Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Filmregisseur Risala gedood

 Post Reply Post Reply
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Filmregisseur Risala gedood
    Geplaatst op: 11 november 2005 om 12:45
De Syrische filmer Moustapha Akkad (68) is bezweken aan de verwondingen die hij bij de aanslagen in Amman had opgelopen. Dat hebben een vriend van Akkad en Arabische televisiezenders vrijdag laten weten.
Akkad werd vooral beroemd met zijn film The Message: The Story Of Islam, met onder meer Anthony Quinn en Irene Papas, uit 1976. Hij zat in ��n van de drie hotels die door de terreuracties werden getroffen. Zijn dochter werd onmiddellijk gedood.
 
Bismillah Irahman Irahiem
 
Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe
 
Subhanallah de film maker van Risala is omgekomen bij de aanslagen in Amman [Jordanie] Moustapha Akkad heeft toender tijd 2 Risalat gemaakt de ene met Abdellah Gait als Hamza in het arabisch gespeeld en de ander met Anthony Quinn als Hamza [oom van de profeet vzmh] in het Engels gespeeld, ik heb deze topic geopend omdat ik het toch een van de mooiste films is die gespeeld is over het leven van de profeet vzmh en deze film dan ook geliefd is bij velle Moslims, en dit hadden we te danken aan deze man rahimoellah
 
Wa gair inshallah
 
Asalama alykoum waharahmatoe allahie wabarakatoe
 
 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 13:03

subhanAllah ik heb er gewoon geen woorden voor. een hele mooie film (jammer van de muziek) ik heb hem af gelopen week pas voor het eerst gezien.

moge Allah swt hem vergeven voor zijn zonden en hem belonen voor al zijn goede daden amien!

moge Allah swt ons Alle vergeven Amien.

wa salem aleykoem.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 05:35

Inna lilahie wa inaa ilejhie razjie3oen, Moge Allah genade hebben met zijn ziel en zijn zonden vergeven Allahoema Ameen!

Hele mooie film mascha Allah hij was gisteren op de Jordaanse tv te zien blijft mooi Mascha Allah.

( Idd alleen jammer van die muziek)

Gayr Inscha Allah,

Moge Allah ons leiden en vergeven Ameen

7ayaakoemAllah,

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 05:41

Salaam Aleikum

Inna lilahie wa inaa ilejhie razjie3oen amin op je doea zuster ammatoelaziz

tis inderdaad een hele mooie film ook zal het veel duidelijkheid geven aan de christenen joden enz misschien zelfs dat ze zich zouden bekeren omdat het duidelijk is de geschiedenis en ontstaan van de islam enz

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 09:13

innalilaah iwain ailihira ji3oen

ameen op de du3aa

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 03:34

Selam Alleykum,

Heel mooi verfilmd, had graag nog meer werk van hem willen zien,maar helaas, andere weten het beter wat Islam is. 

Inmiddels weten we dat de aanslagen zijn opgeist door het het Al-Qaida netwerk van de 'geweldige Osama Bin Laden'x 1000..., aanslagen in Bagdad etc, bedreigingen aan verschillende adressen,werkelijk Allah (swt) word zeker gevreesd.. (uhum).De arrogantie om voor de moslimgemeenschap te spreken en namens het mooiste geloof de Islam, GA JE SCHAMEN,HEEL DIEP!

Moge Allah (swt) de daders van al deze aanslagen naar de hel toesturen; en de tranen die gelaten worden door het verdriet vanwege dit WALGELIJKE TERREUR , op deze HELE wereld, verzachten.  

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 04:35

asalaamo3alaikom  zo dat is erg je mede moslims de hel wensen 

zou je niet beter do3aa doen in plaats de hel wensen  dat is zeer verboeden  zuster ,,,

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 05:05

Selam Alleykum,

Nee,

als ze berouw hebben en het niet meer doen, dan is het aan Allah (swt),

maar verder niet.

Broeder?, wat is de definitie van broeder? Ik moet toch niet anders gaan denken omdat het een broeder is;moord =moord.Des te erger,als het om broeders gaat.... 

Dat begrijpen alle moslim-nabestaanden zeker (zijn vrouw b.v, of het bruidspaar dat daar hun huwlijk had en hun ouders heeft zien overlijden), dat ze dua moeten doen,want....het zijn broeders.....

Ben het HEEL ERG ZAT!!,Osama bin Laden,terreur,bommen plaatsen, heel laag bij de grond,de methode.

Hun schade en schande is niet te overzien,en ze handelen internationaal namens de Islam, gaat wel heel ver vind je niet?

Wa'selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 05:48

 

wa3alaikomosalaam

mijn punt was wens je broeders niet de hel als je vind dat verkeerd bezig zijn

wens ze leiding van allah en vergeving .  en ja het zijn je broeders en mijn broeders zolang ze geloven in  allah en zijn boeken en de engelen en de boodschappers  en de laaste dag  ....

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 06:45

Selam Alleykum,

Doe ik elke dag, tevens het hart te openen voor de Islam voor 1 ieder in een machtige positie.

Maar blijf bij mijn punt.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 07:59
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 08:15

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Wat is ?, moet het blijkbaar uitleggen; laat El-Qaida een hulporganisatie worden; water reservoirs aanleggen in arme gebieden ofzo en Osama bin Laden stort samen met Bush en andere machtige,rijke figuren (moslim of geen moslim) geld in een fonds om de schuld van de derde wereld landen te betalen,dan doen ze tenminste wat nuttigs.

Laten we bijvoorbeeld Bush,aangezien we dat graag willen horen, en een paar andere dictators en.. o,ja.. Sharon is ook wel leuk,Moslim worden.Maar dan ook echt moslim, volgens de Kor'aan, niet alla Taliban...

Ach, kortom, ik verafschuw ieder zijn gruweldaden.

Wa'Selam  

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 10:16
van mij mag je.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 10:32
betse mensen van alle leiders waren de taliban.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 10:36

Asalaam Aleikum zuster Django,

Zuster Taqwaa heeft wel een punt natuurlijk...wat ze ook in jouw ogen verkeerd doen, het blijven je broeders zolang ze in ALLAH en Zijn boeken, Zijn Engelen, Zijn boodschappers en de laatste dag geloven. We moeten toch voor onze broeder en zusters hetzelfde wensen als wat we voor ons zelf ook wensen? Ik wens voor iedere Moslim het paradijs, ongeacht of die Moslim nou ontzettend slecht bezig is. We moeten Dua voor hen blijven maken zodat ALLAH hen zal leiden InsaALLAH. Weet je welke Moslims zich ook wat meer om de derde wereld zouden mogen bekommeren? De rijke oliesjeiks die een enorm duur hotel in de zee hebben laten bouwen en die nu bezig zijn om een superdeluxe kunstmatig eiland in de zee aan te leggen in de vorm van een palmboom. Ik zeg niet dat ze geen goede dingen doen met hun geld maar dit soort projecten zijn gewoon overdreven. Als ik zoveel geld had zo ik niet rustig kunnen slapen als ik zo een ontzettend duur eiland zou laten bouwen terwijl er in andere delen van de werled een enorme hongersnood heerst!

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:15

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

betse mensen van alle leiders waren de taliban.

De beste,leider der mensheid was Profeet Mohammed (vzmh) en de Taliban is daar nog geen milimeter bij in de buurt gekomen.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:26
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster Django,

Zuster Taqwaa heeft wel een punt natuurlijk...wat ze ook in jouw ogen verkeerd doen, het blijven je broeders zolang ze in ALLAH en Zijn boeken, Zijn Engelen, Zijn boodschappers en de laatste dag geloven. We moeten toch voor onze broeder en zusters hetzelfde wensen als wat we voor ons zelf ook wensen? Ik wens voor iedere Moslim het paradijs, ongeacht of die Moslim nou ontzettend slecht bezig is. We moeten Dua voor hen blijven maken zodat ALLAH hen zal leiden InsaALLAH. Weet je welke Moslims zich ook wat meer om de derde wereld zouden mogen bekommeren? De rijke oliesjeiks die een enorm duur hotel in de zee hebben laten bouwen en die nu bezig zijn om een superdeluxe kunstmatig eiland in de zee aan te leggen in de vorm van een palmboom. Ik zeg niet dat ze geen goede dingen doen met hun geld maar dit soort projecten zijn gewoon overdreven. Als ik zoveel geld had zo ik niet rustig kunnen slapen als ik zo een ontzettend duur eiland zou laten bouwen terwijl er in andere delen van de werled een enorme hongersnood heerst! zou wel goed zijn als ze die eiland gaan bouwen voor de arme mensen die daar naar toe kunnen verhuizen

Salaam.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:46
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster Django,

Zuster Taqwaa heeft wel een punt natuurlijk...wat ze ook in jouw ogen verkeerd doen, het blijven je broeders zolang ze in ALLAH en Zijn boeken, Zijn Engelen, Zijn boodschappers en de laatste dag geloven. We moeten toch voor onze broeder en zusters hetzelfde wensen als wat we voor ons zelf ook wensen? Ik wens voor iedere Moslim het paradijs, ongeacht of die Moslim nou ontzettend slecht bezig is. We moeten Dua voor hen blijven maken zodat ALLAH hen zal leiden InsaALLAH. Weet je welke Moslims zich ook wat meer om de derde wereld zouden mogen bekommeren? De rijke oliesjeiks die een enorm duur hotel in de zee hebben laten bouwen en die nu bezig zijn om een superdeluxe kunstmatig eiland in de zee aan te leggen in de vorm van een palmboom. Ik zeg niet dat ze geen goede dingen doen met hun geld maar dit soort projecten zijn gewoon overdreven. Als ik zoveel geld had zo ik niet rustig kunnen slapen als ik zo een ontzettend duur eiland zou laten bouwen terwijl er in andere delen van de werled een enorme hongersnood heerst! zou wel goed zijn als ze die eiland gaan bouwen voor de arme mensen die daar naar toe kunnen verhuizen

Salaam.

Hahahaha....inderdaad oeghty...maar helaas zal het niet zo zijn. Om daar te mogen wonen zal alleen maar aan de allerrijksten der aarde voorbehouden zijn. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens willen wonen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

betse mensen van alle leiders waren de taliban.

De beste,leider der mensheid was Profeet Mohammed (vzmh) en de Taliban is daar nog geen milimeter bij in de buurt gekomen.

Wa'Selam

  asalaamo3alaikom ja zeker  vreden zij met hem .

maar nu heb ik het over  de leiders van nu .niet over onze geliefde mohammed rasoelolaah salalaah3alyhiwasalim.

en niet over  siydoen abi bakker asadiq , omar ibnu lgataab

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster Django,

Zuster Taqwaa heeft wel een punt natuurlijk...wat ze ook in jouw ogen verkeerd doen, het blijven je broeders zolang ze in ALLAH en Zijn boeken, Zijn Engelen, Zijn boodschappers en de laatste dag geloven. We moeten toch voor onze broeder en zusters hetzelfde wensen als wat we voor ons zelf ook wensen? Ik wens voor iedere Moslim het paradijs, ongeacht of die Moslim nou ontzettend slecht bezig is. We moeten Dua voor hen blijven maken zodat ALLAH hen zal leiden InsaALLAH. Weet je welke Moslims zich ook wat meer om de derde wereld zouden mogen bekommeren? De rijke oliesjeiks die een enorm duur hotel in de zee hebben laten bouwen en die nu bezig zijn om een superdeluxe kunstmatig eiland in de zee aan te leggen in de vorm van een palmboom. Ik zeg niet dat ze geen goede dingen doen met hun geld maar dit soort projecten zijn gewoon overdreven. Als ik zoveel geld had zo ik niet rustig kunnen slapen als ik zo een ontzettend duur eiland zou laten bouwen terwijl er in andere delen van de werled een enorme hongersnood heerst!

Salaam.

maschallaah je begrijpt wat ik bedoel .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 11:59
Nu snap ik er toch helemaal niets meer van! Als niet moslims
verwerpelijke daden van moslims bekritiseren, dan is steevast de reactie
dat we de boel niet moeten verwarren; Mensen die slechte daden doen
zijn simpelweg geen moslims. maar nu lees ik dat die plegers van
gruweldaden in Amman wel als moslimbroeders gezien worden en je ze
niet mag bekritiseren. Jullie meten wel heel erg met 2 maten. Ik vraag me
toch af waar jullie gezonde verstand zit... en "ongelovigen" die goede
daden verrichten zijn zeker per definitie toch bestemd voor de hel omdat
ze iets andere regeltjes naleven dan jullie?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 12:12

Alleen Django is oprecht. Zij veroordeelt geweld door wie het ook gepleegd wordt.

Maar het is wel vreemd dat ik menigmaal te lezen heb gekregen dat ik in de hel zal branden. De reden waarom? Ik ben geen moslim.

Vreemd dan, om Bin Laden het paradijs toe te wensen.

Ik snap er geen jota meer van.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 15:39
We zijn gewoon te dom om het te snappen, PP.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 15:47

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

betse mensen van alle leiders waren de taliban.

je zit hier wel behoorlijk fout hoor dacht het niet je maakt de taliban groot maar dat waren ze niet ! Dit is ook onterecht tegenover andere grotere echte moslimleiders niet zelfmoordaanslagen plegers wat duidelijk in de koran staat dat het haram is en dan kom jij beweren dat het de grootste leiders van de islam waren

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster Django,

Zuster Taqwaa heeft wel een punt natuurlijk...wat ze ook in jouw ogen verkeerd doen, het blijven je broeders zolang ze in ALLAH en Zijn boeken, Zijn Engelen, Zijn boodschappers en de laatste dag geloven. We moeten toch voor onze broeder en zusters hetzelfde wensen als wat we voor ons zelf ook wensen? Ik wens voor iedere Moslim het paradijs, ongeacht of die Moslim nou ontzettend slecht bezig is. Ja sorry ik kan niet iets goeds toe wensen aan zo iemand dat is mijn eigen keuze ik moet niet van Allah zo iemand iets goeds wensen als deze mensen alleen zijn die zulke dingen doen dan valt het nog wel mee maar ze trekken duizenden mensen achter hun dus dan laten ze hun ook in moeilijkheden brengen volgens mij ! We moeten Dua voor hen blijven maken zodat ALLAH hen zal leiden InsaALLAH. Weet je welke Moslims zich ook wat meer om de derde wereld zouden mogen bekommeren? De rijke oliesjeiks die een enorm duur hotel in de zee hebben laten bouwen en die nu bezig zijn om een superdeluxe kunstmatig eiland in de zee aan te leggen in de vorm van een palmboom. Ik zeg niet dat ze geen goede dingen doen met hun geld maar dit soort projecten zijn gewoon overdreven. Als ik zoveel geld had zo ik niet rustig kunnen slapen als ik zo een ontzettend duur eiland zou laten bouwen terwijl er in andere delen van de werled een enorme hongersnood heerst!

Salaam.

maschallaah je begrijpt wat ik bedoel .
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2005 om 18:37

Asalaam Aleikum Murat,

De Islam zegt toch dat je voor je broeder/zuster moet wensen wat je ook voor jezelf wenst? Als ik moet kiezen tussen Bin Laden of george bush dan kies ik direct voor Bin Laden. bush bidt niet zoals ALLAH het hem heeft voorgeschreven en roept geen La Ilaha IlALLAH....Bin Laden zeer waarschijnlijk wel. ALLAH vergeeft wie Hij wilt en mischien vergeeft HIJ Bin Laden wel voor zijn fouten en mij en jou niet voor onze fouten..ALLAH u Alem...Daarom beste Murat..iedere Moslim die fouten maakt is en blijft jouw medemoslim waar je vergeving voor moet vragen. Want hoe kan jij verwachten dat ALLAH jou vergeeft en jou het paradijs gunt als jij je broeders/zusters niet vergeeft en ze het paradijs niet gunt?....Denk daar goed over na beste Murat..

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2005 om 05:48

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

betse mensen van alle leiders waren de taliban.

Vreemd dat ze zo denkt, want als ze dit geloofd wat doet ze hier dan !. ten eerste in dat regime mocht ze niet op een forum als dit komen. Ten tweede die computer is duivels dan, ten derde hoe is het mogelijk dat ze kan lezen en schrijven want vrouwen mogen niet naar school (nergens voor nodig want een vrouw hoor en zie je niet). ten vierde als ze dit meend overtreed ze haar eigen regels en die van de taliban. (heb een mooi filmpje gezien van de taliban wat ze deden met vrouwen die de regels overtreden in Afganistan destijds in een voetbalstadion)

walgelijk

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2005 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum Murat,

De Islam zegt toch dat je voor je broeder/zuster moet wensen wat je ook voor jezelf wenst? Als ik moet kiezen tussen Bin Laden of george bush dan kies ik direct voor Bin Laden. bush bidt niet zoals ALLAH het hem heeft voorgeschreven en roept geen La Ilaha IlALLAH....Bin Laden zeer waarschijnlijk wel. ALLAH vergeeft wie Hij wilt en mischien vergeeft HIJ Bin Laden wel voor zijn fouten en mij en jou niet voor onze fouten..ALLAH u Alem...Daarom beste Murat..iedere Moslim die fouten maakt is en blijft jouw medemoslim waar je vergeving voor moet vragen. Want hoe kan jij verwachten dat ALLAH jou vergeeft en jou het paradijs gunt als jij je broeders/zusters niet vergeeft en ze het paradijs niet gunt?....Denk daar goed over na beste Murat..

Salaam.

Als dat het criteria is dan zijn we gauw uitgepraat of je tot Allah bid of niet.....

Dus het gaat niet om je daden maar of je moslim bent of niet... Als je moslim bent mag je alles doen wat Allah/God enz ... verboden heeft. want het is je broeder ???. en die moet je vergeven.   

grappig want dit bied heel veel mogelijkheden in de discussie. en ook lekker tegenstrijdig met meningen die ik hier hoor over Amerika en Israel.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2005 om 16:55
Ik zou geneigd zijn te zeggen;
Uit je daden blijkt wie je aanbidt en dient; God of satan...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2005 om 22:12

En er worden 2 meetlinten gebruikt.

Des islams?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.