Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Help mijn schoonfamilie moeten me niet!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Miss Saber29 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Miss Saber29 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Help mijn schoonfamilie moeten me niet!
    Geplaatst op: 14 februari 2007 om 04:08

Beste broerders en zusters,

Zo'n bijna 2 jaar geleden kwam ik op school mijn verloofde tegen. Geduurdende 5 a 6 maanden hebben wij diepgaande gesprekken gehad over trouwen. Wat hij belangrijk vind en wat ik belangrijk vind. Al gauw kwamen we er achter dat we veel overeenkomsten hadden. En dat er iets binnen ons begon te groeien. Als een goede moslims spraken wij af in openbare ruimtes. En deden niet iets wat god ons verboden had. We hebben bijna aan alle belangrijke punten gedacht dat met godsdienst te maken had. Ik heb hem ook uitgekozen omdat hij bid. Niet uitging. En ook niet met dingen bezig hield wat god niet wilde. En hij bij mij ook natuurlijk!

Na een 3 kwart jaar kwam hij dan eindelijk met zijn ouders bij mij thuis. Wij hebben hen met open armen ontvangen. Zoals elke net gezin. Kookte wij een maaltijd. En maakte kennis met elkaar. We hadden nog gezamelijk gebeden. Is altijd aftasten met familie's!

Tijdens de zomervakantie zijn ze nog een keer in marokko geweest om verlovingsringen te geven. En nogmaals kennis te maken met zijn familie in marokko. Vanuit beide kanten waren we te vreden. Na de zomer vakantie zijn noch mijn ouders noch zijn ouders bij elkaar over de vloer geweest. Alhoewel mijn ouders diverse malen hebben geprobeerd langs te gaan met de islamitsiche feestdagen. En zijn moeder was daar een beetje terughoudend in. Er moest eerst een tante uit marokko komen voordat wij konden komen.

Nu dat alle voorbereidingen zijn gedaan. De dag van de feest is gepland door mijn verloofde en ik samen. De aanbetaling van de zaal is gedaan. De aanbetaling van de koekjes en decoratie van de zaal is gedaan. Aanbetaling van de band is gedaan. Komt zijn lieve moeder met de mededeling Dat ze mij en mijn familie niet ziet zitten. Volgens haar zijn wij geen goede islamieten. Waar ze overigens geen reden toe heeft. Want mijn ouders zijn gewoon nette islamieten mensen bidden. Zelfs mijn broers en mijn zus bid. Ik ben geen gescheiden vrouw. Of ben geen maagd meer. Ik heb wel eens waar geen hoofddoek. Maar wat niet is kan altijd komen.

Aan mijn verloofde geeft ze te kennen dat hij geen huis heeft. Dit terwijl ik een koophuis heb waar ik middels niet in woon maar heb klaar staan mocht ik trouwen. Wat overigens ook geen probleem mag zijn. Want anders blijft mijn huis gewoon verhuurd en dan huren we samen wel een klein huis. 

(Ze heeft alleen antwoord gegeven omdat ik tegen mijn verloofde zei. Dat mijn vader de stand van zaken wilde weten. En dit heeft ze via mijn verloofde laten lopeN. Mijn moeder heeft haar gebeld waarop ze mijn moeder niet eens de kans gaf om iets te zeggen. Zijn familie in marokko heeft voor hem bepaald dat onze familie geen goed islamitsisch familie zouden zijn. Ook mijn familie heeft geen aanleiding gegeven. Alleen mijn oma zei dat ze niet naar mekke wilde met een gein. Die vrouw is analfabeet. Als ze beter zou weten had ze dit niet gezegd. mijn andere opa's en oma is wel naar haji geweest. Maar dan nog, ik ben de vrouw waarmee haar zoon wil trouwen. En dat heeft hij aan hen doorgegeven. Alleen zij wilt niet haar zegen geven. Wat moet je dan doen als verloofde paren. Met je pet ernaar gooien. Alles wat je hebt opgebouwd weggooien. Zijn wij niet belangrijk? Hebben wij als jonge paren, die hier echt goed over na hebben gedacht geen rechten of eigen meningen? Moet je als man sterk in je schoenen staan en kiezen voor je vrouw waarmee je de rest van je leven wilt leven? Onmacht? Machteloos? Onze godsdienst leert je om respect te hebben voor je ouders maar als je weet dat je in je recht zit. En bewust hebt gekozen voor je partner. Heb je dan ook recht op eigen geluk. Mijn ouders reageerde gelukkig wel goed. Terwijl mijn moeder eerst een beetje terughoudend was. Zeiden ze samen als dit is wat je wilt dan moet je ervoor gaan. Wat maakt je een beter moslim dan een ander familie. Heb je het recht om je iemand te beledigen. Als je die persoon geen aanleiding heb gegeven.

Ik hou van mensen. Ik hou ontzettend veel van mijn verloofde. Heb ook echt veel voor hem over. Zou ook alles de bruiloft de kado's voor hem over hebben. Want als je daarnaar in rust leeft met je partner wat moois wil je nog meer van god.

Ik ben net 29 geworden (en geloof dat ik de wijsheid in pacht heb). Ik bid, ik ben nooit eerder getrouwd geweest. Ben waakzaam geweest over mijn eer! Heb hoog in mijn vandel!  Mijn ouders hebben mij het goede van de kwade geleerd. En ik heb geduld. Maar wat moet ik doen! We zitten in put! En de bal ligt bij hem. En hij heeft aan dat hij van me houd. En dat hij veel aan me denkt. Maar tegen de wil van je ouders ingaan als goed opgevoede kind in Nederland is moeilijk. Hoe kan ik hem overtuigen voor onze relatie te kiezen. ik wil toch ook getrouwd blijven. ik trouw toch ook voor de juiste reden. 

Ik hoop dat iemand een goed advies heeft voor me en wellicht ook voor hem! Uiteraard islamitisch onderbouwd!

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2007 om 13:41

Assalaamoe3leikoem  ra7matu Allahi wa Barakatuhu zuster,

 

Vervelende situatie waar je in zit. Ik zou je ten zeerste willen aanraden om salaat el istigarah te verrichten en je verloofde uiteraard ook. Immers Allah de Verhevene heeft ons geschapen en alleen Hij weet waar het Beste voor ons is. Moge Allah jouw Leiden tot de juiste keuze Ameen.

 

Mocht het zo zijn dat de ouders van je verloofde een verkeerde keuze maken door jouw niet te accepteren dan is Allah de Verhevene daar van op de hoogte en Moge Allah hen helpen om hun beslissing een andere wending te geven ( positief naar jouw toe)

 

Ik zou hier toch echt goed over nadenken als ik jouw was. Trouwen is zowieso een hele moeilijke keuze en het is niet fijn om te beginnen met een start waarvan je al weet dat je schoonfamilie jouw eigenlijk niet moet om het zo grof te zeggen. Het kan een hele slechte invloed hebben op jouw huwelijk maar misschien zal het metertijd veranderen Wa Allahoe A3lem.

 

Ik plaats een stuk van een broeder die ongeveer in dezelfde situatie als jouw heeft gezeten:

 

Ouders zijn tegen het meisje met wie ik wil trouwen.

 

 

 

Vraag: ik wil met een marokkaans meisje trouwen waar ik veliefd op ben, maar mijn ouders willen niet dat ik met haar trouw,omdat ze slechte ouders heeft, maar zij persoonlijk is heel goed van karakter,en godsdienst wat moet ik doen?

 

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

 

Alle lof zij Allah, Allah�s vrede en genade zij met de profeet Mohammed. Het is mogelijk dat je ouders naar de toekomst kijken, vanuit een verdiepte visie, omdat het huwelijksleven niet alleen de vrouw treft maar ook haar ouders.

 

Het is zeker is waarlijk dat geen enkele drager de last van een andere draagt. Bedoelend dat wij deze zuster niet kunnen beoordelen naar de manier van leven die haar ouders hanteren. Zij dient zelfs geholpen en gered worden uit deze slechte omgeving. Tegenover dat dient een moslim zijn ouders te gehoorzamen, en haar helpen om ook bij haar ouders te helpen tot het rechte pad te komen. En we smeken Allah dat Hij de verhevene haar een andere oprechte jongeman te schenken, waar het huwelijksleven niet begonnen wordt met vijandigheid en problemen met zijn ouders.

 

Er moet zeker gekeken worden naar de mening van de ouders, wie weet zal de echtgenoot (note) sterven, waar zullen de kinderen opgevangen worden? Vanzelfsprekend naar de groot ouders van de kinderen, als er vanaf het begin geen harmonie in het huwelijks en familieleven, dan zal het ergste gevreesd worden over het resultaat van deze gebroken band. We adviseren u om uw ouders te gehoorzamen mits zij niet van hun besluit verandert kunnen worden, niet dat de vrouw niet geschikt is. Maar vanuit het gehoorzaamheid aan de ouders.

 

En Allah weet het het beste.

 

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

 

Nogmaals verricht het Istikhaara gebed zal het ook voor je plaatsen en Moge Allah het voor je vergemakkelijken en je zegenen met je verloofde Allahoema AMeen!

 

* 7ayaakie Allah*

 

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

In al zijn zaken vraagt de mosilm de Hulp en Kracht van Allah de HoogVerhevene.Wanneer hem iets overkomt, zoekt hij bescherming in de gebeden waarin zijn ziel troost vindt en waarin zijn ongerustheid verlicht wordt. Als hij een enrom belangrijke beslissing moet nemen, dan keert hij zich tot dit speciale gebed, op zoek naar de leiding van Allah, Wanneer Allah hem in zijn werken leiding doet geven, dan gaat hij ermee door, zich niet zorgen makend omtrent de uitkomst daarvan, want voorwaar Allah is met hem.Maar wanneer Allah zijn project stopzet in ruil voor een andere ontwikkeling dan denkt hij daar niet meer over na. Door gebed vragen om Allah's Leiding is een van Allah's Zegeningen.Daarin ontmoet de aanbidder Zijn Heer, op zoek naar Zijn Leiding en datgene vragend wat in zijn voordeel is, wat Allah bepaald heeft en wat het beste is voor zijn leven.

Het is een zaak vanuit de traditie dat de profeet ( Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam)  gewoontegetrouw zijn metgezellen (ra) onderwees van dit zeer persoonlijke gebed, vragend om de juiste weg, precies zoals hij hen de verzen van de Qoraan leerde. Wanneer een moslim/a zich voorbereidt op een belangrijke taak, is het aan te bevelen Allah's Leiding hiervoor te vragen door het gebed Istigaarah te verrichten. Uiteindelijk vraagt men datgene wat men wenst en raadpleegt men het hart erover. Wanneer het antworod gunstig gezind is m.b.t. de kwestie dan behoort hij ermee voort te gaan, maar als het antwoord is dat men de zaak moet stoppen onderbreek dan je wens en stop ermee. Een moslim geeft nooit iets op mbt Allah en de Islaam, alleen wanneer er iets beters in de plaats wordt voortgebracht door Allah.

Bron : Waakt over uw gebeden van Muhammed Mahmud Al Sawwaf.

De doe3a van Al istigaraah zegt de persoon voorzichzelf, net zoals hij zelf medicijnen inneemt, met de volledige overtuiging dat Allah aan wie hij/zij het goede heeft gevraagd, hem ook daadwerkelijk zal leiden tot het Goede. Het Teken van het goede is dat Allah swt de daartoe leidende middelen vergemakkelijkt. pas op voor de geinnoveerde Istigaraah die gebasseerd is op dromen, het optellen van de namen van de twee echgenoten en andere zaken die geen basis hebben in het geloof.

Bron: uitleg van de zuilen van islaam en Imaan door Mohammed bin Jamil Zino

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer ��n van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi �ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta�lamoe wa laa a�lam wa anta �aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta�lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met �..) khairoen li fie dienie wa ma�aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta�lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma�aashie wa �aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" overgeleverd dor Boekharie: 6841.

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."


 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.