Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWees goed voor je vrouw!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wees goed voor je vrouw!!!
    Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door het licht

ach ja ze volgen Hiris ali misschien die gezegd heeft dat een vrouw gedwongen moet trouwen WAT HELEMAAL NIET KLOPT!!!

kIMMIE IK BEN EEN MOSLIMA EEN VROUW EN IK MAAK MIJN EIGEN KEUZES NET ALS VELE ANDERE MOSLIMAS IK HEB DE KEUS OM NET ALS JOU HALFNAAKT AAN HET STRAND TE GAAN LIGGEN EN IK HEB OK DE KEUZE OM NETJES BEDEKT NAAR BUITEN TE GAAN BESCHERMD TROUWENDS OOK TEGEN DE ZON DE MOSLIMVROUW HEEFT DE KEUZE ALS IK WIL MIJN GELOOF WEG GOOIEN DAN KAN IK ZO VANDAAG MIJN HOOFDDOEK NOG AFDOEN WANT ER IS GEEN DWANG IN DE GODSDIENST!!!! NET ALS HET CHRISTENDOM WIE WORD ER EERDER VERKRACHT KIMMIE? EEN MEID DIE HALFNAAKT OP DE TAFELS DANST IN EEN BAR OF EEN MOSLIMA DIE NETJES GEKLEED NAAR BUITEN GAAT??? OJA EN KOM ER NIET MEE AANZETEN DAT OOMS OF VADERS HUN DOCHTERS VERKRACHTEN WANT DIE MENSEN HEBBEN NIETS VAN DE ISLAM BEGREPEN ER ZIJN INDERDAAD MANNEN DIE HUN VROUWEN ROT EN GEMEEN BEHANDELEN MAAR DIE HEBBEN WEING VAN HET GELOOF BEGREPEN EN SOMMIGE MANNEN ZIJN CULTUURGEBONDEN DUS IS HET DE SCHULD VAN DE CULTUUR ENZ MAAR IEMAND IDE ECHT DE ISLAM VOLGT ZAL GOED ZIJN VOOR DE VROUW

Dat merk ik hier ja...  Heel wat echte moslims doen toch maar lekker respectloos over de gemiddelde westerse vrouw.  Net alsof hun geloof/cultuur hen zegt dat je toch geen respect moet hebben voor een vrouw die zich kleedt zoals ze wilt.  Verder hoef ik mij niet in een huis of hidjaab te verstoppen omdat bepaalde mannen niet snappen dat ze van een vrouw moeten blijven.  Ik snap het als je zegt dat je omwille van je geloof een hidjaab draagt, maar dat van die mannen snap ik echt niet.  Iedereen loopt het risico verkracht te worden, net als iedereen het risico loopt omver te worden gereden door een dronken chauffeur of zo, ga je daarom niet meer naar de supermarkt?  Dat is  toch onzin.  Het is aan de politie en rechtbanken om dit soort dingen aan te pakken.  Als je je daardoor laat beperken in je vrijheid, doe je net hetzelfde met jezelf als wat die ander met je zou doen (je vrijheid afnemen dus).
Ik kies liever mijn eigen pad...  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kimmie keurt prostitutie niet goed.......Omdat het het zelfbeeld verlaagd van de vrouw......Maar......Ze geeft haar wel haar eigenwaarde,door haar zelf te laten beslissen.

Hoi, even een kleine correctie (verder neem je het wel goed voor me op).  Hoewel ik op zich niet snap waarom iemand zich prostitueert of hoe je in staat bent zoiets te doen, vind ik niet dat ik kan oordelen over die vrouwen (of over hun redenen).  Ik bedoel, ik keur het niet goed of af, omdat dat niet aan mij is.  Je laatste zin vind ik dus wel heel erg goed, en geeft het prima weer 
Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:03
Salaam Aleikum,

Kimmie ik denk eerder de afgelopen 40, 30 jaar. Honderd jaar geleden liepen vrouwen er tenminste nog fatsoenlijk bij. En als jij het als een strijd ervaren hebt dat vrouwen hiervoor gevochten hebben, dan zal ik je 1 ding zeggen. Islamitische vrouwen hebben hier nooit voor hoeven vechten omdat het ze al is gegarandeerd binnen de Islam. Vrouwen hebben altijd al rechten gehad binnen de islam, maar blijkbaar dus niet binnen de atheistische/christelijke/joodse gemeenschap.

Waar ik mij aan stoor is het feit dat er meisjes van 8 jaar rondlopen in kledij die geschikt zou zijn voor prostituees. Meestal omdat ze op J-Lo willen lijken of omdat ze worden aangemoedigd door het kleedgedrag van hun ouders. Ik vind het niet normaal wanneer ik lees dat kleine meisjes al vanaf hun 8e op hun lijn gaan letten omdat ze er volgens hun omgeving er mooi uit moeten zien in strakke kleding. Is dat het voorbeeld van de westerse emancipatie waar jij zo voor gevochten hebt. Je lichaam is van jou, maar blijkbaar is dat reden voor veel vrouwen om zich zelf te vernederen door zich te laten piercen net als dieren (ik zeg niet dat ze dieren zijn, ik zei net als)kleding die er nadrukkelijk voor bedoeld zijn om aandacht te trekken van het andere geslacht. Is men dan zo pervers geworden dat alles maar zou moeten kunnen?

Als broeders als Abou Jabir aan de macht zouden zijn, dan zou er denk ik minder verkrachtingen zijn, betere rechtsposities voor vrouwen en zouden vrouwen zich meer bewust zijn van hun verantwoordelijkheid naar kleine meisjes toe. En hijaab is niet verplicht voor niet moslims dus jou niet zo slimme en schijnheilige opmerking hierover (volgens mij wist je dit wel) laat maar weer eens zien dat je zonder argumenten zit.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:23

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Kimmie ik denk eerder de afgelopen 40, 30 jaar. Honderd jaar geleden liepen vrouwen er tenminste nog fatsoenlijk bij. En als jij het als een strijd ervaren hebt dat vrouwen hiervoor gevochten hebben, dan zal ik je 1 ding zeggen. Islamitische vrouwen hebben hier nooit voor hoeven vechten omdat het ze al is gegarandeerd binnen de Islam. Vrouwen hebben altijd al rechten gehad binnen de islam, maar blijkbaar dus niet binnen de atheistische/christelijke/joodse gemeenschap.

Ik zie het als iets wat natuurlijk voorkomt uit humanisme, verlichting, democratie, etc, vandaar honderden jaren.  Wat islamitische vrouwen betreft, je zeg dat nu wel mooi, maar je eerdere taal weerspiegelt het niet.  Immers je respecteert die rechten zoals vrijheid om te dragen wat je wilt toch niet?  Mij lijkt dat je enkel die vrouwen en rechten respecteert die in je eigen kraam passen. 

Waar ik mij aan stoor is het feit dat er meisjes van 8 jaar rondlopen in kledij die geschikt zou zijn voor prostituees. Meestal omdat ze op J-Lo willen lijken of omdat ze worden aangemoedigd door het kleedgedrag van hun ouders. Ik vind het niet normaal wanneer ik lees dat kleine meisjes al vanaf hun 8e op hun lijn gaan letten omdat ze er volgens hun omgeving er mooi uit moeten zien in strakke kleding. Is dat het voorbeeld van de westerse emancipatie waar jij zo voor gevochten hebt.

Nee, maar dat wist je zelf ook wel, neem ik aan?  Verder maakt 'strakke' kledij weinig uit (als je hier een jeansbroek en tshirtje of zo bedoelt), maar ik stoor me net als jij aan kleine meisjes met make-up of hakschoentjes.  Een kind moet nog een kindertijd gegund worden, zeg maar, een kind is niet de persoonlijke opkleedpop van diens moeder.

Je lichaam is van jou, maar blijkbaar is dat reden voor veel vrouwen om zich zelf te vernederen door zich te laten piercen net als dieren (ik zeg niet dat ze dieren zijn, ik zei net als)kleding die er nadrukkelijk voor bedoeld zijn om aandacht te trekken van het andere geslacht. Is men dan zo pervers geworden dat alles maar zou moeten kunnen?

Niet alles moet kunnen, enkel de dingen waarmee een ander niet geschaad wordt.

Als broeders als Abou Jabir aan de macht zouden zijn, dan zou er denk ik minder verkrachtingen zijn, betere rechtsposities voor vrouwen en zouden vrouwen zich meer bewust zijn van hun verantwoordelijkheid naar kleine meisjes toe. En hijaab is niet verplicht voor niet moslims dus jou niet zo slimme en schijnheilige opmerking hierover (volgens mij wist je dit wel) laat maar weer eens zien dat je zonder argumenten zit.

Een hidjaab hoort voor niemand verplicht te zijn...
Betere rechtspositie voor de vrouw?  Door haar getuigenis de helft waard te maken van die van een man bv, bedoel je?  Minder verkrachtingen?  Dat valt te bezien, maar gesteld kan worden dat als de vrouw die verkracht werd niet van kop tot teen bedekt was, het gedeeltelijk als haar eigen schuld wordt gezien.  En wat betreft die verantwoordelijk naar kleine meisjes toe, als je kleine meisjes al loopt te donderpreken over schaamte en eer etc (die indruk krijg ik hier), heeft ze net zo weinig aan haar kindertijd als in bovenstaande voorbeelden.


Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:49

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Omdat zij wat doet dat jij wilt, krijgt ze je respect?...  Ben ik blij dat ik van geen man hoef aan te nemen wat ik hoor te doen, die vrijheid bedoel ik dus oa.

ja, daden spelen ook een rol. de dwang van een man om iets te doen (zoals jij beweert) is hier niet van belang, omdat er sprake is van een ander dwang, de modetijd bv, bijna ieder is gedwongen om zich aan de trend te houden, zoals dus zedeloze kleren aan te hebben, dus een indirecte dwang zal je van spreken, ik heb meer medelijden met die mensen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:55

*knip* wegens dubbele reactie, computergekte!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 16:55

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Welke vraag is niet beantwoord?

deze: en met welke waarheid over de islam heeft hij (Generaal) mij geraakt, zodat ik erom heen ging draaien?????

Je ontneemt me mijn vrijheid niet, maar ik vrees dat dat enkel is omdat je dat niet kan.  Moesten mensen/mannen met jouw gedachtengang het land besturen, vrees ik dat mijn vrijheid zich al snel beperken tot het kiezen uit hijaab of hoofddoek (maw geen keuze) en me worden gezegd dat dat uit respect is dat ik eigenlijk geen keuze heb.

laten we de als-functie niet gebruiken!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 17:45
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Omdat zij wat doet dat jij wilt, krijgt ze je respect?...  Ben ik blij dat ik van geen man hoef aan te nemen wat ik hoor te doen, die vrijheid bedoel ik dus oa.

ja, daden spelen ook een rol. de dwang van een man om iets te doen (zoals jij beweert) is hier niet van belang, omdat er sprake is van een ander dwang, de modetijd bv, bijna ieder is gedwongen om zich aan de trend te houden, zoals dus zedeloze kleren aan te hebben, dus een indirecte dwang zal je van spreken, ik heb meer medelijden met die mensen.

Mode blijft nog steeds een eigen keuze, dat hoef je niet te volgen.  Inderdaad zijn er heel wat mensen die zich daar indirect in laten meeslepen, maar ze hebben wel die keuze. Waar zie jij trouwens zedenloze trends in de mode van dit moment?  Ik ben zelf geen modefreak, maar momenteel is de mode best braaf, dacht ik zo...  Zelfs de korte rokjes gaan weer uit, de lage schoen is in, ...  Valt allemaal best mee dus

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 17:50
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Welke vraag is niet beantwoord?

deze: en met welke waarheid over de islam heeft hij (Generaal) mij geraakt, zodat ik erom heen ging draaien?????

Dat het meerendeel van de westerse vrouwen sterke waarden en normen heeft, en het niet verdiend hier afgeschilderd te worden als halfnaakt, geen zelfrespect, ...  Die vraag had ik trouwens wel beantwoord.

Je ontneemt me mijn vrijheid niet, maar ik vrees dat dat enkel is omdat je dat niet kan.  Moesten mensen/mannen met jouw gedachtengang het land besturen, vrees ik dat mijn vrijheid zich al snel beperken tot het kiezen uit hijaab of hoofddoek (maw geen keuze) en me worden gezegd dat dat uit respect is dat ik eigenlijk geen keuze heb.

laten we de als-functie niet gebruiken!

Dat is anders een veelgebruikt instrument hier  "Als je niet oplet, kom je in de hel."  "Als je een hidjaab draagt, heb je minder kans te worden verkracht." ... Als, als, als.  Maar zie ik het dan zo verkeerd? Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kimmie keurt prostitutie niet goed.......Omdat het het zelfbeeld verlaagd van de vrouw......Maar......Ze geeft haar wel haar eigenwaarde,door haar zelf te laten beslissen.

Hoi, even een kleine correctie (verder neem je het wel goed voor me op).  Hoewel ik op zich niet snap waarom iemand zich prostitueert of hoe je in staat bent zoiets te doen, vind ik niet dat ik kan oordelen over die vrouwen (of over hun redenen).  Ik bedoel, ik keur het niet goed of af, omdat dat niet aan mij is.  Je laatste zin vind ik dus wel heel erg goed, en geeft het prima weer 
Doei Kim

Zou je het voor jezelf goedkeuren? Ik weet zeker van niet... En eigenlijk kan je hier dan ook uit halen dat je het voor andere vrouwen volgens mij ook niet echt verstandig vind lijkt mij..... Maar goed ik heb me bij jou mening neer te leggen.Hiermee trek ik mijn eerste zin weer in.

(P.s. Veel heeft met haar jeugd te maken...)

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:52
In eerste instantie geplaatst door Anne

Ja maar niet om haar aantrekkelijke delen.


Vraag is wat zijn de aantrekkelijke delen.


:P Mij valt het ook wel op en ik vind het soms erg leuk. Zo'n moedertje met hoofddoek en dat twee van die schattige arabische kindjes... echt lief.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kimmie keurt prostitutie niet goed.......Omdat het het zelfbeeld verlaagd van de vrouw......Maar......Ze geeft haar wel haar eigenwaarde,door haar zelf te laten beslissen.

Hoi, even een kleine correctie (verder neem je het wel goed voor me op).  Hoewel ik op zich niet snap waarom iemand zich prostitueert of hoe je in staat bent zoiets te doen, vind ik niet dat ik kan oordelen over die vrouwen (of over hun redenen).  Ik bedoel, ik keur het niet goed of af, omdat dat niet aan mij is.  Je laatste zin vind ik dus wel heel erg goed, en geeft het prima weer 
Doei Kim

Zou je het voor jezelf goedkeuren? Ik weet zeker van niet... En eigenlijk kan je hier dan ook uit halen dat je het voor andere vrouwen volgens mij ook niet echt verstandig vind lijkt mij..... Maar goed ik heb me bij jou mening neer te leggen.Hiermee trek ik mijn eerste zin weer in.

(P.s. Veel heeft met haar jeugd te maken...)

Ik vind het zeker niet verstandig, en ben volledig tegen de vrouwenhandel die ermee gepaard gaat etc (nogal wiedes).  Maar misschien doen sommige vrouwen het wel als enige mogelijkheid om hun kinderen een goed leven te geven etc, dan vind ik niet dat ik daarover te oordelen heb.  Wat je bedoelt met voor mezelf goedkeuren, weet ik niet.  Als je bedoelt of ik het zelf zou kunnen, dan is het antwoord nee, sommige dingen bewaar je (of beter ikke) nu eenmaal enkel voor je geliefde.  Ik hoop dat ik mezelf verduidelijkt heb

Groetjes Kim

PS: Slaat dat van die jeugd op mij?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Kimmie keurt prostitutie niet goed.......Omdat het het zelfbeeld verlaagd van de vrouw......Maar......Ze geeft haar wel haar eigenwaarde,door haar zelf te laten beslissen.

Hoi, even een kleine correctie (verder neem je het wel goed voor me op).  Hoewel ik op zich niet snap waarom iemand zich prostitueert of hoe je in staat bent zoiets te doen, vind ik niet dat ik kan oordelen over die vrouwen (of over hun redenen).  Ik bedoel, ik keur het niet goed of af, omdat dat niet aan mij is.  Je laatste zin vind ik dus wel heel erg goed, en geeft het prima weer 
Doei Kim

Zou je het voor jezelf goedkeuren? Ik weet zeker van niet... En eigenlijk kan je hier dan ook uit halen dat je het voor andere vrouwen volgens mij ook niet echt verstandig vind lijkt mij..... Maar goed ik heb me bij jou mening neer te leggen.Hiermee trek ik mijn eerste zin weer in.

(P.s. Veel heeft met haar jeugd te maken...)

Ik vind het zeker niet verstandig, en ben volledig tegen de vrouwenhandel die ermee gepaard gaat etc (nogal wiedes).  Maar misschien doen sommige vrouwen het wel als enige mogelijkheid om hun kinderen een goed leven te geven etc, dan vind ik niet dat ik daarover te oordelen heb.  Wat je bedoelt met voor mezelf goedkeuren, weet ik niet.  Als je bedoelt of ik het zelf zou kunnen, dan is het antwoord nee, sommige dingen bewaar je (of beter ikke) nu eenmaal enkel voor je geliefde.  Ik hoop dat ik mezelf verduidelijkt heb

Groetjes Kim

PS: Slaat dat van die jeugd op mij?

Ja.....  Dit zijn van die redenen waarom ik het begrijp.

Ik heb niet het gevoel dat we oordelen,eerder begrip vragen voor de eigenwaarde van de persoon zelf. (Zelfrespect)

(P.s Nee......Het heeft vaak met de jeugd van deze vrouwen te maken.)

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 07:55
Salaam

Respectloos? Verkeerde verbonen. Moslimmannen hebben geen hoge hoed op van verkrachtingen. Het is niet de minachting van de westerse vrouw, maar de verkrachting die al te vaak plaatvind op haar. Is het fout om te denken dat geloof dit kan oplossen. Laten we even wetenschappelijk redeneren. De profeet Mohamed (vrede en genade van Allah zij met hem) adviseerde om te vasten indien iemands libido iemands wilkracht begint te overstijgen. Je kunt het met mij toch eens worden, dat als er minder voedingsmiddelen worden genuttigd alleen de belangrijkste organen worden geactiveerd? Valt het geslachtstelsel hieronder? Nee, dus vasten kan inderdaad invloed hierop hebben.
Toch wil ik graag jou uit de illusie halen dat mannen verkrachting val toe te wijden. Want, ik begrijp nog steeds niet waarom jij de psychologische en neurologische data als onsignificant ziet en dus deze gewoon overslaat. Jij weet toch wat er gebeurt als een organisme een prikkel krijgt? Nou dan, waarom blijf jij beweren dat mannen altijd, maar dan ook altijd, boven hun primitieve denkcentra kunnen komen, terwijl jij weet dat deze altijd invloed heeft om iemands onbewuste. Met andere woorden, op een gegeven moment kunnen er dus danig hoeveel prikkels worden toegedient dat de primitieve denkcentra zeker de hogere zal overstijgen. Kijk, en dan had je toch liever minder prikkels, maar die kun je toch niet meer weghalen als men tot de daad is over gegaan. Als je dit blijft ontkennen, ontken jij je eigen ik, want die is ook onder invloed van deze primitieve gedachtes (onbewust natuurlijk). Moslimmannen hebben weldegelijk medelijden met vrouwen die verkracht worden, maar is het niet beter te voorkomen? Is het niet beter dat deze vrouwen nooit zullen neigen naar zelfmoord door met hun eigen daden dit moeilijk te maken (goed te kleden)? Het is niet een beperking van vrijheid, maar een bewuste keuze gevolgen te willen overzien. (Ga mijn woorden niet verdraaien, niet ieder westerse vrouw kleed is zo slecht, maar ja)
Ieder zijn eigen keuze, dus ook om zich te gaan bedekken. Dit is een vrijheid, dit geld ook voor het bedekken, al vind jij het perse van niet. Bovendien, de hijaab kan en mag niet afgedwongen worden. Ja ik weet het, het gebeurd in landen, maar dit is volstrekt een eigen keuze van de moslima. Dus ook om het te dragen en westerse kledij niet te dragen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Respectloos? Verkeerde verbonen. Moslimmannen hebben geen hoge hoed op van verkrachtingen. Het is niet de minachting van de westerse vrouw, maar de verkrachting die al te vaak plaatvind op haar. Is het fout om te denken dat geloof dit kan oplossen. Laten we even wetenschappelijk redeneren. De profeet Mohamed (vrede en genade van Allah zij met hem) adviseerde om te vasten indien iemands libido iemands wilkracht begint te overstijgen. Je kunt het met mij toch eens worden, dat als er minder voedingsmiddelen worden genuttigd alleen de belangrijkste organen worden geactiveerd? Valt het geslachtstelsel hieronder? Nee, dus vasten kan inderdaad invloed hierop hebben.  Nee dus...... Waneer het lichaam constateerd dat het stervende is.....zullen de voortplantings organen actiever zijn....Een logisch gevolg van de natuur,voor het in stand houden van de soort.
Toch wil ik graag jou uit de illusie halen dat mannen verkrachting val toe te wijden. Want, ik begrijp nog steeds niet waarom jij de psychologische en neurologische data als onsignificant ziet en dus deze gewoon overslaat. Jij weet toch wat er gebeurt als een organisme een prikkel krijgt? Nou dan, waarom blijf jij beweren dat mannen altijd, maar dan ook altijd, boven hun primitieve denkcentra kunnen komen, terwijl jij weet dat deze altijd invloed heeft om iemands onbewuste. Met andere woorden, op een gegeven moment kunnen er dus danig hoeveel prikkels worden toegedient dat de primitieve denkcentra zeker de hogere zal overstijgen.(De lul stijgt hem boven de kop of zo?) Kijk, en dan had je toch liever minder prikkels, maar die kun je toch niet meer weghalen als men tot de daad is over gegaan. Als je dit blijft ontkennen, ontken jij je eigen ik ???????, want die is ook onder invloed van deze primitieve gedachtes (onbewust natuurlijk). Moslimmannen hebben weldegelijk medelijden met vrouwen die verkracht worden, maar is het niet beter te voorkomen? Is het niet beter dat deze vrouwen nooit zullen neigen naar zelfmoord door met hun eigen daden Wiens daden? dit moeilijk te maken (goed te kleden)? Het is niet een beperking van vrijheid, maar een bewuste keuze gevolgen te willen overzien. (Ga mijn woorden niet verdraaien, niet ieder westerse vrouw kleed is zo slecht ????? , maar ja)
Ieder zijn eigen keuze, dus ook om zich te gaan bedekken. Dit is een vrijheid, dit geld ook voor het bedekken, al vind jij het perse van niet. Bovendien, de hijaab kan en mag niet afgedwongen worden. Ja ik weet het, het gebeurd in landen, maar dit is volstrekt een eigen keuze van de moslima. Dus ook om het te dragen en westerse kledij niet te dragen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:31

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Respectloos? Verkeerde verbonen. Moslimmannen hebben geen hoge hoed op van verkrachtingen. Het is niet de minachting van de westerse vrouw, maar de verkrachting die al te vaak plaatvind op haar. Is het fout om te denken dat geloof dit kan oplossen. Laten we even wetenschappelijk redeneren. De profeet Mohamed (vrede en genade van Allah zij met hem) adviseerde om te vasten indien iemands libido iemands wilkracht begint te overstijgen. Je kunt het met mij toch eens worden, dat als er minder voedingsmiddelen worden genuttigd alleen de belangrijkste organen worden geactiveerd? Valt het geslachtstelsel hieronder? Nee, dus vasten kan inderdaad invloed hierop hebben.

Alle organen blijven geactiveerd, je hebt misschien niet meer de energie om ze goed te gebruiken, maar da's wat anders

Toch wil ik graag jou uit de illusie halen dat mannen verkrachting val toe te wijden.

Je moet me deze zin even uitleggen hoor, volgens mij is er een zetduiveltje ingekropen.

Want, ik begrijp nog steeds niet waarom jij de psychologische en neurologische data als onsignificant ziet en dus deze gewoon overslaat. Jij weet toch wat er gebeurt als een organisme een prikkel krijgt? Nou dan, waarom blijf jij beweren dat mannen altijd, maar dan ook altijd, boven hun primitieve denkcentra kunnen komen, terwijl jij weet dat deze altijd invloed heeft om iemands onbewuste. Met andere woorden, op een gegeven moment kunnen er dus danig hoeveel prikkels worden toegedient dat de primitieve denkcentra zeker de hogere zal overstijgen. Kijk, en dan had je toch liever minder prikkels, maar die kun je toch niet meer weghalen als men tot de daad is over gegaan. Als je dit blijft ontkennen, ontken jij je eigen ik, want die is ook onder invloed van deze primitieve gedachtes (onbewust natuurlijk).

En net die mannen die hun driften absoluut niet kunnen beheersen, horen aangepakt te worden door de rechterlijke instanties en hebben duidelijk hulp nodig.  Ik snap dat dat jij denkt dat elke man in staat zou zijn een vrouw te verkrachten, volgens mij zijn dat de uitzonderingen.   

Moslimmannen hebben weldegelijk medelijden met vrouwen die verkracht worden, maar is het niet beter te voorkomen? Is het niet beter dat deze vrouwen nooit zullen neigen naar zelfmoord door met hun eigen daden dit moeilijk te maken (goed te kleden)? Het is niet een beperking van vrijheid, maar een bewuste keuze gevolgen te willen overzien.

Het is zeker beter te voorkomen, door die kerels goed aan te pakken of hen te leren alle vrouwen te respecteren.  Maar daarvoor laat ik mijn vrijheid niet inperken... 

Ieder zijn eigen keuze, dus ook om zich te gaan bedekken. Dit is een vrijheid, dit geld ook voor het bedekken, al vind jij het perse van niet. Bovendien, de hijaab kan en mag niet afgedwongen worden. Ja ik weet het, het gebeurd in landen, maar dit is volstrekt een eigen keuze van de moslima. Dus ook om het te dragen en westerse kledij niet te dragen.

Hier begrijp je me even verkeerd, ik vind dat een vrouw de vrijheid moet hebben de hidjaab te dragen.  Ik vind alleen dat als ze dat doet terwille van mannen, dit een domme verantwoording is.  Doet ze het ter wille van haar geloof, is het weer wat anders.  Maar andersmans redenen hoeven natuurlijk de mijne niet te zijn, en ieder kiest dus wat ie draagt.

Groetjes Kim 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:44
Salaam

Ok, fijn dat je het zegt dat het de uitzonderingen zijn. Maar, het respecteren van vrouwen lost alles op? Is dat een realistische of idealistische visie, Ms femme fatale? Dat bedoelde ik waarom je dus niet alleen mannen kunt verwijten zich niet te kunnen beheersen. Ik zeg niet dat ze dat juist niet hoeven. Maar, een beetje discipline van vrouwen (gezonde kledij) kan al goed genoeg zijn. Er zijn/blijven altijd wel uitzonderingen, zelfs hierop. Laat ik maar zeggen dat niet ieder man geestelijk op goede gezondheid is, wat zeg ik nu, dat geld ook voor vrouwen :-P.
Laat ik eens jouw laatste quote eens uitwerken. Mag een moslima volgens jou voor haar geloof die haar vertelt met voorzichtige uiterlijk zich te vertonen bij mannen? Met de duidelijke intentie kwade bedoelen van dezen teniet te doen, die haar geloof voorschrijft? Mijn ideaal is dat zowel vrouw als man bijdragen voor een betere maatschappij. Dus vrouwen goed gekleed met voorzichtige kleding, mannen 'gekleed' met zelfbeheersing/discipline? En kom alstublieft niet aan met de patriachale samenleving dit, de patraichale samenleving dat. Het is misschien interessant te weten dat de westerse vrouwen voor 60 (honderden?) jaren hebben 'gestreden' voor hun rechten. Maar een heel ander verhaal treed op als je slechts een ander opzadelt met de problemen. Zeg eens eerlijk, zou jij een matriachale samenleving even hard willen beoordelen?
Ruud, surf wat rond op biologische websites (geen belediging, kennis vergaren is altijd wel leuk). Tsjakka.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:52

Hoi,

voor sommige van die uitzonderingen zal vrouwen respecteren niet alles oplossen, voor anderen wel.  Sommige mannen hebben dat nu eenmaal niet meegekregen...  Maar beide groepen zijn gebaat bij psychiatrische bijstand, liefst in gevangenisverband. 
Het is nu eenmaal zo dat het overgrote meerendeel van de mannen gewoon van een vrouw kan afblijven, in wat voor omstandigheden dan ook, ook indien de vrouw wat gewaagder gekleed gaat.  En geef nu eerlijk toe, als je zo'n vrouw ziet lopen in ultrakort rokje en hakken van 20 cm, vind je dat dan aantrekkelijk?   De meeste mannen lopen er in een boog omheen, denk ik
Ik blijf dus bij m'n punt, geen vrijheidsbeperking omwille van enkele delinquenten.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:53

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ok, fijn dat je het zegt dat het de uitzonderingen zijn. Maar, het respecteren van vrouwen lost alles op? Is dat een realistische of idealistische visie, Ms femme fatale? Dat bedoelde ik waarom je dus niet alleen mannen kunt verwijten zich niet te kunnen beheersen. Ik zeg niet dat ze dat juist niet hoeven. Maar, een beetje discipline van vrouwen (gezonde kledij) kan al goed genoeg zijn. Er zijn/blijven altijd wel uitzonderingen, zelfs hierop. Laat ik maar zeggen dat niet ieder man geestelijk op goede gezondheid is, wat zeg ik nu, dat geld ook voor vrouwen :-P.
Laat ik eens jouw laatste quote eens uitwerken. Mag een moslima volgens jou voor haar geloof die haar vertelt met voorzichtige uiterlijk zich te vertonen bij mannen? Met de duidelijke intentie kwade bedoelen van dezen teniet te doen, die haar geloof voorschrijft? Mijn ideaal is dat zowel vrouw als man bijdragen voor een betere maatschappij. Dus vrouwen goed gekleed met voorzichtige kleding, mannen 'gekleed' met zelfbeheersing/discipline? En kom alstublieft niet aan met de patriachale samenleving dit, de patraichale samenleving dat. Het is misschien interessant te weten dat de westerse vrouwen voor 60 (honderden?) jaren hebben 'gestreden' voor hun rechten. Maar een heel ander verhaal treed op als je slechts een ander opzadelt met de problemen. Zeg eens eerlijk, zou jij een matriachale samenleving even hard willen beoordelen?
Ruud, surf wat rond op biologische websites (geen belediging, kennis vergaren is altijd wel leuk). Tsjakka.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Dat hoef ik niet.......

A) De meeste verkrachtingen vinden plaats tijdens oorlogshandelingen....

B) In arme landen met veel honger worden de gezinnen met de meeste kinderen geboren.

In bijde gevallen is er spraake van het overleven van de soort.

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 08:58

Hee kimmi ben je weer terug ik dacht dat je het had opgegeven?

Je kunt gewoon niet zonder om met moslims te discuseren.

De islaam trekt jou aan asl een Bij naar bloemen om honing te vinden.

En je bent opzoek naar de waarheid, en die zoetewaarheid kun je allleen vinden als je submit, surrender, obey in cincerty in peace aan Allah.

Alleen dan kimmi zul je je ontpoppen in een mooie flinder die je zo graag wilt zijn. Je wilt er net zo uit zien als onze zusters die eruit zien als engelen als hij hun hoofdoek opdoen.

kimmi zet die negatieve jaloezi om in positieve jaloezi en je zult je beter voelen.

heel veel succes kimmi met opzoek zijn naar de waarheid van het geloven in de Almachtige schepper die geen partners heeft.

Isa ralayhie wa salaam inbnoe maryam rathya lahoe ranha was een profeet die terug zal komen aan de eind der dagen om de kruis af te breken en de dadjaal te bestrijden en de moslims leiden naar de overwinnig over de ongelovigen. aamien

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:03

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders/zusters, niet-moslims ook gegroet,

Sob7anallah wat een gedicht wel niet voor reacties teweeg kan brengen? Gair inschallah. Iedereen bepaald voor zichzelf hoe hij of zij door het leven wil gaan. Bedekt of onbedekt. Ik kies ervoor om bedekt te zijn en Alhamdoelilah ik ben er tevreden en gelukkig mee.

Wie onbedekt door het leven wil gaan kiest daar ook zelf voor. Er bestaat ook nog zoiets als respect van beiden kanten!

Moge Allah swt ons leiden Ameen.

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

p.s.Overigens een mooi en maschallah gedicht en Inschallah zal het in praktijk worden gebracht. ( Ook naar ons vrouwen toe dat we goed, liefdevol en respectvol met onze echtgenoten omgaan inschallah :)

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Hee kimmi ben je weer terug ik dacht dat je het had opgegeven?

Je kunt gewoon niet zonder om met moslims te discuseren.

De islaam trekt jou aan asl een Bij naar bloemen om honing te vinden.

En je bent opzoek naar de waarheid, en die zoetewaarheid kun je allleen vinden als je submit, surrender, obey in cincerty in peace aan Allah.

Alleen dan kimmi zul je je ontpoppen in een mooie flinder die je zo graag wilt zijn. Je wilt er net zo uit zien als onze zusters die eruit zien als engelen als hij hun hoofdoek opdoen.Ik vind ze zo al een mooie vlinder....En mooie vlinders zijn zoals ze zijn......In alle prachtige kleuren.

kimmi zet die negatieve jaloezi om in positieve jaloezi en je zult je beter voelen.

heel veel succes kimmi met opzoek zijn naar de waarheid van het geloven in de Almachtige schepper die geen partners heeft.

Isa ralayhie wa salaam inbnoe maryam rathya lahoe ranha was een profeet die terug zal komen aan de eind der dagen om de kruis af te breken en de dadjaal te bestrijden en de moslims leiden naar de overwinnig over de ongelovigen. aamien

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders/zusters, niet-moslims ook gegroet,

Sob7anallah wat een gedicht wel niet voor reacties teweeg kan brengen? Gair inschallah. Iedereen bepaald voor zichzelf hoe hij of zij door het leven wil gaan. Bedekt of onbedekt. Ik kies ervoor om bedekt te zijn en Alhamdoelilah ik ben er tevreden en gelukkig mee.

Wie onbedekt door het leven wil gaan kiest daar ook zelf voor. Er bestaat ook nog zoiets als respect van beiden kanten!

Moge Allah swt ons leiden Ameen.

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

p.s.Overigens een mooi en maschallah gedicht en Inschallah zal het in praktijk worden gebracht. ( Ook naar ons vrouwen toe dat we goed, liefdevol en respectvol met onze echtgenoten omgaan inschallah :)

 

Ik voel hier een heeeeeeeeele sterke MOSLIMA!!!!!  
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:07
Salaam
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

De meeste mannen lopen er in een boog omheen, denk ik
. Dan denk ik niet dat jij graag met de realiteit van een hoop mannen wilt leren leven, de schaamteloosheid die de meerderheid wel niet heeft. Jammer dat je slechts vrijheidsbeperkingen wilt zien op deze gevolgen. Geloof mij maar, kom bij mij niet langs na een verkrachting, jij leeft liever in jouw eigen wereld. Jammer dat je wetenschap zelfs verlaat in het maken van jouw punt. Eigenlijk zinloos om er nog met verstand over te discussieren. Dus doe je best maar, kleed jij je maar 'leuk/'respectvol''. Ik verwacht wel van jouw gezonde verstand volledige verantwoordlijkheid te accepteren. Voor de rest niks.
Trouwens, jij hebt geen antwoord gegeven op mijn laatste punt. Graag.
Ruud, een specifiekere biologisch antwoord was geweest: in oorlogstijd worden gemiddeld meer jongens geboren dan meisjes. De handeling van verkrachting is rechtevenredig met de chaos in de geest van de verkracht(st)er. En in arme landen willen de meeste mensen kinderen: goedkoop (arbeidskracht), voorziening voor de oude dag. Weer niet biologisch maar door menselijk denken aangezet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:10
Salaam Aleikum,

Kimmie je zegt elke keer dat het gaat om vrijheidbeperkende kleding. Dat is te verwachten van je, omdat je atheist bent. Elke atheist denkt zo, maar een gelovige vrouw kiest vrijwillig voor bedekkende kleding die voor jou vrijheidsbeperkend is. Want men mag bv een sluier niet opdwingen, ook al is het verplicht.
Wat ik dus niet snap is dat je normale kleding (voor mij en vele met mij) vrijheidsbeperkend noemt.
In welk opzicht? Welke dingen zou jij niet meer kunnen doen als je lichaamsvormen niet duidelijk te zien zijn (dus geen strakke spijkerbroek, strakke truitjes, korte rokjes, lange hakken onder de schoenen etc.) Ik denk eerder dat je vrijer zult kunnen bewegen in de letterlijke zin. Stel je eens voor dat je eens geen strakke spijkerbroek aan doet maar een normale spijkerbroe. Je zou volgens mij veel vrijer kunnen bewegen, hetzelfde geld ook voor de truitjes.
Want tegenwoordig lijken vrouwen en mannen allemaal superman of superwoman, met die strakke outfitjes.

Van mij zou je gewoon zo mogen lopen hoor, maar ik zal het nooit gewoon vinden. Zoals jij waarschijnlijk nooit de emancipatie op een andere manier zult bekijken.

En ook voor jou hoop ik dat inshallah jij je de islam zult vinden, voordat je in de toekomst zult sterven en je dag des oordeels tegemoet zult gaan (laten we hopen dat je nog een tijdje te gaan hebt). Je zal waarschijnlijk zeggen van dat dit nooit zal gebeuren, maar zelfs de mensen die het meest tegenstand boden tegen de islam zijn moslim geworden, dus ik hoop jij ook. Hiervoor zul je de islam beter moeten kennen dus ik hoop dat je hier op deze forum nog lang zo veel mogelijk kennis zult vergaren om overtuigd te raken van het juiste pad.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:24

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

De meeste mannen lopen er in een boog omheen, denk ik
. Dan denk ik niet dat jij graag met de realiteit van een hoop mannen wilt leren leven, de schaamteloosheid die de meerderheid wel niet heeft. Jammer dat je slechts vrijheidsbeperkingen wilt zien op deze gevolgen. Geloof mij maar, kom bij mij niet langs na een verkrachting, jij leeft liever in jouw eigen wereld. Jammer dat je wetenschap zelfs verlaat in het maken van jouw punt. Eigenlijk zinloos om er nog met verstand over te discussieren. Dus doe je best maar, kleed jij je maar 'leuk/'respectvol''. Ik verwacht wel van jouw gezonde verstand volledige verantwoordlijkheid te accepteren. Voor de rest niks.
Trouwens, jij hebt geen antwoord gegeven op mijn laatste punt. Graag.
Ruud, een specifiekere biologisch antwoord was geweest: in oorlogstijd worden gemiddeld meer jongens geboren dan meisjes. De handeling van verkrachting is rechtevenredig met de chaos in de geest van de verkracht(st)er. En in arme landen willen de meeste mensen kinderen: goedkoop (arbeidskracht), voorziening voor de oude dag. Weer niet biologisch maar door menselijk denken aangezet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

A)Tijdens een oorlog wordt de geest voordurend geprikkeld door "Angst" "Angst om te sterven" "Deze angst wordt omgezet in overlevings drang...."

Dit doet men door bv zich te verschuilen om niet geraakt te worden.....Maar ook door het geven van de vrije hand aan primitieve voortplantings daden.De spanning wordt tevens ontladen die men voordurend heeft tijdens de bedreigende oorlogssituatie.

B) Men denkt in arme landen met veel honger niet na,al denken veel westerlingen dat.Het voorzien van de oude dag.....Hahahaha...Het is de dag van morgen die al telt.....

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:34
Het is dan ook niet vreemd......Dat onder deze armzalige omstandigheden men bijna niet tot cooperatieve samenwerkings verbanden komt.Om tot het overleven van de soort over te gaan.....Dit door het voortdurende voedsel tekort.Dit belemmert het individueel dan wel het gezamelijk denken.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:34
Salaam

Dus angst overstijgt de mens? Daar zijn twee dingen van op toepassing fight of flight. Jij denkt eenieder liever vecht dan vertrekt. Ik denk dat voor een aanzienlijk deel vertrekken als een betere optie ziet, dus verkrachting/vechten komt volgens mij relatief minder voor dan vluchten. Bovendien, als je zo praat over de menselijke geest, waarom is het voor jou dan onmogelijk/moeilijk te begrijpen dat lusten ook hiertoe in staat zijn? Immers, jij praat over adrenaline, ik over testosteron. Je moet echt leren over biologie, homeostase heet de deelonderwerp. Ik ben niet arrogant of zo, dit moet je maar opzoeken.
B, jij bent echt een laag persoon als je zo over die mensen kunt praten. Kun je zelfs mijn moeder mee beledigen. Ik weet wel zeker dat daar verstandige mensen kunnen wonen dat ons beiden bij mekaar en al zeker verstandigere opmerkingen kunnen maken dan Dhr Ik-begrijp-beter. Hoogmoed? Een dosis respect kan met wel toedienen.
Ach hou toch op over samenwerken. De gezinsband in ontwikkelingslanden is velen malen sterker dan hier in het westen. Dat hoef je niet te accepteren, maar als je eenmaal weet hoe het in een clan ertoe gaat, verbaas je soms hoe je tot sommige dingen te weten komt. Trouwens, hier in het westen is individualiteit een hoog begrip. Samenwerking? Hooguit het niet hebben van clans kan hierop de verklaring zijn. Dat clans mekaar bevechten, maar mochten zij het eens worden, dan is er weldegelijk samenwerking mogelijk. Ik probeer je niet te beledigen, maar weet dat ook in het westen velen ondervoed zijn. Zoals mensen die leiden aan overgewicht (eten steeds hetzelfde), je-kent-ze-wel-stoornissen etcetera. Ik zal netals jou mijn vitamines op peil moeten houden. Vergeet dat nou niet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:45
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Dus angst overstijgt de mens? Daar zijn twee dingen van op toepassing fight of flight. Jij denkt eenieder liever vecht dan vertrekt. Ik denk dat voor een aanzienlijk deel vertrekken als een betere optie ziet, dus verkrachting/vechten komt volgens mij relatief minder voor dan vluchten. Bovendien, als je zo praat over de menselijke geest, waarom is het voor jou dan onmogelijk/moeilijk te begrijpen dat lusten ook hiertoe in staat zijn? Immers, jij praat over adrenaline, ik over testosteron. Je moet echt leren over biologie, homeostase heet de deelonderwerp. Ik ben niet arrogant of zo, dit moet je maar opzoeken.
B, jij bent echt een laag persoon als je zo over die mensen kunt praten. Kun je zelfs mijn moeder mee beledigen. Ik weet wel zeker dat daar verstandige mensen kunnen wonen dat ons beiden bij mekaar en al zeker verstandigere opmerkingen kunnen maken dan Dhr Ik-begrijp-beter. Hoogmoed? Een dosis respect kan met wel toedienen.
Ach hou toch op over samenwerken. De gezinsband in ontwikkelingslanden is velen malen sterker dan hier in het westen. Dat hoef je niet te accepteren, maar als je eenmaal weet hoe het in een clan ertoe gaat, verbaas je soms hoe je tot sommige dingen te weten komt. Trouwens, hier in het westen is individualiteit een hoog begrip. Samenwerking? Hooguit het niet hebben van clans kan hierop de verklaring zijn. Dat clans mekaar bevechten, maar mochten zij het eens worden, dan is er weldegelijk samenwerking mogelijk. Ik probeer je niet te beledigen, maar weet dat ook in het westen velen ondervoed zijn. Zoals mensen die leiden aan overgewicht (eten steeds hetzelfde), je-kent-ze-wel-stoornissen etcetera. Ik zal netals jou mijn vitamines op peil moeten houden. Vergeet dat nou niet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Je begrijpt me niet...Veel heeft er mee te maken dat je denkt,dat ik denk uit superieuriteitsgevoel.En zo denkt Ruud niet.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:52
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Hee kimmi ben je weer terug ik dacht dat je het had opgegeven?

Dan weet jij meer dan ik.  Voor zover ik weet, ben ik nooit weggeweest hier...

Je kunt gewoon niet zonder om met moslims te discuseren.

De islaam trekt jou aan asl een Bij naar bloemen om honing te vinden.

Inderdaad, maar dan niet op die manier waarop jij denkt, vermoed ik...  Ik vind het allemaal heel interessant, maar dat betekent niet dat ik moslim wil worden.

En je bent opzoek naar de waarheid, en die zoetewaarheid kun je allleen vinden als je submit, surrender, obey in cincerty in peace aan Allah.

Ik vind m zonder ook best

Alleen dan kimmi zul je je ontpoppen in een mooie flinder die je zo graag wilt zijn. Je wilt er net zo uit zien als onze zusters die eruit zien als engelen als hij hun hoofdoek opdoen.

Ik zie er liever uit als mezelf.

kimmi zet die negatieve jaloezi om in positieve jaloezi en je zult je beter voelen.

Waar zou ik dan jaloers op zijn?

heel veel succes kimmi met opzoek zijn naar de waarheid van het geloven in de Almachtige schepper die geen partners heeft.

Dank je. Doei.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.