Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Lessen Islam op OB bassischool

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sammie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sammie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Lessen Islam op OB bassischool
    Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 08:01

Hallo!

Mijn naam is Samantha. Ik ben tweedejaarsstudent PABO en samen met een klasgenootje maak ik een lessenkist over de islam. Nou wil ik graag weten wat jullie vinden dat belangrijk is om in deze leskist te stoppen.

Dus hebben jullie tips of andere dingen laat het me weten!

Ook zou ik graag willen weten of jullie muziek kennen die veel door moslims wordt gedraaid maar niet direct een religieuze boodschap meebrengen (ik versta het niet maar er zitten vast en zeker moslims in de klas die het wel verstaan, en op een openbare school is het dan niet handig als je dingen laat horen die radicale boodschappen of zo uitdragen als jullie begrijpen wat ik bedoel.. dus een beetje softe of het liefst niet reliqieuse muziek!)

Alle idee�n zijn meer dan welkom!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 10:09

Hallo Samantha,

Op deze link vind je wat links naar muziek die ook voor moslims die naar de letter leven aanvaardbaar is: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5273&am p;KW=anasheed

Veel succes!

Martijn

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 11:01

 

Heey...

wat er zeker qua artikelen in moeten zijn

de eenheid Van Allah
de zuilen van de islaam en hun betekenis

(je moet niet zomaar van alles van het internet over deze onderwerpen plukken want veel daar van zijn voor volwassene en een kind van een basisschool zal daar niet echt veel van begrijpen lijkt mij.. maar als het kan zal ik even voor je opzoek gaan)

tsjaa en wat nog meer voor kinderen van een basisschool ik heb zelf een nichtje(8) en neefje(6).. en ik heb hun moeder(mijn zus) vorig jaar de boekjes

"kleine moslims" gegeven, maar ze begrijpen het en ze vinden het interessant.

 

trouwens leuk dat je dit doet..

 

doeidoei

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
sammie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sammie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 14:18

Hey bedankt voor jullie reacties! En ik vind het vanzelfsprekend dat er meer aandacht moet komen aan andere geloven, dit is belangrijk voor de moslim kinderen zelf en natuurlijk voor de andere kinderen om zo voor later en nu meer tolerantie voor andere geloven dan het christendom te cre�ren. Jong geleerd is oud gedaan ;)

Kennen jullie misschien ook wat kinderliedjes? Want lijkt me leuk om de kinderen een liedje te leren. En om zomaar een brabbeltaatlje verzinnen is natuurlijk niet zo leuk als een echt liedje. Of kan een van jullie misschien een nederlands kinderliedje vertalen?? (zodat deze nog wel op de melodie past).

Omdat het nu ramadan is komt er ook een lesje in over ramadan en het suikerfeest. Nu is het leuk om hier een bakactiviteit aan te plakken. Kennen jullie een simpel recept (voor iets dat tijdens het suikerfeest veel gegeten wordt?)

Want koekjes bakken is zowiezo al leuk maar wel enorm Nederlands het is natuurlijk veel leuker als het echt iets bijzonders voor de kinderen is.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.