Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

boete voor burka

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: boete voor burka
    Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:33

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik zat even een kijkje te nemen op de site van NMO toen ik dit las..

18 Juli 2005

Een moslimvrouw in het Belgische Maaseik wordt binnenkort beboet voor het dragen van een burka. De vrouw is al vier keer bekeurd voor het dragen van het kledingstuk dat alleen de ogen vrijlaat. Ze moet nu een boete van 125 euro betalen.
Voor zover bekend is het de eerste keer dat het dragen van een burka in Belgi� een boete oplevert. Vier andere vrouwen uit Maaseik hebben na een waarschuwing besloten geen burka meer te dragen. (bron: ANP)

Sorry hoor, maar ik vind dit best zorgwekkend. Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen alles zeggen wat ze willen over de Islaam, maar vrouwen die een burka dragen krijgen een boete van 125 euro? Dat is toch krom of zie ik dat nu verkeerd. Subhana Allah.

Ma'salama

 

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:37
Rare mensen, waarom zou zoiets niet mogen. Er is toch zo iets als geloofsvrijheid, maar dat telt niet als je het wilt praktiseren. Ik ga hun toch ook niet verbieden om de hel te gaan, daar kiezen ze zelf voor.

Geen woorden voor verder
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:01

salaam

vreemd...

ik bedoel maar als die vrouw half naakt was zou ze dat echt niet ontvangen hoor!

het is toch een vrijland?

salaam

 


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:04

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah..

wajouw ziek in hun hoofd miskien, ze verveelde zich en dan maar boete geven voor burqa..? ii vind echt raar... inshallah mag het hier in NL wel, en anders ga ik verhuizen naar ander land, waaar ze burqa wel accepteren, inshallah

 

Wa alaikum Salaam war'hamtoe allah

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:40

salaam

draagt u dan een burka oegti?

salaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:50
Salaam Aleikum,

Uit het oogpunt van de democratische vrijheden die er gelden is dit inderdaad bijzonder zorgwekkend. Los van het feit of goed is of niet en of het praktisch is. (Voordat daar weer een discussie over komt)
Een auto mag bijvoorbeeld ook geblindeerd rondrijden, niemand die weet wie er in zit. Daarnaast komt het meer over als een maatregel om moslims dwars te zetten. Islamieten pesten daar zijn veel rechts georienteerden onder ons heel goed in.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:01

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

nee moslima123, wil inshallah later dragen,

ben het eens met malcolm X

 

Wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegtykoem fie dien Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 09:50

salaam aleikum dat is echt belachelijk dat ze dat gaan beboeten subhanaAllah,zijn ze helemaal gek geworden ofzo!!!

ghair inshAALLAH

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:55
Neen ik vind dit niet vreemd kleding die de persoon onttrekt aan controle mag niet gedragen worden.
Je moet hier niks anti Islamitisch inzien.
Het geld voor het algemeen.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:51

waar gaat de wereld heen!! ik las net op teletekst dat er een vrouw in duitsland naakt in een nachtwinkel rondliep rond 4 uur in de morgend,de politie kwam erbij en gaf haar gewoon een waarschuwing!

terwijl dat in rotbelgi� een vrouw in een burka rondloopt een boete van 125 euro krijgt!!!?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 13:56

salam,

ahahah!!! zo zie je maar weer, ze blijven ons bestrijden..die ongelovige ratten. Ze weten dat wij de waarheid zijn.. zij willen de waarheid bevechten, maar voorwaar zij zijn slechts brandstof voor de hel( zelf verzonnen:D)

salam

Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 14:10

Vreemde tolerantie broeder 01 daar jullie ons  "ongelovige ratten" noemen.

Een bourka kan niet omdat je ten allen tijde (behalve tijdens carnaval) herkenbaar moet zijn. Dit in het belang van de openbare orde. Wie hier moslim-haat achter ziet is niet eerlijk.

Daarenboven gaat de vergelijking met een geblindeerde auto niet op want...een zelfs een geblindeerde auto heeft een nummerplaat.

Ook jammer trouwens dat jullie niet de minste bedenkingen hebben bij de bourka zelf. Ik vind het vrouw-onterend en dat is mijn mening (mag ik hopelijk hebben).

Voor moslims is het een religieus symbool, mij goed, maar het past niet binnen onze Westerse samenleving en heeft dus niks te maken met wat wij onder de noemer "waarheid" verstaan.

vele groeten

Marinus

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 15:20

Hoi Martinus en Herne,

Ik snap wel dat jullie het niet binnen deze samenleving vinden passen. En op zich vind ik dat jullie daar wel gelijk in hebben, want ook al is de burka iets heel moois (de intentie erachter in ieder geval) hier in de westerse wereld schrik je de mensen van de Islaam ermee af, en maak je ze bang. Maaaaaar, is dat voldoende om iemand daarvoor 125 euro boete te geven?????? Dat vind ik echt absurd.

Groetjes Khadidjah

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 17:01
Neen 3khadidjah3,
Het gaat er niet om dat ik bang zou zijn voor een burka. Natuurlijk niet.
Trouwens het gaat er zelfs niet over wat  ik vind.
Ik merkte slechts op dat zo een soort kleding gewoon verboden is in openbare gelegenheden.


Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 17:38
Salaam Aleikum,

Het gaat er nu om waar de grenzen liggen. Gaat de overheid bepalen wat de mensen wel en niet mogen dragen. Gaan mensen van elkaar bepalen wat ze wel en niet mogen ophebben of aan doen? Als dit een islamitisch land was dan zou ik zeggen OK, vanuit islamitisch oogpunt kun je bepaalde kleding verbieden. Maar dit land pretendeert een seculiere staat te zijn die de mensen totaal zou vrijlaten in het dragen van kledij of juist het niet dragen van kledij. Waarom wordt het niet dragen wel alom gerespecteerd en worden vrouwen die zich enigzins proberen te bedekken continue verwijten gemaakt. Gaat het in het westen om het feit dat vrouwen de taak op zich moet nemen om lustgevoelens bij mannen (de mannen die hier niet tegen bestand zijn) op te wekken of gedachtes te plaatsen bij mannen die onrein zijn? Als de burka geintroduceerd zou zijn door Versace dan zou de modewereld lyrisch zijn. De 1 mag in een onderbroek rondlopen met een hanekam en een bot door zijn neus, maar als iemand uit overtuiging zichzelf niet wil blootgeven aan de buitenwereld past dit meteen niet meer in het westerse idealisme. Het westerse gevoel is er niet eens onder de mensen. Fransen, Spanjaarden, Italianen niemand identificeert zich met elkaar en de cultuurverschillen zijn aanzienlijk. Maar toch wordt, als er over de islam gesproken, de westerse normen en waarden erbij gehaald.
Een excuus die gebruikt wordt om de islam te onderdrukken. Er is in feite geen secularisatie in Nederland. Atheisten proberen zelfs een eigen geloof te propageren terwijl ze in niets geloven! Christenen die de islam buiten willen werken om te kunnen blijven spreken van een christelijke/joods identiteit, terwijl er nog amper joden zijn!
Men moet eens de ogen open doen en de democratie aanvaarden in Nederland. Want voorlopig is dat nog het enige wat ons samen kan houden. Democratie kan niet omgevormd worden naar de wensen van de behoeften van een deel van de bevolking. En vooral niet wanneer er absurde regels in het leven worden geroepen om een deel van de bevolking dwars te zitten of een ander deel te beschermen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 03:52
Een goede post Malcom x,
Je  raakt tot aan de kern van wat waarachtig is.
Aplaus Clap

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 04:09
Sterke tekst Malcolm, zou Ria maar ook deelnemen op dit forum. Kon ze nog wat leren.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 05:28

Toch klopt dit niet heelemaal.....Namelijk....Ondanks dat ons deze vrijheid is gegeven,zijn er ook al jaren bepaalde kledingscodes geweest binnen deze vrijheid.De een stoorde zich hier aan en de ander niet.Dus deze zo nu en dan voorkomende afwijkende regels,waren ons al eeuwen bekend en opgelegd.En maakte later een onderdeel uit van onze democratie,waarin deze regels werden toegepast.Dus de vrijheid die we hadden of hebben werd verdeeld in gradaties,waarin de een de keuze beperking van bv.....kleding zag als een vrijheid van aanpassing aan omstandigheden.

Zo vraagt de kapper dat je niet in een koks kostuum rondwandeld en het leger dat je niet in je zwembroek komt.

Als een overheid dan vind,dat bv....de Burka in het openbaar voor maatschappelijke problemen KAN zorgen,dan zie ik niet in waarom men hier geen aanpassing in zou mogen maken.

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 06:42

Salaam

goed gezegd broeder  Malcom !!

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 07:04

salam,

niks meer toe te voegen..malcolm zeg het al...

De islam is als een doorn in de oog van Europa, die alles in werking stelt om het te verbergen...hihihihi

salam

Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 08:13

Gegroet,

Ik vind 125 euro boete natuurlijk belachelijk m��r ik blijf erbij: "het gaat hier om het herkenbaar zijn op straat", een voorschrift opgenomen in onze wetgeving. Voorbeeldje: mocht ik morgen met een masker van pakweg de premier door de straten lopen dan word ik ook tegengehouden door diezelfde politie omwille van dezelfde reden en dan krijg ik dezelfde boete.

Dus nogmaals: het heeft te maken met "democratisch goedgekeurde" wetgeving die moet nageleefd worden. Daarmee zeg ik niet dat je ermee moet akkoord gaan maar ze dient weliswaar nageleefd te worden.

Daarbij valt het me op dat jullie tegelijk geen kledingsvoorschriften tolereren voor wat jullie zelf betreft maar zich tegelijk ergeren aan hanekammen, piercings, vrouwen met een topje enz... Daarbovenop vinden sommigen blijkbaar dat "indien" Europa Islamitisch zou zijn er w�l kledingsvoorschriften mogen ingevoerd worden. Hoe verdraagzaam is dat?

En over verdraagzaamheid gesproken: athe�sten, christenen en joden zomaar beschuldigen anti-moslim te zijn is jammer. Racisme is namelijk in alle religies en alle levensbeschouwingen thuis en dat is de waarheid.

Ik ken namelijk "een aantal" moslims die enorm onverdraagzaam zijn t.a.v. alles wat niet-islamitisch is. Ik merk ook dat het tussen pakweg Turken en Marokkanen vaak niet klikt. ik bedoel maar...in elk milieu en in elke samenleving zijn er mensen die het minder goed menen met elkaar. Hopelijk beseffen en erkennen jullie dat.

gegroet

Marinus

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waar gaat de wereld heen!! ik las net op teletekst dat er een vrouw in duitsland naakt in een nachtwinkel rondliep rond 4 uur in de morgend,de politie kwam erbij en gaf haar gewoon een waarschuwing!

terwijl dat in rotbelgi� een vrouw in een burka rondloopt een boete van 125 euro krijgt!!!?

Volgens bovenstaand stuk is ze er 4 keer op aangesproken...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 14:35

Toch is er wel enigzins een verschil. Theo heeft zijn opvattingen niet overleefd en Hirshi Ali leeft met bodyguards om haar heen.

Zover is het met de dame in Burka nog lang niet.

 

 

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik zat even een kijkje te nemen op de site van NMO toen ik dit las..

18 Juli 2005

Een moslimvrouw in het Belgische Maaseik wordt binnenkort beboet voor het dragen van een burka. De vrouw is al vier keer bekeurd voor het dragen van het kledingstuk dat alleen de ogen vrijlaat. Ze moet nu een boete van 125 euro betalen.
Voor zover bekend is het de eerste keer dat het dragen van een burka in Belgi� een boete oplevert. Vier andere vrouwen uit Maaseik hebben na een waarschuwing besloten geen burka meer te dragen. (bron: ANP)

Sorry hoor, maar ik vind dit best zorgwekkend. Theo van Gogh en Hirsi Ali mogen alles zeggen wat ze willen over de Islaam, maar vrouwen die een burka dragen krijgen een boete van 125 euro? Dat is toch krom of zie ik dat nu verkeerd. Subhana Allah.

Ma'salama

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:14
In eerste instantie geplaatst door Marinus

Gegroet,


Ik vind 125 euro boete natuurlijk belachelijk m��r ik blijf erbij: "het gaat hier om het herkenbaar zijn op straat", een voorschrift opgenomen in onze wetgeving. Voorbeeldje: mocht ik morgen met een masker van pakweg de premier door de straten lopen dan word ik ook tegengehouden door diezelfde politie omwille van dezelfde reden en dan krijg ik dezelfde boete.


Dus nogmaals: het heeft te maken met "democratisch goedgekeurde" wetgeving die moet nageleefd worden. Daarmee zeg ik niet dat je ermee moet akkoord gaan maar ze dient weliswaar nageleefd te worden.


Daarbij valt het me op dat jullie tegelijk geen kledingsvoorschriften tolereren voor wat jullie zelf betreft maar zich tegelijk ergeren aan hanekammen, piercings, vrouwen met een topje enz... Daarbovenop vinden sommigen blijkbaar dat "indien" Europa Islamitisch zou zijn er w�l kledingsvoorschriften mogen ingevoerd worden. Hoe verdraagzaam is dat?


En over verdraagzaamheid gesproken: athe�sten, christenen en joden zomaar beschuldigen anti-moslim te zijn is jammer. Racisme is namelijk in alle religies en alle levensbeschouwingen thuis en dat is de waarheid.


Ik ken namelijk "een aantal" moslims die enorm onverdraagzaam zijn t.a.v. alles wat niet-islamitisch is. Ik merk ook dat het tussen pakweg Turken en Marokkanen vaak niet klikt. ik bedoel maar...in elk milieu en in elke samenleving zijn er mensen die het minder goed menen met elkaar. Hopelijk beseffen en erkennen jullie dat.


gegroet


Marinus



Salaam Aleikum,

Beste marinus, ik had niet echt zin meer om hier nog te reageren maar je schreef iets waar ik toch op moet reageren.
Je stelt namelijk dat bv dat onder meer turken en marokkanen niet met elkaar klikken en dat jij een aantal moslims kent die onverdraagzaam zijn tov alles wat niet islamitisch is. Nu is mijn vraag aan jou wat voor jou onverdraagzaam overkomt van deze mensen. Ik wil namelijk weten of we onder onverdraagzaamheid hetzelfde verstaan.
En wat betreft turken en marokkanen heb je het volgens mij behoorlijk mis. Een punt waaraan vooral niet moslims blijven vasthouden. In mijn woonplaats is er een turkse en marokkaanse moskee. Allebei aan de andere kant van de stad. En in beide moskeeen bidden zowel turken als marokkanen. Daarnaast zijn er zo ontzettend veel marokkanen en turken die bevriend met elkaar zijn dat ik me continue verbaas wanneer ik te horen krijg "Marokkanen en Turken kunnen toch niet met elkaar opschieten?". Daarbij bedoel ik dus dat jij niet de enige bent die zoiets veronderstelt en ik neem je het dan ook niet kwalijk. Maar het is een fabeltje dat al heel lang de ronde doet onder niet moslims volgens mij. Waarom? Dat zou ik ook niet weten. Misschien om aan de illusie vast te kunnen houden dat deze 2 bevolkingsgroepen tenminste geen eenheid kunnen vormen en een minder groot gevaar kunnen vormen voor anderen. Ik krijg tenminste de indruk dat misplaatste angst een rol speelt bij deze veronderstelling. Mocht dit een verkeerde veronderstelling zijn dan lees ik graag redenen over hoe het wel in elkaar zit.

En tot slot had ik nog een vraag aan je:
Wanneer kun je iemand als anti moslim beschouwen of van anti islamitische teksten of uitspraken beschuldigen?

Overigens probeer ik niet alleen negatief naar je post te kijken. Er zaten wel een aantal goede punten in, maar helaas ook punten waar ik het totaal niet mee eens ben. Maar voorlopig laat ik het hierbij.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 05:05
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waar gaat de wereld heen!! ik las net op teletekst dat er een vrouw in duitsland naakt in een nachtwinkel rondliep rond 4 uur in de morgend,de politie kwam erbij en gaf haar gewoon een waarschuwing!

terwijl dat in rotbelgi� een vrouw in een burka rondloopt een boete van 125 euro krijgt!!!?

Volgens bovenstaand stuk is ze er 4 keer op aangesproken... wat bedoel je?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 08:51
Een naakte vrouw is nu eenmaal mooier dan een met burqa
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:08
Het paradijs is nu eenmaal mooier dan de hel
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:08

Asalaamo Alaikoem warahmtul alalhi wabarakatu

een naakte vrouw is mooier dan een met een burqa??

een naakte vrouw is  niet bijzonder ze is net een brief zonder envelop!

een goedkoop diamant

W.salaam

 


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:09
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Een naakte vrouw is nu eenmaal mooier dan een met burqa als jij er zo over denkt mij goed,maar stel nu als je moeder een keuze zou moeten maken tussen een dag door brengen in een burka of naakt,zou jij dan niet liever willen dat ze een burka draagt? (helemaal niet beledigend ofzo bedoeld ) respect,daar gaat het allemaal om.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:12

Een naakte vrouw kan best heel bijzonder zijn hoor. Een stralende diamant is zeker geen onmogelijkheid. Maar dat kan een vrouw in een burqa ook allemaal zijn, het is maar net wat je voorkeur heeft.

In de wet staat echter dat helemaal naakt niet mag, net zo min als helemaal bedekt. De boete is dus gewoon terecht. Verder denk ik dat als je strijd voor het recht op een burqa je ook niet anders kan dan helemaal naakt ook toestaan. Dat is namelijk precies hetzelfde alleen dan aan de andere kant van het spectrum.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.