Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

contact voor het huwelijk?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: contact voor het huwelijk?
    Geplaatst op: 12 september 2005 om 02:50

Assalamoe wa'laikoem wr wb,

Als je verlooft bent, mag je elkaar dan zien zonder mahrem (broer, vader enz) erbij? En wat mag wel en niet als je alleen verlooft bent?

Alvast bedankt

wa'laikoem salam wr wb

Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:49
niemand..??
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 13:13
Is het toegestaan om uit te gaan met de verloofde?
 
Vraag: Salam alaikoem

Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen.
Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan?



Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag: (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen?

Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

En Allah weet het beste.
[email protected] / Het team van al-Islaam.com

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 08:54

Assalamoe wa'laikoem wr wb,

Shoukran beste broeder voor je reactie. Ik heb er nog steeds twijfels over. Ik hoor vaak dat als je verlooft bent elkaar wel zonder maghrem mag zien. Maar het zekere voor het onzekere, het is toch beter om het niet te doen. Zo lijkt het me zelf beter.

Allah weet het het beste..!

Wa'laikoem salam wr wb

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 11:08
wa'alykoem asalaam zuster, het gaat om die huwelijkscontract die je kan vastleggen in de moskee of de marokkaanse consulaat. dat kan zelfs gebeuren voor de verloving, dan mag je je man zien, ook al zijn jullie nog niet verloofd.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 14:13

Assalamoe wa'laikoem Abou Jabir,

soukran voor de info. maar nog een vraagje.. Is het vastleggen van het huwelijkscontract bij de consulaat voldoende..?

Wa'laikoem salam..

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 14:43
In eerste instantie geplaatst door *Fa�sa*

Assalamoe wa'laikoem Abou Jabir,

soukran voor de info. maar nog een vraagje.. Is het vastleggen van het huwelijkscontract bij de consulaat voldoende..?

Wa'laikoem salam..

Assalamoe3leikoem zuster,

Als het goed is is het vastleggen van het huwelijkscontract bij de consulaat voldoende, deze vraag werd eerder gesteld door een vriendin van mij. Ik heb het toen nagevraagd aan een zuster die ons les gaf in de moskee.

Wa Allahoe A3lem,

Inscha Allah gayr..

FiAmanillah,

wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.