Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Pak de moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pak de moslims
    Geplaatst op: 23 april 2005 om 14:47

Pak de moslims!

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn profeet, zijn familie en zijn metgezellen,

Ik heb het idee dat er de laatste tijd in Nederland een mentaliteit is ontstaan van: �Pak de moslims.�

Een getraumatiseerd verwaand mens dat zichzelf heeft binnengelogen in Nederland en vervolgens de linkse sociaal-democraten schaamteloos inruilt voor rechts-liberalen, wat haar honger naar roem en de instelling om geen middel daarbij te schuwen duidelijk maakt. Dit zodat ze in de Tweede Kamer nog meer in de spotlight kon staan om daar met haar spraakgebrek c.q. illegale accent de ene na de andere bevolkingsgroep te beledigen en de moslims die in Nederland geboren en opgegroeid zijn en hier hun opleiding genoten hebben even uit te leggen hoe het in dit land werkt. 

 

Verbijsterend genoeg op zich, maar dat mens is geen uitzondering. Het is eerder een beproefd recept voor ieder talentloos, karakterloos, uitzichtloos ego zonder persoonlijkheid om je op een negatieve manier uit te laten over het geloof dat nog steeds het snelst groeiende ter wereld is. Zwakke populisten met een minderwaardigheidscomplex proberen zich te verrijken door de Islam te bekritiseren en zwart te maken. Zij halen daarvoor alles uit de kast, meestal blijkt dit niet meer te zijn dan een scala aan scheldwoorden gemengd met wat leugens. De spotlight die deze verloren zielen proberen te bewonen en waar zij zich angstvallig aan vasthouden is wellicht het enige lichtpuntje in hun donkere bestaan en hun laatste sprankje hoop op enig vorm van geluk.

Het grappigste van deze hele zaak is de hypocrisie van de mensen die erop moeten toezien dat mensen in Nederland geen haat zaaien en niet bewust groepen kwetsen. Zij springen op uitspraken van moslims als een roofdier op zijn prooi, maar zwijgen als het graf als de moslims aan de gekwetste kant van de uitlatingen staan, ook als dit meermalen gebeurt en via nationale media gaat en dus een bewuste belediging en provocatie is.

Ik ben zelf actief betrokken bij een Islamitische stichting en zie om de paar dagen een vreemdeling binnenkomen met altijd weer die woorden die mij een groot gevoel van blijdschap geven en mijn hart sneller doen kloppen: �Ik wil moslim worden.� De eerste paar keer dat ik het meemaakte dacht ik dat ik iets uitzonderlijks beleefde. Nu weet ik dat het de pure en perfecte waarheid is die tienduizenden mensen naar de Islam heeft geleid. Hoe komt dat ondanks al die tegenwerking? Nederland weet het antwoord al een aantal eeuwen: �Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.�

 

Wa salaamoe cAlaykoem

 

schrijver onbekend,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 14:00

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelah wabarakatoehoe,

Ik denk dat iedereen wel soms het gevoel krijgt dat de hetze tegen de Moslims is begonnen. Media, school en je vriendenkring. Het maakt niet uit waar je kijkt of met wie je praat. Jezelf verantwoorden voor een ander maken we dagelijks mee. We gaan het steeds normaler vinden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Maar wat ik me dan afvraag is dit: Kunnen we, of moeten we iets aan het feit doen dat vele mensen de Islam beledigen. Ik laat het vaak over me heen komen. Immers, wat zou je kunnen doen???

Ma3asalama,

 

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
steef Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote steef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 11:04

STEKEN JULLIE JE HAND OOK EENS IN EIGEN BOEZEM ZEG,OOK HEEL VEEL MENSEN BELEDIGEN HET CHRISTENDOM.IK WIL MAAR ZEGGEN LEES HIER ER ALLES MAAR EENS OP NA.OVER BELEDIGEN GESPROKEN.MAAR DAAR HOOR JE DAN NIEMAND EN DAN OOK NIEMAND OVER.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 11:54
In eerste instantie geplaatst door steef

STEKEN JULLIE JE HAND OOK EENS IN EIGEN BOEZEM ZEG,OOK HEEL VEEL MENSEN BELEDIGEN HET CHRISTENDOM.IK WIL MAAR ZEGGEN LEES HIER ER ALLES MAAR EENS OP NA.OVER BELEDIGEN GESPROKEN.MAAR DAAR HOOR JE DAN NIEMAND EN DAN OOK NIEMAND OVER.

Hallo Steef,

Bovenstaande stuk tekst is gewoon de realtiteit geworden in Nederland, je hoeft maar een blad om te slaan of de t.v. aan te zetten om vervolgens aan te horen wat die "moslim terroristen" nu weer hebben gedaan. Er zijn genog moslims die respect hebben voor mensen die een andere religie aanhangen. In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.Veel kan in Nederland immers vrijheid van meningsuiting toch? Ik vraag me dan ook daadwerkelijk af waarom submission wel uitgezonden mag worden maar ho maar als Imam Moemnie zegt dat homo's niet kan en mag dan dan discrimineert hij. Je moet wel met twee maten meten.

Als Christenen op deze site moslims beledigen kun je een belediging terugverwachten.En misschien hoor jij daar niemand over ik lees genoeg reacties terug maar goed..Het respect moet dus van beiden kanten komen.

Met vriendelijke Groeten..

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 12:49

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulah,

Het zal niet beter gaan broeders en zusters, het zal alleen maar erger worden. Alhamdoelilah bekeren steeds meer mensen zich tot de islam, ik kwam wekelijks in de moskee in Amsterdam en elke week was er wel iemand alhamdoelilah die de shahada wilde doen, het kwam zelfs voor dat er 2 nederlandse meisjes een keer de shahada hadden gedaan op 1 dag. Alhamdoelilah, Alhamdoelilah, Alhamdoelilah ALLAHOE AKBAR. De islam zal winnen en de onrechtvaardigen zullen verliezen. De niet moslims zullen altijd blijven ontkennen dat de islam aangevallen wordt.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulah,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 14:24

La voil�, mijn analyse van een factor in het probleem:

In Nederland is in de afgelopen halve eeuw een klimaat ontstaan waarin het volledig geoorloofd is/was om grappen te maken door de spot te drijven met religieuze autoriteit of vroom gedrag. Een taboe hierop geldt vrijwel uitsluitend nog onder leden van strengere denominaties (als we het over christenen hebben), denk ik. Ik ben opgegroeid in een katholieke omgeving en mijn ervaring is dat er geen taboe was wat betreft grappen over dit soort dingen. Voor religieuze mensen was een bepaalde categorie grappen gewoon niet humoristisch, maar echte taboes waren er niet. Bepaalde grappen, bijvoorbeeld milde grappen over de paus of jezus, werden denk ik ju�st door de wat religieuzer mensen grappig gevonden zelfs (zo is mijn indruk).

Binnen de islam liggen die zaken gevoeliger. Het soort grappen dat acceptabel is met gebruik van verwijzingen naar zaken uit het christendom is meestal ongepast wanneer het om de islam gaat, omdat je er mensen mee kan kwetsen (mijn mening). Ik denk dat dat voor de meeste christelijke en vooral onkerkelijke Nederlanders evenwel moeilijk te begrijpen is, waarom het kwetsend is. Mensen weten dat een bepaalde grap te ver gaat, maar kunnen dat niet begrijpen.
Dan heb je ook nog mensen als Theo van Gogh, die het juist leuk schijnen te vinden tegen taboes aan te schoppen. Wanneer hij daarbij moslims kwetst, levert dat vervolgens reacties op - vaak misschien lang opgekropt - die niet begrepen worden door veel niet islamitische Nederlanders. Ik denk dat dat een spanningsbron is geweest de afgelopen tijd tussen sommige islamitische Nederlanders en sommige niet islamitische Nederlanders: islamitische Nederlanders voelen zich gekwetst en uiten boosheid, niet islamitische Nederlanders begrijpen de kwetsuur niet en voelen zich gebeten en verontwaardigd door die boosheid.

En om aan te geven dat het misschien niet zozeer een probleem is dat mensen specifiek in hun omgang met de islam hebben, maar eerder een cultureel verschil met betrekking tot de omgang met religie:

Een vriend van mij heeft de afgelopen jaren veel tijd doorgebracht in Guatemala. Hij gaf aan dat hij het een moeilijk cultureel verschil had gevonden dat bepaalde vormen van humor daar niet als zodanig werden begrepen. Hij noemde als voorbeeld het voor de grap plagen van vrienden, waar men veel serieuzer op inging, veel eerder door beledigd was. Ook echter noemde hij expliciet het taboe van humor over bepaalde zaken die met religie te maken hebben. Maakte hij een grapje over de paus, dan reageerde men serieus en vond men dat onrespectvol.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 17:30
Het is inderdaad waar dat de Islam veel in het nieuws komt, maar vaak
juist ook om te pleiten voor tolerantie en acceptatie.
Het is hier nog niet zo vaak aan de orde geweest, maar ik bespeur aan de
radikaal islamitische kant juist eerder een afkeer van de nederlandse
samenleving dan een verlangen om daar echt aan deel te nemen en die
niet moslims van harte te accepteren.

Zo ook de kwestie over het beledigen. Iedereen weet dat de eenheid van
een gemeenschap versterkt wordt door het aanwijzen of desnoods
creeren van een gemeenschappelijke vijand. Het signaleren van een hetze
of van beledigingen zijn een probaat middel om dat vijandbeeld te
versterken. zo kunnen al dan niet vermeende hetzes en beledigingen dus
goed van pas komen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 18:37
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door steef

STEKEN JULLIE JE HAND OOK EENS IN EIGEN BOEZEM ZEG,OOK HEEL VEEL MENSEN BELEDIGEN HET CHRISTENDOM.IK WIL MAAR ZEGGEN LEES HIER ER ALLES MAAR EENS OP NA.OVER BELEDIGEN GESPROKEN.MAAR DAAR HOOR JE DAN NIEMAND EN DAN OOK NIEMAND OVER.

Hallo Steef,

Bovenstaande stuk tekst is gewoon de realtiteit geworden in Nederland, je hoeft maar een blad om te slaan of de t.v. aan te zetten om vervolgens aan te horen wat die "moslim terroristen" nu weer hebben gedaan. Er zijn genog moslims die respect hebben voor mensen die een andere religie aanhangen. In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.Veel kan in Nederland immers vrijheid van meningsuiting toch? Ik vraag me dan ook daadwerkelijk af waarom submission wel uitgezonden mag worden maar ho maar als Imam Moemnie zegt dat homo's niet kan en mag dan dan discrimineert hij. Je moet wel met twee maten meten.

Als Christenen op deze site moslims beledigen kun je een belediging terugverwachten.En misschien hoor jij daar niemand over ik lees genoeg reacties terug maar goed..Het respect moet dus van beiden kanten komen.

Met vriendelijke Groeten..

In Marokko kennen ze het probleem ook.....Er zijn er pas 1000 opgepakt.... Hier 2 voorbeeldjes,waarom Nederlanders steeds kwader worden.En hiermee bedoel ik alle Nederlanders die Nederland als land steunen.

http://forum.ogrish.com/showthread.php?t=61909  Klick maar eens op " I'll post this video " 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 19:10
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het is inderdaad waar dat de Islam veel in het nieuws komt, maar vaak
juist ook om te pleiten voor tolerantie en acceptatie.
Het is hier nog niet zo vaak aan de orde geweest, maar ik bespeur aan de
radikaal islamitische kant juist eerder een afkeer van de nederlandse
samenleving dan een verlangen om daar echt aan deel te nemen en die
niet moslims van harte te accepteren.

Zo ook de kwestie over het beledigen. Iedereen weet dat de eenheid van
een gemeenschap versterkt wordt door het aanwijzen of desnoods
creeren van een gemeenschappelijke vijand. Het signaleren van een hetze
of van beledigingen zijn een probaat middel om dat vijandbeeld te
versterken. zo kunnen al dan niet vermeende hetzes en beledigingen dus
goed van pas komen...
Het groote probleem hier aan is,dat als je het niet gezamelijk oplost een burgeroorlog vroeg of laat het gevolg zal zijn.En het gevolg hiervan kan zijn,dat het over de grenzen kan of zal gaan.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 00:42
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door steef

STEKEN JULLIE JE HAND OOK EENS IN EIGEN BOEZEM ZEG,OOK HEEL VEEL MENSEN BELEDIGEN HET CHRISTENDOM.IK WIL MAAR ZEGGEN LEES HIER ER ALLES MAAR EENS OP NA.OVER BELEDIGEN GESPROKEN.MAAR DAAR HOOR JE DAN NIEMAND EN DAN OOK NIEMAND OVER.

Hallo Steef,

Bovenstaande stuk tekst is gewoon de realtiteit geworden in Nederland, je hoeft maar een blad om te slaan of de t.v. aan te zetten om vervolgens aan te horen wat die "moslim terroristen" nu weer hebben gedaan. Er zijn genog moslims die respect hebben voor mensen die een andere religie aanhangen. In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.Veel kan in Nederland immers vrijheid van meningsuiting toch? Ik vraag me dan ook daadwerkelijk af waarom submission wel uitgezonden mag worden maar ho maar als Imam Moemnie zegt dat homo's niet kan en mag dan dan discrimineert hij. Je moet wel met twee maten meten.

Als Christenen op deze site moslims beledigen kun je een belediging terugverwachten.En misschien hoor jij daar niemand over ik lees genoeg reacties terug maar goed..Het respect moet dus van beiden kanten komen.

Met vriendelijke Groeten..

In Marokko kennen ze het probleem ook.....Er zijn er pas 1000 opgepakt.... Hier 2 voorbeeldjes,waarom Nederlanders steeds kwader worden.En hiermee bedoel ik alle Nederlanders die Nederland als land steunen.

http://forum.ogrish.com/showthread.php?t=61909  Klick maar eens op " I'll post this video " 

Bedankt voor de link, maar als je mijn tekst goed had gelezen dan schreef ik het volgende:In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.

Mij heb je dus niet zien schrijven dat dit dus niet voorkomt. Maar goed.

Groeten,

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 06:49
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door steef

STEKEN JULLIE JE HAND OOK EENS IN EIGEN BOEZEM ZEG,OOK HEEL VEEL MENSEN BELEDIGEN HET CHRISTENDOM.IK WIL MAAR ZEGGEN LEES HIER ER ALLES MAAR EENS OP NA.OVER BELEDIGEN GESPROKEN.MAAR DAAR HOOR JE DAN NIEMAND EN DAN OOK NIEMAND OVER.

Hallo Steef,

Bovenstaande stuk tekst is gewoon de realtiteit geworden in Nederland, je hoeft maar een blad om te slaan of de t.v. aan te zetten om vervolgens aan te horen wat die "moslim terroristen" nu weer hebben gedaan. Er zijn genog moslims die respect hebben voor mensen die een andere religie aanhangen. In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.Veel kan in Nederland immers vrijheid van meningsuiting toch? Ik vraag me dan ook daadwerkelijk af waarom submission wel uitgezonden mag worden maar ho maar als Imam Moemnie zegt dat homo's niet kan en mag dan dan discrimineert hij. Je moet wel met twee maten meten.

Als Christenen op deze site moslims beledigen kun je een belediging terugverwachten.En misschien hoor jij daar niemand over ik lees genoeg reacties terug maar goed..Het respect moet dus van beiden kanten komen.

Met vriendelijke Groeten..

In Marokko kennen ze het probleem ook.....Er zijn er pas 1000 opgepakt.... Hier 2 voorbeeldjes,waarom Nederlanders steeds kwader worden.En hiermee bedoel ik alle Nederlanders die Nederland als land steunen.

http://forum.ogrish.com/showthread.php?t=61909  Klick maar eens op " I'll post this video " 

Bedankt voor de link, maar als je mijn tekst goed had gelezen dan schreef ik het volgende:In marokko kunnen bijv veel Joden en Moslims in harmonie samenleven dus spreek dan over een deel van een groep.

Mij heb je dus niet zien schrijven dat dit dus niet voorkomt. Maar goed.

Groeten,

Dat weet ik.....Maar wees gerust.....Ook daar zal discriminatie voorkomen...En hoe gedragen die minderheden zich daar,is er misschien een verschil? Verder zijn de straffen veel zwaarder in Marokko.De regering van Marokko heeft niet voor niets gezegt. "Jullie beleid is veel te slap".... En dat klopt gewoon....Nederland is gewoon de plaats om je slag te slaan,zonder een al te groote straf boven je hoofd.Voor criminelen zijn onze straffen een lachertje,ongeacht hun afkomst.

Maar jah.......Kijk je naar andere landen waar de straffen veel hoger liggen (America bv...)dan is het daar nog erger.Maar goed....Daar is het sociaale stelsel weer ondermaats,wat extra mensen de criminaliteit in zal doen gaan. 

En over die link.......

Als vader zou je je toch de ogen uit de kop schamen,als je zoon zo met een leraar om gaat.Die van mij krijgt al een draai om zijn harses als hij een Longsdale petje draagd,laat staan als hij zo met een leraar om zou gaan.  (En als ouders er geen fluit aan doen of kunnen doen,grijpt de regering en de maatschappij van zelf in.)

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 09:02

[/QUOTE] Dat weet ik.....Maar wees gerust.....Ook daar zal discriminatie voorkomen...En hoe gedragen die minderheden zich daar,is er misschien een verschil? Verder zijn de straffen veel zwaarder in Marokko.De regering van Marokko heeft niet voor niets gezegt. "Jullie beleid is veel te slap".... En dat klopt gewoon....Nederland is gewoon de plaats om je slag te slaan,zonder een al te groote straf boven je hoofd.Voor criminelen zijn onze straffen een lachertje,ongeacht hun afkomst.

Maar jah.......Kijk je naar andere landen waar de straffen veel hoger liggen (America bv...)dan is het daar nog erger.Maar goed....Daar is het sociaale stelsel weer ondermaats,wat extra mensen de criminaliteit in zal doen gaan. 

En over die link.......

Als vader zou je je toch de ogen uit de kop schamen,als je zoon zo met een leraar om gaat.Die van mij krijgt al een draai om zijn harses als hij een Longsdale petje draagd,laat staan als hij zo met een leraar om zou gaan.  (En als ouders er geen fluit aan doen of kunnen doen,grijpt de regering en de maatschappij van zelf in.)

 

[/QUOTE]

Je standpunt is duidelijk genoeg. Maar het is niet altijd de oplossing als jij zegt:Die van mij krijgt al een draai om zijn harses als hij een Longsdale petje draagd,laat staan als hij zo met een leraar om zou gaan. slaan is n.l. niet altijd de oplossing.Als je het rustig uitlegd krijg je waarschijnlijk meer resultaat of als je hem hard aanpakt zonder geweld. Beleid klopt ook niet altijd als je hoort dat er in Amerika meer opvanghuizen zijn voor misbruikte dieren( wat ook niet kan) dan voor misbruikte vrouwen dan vraag je je ook af waar gaat dit allemaal heen? 

Elk individu heeft het recht om vrij te zijn in wat hij/zij gelooft en moet dit ook kunnen uitdragen zolang men anderen er niet mee schaadt.De maatschappij kun je niet veranderen die is nu eenmaal zo  je kunt enkel je smeekbeden richten tot je Schepper dat zal veranderen Ameen inschallah.

Wees zelf een goed mens dan doe je al genoeg want zoals ze zeggen: Een betere wereld begint bij jezelf maar goed ik dwaal af. Ik laat het hierbij en veel succes met het opvoeden van je zoon( niet sarcastisch bedoeld )

Met vriendelijke Groeten..

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 10:24

 

 

salem haleykoum,

 

Bij deze wil ik ff aangeven dat die jongen zijn leraar nooit zo zou mogen behandelen, maar toevallig weet ik dat die leraar die jongen oneerlijk behandeld heeft. Ik vind het daarom dan ook jammer dat we dan een eenzijdig beeld voorgeschoteld krijgen(het was dan ook een rechtse site) en dat zien we ook in de media de laatste tijd.

Het is ook geen larie koek dat er een hetze is tegen moslims momenteel, bij mij op werk o.a. geeft mijn baas aan dat hij tijdens een sollicitatie gesprek met een marokkaanse jongen vraagt of hij een moslim is en of hij praktiserend is. Totaal ongepast om op een sollicitatie gesprek te vragen. Mijn baas vertelde dat dat belangrijk in zijn ogen is.

Verder weet ik dat er in Meknes(marokko) een synagoge staat in het midden van het centrum. Deze mensen die gewoon marokkaan zijn(joodse marokkanen) worden gewoon normaal behandeld door de andere marokkanen. Ze spreken dan ook gewoon marokkaans, ik wil daarmee aangeven dat het wel degelijk kan twee religies naast elkaar. Maar momenteel is er in nederland geen sprake van twee religies tegen over elkaar, maar haat tegen over de islam van veelal domme mensen die geleidt worden door intellectuelen die misbruik maken van hun domheid.

 

Verder over de strafmaat in nederland, iedereen doet er denegerend over maar kan je zeggen dat de straffen ten opzichte van vroeger gestegen zijn en dat het echt niet meer als een lachertje wordt ervaren door criminelen. Verder straft nederland heel vaak niet alleen door middel van gevangenisstraffen maar ook door ze financieel te ruineren.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 17:28

Hoi Steef,

Waar doel je op? Doel je misschien op het Versatel-commercial. Dan moet je niet bij de deur van de Moslims zijn!!

Het waren geen moslims die de Christenen beledigden.

Ik snap trouwens die hele heisa niet.....zelfs de Christenunie bemoeide zich ermee. Lachwekkend zeg.....en wanneer men zich beledigd voelt door het filmpje Submission, dan kunnen de moslims niet tegen kritiek. Ikke niet snappe......zoals een allochtoon dat zegt (als er dan toch met vooroordelen wordt gegooid).

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 18:10
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dat weet ik.....Maar wees gerust.....Ook daar zal discriminatie voorkomen...En hoe gedragen die minderheden zich daar,is er misschien een verschil? Verder zijn de straffen veel zwaarder in Marokko.De regering van Marokko heeft niet voor niets gezegt. "Jullie beleid is veel te slap".... En dat klopt gewoon....Nederland is gewoon de plaats om je slag te slaan,zonder een al te groote straf boven je hoofd.Voor criminelen zijn onze straffen een lachertje,ongeacht hun afkomst.

Maar jah.......Kijk je naar andere landen waar de straffen veel hoger liggen (America bv...)dan is het daar nog erger.Maar goed....Daar is het sociaale stelsel weer ondermaats,wat extra mensen de criminaliteit in zal doen gaan. 

En over die link.......

Als vader zou je je toch de ogen uit de kop schamen,als je zoon zo met een leraar om gaat.Die van mij krijgt al een draai om zijn harses als hij een Longsdale petje draagd,laat staan als hij zo met een leraar om zou gaan.  (En als ouders er geen fluit aan doen of kunnen doen,grijpt de regering en de maatschappij van zelf in.)

 

[/QUOTE]

Je standpunt is duidelijk genoeg. Maar het is niet altijd de oplossing als jij zegt:Die van mij krijgt al een draai om zijn harses als hij een Longsdale petje draagd,laat staan als hij zo met een leraar om zou gaan. slaan is n.l. niet altijd de oplossing.Als je het rustig uitlegd krijg je waarschijnlijk meer resultaat of als je hem hard aanpakt zonder geweld. Beleid klopt ook niet altijd als je hoort dat er in Amerika meer opvanghuizen zijn voor misbruikte dieren( wat ook niet kan) dan voor misbruikte vrouwen dan vraag je je ook af waar gaat dit allemaal heen? 

Elk individu heeft het recht om vrij te zijn in wat hij/zij gelooft en moet dit ook kunnen uitdragen zolang men anderen er niet mee schaadt.De maatschappij kun je niet veranderen die is nu eenmaal zo  je kunt enkel je smeekbeden richten tot je Schepper dat zal veranderen Ameen inschallah.

Wees zelf een goed mens dan doe je al genoeg want zoals ze zeggen: Een betere wereld begint bij jezelf maar goed ik dwaal af. Ik laat het hierbij en veel succes met het opvoeden van je zoon( niet sarcastisch bedoeld )

Met vriendelijke Groeten..

 

 

 

[/QUOTE] Tsjaaaaaa......Als je altijd met een flinke knal te werk gaat,dan heeft het geen effect.Deze moet je dan ook netjes bewaren voor momenten waneer men ergens geen oren voor heeft.En dan werkt hij wel degelijk! Straffen moeten indruk maken......Maken ze geen indruk dan is het effect 0,0.....(Die mag meneer Donner in zijn zak steken!)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.