Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 678910 11>
Schrijver
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 05 maart 2006 om 01:56
peter pan, ga maar tegen iemand anders preken,aangezien de bijbel zelf een paar vrouwonvriendelijke teksten bevat heb jij weinig recht van spreken vind ik,dat maakt jouw kruistocht hier een beetje misplaatst,om niet te zeggen hypocriet.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Standaard uitvlucht, laf en hypocriet.

 

Wie ook kwaad doet, hij zal met het gelijke daarvan vergolden worden; en wie ook goed doet, hetzij een man of een vrouw, en hij is een gelovige, deze zullen de Tuinen ingaan, om daarin onderhoud zonder maat te ontvangen.� (40:40)

.. Voor mannen is het voordeel van wat ze verdienen. En voor vrouwen is het voordeel van was ze verdienen ...� (4:32)

�Voor mannen is een aandeel van wat de ouders en de naaste verwanten nalaten, en voor vrouwen is een aandeel van wat de ouders en de naaste verwanten nalaten.� (4:7)

�... En vrouwen hebben rechten, gelijk als die tegenover haar op een rechtvaardige wijze ...� (2:228)

�En van Zijn tekenen is, dat Hij partners voor jullie uit jullie zelf heeft geschapen, zodat jullie gemoedsrust bij hen kunnen vinden, en Hij heeft liefde en genegenheid tussen jullie geplaatst.� (30:21)

�... Houd hen in goedheid, of laat hen met goedheid gaan ...� (2:231)

Dit kunnen we in de hedendaagde Nederlandse samenleving niet vinden na een echtscheiding, en over respect over je echtgenoot gesproken, het is eerder een sexpartner en meer niet. Noem je zelf maar eerder laf jij bekijkt alles vanuit de standpunt van Hirsi ali enz. Die opmerking dat een man een Hoofdoek moet dragen klopt ook van geen kant. Een man is sterker dan een vrouw dus een man kan moeilijk verkracht of betast worden. In Europa is huiselijk geweld de belangrijkste oorzaak van sterfte en handicaps voor vrouwen tussen de 16 en 44 jaar Volgens Amnesty.nl En wat zijn de grootste godsdiensten in Europa materialisme en het christelijke geloof dus niet de moslims.

En je beweert ook dat het dragen van een hoofdoek een vorm van vrouwen onderdruking is, Het is eerder een beschermmidel voor de vrouw. En nu gaan we zien hoe de Europeanen erover denken

Een derde van de Britten vindt dat de schuld voor een verkrachting ligt bij de vrouw als ze aan het flirten is, uitdagende kleding draagt of dronken is, zo blijkt uit een Britse peiling. Verdedigers van gelijke rechten noemen de resultaten ,,schokkend".

De peiling bij meer dan 1.000 mannen en vrouwen suggereert dat de aanzienlijke vooruitgang qua gelijke rechten voor vrouwen op het vlak van arbeid en verloning niet noodzakelijk weerspiegeld wordt in het seksuele gedrag. Dat schrijft de krant Times.

De IMC-peiling werd uitgevoerd op vraag van Amnesty International en geeft een ontnuchterende kijk op de reden waarom het aantal veroordelingen in verkrachtingszaken -ondanks strengere wetten- daalt, zegt de mensenrechtenorganisatie. Hoewel in Groot-Brittanni� het aantal aangiftes van verkrachtingen de voorbije jaren is gestegen, is het aantal veroordeling constant gebleven. Iets meer dan vijf procent van de zaken leidt tot een veroordeling.

Op de vraag of een vrouw ,,gedeeltelijk" of ,,volledig" verantwoordelijk is voor een verkrachting als ze flirt, antwoordde 34 procent van de ondervraagden positief. Meer dan een kwart vond ook dat een een vrouw ,,minstens gedeeltelijk verantwoordelijk" is voor een verkrachting als ze sexy kleding draagt of als ze dronken is.

Een op vijf vindt dat een vrouw gedeeltelijk schuld draagt als bekend is dat ze verschillende seksuele partners heeft. Meer dan een derde denkt er ook zo over als de vrouw niet duidelijk nee heeft gezegd tegen de verkrachter. Een opsplitsing van de cijfers toont aan dat meer vrouwen (5 procent) dan mannen (3 procent) denken dat een verkrachte vrouw ,,volledig verantwoordelijk" is wanneer ze dronken was.

De directrice van de Britse afdeling van Amnesty International, Kate Allen, over de resultaten: ,,Het is schokkend dat zovelen de schuld voor een verkrachting bij de vrouw zelf leggen. Deze resultaten moeten de regering wakker schudden om dringend dit driedubbele probleem aan te pakken: een hoog verkrachtingscijfer, een laag percentage veroordelingen en een seksistische beschuldigingscultuur".


Bron: Het Volk

 

En nu over het gedrag na de scheiding ons boek zegt daarover: houd hun in goedheid of laat hun in goedheid gaan(Zie hierboven). En in Nederland blijkt dat het aantal echtparen die elkaar lastigvallen steeds toeneemt. Men spreekt over emancipering, maar men denkt daar niet bij dat een man niet goed op zijn kinderen kan passen, bijvoorbeeld kan een man een kind melk geven ? Nee, vandaar de plicht van de vrouw om goed op de kinderen te passen(dat is tegenwordig ook werken, huismanagement)en ze zo islamitisch mogelijk op te voeden. Jammer dat, dat niet gebeurt we zien overal marrokanen en turken criminale verdrag vertonen dit komt onder andere doordat ze geen goed islamitisch opvoeding krijgen.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 15:13

Asalaam Aleikum broeder Murat,

Maak je niet druk want die kafier denkt dat hij ons de Heilige Koran kan uitleggen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 14:58

Standaard uitvlucht, laf en hypocriet.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:08

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Zo staat in de koran nergens de verplichting om een hoofddoek te dragen. In vers 24:31 staat dat vrouwen �hun sieraad (zinat) niet mogen tonen�. Volgens ��n interpretatie van de verteller Ibn Abbas betekent dit dat vrouwen bijgevolg hun hele lichaam moeten bedekken. Het belangrijke begrip zina(t) heeft evenwel niet met lichamelijke schoonheid te maken. Er bestaat aldus Salim geen aanleiding voor een verplichte chador, nikaab of zelfs maar een hoofddoek. Een even onrechtvaardige tekst vindt ze in vers 2:223 dat stelt �Uw vrouwen zijn een akker voor u, zo komt dan door uw akker zoals gij maar wilt�. Het geeft alle (seksuele) macht aan de man over de vrouw. En vrouwen moeten laten gedijen want vers 4:34 stelt dan weer �Maar zij van wie jullie opstandigheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in bed en slaat haar�. Voor Salim moet elke vrouw die zichzelf en de koran serieus neemt, zich bij het lezen hiervan verraden voelen.


Ook op andere vlakken betoont de koran zich bijzonder vrouwonvriendelijk. Op het vlak van het erfrecht krijgt de man het dubbele van wat de vrouw krijgt. Volgens de auteur was dit niet de oorspronkelijke bedoeling. De koran had net als andere religies tot doel om de samenleving beter te organiseren door op te komen voor de zwakkeren en door misstanden op te heffen. Voor de islam zou de hele nalatenschap naar volwassen mannelijke erfgenamen gegaan zijn. Maar opnieuw hebben mannen snel ingezien hoezeer het hun positie aantaste en via bepalingen en interpretaties de situatie in hun voordeel gedraaid. Dat is ook het geval voor het verschil in waarde tussen de getuigenissen van mannen en vrouwen voor een rechtbank. Bij conflicten hebben vrouwen twee vrouwelijke getuigen nodig als de tegenpartij een man is, terwijl de man maar ��n mannelijk getuige nodig heeft.


De slechte positie van de vrouw in de islam ligt, aldus Salim, in het absolute monopolie van mannen op het gebied van de theologie. Wie kan de autenticiteit en letterlijkheid van de bepalingen in de koran garanderen? En ook bij de juistheid van de vaak denigrerende teksten over de vrouw in de soenna (of overleveringen van de Profeet) plaatst ze vraagtekens. Ook die werden misvormd en vervalst. Bijgevolg zijn ze niet onfeilbaar. Toch werden ze in een recent verleden gebruikt door ayatollah Khomeini die de vrouw degragdeerde tot minder dan een slaaf. Of door zijn opvolger Rafsanjani en de Majlis (een soort parlement in Iran) die stelden dat �vrouwen moeten accepteren dat ze gedomineerd worden door mannen en dat mannen superieur zijn.' �De essentie van de koran is goddelijk, van God afkomstig, maar de woorden zijn van de profeet Mohammed, in verschillende gradaties van vervoering en authenticiteit�, aldus Salim.

Zoals ik eerder heb gezegd is zij een feminist, die niet veel af weet van de Islam.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:04

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Waar beweer ik dat ik een objectieve kijk heb?

Dat heb je dus niet dat zou je ook niet kunnen zeggen, want dat heb je niet.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:04
Zo staat in de koran nergens de verplichting om een hoofddoek te dragen. In vers 24:31 staat dat vrouwen �hun sieraad (zinat) niet mogen tonen�. Volgens ��n interpretatie van de verteller Ibn Abbas betekent dit dat vrouwen bijgevolg hun hele lichaam moeten bedekken. Het belangrijke begrip zina(t) heeft evenwel niet met lichamelijke schoonheid te maken. Er bestaat aldus Salim geen aanleiding voor een verplichte chador, nikaab of zelfs maar een hoofddoek. Een even onrechtvaardige tekst vindt ze in vers 2:223 dat stelt �Uw vrouwen zijn een akker voor u, zo komt dan door uw akker zoals gij maar wilt�. Het geeft alle (seksuele) macht aan de man over de vrouw. En vrouwen moeten laten gedijen want vers 4:34 stelt dan weer �Maar zij van wie jullie opstandigheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in bed en slaat haar�. Voor Salim moet elke vrouw die zichzelf en de koran serieus neemt, zich bij het lezen hiervan verraden voelen.


Ook op andere vlakken betoont de koran zich bijzonder vrouwonvriendelijk. Op het vlak van het erfrecht krijgt de man het dubbele van wat de vrouw krijgt. Volgens de auteur was dit niet de oorspronkelijke bedoeling. De koran had net als andere religies tot doel om de samenleving beter te organiseren door op te komen voor de zwakkeren en door misstanden op te heffen. Voor de islam zou de hele nalatenschap naar volwassen mannelijke erfgenamen gegaan zijn. Maar opnieuw hebben mannen snel ingezien hoezeer het hun positie aantaste en via bepalingen en interpretaties de situatie in hun voordeel gedraaid. Dat is ook het geval voor het verschil in waarde tussen de getuigenissen van mannen en vrouwen voor een rechtbank. Bij conflicten hebben vrouwen twee vrouwelijke getuigen nodig als de tegenpartij een man is, terwijl de man maar ��n mannelijk getuige nodig heeft.


De slechte positie van de vrouw in de islam ligt, aldus Salim, in het absolute monopolie van mannen op het gebied van de theologie. Wie kan de autenticiteit en letterlijkheid van de bepalingen in de koran garanderen? En ook bij de juistheid van de vaak denigrerende teksten over de vrouw in de soenna (of overleveringen van de Profeet) plaatst ze vraagtekens. Ook die werden misvormd en vervalst. Bijgevolg zijn ze niet onfeilbaar. Toch werden ze in een recent verleden gebruikt door ayatollah Khomeini die de vrouw degragdeerde tot minder dan een slaaf. Of door zijn opvolger Rafsanjani en de Majlis (een soort parlement in Iran) die stelden dat �vrouwen moeten accepteren dat ze gedomineerd worden door mannen en dat mannen superieur zijn.' �De essentie van de koran is goddelijk, van God afkomstig, maar de woorden zijn van de profeet Mohammed, in verschillende gradaties van vervoering en authenticiteit�, aldus Salim.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 09:59
Waar beweer ik dat ik een objectieve kijk heb?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2006 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik ben geen theoloog. Denk slechts helder na.

Zou jou ook eens goed doen.

Ej vriend beweer jij dat jij een objective kijkwijze heb ? Dan leef jij in een illusie.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 23:00

Ik ben geen theoloog. Denk slechts helder na.

Zou jou ook eens goed doen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

[QUOTE=AmmatoelAziz]

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

Juist wel!! De praktische islam (als land) is in de tegenwoordigheid een gedrocht. Haar verhaal haalt ze echter uit de theoretische islam.

Er is een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

Maar wees gerust, momenteel onderzoek ik allerlei theorieen in hoeverre de theoretische islam ook praktisch werkbaar is. En, er is hoop. Het schijnt mogelijk te zijn.

Kom ik nog op terug.

Eerste voelde deze man zich profeet, en nu theoloog. Het moet niet gekker worden met jou

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 15:12
[QUOTE=AmmatoelAziz]

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

Juist wel!! De praktische islam (als land) is in de tegenwoordigheid een gedrocht. Haar verhaal haalt ze echter uit de theoretische islam.

Er is een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

Maar wees gerust, momenteel onderzoek ik allerlei theorieen in hoeverre de theoretische islam ook praktisch werkbaar is. En, er is hoop. Het schijnt mogelijk te zijn.

Kom ik nog op terug.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 11:44

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

[QUOTE=DruideHerne]Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.

Als jij dit een enorm positieve verandering noemt ten aanzien van de positie van vrouwen in het christendom dan blijf ik maar liever steken in wat genoemd wordt "de middeleeuwse Islam"...Islam heeft tenminste nog respect voor vrouwen. (bepaalde Moslims misschien niet maar bepaalde chistenen en andersgelovigen ook zeker niet)

Wat bedoel je met 'dit'?

Wat het respect voor de islam voor vrouwen betreft dan spreek jij alleen over de theoretische islam. De praktische invulling is een heel andere invulling.

Mijn geplaatste artikelen zijn alleemaal verhalen uit de praktijk waarbij de schrijfsters de praktische-islam aanklagen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:31

Het is HAAR werkelijkheid en dus haar waarheid. Het is idd geen theoretische islam waarin alles perfect is.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:03

Beste murat,

Je gaat voorbij aan de strekking van haar verhaal. Je probeert haar te weerleggen op grond van jaren en niet op inhoud. Dat is wat ik al vaker de zwakte van de 'overtuigde' moslim heb genoemd. Ga in op de inhoud van haar verhaal.

Het gaat om haar uitspraken die deels helemaal niet overeen komen met de werkelijkheid

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.

Als jij dit een enorm positieve verandering noemt ten aanzien van de positie van vrouwen in het christendom dan blijf ik maar liever steken in wat genoemd wordt "de middeleeuwse Islam"...Islam heeft tenminste nog respect voor vrouwen. (bepaalde Moslims misschien niet maar bepaalde chistenen en andersgelovigen ook zeker niet)

http://www.ad.nl/fun/bizar/article78769.ece

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 16:33

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door Murat

[QUOTE=Peter Pan]De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.

Nahed Selim, volgens mij heeft zij haar huiswerk niet goed gedaan.De profeet leefde van 571 t/m632. Hz.Osman reageerde van  644 tot [656]].

HZ.OSMAN:

Oethman ibn Affan (Arabisch: ����� �� ����) (574656) was de derde kalief en wordt beschouwd als ��n van 'Vier Rechtschapen Kaliefen'. Na de dood van Omar ibn al-Khattab regeerde hij over het Arabische Rijk van 644 tot [656]].

Oethman werd geboren in de rijke clan van de Omajjaden van de Qoeraisj-stam in Mekka, een paar jaar na Mohammed. In tegenstelling tot het grootste deel van zijn bloedverwanten, bekeerde hij zich vroeg tot de islam, en was bekend door het gebruiken van zijn rijkdom voor liefdadigheid. Hij huwde twee dochters van Mohammed, die hem de bijnaam Dhoen Nurayn of 'Bezitter van Twee Lichten' hebben gegeven. Tijdens het leven van Mohammed maakte hij ook deel uit van de eerste moslimemigratie naar de stad Axum in Ethiopi� en de latere verhuizing van Mekka naar Medina.

Omstreeks 650 was er een document opgesteld dat als eerste offici�le koran geldt

Volgens de islamitische traditie was Oethman een van de tien mensen van wie werd getuigd dat zij voor het Paradijs bestemd waren.

Na zijn dood wordt Kalief Ali de vierde en laatste "rechtgeleide kalief"

Dit is 18 jaar later na de dood van de profeet ,wordt volgens Nederlandse bronnen de Koran geschreven en voltooid(dus niet 150 jaar later , en 4,5 generaties later). En Hz.Osman heeft zelf profeet mohammed gekent enz. Hierbij bevestig ik dat Nahed Selim haar Huiswerk niet heeft gemaakt, en beschouw haar als een amateur in het verspreiden van leugens over de Islaam

Beste murat,

Je gaat voorbij aan de strekking van haar verhaal. Je probeert haar te weerleggen op grond van jaren en niet op inhoud. Dat is wat ik al vaker de zwakte van de 'overtuigde' moslim heb genoemd. Ga in op de inhoud van haar verhaal.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 14:47
Twee vraagjes.
Waarom worden de de eerste vier Kaliefen rechtgeleide Kaliefen genoemt?
en de Tweede vraag waarom werden drie van die vier vermoord door Moslims?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.

Nahed Selim, volgens mij heeft zij haar huiswerk niet goed gedaan.De profeet leefde van 571 t/m632. Hz.Osman reageerde van  644 tot [656]].

HZ.OSMAN:

Oethman ibn Affan (Arabisch: ����� �� ����) (574656) was de derde kalief en wordt beschouwd als ��n van 'Vier Rechtschapen Kaliefen'. Na de dood van Omar ibn al-Khattab regeerde hij over het Arabische Rijk van 644 tot [656]].

Oethman werd geboren in de rijke clan van de Omajjaden van de Qoeraisj-stam in Mekka, een paar jaar na Mohammed. In tegenstelling tot het grootste deel van zijn bloedverwanten, bekeerde hij zich vroeg tot de islam, en was bekend door het gebruiken van zijn rijkdom voor liefdadigheid. Hij huwde twee dochters van Mohammed, die hem de bijnaam Dhoen Nurayn of 'Bezitter van Twee Lichten' hebben gegeven. Tijdens het leven van Mohammed maakte hij ook deel uit van de eerste moslimemigratie naar de stad Axum in Ethiopi� en de latere verhuizing van Mekka naar Medina.

Omstreeks 650 was er een document opgesteld dat als eerste offici�le koran geldt

Volgens de islamitische traditie was Oethman een van de tien mensen van wie werd getuigd dat zij voor het Paradijs bestemd waren.

Na zijn dood wordt Kalief Ali de vierde en laatste "rechtgeleide kalief"

Dit is 18 jaar later na de dood van de profeet ,wordt volgens Nederlandse bronnen de Koran geschreven en voltooid(dus niet 150 jaar later , en 4,5 generaties later). En Hz.Osman heeft zelf profeet mohammed gekent enz. Hierbij bevestig ik dat Nahed Selim haar Huiswerk niet heeft gemaakt, en beschouw haar als een amateur in het verspreiden van leugens over de Islaam

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 13:23
Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:26
De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:16

Er bestaat nog geen echte moslimstaat die zijn allemaal dankzij de Europeanen vernietigd

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:13

In eerste instantie geplaatst door Murat

In Nederland, maar dat zegt niet, dat ik niet in een Islamitisch land zou willen wonen.

Heb jij zo weinig vertrouwen in Allah dat je niet de overstap naar een islamitisch land durft te zetten?

Waarom ben je dan eigenlijk in het verwerpelijk duivelse Nederland?

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:09
Book 11, Number 2155:

Narrated Abdullah ibn Amr ibn al-'As:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: If one of you marries a woman or buys a slave, he should say: "O Allah, I ask Thee for the good in her, and in the disposition Thou hast given her; I take refuge in Thee from the evil in her, and in the disposition Thou hast given her." When he buys a camel, he should take hold of the top of its hump and say the same kind of thing.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 11:26
In Nederland, maar dat zegt niet, dat ik niet in een Islamitisch land zou willen wonen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 10:51
En jij woont.......?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 08:35

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Wat moet het leven in een islamitisch land toch fantastisch zijn.

Heerlijk

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 06:28
2:282. O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan ��n man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer ��n der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken.

Dit vers is niets meer dan een klap in het gezicht van letterlijk elke vrouw in de wereld. In de wereld van vandaag komen vrouwen in ieder beroep voor, zelfs in rechten, medicijnen, techniek, opvoeding, professor, zelfs astronauten. Volgens de 'echte islam' zouden al deze professionele dames, die niet alleen hoog zijn gekwalificeerd, maar ook zeer goed in staat om de zaken van een bedrijf of zelfs een land te regelen, een gebrekkige intelligentie hebben. Het is geen wonder dat de meest ellendige vrouwen kunnen worden gevonden in islamitische paradijzen.

Is het mogelijk dat ik misschien een fout maak in mijn commentaar op dit vers 2:282? zou het kunnen dat er een goddelijke/geheime reden bestaat om dit vers neer te zenden, een reden die alleen god kent? Misschien was het niet echt gods bedoeling om vrouwen te beledigen. Misschien deugt onze interpretatie helemaal niet. Als je op deze manier denkt, maak daar dan maar een einde aan. Lees hoe Bukhari bevestigt dat het vrouwen aan intelligentie ontbreekt in de woorden van Mohammed.

De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen
Sahih Bukhari, volume 1, boek 6, nummer 301

Verteld door Abu Said Al-Khudri

Op een dag ging de apostel van Allah naar de Musalla (om te bidden) o 'Id-al-Adha of Al-Fitr. Hij passerde de vrouwen, en zei, 'O vrouwen! Geef aalmoezen, want ik zag dat de meerdheid van de bewoners van het Hellevuur jullie (vrouwen) waren.'
Ze vroegen: 'Waarom is dat zo, O Apostel van Allah?' Hij zei: 'Jullie vloeken voortdurend, en zijn jullie echtgenoten niet dankbaar. Ik heb niemand gezien die gebrekkiger is in intelligentie en godsdienst dan jullie. Een oplettende, gevoelige man zou door jullie aan het dwalen kunnen worden gebracht.' De vrouwen vroegen: 'O apostel van Allah! Wat is er gebrekkig aan onze intelligentie en religie?' Hij zei, 'Het getuigenis van twee vrouwen is toch evenveel waard als het getuigenis van ��n man?'
De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij zei, 'Dat bewijst dat haar intelligentie gebrekkig is. Het is toch zo dat vrouwen niet kunnen bidden of vasten gedurende hun menstruatie?' De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij zei: 'Dat bewijst dat ze in religieus opzicht gebrekkig zijn'.


De hadith bevestigt niet alleen wat ik hiervoor zei, maar het gaat ook een stap verder door te zeggen dat de hel de woonplaats is voor de meeste vrouwen in het hiernamaals. Waarom zou dat zo zijn? De reden wordt ook verklaard in deze hadith.

Denk je al, wat afschuwelijk? Nee, nog niet? Kijk dan naar deze hadith.

Vrouwen zijn gelijk aan dieren en slaven

Vrouwen, slaven en kamelen zijn hetzelfde; zoek uw toevlucht voor Allah voor hen... (Sunaan Abu Dawud 11.2155)

Boek 11, nummer 2155, Abu Dawud
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 678910 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.