Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Woman in Islam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Woman in Islam
    Geplaatst op: 28 mei 2006 om 08:11
 
WOMEN IN ISLAM
 
Bismie Allah Ara7maan Ara7iem

How do women fit into islam? What is their fate?
This has been the subject of many a debate
for the believing men and women, is a great reward'
this is from surah al azaab, the words of our Lord
it can be seen from reading the holy Quran
that a woman has some privilege over a man

Praying is exempted during menstruation
here islam gives women consideration
a woman after marriage becomes a wife
for nine long months she carries new life
during childbirth she is exempted to fast
islam is against the burying of girls in the past

They can pray at the mosque or even at home
they may marry or divorce , its their choice, their own
after marriage she can retain her old maiden name
and is rewarded for treating all her offspring the same
once they are married they should live pious lives
and the best men are those who are best to their wives

Islam shows equality my sisters and brothers
don't forget paradise lies at the feet of your mothers
women in the UK had property rights from 1938
this right was given by islam, 14 centuries to date
in the UK, women could vote from 1918
this was stated 1400 years ago in islam our deen

Women can work and lead a happily married life
but shouldn't neglect her role as mother and wife
a woman for her child's upbringing, deserves her credit
islam also gives a woman the right to inherit
a woman's status in islam, we should never neglect
in islam they are favoured and deserve their respect.
Source: islamic kids
 
 
 
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 10:09

Salam Alaikum zuster

das echt een mooi stuk mashAllah. jazakAllah ervoor. een heleboel mensen vergeten idd dat de islam de eerste was die de vrijheid aan de vrouw bood. jammer genoeg zien mensen nu alleen maar de acties van moslims en beweren vervolgens dat dit de islam is. gek genoeg voor hun is het een feit dat 4 op de 5 bekeerlingen een vrouw is. een westerse vrouw om het zo maar even te noemen. en nee, de reden dat ze moslim wordt vanwege trouwen geldt al lang niet meer. dit zijn de cijfers van ongehuwde vrouwen en vrouwen die al in een huwelijk zitten met een niet-moslim.maar goed. zolang er elhamdulillah nog mensen zijn die wel de waarheid van de islam in zien ben ik al tevreden inshAllah.

wasalamalaikum

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 12:23

De manier hoe vrouwen zich nu gedragen en hoe men vroeger in de djahiliya tijd omging met vrouwen lijkt veel op onze moderne tijd. Mannen zien de vrouw als stuk vlees. Met minder kleding aan haar lichaam en hoe strakker de kleding zit, hoe meer men dit ziet als �bevrijding� van onderdrukking.

In de Islam moeten man en vrouw samen verder om in het leven de verantwoordelijkheden, die ze van Allah (Ta�ala) meekregen, uit te voeren. Niet man met man of vrouw met vrouw, of vrouw met hond of iets dergelijks. Maar wel de man En de vrouw samen. Rechten en plichten voor beiden, opgelegd in Koran en Soennah door Allah (Sobhanah waTa�ala). Met de komst van de Islam werd de vrouw voor het eerst met respect behandeld. De rechten en plichten waar zowel man als vrouw zich moeten houden, zijn door Allah bepaald omdat alleen Hij dit het beste kan weten.

In de overleveringen van vrouwen in de tijd van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) zie je hoe groot de Iman was van deze vrouwen. Door hun iman en kennis kregen ze hun belangrijke positie. Dat er zoveel vrouwen tot de Islam bekeren zegt veel over ons geloof en maakt mij een trotse moslimman!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 14:26

salam alaikum broeder

haha, ja ik denk dat alle moslims zich blij voelen als ze horen dat vrouwen vanwege de vrijheden die ze krijgen in de islam zich bekeren. en verscheidene onderdrukte groepen. veel mensen vinden de moslimvrouw onderdrukt. tuurlijk in bepaalde landen is dat ook zo, maar een vraag: is dat islam of de mens?i think its the last one.islam zegt denk ik echt even wat anders.en tja, via mijn observaties vind ik juist een groep andere vrouwen onderdrukt. ik denk dat de wereld voor dat soort vrouwen maar eens moet opkomen in plaats van te gaan zeuren over een meisje dat vrijWILLIG een khimaar opdoet hier in NL. laat ze eerst maar even druk maken om het feit waarom de vrouw hier in NL nog steeds toch iets minder verdient dan de man. en waarom zoveel vrouwen in die clips van rappers zitten. is dat niet degrading t.o.v. de vrouw? ik kan nog zoveel meer andere voorbeelden noemen van de zogenaamde "vrijheid" van de vrouw dezer dagen.maar goed. laat ik dat maar niet doen.ik zou zeggen tegn de mensen die beweren dat de moslimvrouw onderdrukt is, neem even een kijkje in amerika om te zien wat onderdrukking is van de vrouw.

wasalam

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2006 om 15:42

Bismillah,

 

Assalamoe3leikoem,

 

Barak Allahoe Fikoem voor jullie bijdrage. Vrijheid is voor iedereen een andere defenitie. Wat voor de Moslima vrijheid is is voor de Westerse vrouw geen vrijheid, en andersom ook. Ik heb eens van een niet moslima te horen gekregen dat ze best jaloers was op de moslimvrouw omdat zij zichzelf bedekt en de man geen hand hoeft te geven, ze gaf aan dat zij het ook niet altijd wilde doen ( hand geven) maar dat het van haar als Nederlandse werd verwacht. Soub7ana Allah...

 

Aghie Jiyuu ik las ooit eens dat er werd gezegd dat de vrouw in de tijd van Djahilia nog bedekt was in vergelijking met de vrouw van nu, zij droeg bijv een sjaal op het hoofd had nog een beetje respectabele kleding enz maar je hebt wel degelijk gelijk. De vrouwen die levend werden begraven geen erfrecht hadden geen recht om te scheiden enz. Al7amduLilah is dat met de komst van de Islaam veranderd.

 

Gayr Inscha Allah..

 

~7ayaakoem Allah~

 

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 00:38
wa alaikum salaam,

politiek, economisch en sociaal heeft de Islaam de vrouw inderdaad bevrijding gebracht. Deze rechten heeft de vrouw nooit eerder gehad en sommige van deze rechten had de vrouw uit de twintigste eeuw inderdaad nog niet eens gekregen.

En ik weet zeker dat als nog meer mannen kennis zouden opdoen van de Koran en de Soennah, dat de vrouw het nog beter zal krijgen dan nu. Als zij zouden lezen hoe de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) met vrouwen omging, dan zullen zij hen nooit meer lastig vallen met vragen als: "waar zijn mijn sokken?" "waar is mijn riem/broek etc" etc. , maar dan zouden ze altijd zelf hun kleding regelen en in de huishouding meehelpen, zoals de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) dat deed. Het zijn deze kleine dingen waar het bij begint.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 06:31
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum broeder

...

veel mensen vinden de moslimvrouw onderdrukt. tuurlijk in bepaalde landen is dat ook zo, maar een vraag: is dat islam of de mens?

...

i think its the last one.islam zegt denk ik echt even wat anders.en tja, via mijn observaties vind ik juist een groep andere vrouwen onderdrukt. ik denk dat de wereld voor dat soort vrouwen maar eens moet opkomen in plaats van te gaan zeuren over een meisje dat vrijWILLIG een khimaar opdoet hier in NL. laat ze eerst maar even druk maken om het feit waarom de vrouw hier in NL nog steeds toch iets minder verdient dan de man. en waarom zoveel vrouwen in die clips van rappers zitten. is dat niet degrading t.o.v. de vrouw? ik kan nog zoveel meer andere voorbeelden noemen van de zogenaamde "vrijheid" van de vrouw dezer dagen.maar goed. laat ik dat maar niet doen.ik zou zeggen tegn de mensen die beweren dat de moslimvrouw onderdrukt is, neem even een kijkje in amerika om te zien wat onderdrukking is van de vrouw.

Jazakallah khair,

Sommigen zien nog steeds het verschil niet tussen Islam en cultuur. In sommige landen, India bijvoorbeeld, worden meisjes nog steeds slecht behandeld. Babies worden in vuilnisbakken achtergelaten omdat ze meisje zijn, meisjes worden in de prostitutie gestuurd, of vermoord alleen omdat ze meisje zijn. Maar daar is geen aandacht voor.

in Amerika het grote voorbeeld van de hoge westerse beschaving vindt er iedere 60 seconden een verkrahting plaats en wordt iedere 2 minuten een vrouw mishandeld door man/vriend. Als dat de bevrijding is die onze vrouwen ook moeten krijgen in Afghanistan en Iraq en Tsjetsjenie, dan moeten onze vrouwen maar eens goed achter de oren beginnen te krabben. Ze komen naar ht westen en zien blote vrouwen in chipsreclames, blote vrouwen in autoreclames, blote vrouwen in iedere reclame op straat. Als dat bevrijding is???

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 11:54

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

salam alaikum broeder

haha, ja ik denk dat alle moslims zich blij voelen als ze horen dat vrouwen vanwege de vrijheden die ze krijgen in de islam zich bekeren. en verscheidene onderdrukte groepen. veel mensen vinden de moslimvrouw onderdrukt. tuurlijk in bepaalde landen is dat ook zo, maar een vraag: is dat islam of de mens?i think its the last one.islam zegt denk ik echt even wat anders.en tja, via mijn observaties vind ik juist een groep andere vrouwen onderdrukt. ik denk dat de wereld voor dat soort vrouwen maar eens moet opkomen in plaats van te gaan zeuren over een meisje dat vrijWILLIG een khimaar opdoet hier in NL. laat ze eerst maar even druk maken om het feit waarom de vrouw hier in NL nog steeds toch iets minder verdient dan de man. en waarom zoveel vrouwen in die clips van rappers zitten. is dat niet degrading t.o.v. de vrouw? ik kan nog zoveel meer andere voorbeelden noemen van de zogenaamde "vrijheid" van de vrouw dezer dagen.maar goed. laat ik dat maar niet doen.ik zou zeggen tegn de mensen die beweren dat de moslimvrouw onderdrukt is, neem even een kijkje in amerika om te zien wat onderdrukking is van de vrouw.

Wasalam

 

 

Ik heb onlangs (om precies te zijn 25 mei om 20.30uur) een aflevering gezien van Netwerk op Ned1. Het ging om �verborgen vrouwen�.

 

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week& a=229148

 

Vrouwen (moslima�s) die zodra ze getrouwd zijn gesloten zinnen binnen de 4 muren van het huis. Vrouwen die nauwelijks contact hebben met de buitenwereld, vrienden, familieleden en noem maar op.

Ga mij dus niet vertellen dat er geen moslimvrouwen zijn die onderdrukt worden. We moeten wel objectief blijven en ons niet laten
leiden door onze gevoelens. Ik heb te doen met de mannen die dit doen. Nog meer heb ik te doen met de vrouwen die hieronder moeten leiden. Waarom worden ze eigenlijk opgesloten? Zijn de mannen bang dat de vrouwen hun zullen gaan verlaten als ze een andere man tegenkomen op straat? Hebben ze dan zo weinig vertrouwen in hun eigen vrouw? Dat is dan al een goed begin voor hun huwelijk. Was dan helemaal niet getrouwd geweest zou ik zeggen. In plaats van dat de mannen ze alle vrijheid geven �binnen de kaders van de Islaam- worden ze opgesluiten. En dan hebben ze nog het lef om de Islaam hiervoor te gebruiken, of zal ik zeggen; misbruiken?! Nergens in de Islaam (Koran en/of Ahadith) ben ik tegengekomen dat een getrouwde vrouw �met de nadruk op getrouwde vrouw- (want tijdens de kennismakingsgesprekken was er nog niets aan de hand) niet zou mogen bellen met haar familieleden en dat ze niet naar buiten mag gaan, dat ze 24/7 opgesloten moet zitten binnen de 4 muren van haar huis. Mannen beginnen zich wel erg superieur te voelen.

 

Een vrouw die pas na 12jaar van haar man �durft� te gaan scheiden. Aan de ene kant zou ik wel kunnen begrijpen waarom het moeilijk is voor deze personen om te scheiden. Ik vind beter vroeg dan laat of ander beter laat dan nooit. Mannen hebben niet het recht om vrouwen zo te behandelen. Dus voor alle duidelijkheid: over het algemeen ben ik NIET voor een scheiding maar met bepaalde gevallen valt er niet te praten en is scheiden de enige oplossing. En zo kom ik weer terug naar onze mooie Marokkaanse cultuur. Ik sluit me aan bij Jiyuu als hij zegt dat veel mensen geloof en cultuur niet uit elkaar kunnen / willen houden. In Netwerk komt er een Marokkaanse vrouw aan het woord (ze zijn �toevallig� allemaal van Marokkaanse komaf). Er wordt haar gevraagd waarom haar ouders haar niet weghalen bij haar man, omdat ze het daar zo vreselijk heeft. Als vader en moeder zou je er alles aan moeten doen om je kind uit zo�n situatie te halen. Waarop de vrouw antwoordt: Ja inderdaad, als Nederlander zijnde of ander cultuur zijnde zou je dat inderdaad doen. En ikzelf zou dat ook bij mijn dochter of zoon doen. Weghalen uit zo�n situatie. (Heb het overigens niet letterlijk overgenomen.) Verder geeft ze ook aan dat haar ouders sowieso van een andere generatie zijn en dat het een schande zou zijn en dat zij de eer zou kapot maken in hun ogen als zij bij haar man weg zou gaan.

 

Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat alles mag gebeuren met je zoon/dochter binnen de 4 muren van een desbetreffende huis zolang de �Marokkaanse� gemeenschap er maar niet achter komt dat er dergelijke dingen afspelen. Wat een mentaliteit!!!



 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 12:10

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster,

Ik heb de documantaire bij Netwerk ook gezien, tuurlijk worden ook moslimvrouwen het slachtoffer van onderdrukking maar men kan dit niet toeschrijven aan de Islaam zoals je net zelf ook al aangaf. De vrouw heeft ook haar rechten zelfs een plantje heeft water nodig en frisse lucht dus hoe kun je als man je vrouw opsluiten? Moge Allah swt ons en hen Leiden Allahoema Amien.

Overigens zat er in het programma ook een Turkse vrouw en Ik vroeg me achteraf eerlijk gezegd af dat die Karima een heel groot risico heeft genomen door het openbaar te maken, Ik bedoel maar haar man zal haar stem toch herkennen???

Ik heb te doen met deze vrouwen Moge Allah swt het voor hen vergemakkelijken Allahoema Amien.

~7ayaakoem Allah~

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 12:10

salam marocaantje

heb je mn post wel goed gelezen?ik zei duidelijk:tuurlijk er zijn landen waar vrouwen onderdrukt worden islamtische alnden dus, maar is dat de islam of de mens die de islam belijdt?zo zei ik het. dus dat soort gevallen zijn erook. heb ik duidelijk in mn post gezegd. ik ben zeer zeker realistisch.maar ik heb het nu over mensen die de islam aanvallen omdat ze denken dat de islam dit voorschrijft. maar de mens doet dit soort dingen. ik denk dat je daar wel met me eens bent..of niet?nogmaals, lees alsjeblieft mn post goed zuster. ik heb het over wat Allah swt heeft gezegd en niet wat het ras wat zich mens noemt doet.

wasalam

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2006 om 04:33

Voor iedere seconde dat Netwerk weer eens tijd aan moslims besteedt, kan ik 10 seconden zendtijd vullen met misdaden tegen de vrouw in de westerse maatschappij. Wijzen zij met 1 vinger, kan ik met 10 vingers wijzen.

 

Ik denk dat programma�s als Netwerk al genoeg schade hebben aangericht om het hier nu nog een keer over hun beschuldigingen te gaan hebben. Laten ze maar eens een goed programma maken van hun eigen misdaden tegen de Irakese vrouwen en kinderen. De kijkers entertainment brengen mag, maar als dat weer eens ten koste moet gaan van de moslims en de Islam dan raad ik een ieder aan om op de achterste poten te gaan staan en deze mensen direct te STOPPEN. In de media worden onze zusters afgeschilderd als achterlijk en achtergesteld wanneer ze de Hijaab willen dragen, maar als ze vrijwel naakt over straat willen gaan zijn het opeens vrouwen van de 21ste eeuw geworden. Maar doet ze haar sluier aan is ze ineens achterlijk en onderdrukt. Zo werkt het niet en zo gaan wij niet met vrouwen om. Hier in het westen kregen de vrouwen in de twintigste eeuw een standbeeld (Canada) en werden ze eindelijk na een lange strijd gezien als volwaardig mens. De kerk gaf pas in de 18de eeuw het recht van erfenis aan de vrouwen en kreeg ze van de kerk een ziel. Terwijl onze Profeet 1400 jaar eerder al deze rechten en meer aan de vrouwen gaf. In de djahil tijd werden meisjes levend begraven omdat ze geen ziel hadden, maar de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) maakte daar een eind aan. Laat Kenmerk daar maar een keer een programma over maken.

 

De Islam bracht niet alleen verlichting voor de vrouwen van 1400 jaar geleden, maar het was een systeem dat ver (minimaal 1400 jaar) voor zijn tijd uit was. Vrouwen van vandaag worden door het volgen van dezelfde Islamitische regels van 1400 jaar geleden beter beschermd dan door de menselijke wetten en regels van nu waarin iedere 60 seconden een vrouw wordt verkracht (zoals in Amerika). IEDERE 60 SECONDEN WORDT ER DAAR EEN VROUW VERKRACHT!! Ze kunnen niet eens een vrouw beschermen en noemen zich de grootste beschaving!!!? De Hijaab voor onze vrouwen speelt in de Islam een belangrijke rol, omdat het niet alleen kleding/lichaam bedekt, maar ook het gedrag van mensen veranderd.

 

Laten we alle zieke mannen die niet weten hoe ze met hun zus, moeder of vrouw moeten omgaan niet het beeld laten verpesten van alle andere broeders die wel goed handelen, wel bidden en wel vasten en alle Islamitische regels naleven. Laten we onze Deen beschermen, want daarvoor zijn we op aarde geplaatst.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2006 om 14:52

Beste broeder,

Assalamoe3leikoem,

Het gaat mij niet zozeer om het feit dat netwerk dit programma heeft uitgezonden maar wel aan de trieste waarheid dat dit toch wel gebeurd binnen onze gemeenschap De onwetenden onder ons zullen meteen met de vingers naar de Islaam wijzen, alhamdulilah weten wij wel beter. Een vrouw mag ook voor haar behoefte naar buiten gaan kennis vergaren,boodschappen doen naar vriendinnen en familie toe enz zolang het binnen de grenzen van de Islaam is. We zien zelfs Scheik Fawaaz met zijn vrouw winkelen : ) Mascha Allah. Het is te triest voor woorden dat er zusters zijn die zo worden behandeld alsof het plantjes zijn,  (planten hebben frisse lucht nodig).Nogmaals dit is te wijten aan een andere oorzaak en niet aan de Islaam zelf.

Moge Allah swt ons en hen Leiden Allahoema Amien

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2006 om 18:01

Wa alaikum salaam,


Programmamakers in Nederlandse media kunnen ons misschien voor de gek houden met hun bedoelingen bij het maken van dit soort reportages, maar hun intenties zijn bij Allah bekend. Ze zoeken speciaal de zieke geesten onder de moslims en maken die tot doorsnee moslims om daarna kritiek te uiten op deze mooie religie.

Natuurlijk kunnen mensen (moslims dus ook) tekortkomingen hebben, maar als een man echt gelooft in de Islamitische normen en waarden, dan zal dat uit zijn gedrag gaan blijken.

Ik geef toe dat er serieuze misstanden kunnen plaatsvinden, maar dat is niet de fout van de Islam. (wat de programmamakers wel suggereren) Dat hebben we allemaal hier wel vaker hier gezegd. Het is gewoon te lang geleden dat wij de Islam een kans gaven in ons leven en de politieke systemen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2006 om 18:05
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wa alaikum salaam,


Programmamakers in Nederlandse media kunnen ons misschien voor de gek houden met hun bedoelingen bij het maken van dit soort reportages, maar hun intenties zijn bij Allah bekend. Ze zoeken speciaal de zieke geesten onder de moslims en maken die tot doorsnee moslims om daarna kritiek te uiten op deze mooie religie.

Natuurlijk kunnen mensen (moslims dus ook) tekortkomingen hebben, maar als een man echt gelooft in de Islamitische normen en waarden, dan zal dat uit zijn gedrag gaan blijken.

Ik geef toe dat er serieuze misstanden kunnen plaatsvinden, maar dat is niet de fout van de Islam. (wat de programmamakers wel suggereren) Dat hebben we allemaal hier wel vaker hier gezegd. Het is gewoon te lang geleden dat wij de Islam een kans gaven in ons leven en de politieke systemen.

Asalaam Aleikum,

Inderdaad broeder....als de programmamakers de juiste intenties hadden dan hadden ze ook een reportage gemaakt over bijvoorbeeld hindustaanse vrouwen die worden mishandeld door hun man en ook in huis worden opgesloten en als slaaf worden gebruikt. Ik ken er genoeg voorbeelden van uit mn directe omgeving. Maar ach...we weten nu wel dat het interessant is om over de rug van Moslims te scoren.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2006 om 07:03

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

heb je mn post wel goed gelezen?ik zei duidelijk:tuurlijk er zijn landen waar vrouwen onderdrukt worden islamtische alnden dus,

 

Mijn fout. Moslima�s worden overigens niet alleen in 'Islamitische' landen onderdrukt.

 

Ik denk dat programma�s als Netwerk al genoeg schade hebben aangericht om het hier nu nog een keer over hun beschuldigingen te gaan hebben. Laten ze maar eens een goed programma maken van hun eigen misdaden tegen de Irakese vrouwen en kinderen. De kijkers entertainment brengen mag, maar als dat weer eens ten koste moet gaan van de moslims en de Islam dan raad ik een ieder aan om op de achterste poten te gaan staan en deze mensen direct te STOPPEN.

 

Netwerk geeft de Islaam toch helemaal niet de schuld hiervan. Ik vind het juist goed dat zulke uitzendingen komen. Zolang wij doen alsof het er niet is en er niet over praten, dan moet een ander dat maar doen. Ik vind het juist beter dat er maatregelen komen tegen zulke mannen. Of laat ze anders eerst even de Islaam (be)studeren.

 

De Hijaab voor onze vrouwen speelt in de Islam een belangrijke rol, omdat het niet alleen kleding/lichaam bedekt, maar ook het gedrag van mensen veranderd.

 

Ik ben het met je eens dat gedrag zou kunnen gaan veranderen maar dat is niet altijd bij iedereen zo. Dan heb ik het dus ook over de tegenpartij. De mannen. (moslims.) Die reageren niet altijd anders op iemand met een hijaab.

 

Laten we alle zieke mannen die niet weten hoe ze met hun zus, moeder of vrouw moeten omgaan niet het beeld laten verpesten van alle andere broeders die wel goed handelen,

 

En laten we ook vooral niet doen alsof dit niets is.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2006 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wa alaikum salaam,


Programmamakers in Nederlandse media kunnen ons misschien voor de gek houden met hun bedoelingen bij het maken van dit soort reportages, maar hun intenties zijn bij Allah bekend. Ze zoeken speciaal de zieke geesten onder de moslims en maken die tot doorsnee moslims om daarna kritiek te uiten op deze mooie religie.

Natuurlijk kunnen mensen (moslims dus ook) tekortkomingen hebben, maar als een man echt gelooft in de Islamitische normen en waarden, dan zal dat uit zijn gedrag gaan blijken.

Ik geef toe dat er serieuze misstanden kunnen plaatsvinden, maar dat is niet de fout van de Islam. (wat de programmamakers wel suggereren) Dat hebben we allemaal hier wel vaker hier gezegd. Het is gewoon te lang geleden dat wij de Islam een kans gaven in ons leven en de politieke systemen.

Wa Aleikoem Assalaam Wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Wat hun bedoelingen zijn is bekend bij Allah swt immers Hij kent de intenties van Zijn Schepselen het Best, ik twijfel er ook niet aan dat er vele rotte appels tussen zitten in de media, daar gaat het niet om Het is niet de schuld van de Islaam AstagfiruLah Immers we zijn het er beiden over eens dat juist de Islaam de vrouw haar rechten heeft gegeven.

Ik ken zusters die in zo'n ondraagelijke situatie zitten en Moge Allah swt hen belonen voor hun sabr en ons en die mannen leiden Ameen.

Zoals ik al eerder aangaf in een andere topic kan zowel de moslima als de niet moslima het slachtoffer zijn van onderdrukking wat te wijten is aan de ziekte van de menselijke geest( en natuurlijk draagt ook shaytaan zijn steentje bij) In India bijv heb je van die zieke mannen die als ze worden afgewezen door een vrouw haar hele leven verzieken door zuur in haar gezicht te gooien oftwel haar te verminken dit gebeurd overigens ook in Pakistan, Moge Allah swt ons zegenen met al het goede en behoeden tot al het kwade Allahoema Amien.

~7ayaak Allah~

WA Assalaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.