Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Iemand die dit gedichtje kan vertalen? :)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mmaria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mmaria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Iemand die dit gedichtje kan vertalen? :)
    Geplaatst op: 05 januari 2006 om 05:44

salaam alaykom,

nee heb het niet zelf gedaan, maare. Er zitten dus geen schrijffouten in denk je? Want dat zou erg zijn haha...

Enne, zitten de enters gelijk als in het nederlandse gedichtje?

Liefs, Noura

Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 05:38
salaamoe alaikoem,

Jawel ik denk wel dat het goed is heb je het zelf gedaan?
Ik vind het wel prima
Terug naar boven
mmaria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mmaria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:02

Salaam alaykom Moslima_

Toch heel erg bedankt voor je moeite! Dat waardeer ik zeker!

Onderstaande vertaling heb ik binnen gekregen, maar weet iemand zo of dit dan goed arabisch is ? Of dat het als uitspraak geschreven is? Dat geloof ik wel namelijk...

Asaada allah kalbak......

wa jaaala rohaki mosheaten bel iman...,

adaa allaho aynekey kal shams....

wa tahara dakelaki ....

hafezaki allaho fi koli kotwaten tektenaha....

ahabaki allah wa samahaki min koli katayaki.....

Amien

Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 14:29
salaamoe alaikoem

Sorry lieverd ik heb zelf geprobeerd en ook degene die ik het gevraagd heb,het is moeilijk te vertalen vooral een paar woorden in het gedichtje

Sorry k wil je graag helpen

wa salaam
Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 14:26
salaamoe alaikoem,

Ik wil je best helpen om dat gedichtje te vertalen ik heb nu iemand voor je gevraagd om het te vertalen ik wacht nog op antwoord.Zodra ik het heb geef ik het je door lieve zuster

wa salaam
Terug naar boven
mmaria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mmaria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 14:23

Salaam Alaykom,

Ja het is wel een mooi gedicht he! Ik heb het eerste deel op internet gevonden en het laatste deel er zelf bij aan bedacht :)

Ik hoop dat de vertaling er snel komt ! ik ga zeker verder zoeken, toch bedankt :)

Wa salaam

noura

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 14:05

Wa3alaikom Essalaam,

Mooi gedicht! Ik zou de vertaling ook wel in het Arabisch willen lezen. Klinkt mooier : D. Ik was net een poging aan het wagen om te vertalen, Maar ik kom niet echt ver. Sorry

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:54

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Mash'allah Gedicht Oegty,

Maar jammer genoeg dat ik je momenteel niet kan helpen.

Ik heb dit jaar besloten om arabische lessen te volgen  en dat doe ik ook alhmadu lilah maar zoveel taalkennis heb ik nog niet...

Verder wens ik je nog succes met het vertalen van je gedicht ya oegty ... en dat je snel de vertaalde versie zult krijgen...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:52

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi Wa Barakatuhu oegty,

Graag gedaan zuster is een kleine moeite : )

Moge Allah swt degene belonen die je goed heeft geholpen op het pad van de Islaam Amien.

En Moge Allah swt ons sterk en standvastig maken in onze Deen,

~7ayaak Allah~

Inscha Allah zul je het gedichtje gauw kunnen vertalen, ik zal het wel voor je vragen aan iemand die ik ken inscha allah of zij het kunnen vertalen bi ithnillah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
mmaria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mmaria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:49

Salaam Alaykom, AmmatoelAziz

Toch bedankt voor je reactie, en lieve woorden! Mashallah :)
Ja deze persoon verdiend het echt om te weten dat hij best speciaal is.
Hij heeft mij heel goed geholpen op het pad van de Islam. Alhamdoellilah :)

Wasalaam alaykom
Noura

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:06

Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi Wa Barakatuhu oegty,

 

Mooi gedicht mascha Allah, maar ik kan je helaas niet helpen : (

Wat een lief gebaar van jou om dat te geven, ik ken zelf een zuster die mooie schilderijen maakt met een Qoraan~vers en gedroogde bladeren/bloemen als versiering.

 

Inscha Allah kan een ander je helpen en Moge Allah swt je belonen voor dit gebaar naar een ander toe! Amien..

 

~7ayaak Allah~


Wa Aleikoem Salaam

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
mmaria Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mmaria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:01

Salaam alaykom broeders en zusters,

Ik vroeg me af of iemand dit gedicht voor mij zou kunnen vertalen naar het (modern arabisch) (geen dialect !)

Ik wil namelijk voor iemand die ik heel erg dankbaar ben voor zijn hulp een schilderijtje maken met onderstaande tekst:

Alvast bedankt,
Wasalam, Noura

Moge je hart zweven van geluk,

en je ziel stralen van vreugde...

Mogen je ogen schijnen als de zon,

en je innerlijk zijn schoonheid behouden...

Moge Allah je beschermen,

elke stap die je neemt...

Moge Allah van je houden,

en je vergeven, de slechte dingen die je deed.

Amien

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.