Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verwarde gevoelens

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verwarde gevoelens
    Geplaatst op: 04 maart 2007 om 08:52
Asalamwaleykum

Mijn broeders en zusters ik vraag jullie hulp ik weet echt niet wat te doen
Ik zit in de 3e van middelbare school en ik bid 5 keer per dag en ik ga regelmatig naar de moskee Alhamdulillah.

Maar laatste tijd heb ik erg vreemde gevoelens,gevoelens die niet bij de Islam en mijn cultuur passen.Ik kan hier met niemand over praten vanwege de schaamte en bij mijn vrienden kan ik niet terecht omdat ik toch bij veel mensen in een bepaald aanzien sta(niet om op te scheppen).


Laatste tijd heb ik erg vreemde gevoelens voor een jongen.Astagfiru-Allah.Dit terwijl ik nog nooooit verliefd ben geweest en opeens voel ik zulke dingen voor een jongen.Nederlanders zouden waarschaanlijk zeggen dat ik homosexueele gevoelens heb.(Moge Allah ons tegen de vervloekte shaytaan beschermen)........Wallahi mijn mensen ik heb jullie hulp echt nodig.....vertel me wat te doen want ik weet het niet
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 09:38

Assalamoe Alaikoem wa RahmatoeAllah wa Barakatoeh,

Subahanllah, ik heb in zeker nog geen week tijd al meer dan 4 onderwerpen en problematieken omtrent hetgeen jij nu beschrijft gehoord of gelezen.

Beste broeder, ik zal jou de raad geven die een zeer gerespecteerde sheikh Abdellah ibn Abd alAzeez al Moslih, een broeder heeft gegeven via de tv-zender 'Iqraa'.

Hij zei dat het lichamelijk oorzaken kan hebben. Dat er hormonen opspelen waar je geen controle over kan hebben. Je zou hiervoor een dokter kunnen raadplegen. Verder kan het iets psychisch zijn, shaytaan de vervloekte die een slinkse spel met je wilt spelen en verlangt dat jij hierin mee gaat, moge Allah hem ver ver ver bij je vandaan halen, ameen!

Als geen van deze aanwezig zijn dan is de enige geneesmiddel voor je, dat je doe'a doet. Sta midden in de nacht op, v��r al fadjr en bidt en smeek tot Allah dat Hij je hiervan zal verlossen.

Broeder, zie dit als een grote beproeving, laat je niet meeslepen door de wereldse verleidingen maar blijf standvastig vasthouden aan het touw van Allah en Hij zal je Redder zijn en je verlossen van je lasten.

Ik zal je bij deze niet vergeten in mijn doe3a, eveneens miljoenen andere broeders en zuster van de islaam boven en onder het zand en moge Allah ons allen genadig zijn, ameen.

Moge Allah je bijstaan, wa 7ayaak Allah

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 09:53
Maar oegtie fi Deen, het is erg raar ik heb zelfs over hem gedroomd
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 09:56

Wanneer je wakker wordt tijdens zo'n droom, vervloek de shaytaan, draai je kussen om en ga op je rechterkant slapen. Zeg koran op en zeg smeekbedes en vraag Allah dat Hij je hierbij zal verlossen

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 10:09

Zuster begrijp me niet verkeerd maar het was een erg mooie droom........In die droom zat ik in de Moskee tegen de muur aan in een nieuwe zaal met wat andere mensen naast mij.De meeste mensen zaten nog in de oude zaal.Het was tijdens Djuma en de Imam was bezig met zijn Qotba en plots komen er 5 mannen die eruit zien als Sheikhs naar me toe en nemen me mee naar de andere zaal.Ik ga zitten op een lege plek vooraan ergens en ik leg mijn hand op de schouder van de jongen naast mij.en hij draait zich om en het is de ene waar ik over heb verteld.(hij zit bij mij op school) en ik nam hem mee naar de gang en vraag hem of hij was bekeerd en hij antwoordde jaa ik ben Moslim geworden

Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 10:14

Oh Alhamdolillah, dat is inderdaad een mooie droom.
Broeder als ik heel eerlijk ben.. ik weet niet zo goed te antwoorden. Ik ben geen geleerde en durf geen antwoord te geven waar ik niet 100% zeker van ben.

Ik raad je aan naar www.al-yaqeen.com te gaan en daar de broeders een mail te sturen, Ik weet zeker dat zij je erbij willen helpen. Je kunt ook telefonisch contact opnemen (al heb ik op dit moment het nummer niet) maar die is vast te achterhalen op de website.

Ik kan je alleen dingen vertellen die ik weet, en ik vraag Allah mij te vergeven en daarna jou indien ik jou of iemand anders beledigd heb.

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 10:31
Zuster ken je mischien een andere site waar ook zoiets is??want daar kan het jammer genoeg niet meer door teveel vragen
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:08

Assalamoe Alaikoem,

Je kunt het volgende nummer proberen, 070-3893614
Dit is het nummer van Moskee As-Soennah te Den Haag. Hier zou je doorverwezen kunnen worden naar o.a. Abdul Jabbar van de Ven, Abou Ismail, Abou Sayfoullah etc.. Ik had hun emailadressen, maar die ben ik helaas kwijt :(

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:28

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Beste broeder,

Zuster Oegt Qadr heeft je al een wijze nasi7a gegeven. Inscha Allah zul je wat hebben aan de onderstaande tekst. Moge Allah je sterk en standvastig maken, je zegenen met het goede, behoeden van het kwade en je beschermen tegen de vervloekte shaytaan Ameen!

Influisteringen van de shaytan en homosexualiteit?

 
Vraag: Ik heb een belangrijke vraag. Ik ben een praktiseerende moslim maar soms lijkt het of ik helemaal niet geloof. Ik schaam hier vreselijk voor want ik krijg zo'n twijfel gevoel over mezelf. En als ik mensen hoor praten over homo's dan bloos ik opeens netalsof ik er ��n ben. Ik ben vroeger vaak gepest op de basisschool en mavo met dat ik een homo ben en dat ik als meisje gedroeg. Ik ging vaak met meisjes om. Ik ben nu 18 jaar en een vrij rustige jongen die zich probeert te concentreren op zijn geloof, ik wil ook insha allah de Islam studeren, maar als ik deze vragen niet voor mezelf kan beantwoorden dan word ik echt gek. ik heb het geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Daarom wil ik nu uw kennis gebruiken om deze vragen te beantwoorden.

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

Alle lof zij Allah, Allah�s vrede en genade zij met de profeet Mohammed.

Het werk van de satan, is het influisteren in de harten van de mensen. Dit behoort tot de middelen die de satan gebruikt tegen de mensheid om moslim te laten twijfelen over de correctheid van de islam. De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) heeft hierheen verwezen en zij:�De satan komt naar een persoon van jullie, en vraagt hem wie de hemelen geschapen heeft�de dienaar antwoord Allah, de satan gaat verder en vraagt de dienaar wie heeft de aarde geschapen, dienaar antwoord:�Allah�..totdat hij (satan) zegt:�en wie heeft Allah geschapen�, de profeet zei:�als de satan tot zover komt dient de dienaar te zeggen:�Ik zoek mijn toevlucht bij Allah en getuig in Allah�.

Tevens fluistert de satan vele zaken in het hart van ieder van jullie, wanneer men een teken voelt van deze fluistering dient hij de volgende uit te spreken:�Ik zoek mijn toevlucht bij Allah en getuig in Allah�. (A�oedoe biellah aamantoe biellah).

Om zich te helpen tegen deze toestanden dient men veel dhikr te doen (het noemen en verheerlijken van Allah de verhevene, zoals Soebhana Allah wal hamdoelillah wa laa iellaha iella Allahoe wa Allahoe Akbar), tevens is het reciteren van de Qor-aan een aanleiding tot vergaren van meer geloof en vrees voor Allah. Wat ook belangrijk is, is het vergezellen van oprechte mensen. De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:�Een persoon volgt de weg die zijn metgezel volgt�.

Als de vrees voor Allah vermeerderd wordt zal de twijfelachtigheid verwijderd worden.

Over de gevoelens die men heeft waarbij hij zich tot Homoseksuelen voelt behoren, wegens omgang met meisjes en hun gedrag te overlappen. De oplossing hiervoor is het afstand nemen van de vrouwenkringen en hun te vergezellen. Daarnaast dient hij zich tot jongeren die de recht pad volgen toe te wenden en hun te vergezellen totdat zijn manier en gedrag aangepast wordt aan islamitische aspecten. Wat ook tot een oplossing helpt, is het lezen van islamitische boeken, luisteren en bijwonen van lezingen..etc

Daarnaast het verrichten van de gebeden in de moskee, en Allah smeken om zijn hulp vooral het smeekgebed die de profeet (Allah;s vrede en genade zij met hem) vele malen herhaalde:�yaa moeqallieba Al qoloob tabbiet qalbie 'ala dienniek� (�O degene die harten doet bewegen, laat mijn hart standvastig houden aan Uw religie�)

En Allah weet het beste.
 
~7ayaak Allah~
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:30
De Islam en homosexualiteit.

 
Vraag: Wat zegt de islam over homoseksualiteit?

Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

De islam leert ons dat homoseksuele handelingen zondig en strafbaar zijn bij Allah (Geprezen en verheven is Hij). Dit heeft Allah dus bepaald en niet de mens. Allah vertelt ons hoe Hij het volk van lot strafte voor hun homoseksuele gedrag.

Het verhaal van de profeet Lot (vrede zij met hem) wordt in verscheidene soera's vermeld. En (gedenkt) Loeth, toen hij tot zijn volk zei:"Begaan jullie gruweldaden, hoewel jullie het inzien? Waarom benaderen jullie uit begeerte mannen in plaats van vrouwen? Jullie zijn beslist een onwetend volk Maar het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden: "Verdrijft de familie van Loeth uit jullie stad: voorwaar, zij zijn mensen die zich reinigen Toen redden Wij hem en zijn familie, behalve zijn vrouw: Wij bepaalden dat zij tot de achterblijvers behoorde En Wij deden op hen een (vulkanische) regen neerdalen: en slecht was de regen voor de gewaarschuwde". (Soerat An-naml aya 54-58).

Uit deze verhalen leren wij dat Allah de verhevene Lot en de rechtschapen personen van zijn familie redde en op de rest een bui (van straf) liet neerdalen. Zij werden dus uiteindelijk vernietigd. Dit wordt in de Qor'aan vermeld, niet alleen ter informatie maar voornamelijk als een waarschuwing voor iedereen die tot zulke handelingen durft over te gaan. Moslims geloven en weten dat iedere menselijke handeling naar gevolgen leidt.

Goede daden naar goede resultaten en slechte daden leiden naar slechte gevolgen, na een bepaalde handeling, zijn misschien voor vele jaren onbekend. De gevolgen van sommige handelingen/daden zullen alleen bekend worden na de dood wanneer iemand een nieuw, eeuwigdurend leven tegemoet gaat. Om dit punt te begrijpen moet men het feit in beschouwing nemen dat mensen vaak een dodelijke ziekte oplopen waarvan pas vele jaren later een diagnose over gesteld kan worden. Een algemene fout die mensen is dat zij als niet enige negatieve gevolgen van hun handelingen zien, zij deze handelingen als onschuldig beschouwen. De ervaring van de mens heeft ons geleerd dat een bron van superieure kennis van geweldig voordeel kan zijn voor mensen. In het verleden, gaven doktoren bijvoorbeeld onbewust bloed besmet met het Aids-virus aan duizenden pati�nten.

Als een bron van superieure kennis ons van te voren had gewaarschuwd en we aandacht aan die waarschuwing hadden gegeven, hadden we vele mensen kunnen redden van dit dodelijk virus. Allah de Verhevene, de Bron van alle Kennis, waarschuwt ons voor Zijn straf als mensen zich inlaten met homoseksuele handelingen. Laten we er aandacht aan schenken en de makkelijke weg leren. Sommigen zullen zeggen dat een persoon geboren wordt met homoseksuele neigingen. Wij zeggen dat iedereen een vrije wil heeft. Allah de Verhevene laat ons twee wegen zien en heeft ons de kennis gegeven waarnaar deze twee wegen leiden. Een is het pad waartoe de shaytan ons roept. We moeten die mijden. En het andere is het pad dat leidt naar het Paradijs. We moeten daaraan zoveel mogelijk weerstand bieden, zoveel als binnen ons vermogen ligt. Als men de neiging heeft iets te doen dat Allah de verhevene verboden heeft, dan moet hij of zij Zijn toevlucht zoeken, als bescherming tegen het slechte en hij moet hulp zoeken bij een praktiserend moslim die hem/haar bij zijn moeilijkheid helpt. Een algemene list van de shaytan is mensen ervan te overtuigen dat zij zonden niet kunnen vermijden. Dan zullen zij het zelfs niet proberen. Maar Allah de Verhevene heeft beloofd dat de shaytan geen blijvende macht/kracht kan hebben over degenen die oprecht Allah de Verhevene zoeken.

"Voorzeker, jij zal geen gezag over Mijn dienaren hebben, behalve diegenen die jou volgen van de ghawin (moeshriekien en de afgedwaalden, criminelen, zondaren enz.). (Soerat al H'idjr 42).

Tot slot, Allah de Verhevene heet ons lichamen toevertrouwd. Men moet zijn of haar lichaam niet gebruiken op een manier die in tegenstelling is met hoe Zijn schepper het heeft bepaald.
En Allah weet het beste.
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:33
Masha Allah, barak Allahou fieki oegty voor je wijze teksten. Moge Allah je ervoor belonen. En ik hoop dat deze broeder aan wat zal hebben.
Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:42

In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

Masha Allah, barak Allahou fieki oegty voor je wijze teksten. Moge Allah je ervoor belonen. En ik hoop dat deze broeder aan wat zal hebben.

Wa Fikie Barak Allah!
 
Ameen oegtylief en voor jouw hetzelfde, Moge Allah sub7anahoe wa Ta3ala je belonen voor al de moeite die je in deze topic hebt gestoken. Inscha Allah zal hij er wat aan hebben en gauw verlost worden van deze nare influisteringen. Moge Allah ons Leiden en ons sterk en standvastig houden op Siraat El Moestaqiem
~Ameen~
 
7ayaakoem Allah....
 
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:51
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

Masha Allah, barak Allahou fieki oegty voor je wijze teksten. Moge Allah je ervoor belonen. En ik hoop dat deze broeder aan wat zal hebben.

Wa Fikie Barak Allah!
 
Ameen oegtylief en voor jouw hetzelfde, Moge Allah sub7anahoe wa Ta3ala je belonen voor al de moeite die je in deze topic hebt gestoken. Inscha Allah zal hij er wat aan hebben en gauw verlost worden van deze nare influisteringen. Moge Allah ons Leiden en ons sterk en standvastig houden op Siraat El Moestaqiem
~Ameen~
 
7ayaakoem Allah....
 

Hihi voor wij zometeen de topic overnemen
Ameen lieve oegtie. Het is een nare situatie en ik wens het voor geen enkele broeder of zuster. En als je iets kunt beteken voor iemand in zo'n geval dan vind ik dat er van alles geprobeerd moet worden omwille van Allah. Helaas ben ik geen geleerde, dus houdt het bij mij (wat betreft het verstrekken van nasiha) al gauw op. Maar beetje van mij, van jou en andere ummah-leden kunnen we een heel eind komen, wat de eenheid weer bewijst, wa Alhamdolillah. En moge Allah jou riijkelijk belonen met al het goede in dit leven en het Hiernamaals. En moge Allah de vervloekte shaytaan ver bij je vandaan houden en je behoeden voor zijn voetsporen en zijn volgelingen, de bewoners van de eeuwige pijnlijke Hel. Moge Allah je de hoogste rang van Djannah schenken in de beste gezelschap, onze geliefde profeet alayhi salaatoe wa salaam, ameen Rabb al alameen. En dit geldt eveneens voor deze broeder, en alle anderen op aard.

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:52

Moge Allah jullie belonen en zegenen voor jullie inspanningen en moeite voor mij.Ik heb met die jongen kennisgemaakt vanwege die droom maar wat is jullie advies?? kan ik beter van hem wegblijven of gewoon bevriend met hem blijven en de Shaytan onderdrukken en bij hem Inshallah dawah doen??

Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 11:54

Ameen, omwille van Allah is het gedaan en moge Allah het van ons accepteren. Wat wij hopen is dat jij er wat aan hebt en dat Allah je gauw zal verlossen van deze beproeving, met een hoge beloning als jij deze doorstaat op de wijze die Allah van je verlangt, namelijk vol geduld, inspanning en wending tot jouw Schepper en uiteindelijk jouw Redder.

Assalamoe Alaikoem

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:02
Barak Allahoe fikie zuster, Indd oegtie het moet niet zijn dat wij deze topic ovenemen : ) We hebben elkaar te lang niet gesproken denk ik...
 
Ameen op je doe3a voor alle moslims
 
Beste broeder,
 
Het is graag gedaan en een kleine moeite. Als ik jouw was zou ik wegblijven van die jongen want shaytaan zoekt allerlei middelen om je naar de ondergang te brengen. Het moet nu niet zo zijn dat je hem helemaal negeert maar blijf een beetje en afstandelijk en op je hoede
 
En ik zou zeker Al-Yaqeen bellen zoals onze zuster je heeft aangeraden Zij kunnen wat dat betreft wat betere nasi7a geven Inscha Allah.
 
Moge Allah deze beproeving voor je vergemakkelijken Allahoema Ameen
 
7ayaakoem Allah,

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:06
Maar de jongen zelf is niet homosexueel
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:18

Daar gaat het niet om aghie, het gaat erom dat jij op dit moment kampt met die verwarende gevoelens wat deze jongen betreft.Dus is het beter als je voorlopig wat afstand neemt. Zoals men zegt voorkomen is beter dan genezen. Inscha Allah zul je deze beproeving tot een goed einde brengen met Allah's Wil en Hulp Ameen

Fi AmaniLlah,

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:21
Mja, sommige mensen zijn nu eenmaal homo, da's heel normaal en niets om je over te schamen. Misschien ben jij dat ook. Met influisteringen en dergelijke heeft het m.i. bitter weinig te maken. Ik hoop dat je inziet dat je dat niet kan en hoeft te veranderen, en dat het krampachtig je eigen identiteit ontkennen nooit gelukkig maakt. Hopelijk heb je in je omgeving wat ruimdenkende mensen die je hiermee �cht kunnen steunen.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:22
mischien gaat het raar klinken maar zodra hij bij me in de buurt is voel ik niks voor hem
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 12:44

Je kunt er wel degelijk van af komen. Een Amerikaanse burger heeft t zelf aangetoon bij dr. Phill. Hij voelde zich aangetrokken tot het mannelijk geslacht, maar keerde zich er fel van af. hij zocht toenadering tot God en hij heeft hem bijgestaan. Hij is naar de bijbelschool gegaan en heeft er de godsdienst geleerd, en kan zichzelf nu priester noemen. Hij zegt dat het wel degelijk kan om er van af te komen.

Citaat:
Wie zegt dat je er van af kan komen niet waar is, is een leugenaar'
Einde citaat.

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

Je kunt er wel degelijk van af komen.  (...) Hij is naar de bijbelschool gegaan en heeft er de godsdienst geleerd, en kan zichzelf nu priester noemen.


Dit is een grap, toch?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 17:35
Dit is geen grap. Dit is ziek.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 18:23
Wel, inderdaad. 
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2007 om 02:15

Is dit een grap?
Als het er ��n was dan zou jij er de humor niet van inzien.
En als ik het echt meen dan zou je de waarheid er niet van inzien.

Dus ik vraag me hier nu echt af wie ziek is.

Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2007 om 06:48
In eerste instantie geplaatst door oegt_qadr

Is dit een grap?Als het er ��n was dan zou jij er de humor niet van inzien.En als ik het echt meen dan zou je de waarheid er niet van inzien.


Dus ik vraag me hier nu echt af wie ziek is.



De schepping brengt een rijk patroon aan seksuele varianten voort. Binnen dit patroon moet eenieder, vrij van dwang en zonder geweld of misleiding, zijn/haar eigen weg kunnen zoeken die voert naar harmonie in het eigen diepste wezen, en daarmee tot een betere samenleving.
Z�lf heteroseksueel deel ik met mijn vrouw een diep gevoelsleven wat niemand wat aangaat. Van mij bekende homseksuelen weet ik dat zij, naar hun geaardheid, precies zo, volkomen zuiver en onschuldig, in hun relatie tot hun partner staan. Dat ontroert mij. Hun manier is niet de mijne, en andersom. Maar hun zichtbaar geluk is w�l ook het mijne. En andersom.

In haar bemoeienis met de seksualiteit toont de orthodoxe religie zich van haar meest duistere zijde, namelijk die waar existentie-vrees overgaat in existentie-haat met machtsbloeddorst, naar al wat niet de existentie-vrees wegneemt, tot gevolg. Het is hiermee dat radicaal gebroken wordt in Jezus'Boodschap in de Evangelie�n (Marcus, Lucas). Het is de Boodschap van de existentie-aanvaarding, via de weg van onthechting en zelf-aanvaarding. Het is de Boodschap die met de mond wordt onderschreven door zowel de Christenen als de Moslims, doch die door de meerderheid van beiden naar zijn konsekwenties niet wordt aanvaard, ja zelfs met voeten getreden.



Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2007 om 14:08

Ik heb met die jongen kennisgemaakt vanwege die droom maar wat is jullie advies?? kan ik beter van hem wegblijven of gewoon bevriend met hem blijven en de Shaytan onderdrukken en bij hem Inshallah dawah doen??

De jongen zelf is niet homosexueel en heeft daar denk ik ook geen gevoelens voor.

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2007 om 17:13
Mja, als de jongen niet homosexueel is zal je hoedanook botvangen denk ik. Gewoon bevriend blijven, andere leuke jongens ontmoeten en vooral niet teveel piekeren over shaytanen, want die zijn denkbeeldig. My 2 cents.
Terug naar boven
Omar_AW Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar_AW Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2007 om 09:25
Juan waar heb je het over besef je niet dat ik Moslim ben
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2007 om 11:34

Assalaamoe3leikoem broeder,

Ik denk dat het beste is als je afstand van die jongen neemt ongeacht of hij nu wel of niet homosexueel is. Jij hebt nu eenmaal die vreemde gevoelens jegens hem en je kunt jezelf daar beter tegen beschermen dmv je Imaan en Taqwaa.

Gayr Inscha Allah, ik zou me er niet teveel mee bezig houden en je bezig houden met de dingen die echt belangrijk zijn in jouw leven zoals je Deen, je familie, je vrienden enz

Moge Allah je bijstaan en beschermen tegen al het kwade Allahoema ameen

* 7ayaak Allah *

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.