Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Update 1a2b3c

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Update 1a2b3c
    Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:09

assalaam alaikum warahmatulahi wa barakatuh lieve broeders en zusters in deze schitterende dien, en hallo niet-moslims,

zoals de topictitel al zegt; ramadan 1a2b3c, de voormalig christen die nu moslim is sinds een kleine 2 maanden dit is mijn nieuwe account waaronder ik voortaan actief zal zijn op het forum.
nadat ik mijn ouders bekend maakte dat ik tot de Islam wilde toetreden is er veel gebeurd, de sfeer thuis was niet goed, maar alhamdulillah het gaat al stukken beter nu.
ben platgebeld door diverse kerkmensen die allemaal vonden dat ik er nog maar eens overna moest denken, alsof dat de afgelopen jaren nog niet genoeg is gebeurd wat hebben we een rellen gehad in mijn topics over mijn keuze
inmiddels heb ik me uitgeschreven uit de kerkgemeenschap al heb ik wel af en toe zin met jeugdleden te praten. binnekort insha Allah een gesprek met een oud-collega die ook christelijk is, wie weet geeft Allah subhana wa ta'ala hem inzicht.
ben enorm blij met mijn "nieuwe" geloof, nieuw tussen aanhalingstekens aangezien ieder mens als moslim word gebren alhamdulillah.

het eerste wat me opviel is dat ik me meer verantwoordelijk ben gaan voelen voor de daden die ik verricht, het 2de is dat ik me rot irriteer aan het feit dat ik vrijdagmiddag niet in de moskee kan zijn en ik geleerd heb dat als je 3 weken niet gaat je hart versluierd word voor iets, dat je ergens gevoelloos voor wordt, insha Allah vind ik een optie om om toch te kunnen gaan!!!

de ramadan is alweer bijna afgelopen inmiddels nog de 30ste dag volmaken van het vasten en dan zit mijn eerste ramadan erop ik moet zeggen dat het me reuze meeviel, in het begin was ik paniekerig aan eht denken wat ik allemaal moest eten om de hele dag te kunnen overleven. maar alhamdulillah, Allah subhana wa ta'ala heeft mij kracht gegeven de ramadan af te maken, ik weet een beetje beter waar mijn zwakke punten liggen en zal er insha Allah aan gaan werken.

echt mensen het bevalt me uitstekend in deze dien, ben er zo blij mee alhamdulillah, wil nogmaals all mensen bedanken voor alle steun die ik van hen heb ontvangen, maar ook voor de scherpe opmerkingen die me stimuleerden door te zoeken en objectief te blijven, dank je wel daarvoor mensjes.

ik heb de wens dat de moske�n na de ramadan ook zo vol blijven insha Allah en mensen sterk blijven in hun dien, en niet gelijk thuis op de bank gaan zitten omdat ramadan voorbij is, de ramadan is dan wel weg voor dit jaar, maar Allah subhana wa ta'ala is er altijd, Hem moeten we altijd aanbidden!!!!! vergeet dat niet lieve broeders en zusters!!!! blijf op Zijn weg en probeer wat je gedaan hebt aan goede zaken deze ramadan vast te houden, insha Allah zal het jullie lukken.

voor de niet moslims en vooral voor de geinteresseerden in islam die willen weten wat me gedreven heeft/heeft doen beslissen (als je wilt kan je me pm-en) hoop ik echt dat jullie de ware weg zullen ontdekken en hoop ik jullie als broeder of zuster te mogen ontmoeten in het paradijs waar ik hoop jullie allemaal ooit weer te zien, insha Allah schenkt Hij de moslims het paradijs, en insha Allah geeft Hij jullie leiding, tot zover even deze update dus

ma'a salama/groetjes

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:13
Leuk nog s wat van je te horen nadat we je hele verhaal hebben kunnen volgen :-) Leuk dat het je goed gaat!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:14

dank je kimmie:) voel me nog steeds een beetje verbonden met dit relforum

nog steeds overtuigd van het niet gelovig hoeven zijn?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:16
Ik ben niet niet-gelovig, ik ben een pagan En ik voel me daar goed bij :) Daarom leuk dat jij je ook goed voelt bij je geloof :)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:19
pagan? dat moet je me eens via pm uitleggen als je wilt, klinkt nieuw voor me:)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:25

mashAllah, welkom mijn broeder, inshAllah zien we je nog live ook, je kan me altijd op de hoogte bent als je eens naar den haag komt...

moge Allah ons vasten accepteren en ons verzamelen in het paradijs samen met de beste mens Muhammed vrede zij met hem...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:27
Ik ga het een keer in 1 apart topic uitleggen, omdat er nogal wat vragen over zijn.  Als Engeltje dit leest: zin om een keer een topic over paganisme te maken?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 18:40

 

 

 

ALLAH OE AKBAR, ALLAH OE AKBAR, ALLAH OE AKBAR!!!!!!!!! MOGE ALLAH NOG MEER ZIELEN OP ZIJN PAD LEIDEN AMIEN, AMIEN , AMIEN!!!!!!

MOGE ALLAH JE EEN STERKE IMAAN SCHENKEN INSHAALLAH, EN JE DOEN STERVEN ALS EEN VROME MOSLIM. MOGE ALLAH JE DJANET AL FIRDAUS GEVEN AMIN, INSHALLAH KOM JE BIJ ONZE GELIEFDE PROFEET IN HET HOOGSTE PARADIJS AMIEN. MOESLIMIEN ZAMI3IEN INSHAALLAH. AGHIE MOGE ALLAH JE STERK MAKEN OM SABBER TE HEBBEN MET DE ONWETENDEN AMIEN.

BEN GEWOON BLIJ

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 22:02
Wat is er met jou aan de hand?
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 22:34
djazakielah gayran oegty, djazakielah gayran, ik wens voor jou en alle andere broeders en zusters hetzelfde, moge jullie allen dat insha Allah bereiken!!!! @ peterpan; ze is blij, alhamdulillah, een blije zuster is altijd mooi:) moge ALlah subhana wa ta' ala jullie sterk maken deze laatste dag van ramadan. en insha Allah jullie zonden vergeven en jullie harten reinigen, amin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 04:32

aslaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho mijn  broeder Abd van allah alhamdoelilaah  dat het goed met je gaat .

jazakallah ogyraan broeder voor je mooie adviesen .

en amin op je do3aa . ik vraag allah ta3ala  ons allemaal

samen het paradijs alfirdous binnen teleiden .

en dat wij elkaar daar ontmoeten amin yarab.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 04:52
Amien zuster en broeder....
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Edward

Onderzoek heeft ook uitgewezen dat god niet bestaat. Dus wat zegt dat nou al die onderzoekjes?

Maar goed omdat je me duidelijk niet begrijpt: elk mens heeft een moreel kader en dit morele kader berust volledig op geloof ergo elk mens gelooft in ieder geval iets en dat staat haaks op totaal niet geloven. Snappie?

het gaar er niet om dat ik je niet begrijp, dit is een conclusie die je zelf trekt uit mijn simpele antwoorden. deze zijn simpel met een reden, ik kom hier terug op een forum waarvan ik veel geleerd heb en mensen heb leren kennen waar ik veel aan te danken heb, het eerste wat je doet in dit topic, is een vreemde reply plaatsen op mijn reactie aan kim (die ik uitgelegd heb). de reden dat je erover door blijft gaan maakt me een beetje ongerust. laat bij mij de vraag opkomen welk geloof je aanhangt en wat de preciese reden is voor het aanmelden bij deze site. vooralsnog onttrek ik me aan verder commentaar, simpelweg omdat een topic als dit niet gelijk op gezeur uit moet draaien, die discussie is namelijk allang verleden tijd

Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 07:36
In eerste instantie geplaatst door Abd van Allah

In eerste instantie geplaatst door Edward

Onderzoek heeft ook uitgewezen dat god niet bestaat. Dus wat zegt dat nou al die onderzoekjes?

Maar goed omdat je me duidelijk niet begrijpt: elk mens heeft een moreel kader en dit morele kader berust volledig op geloof ergo elk mens gelooft in ieder geval iets en dat staat haaks op totaal niet geloven. Snappie?

het gaar er niet om dat ik je niet begrijp, dit is een conclusie die je zelf trekt uit mijn simpele antwoorden. deze zijn simpel met een reden, ik kom hier terug op een forum waarvan ik veel geleerd heb en mensen heb leren kennen waar ik veel aan te danken heb, het eerste wat je doet in dit topic, is een vreemde reply plaatsen op mijn reactie aan kim (die ik uitgelegd heb). de reden dat je erover door blijft gaan maakt me een beetje ongerust. laat bij mij de vraag opkomen welk geloof je aanhangt en wat de preciese reden is voor het aanmelden bij deze site. vooralsnog onttrek ik me aan verder commentaar, simpelweg omdat een topic als dit niet gelijk op gezeur uit moet draaien, die discussie is namelijk allang verleden tijd

Waar h�b je het over. Ik heb je geen reply gegeven, kijk maar hierboven...

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 07:55

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu broeder in de Islaam,voor de overige Hallo,

Mascha Allah mooi om te horen ik dacht eerlijk gezegd nog aan je en hoe het nu met je gaat! Alhamdulilah dat het goed met je gaat ik wens je alvast een Gezegende en vreugdevolle Ied. Moge Allah je vasten accepteren, je zonden vergeven, je goede daden belonen en je diepste smeekbeden verhoren en een plekje in Djennat Al Firdauws geven Allahoema Ameen.

Moge Allah je sterk en standvastig maken in onze Deen. ameen Ya Rabb.

7ayaak Allah,

Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.