Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOpmerkingen Paus

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Opmerkingen Paus
    Geplaatst op: 17 september 2006 om 17:11
Beste Assur,
Voor mij geldt dat degene die de weg, zoals die door Jezus werd voorgehouden, verlaat op de verkeerde weg is. Die weg kun je lezen uit de Evangelie�n (Lucas, Marcus).
Groet, Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 17:44
De weg naar de hel is verluchtigd met mythen
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 00:32

Salaam Aleikom,

Ik vraag me iets af. De 'meeste, christenen in de meeste moslimlanden zijn Coptische Christenen, geen Rooms Katholieken, zij hebben hun eigen paus. De dreiging en de akefieten van de aanval op de kerken in Palestina en Egypte, Alexandria, zijn dan toch onterecht en ondoordacht. Dat is toch ook over 1 kam scheren? Zij hebben immers niets van doen met de uitspraken van de paus.

ff verder brainstormen, als een Katholiek iets specifieks zegt over de sjietische moslims dan gaan de soenieten toch ook niet uit hun dak? Of denk ik nu te ver?

Salaam Nefertiti 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 00:32
Het is echt niet te geloven hier. De onbeschoftheid jegens de profeet is stuitend.
Er wordt hier vervolgens ook nog eens beweerd dat de profeet mogelijk nooit heeft bestaan, omdat Mohammed, vrede zij met hem, maar vier keer wordt genoemd in de koran?. Ik bedrijp werkelijk niet wat jullie op dit forum zoeken. De ene belediging rolt over de ander.

Dit soort grofheden en valsheden horen niet thuis op een Islamitisch forum. De wijze waarop hier over de profeet wordt gesproken, trek ik mij zeer en en vind ze ronduit schandalig. Dit zijn provocaties van de eerste categorie...


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 00:45

In eerste instantie geplaatst door Assur

Het is echt niet te geloven hier. De onbeschoftheid jegens de profeet is stuitend.
Er wordt hier vervolgens ook nog eens beweerd dat de profeet mogelijk nooit heeft bestaan, omdat Mohammed, vrede zij met hem, maar vier keer wordt genoemd in de koran?. Ik bedrijp werkelijk niet wat jullie op dit forum zoeken. De ene belediging rolt over de ander.

Dit soort grofheden en valsheden horen niet thuis op een Islamitisch forum. De wijze waarop hier over de profeet wordt gesproken, trek ik mij zeer en en vind ze ronduit schandalig. Dit zijn provocaties van de eerste categorie...


Relax Assur, niet boos worden, ik moei me verder niet in jullie discussie maar Kimmie reageert vanuit haar eigen beleefwereld. Ze vraagt zich dingen af, goed of niet? Ze leert er ook van. Het is een site portal voor iedereen.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 01:13
Beste Nefertiti,

Ik waardeer je zeer en sla je kennis van zaken hoog aan, doch dit is een Islmitisch forum. Vanuit die wetenschap vind ik dat een ieder met respect dient om te gaan met de geloofsovertuiging van een ander. Als in dat licht de profeet wordt beschuldigd van "misdaden" vind ik dat een onbeschofte uitspraak. Zeker als er geen kennis is van de werkelijke context. Het is eenvoudig beschuldigen. Het punt bij mij is dat de respect die moet worden opgebracht voor de profeet hier ver weg is. Dit kan niet.

Als Moslims aan dit soort kwalificaties hun goedkeuring geven, dan ben ik snel weg van dit forum. Ik vind het ronduit schandalig. Ik verwacht dan ook dat het beheer dit aangrijpt orde op zaken te stellen op dit forum. De zogenaamde vrijheid om zonder enige schaamte zo te spreken over de profeet getuigd van minachting van de profeet en voor Moslims aanwezig op dit forum. Ik ben dan nog geen Moslim, het grijpt mij wel naar de strot. Als dit allemaal maar normaal moet worden gevonden, is het einde zoek en vervallen wij ...

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 01:59

Ik ben het met Assur eens. Het beheer moet hard(er) optreden tegen dit soort personen.

Kennis van geschiedenis van de moslims en wat zich 1370 jaren eerder heeft afgespeeld in khaibar, menen ze heel goed te weten. Maar voor de dingen die zich nu dagelijks voor hun neus afspelen in afgelegen dorpen in Afghanistan en Iraq, daarvoor sluit men de ogen.

Ik kan ook niet anders doen dan het forum verlaten, mocht er nog steeds niet worden ingegrepen op dit soort lieden. Het kan heel erg negatief zijn voor zowel moslims als niet-moslims om met dit soort praatjesmakers in 1 ruimte te blijven rondhangen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:20
in de bijbel staat een mooie tekst van Jezus. Ik denk dat het mooi op de paus en alle andere islamhaters slaat:

"Gij huichelaar, trek eerst den balk uit uw oog, en zie dan, hoe gij den splinter uit uws broeders oog zult trekken."

Mattheus 7:5
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:25

21:107- En Wij hebben jou (O Moehammed) slechts gezonden als een barmhartigheid voor de werelden.

21:108- Zeg: “Voorwaar, wat aan mij geopenbaard is, is dat jullie god één God is, zullen jullie je dan aan hem onderwerpen?


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:27

16:127- En wees geduldig (O Moehammad) en jij bent slechts geduldig door Allah. En treur niet over hen en wees niet benauwd voor wat zij beramen.

16:128- Voorwaar, Allah is met degenen die (Hem) vrezen en met degenen die weldoeners zijn.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:29

41:34- En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden.

41:35- Maar dit wordt slechts gegeven aan degenen die geduldig zijn en dit wordt slechts gegeven aan de bezitter van een geweldig geluk.

41:36- En wanneer een verzoeking van de Satan jou treft, zoek dan je toevlucht bij Allah: voorwaar, Hij is de Alhorende, de Alwetende.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:34
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

21:107- En Wij hebben jou (O Moehammed) slechts gezonden als een barmhartigheid voor de werelden.

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:35

3-186- Jullie zullen zeker op de proef gesteld worden in jullie eigendommen en in jullie zelf en jullie zullen zeker van degenen die de Schrift vóór jullie gegeven was en degenen die deelgenoten (aan Allah) toekenden veel pijnlijks horen. En als jullie geduldig zijn en (Allah) vrezen: voorwaar, dat behoort tot de aanbevolen daden.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 02:39

5-8- O jullie die geloven! Weest standvastigen voor Allah als rechtvaardige getuigen. En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te wezen. Weest rechtvaardig, dat is het dichtst bij de Taqwa. En vreest Allah. Voorwaar, Allah weet wat jullie doen.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 03:05
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Ik vraag me iets af. De 'meeste, christenen in de meeste moslimlanden zijn Coptische Christenen, geen Rooms Katholieken, zij hebben hun eigen paus. De dreiging en de akefieten van de aanval op de kerken in Palestina en Egypte, Alexandria, zijn dan toch onterecht en ondoordacht. Dat is toch ook over 1 kam scheren? Zij hebben immers niets van doen met de uitspraken van de paus.

ff verder brainstormen, als een Katholiek iets specifieks zegt over de sjietische moslims dan gaan de soenieten toch ook niet uit hun dak? Of denk ik nu te ver?

Salaam Nefertiti 

Iemand? Niemand?

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 03:06
In eerste instantie geplaatst door Thorax

Gisteren hoorde ik een moslim op TV zinnig reageren. Ik ben helaas z'n naam vergeten. Maar hij zei iets in de trend van: pas op met al die verwijzingen naar het verleden. Hij duidde daarbij zowel op de paus met z'n verwijzing naar die voor mij onbekende byzantijnse keizer, als ook op moslims die steeds wijzen naar de kruistochten. 't Is niet moeilijk om vanuit het verleden allerlei bizarre en ellende wandaden van deze of gene religie aan te wijzen. Maar, zei hij, we moeten met elkaar vanuit het heden naar de toekomst kijken. En daarbij het zwaard niet te de toon laten zetten, maar het gesprek, de toenadering en de rede.

Lijkt me een goede start.


QFT
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Ik vraag me iets af. De 'meeste, christenen in de meeste moslimlanden zijn Coptische Christenen, geen Rooms Katholieken, zij hebben hun eigen paus. De dreiging en de akefieten van de aanval op de kerken in Palestina en Egypte, Alexandria, zijn dan toch onterecht en ondoordacht. Dat is toch ook over 1 kam scheren? Zij hebben immers niets van doen met de uitspraken van de paus.

ff verder brainstormen, als een Katholiek iets specifieks zegt over de sjietische moslims dan gaan de soenieten toch ook niet uit hun dak? Of denk ik nu te ver?

Salaam Nefertiti 

Iemand? Niemand?

 



Salaam aleikoum,

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Dreigingen van kerken zijn zoiezo verboden in de Islam, want zelfs in een gerechtvaardige oorlog is het verboden om ze te vernietigen, het is verder verplicht om vrouwen, kinderen, rabbis, nonnen, priesters, dieren, waterbronnen en bomen te beschermen.

Moslims dienen de mensen van het boek te respecteren en rechtvaardig te behandelen en te beschermen binnen de sharia.

Salaam aleikoum,

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 04:28
Er schijnt tot voor kort bij het Vaticaan een censorcommissie te zijn geweest die goed bekend was met de gevoeligheden in de wereld, en die vooraf alles onder de loep nam wat officieel naar buiten werd gebracht. Die comissie zou door Benedictus zijn opgeheven vanuit de -beetje autocratische- gedachte dat hij haar, als geleerd theoloog, niet nodig had. W�l dus.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 04:32

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Er schijnt tot voor kort bij het Vaticaan een censorcommissie te zijn geweest die goed bekend was met de gevoeligheden in de wereld, en die vooraf alles onder de loep nam wat officieel naar buiten werd gebracht. Die comissie zou door Benedictus zijn opgeheven vanuit de -beetje autocratische- gedachte dat hij haar, als geleerd theoloog, niet nodig had. W�l dus.

Dat was ook de reden dat ik de paus Duitser noemde. Die zijn over het algemeen heel overtuigd van zichzelf.

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 04:38

Ok de paus had zich (op zijn minst gezegd..) respectvoller en verstandiger kunnen uitdrukken ..

Maar is dat een rede om anderen aan te vallen ? Excuses eisen. Ja kan ik nog inkomen. Als je die niet krijgt alle betrekkingen met persoon afbreken.. ja kan ik ook inkomen. Maar dreigen met geweld.. of erger nog geweldadig zijn?
Nee sorry daar kan ik niet inkomen.

Ik geloof steenvast dat geweld nooit loont. Soms is het enige uitweg (puur zelfverdediging dan..) maar er zijn zoiezo enkel slachtoffers.

groeten,

stampertje

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

in de bijbel staat een mooie tekst van Jezus. Ik denk dat het mooi op de paus en alle andere islamhaters slaat:

"Gij huichelaar, trek eerst den balk uit uw oog, en zie dan, hoe gij den splinter uit uws broeders oog zult trekken."

Mattheus 7:5


Om de paus nu moslimhater te noemen lijkt mij absurd. Hij gaat als christen zelfs erg ver door te zeggen dat hij diep respect heeft voor het moslimgeloof. Dat zal lang niet elke christen hem nazeggen.

En dat eclectisch citeren van Jezus' woorden is ongepast als je niet ook deze woorden wilt aannemen die een paar hoofdstukken verder staan: "25 In die tijd zei Jezus ook: �Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. 26 Ja, Vader, zo hebt u het gewild. 27 Alles is mij toevertrouwd door mijn Vader, en niemand dan de Vader weet wie de Zoon is, en wie de Vader is, dat weet alleen de Zoon, en iedereen aan wie de Zoon het wil openbaren. 28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.�" (Mat. 11)

Wat mij betreft heeft de paus een communicatieve misser gemaakt. Oproepen tot een vredelievende dialoog is prima, maar doe het dan wel op een handige manier waarbij je geen mis te verstane bewoordingen kiest. Opvallend is nu wel dat de islamitische wereld op zo'n agressieve manier lijkt te reageren, daarmee eigenlijk bewijzend dat de woorden van de paus niet geheel misplaatst waren. Bovendien worden heel veel christenen nu op ��n hoop gegooid. Een groot deel van de christenheid heeft niks met de paus uit te staan, omdat ze niet tot de RKK behoren. Nefertiti heeft dat al terecht betoogd.


Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 05:30

In navolging van mijn eerdere boosheid, wil ik graag nog even het volgende kwijt.

Iedere Moslim of niet Moslim heeft een bepaald beeld en gevoel over de profeet Mohammed, vrede zij met hem.

 

Dit beeld wordt scherp gemaakt en gesteld door de omgeving waarin iemand de profeet leert kennen. Dat geld ook voor mij natuurlijk. Sinds ik mij steeds meer verdiep in de leer van Mohammed, vrede zij met hem, kom ik steeds meer tot de conclusie, welke enorme goedheid en intelligentie er vanuit komt. De levenslessen die daaruit kunnen worden getrokken, of het pad dat op die manier wordt aangereikt is voor mij zeer belangrijk en gaat bij mij tot de basis. Ik ervaar werkelijke spirituele groei. De biografie van Mohammed (een boek dat ik iedereen aanraad) schetst het complexe tijdsgewricht waarin Mohammed, vrede zij met hem, verkeerde.   

Sommigen vergeten wel eens hoe enorm ingewikkeld het moet zijn geweest om als profeet en later als staatsman te moeten fungeren. Mohammed, vrede zij met hem, deed het uitmuntend, en dat werd en wordt nog steeds alom bevestigd.

 

Sociaal, cultureel en intellectueel waren mensen in die tijd van een hele andere orde en grootte. Het is in dat licht zo fascinerend hoe intelligent zich Mohammed, vrede zij met hem, gedroeg. Vaak werd in die tijd en nu nog steeds getracht de profeet te besmeuren met grove, valse leugens. Altijd en overal klonk zijn weerwoord, met rede en rust. Ik merk al voor lange tijd dat ik werkelijk van hem ben gaan houden. In dat opzicht heb ik het er heel moeilijk mee als men de profeet beticht van zaken die uit zijn verband en context worden gehaald. Ook in dit geval is de Koran en de profeet mijn redding. De wijze waarop Mohammed, ons leert hoe wij dienen te reageren in dit soort gevallen zijn wederom van een enorme grootsheid. Ik krijg er bij wijze kippenvel van, als ik de wijsheid lees.

 

De onwetenden die geen connectie hebben met God of geen liefde voelen voor Mohammed, vrede zij met hem, zijn helaas snel geneigd de tong van het gif te spreken. Gelukkig heb ik nu een aantal uitspreken gelezen, die mij rust geven.  

"Jullie zullen nooit het Paradijs bereiken tot wanneer jullie gelovigen worden,
en jullie zullen nooit gelovigen worden tot wanneer jullie van elkaar houden.
Zal ik jullie leiden naar iets dat ervoor zal zorgen dat jullie van elkaar houden?
Verspreid groeten van vrede onder elkaar.�

(Uitspraak van Profeet Mohammed)

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 06:28
Ik denk dat de islam als religie in dezen niet eenduidig is. Op dit forum kom ik verschillende reacties tegen die getuigen van vredelievendheid en toenadering. Er zijn ook meer agressieve aanduidingen te vinden. Op andere fora (zoals islambasis.com) zijn enkel agressieve en wrede uittingen te vinden die stuk voor stuk worden verbonden met het geloof. Inderdaad, de paus heeft een communicatieve misser gemaakt. Maar of het een inhoudelijke misser was? Het is aan de islam om dat metterdaad te bewijjzen: namelijk door werkelijk vredelievendheid te tonen, vreedzame uittingen te publiceren en de bereidwilligheid om in coexistentie met anderen te leven. Wat ik tot dusver op de media zie stemt mij niet gerust. 
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Ik vraag me iets af. De 'meeste, christenen in de meeste moslimlanden zijn Coptische Christenen, geen Rooms Katholieken, zij hebben hun eigen paus. De dreiging en de akefieten van de aanval op de kerken in Palestina en Egypte, Alexandria, zijn dan toch onterecht en ondoordacht. Dat is toch ook over 1 kam scheren? Zij hebben immers niets van doen met de uitspraken van de paus.

ff verder brainstormen, als een Katholiek iets specifieks zegt over de sjietische moslims dan gaan de soenieten toch ook niet uit hun dak? Of denk ik nu te ver?

Salaam Nefertiti 

Iemand? Niemand?

 



Salaam aleikoum,

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Dreigingen van kerken zijn zoiezo verboden in de Islam, want zelfs in een gerechtvaardige oorlog is het verboden om ze te vernietigen, het is verder verplicht om vrouwen, kinderen, rabbis, nonnen, priesters, dieren, waterbronnen en bomen te beschermen.

Moslims dienen de mensen van het boek te respecteren en rechtvaardig te behandelen en te beschermen binnen de sharia.

Salaam aleikoum,

Shokran voor het antwoord, 3abd Arra7maan, dat moeten we ten alle tijden in gedachten houden.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 14:58

Beste Leden,

Beledigende, grove of discriminerende teksten worden zonder opgaaf van reden verwijderd.

Leden die de Islaam.nl Forumregels overtreden kunnen een waarschuwing tegemoet zien.

Wij wijzen u erop, dat de forumregels altijd van toepassing zijn. Indien het Beheer van Islaam.nl van oordeel en/of mening is dat uw bijdrage in strijd is met de Islaam.nl Forumregels of de algemene geldende normen en waarden van fatsoen, is het Beheer helaas genoodzaakt uw account aan te passen en/of te verwijderen.

Mvg,

Het Islaam.nl ForumBeheer

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 15:54
Euh..., mijn bericht zomaar verwijderd?! Omdat ik beledigend zou zijn geweest? Wel heb ik ooit...! Dat gebeurde op het moment dat ik zei dat het om de uitspraken van de Paus ging en niet over Mohammed. Daar gaat dit onderwerp toch over? Of niet? Dit is volstrekt i.o.m. de regels van het forum! We moeten bij het onderwerp blijven.

Ik heb me afgevraagd waar het eigenlijk over hadden over Mohammed of over de uitspraken van de Paus. De Paus is iemand die daadwerkelijk existeert in het hier en nu, over Mohammed weten we niet eens (vanuit historisch oogpunt) of hij wel bestaan heeft. Men leze hierover het boek van arabist Jansen ('De historische Mohammed'). Blijkbaar schieten een aantal mensen opeens in de stress als je de naam Mohammed noemt en voelen ze zich beledigd. Alsof dat mijn intentie is geweest. Daarom zal dit bericht ook wel weer verwijderd worden, wat vervolgens weer gevolgd wordt door een paar bezwerende koranteksten. Hoezo lange tenen! Als dit bericht niet verwijderd wordt dan graag weer terug naar kritiek op de plaatsvervanger van God hier op aarde. Die kan daar wel tegen.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 16:26

In eerste instantie geplaatst door Assur



Beste Bonifatius,

Je bent een tijdje afwezig geweest. Welkom terug, niemand heeft je gemist.
Je bent in ieder geval met je manieren niet echt voorruit gegeaan.

Tegen mij zeg je haal die kleppen van je kop....Tegen Wadee, ben je te dom voor woorden...Ronduit onbeschoft van je... De Paus is gewoon een domoor om dit soort uitspraken te doen... Ik hoop toch zeker wel dat je, de algemene normen en waarden van fatsoen kan blijven aanhouden?

H� Assur, ik weet niet wie je bent, hoe je eruit ziet of wat je doet in het dagelijks leven. Jij hebt echt niet het recht om op deze manier te oordelen over een goede vriend van mij die verre van onbeschoft is. Volgens mij ben jij diegene die hier niet met mes en vork heeft leren eten... no hard feelings

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hmm, hij is denk ik een groot stuk uit de geschiedenis vergeten die Benedictus. even opfrissen: KRUISTOCHTEN.

daar werd het geloof zeker ook niet met het zwaard verspreid -,-

klopt. Je toont gelijk aan waarom ik geen aanhanger ben van zoiets als het christendom als de islam. Het vervalt altijd in haat en nijd. Fijn dat je toch al blijk geeft van enige misstanden in geloofsvormen die samen beleefd worden...

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 16:33

In eerste instantie geplaatst door Assur



Kimmie, Je stelt een vraag die niet van belang is. De daden en werken die door Mohammed, vrede zij met hem, in zijn leven zijn begaan zijn van ongekende grootsheid en wijsheid. Zijn plicht om als bestuurder te besturen moet gezien worden in het licht van die tijd. Mohammed, vrede zij met hem, was de boodschapper van Gods Woord. Hij is daarvoor uitverkoren. De taal van het zwaard was er een die niet als misdaad in dit geval mag worden bestempeld. De taal van het zwaard was Mohammed in beginsel vreemd. Echter was Mohammed, vrede zij met hem, niet naief en kende hij de slechte dingen der mens.

Ik vind de term misdaden zeer ongepast en grievend...



Mohammed mocht misschien zeer wijs zijn. Zijn volgelingen zijn het in ieder geval niet. Het lijkt wel alsof moslims iedere mogelijkheid aangrijpen om zich ergens op af te kunnen reageren. Ik had nog ��n ding willen toevoegen op de leer van de islam, ook al heb ik daar geen zeggenschap over: hij had het onderwijs voor mannen en vrouwen vanaf 6 jaar verplicht moeten stellen destijds... misschien was men nu in staat geweest om de wereld vanuit een wat luchtiger standpunt te bekijken. 'T is maar een kleine toevoeging hoor... NO BIG DEAL

Terug naar boven
Horzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 16:33
Ik had dus geblokkeerd moeten worden?!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.