...

 

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 23:31

Ik meen het wel. Ik kan me niet ontrekken aan het idee dat deze mensen de lagere school leeftijd al lang te boven zijn. En ik vind het verontrustend dat (deze)moslims op emotioneel gebied blijkbaar niet verder komen dan deze leeftijd. Dat beloofd nog wat voor de toekomst.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 12:33

Och Danoontje, dat meen je toch niet zeker? Laat jij je beeld van moslims afhangen van een beetje grootspraak op een internetforum? Wij riepen vroeger op de lagere school ook tegen elkaar dingen als "Ik haal mijn broer erbij, en die slaat je helemaal in elkaar" als je grote ruzie met iemand had. Dat heeft geen fluit met moslims te maken hoor.

Groetjes,

Amier.

Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 02:30

Ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk verschrikkelijk.

Maar ik schrik hier echt van de reactie van sommige mensen, met name nak4life en abdu-allah. Er worden gelijk suggesties gedaan die te maken hebben met dikke boekentassen en grote broers. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar jullie bevestigen de voordoordelen die bestaan over moslims. Je kan mij niet vertellen dat dit "goede" oplossingen zijn waar allah blij mee is en ik hoop van harte dat het allemaal maar als een "geintje" bedoeld was.

En wie zei nou dat ze het wel tegen haar broers en moeder durfde te vertellen en niet tegen haar vader? Wat is dat dan voor een verschrikkelijke man?? Een man die blijkbaar niet het beste met zijn dochter voor heeft...

Ik krijg toch langzamerhand het idee dat moslims een stuk minder vredelievend zijn als ze zich voor doen.

Jammer.

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 02:06

asalaamoe aliakum

bedankt allemaal voor jullie aandacht en hulp

ikzelf heb gister er een beetje een grapje van gemaakt door tegen een jongen te zeggen(die kwam aanlopen met openarmen om mij te knuffelen) gezegt neej ik knuffel jou niet en toen zei hij wijs je me af en toen zei ik dus weer ja

dus van hem ben ik af hij praat gelukkig nog wel met me maar een andere jongen die kijkt me niet meer aan en als ie kijkt kijkt ie zodus maar jah van hem ben ik dus ook af

dank jullie wel

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 08:10

salaam

helemaal mee eens, eigenlijk normaal gezien moet jij je territorium afschermen,ik bedoel hiermee,dat er bepaalde grensen zijn dat alleen en enkel met de toelating van de betrokken persoon overgescherde mogen of kunnen worden

en zoals amier zei, het zijn ongewenste intimiteit,dus laat u niet doen meid,en vooral geen schrik hebben, want alles kan opgelost worden, maar in dit geval is het toch wel een eer kwestie.

dus nogeens, laat u niet doen!en laat hun zien hoe erg da je het vindt,en ik ben er zeker van dat als je het een keer (te goei) doet,en een beetje streng doet zullen ze u wil  wel respectere!mezian tbarkellah!wie denken ze dat ze zijn!gair inshallah.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 08:06

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

He oeghtie Najiha, ik ben zelf ook berbers, maar als ik dit zou meemaken op school, dan zou ik het aan mijn moeder vertellen, en aan mijn broers, heb er genoeg al hamdoelilah! En die zouden me hier dan wel vanaf helpen inshAllah.

Jah aan mn pa vertel ik het niet hahaha, daar ben ik te verlegen voor... Dus ik snap wel dat je het niet tegen je pa zegt, maar tegen je ma en broers?? Zeg het gewoon, inshAllah komt t dan goed.

Als dat niet zou helpen, zou ik het gewoon zelf zeggen. Zeg tegen die jongens dat je geen behoefte aan hun hebt. En zoals iemand al zei, ontwijk ze.

Je hebt toch een broer als ik het goed begreep, waarom vraag je geen hulp aan hem?

Gair inshAllah.. Waar zit je eigenlijk op school? Kom graag even langs hoor :)

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:51

Salaam,

die reactie van mij was niet zo serieus bedoelt natuurlijk, dat snappen jullie toch wel? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om kaasvreter of iets derlijks genoemd te worden, mits het met humor gebeurt! Ik hou van kaas, ik eet veel kaas, ik heb zelfs op een blauwe maandag eens een cursus kaasmaken gevolgd, dus ik ben trots een kaaskop te zijn! Haha!

Wat dat "knuffelen" betreft, oegt Najiha, aangezien jij er niet van gediend bent kun je naar mijn mening het beste naar de vertrouwenspersoon op jullie school gaan. Als het goed is moet er eentje zijn, en zo niet, dan kun je altijd zelf een leraar of andere leidinggevende persoon uitkiezen die je vertrouwd. Dat knuffelen zijn ongewenste intimiteiten en kunnen tot schorsing van de betreffende leerlingen leiden of zelfs meer. Doen hoor, opkomen voor je rechten!

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 16:20

Salaam Alaikum,

Ben wel nederlander maar eet geen kaas.
Hoor ik nou bij die kaasvreters of niet.
Maak er anders Hutspot-vreters (zonder spekjes) van dat lust ik wel.
Subhanallah.

wa salaam







 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 15:51

salaam oulikoum,

ff over die "kaasvreters" wij houden rekening met hun cultuur, dus als ze zien dat een moslima een hoofddoek draagt moeten ze daar ook rekening mee houden.

oulikoum asalaam,

all praise to allah.

 

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 15:46

 

asalaam oulikoum,

amier schreef:
heehoheehoheehohee! Effe dimmen, je bent hier niet alleen onder de couscousvretes broeder! 

sorry ik liet me ff gaan, kan gebeuren

oulikoum asalaam,

 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 03:14
In eerste instantie geplaatst door abdu_ allah

 die kaasvreters.

 

Heehoheehoheehohee! Effe dimmen, je bent hier niet alleen onder de couscousvretes broeder! 

Ben peynirkaffa ve gururum! (voor de sarmavreters onder ons)

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.