Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMohammed B.: wat vinden we ervan?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammed B.: wat vinden we ervan?
    Geplaatst op: 06 mei 2005 om 06:37
bismillah irahman irahiem, mashallah zuster Marocaantje en Amien voor je doeaa we moeten onze broeder niet vergeten in onze doeaa
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 06:59
amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 09:21
Iemand die moord gaat  naar de Hel .
Het maakt helemaal niet uit wat zijn reden was.
Gods wet luidt Gij zult niet doden.
dit is de wet van Jahweh de enige God.
Elke andere authoriteit die anders beweert of de Woorden van Jahweh verzwakt zal het moeten rechten met Jahweh.
Christen, Moslim , Boedist, atheist? het  maakt allemaal niet uit.
Een ieder die een ander mens dood gaat naar de Hel.


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 12:48

 

Maar weet je......God kent zijn pappenheimers..

En hier ben ik het dus helemaal met je eens. Alleen Allaah kan in de harten v/d mens kijken en weet wie een oprechte gelovige is. Ik ben dus blij dat jij niet het eindoordeel hoeft te vellen.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat iemand respecteren niet hetzelfde is als iemands geloof respecteren; dus mijn bewering gaat niet helemaal op! Mijn excuses: ik had wat nauwkeuriger moeten kijken!

                                          

 

Hoe komt het dat ze achter de moord van Theo van Gogh staan?

Blij zijn dat Theo van Gogh er niet meer is, wil nog niet per definitie zeggen dat je achter de moord staat.

vinden ze dat hij a.h.w. "zijn verdiende loon" kreeg!

Welke 'verdiende loon?' Dat hij is vermoord ... ? Zijn verdiende loon moet nog komen.

dus ik hoopte dat het aantal voorstanders niet zo groot was geweest

Hoezo 'aantal voorstanders?'

In totaal hebben 4 moslims op jouw topic (inhoudelijk) gereageerd. (inclusief ik). En jij weet net zo goed als ik dat er wel meer (heel veel meer) dan 4 moslims lid zijn op dit forum. Dus jouw argument is ongegrond.

Juist omdat moslims, zonder onderscheid te maken, door een aantal autochtonen over ��n kam wordt geschoren en wordt beschuldigd dat zij v��r deze moord zijn, zouden zij er goed aan doen, juist vanwege de kortzichtigheid van die groep autochtonen, duidelijk standpunt in te nemen.

Als dit het geval is, dan moeten wij de oorzaak aanpakken en niet het gevolg daarvan. In plaats van dat we proberen om de negatieve beeldvorming van bepaalde autochtonen over moslims te veranderen, spreken wij de moslims erop aan om zich duidelijker te moeten uiten tegenover de autochtonen. Zo blijft het maar een vicieuze cirkel.

Je vindt het te absurd voor woorden om die openlijke afkeur te geven: m.a.w.: dat hoeft niet, omdat het logisch is dat je daartegen bent! Nu, juist d�t is gebleken niet waar te zijn: zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!

Dus dat was helemaal niet zo logisch! Ook d��rom juist zou het goed zijn als moslims (als ze ertegen zijn natuurlijk!) zich duidelijk uitspreken t�gen de moord: dat is dus geen overbodige luxe, is gebleken!!!


 

Ook al ben je ervoor. Dan nog. Moet je dit dan van de daken gaan schreeuwen?

 

 

Groeten,

 

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 14:20

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Quote van mijzelf:

zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!


Dit is inmiddels al weer achterhaald: Amirra, jij hebt je duidelijk uitgesproken t�gen de moord. Dus er zijn ook moslims t�gen!

Dat het - helaas!!! - w�l nodig is voor de eigen mening uit te komen, heb ik hierboven reeds aangegeven. Inderdaad helaas: het zou niet nodig moeten zijn. Maar zoals uit de vele reacties blijkt, is dit nou juist w�l nodig! Want het blijkt, dat de gangbare mening onder veel (c.q. de meeste hier reagerende) moslims is dat zij v��r de moord zijn. Dus wil je niet verkeerd beoordeeld worden, is het nodig je mening duidelijk te geven.

Hartelijke groet van


Paul


 

 

Beste Paul,

Ik kan me volledig aansluiten bij Amirra. Ik zou nog steeds geen reden kunnen bedenken waarom ik de daad van Mohammed B. zou moeten toejuichen of goedkeuren. Ik zie Mo B nog steeds als een moordenaar en niet als een vrijheidsstrijder.

Ik ben het onderhand wel beu om steeds mezelf te verantwoorden tegenover anderen. Waarom zou je iedereen over een kam scheren als een aantal mensen dezelfde mening hebben. Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat tot nu toe 4 mensen zijn geweest die de daad van Mo B. niet hebben afgekeurd. Het is heel simpel om dan even snel een conclusie te trekken. Zelfs een kleuter kan dat!

Doeg!

 

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Maar weet je......God kent zijn pappenheimers..

En hier ben ik het dus helemaal met je eens. Alleen Allaah kan in de harten v/d mens kijken en weet wie een oprechte gelovige is. Ik ben dus blij dat jij niet het eindoordeel hoeft te vellen.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat iemand respecteren niet hetzelfde is als iemands geloof respecteren; dus mijn bewering gaat niet helemaal op! Mijn excuses: ik had wat nauwkeuriger moeten kijken!

         &nbs p;          &n bsp;                     &nbs p;

Dank je wel; eerlijk is eerlijk!

Hoe komt het dat ze achter de moord van Theo van Gogh staan?

Blij zijn dat Theo van Gogh er niet meer is, wil nog niet per definitie zeggen dat je achter de moord staat.

Da's waar, maar daar ging het aanvankelijk niet om. Bovendien werd dit onderscheid: het blij zijn om Van Goghs afwezigheid en het feit dat hij vermoord was, in dit forum niet gemaakt. Daarom hoefde dit (klinische?) onderscheid hier ook niet gemaakt te worden.

vinden ze dat hij a.h.w. "zijn verdiende loon" kreeg!

Welke 'verdiende loon?' Dat hij is vermoord ... ? Zijn verdiende loon moet nog komen.

Ik bedoel "zijn verdiende loon" hier als een uitdrukking. Dat betekent zoveel als: hij heeft gekregen waarom hij gevraagd had. En daarmee bedoel ik te zeggen: ze vinden dat hij er zelf de oorzaak van is dat hij werd vermoord.

dus ik hoopte dat het aantal voorstanders niet zo groot was geweest

Hoezo 'aantal voorstanders?'

In totaal hebben 4 moslims op jouw topic (inhoudelijk) gereageerd. (inclusief ik). En jij weet net zo goed als ik dat er wel meer (heel veel meer) dan 4 moslims lid zijn op dit forum. Dus jouw argument is ongegrond.

Relatief gezien is het aantal voorstanders w�l groot: 4 voorstanders tegenover 1 tegenstander. Maar feitelijk gezien is het inderdaad nog niet zo zeker of het aantal voorstanders het aantal tegenstanders overtreft ; maar waarschijnlijk is dit - volgens mijn indruk - wel! (Ik zal proberen wat voorzichtiger in mijn woordkeus te zijn!)

Juist omdat moslims, zonder onderscheid te maken, door een aantal autochtonen over ��n kam wordt geschoren en wordt beschuldigd dat zij v��r deze moord zijn, zouden zij er goed aan doen, juist vanwege de kortzichtigheid van die groep autochtonen, duidelijk standpunt in te nemen.

Als dit het geval is, dan moeten wij de oorzaak aanpakken en niet het gevolg daarvan. In plaats van dat we proberen om de negatieve beeldvorming van bepaalde autochtonen over moslims te veranderen, spreken wij de moslims erop aan om zich duidelijker te moeten uiten tegenover de autochtonen. Zo blijft het maar een vicieuze cirkel.

Ik denk je het ene moet doen - zoals jij zegt: proberen de negatieve beeldvorming van bepaalde autochtonen over moslims veranderen - maar het andere niet moet laten: namelijk het duidelijk standpunt innemen van moslims. Als je zo van twee kanten hieraan werkt, zou deze vicieuze cirkel doorbroken moeten kunnen worden.


Bovendien laten moslims dan op ondubbelzinnige wijze zien dat ze t�gen geweld, en v��r de dialoog zijn. En het blijkt dat dit hard nodig is, gezien de reacties van vier forumleden hier.


Je vindt het te absurd voor woorden om die openlijke afkeur te geven: m.a.w.: dat hoeft niet, omdat het logisch is dat je daartegen bent! Nu, juist d�t is gebleken niet waar te zijn: zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!

Dus dat was helemaal niet zo logisch! Ook d��rom juist zou het goed zijn als moslims (als ze ertegen zijn natuurlijk!) zich duidelijk uitspreken t�gen de moord: dat is dus geen overbodige luxe, is gebleken!!!


 

Ook al ben je ervoor. Dan nog. Moet je dit dan van de daken gaan schreeuwen?


Zie voor een reactie hierop mijn woorden hierboven.

 



Groeten,

 

 

Marocaantje

 




Groeten/Salaam,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door Aliyah

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Quote van mijzelf:

zoals hier blijkt, hebben alle moslims hier zich als v��rstanders voor de moord uitgesproken!!!!!


Dit is inmiddels al weer achterhaald: Amirra, jij hebt je duidelijk uitgesproken t�gen de moord. Dus er zijn ook moslims t�gen!

Dat het - helaas!!! - w�l nodig is voor de eigen mening uit te komen, heb ik hierboven reeds aangegeven. Inderdaad helaas: het zou niet nodig moeten zijn. Maar zoals uit de vele reacties blijkt, is dit nou juist w�l nodig! Want het blijkt, dat de gangbare mening onder veel (c.q. de meeste hier reagerende) moslims is dat zij v��r de moord zijn. Dus wil je niet verkeerd beoordeeld worden, is het nodig je mening duidelijk te geven.

Hartelijke groet van


Paul


 

 

Beste Paul,

Ik kan me volledig aansluiten bij Amirra. Ik zou nog steeds geen reden kunnen bedenken waarom ik de daad van Mohammed B. zou moeten toejuichen of goedkeuren. Ik zie Mo B nog steeds als een moordenaar en niet als een vrijheidsstrijder.

Ik ben het onderhand wel beu om steeds mezelf te verantwoorden tegenover anderen. Waarom zou je iedereen over een kam scheren als een aantal mensen dezelfde mening hebben. Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat tot nu toe 4 mensen zijn geweest die de daad van Mo B. niet hebben afgekeurd. Het is heel simpel om dan even snel een conclusie te trekken. Zelfs een kleuter kan dat!

Doeg!

 




Dag Aliyah,

Goed om te horen dat ook jij een tegenstander van de moord bent! Dat maakt het aantal voor-/tegenstanders iets meer in evenwicht.

Ik begrijp heel goed dat het voor jou heel vervelend is je telkens maar weer te "moeten" verantwoorden. Dit zou inderdaad niet nodig moeten zijn! Maar ja, zolang er een aantal autochtonen is dat "alle" moslims over ��n kam scheert, en zolang er een aantal moslims zeer uitgesproken v��rstander van de moord is, dat zich bovendien soms in felle bewoordingen uit, is het w�l aan te bevelen; niet te verplichten, uiteraard!

Ik meen tussen de regels door te lezen dat jij, en met jou meer, vindt/vinden dat het niet de meerderheid van de moslims is die v��rstander is: als mijn gevoel klopt, is mijn vraag: op grond waarvan denk/vind je dat? En deze vraag meen ik heel oprecht, zonder cynisme of bijbedoelingen! Ik ben nou juist erg benieuwd of dit zo is, en als dit inderdaad zo is, zou ik daar heel blij mee zijn!

Ik hoop van je te horen!


Salaam,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 15:48

Bismillahi Rahmani rahiem..

Graag zou ik het een en ander kwijt willen over Mohammed B en de gedachtegang achter zijn daden..

Allereerst begrijp ik niet dat er mensen zijn die achter hem zijn. Ik heb zovaak mensen horen juichen om zijn dood. ik heb zo vaak mensen horen roepen: "het is zijn verdiende loon". Dan denk ik astaghfiro allah voor de woorden van deze mensen. Volgens mij zijn we allemaal geschapen door een god. Wie zijn wij dan als mens om te oordelen over het leven van de ander???

Als ik deze mensen vroeg waarom is het zijn verdiende loon? waarom vind je dat Theo de dood verdient? antwoorden ze:"3adoe allah( vijand van Allah(swt))"dan denk ik soebhana allah. De profeet mohammed (vzmh) had zoveel vijanden.. Hij werd voor leugenaar, waarzegger, tovenaar en zelfs voor dichter uitgemaakt omdat hij met de koran kwam. De profeet en de metgezellen zijn gemarteld door de ongelovigen. Alsnog ging hij alleen een gevecht aan op teken van Allah(swt).

Nog een voorbeeld waarom ik niet achter de daden van mohammed B sta:

Op een dag zat de profeet met de metgezellen in de moskee. er kwam een dorpbewoner binnen die in de moskee plaste. de metgezellen werden kwaad en wilden hem straffen voor zijn daad. waaroop de profeet(vzmh) zei laat hem haal een emmer water en ngiet het over de plek heen. De dorpbewoner riep hierna: O Allah heb genade met mij en met mohammed en met niemand anders erbij..

Hoezo kan de man die met de waarheid is gekomen. de man die ons het licht heeft laten zien vergeven en sabr hebben. en wij slechts volgelingen van hem kunnen dat niet.

Wij moslims moeten werken aan onze banden onderling en ons dan bezig houden met de gemeenschap erom heen. ik denk dat wij moslims dan vanzelf worden geaccepteerd, want op dat moment stralen we alleen maar het positieve uit. zoals onze profeet dit heeft gedaan.

Ma3a Salama

Raihan

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Raihan85

Bismillahi Rahmani rahiem..

Graag zou ik het een en ander kwijt willen over Mohammed B en de gedachtegang achter zijn daden..

Allereerst begrijp ik niet dat er mensen zijn die achter hem zijn. Ik heb zovaak mensen horen juichen om zijn dood. ik heb zo vaak mensen horen roepen: "het is zijn verdiende loon". Dan denk ik astaghfiro allah voor de woorden van deze mensen. Volgens mij zijn we allemaal geschapen door een god. Wie zijn wij dan als mens om te oordelen over het leven van de ander???

Als ik deze mensen vroeg waarom is het zijn verdiende loon? waarom vind je dat Theo de dood verdient? antwoorden ze:"3adoe allah( vijand van Allah(swt))"dan denk ik soebhana allah. De profeet mohammed (vzmh) had zoveel vijanden.. Hij werd voor leugenaar, waarzegger, tovenaar en zelfs voor dichter uitgemaakt omdat hij met de koran kwam. De profeet en de metgezellen zijn gemarteld door de ongelovigen. Alsnog ging hij alleen een gevecht aan op teken van Allah(swt).

Nog een voorbeeld waarom ik niet achter de daden van mohammed B sta:

Op een dag zat de profeet met de metgezellen in de moskee. er kwam een dorpbewoner binnen die in de moskee plaste. de metgezellen werden kwaad en wilden hem straffen voor zijn daad. waaroop de profeet(vzmh) zei laat hem haal een emmer water en ngiet het over de plek heen. De dorpbewoner riep hierna: O Allah heb genade met mij en met mohammed en met niemand anders erbij..

Hoezo kan de man die met de waarheid is gekomen. de man die ons het licht heeft laten zien vergeven en sabr hebben. en wij slechts volgelingen van hem kunnen dat niet.

Wij moslims moeten werken aan onze banden onderling en ons dan bezig houden met de gemeenschap erom heen. ik denk dat wij moslims dan vanzelf worden geaccepteerd, want op dat moment stralen we alleen maar het positieve uit. zoals onze profeet dit heeft gedaan.

Ma3a Salama

Raihan




Salaam Raihan,

In ��n woord: amin! (Oftewel: amen!)

W�t ben ik blij dat er een moslim als jij is!
Inderdaad zouden wij allemaal, zowel moslims als christenen, het positieve behoren uit te stralen! God heeft ons immers gemaakt! Hij heeft ons getoond Wie Hij is in Zijn liefde, genade, barmhartigheid en vrede! Alle eer aan Hem alleen!

Ik hoop dat zich nu m��r moslims zullen melden, die n�t als jij, gericht zijn op God, onze schepper, en kiezen voor het leven in plaats van voor de dood; kiezen voor verzoening in plaats van voor vergelding!

Nogmaals: geweldig dat er moslims zijn die zich richten op God en niet op de omstandigheden!


Hartelijke groet van


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 18:38

astaghfirullah ik snap echt niet dat sommige moslims zo verknipt kunnen zijn in hun hoofd om te denken dat het een goede daad was, en dat die jongen dit gedaan heeft voor Allah swt. Hij heeft dit niet gedaan voor Allah swt maar voor de sjaytan. Hij heeft het gedaan omdat hij zijn agressie niet meer kon behouden. Een ware moslim zou zijn tijd besteden aan de salaat en dhikr en sadaqa, in plaats van een moord plannen op een persoon die er niet eens toe doet, en die uiteindelijk insha'Allah toch wel bestrafd zal worden voor zijn daden. En dan nu gaat hij het hebben over het Nederlandse volk dat wel eens bestraft zal worden? Astaghfirullah! Moge Allah deze jongen vergeven! Dat is mijn dua voor hem. Voor de zonden die hij pleegt! En moge Allah ons leiden op het rechte pad. Moge Allah ons het goede laten doen en het slechte laten vermijden. En Moge Allah onze harten weer zuiver maken zoals ze ooit waren.

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Naasir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 19:55

Assalamo 3alaikom wa ra7matoe allah wa barakatohoe

taqi allah, en moge allah jullie vergeven, en oordeel niet over iemand, taqi all;ah, taqi allah, taqi allah. Ga gied onderfzoek doen, en kennis opdoen voordat je een fatwa geeft

assalamo 3alaikom wa ra7matoe allah wa barakatohoe

Terug naar boven
mohamedmarok Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 23:22

 

salamoe alajkoem

Alleen allah sobhanahoe zal weten wie fout en wie niet fout is.

 

Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:38

Salaam aleikoem,

Ik oordeel niet over hem en ik zeg niet dat hij een goede/slechte daad heeft begaan wie ben ik?? Ik zeg alleen dat ik het niet zou doen en dat ik mensen die het wel doe niet begrijp..

Van mij mogen ze doen wat ze willen als ze het maar vanuit hun  naam doen en niet vanuit de islam, want zo cre�eren ze een slecht beeld over ons. Het is net of ze zeggen dat moslims kuffars moeten vermoorden.. Ze hebben het alleen moeililjker gemaakt voor de islamitische gemeenschap in europa.

Ma3a salama

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Raihan85

Salaam aleikoem,

Ik oordeel niet over hem en ik zeg niet dat hij een goede/slechte daad heeft begaan wie ben ik?? Ik zeg alleen dat ik het niet zou doen en dat ik mensen die het wel doe niet begrijp..

Van mij mogen ze doen wat ze willen als ze het maar vanuit hun  naam doen en niet vanuit de islam, want zo cre�eren ze een slecht beeld over ons. Het is net of ze zeggen dat moslims kuffars moeten vermoorden.. Ze hebben het alleen moeililjker gemaakt voor de islamitische gemeenschap in europa.

Ma3a salama

Je hoeft je niet te verontschuldigen.Zeker niet bij mensen die begrip hebben voor de daad.Moord is Moord en dit was Moord.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:47

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe wa Maghfiratoeh.

Allahu Akbar..... ik vind het werkelijk bespottelijk dat het proces van Mohammed B te volgen zal zijn op tv.
Al zijn rechten worden geschonden, en je moet je er maar bij neer leggen.
ziekelijk spelletje is dit wallahi, maakt niet uit, ongeacht wat een bepaald persoon gedaan heeft, hij moet ten all tijden zijn rechten behouden en zo dient een waardig gerechtshof zich aan te houden, maar nee hoor, a3oudhou billah.

Dan gebruiken ze ook nog eens de smoes dat de handeling van Mohammed B grote inpact heeft gehad op het nederlands volk en zij er dus het recht op hebben om mee te kijken.

Wat is dit voor een zogehete democratie..... ik weet wel hel zeker, dat bijna niemand meer echt weet uit te leggen wat democratie precies inhoudt.

wasalaam

Terug naar boven
Raihan85 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 06:48

Je hoeft je niet te verontschuldigen.

 

 

Hahaah doe ik ook niet hoor HEt is alleen vervelend..Weet je mensen denken altijd te weten wat goed is voor een ander en handelen ook voor een ander.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door Raihan85

Je hoeft je niet te verontschuldigen.

 

 

Hahaah doe ik ook niet hoor HEt is alleen vervelend..Weet je mensen denken altijd te weten wat goed is voor een ander en handelen ook voor een ander.

Ik ken het zo lopen ook aan deze kant rond!
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 09:26
In eerste instantie geplaatst door tarah

astaghfirullah ik snap echt niet dat sommige moslims zo verknipt kunnen zijn in hun hoofd om te denken dat het een goede daad was, en dat die jongen dit gedaan heeft voor Allah swt. Hij heeft dit niet gedaan voor Allah swt maar voor de sjaytan. Hij heeft het gedaan omdat hij zijn agressie niet meer kon behouden. Een ware moslim zou zijn tijd besteden aan de salaat en dhikr en sadaqa, in plaats van een moord plannen op een persoon die er niet eens toe doet, en die uiteindelijk insha'Allah toch wel bestrafd zal worden voor zijn daden. En dan nu gaat hij het hebben over het Nederlandse volk dat wel eens bestraft zal worden? Astaghfirullah! Moge Allah deze jongen vergeven! Dat is mijn dua voor hem. Voor de zonden die hij pleegt! En moge Allah ons leiden op het rechte pad. Moge Allah ons het goede laten doen en het slechte laten vermijden. En Moge Allah onze harten weer zuiver maken zoals ze ooit waren.

Ma'asalama



Tarah,

Geweldig om te merken dat er nu ook tegenstanders reageren! Inderdaad was de moord koren op de molen voor de duivel, die niets liever doet dan dood en verderf zaaien.

Heel goed dat jij bevestigt wat in journaalbeelden te zien was direct n� de moord: Islam = vrede. De voorstanders van de moord brengen helaas een andere boodschap: Islam = wraak. Door je duidelijk uit te spreken t�gen de moord, draag je in ieder geval positief bij aan het zo broos geworden beeld van de islam: iedere moslim, of hij/zij nou v��r- of tegenstander is, zou blij met jou moeten zijn, dat je je zo positief opstelt!


In eerste instantie geplaatst door Naasir

Assalamo 3alaikom wa ra7matoe allah wa barakatohoe

taqi allah, en moge allah jullie vergeven, en oordeel niet over iemand, taqi all;ah, taqi allah, taqi allah. Ga gied onderfzoek doen, en kennis opdoen voordat je een fatwa geeft

assalamo 3alaikom wa ra7matoe allah wa barakatohoe



Naasir,

Datzelfde zou je met evenveel recht moeten zeggen over de v��rstanders - volgens jouw gedachtegang dan! Waarom alleen de ene kant op, en niet de andere? Dat vind ik niet consequent!

Bovendien: als jij onderzoek had gedaan, was je tot de conclusie gekomen dat Tarah gelijk heeft, maar dat terzijde.


In eerste instantie geplaatst door Raihan85

Salaam aleikoem,

Ik oordeel niet over hem en ik zeg niet dat hij een goede/slechte daad heeft begaan wie ben ik?? Ik zeg alleen dat ik het niet zou doen en dat ik mensen die het wel doe niet begrijp..

Van mij mogen ze doen wat ze willen als ze het maar vanuit hun  naam doen en niet vanuit de islam, want zo cre�eren ze een slecht beeld over ons. Het is net of ze zeggen dat moslims kuffars moeten vermoorden.. Ze hebben het alleen moeililjker gemaakt voor de islamitische gemeenschap in europa.

Ma3a salama



Raihan,

Helemaal mee eens! Het beeld over de islam bij een aantal autochtonen is al zo slecht en negatief; de indruk wordt inderdaad gewekt dat het niet (zo) erg is als er kuffars worden vermoord, zolang het maar geen moslims zijn; dit lijkt mij geen goede zaak voor de islam!


Salaam allen,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 09:55
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe wa Maghfiratoeh.

Allahu Akbar..... ik vind het werkelijk bespottelijk dat het proces van Mohammed B te volgen zal zijn op tv.ik ben het met je eens,en de reden is waarschijnlijk omdat het een marokkaan is.bij de dood van Pim Fortuin heeft de media zich niet aangesteld als nu,en waarom denk je?het was gewoon een gestoorde nedelander.waar gaat de wereld toch heen!!
Al zijn rechten worden geschonden, en je moet je er maar bij neer leggen.
ziekelijk spelletje is dit wallahi, maakt niet uit, ongeacht wat een bepaald persoon gedaan heeft, hij moet ten all tijden zijn rechten behouden en zo dient een waardig gerechtshof zich aan te houden, maar nee hoor, a3oudhou billah.

Dan gebruiken ze ook nog eens de smoes dat de handeling van Mohammed B grote inpact heeft gehad op het nederlands volk en zij er dus het recht op hebben om mee te kijken.

Wat is dit voor een zogehete democratie..... ik weet wel hel zeker, dat bijna niemand meer echt weet uit te leggen wat democratie precies inhoudt.

wasalaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe wa Maghfiratoeh.

Allahu Akbar..... ik vind het werkelijk bespottelijk dat het proces van Mohammed B te volgen zal zijn op tv.ik ben het met je eens,en de reden is waarschijnlijk omdat het een marokkaan is.bij de dood van Pim Fortuin heeft de media zich niet aangesteld als nu,en waarom denk je?het was gewoon een gestoorde nedelander.waar gaat de wereld toch heen!!
Al zijn rechten worden geschonden, en je moet je er maar bij neer leggen.
ziekelijk spelletje is dit wallahi, maakt niet uit, ongeacht wat een bepaald persoon gedaan heeft, hij moet ten all tijden zijn rechten behouden en zo dient een waardig gerechtshof zich aan te houden, maar nee hoor, a3oudhou billah.

Dan gebruiken ze ook nog eens de smoes dat de handeling van Mohammed B grote inpact heeft gehad op het nederlands volk en zij er dus het recht op hebben om mee te kijken.

Wat is dit voor een zogehete democratie..... ik weet wel hel zeker, dat bijna niemand meer echt weet uit te leggen wat democratie precies inhoudt.

wasalaam

Hier ben ik het idd mee eens en de staat moet dit verbieden,ofwel je doet het wederzijds of je doet geen van bijde....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 10:50

Het foute beeld wat ongelovige autochtonen over de Islam hebben, boeit mij niet zo veel. Het zegt meer over henzelf dan wat anders. De Islam zal altijd hetzelfde blijven: goed en rechtvaardig voor mens, dier en natuur. Ongeacht wat mensen doen en laten. Het foutieve beeld wat mensen hebben van moslims is iets wat door hun eigen media is gecre�erd. De Islam heeft daar verder niets mee te maken.

Denk je nou echt dat het zonder gevolgen zou blijven wanneer een complete bevolkingsgroep jarenlang geestelijk geterroriseerd wordt door columnisten en andere mediageile dwazen? Iedereen wist dat er vroeg of laat wel een reactie moest komen tegen vanGogh. Als je dat nu wel of niet leuk vond. Het wachten was op een reactie uit de moslimwereld. En dat is ook gekomen, de ene aanval is met een andere aanval beantwoord. Gevolg is dat broeder MB tot in het buitenland gezien wordt als een ware held. En dit is geen overdrijving! 

Ik geloof niet dat de ongelovige autochtone Nederlander opeens wel positief over de moslims zou gaan denken wanneer deze zich gewillig zouden laten martelen, verkrachten en uitmoorden door Amerikaanse en Britse soldaten. Of wanneer de moslim zou accepteren dat er in de media over hem heen wordt gelopen.

Wie de geschiedenis kent, weet dat deze zich constant herhaald. Tot 1941 hebben de Nederlanders de Duitsers gesteund in hun ideologie. Pas na 1941, toen bleek dat er een sterkere macht was dan die van Duitsland, kozen de Nederlanders voor die sterkere partij. Wat als Duitsland destijds de oorlog had gewonnen � dan zou Hitler in de geschiedenisboeken als een machtige leider zijn afgebeeld.
Ik weet zeker dat de grootste reden voor de blindelingse steun nu aan Amerika, komt doordat ze een supermacht zijn. Niet omdat Amerika zo vredelievend is of omdat ze de andere wang toekeren. Met daden en woorden staat een deel van de autochtone Nederlander nu pal achter Amerika. Totdat blijkt dat er een andere macht is die sterker is en de waarheid zal blootleggen. Net als toen in 1941 zal men dan pas gaan inzien wie de nieuwe Hitler is van de 21ste eeuw en gaat men dan pas voor de goede kant durven te kiezen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 11:22
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het foute beeld wat ongelovige autochtonen over de Islam hebben, boeit mij niet zo veel. Het zegt meer over henzelf dan wat anders. De Islam zal altijd hetzelfde blijven: goed en rechtvaardig voor mens, dier en natuur. Ongeacht wat mensen doen en laten. Het foutieve beeld wat mensen hebben van moslims is iets wat door hun eigen media is gecre�erd. De Islam heeft daar verder niets mee te maken.

Ja, je kunt je er natuurlijk bij neerleggen, en slechts blijven bij de - terechte - constatering dat de verantwoordelijkheid voor een foutief beeld ligt bij degenen die dat beeld opriepen, maar daarmee doe je nog geen enkele poging dat beeld bij te stellen. Kijk, het feit dat een beeld foutief is, is voor verantwoordelijkheid van degenen die dat beeld cre�erden. Maar wat je daar vervolgens mee doet is een heel andere zaak! Daar kun je op twee manieren op reageren:

  1. passief blijven, omdat je denkt: het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat dit beeld is ontstaan; nou dan!

  2. actief worden, omdat je denkt: ok, het beeld is niet door mij ontstaan, maar het schaadt de zaak w�l, dus ik doe er wat aan!

Denk je nou echt dat het zonder gevolgen zou blijven wanneer een complete bevolkingsgroep jarenlang geestelijk geterroriseerd wordt door columnisten en andere mediageile dwazen?

"... geterorriseerd...": is dat niet een beetje overdreven?!


Iedereen wist dat er vroeg of laat wel een reactie moest komen tegen vanGogh. Als je dat nu wel of niet leuk vond. Het wachten was op een reactie uit de moslimwereld. En dat is ook gekomen, de ene aanval is met een andere aanval beantwoord.

De "aanval" van Van Gogh was verbaal (ook ik was daar, eerlijk gezegd, niet blij mee, maar dat terzijde); maar dat staat in geen verhouding tot een letterlijke aanval, c.q. moord en afslachting!

Bovendien werden de christenen door Van Gogh eveneens onder vuur genomen, maar die hebben daar toch wel anders op gereageerd, zoals je weet! De reactie van "d�"? moslimwereld was dus geen vanzelfsprekendheid! Het had dus ook anders gekund!

Gevolg is dat broeder MB tot in het buitenland gezien wordt als een ware held. En dit is geen overdrijving!

Da's niet iets om trots op te zijn, mijns inziens! In tegendeel!
 

Ik geloof niet dat de ongelovige autochtone Nederlander opeens wel positief over de moslims zou gaan denken wanneer deze zich gewillig zouden laten martelen, verkrachten en uitmoorden door Amerikaanse en Britse soldaten. Of wanneer de moslim zou accepteren dat er in de media over hem heen wordt gelopen.

Nee, da's waar! Dat wordt gelukkig dan ook door niemand hier beweerd! Ook niet door mij!

Wie de geschiedenis kent, weet dat deze zich constant herhaald. Tot 1941 hebben de Nederlanders de Duitsers gesteund in hun ideologie. Pas na 1941, toen bleek dat er een sterkere macht was dan die van Duitsland, kozen de Nederlanders voor die sterkere partij. Wat als Duitsland destijds de oorlog had gewonnen � dan zou Hitler in de geschiedenisboeken als een machtige leider zijn afgebeeld.
Ik weet zeker dat de grootste reden voor de blindelingse steun nu aan Amerika, komt doordat ze een supermacht zijn.

Kun je wel beweren, maar staven kun je het niet!

Niet omdat Amerika zo vredelievend is of omdat ze de andere wang toekeren. Met daden en woorden staat een deel van de autochtone Nederlander nu pal achter Amerika. Totdat blijkt dat er een andere macht is die sterker is en de waarheid zal blootleggen. Net als toen in 1941 zal men dan pas gaan inzien wie de nieuwe Hitler is van de 21ste eeuw en gaat men dan pas voor de goede kant durven te kiezen.

Dit is pure koffiedikkijkerij; kan ik niets mee! Is ook niet voor de hand liggend!





Salaam,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 11:34
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het foute beeld wat ongelovige autochtonen over de Islam hebben, boeit mij niet zo veel. Het zegt meer over henzelf dan wat anders. De Islam zal altijd hetzelfde blijven: goed en rechtvaardig voor mens, dier en natuur. Ongeacht wat mensen doen en laten. Het foutieve beeld wat mensen hebben van moslims is iets wat door hun eigen media is gecre�erd. De Islam heeft daar verder niets mee te maken.

Ja, je kunt je er natuurlijk bij neerleggen, en slechts blijven bij de - terechte - constatering dat de verantwoordelijkheid voor een foutief beeld ligt bij degenen die dat beeld opriepen, maar daarmee doe je nog geen enkele poging dat beeld bij te stellen. Kijk, het feit dat een beeld foutief is, is voor verantwoordelijkheid van degenen die dat beeld cre�erden. Maar wat je daar vervolgens mee doet is een heel andere zaak! Daar kun je op twee manieren op reageren:

  1. passief blijven, omdat je denkt: het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat dit beeld is ontstaan; nou dan!

  2. actief worden, omdat je denkt: ok, het beeld is niet door mij ontstaan, maar het schaadt de zaak w�l, dus ik doe er wat aan!

Denk je nou echt dat het zonder gevolgen zou blijven wanneer een complete bevolkingsgroep jarenlang geestelijk geterroriseerd wordt door columnisten en andere mediageile dwazen?

"... geterorriseerd...": is dat niet een beetje overdreven?!


Iedereen wist dat er vroeg of laat wel een reactie moest komen tegen vanGogh. Als je dat nu wel of niet leuk vond. Het wachten was op een reactie uit de moslimwereld. En dat is ook gekomen, de ene aanval is met een andere aanval beantwoord.

De "aanval" van Van Gogh was verbaal (ook ik was daar, eerlijk gezegd, niet blij mee, maar dat terzijde); maar dat staat in geen verhouding tot een letterlijke aanval, c.q. moord en afslachting!

Bovendien werden de christenen door Van Gogh eveneens onder vuur genomen, maar die hebben daar toch wel anders op gereageerd, zoals je weet! De reactie van "d�"? moslimwereld was dus geen vanzelfsprekendheid! Het had dus ook anders gekund!

Gevolg is dat broeder MB tot in het buitenland gezien wordt als een ware held. En dit is geen overdrijving!

Da's niet iets om trots op te zijn, mijns inziens! In tegendeel!
 

Ik geloof niet dat de ongelovige autochtone Nederlander opeens wel positief over de moslims zou gaan denken wanneer deze zich gewillig zouden laten martelen, verkrachten en uitmoorden door Amerikaanse en Britse soldaten. Of wanneer de moslim zou accepteren dat er in de media over hem heen wordt gelopen.

Nee, da's waar! Dat wordt gelukkig dan ook door niemand hier beweerd! Ook niet door mij!

Wie de geschiedenis kent, weet dat deze zich constant herhaald. Tot 1941 hebben de Nederlanders de Duitsers gesteund in hun ideologie. Pas na 1941, toen bleek dat er een sterkere macht was dan die van Duitsland, kozen de Nederlanders voor die sterkere partij. Wat als Duitsland destijds de oorlog had gewonnen � dan zou Hitler in de geschiedenisboeken als een machtige leider zijn afgebeeld.
Ik weet zeker dat de grootste reden voor de blindelingse steun nu aan Amerika, komt doordat ze een supermacht zijn.

Kun je wel beweren, maar staven kun je het niet! Daarbij is het compleete onzin wat hij hier schrijft....En een belediging voor het Nederlandse volk !!! Ik heb zelf nog een stuk krant uit die tijd gehad,waarin het verboden was een Hitler gelijkende snor te dragen.Hahaha...Landveraders of idealogie aanhangers komen overal voor daar doe je weinig aan......Maar het overgroote deel van de Nederlanders verwierp de idealogie van Hitler!

Niet omdat Amerika zo vredelievend is of omdat ze de andere wang toekeren. Met daden en woorden staat een deel van de autochtone Nederlander nu pal achter Amerika. Totdat blijkt dat er een andere macht is die sterker is en de waarheid zal blootleggen. Net als toen in 1941 zal men dan pas gaan inzien wie de nieuwe Hitler is van de 21ste eeuw en gaat men dan pas voor de goede kant durven te kiezen.

Dit is pure koffiedikkijkerij; kan ik niets mee! Is ook niet voor de hand liggend!





Salaam,


Paul

  Jiyuu ben je ooit wel eens in een oorlogsmuseum geweest? Rotterdam werd vast niet gebombardeerd omdat de Hollanders met bloemen aan de grens stonden te wachten. GRRRRRRRRRR....... Je texten zitten regelmatig onder de facistische denkbeelden en dan hier lopen te verkondigen dat mijn vader die zijn leven voor dit land bijna gaf voor een Nazi uit te maken! Of de grootouders van me moeder waar onderduikers zaten Mafkees!!!!!!

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het foute beeld wat ongelovige autochtonen over de Islam hebben, boeit mij niet zo veel. Het zegt meer over henzelf dan wat anders. De Islam zal altijd hetzelfde blijven: goed en rechtvaardig voor mens, dier en natuur. Ongeacht wat mensen doen en laten. Het foutieve beeld wat mensen hebben van moslims is iets wat door hun eigen media is gecre�erd. De Islam heeft daar verder niets mee te maken.

Ja, je kunt je er natuurlijk bij neerleggen, en slechts blijven bij de - terechte - constatering dat de verantwoordelijkheid voor een foutief beeld ligt bij degenen die dat beeld opriepen, maar daarmee doe je nog geen enkele poging dat beeld bij te stellen. Kijk, het feit dat een beeld foutief is, is voor verantwoordelijkheid van degenen die dat beeld cre�erden. Maar wat je daar vervolgens mee doet is een heel andere zaak! Daar kun je op twee manieren op reageren:

  1. passief blijven, omdat je denkt: het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat dit beeld is ontstaan; nou dan!

  2. actief worden, omdat je denkt: ok, het beeld is niet door mij ontstaan, maar het schaadt de zaak w�l, dus ik doe er wat aan!

Denk je nou echt dat het zonder gevolgen zou blijven wanneer een complete bevolkingsgroep jarenlang geestelijk geterroriseerd wordt door columnisten en andere mediageile dwazen?

"... geterorriseerd...": is dat niet een beetje overdreven?!


Iedereen wist dat er vroeg of laat wel een reactie moest komen tegen vanGogh. Als je dat nu wel of niet leuk vond. Het wachten was op een reactie uit de moslimwereld. En dat is ook gekomen, de ene aanval is met een andere aanval beantwoord.

De "aanval" van Van Gogh was verbaal (ook ik was daar, eerlijk gezegd, niet blij mee, maar dat terzijde); maar dat staat in geen verhouding tot een letterlijke aanval, c.q. moord en afslachting!

Bovendien werden de christenen door Van Gogh eveneens onder vuur genomen, maar die hebben daar toch wel anders op gereageerd, zoals je weet! De reactie van "d�"? moslimwereld was dus geen vanzelfsprekendheid! Het had dus ook anders gekund!

Gevolg is dat broeder MB tot in het buitenland gezien wordt als een ware held. En dit is geen overdrijving!

Da's niet iets om trots op te zijn, mijns inziens! In tegendeel!
 

Ik geloof niet dat de ongelovige autochtone Nederlander opeens wel positief over de moslims zou gaan denken wanneer deze zich gewillig zouden laten martelen, verkrachten en uitmoorden door Amerikaanse en Britse soldaten. Of wanneer de moslim zou accepteren dat er in de media over hem heen wordt gelopen.

Nee, da's waar! Dat wordt gelukkig dan ook door niemand hier beweerd! Ook niet door mij!

Wie de geschiedenis kent, weet dat deze zich constant herhaald. Tot 1941 hebben de Nederlanders de Duitsers gesteund in hun ideologie. Pas na 1941, toen bleek dat er een sterkere macht was dan die van Duitsland, kozen de Nederlanders voor die sterkere partij. Wat als Duitsland destijds de oorlog had gewonnen � dan zou Hitler in de geschiedenisboeken als een machtige leider zijn afgebeeld.
Ik weet zeker dat de grootste reden voor de blindelingse steun nu aan Amerika, komt doordat ze een supermacht zijn.

Kun je wel beweren, maar staven kun je het niet! Daarbij is het compleete onzin wat hij hier schrijft....En een belediging voor het Nederlandse volk !!! Ik heb zelf nog een stuk krant uit die tijd gehad,waarin het verboden was een Hitler gelijkende snor te dragen.Hahaha...Landveraders of idealogie aanhangers komen overal voor daar doe je weinig aan......Maar het overgroote deel van de Nederlanders verwierp de idealogie van Hitler!

Niet omdat Amerika zo vredelievend is of omdat ze de andere wang toekeren. Met daden en woorden staat een deel van de autochtone Nederlander nu pal achter Amerika. Totdat blijkt dat er een andere macht is die sterker is en de waarheid zal blootleggen. Net als toen in 1941 zal men dan pas gaan inzien wie de nieuwe Hitler is van de 21ste eeuw en gaat men dan pas voor de goede kant durven te kiezen.

Dit is pure koffiedikkijkerij; kan ik niets mee! Is ook niet voor de hand liggend!





Salaam,


Paul

  Jiyuu ben je ooit wel eens in een oorlogsmuseum geweest? Rotterdam werd vast niet gebombardeerd omdat de Hollanders met bloemen aan de grens stonden te wachten. GRRRRRRRRRR....... Je texten zitten regelmatig onder de facistische denkbeelden en dan hier lopen te verkondigen dat mijn vader die zijn leven voor dit land bijna gaf voor een Nazi uit te maken! Of de grootouders van me moeder waar onderduikers zaten Mafkees!!!!!!




Dag Ruud,

Bedankt voor je aanvulling wat betreft de historiciteit van de Nederlandse houding tijdens de Tweede Wereldoorlog: helemaal mee eens!


Met vriendelijke groet,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 12:11
Als het goed is dan is is jiyuu ook van nederlandse afkomst toch?? Corrigeer me als ik het fout heb broeder...

En dan heeft hij et ook over zijn eigen voorouders, dus ik denk niet dat je dit zo persoonlijk hoeft aan te trekken ruud....


greetz merjem

ps: eigelijk discusseer ik niet meer mee op deze site maar ik kon het niet laten om te reageren...Enne muslim lover als je echt geinterreseert bent naar de mening van moslims in nederland over de moord op tvg kijk dan eens in het archief en zoek de discussie op die toen op 2 november gestart is, want ik denk dat de meeste moslims het zat zijn om WEER over dit onderwerp te beginnen....
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem



...Enne muslim lover als je echt geinterreseert bent naar de mening van moslims in nederland over de moord op tvg kijk dan eens in het archief en zoek de discussie op die toen op 2 november gestart is, want ik denk dat de meeste moslims het zat zijn om WEER over dit onderwerp te beginnen....


Oegt Merjem,

Bedankt voor je tip, maar ik denk dat de maatschappelijke veranderingen zich in zo'n razendsnel tempo afspelen, dat hetgeen toen geschreven is, nu alweer in zekere mate (waarschijnlijk) achterhaald is. Daarom houd ik het op dit forumonderwerp, hoe goed ik me ook kan voorstellen dat het erg vervelend is om alweer je te moeten "bewijzen"!

Dit geldt (vooral) voor de tegenstanders van (de) moord, en dat zijn nou juist degenen die inderdaad zich genoodzaakt zien van zich te laten horen, willen zij niet "ten onder gaan" in de v��rstanders van (de) moord.

Helaas is het niet anders. Ik heb er echter alle begrip voor, en vind het daarom des te geweldiger als tegenstanders reageren!


Salaam,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 13:50

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Als het goed is dan is is jiyuu ook van nederlandse afkomst toch?? Corrigeer me als ik het fout heb broeder...

En dan heeft hij et ook over zijn eigen voorouders, dus ik denk niet dat je dit zo persoonlijk hoeft aan te trekken ruud....


greetz merjem

ps: eigelijk discusseer ik niet meer mee op deze site maar ik kon het niet laten om te reageren...Enne muslim lover als je echt geinterreseert bent naar de mening van moslims in nederland over de moord op tvg kijk dan eens in het archief en zoek de discussie op die toen op 2 november gestart is, want ik denk dat de meeste moslims het zat zijn om WEER over dit onderwerp te beginnen....

Dat is hij zeker ! Maar ik hou niet van facistische standpunten waar me vader bijna het leven voor moest laten en me familie risico liep om mensen te beschermen en hen dan te laten uitmaken voor calobaratuur van de Duitsers,terwijl wij hier rustig onze mening zitten te verkondigen.Het is mede door dit soort Nederlanders en tal van andere mensen uit volkeren dat we dit recht nu hebben in Nederland.

Alleen in Rusland zijn al 36.000.000 mensen gestorven om het facisme de kop in te drukken.En voor mij maakt het dan geen fluit uit of dit een cultureele facist is of een religeuze facist.Een facist is een facist punt uit!

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 14:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe wa Maghfiratoeh.

Allahu Akbar..... ik vind het werkelijk bespottelijk dat het proces van Mohammed B te volgen zal zijn op tv.ik ben het met je eens,en de reden is waarschijnlijk omdat het een marokkaan is.bij de dood van Pim Fortuin heeft de media zich niet aangesteld als nu,en waarom denk je?het was gewoon een gestoorde nedelander.waar gaat de wereld toch heen!!
Al zijn rechten worden geschonden, en je moet je er maar bij neer leggen.
ziekelijk spelletje is dit wallahi, maakt niet uit, ongeacht wat een bepaald persoon gedaan heeft, hij moet ten all tijden zijn rechten behouden en zo dient een waardig gerechtshof zich aan te houden, maar nee hoor, a3oudhou billah.

Dan gebruiken ze ook nog eens de smoes dat de handeling van Mohammed B grote inpact heeft gehad op het nederlands volk en zij er dus het recht op hebben om mee te kijken.

Wat is dit voor een zogehete democratie..... ik weet wel hel zeker, dat bijna niemand meer echt weet uit te leggen wat democratie precies inhoudt.

wasalaam

Hier ben ik het idd mee eens en de staat moet dit verbieden,ofwel je doet het wederzijds of je doet geen van bijde....

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

Ja het is toch zo, we hebben helemaal niets vernomen van volkert van de G.
Hij heeft blijbaar wel het recht op privacy, omdat het volgens hen inderdaad een gestoorde freak is.

Zeg de grondwet maar gedag, met zijn aanpassingen en uitzonderingen, blijkbaar is die toch niet zo sterk als men gedacht heeft, en zijn de fouten van anderen het steeds de baas, want keer op keer blijkt dat het invloed heeft op de nederlandse grondwet....
Maar zijn het niet de nederlanders die daarvoor zorgen, maar gebruiken ze de buitenlanders, in vele gevallen de moslims, wat ook het geval was bij Abdul Jabbar van der Ven.

ik vind het werkelijk nergens op slaan.
Het is kiezen of delen, makkelijk gezegd eigelijk, maar dat komt er toch niet van, want de nederlandse overheid zal er toch alles aan doen om overal van te kunnen profiteren, of het de ander schaadt of niet.

eigen volk eerst, niet waar

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe wa Maghfiratoeh.

Allahu Akbar..... ik vind het werkelijk bespottelijk dat het proces van Mohammed B te volgen zal zijn op tv.ik ben het met je eens,en de reden is waarschijnlijk omdat het een marokkaan is.bij de dood van Pim Fortuin heeft de media zich niet aangesteld als nu,en waarom denk je?het was gewoon een gestoorde nedelander.waar gaat de wereld toch heen!!
Al zijn rechten worden geschonden, en je moet je er maar bij neer leggen.
ziekelijk spelletje is dit wallahi, maakt niet uit, ongeacht wat een bepaald persoon gedaan heeft, hij moet ten all tijden zijn rechten behouden en zo dient een waardig gerechtshof zich aan te houden, maar nee hoor, a3oudhou billah.

Dan gebruiken ze ook nog eens de smoes dat de handeling van Mohammed B grote inpact heeft gehad op het nederlands volk en zij er dus het recht op hebben om mee te kijken.

Wat is dit voor een zogehete democratie..... ik weet wel hel zeker, dat bijna niemand meer echt weet uit te leggen wat democratie precies inhoudt.

wasalaam

Hier ben ik het idd mee eens en de staat moet dit verbieden,ofwel je doet het wederzijds of je doet geen van bijde....

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

Ja het is toch zo, we hebben helemaal niets vernomen van volkert van de G.
Hij heeft blijbaar wel het recht op privacy, omdat het volgens hen inderdaad een gestoorde freak is.

Zeg de grondwet maar gedag, met zijn aanpassingen en uitzonderingen, blijkbaar is die toch niet zo sterk als men gedacht heeft, en zijn de fouten van anderen het steeds de baas, want keer op keer blijkt dat het invloed heeft op de nederlandse grondwet....
Maar zijn het niet de nederlanders die daarvoor zorgen, maar gebruiken ze de buitenlanders, in vele gevallen de moslims, wat ook het geval was bij Abdul Jabbar van der Ven.

ik vind het werkelijk nergens op slaan.
Het is kiezen of delen, makkelijk gezegd eigelijk, maar dat komt er toch niet van, want de nederlandse overheid zal er toch alles aan doen om overal van te kunnen profiteren, of het de ander schaadt of niet.

eigen volk eerst, niet waar

Ja hier ben ik het heelemaal mee eens,dit geeft een totaal verkeerd beeld van de zaken in Nederland.Maar jah......Ik had ook niets anders verwacht van bepaalde personen binnen onze regering.

En ik zie geen verschil tussen mensen die zeggen eigen volk eerst en eigen religie eerst.....Want bij bijde betreft het een specifieke groep mensen die zich voor een ander stellen.Jij?

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:05

Ja dat vind ik ook helemaal nergens over gaan. Ik bedoel, ik keur de daad die Mohammed B heeft begaan wel af, omdat het gewoon een slecht iets was om te doen. (de daad opzich) Maar dat is dan weer zo iets typisch Nederlands he. Tenminste van de regering. Weet je wat ik me nu opeens bedenk. Die mensen daar in Den Haag hebben zoiets van nou we beginnen een beetje te veel van die moslims in ons land te krijgen (ook al hebben we ze ZELF! binnengehaald) dus daar brouwen we even een mooi plannetje van. We stoken het Nederlandse volk gewoon op tegen de moslims. We laten ze allerlei slechte dingen zien over de moslims zodat de moslims op een gegeven moment gewoon uit zichzelf weggaan, en onze handen blijven schoon.

Ik bedoel wat kan anders de reden zijn dat de moslims echt gewoon elke keer!!!!!! in het nieuws geplaatst worden over iets slechts, maar Nederlanders veel minder. Ik bedoel, als een moslim een scheet gelaten heeft dan is het al op het nieuws, kom op zeg... Astaghfirullah!

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.