Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

durf jij een kafir een kafir te noemen?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: durf jij een kafir een kafir te noemen?
    Geplaatst op: 21 mei 2007 om 08:39

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik ben ook een bekeerde zuster elhamdullilah aangenaam

Interessant. Is het daarom dat je zo driftig op zoek bent naar sturing?

Kom je ook vaak in de moskee in Eindhoven? Ken een aantal bekeerde nederlandse meiden die daar ook komen.

Groeten A.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 10:25

Weet je een hele goede reden omnet iedereen die een niet moslim is een kafir te noemen is wellicht dat je altijd het risco loopt dat zo een kafir eens gaat uitzoeken welke intentie dat woord voor een mosim heeft.

Begrijp me niet verkeerd . Natuurlijk is het zo dat een moslim een niet moslim als ongelovig in de islam beschouwd. Dat is logisch want een niet Moslim gelooft ook niet in de Islam.

Wat dat betreft is er dus nog niks aan de hand.;-0

Erger wordt het waneer een mens zijn religieuze verschillen gaat gebruiken als een bron voor dscriminatie.

En dat is wat er hier beoogt wordt.

zoals Jiyuu duidelijk heeft aangegeven is het gegeven dat een moslim vriendelijk MAG zijn tegen een niet Moslim die wellicht aardig is nog geen garantie dat hij dat ook moet zijn.

En dat laatste is een gevaarlijke stelling want deze biedt alle ruimte voor discriminatie op grote schaal. Een discriminatie die maar al te duidelijk blijkt in elk oorspronkelijk Islamitisch land

En dit  is precies de doelstelling van die bewuste australische Sheik.

Eigenlijk zou deze discussie gehouden moeten worden nder toezicht van de tweede kamer. (oficieel dan)

Er zou dan een wetgeving uit voort kunnen komen over de wenselijkheid van de vrijheid van bepaalde religieuze stromingen.

Dat is een!

Ten tweede zou ik de wenselijkheid willen bespreken dat Christenen over zouden gaan om elke niet Christen of Jood wederom als een heiden te benoemen .

Hoe zouden Moslims dat persoonlijk vinden? Zouden die zich dan Niet gediscrimineerd voelen?

ten derde wil ik het volgende opmerken.

Men mag de Islam dan wel benoemen als een dominante religie omat deze in de EIGEN boeken als zodanig wordt omschreven, maar is het niet beter de realiteit van deze streken iets in ogenschouw te nemen?

want voor de goede orde. Allah noch Mohamed betekenen hier  in dit land en cultuur iets van waarde.

En er is een oud Nederlands spreekwoord dat zegt dat er geen twee hanen gehouden kunnen worden in hetzelfde kippenhok.

Ik ben er van overtuigd dat de Nederlandse haan sterker in dit land zal blijken dan de geimporteerde.

ten vierde en voor de zoveelste eer wordt het grondwoord kafir voor het Nederlandese kaffer in Nederland als bijzonder beledigend ervaren.

wanneer je niet wilt dat jullie profeet of God beligd wordt begin dan zelf met het goede voorbeeld want wanneer een moslm beligen mag dan zullen Nederlanders ZEKER niet gaan achterblijven. En laten we de zaken eerlijk benoemen.

Dezesamenleving hier is bijlange nog geen Islamitische cultuur.

Laten we vrede nastreven en ons proberen verre te houden van bewuste wrijving.

Groetjes Herne

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Amehulah

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik ben ook een bekeerde zuster elhamdullilah aangenaam

Interessant. Is het daarom dat je zo driftig op zoek bent naar sturing?

Sturing nee hoor ik heb al gevonden wat ik zocht

Kom je ook vaak in de moskee in Eindhoven? Ken een aantal bekeerde nederlandse meiden die daar ook komen.

Nee ik ben daar maar 1 keer geweest met zon islamitische vrouwenconferentie was leerzaam en leuk om andere zusters te ontmoeten

Groeten A.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Weet je een hele goede reden omnet iedereen die een niet moslim is een kafir te noemen is wellicht dat je altijd het risco loopt dat zo een kafir eens gaat uitzoeken welke intentie dat woord voor een mosim heeft.

Ik gebruik dat woord niet om te schelden of om te pesten,trouwends waarschijnlijk begrijp jij de titel verkeerd,de vraag is meer hoe kan jij als moslim nu zeggen dat je moslim bent,terwijl je gewoontes hebt van andere mensen wat niet bij de islam hoord,zo zou de vraag wat beter geformuleerd zijn geweest,want jij denkt dat de vraag is durf jij tegen een kafir te zeggen dat hij een kafir is?maar dat is niet de bedoeling van dit filmpje(niet zoals ik het begrepen heb tenminste het is de vraag waarom moslims zeggen kafir en praten over de kafir terwijl ze zelf veel kafir dingen doen dus hun nadoen met kleding bv gedrag enz,misschien dat je het nu wat beter begrijpt

Begrijp me niet verkeerd . Natuurlijk is het zo dat een moslim een niet moslim als ongelovig in de islam beschouwd. Dat is logisch want een niet Moslim gelooft ook niet in de Islam.

Wat dat betreft is er dus nog niks aan de hand.;-0

Erger wordt het waneer een mens zijn religieuze verschillen gaat gebruiken als een bron voor dscriminatie.

En dat is wat er hier beoogt wordt.

zoals Jiyuu duidelijk heeft aangegeven is het gegeven dat een moslim vriendelijk MAG zijn tegen een niet Moslim die wellicht aardig is nog geen garantie dat hij dat ook moet zijn.

Ik zelf ben aardig tegen de niet moslims die aardig tegen ons zijn,ons respekteren enz en dat krijgen ze ook gewoon terug,en zelfs bij haat gevoelends bv op straat loop ik gewoon door heel soms probeer ik rustig een dialoog te voeren als dat zin heeft anders laat ik het er gewoon bij,de moslims vroeger kregen immers ook veel te verduren en dan echt gewelddadig mishandeling,onderdrukking daar kunnen wij(moslims van nu) veel van leren want hun bleven zelf standvastig door al die ellende en rasisme heen.

Moge Allah hun daarvoor belonen amin,

En dat laatste is een gevaarlijke stelling want deze biedt alle ruimte voor discriminatie op grote schaal. Een discriminatie die maar al te duidelijk blijkt in elk oorspronkelijk Islamitisch land

En dit  is precies de doelstelling van die bewuste australische Sheik.

Eigenlijk zou deze discussie gehouden moeten worden onder toezicht van de tweede kamer. (oficieel dan)

Prima ben er klaar voor hoor

Er zou dan een wetgeving uit voort kunnen komen over de wenselijkheid van de vrijheid van bepaalde religieuze stromingen.

Dat is een!

Ten tweede zou ik de wenselijkheid willen bespreken dat Christenen over zouden gaan om elke niet Christen of Jood wederom als een heiden te benoemen .

Hoe zouden Moslims dat persoonlijk vinden? Zouden die zich dan Niet gediscrimineerd voelen?

Het filmpje is gericht aan de moslims dat ze niet de koefaar nadoen is het zelfde als een dominee zou preken je moet de moslims niet nadoen of een hoofddoek dragen of bidden zoals hun enz daar zou jij dus geen problemen mee hebben maar zodra een sheik de moslims probeerd bewust ervan te maken dat we een geloof hebben en ons moeten onderscheiden is het een groot probleem?

ten derde wil ik het volgende opmerken.

Men mag de Islam dan wel benoemen als een dominante religie omat deze in de EIGEN boeken als zodanig wordt omschreven, maar is het niet beter de realiteit van deze streken iets in ogenschouw te nemen?

want voor de goede orde. Allah noch Mohamed betekenen hier  in dit land en cultuur iets van waarde.

En er is een oud Nederlands spreekwoord dat zegt dat er geen twee hanen gehouden kunnen worden in hetzelfde kippenhok.

Ik ben er van overtuigd dat de Nederlandse haan sterker in dit land zal blijken dan de geimporteerde.

Ik ben niet geimporteerd,maar ik snap je punt want het is moeilijk om in een land als deze je geloof te belijden met het oog op de ghimaar niqaab enz vaak komt dat weer door de haat vanuit de tweede kamer bv door Wilders dat de mensen de moslims gaan haten en als vreemd zien,terwijl we heel normaal zijn en menselijk,maar dit komt ook weer omdat men bang is geworden voor moslims

ten vierde en voor de zoveelste eer wordt het grondwoord kafir voor het Nederlandese kaffer in Nederland als bijzonder beledigend ervaren.

wanneer je niet wilt dat jullie profeet of God beligd wordt begin dan zelf met het goede voorbeeld want wanneer een moslm beligen mag dan zullen Nederlanders ZEKER niet gaan achterblijven. En laten we de zaken eerlijk benoemen.

Nogmaals dit filmpje is naar mijn weten gericht naar moslims,om zich zo sterker te laten voelen en zich te onderscheiden van de niet moslim(kafir)

Dezesamenleving hier is bijlange nog geen Islamitische cultuur.

Islam is geen cultuur islam is een geloof en wij moslims weten dat de islam eens zal overheersen ookal lijken we nu zwak,nu overheerst het heidendom met name in Europa maar wij weten dat dat eens zal veranderen met de tijd inshaAllah,net zoals europa nu blij is met zijn vrijheid enz zullen wij blij zijn met de islam,waarom zou de islam niet mogen overheersen en deze heidendom wel?de aarde is van ons allemaal toch?

Laten we vrede nastreven en ons proberen verre te houden van bewuste wrijving.

Ik streef ook na vrede islam=onderwerping aan Allah om zo vrede te creeeren,

verder zeggen wij tegen elkaar vrede voor jou assalaamoe Aleykoem.

De aarde is gemaakt door Allah elhamdullilah ik heb dat al vaker gezegd,dus is het vrij normaal dat wij mensen Zijn wetten dienen na te leven tot zover we kunnen,en langzaam aan zal de islam verspreid worden(gebuerd nu al kijk maar na de talloze bekeerlingen van nl afkomst bv)dat is het recht wat wij Allah proberen te geven dmv het naleven van Zijn wetten op Zijn aarde,Klinkt logisch toch?

Groetjes Herne

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Weet je een hele goede reden omnet iedereen die een niet moslim is een kafir te noemen is wellicht dat je altijd het risco loopt dat zo een kafir eens gaat uitzoeken welke intentie dat woord voor een mosim heeft.

Ik gebruik dat woord niet om te schelden of om te pesten

Dat is zeker corect. Ik geloof je dat je zeker dit woord niet gebruikt om te schelden of te pesten. Maar het woord mag wel in de context gezien worden vanuit de Islam.

Ik doel hier over het verschil tussen een Kafir en Dhimi. Raadpleeg je geliefde Sharia maar als je niet begrjipt wat ik bedoel.

Gezien de weinig vrolijke status van een kafir magdit waarschijnlijk toch als een belangrijk scheldwoord of ten minste als een minderwaardigsheid aanduiding worden opgevat. Daarbij is het natuurlijk ook z dat men altijd het woord ongelovige gebruiken kan wanneer dit het woord is wat men bedoeld. Of gewoon Jood , Christen , Hindoe , Druide, etc. Men kan iemand gewoon benoemen naar het geloof wat iemand heeft. En natuurlijk houdt niemand jetegen het woord niet-mosli m te gebruiken.

 

Begrijp me niet verkeerd . Natuurlijk is het zo dat een moslim een niet moslim als ongelovig in de islam beschouwd. Dat is logisch want een niet Moslim gelooft ook niet in de Islam.

Wat dat betreft is er dus nog niks aan de hand.;-0

Erger wordt het waneer een mens zijn religieuze verschillen gaat gebruiken als een bron voor dscriminatie.

En dat is wat er hier beoogt wordt.

zoals Jiyuu duidelijk heeft aangegeven is het gegeven dat een moslim vriendelijk MAG zijn tegen een niet Moslim die wellicht aardig is nog geen garantie dat hij dat ook moet zijn.

Ik zelf ben aardig tegen de niet moslims die aardig tegen ons zijn,ons respekteren enz en dat krijgen ze ook gewoon terug,en zelfs bij haat gevoelends bv op straat loop ik gewoon door heel soms probeer ik rustig een dialoog te voeren als dat zin heeft anders laat ik het er gewoon bij,de moslims vroeger kregen immers ook veel te verduren en dan echt gewelddadig mishandeling,onderdrukking daar kunnen wij(moslims van nu) veel van leren want hun bleven zelf standvastig door al die ellende en rasisme heen.

Moge Allah hun daarvoor belonen amin,

Oh moge God zelfs en graag de mensen belonen die zich weg gevochten hebben vanuit de situatie dat ze onderdrukt en gediscrimineerd zijn..

Laat ik duidelijk zijn Moslima 82. Elk mens heet het morele recht en zelfs de plicht om onrecht te bestrijden. In zichzelf en in de samenleving waarin iemand verkeerd.Wanneer de Moslims dit laatste als Jihad omschrijven heb ik daar dan ook geheel geen probleem mee!

 

 

En dat laatste is een gevaarlijke stelling want deze biedt alle ruimte voor discriminatie op grote schaal. Een discriminatie die maar al te duidelijk blijkt in elk oorspronkelijk Islamitisch land

En dit  is precies de doelstelling van die bewuste australische Sheik.

Eigenlijk zou deze discussie gehouden moeten worden onder toezicht van de tweede kamer. (oficieel dan)

Prima ben er klaar voor hoor

Er zou dan een wetgeving uit voort kunnen komen over de wenselijkheid van de vrijheid van bepaalde religieuze stromingen.

Dat is een!

Ten tweede zou ik de wenselijkheid willen bespreken dat Christenen over zouden gaan om elke niet Christen of Jood wederom als een heiden te benoemen .

Hoe zouden Moslims dat persoonlijk vinden? Zouden die zich dan Niet gediscrimineerd voelen?

Het filmpje is gericht aan de moslims dat ze niet de koefaar nadoen is het zelfde als een dominee zou preken je moet de moslims niet nadoen of een hoofddoek dragen of bidden zoals hun enz daar zou jij dus geen problemen mee hebben maar zodra een sheik de moslims probeerd bewust ervan te maken dat we een geloof hebben en ons moeten onderscheiden is het een groot probleem?

Neen het is voor mij geen probleem dat moslims zich onderscheiden van de niet moslims . Niet in kleding noch door gebruiken. Sterker nog ik vind dit een onvervreemd recht!

Toch is het zo dat ik me meerdermale uitgesproken heb tegen het dragen van een gezichtssluier. Hoe dit te rijmen mey wat ik een zin eerder gezegd heb/

Wel dit is simpel. Het recht van de een is het recht van de ander en ik denk dat ht niet verantwoord is in dezemaatschappij om mensen het recht op onindentificeerbaarheid te geven. Deze mening is niet gericht tegen moslims, maar heeft meer te maken met de realiteit van deze maatschappij.

 

ten derde wil ik het volgende opmerken.

Men mag de Islam dan wel benoemen als een dominante religie omat deze in de EIGEN boeken als zodanig wordt omschreven, maar is het niet beter de realiteit van deze streken iets in ogenschouw te nemen?

want voor de goede orde. Allah noch Mohamed betekenen hier  in dit land en cultuur iets van waarde.

En er is een oud Nederlands spreekwoord dat zegt dat er geen twee hanen gehouden kunnen worden in hetzelfde kippenhok.

Ik ben er van overtuigd dat de Nederlandse haan sterker in dit land zal blijken dan de geimporteerde.

Ik ben niet geimporteerd,maar ik snap je punt want het is moeilijk om in een land als deze je geloof te belijden met het oog op de ghimaar niqaab enz vaak komt dat weer door de haat vanuit de tweede kamer bv door Wilders dat de mensen de moslims gaan haten en als vreemd zien,terwijl we heel normaal zijn en menselijk,maar dit komt ook weer omdat men bang is geworden voor moslims

ten vierde en voor de zoveelste eer wordt het grondwoord kafir voor het Nederlandese kaffer in Nederland als bijzonder beledigend ervaren.

wanneer je niet wilt dat jullie profeet of God beligd wordt begin dan zelf met het goede voorbeeld want wanneer een moslm beligen mag dan zullen Nederlanders ZEKER niet gaan achterblijven. En laten we de zaken eerlijk benoemen.

Nogmaals dit filmpje is naar mijn weten gericht naar moslims,om zich zo sterker te laten voelen en zich te onderscheiden van de niet moslim(kafir)

Dezesamenleving hier is bijlange nog geen Islamitische cultuur.

Islam is geen cultuur islam is een geloof en wij moslims weten dat de islam eens zal overheersen ookal lijken we nu zwak,nu overheerst het heidendom met name in Europa maar wij weten dat dat eens zal veranderen met de tijd inshaAllah,net zoals europa nu blij is met zijn vrijheid enz zullen wij blij zijn met de islam,waarom zou de islam niet mogen overheersen en deze heidendom wel?de aarde is van ons allemaal toch?

Oke ik denk dat dit een onderwerp apart is. Mijn mening is dat Isalm wel degelijk verder gaat als een geloof. ik durf het wel een cultuur te noemen. Behalve de woorden van de koran zijn er natuurlijk ook nog de overleveringen en de invuling in de geschiedenis vandeze doormiddel van een gerichte maatschapelijke invulling. Wanneer dit geen cultuur is wat is cultuur dan?

 

 

Laten we vrede nastreven en ons proberen verre te houden van bewuste wrijving.

Ik streef ook na vrede islam=onderwerping aan Allah om zo vrede te creeeren,

verder zeggen wij tegen elkaar vrede voor jou assalaamoe Aleykoem.

De aarde is gemaakt door Allah elhamdullilah ik heb dat al vaker gezegd,dus is het vrij normaal dat wij mensen Zijn wetten dienen na te leven tot zover we kunnen,en langzaam aan zal de islam verspreid worden(gebuerd nu al kijk maar na de talloze bekeerlingen van nl afkomst bv)dat is het recht wat wij Allah proberen te geven dmv het naleven van Zijn wetten op Zijn aarde,Klinkt logisch toch?

Natuurlijk, vanuit het perspectief van jouw religie heb jehierin gelijk. Maar vanuit het perspectief van en andere religie beslist niet. Dit betekent dat vanuit een maatschappelijk perspectief hier voorzichtig mee moet worden omgegaan.

Immers wanneer dit niet hoeft dan zou de overheersende religie of non religie vrijspel hebben.

We zien waar dit toe leidt in de islamitische landen. de vervolging van andere opvattingen.

Mijn stelling is slechts dat waar molims een politieke vorm van islam promoten binnen een niet Islamitische samenleving zij er rekenining mee moeten houden dat deze als bedreigend zal worden gezien en dat het hierdoor niet geheel onwaarschijnlijk is dat de bron van die politiek verbden zal worden..

met andere woorden wanneer het bewezen wordt bv door moslims zelf dat Islam inhoudt dat Allah de hoogstewetgever is dan staat dit recht tegenover bv democratie waarbinnen het volk de hoogste wetgever is.

vanzelfsprekend moet men dan concluderen dat de Islam democratie ondermijnend is. wat deze in principe geen hogere statusgeeft dan bv elke ander dictatorieel systeem.

het is logisch dat deze zienswijze dan achtereeenvolgend hetzelfde verbod tegenover zich kan zien als bv het Facisme.

Het gaat dus niet zozeer over een geloof maar meer over wat dit geloof beoogt.en nastreeft.

 

 

 

 

Groetjes Herne

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 16:42
Het bij voortduring betitelen van medemensen als "ongelovige" beschouw ik als een vorm van zwijnerij.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 16:48

assalaam, zuster

mooi filmpje(How Many Muslims Are Joining the Enemy), een goede waarschuwing voor broeder en zusters om de huichelaars te herkennen. zij die de vrienden zijn van de vijanden van de islam zijn onze vijanden. zij die de pracht en praal van deze leven zoeken kunnen niet op zoek zijn naar de leiding van Allah subhanawata3la.

moge Allah onze zondes vergeven,

assalaam

Koran vers 2 : 1t/m23


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is het boek (de Koran) waaraan geen twijfel is, een richtsnoer voor de Moettaqoen.

3.(Dit zijn) Degenen die in de Ghayb geloven en het gebed onderhouden en die uitgeven van hetgeen Wij (Allah) hun hebben voorzien.

4. En degenen die geloven in hetgeen wat aan jou (Mohammed) is geopenbaard en in hetgeen wat v��r jou is geopenbaard (openbaringen aan voorgaande profeten) en die overtuigd zijn in het bestaan van het Hiernamaals.

5. Zij zijn degenen die de juiste leiding van hun Heer volgen en zij zijn de succesvollen.

6. Voorzeker, zij die niet geloven voorhun maakt het niet uit of jij hen waarschuwt of niet, zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun harten en oren verzegeld en over hun ogen is een bedekking. Voor hun is er een zware straf.

8. En er zijn mensen (hypocrieten), die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf maar zij beseffen het niet.

10. In hun hart is er een ziekte (twijfel en schijnheiligheid) en Allah heeft hun ziekte verergerd. Er wacht hun een pijnlijke straf af, omdat zij plachten te liegen.

11. En als er tot hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Voorzeker, zij zijn het die onheil stichten, maar zij beseffen het niet.

13. En wanneer tegen hun wordt gezegd: "Geloof, zoals mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben gelooft?" Voorzeker, Zij zijn de dwazen, maar zij beseffen het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", maar wanneer zij alleen zijn met hun Satans , zeggen zij: "Wij zijn zeer zeker met u, wij spotten slechts."

15. Allah spot met hen en laat hen toenemen in hun slechte daden, zodat zij blindelings zullen dwalen.

16. Zij zijn het die leiding verruild hebben voor dwaling, daarom levert hun handel geen winst op. Zij zijn niet geleid.

17. Hun overeenkomsten is als de overeenkomst van iemand die een vuur ontstak en wanneer het (vuur) zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer konden zien.

18. Zij zijn doof, stom en blind, daarom keren zij niet terug (naar het rechte pad).

19. Of netals (de overeenkomst met) een zware regenbui uit de hemel met dichte duisternis, donder en bliksem. zij stoppen hun vingers in hun oren vanwege de donderslagen, uit doodsangst. Maar Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna neemt de bliksem hun het gezichtsvermogen weg. Telkens wanneer deze hen verlicht, lopen zij, maar wanneer het weer donker wordt dan staan zij stil. En, als Allah het wilde, kon hij hun gehoor- en gezichtsvermogen ontnemen. Waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

21. O mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen die v��r u waren heeft geschapen. Hopelijk zullen jullie tot Moettaqoens (Allah vrezenden) behoren.

22. Die de aarde voor jullie tot een rust plaats maakte en de hemel tot een gewelf (deken). En die water van de wolken doet stromen en daardoor vruchten voortbrengt, als voedsel voor u. Ken daarom geen deelgenoten aan Allah toe, terwijl jullie weten (dat hij alleen het recht heeft aangebeden te worden).

23. En, indien u in twijfel verkeert omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (Mohammed) hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roep uw helpers buiten Allah, als u waarachtig bent.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 04:43
Ja, we zijn Takfeeri!


Takfeer betekent een persoon voor Kaafir (niet-moslim) te verklaren. Vele afwijkende mensen
tegenwoordig proberen te claimen dat we geen takfeer kunnen doen op niemand aangezien all��n Allah (swt) het recht heeft om dit te doen. In feite, vele oprechte Moslims worden aangevallen en verklaard voor �Takfeeris� voor het verklaren van bepaalde individuelen, zoals Hamza Yusuf of Yusuf al-Qardaawi als afvalligen (zij die hun godsdienst verlaten hebben).

Het is zeer duidelijk voor ons om te zien dat die mensen die deze soorten uitspraken maken een groot gebrek aan kennis op het gebied van het ABC Islam hebben. En wegens hun gebrek eraan, heeft het ons gedwongen om terug te gaan naar de grondbeginselen en om de fundamenten van Islaam en de vereisten om een Moslim te zijn te bespreken. Daarom is het een verplichting op ons geworden om de kwestie van Takfeer uit te leggen, vooral aangezien het ��n van de voorwaarden is om een Moslim te zijn.

Hebben wij als Moslims enige recht om Takfeer te doen, of is het slechts het recht van Allah (swt) om dat te doen?

Om deze vraag te beantwoorden, is het nodig dat we eerst terugverwijzen naar de Qur�aan, Sunnah, de Sahaabah en de klassieke geleerden van de Salaf (de vrome voorgangers). Allah (swt) zegt in de Qur�aan:
���� ��� �������� �������������
�Zeg (O Moehammad): �O ongelovigen.�
(Qur�aan 109: 1)

Daarom, deze bevel �Zeg� is een directe orde van Allah (swt) aan de gelovigen, hen op te dragen en verplichten om takfeer te doen op de ongelovigen en Baraa� (scheiding) te verklaren van hen en hetgeen wat zij aanbidden naast Allah (swt) . Vandaar, is er geen geschil met betrekking tot het doen van takfeer op de niet-Moslims. In feite, als je twijfelt dat de Kuffaar (niet-moslims) Kaafir zijn, wordt je een Kaafir! En dit is gebaseerd op de uitspraken van de geleerden van Ahl us-Sunnah wal-Jamaa�ah, zoals Imaam ash-Shaafi�ie en Sheikh Muhammad bin �Abd al-Wahhaab (radiyallahu �anhumaa), die allebei zeiden:

�Degene die geen takfeer doet op de ongelovigen, of twijfelt dat zij Kaafir zijn, of gelooft dat hun Deen (manier van leven of godsdienst) juist is (of juist kan zijn) � hij is een Kaafir.� (De tenietdoeningen van Islaam, door Shaykh Muhammad bin �Abd al-Wahhaab)

Derhalve, degenen die zeggen dat we de niet-Moslims niet Kaafir moeten noemen, maar om hen �Potenti�le Moslims� te noemen, in plaats daarvan, verklaren zij hun ongeloof in de woorden van Allah (swt) die hen (de niet-Moslims) vele keren in de Qur�aan Kaafir verklaarde, zoals in het hoofdstuk al-Maa-idah waar Allah (swt) zegt:

�Voorzeker, zij waren ongelovig, degenen die zeiden: �Voorwaar, Allah is de Masih, zoon van Maryam.� (Qur�aan 5: 17)

Om deze reden, degenen die weigeren om takfeer op de Kuffaar te doen, of zelf proberen om rond te spelen met de betekenis van Kaafir - zijn eigenlijk zelf Kaafir, voor het verwerpen van het bevel van Allah (in 109:1) en voor het niet geloven in zijn woorden (zoals in 5:17). Echter, alvorens deze mensen proberen om met de goddelijke tekst te manipuleren hebben we net geciteerd door te zeggen, � Ja, maar Allaah zei dat degenen die zeggen dat Jezus God is een Kaafir is, maar ik ken heel vele niet-moslim vrienden die niet geloven dat Jezus God is.� We zouden hierop antwoorden dat ten eerste, deze mensen complete en uiterste dwazen zijn, en ten tweede, zijn er talrijke verzen in de Qur�aan welke vermelden dat degenen die shirk begaan ongelovigen zijn � en alle niet-Moslims begaan shirk (aangezien zij partners of afgoden associ�ren met Allah).

Maar, tegenwoordig sinds deze goddelijke bewijsmateriaal zo duidelijk zijn, gebruiken vele van deze �Kaafir Moslims (zoals we hen noemen) niet langer deze argumenten aangezien zij weten dat hun kufr en hypocrisie te expliciet zullen worden. In plaats daarvan, verkiezen zij het om deze kwestie te negeren en te praten over hoe �is het haraam om enige Moslim Kaafir te noemen?�, en ze citeren zelfs te bekende hadeeth: �Wanneer een persoon zijn broeder (in Islam) een ongelovige noemt, zal ��n van hen zeker deze titel verdienen...�

Zeker, deze hadeeth is juist, en de boodschapper van Allah (saw) sprak altijd de waarheid; maar eerst en vooral, vinden we dat het beter zou zijn als deze mensen de hadeeth naar behoren citeren. De volledige hadeeth in Saheeh Moslim vermeld:

Wanneer een persoon zijn broeder (in Islam) een ongelovige noemen, zal ��n van hen zeker de titel verdienen. Als degene die Kaafir werd genoemd zo is, zoals degene die Takfeer op hem deed beweerde, het ongeloof (van die persoon) is bevestigd,maar als het niet waar is, dan zal het terugkeren naar hem.�(Saheeh Muslim, Book of Eemaan, chapter 26 hadeeth #60)

Als we correct naar deze hadeeth kijken, kunnen we zien dat de boodschapper Muhammad (saw) takfeer van hawa (een persoon kaafir noemen uit persoonlijke wens) veroordeelde en niet prees. Maar hij (saw) bevestigde dat als de takfeer op die persoon geldig was, dan wordt de kufr van degene die voor Kaafir werd verklaard bevestigd.
In andere woorden, indien je takfeer op een individuele juist is, dan zal hij die titel verdienen. Maar als de takfeer verkeerd was, zal de takfeer terugkeren naar degene die de takfeer in eerste plaats deed. En dus de hadeeth veroordeelt niet takfeer allen samen, eerder is het een waarschuwing en een aanwijzing dat wanneer jij takfeer doet je ervoor moet zorgen dat je juist bent *en het gebaseerd is op goddelijk bewijsmateriaal) anders zal de takfeer naar jou terugkeren!

Daarom, ja takfeer is het recht van Allaah,maar zijn rechten moet worden uitgevoerd en verdedigd. Net zoals Salaah. Salaah is een recht van Allaah, betekent dat dat we niet meer moeten bidden!? Takfeer is een recht van Allaah en Allaah heeft ons opgedragen om zijn rechten te vervullen in overeenstemming met de Sharee�ah. Het is haraam om takfeer te doen op een Moslim gebaseerd op zonden welke hij/zij begaan heeft, maar wie zegt dat we takfeer deden/doen op Moslims!? We verklaren alleen takfeer op de ongelovigen en de afvalligen, zoals Allaah (swt) ons opgedragen heeft om dat te doen:


�Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk, de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Taghoet verwerpt en in Allah gelooft...�
(EMQ 2: 256)

At-Taghout, zoals de Sahaabah hebben uitgelegd, is alles welke aanbeden, gehoorzaamd, of gevolgd wordt buiten Allaah, en iedereen die toestemt om te worden aanbeden of om te gehoorzamen. De Sahaabah en geleerden van Ahl us-Sunnah wal-Jamaa�ah hebben ook gezegd dat Taaghout Shaytaan is, en elke heerser die niet heerst door Islam, geleerden die toestaan wat Allah verbiedt, of verbieden wat Allah toestaat. Daarom onze takfeer op geleerden zoals Hamza Yusuf. Qaradaawi, Sheikh Ibn Baaz etc. is gebaseerd op het feit dat zij Tawaagheet (meervoud van Taaghout) zijn/waren, die toestonden wat Allaah verbood, zoals stemmen, hypotheken, alliantie met de Kuffaar tegen Moslims etc. en verbieden wat Allaah toestaat en zelfs verplichtingen, zoals Jihaad en het opstaan tegen de heersers die geen Islaam uitvoeren.

Verdermeer, de Boodschapper Muhammad (saw) deed takfeer op degenen die niet bidden, Zakaat betalen en Jihaad vechten. De Sahaabah deden ook takfeer op hun vaders, en Aboe Bakr (ra) deed takfeer op duizenden �Moslims� die bidden, de Shahaadah zeggen en vasten in Ramadaan. Maar, omdat ze weigerden om Zakaat aan hem te betalen, noemde hij hen Kaafir en doodde duizenden van hen.

Ibn Yaymiyyah (rh) deed takfeer op de �Moslims� die de grondwet volgden van al-Yaasiq- welke een combinatie was van zowel Islamitische wetten als gewoonten van hun mensen. In feite, zijn er honderen, als niet duizenden voorbeelden waar as-Salaf as-Saalih (de vrome voorgangers) takfeer deden op individuelen bij naam, en hen zelfs doodden wegens het feit dat de boodschapper van Allah (saw) zei, �Dood degene die zijn Deen verandert.� Als het toegestaan is om hem te doden, voor grotere reden is het toegestaan om takfeer op hem te doen.
 
Sommige van deze hypocrieten kunnen zeggen, �Zij waren de Sahaabah, wie ben jij vergeleken bij hen; en wie ben jij om takfeer te doen op zulke grote geleerden zoals al-Allaamah (de meest intelligente), Doctor, Sheikh Yusuf al-Qardaawi?� We zouden zeggen wie zijn deze zogenaamde geleerden vergeleken bij de Sahaabah!? �Umar bin Khattaab deed takfeer op een Sahaabi genoemd Haatib ibn Abee Balta�ah (ra), die een minder belangrijke vorm van alliantie deed met de Quraysh tegen de Moslims, maar werd later gezuiverd door Allah (swt). Als het toegestaan was om takfeer te doen op hem gebaseerd op zijn kufr daad welke hij had begaan, voor grotere reden kunnen we takfeer doen op pathetische individuelen zoals Yusuf al-Qaradaawi of Hamza Yusuf.

In terms of us being not on the level of the Sahaabah, yes they are indeed correct. However, the Sahaabah were not infallible like the prophets, and Allah (swt) made them an example for us, and he almighty would never make them an example for us unless they were able to be followed.

In het gezegde van ons niet op het niveau van de Sahaabah te zijn, ja zij zijn inderdaad juist. Maar, de Sahaabah waren niet feilloos zoals de profeten, en Allah (swt) maakte hen een voorbeeld voor ons, en Hij Almachtige zou hen nooit een voorbeeld voor ons maken tenzij zij geschikt waren om te worden gevolgd.

So to answer the questions and statements of these "Kaafir Muslims", the messenger Muhammad (saw) and his companions were Takfeeris, and so are we! And those who do not make takfeer are Kaafir for failing to fulfil one of the conditions of being a Muslim.

En dus om de vragen en uitspraken te beantwoorden van deze �Kaafir Moslims�, de boodschapper Muhammad (saw) en zijn metgezellen waren Takfeeris, en zo zijn wij! En degenen die geen takfeer doen zijn Kaafir voor het falen in het vervullen van ��n van de voorwaarden om een Moslim te zijn.
 
De woorden van Shaykh Abu Muhammad Ash-Shammee in een van zijn lessen betreffende takfeer:

"Indien een takfeeri iemand is die takfeer doet op de regeringen en heersers die niet heersen met hetgeen Allaah (swt) heeft doen neerdalen dan wens ik ook een takfeeri te zijn."
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 07:50

Assalaam Aleikom,

 

Wat zielig dat islamitische geleerden elkaar aanvallen in deze en op het niveau van wie het meest geleerd is om uitspraak te doen. Terwijl het niet eens aan ons is, nooit zal zijn en op grond van de koranische waarden en normen nooit zal worden.

Al Alamin slaat op alle soorten, mensen en dieren, alle schepselen die God geschapen heeft, in alle bestaanscategorie�n. Daarom is het verkeerd om op deze grond, de goddelijke boodschap, een mening te vormen van het geloof van een ander, indien men de mensen als van het boek als voorbeeld neemt.  Bron van de islam is abolsute religieuse vrijheid. (Zelfs de heidenen waren tijdens het verdrag van Medina beschermt.)

 

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 08:41
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Wat zielig dat islamitische geleerden elkaar aanvallen in deze en op het niveau van wie het meest geleerd is om uitspraak te doen. Terwijl het niet eens aan ons is, nooit zal zijn en op grond van de koranische waarden en normen nooit zal worden.

Al Alamin slaat op alle soorten, mensen en dieren, alle schepselen die God geschapen heeft, in alle bestaanscategorie�n. Daarom is het verkeerd om op deze grond, de goddelijke boodschap, een mening te vormen van het geloof van een ander, indien men de mensen als van het boek als voorbeeld neemt.  Bron van de islam is abolsute religieuse vrijheid. (Zelfs de heidenen waren tijdens het verdrag van Medina beschermt.)

 

Salaam

Salaam Alaikum,

Glasheldere uiteenzetting!

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 10:04
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Wat zielig dat islamitische geleerden elkaar aanvallen in deze en op het niveau van wie het meest geleerd is om uitspraak te doen. Terwijl het niet eens aan ons is, nooit zal zijn en op grond van de koranische waarden en normen nooit zal worden.

Al Alamin slaat op alle soorten, mensen en dieren, alle schepselen die God geschapen heeft, in alle bestaanscategorie�n. Daarom is het verkeerd om op deze grond, de goddelijke boodschap, een mening te vormen van het geloof van een ander, indien men de mensen als van het boek als voorbeeld neemt.  Bron van de islam is abolsute religieuse vrijheid. (Zelfs de heidenen waren tijdens het verdrag van Medina beschermt.)

 

Salaam

Salaam Alaikum,

Glasheldere uiteenzetting!

Salaam

 
Jullie (nefertiti en Abdul-Khaliq) hebben beiden een forse taal achterstand, nederlands is hopelijk niet jullie eerste taal. Ga nu eerst maar eens trachten om begrijpend te lezen wat moslima82 zegt, voordat je de ander gaat zitten ophemelen. In dit geval heb ik het over de wederom niets zeggende mening van Abdul Khaliq, die volgens mij teveel tijd op handen heeft. Ik heb nog een vraag aan jou Abdul-khaliq, heeft het uitblijven van een inhoudelijk antwoord op mijn post naar jou, te maken met je overduidelijke onwetendheid, of je schaamtegevoel (als je die uberhaupt hebt)?
 
Je tactiek zo lijkt wel is het ontwijken van kritiek om vervolgens vrolijk door te gaan met het verspreiden van je incorrecte, onislamitische meningen naar gelange je arrogantie dit toelaat. Ik denk dat je nogal gewend bent geraakt dat mensen of in gaan op die onzin van jou -wat veelal de lopende topic schaadt - of die onzin van jou links laten liggen. Maar goed je hebt dan ook voldoende aan de gesprekken die je negen van die tien keer toch al enkel en all��n met jezelf voert. Jammer dat je daar mijn scherm voor moet bevuilen. Het zij zo.
 
Ik zal proberen je toch even wat bij te brengen:
 
1. Hou alsjeblieft je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt, je nodigd mij all��n maar uit om die onzinnige betogen van je aan flarden te schieten.
 
2. Als je een moslim bent, dan is dat voor een andere moslim op internet all��n te zien aan de solidariteit die je toont na de Islam toe en naar hen toe i.p.v de bijbelse preek technieken die jij veelvuldig demonstreert over de kufar. Hoe merkwaardig is het dat je een paar verzen als je lijfspreuk neemt en deze tot in oneindigheid naar je eigen belangen interpreteert en je anderzijds volledig afzonderd van de andere keiharde uitspraken over dezelfde joden en christenen en heidene zoals beschreven in de glorieuse Qur'an en Hadeeth. Ik neem vooralsnog aan dat het je bedoeling is om als moslim bekend te staan, misschien een zeer na�ve moslim die te veel naar de ongelovige trekt en daar nu eindelijk een keer spijt van heeft?
 
3. Wees on topic, praat niet over hoe aardig we volgens jou moeten zijn naar ongelovigen terwijl dit topic gaat over het copy cat gedrag van moslims na het zien van de manier waarop de kufar zich gedragen dit alles belichtend van uit de Islamitische normen en waarden die we behoren te hanteren. En tevens de vraag of je moslim genoeg bent, om zonder enige angst duidelijk te kunnen zeggen en bevestigen dat iemand een kafir is wanneer dit vast staat. Een ontkenner van de waarheid. Dit heeft allemaal niets te maken met die irritante internet vervuiling waar jij mee bezig bent.
 
4. Hou op een spreekbuis te zijn voor de ongelovigen, dit siert een moslim niet. Ik kan je zeggen dat ik niet de enige moslim ben op dit forum die zich stoort aan jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar om de onzin die je zelf te vertellen hebt, maar wanneer iemand zoals moslima82 of zij het broeder khabir dan wel Jiyuu hun tijd en moeite steken in het bijschaven van die dwalende geest van jou om je zo In Sha' Allah wat bij te brengen met bewijzen uit de glorieuse Qur'an en Hadeeth dan ontwijk je die als de pest.
 
Hoe lang Abdul-Khaliq zullen moslims zich moeten irriteren aan die onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt? Wat voeg je nu eigenlijk toe aan het begrip van de moslim die hier komt om iets over de Islam te leren? Het enige wat ze van jou meekrijgen is hoe het een ongelovige naar z'n zin te maken ongeacht hoe zeer deze de Islam, de profeten en Allah tracht te beledigen. Daar laat je geen enkele kans voor liggen.
 
En dan hier nog wat hadith om je In Sha' Allah wakker te schudden:
 

Allaah�s profeet, salallaahu alaihi wassallam, zei: 

�Een persoon volgt de deen van zijn vriend, dus laat elk van jullie letten op wie hij bevriend.�

Saheeh. Referentie naar Silsilah as-Saheehah van al-Albaani (nr.927)

Ibn Mas�ood - radiallaahu anhu - zei:

�Inderdaad een persoon loopt naast degene en vergezeld degene wie hij lief heeft en die net als hem is.�

Al-Ibaanah (2/476)

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 10:39

Jullie (nefertiti en Abdul-Khaliq) hebben beide een forse taal achterstand, nederlands is hopelijk niet jullie eerste taal. schreef Aswan

Het is beiden i.p.v. beide. (Er staan trouwens wel meer spelfouten in) zoals we allemaal hier doen. De rest van je beledigingen zijn niet voor mij bedoeld, lees ik.

Salaam 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 11:11

In eerste instantie geplaatst door aswan

Jullie (nefertiti en Abdul-Khaliq) hebben beide een forse taal achterstand, nederlands is hopelijk niet jullie eerste taal.

Sorrie, inderdaad, je betoog lezende: Nederlands lijkt in ieder geval  niet jouw eerste taal te zijn.

Je tactiek zo lijkt wel is het ontwijken van kritiek om vervolgens vrolijk door te gaan met het verspreiden van je incorrecte, onislamitische meningen naar gelange je arrogantie dit toelaat.
 

Argumenten? 

1. Hou alsjeblieft je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt, je nodigd mij all��n maar uit om die onzinnige betogen van je aan flarden te schieten.

Argumenten?
 
2. Als je een moslim bent, dan is dat voor een andere moslim op internet all��n te zien aan de solidariteit die je toont na de Islam toe
 
Waarom praat je nog, als je het toch alleen maar eens kun zijn met elkaar als moslim bent?
 
andere keiharde uitspraken over dezelfde joden en christenen en heidene zoals beschreven in de glorieuse Qur'an en Hadeeth. Ik neem vooralsnog aan dat het je bedoeling is om als moslim bekend te staan, misschien een zeer na�ve moslim die te veel naar de ongelovige trekt en daar nu eindelijk een keer spijt van heeft?
 
Je bent inderdaad een hardliner, dat wisten we.
 
Wees on topic
 
Je tirade is dat niet echt in ieder geval.
 
4. Hou op een spreekbuis te zijn voor de ongelovigen, dit siert een moslim niet.
 
Deze scheldkannonade siert een moslim evenzeer.
 
Je ego maalt all��n maar om de onzin die je zelf te vertellen hebt, maar wanneer iemand zoals moslima82 of zij het broeder khabir dan wel Jiyuu hun tijd en moeite steken in het bijschaven van die dwalende geest van jou om je zo In Sha' Allah wat bij te brengen met bewijzen uit  dan ontwijk je die als de pest.
 
Is dit een forum om met elkaar te discussieren over de Islaam, de glorieuZe (niet glorieuse) Qur'an en Hadeeth? Of is dit een plek om dwalende geesten (volgens jouw visie op de islaam) bij te schaven? 
 
Hoe lang Abdul-Khaliq zullen moslims zich moeten irriteren aan die onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt?
 
 
Jouw betoog is inderdaad beter doorspekt met argumenten.
 
Wat voeg je nu eigenlijk toe aan het begrip van de moslim die hier komt om iets over de Islam te leren?
 
Hij laat zien dat er andere moslims zijn, andere opvattingen dan de jouwe. Mensen met een minder deprimerende kijk op de islaam.
 
 
Waarom ben je zo boos Aswan? Wat is er dat je bloed zo doet koken? Waarom kun je geen afstand nemen?  
 
Groeten A.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 11:47

In eerste instantie geplaatst door Amehulah

Sorrie, inderdaad, je betoog lezende: Nederlands lijkt in ieder geval niet jouw eerste taal te zijn.

Oh jij wil graag mee discussie�ren. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, jammer all��n dat je net zo veel onzin uitkraamt als die andere twee. Begrijpend lezen Amehulah, dat was het hele punt van het gesprek waar jij zo blijkt het fijne niet van weet. Nederlands is namelijk niet all��n maar spelling welke onderhevig is aan hoe het overgrote deel van de bevolking deze toepast. Daarom vinden er jaarlijks ook vernieuwingen plaats in de spellingswijze. Als je ook maar een beetje intelligent was dan had je met gemak kunnen herleiden dat het achterliggende sentiment ging over het begrip en niet de spelling. Neem nu eens diep adem en gebruik een keer je hersenen, dan zul je zien dat het helemaal niets uitmaakt hoe iemand iets spelt wat belangrijker is namelijk het feit dat mensen begrijpen wat je zegt.

Argumenten?

Ah gossie, volgens mij verwar jij mijn kritiek naar Nefertiti en Abdul-Khaliq op als een debat. Als je met mij in discussie wil, open dan je eigen topic in plaats van te teren op uitgesproken conclusies van een critici. Amehulah, heb intresse? Echt hoor open maar een topic lijkt me fantastisch.

Waarom praat je nog, als je het toch alleen maar eens kun zijn met elkaar als moslim bent?

Het gaat er mij niet om dat je overal eens over bent alhoewel dat wel een mooi doel is die men zeker moet nastreven. Waar het mij om gaat is dat sommige moslims de onderwerpen en posts van andere ondersneeuwen en daar heb ik een hekel aan. Net als betweters zoals jou die denken mij met het ontdekken van een paar spellingsfouten versteld te doen staan. Luister eens Amehulah zoek je soms werk, wil je voortaan netjes al mijn posts nakijken op spellingsfouten ook al begrijpen mensen die op mij reageren heel goed wat ik zeg? Zullen we dat afspreken? Zo ja dan heb jij er nu een nieuwe taak bij.

Je bent inderdaad een hardliner, dat wisten we.

We? Als in jij en welk leger?

Je tirade is dat niet echt in ieder geval.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, vooral zo door blijven gaan

Deze scheldkannonade siert een moslim evenzeer.

Laat ik jou eens nadoen "Argumenten?". Wat een lolbroek ben je ook, jammer dat er verder inhoudelijk niets te ontdekken valt bij jou. Ben jij trouwens een moslim? Zo niet kickstart je hersenen dan en begrijp dat je mening over wat een moslim wel of niet siert niet aan jou is.

Is dit een forum om met elkaar te discussieren over de Islaam, de glorieuZe (niet glorieuse) Qur'an en Hadeeth? Of is dit een plek om dwalende geesten (volgens jouw visie op de islaam) bij te schaven?

Overduidelijk het tweede, echter niet volgens mijn maar de visie zoals beschreven in de Qur'an en Hadeeth en toegelicht door de tabi'een. De Islam is niet iets waar moslims over horen te discussie�ren, we horen Islam te delen. Of iemand het nu wel of niet leuk vindt, het wel of niet accepteert is verder niet van belang. Islam is perfekt, het enige wat een intelligent persoon kan doen is z'n mond houden en leren van de conclusies en de bijbehorende bewijzen uit de glorieuZe Qur'an en de Hadeeth. Heb je het gezien Amehulah helemaal goed gespeld dit keer met een Z. Pluimpje voor jou!

Jouw betoog is inderdaad beter doorspekt met argumenten.

Weet ik

Hij laat zien dat er andere moslims zijn, andere opvattingen dan de jouwe. Mensen met een minder deprimerende kijk op de islaam.

En wie ben jij, zijn advocaat, pr manager of politiek adviseur?

Waarom ben je zo boos Aswan? Wat is er dat je bloed zo doet koken? Waarom kun je geen afstand nemen?

Groeten A.

Aboe Sa�id al-Chodri (Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd: �Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allah�s zegen en vrede zij met hem) zeggen:

Wie van jullie iets ziet wat niet toegestaan is, moet het met zijn hand 1 veranderen. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart 2 . Dit laatste is echter de zwakste vorm van geloof�.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Jullie (nefertiti en Abdul-Khaliq) hebben beide een forse taal achterstand, nederlands is hopelijk niet jullie eerste taal. schreef Aswan

Het is beiden i.p.v. beide. (Er staan trouwens wel meer spelfouten in) zoals we allemaal hier doen. De rest van je beledigingen zijn niet voor mij bedoeld, lees ik.

Salaam 

Er is het ��n en ander in de post naar Abdul Khaliq en zo ie zo in die naar Amehulah welke wellicht ook betrekking heeft op jou. Dus trek je lering hier uit. Je negeert de posts van je zuster in Islam en gaat vrolijk door met het verkondigen van een standpunt die ��n, al eerder gemaakt was in dit topic en twee niet nodig was geweest als je jezelf had toegestaan om iets te leren uit de bewijsvoering die zij hier levert en zij niet all��n overigens. Als je vind dat ik je heb beledigd door te zeggen dat je begrijpend moet leren lezen, dan is dat jou keuze. Maar weet wel dat ik iemand ben die heel scherp kijkt, de reden waarom de moslim ummah zo zwak lijkt is mede door mensen die niet tot zich nemen wat andere moslims aan bewijsvoering leveren en maar door kwekken over wat ZIJ vinden. De Qur'an en Hadeeth zijn hier de autoriteit. Vergeet dat NOOIT Nefertiti. De moslim wordt geadviseerd om zijn/haar tijd door te brengen door te leren, en toe te passen niet om hun eigen meningen te herhalen als een vastgelopen plaat. Als jullie doorgaan met het negeren van bewijzen om zo lekker je eigen verhaal te blijven doen, dan moet je niet verwachten dat ik m'n mond ga houden. Lees de hadith die ik naar Amehulah heb gestuurd. Ten slotte kan ik je het volgende vertellen, in de Islam telt de mening van een mens staat niet boven de wet en uitleg van Allah (SWT), de profeten, de sahaba, en de tabi'een.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 12:06

In de praktijk zijn er altijd onrustzaaiers die alle middelen aangrijpen om anderen het recht van spreken te ontnemen. De ziekte waaraan deze mensen lijden is het onvermogen om correct te reageren.  Dus vallen ze aan. Kenmerken van een fout dialoog:

Onbeleefdheid
Het gebruik van een zinsnede � jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar,
dat je net zo veel onzin uitkraamt etc. etc.� is niet echt beleefd. Daar kan de persoon nauwelijks op reageren.

Niet onderbouwde aantijgingen
Een zin als � onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt?� is als een soort aanval. De gesprekspartner verwijten dat hij een bepaald standpunt heeft ingenomen

Een dialoog vereist ook beleefdheid, Aswan. En als iemand anders het niet begrijpt dat zou je het anders / normaal uit kunnen leggen. Een beetje gaan aanvallen d.m.v. rotte woorden is de makkelijkste weg. Ik zou heel makkelijk op jouw manier kunnen reageren zoals hierboven (jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar, dat je net zo veel onzin uitkraamt) (dat zijn jouw woorden) maar dat doe ik niet. Liever: Trek jij je lering hieruit!

Onrecht en zich inzetten voor een rechtvaardige samenleving zijn geoorloofd in de islam. De islam is geen religie die monden dient te snoeren.  In de Islam kan iedereen - zelfs de grootste schooier - een leider (heerser, geestelijke leider, de gewone man, partijleider etc) ter verantwoording roepen. (Diezelfde mensen hebben verschillende meningen hierin)

Bovenste stuk uit de cursus: Dialoog / debateren.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In de praktijk zijn er altijd onrustzaaiers die alle middelen aangrijpen om anderen het recht van spreken te ontnemen. De ziekte waaraan deze mensen lijden is het onvermogen om correct te reageren.  Dus vallen ze aan. Kenmerken van een fout dialoog:

Onbeleefdheid
Het gebruik van een zinsnede � jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar,
dat je net zo veel onzin uitkraamt etc. etc.� is niet echt beleefd. Daar kan de persoon nauwelijks op reageren.

Niet onderbouwde aantijgingen
Een zin als � onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt?� is als een soort aanval. De gesprekspartner verwijten dat hij een bepaald standpunt heeft ingenomen

Een dialoog vereist ook beleefdheid, Aswan. En als iemand anders het niet begrijpt dat zou je het anders / normaal uit kunnen leggen. Een beetje gaan aanvallen d.m.v. rotte woorden is de makkelijkste weg. Ik zou heel makkelijk op jouw manier kunnen reageren zoals hierboven (jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar, dat je net zo veel onzin uitkraamt) (dat zijn jouw woorden) maar dat doe ik niet. Liever: Trek jij je lering hieruit!

Onrecht en zich inzetten voor een rechtvaardige samenleving zijn geoorloofd in de islam. De islam is geen religie die monden dient te snoeren.  In de Islam kan iedereen - zelfs de grootste schooier - een leider (heerser, geestelijke leider, de gewone man, partijleider etc) ter verantwoording roepen. (Diezelfde mensen hebben verschillende meningen hierin)

Bovenste stuk uit de cursus: Dialoog / debateren.

Salaam Nefertiti

 
Typisch Nefertiti, ik had ook echt niet verwacht dat je een islamitische bron zou aanhalen. Dat ben ik namelijk niet gewend van je. Maar natuurlijk is deze door jou aangepaste Quote van je wel autoritaire voor jou. Ik weet niet of het je duidelijk is of niet, maar jij doet iets wat vele male erger is dan de ongewenste taal waar jij over spreekt. Het negeren van andere moslims wat ik je direkt aanreken. Je moet niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb Nefertiti daar heb je echt de verkeerde voor je.
 

Onrecht en zich inzetten voor een rechtvaardige samenleving zijn geoorloofd in de islam. De islam is geen religie die monden dient te snoeren.  In de Islam kan iedereen - zelfs de grootste schooier - een leider (heerser, geestelijke leider, de gewone man, partijleider etc) ter verantwoording roepen. (Diezelfde mensen hebben verschillende meningen hierin)

En je vond het nog zo zielig dat die geleerden elkaar gingen aanvallen. Misschien waren ze elkaar wel tot verantwoording aan het roepen. Je weet duidelijk niet welk standpunt je moet innemen. Als je kritiek levert, kun je die ook terug verwachten al helemaal wanneer je twee pagina's vol werk reduceert naar drie of vier niets zeggende regels tekst waar in je nergens inhoudelijk op in gaat.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In de praktijk zijn er altijd onrustzaaiers die alle middelen aangrijpen om anderen het recht van spreken te ontnemen. De ziekte waaraan deze mensen lijden is het onvermogen om correct te reageren.  Dus vallen ze aan. Kenmerken van een fout dialoog:

Onbeleefdheid
Het gebruik van een zinsnede � jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar,
dat je net zo veel onzin uitkraamt etc. etc.� is niet echt beleefd. Daar kan de persoon nauwelijks op reageren.

Niet onderbouwde aantijgingen
Een zin als � onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt?� is als een soort aanval. De gesprekspartner verwijten dat hij een bepaald standpunt heeft ingenomen

Een dialoog vereist ook beleefdheid, Aswan. En als iemand anders het niet begrijpt dat zou je het anders / normaal uit kunnen leggen. Een beetje gaan aanvallen d.m.v. rotte woorden is de makkelijkste weg. Ik zou heel makkelijk op jouw manier kunnen reageren zoals hierboven (jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar, dat je net zo veel onzin uitkraamt) (dat zijn jouw woorden) maar dat doe ik niet. Liever: Trek jij je lering hieruit!

Onrecht en zich inzetten voor een rechtvaardige samenleving zijn geoorloofd in de islam. De islam is geen religie die monden dient te snoeren.  In de Islam kan iedereen - zelfs de grootste schooier - een leider (heerser, geestelijke leider, de gewone man, partijleider etc) ter verantwoording roepen. (Diezelfde mensen hebben verschillende meningen hierin)

Bovenste stuk uit de cursus: Dialoog / debateren.

Salaam Nefertiti

 
Typisch Nefertiti, ik had ook echt niet verwacht dat je een islamitische bron zou aanhalen. Dat ben ik namelijk niet gewend van je. Maar natuurlijk is deze door jou aangepaste Quote van je wel autoritaire voor jou. Ik weet niet of het je duidelijk is of niet, maar jij doet iets wat vele male erger is dan de ongewenste taal waar jij over spreekt. Het negeren van andere moslims wat ik je direkt aanreken. Je moet niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb Nefertiti daar heb je echt de verkeerde voor je.
 
En vlak mij niet uit Aswan, dan heb je ook beslist de verkeerde voor. Op beleefdheid is niets aan te merken. Op a-sociaal gedrag echter wel. Aanvallen. Typisch Aswan. Dat is MIJN MENING en die zeg ik ook.
 

Onrecht en zich inzetten voor een rechtvaardige samenleving zijn geoorloofd in de islam. De islam is geen religie die monden dient te snoeren.  In de Islam kan iedereen - zelfs de grootste schooier - een leider (heerser, geestelijke leider, de gewone man, partijleider etc) ter verantwoording roepen. (Diezelfde mensen hebben verschillende meningen hierin)

En je vond het nog zo zielig dat die geleerden elkaar gingen aanvallen. Misschien waren ze elkaar wel tot verantwoording aan het roepen. Je weet duidelijk niet welk standpunt je moet innemen. Als je kritiek levert, kun je die ook terug verwachten al helemaal wanneer je twee pagina's vol werk reduceert naar drie of vier niets zeggende regels tekst waar in je nergens inhoudelijk op in gaat.

Mijn standpunt is juist heel duidelijk, de ironie in het "zielige ook" Hetzelfde geldt voor jou, Aswan. Als je dergelijke kritiek levert dan kun je ook antwoorden verwachten. Je blijft maar doorgaan met woorden als nietszeggend etc. Omdat je alleen maar aanvallend kunt reageren en deze reacties komen voort uit onvermogen, dat is algemeen bekend. Moge Allah je leiden.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

 

Wat zielig dat islamitische geleerden elkaar aanvallen in deze en op het niveau van wie het meest geleerd is om uitspraak te doen. Terwijl het niet eens aan ons is, nooit zal zijn en op grond van de koranische waarden en normen nooit zal worden.

Al Alamin slaat op alle soorten, mensen en dieren, alle schepselen die God geschapen heeft, in alle bestaanscategorie�n. Daarom is het verkeerd om op deze grond, de goddelijke boodschap, een mening te vormen van het geloof van een ander, indien men de mensen als van het boek als voorbeeld neemt.  Bron van de islam is abolsute religieuse vrijheid. (Zelfs de heidenen waren tijdens het verdrag van Medina beschermt.)

 

Salaam

Salaam Alaikum,

Glasheldere uiteenzetting!

Salaam

 
Jullie (nefertiti en Abdul-Khaliq) hebben beiden een forse taal achterstand, nederlands is hopelijk niet jullie eerste taal. Ga nu eerst maar eens trachten om begrijpend te lezen wat moslima82 zegt, voordat je de ander gaat zitten ophemelen. In dit geval heb ik het over de wederom niets zeggende mening van Abdul Khaliq, die volgens mij teveel tijd op handen heeft. Ik heb nog een vraag aan jou Abdul-khaliq, heeft het uitblijven van een inhoudelijk antwoord op mijn post naar jou, te maken met je overduidelijke onwetendheid, of je schaamtegevoel (als je die uberhaupt hebt)?
 
Je tactiek zo lijkt wel is het ontwijken van kritiek om vervolgens vrolijk door te gaan met het verspreiden van je incorrecte, onislamitische meningen naar gelange je arrogantie dit toelaat. Ik denk dat je nogal gewend bent geraakt dat mensen of in gaan op die onzin van jou -wat veelal de lopende topic schaadt - of die onzin van jou links laten liggen. Maar goed je hebt dan ook voldoende aan de gesprekken die je negen van die tien keer toch al enkel en all��n met jezelf voert. Jammer dat je daar mijn scherm voor moet bevuilen. Het zij zo.
 
Ik zal proberen je toch even wat bij te brengen:
 
1. Hou alsjeblieft je mond als je niets zinnigs te zeggen hebt, je nodigd mij all��n maar uit om die onzinnige betogen van je aan flarden te schieten.
 
2. Als je een moslim bent, dan is dat voor een andere moslim op internet all��n te zien aan de solidariteit die je toont na de Islam toe en naar hen toe i.p.v de bijbelse preek technieken die jij veelvuldig demonstreert over de kufar. Hoe merkwaardig is het dat je een paar verzen als je lijfspreuk neemt en deze tot in oneindigheid naar je eigen belangen interpreteert en je anderzijds volledig afzonderd van de andere keiharde uitspraken over dezelfde joden en christenen en heidene zoals beschreven in de glorieuse Qur'an en Hadeeth. Ik neem vooralsnog aan dat het je bedoeling is om als moslim bekend te staan, misschien een zeer na�ve moslim die te veel naar de ongelovige trekt en daar nu eindelijk een keer spijt van heeft?
 
3. Wees on topic, praat niet over hoe aardig we volgens jou moeten zijn naar ongelovigen terwijl dit topic gaat over het copy cat gedrag van moslims na het zien van de manier waarop de kufar zich gedragen dit alles belichtend van uit de Islamitische normen en waarden die we behoren te hanteren. En tevens de vraag of je moslim genoeg bent, om zonder enige angst duidelijk te kunnen zeggen en bevestigen dat iemand een kafir is wanneer dit vast staat. Een ontkenner van de waarheid. Dit heeft allemaal niets te maken met die irritante internet vervuiling waar jij mee bezig bent.
 
4. Hou op een spreekbuis te zijn voor de ongelovigen, dit siert een moslim niet. Ik kan je zeggen dat ik niet de enige moslim ben op dit forum die zich stoort aan jou irritante gedrag. Je ego maalt all��n maar om de onzin die je zelf te vertellen hebt, maar wanneer iemand zoals moslima82 of zij het broeder khabir dan wel Jiyuu hun tijd en moeite steken in het bijschaven van die dwalende geest van jou om je zo In Sha' Allah wat bij te brengen met bewijzen uit de glorieuse Qur'an en Hadeeth dan ontwijk je die als de pest.
 
Hoe lang Abdul-Khaliq zullen moslims zich moeten irriteren aan die onsmakelijke en vooral basislose posts die je hier neer kwakt? Wat voeg je nu eigenlijk toe aan het begrip van de moslim die hier komt om iets over de Islam te leren? Het enige wat ze van jou meekrijgen is hoe het een ongelovige naar z'n zin te maken ongeacht hoe zeer deze de Islam, de profeten en Allah tracht te beledigen. Daar laat je geen enkele kans voor liggen.
 
En dan hier nog wat hadith om je In Sha' Allah wakker te schudden:
 

Allaah�s profeet, salallaahu alaihi wassallam, zei: 

�Een persoon volgt de deen van zijn vriend, dus laat elk van jullie letten op wie hij bevriend.�

Saheeh. Referentie naar Silsilah as-Saheehah van al-Albaani (nr.927)

Ibn Mas�ood - radiallaahu anhu - zei:

�Inderdaad een persoon loopt naast degene en vergezeld degene wie hij lief heeft en die net als hem is.�

Al-Ibaanah (2/476)

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 13:05

Kijk naar jezelf aswan:

Als er iemand arrogantie uitstraalt in zijn posts ben jij het wel. Het ligt er werkelijk huizenhoog bovenop wie hier arrogant is en doet! Je bent een dramatisch slechte reageerder door enkel met je arrogantie te komen. Er zit niets constructiefs aan je blabla, enkel hardheid en arrogantie, je teksten lezen is een grote vervelende bezigheid i.p.v. een prettige discussie op een normale manier voeren en volgen. Die drie keer in het jaar dat je loopt te brallen op dit forum en dan moet ik jou toon serieus nemen? Ik dacht het niet hoor... Ik heb veel betere dingen te doen. Ik zou echt wat meer hadiths lezen over normen en waarden als ik jou was, misschien steek je er nog iets van op.

http://www.risallah.com/hadith/index.php

ps. spelchecken is voor .......... vul de rest zelf maar in!

Kwaliteit gaat bij mij boven kwantiteit, jij mag dan wel meer posten maar je zegt vrij weinig en zoals ik al eerder zei ik ben niet de enige die er zo over denkt. En zo knap van je dat je mijn woorden nu probeert tegen mij te gebruiken, wellicht omdat je zelf inspiratie tekort komt. Moeilijk voor je he? Nadenken!

Je zegt veel betere dingen te doen, maar ondertussen kom je met je hoogmoed mij vertellen dat je mij niet serieus kunt nemen omdat ik niet zo vaak hier ben als jij? En omdat mijn toon je niet aanstaat? Man wat ben je dan voor een huilebalk hmm? Hoezo huil je zo Abdul Khaliq, ik vertel je iets goeds. Ik zeg je loop niet zo aan te pappen met de kufar en wat doe jij, je breekt in huilen uit! Vindt je het echt vreemd dat ik je aanpak, omdat je met die grote mond van je andere muslims moet bekrittiseren om hun toon zoals sheikh Feiz? Wat ben je dan voor iemand dat je niet veel verder komt dan de toon. Laten we het eens hebben over jou en die eindelose off topic betogen van je, ben je ook van plan jezelf een nederlandse naam aan te meten? hmm? Abdul Khaliq? En wat praat je over spellingcontrole, ben je soms de weg kwijt. Probeer nu eerst maar eens begrijpend te lezen, ik garandeer je dat je met begrip veel meer leert dan met een goede spelling.

Even een opsomming:

1. Ik post niet zo vaak dus kun je mijn toon niet serieus nemen. hmm kun je dat wel als ik je elke dag bekrittiseer? Je bent onlogisch

2. Je zanikt liever over de toon, dan dat je de bewijsvoering tot je neemt.

3. Je houd er van om andere te bekrittiseren zoals de sheikh, maar zelf krijg je uitslag als iemand jou ergens op aanspreekt.

4. Je negeert de bewijsvoeringen van je broeders/zusters hier op het forum en bent all��n maar bezig met jezelf. Gesprekken die je voert met jezelf, meningen die je uit naar je zelf want je participeert niet, je neemt geen aandeel in de zaken die andere moslims naar voren brengen maar wilt wel graag dat andere jou ongefundeerde meningen lezen. Je gaat hier nota bene zo ver in dat je gewoon in herhaling valt alsof je niet leest wat andere zeggen. Luister man, mijn toon.. of jou probleem er mee is het minste wat mis is met jou. Je bent teveel bezig met jezelf. Dat is hoogmoed en ego. Dat soort dingen kan ik niet uitstaan.

Met je 730 posts val je hard door de mand door enerzijds te claimen mij niet serieus te nemen, maar wel gauw reageren he? Wel snel even wat zeggen, kon je toch niet laten of wel Abdul-Khaliq. Elke keer wanneer jij hier een moslim gaat bekrittiseren en de kufar in bescherming gaat nemen, zul je mij over je heen krijgen. Onthou dat!

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 14:21
Broeder Aswan, laat satan je niet misleiden.

Er is een verschil tussen kennis en wijsheid. we zien ook wel dat je goed Nederlands kan schrijven.
Ik weet dat je mijn advies niet nodig hebt.
dus raad ik je als moslim aan om je bledigende teksten jegens Abdul-Khaliq en Nefretitie aan een Imaam voor te leggen en vragen of je met zulke gesprekvoering een represant bent van je geloof.


Quran: (31- Loqmaan)

13. Toen Loqmaan tot zijn zoon, terwijl hij hem raad gaf, zei: "O mijn lieve zoon, ken geen medegoden aan Allah toe; afgoderij is inderdaad een grote ongerechtigheid."

14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.

15. Maar indien (uw ouders) trachten u iets met Mij te doen vereenzelvigen, waarvan u geen kennis heeft, gehoorzaam hen niet. Maar leef met hen samen in de wereld op een behoorlijke wijze en volg de weg van hem die zich tot Mij richt. Dan zult u tot Mij terugkeren en Ik zal u inlichten over hetgeen u deedt. -

16. "O mijn lieve zoon! Al zou het het gewicht van een mosterdzaadje zijn, en al zou het zich in een rots bevinden of in de hemelen of op aarde, Allah zal het zeker openbaar maken. Voorwaar, Allah is Aldoordringend, Alkennend.

17. O mijn lieve zoon, verricht het gebed en beveel het goede aan en verbied het kwade en verdraag geduldig wat u ook overkome. Dit is een ernstige zaak.

18. En keer uw gelaat niet (in verachting) van de mensen af noch wandel in hoogmoed op aarde; want Allah heeft de hoogmoedige noch de pocher lief.

19. En loop met gewone stap en verzacht uw stem; want de meest onaangename stem is het gebalk van een ezel."


sadaghallaolaliolatheem.


moge Allah(sallalahi alihiwata3ala) weisheid schenken  aan alle mensen met goede intenties zodat ze hun kennis tot zijn recht komt.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 14:42

Salaam Aleykoum,

het is jammer dat er over en weer veel kommentaar is,de waarheid kan inderdaad ook op een zachtere manier gezegd worden,of tewel prive en niet in het openbaar of over het algemeen dus zonder specifiek namen te noemen,

Maar nu we het hier toch over hebben,is het ook iets waar ik me ook al enige tijd aan stoor en wat ik echt wel zorgelijk is dat vaak word opgenomen voor de koefaar en/of word er niet goed gelezen na de stukken die gepost worden en gepost zijn,en dat het de ahadiths die veek shahih zijn en koraanverzen genegeerd of anders geinterpreteerd worden,zelfs als men bewijzen geeft van bv sheiks(dus mannen die veel kennis hebben meer als ons hier, die gestudeerd hebben en niet om niets de titel SHEIK OF IMAAM hebben )dat men denkt het beter te weten dan hun....dat is zeer zorgelijk en dat splitst inderdaad de oemmah in vele stromingen,

Hieronder heb ik wederom een leerzaam post waar we ons allemaal aan dienen te houden als moslimzijnde,

Ik hoop dat het in de toekomst wat beter gaat )kheb zelf soms ook de neiging om dan maar weg te blijven als vaak alles zodanig word bekritiseerd dat het echt wel zorgelijk begint te worden,maar dawah (ook na andere moslims)is nooit gemakkelijk geweest,

Moge Allah ons allemaal leiden naar het rechte pad,en ons helpen sterk te zijn tegen aanvallen van buitenaf op dit mooie geloof de islam,en helpen om de islam zuiver te brengen na andere moslims en geintereseerden toe,amin

Lees dit stuk goed door en met name punt 8 en het andere blaauwgedrukte,

 

Weet, moge Allah's genade met je zijn, dat Allah (swt) het zeer duidelijk heeft gemaakt dat de mensheid de Islaam moet volgen, hieraan vast moet houden, en afstand moet nemen van al datgene wat hier tegenin gaat. De verklaring "Er is geen God dan Allah" is niet alleen een verwerping van alle valse godheden en een bevestiging van de aanbidding van Allah alleen, maar het vereeist het totale afstand nemen van iedere vorm van aanbidding gericht tot een valse god.

 ����������� ��� �������� ��� ���������� ��������� ���� �������� ����� �������� ������������� ��������� ��������� ������ ����������� ������������� ���������� ������������ ����� ��������� ������� ������� } [ ���� ������ : 256 ]"Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden, derhalve hij die de Taghut (valse godheden)* verloochent en in Allah gelooft heeft een waarheidsgetrouw houvast gegrepen dat onbreekbaar is. En Allah is de Alhorende, de Alwetende." (Al-Baqarah: 256)

 Dit betekent alles en iedereen dat naast Allah wordt aanbeden zoals bijvoorbeeld sjaitaan, stenen, engelen, mensen (zoals profeten en boodschappers), heiligen, graven, leiders, enz. Meer nog dan dit, de verklaring "Mohammed is de boodschapper en slaaf van Allah" vereist het geloof dat Mohammed (saws) door Allah is aangewezen om de boodschap van de Islaam over te brengen, en dat Mohammed (saws)gevolgd en gehoorzaamd moet worden, omdat Allah in de Qoraan heeft bepaald:

[koran][ar] } �������������� ���������� ��������� ����� ��������� ������ ����������� ����������� ������� ����� ������� ������� ���������� { ] ���� ����� : 7 ] [/ar][nl]"En wat de boodschapper (Mohammed (saws) ) jullie ook geven, neem het en wat hij jullie ook verbiedt, onthoud jullie daarvan. En vrees Allah, zeker Allah is streng in het straffen." (Al-Hasjr: 7)[/nl][/koran]

Alle manieren en methode's die voor een Moeslim noodzakelijk zijn om deze verklaring van Tawhied (Eenheid) te verwezenlijken worden uitgelegd in de Qoraan en door de profeet Mohammed (saws). Allah (swt)en Zijn boodschapper (saws)waarschuwden dat er wegen zijn die leiden tot Shirk (afgoderij), Koefr (ongeloof), en verwerping van het geloof. Een Moeslim moet zeer veel kennis hebben over Tawhied zodat zij zichzelf niet inlaat met opvattingen en toepassingen die de essentie van Tawhied tegenspreken. De meest gevaarlijke en wijd open bestaande wegen die afbreuk doen aan Tawhied zijn:

1) Shirk in het aanbidden van Allah = Het aanbidden van iets en/of iemand naast Allah:

:[koran][ar] } ����� ������� ����������� ��� �������� ���� ���������� �������� ������ ����� ������� } [ ���� ������ : 116 ] [/ar][nl]"Waarlijk, Allah vergeeft niet (de zonde van) het aanbidden van partners naast Hem, maar Hij zal zonden anders dan deze vergeven aan wie Hij wil." (An-Nisa: 116)[/nl][/koran] [koran][ar] } ������� ��� �������� ��������� ������ ������� ������� �������� ���������� ����������� �������� } [ ���� ������� : 72 ] [/ar][nl]"Waarlijk, voor hem die partners aanbidt naast Allah, heeft Allah het Paradijs verboden, en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn." (Al-Maidah: 72)

2Het plaatsen van bemiddelaars tussen een persoon en Allah: Hen aanroepen, hun bemiddeling vragen, en het vertrouwen stellen hen. Zij die dit doen nemen "partners" naast Allah, en dat is Shirk.

} ���������������� ������� ��������� ��������� ����������� } [ ���� ������ : 22 ]"Plaats dan geen gelijken naast Allah (in aanbidding) terwijl jullie weten (dat Hij alleen het recht heeft aanbeden te worden)." (Al-Baqarah: 22)[

De profeet (saws) werd gevraagd: "Welke zonde is het ernstigst? Hij zei: "Dat je gelijken plaatst naast Allah (ondanks het feit) dat Hij jou heeft geschapen." (Al-Bukhari & Muslim)[

} ����������� ��� ����� ������� ��������������� �������������� ����� �������� ��������� ����� ����� ������������� { ] ���� ���� : 106 ] "En roep naast Allah niet datgene aan dat jou noch kan bevooroordelen noch schaden. En als je dat toch doet, dan zul je zeker tot de "Dhaalimien" (polytheisten en zij die kwaad doen) behoren." (Joenos: 106)

 3) Zij die niet geloven dat de Moesjrikien (zij die Shirk begaan), Koeffaar (ongelovigen) zijn, of twijfelen over hun ongeloof, of het geloof van de Koeffaar verdedigen en rechtzetten, zijn zelf Koeffaar. Dit is een van de grootste tegenstellingen tot Tawhied: Vele Moeslims zijn onwillig (en voelen zich beschaamd) om het woord Koeffaar te zeggen, een ongelovige aan te duiden, of hun verrichtingen van Shirk naar voren te brengen. Sommigen zelfs, kijken naar de Koeffaar met een grote mate van bewondering, angst en gehoorzaamheid. Zij hebben een minderwaardigheidscomplex dat hen ertoe leidt blinde volgelingen en verdedigers van de Koeffaar en hun wegen te zijn.

} ����� ������������ �������� ��������� �������� } [ ���� ������� : 51 ]En als iemand van jullie hen tot "Auliya" (vrienden, beschermers, helpers, enz) neemt, is zeker zelf een van hen." (Al-Maidah: 51)

 De positie van een Moeslim ten aanzien van deze aangelegenheden moet er een zijn die afstand neemt van Koefr en Shirk, maar die liefde betoond aan Allah, Zijn profeet (saws)en de gelovigen

: } ���� ��������� �������������� ������������� ���������� ��� ����� �������������� ����� �������� ������ �������� ���� ������� ��� ���� ������ ��� ���������� �������� ������� ��������������� ������� �������� ������� ������� ���������� } [ ���� �� ����� :28 ]"Laat de gelovigen geen ongelovigen als "Auliya" verkiezen boven de gelovigen- en wie dat doet zal op geen enkele wijze worden geholpen door Allah, behalve als jullie gevaar van hen vrezen. En Allah waarschuwt jullie voor Hemzelf (Zijn straf), en tot Allah is de uiteindelijke terugkeer." (Ali-Imraan: 28)

4) Zij die geloven dat leiding door iemand anders dan de profeet Mohammed (saws) beter is of dat de voorschriften door iemand anders dan de voorschriften van Mohammed (saws) beter zijn, zijn Koeffaar. De voorschriften van Mohammed (saws) zijn de voorschriften van Allah

} ����� ��������� �������������� ������ ����������� ������ ������ ���������� ����� ������������ ��� ����������� ������� ������� �������� ������������� ��������� } [ ���� ������ : 65 ] [/ar][nl]"Maar nee, bij jouw Rabb, zij kunnen geen geloof hebben totdat zij jou (profeet (saws) )tot rechter maken over al hun geschillen, en in hunzelf geen verzet vinden aangaande hetgeen jij oordeelt, en deze accepteren met volledige onderwerping." (An-Nisa: 65)[/nl][/koran]

5) Degene die een gebod of iets van de boodschap van de profeet (saws) haat, hoewel hij het mogelijkerwijs praktiseert, wordt een kaffir.

������ ����������� ��������� ���������� ������� ���������� ������������� } [ ���� ���� : 9 ] "Dat is omdat zij hetgeen Allah heeft geopenbaard (de Qoraan, Islamitische wetten, enz) haten, daarom maakte Hij hun werken vruchteloos." (Mohammed: 9)

6)Iedere persoon die de spot drijft met een gedeelte van de Islaam of enige van Allah's namen en kenmerken, wordt een kaffir. 

������� ������������ ������������� �������� ������ ������� ���������� ���� ����������� ����������� ����������� �������� ��������������� * ��������������� ���� ��������� ������ ������������ } [ ���� ������ : 56� 66 ] "Was het over Allah en Zijn ayaat (bewijzen, ayaat, leringen, tekenen, openbaringen, enz) en Zijn boodschapper dat jullie spotten? Biedt geen verontschuldiging ,- jullie hebben na te hebben geloofd, verworpen." (At-Tauba: 65-66)

7) Betrokkenheid in magie, inbegrepen het toepassen of accepteren van de manieren die de mens kan doen beinvloeden ten opzichte van de goede dingen waar hij van houdt (bijv. het gebruik van magie om onenigheid tussen een man en zijn vrouw te zaaien), of iemand verlagen om iets te doen waar hij een afkeer van heeft of wat slecht is voor hem. Deze vormen van magie zijn van sjaitaan. 

 ������������� ������������ ������������� ����� ������ ����������� ����������� ����������� ��������� ������������� ��������� ������������ �������� ��������� ������������ ����� ������������ ��������� �������� ���������� ����������������� ���� ����� ������ ������� �������� ������ �������� ����� �������� } [ ���� ������ : 102 ]"Zij volgden wat de duivels gaven uit (valsheid van de magie) tijdens het leven van Sulaiman. Sulaiman was niet ongelovig, maar de duivels waren ongelovig, de mensen lerend over magie, en die dingen die in Babylon waren geopenbaard aan de twee engelen, Harut en Marut, maar beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving, wees daarom niet ongelovig (door deze magie van ons te leren"... (Al-Baqarah: 102)

Tegenwoordig zien we veel mensen hulp zoeken door het raadplegen van de zogenaamde waarzeggers. Zij geloven dat deze waarzeggers weten wat zal gebeuren. Dit is koefr.

"Degene die naar een priester (waarzegger) gaat, die een waarzegger bezoekt en hem gelooft in wat hij zegt heeft koefr begaan en heeft datgene wat aan Mohammed (saws)was geopenbaard, ontkent."

((Sahih Al-Djaami/Sheich Mohammed Nassir Ad-Deen Al-Albaani) Het geloven in toverij en in de horoscoop is als het plaatsen van partners naast Allah. Dit is Shirk.

8) Het opnemen voor de moesjrikien, hen steunen en helpen tegen de Moeslims is koefr.

}����� ������������ �������� ��������� �������� ����� ������� ���������� �������� ������������� } [ ���� ������� : 51 ] "..en wie van jullie hen tot "Auliya" (vrienden, beschermers, helpers) neemt is zeker een van hen." (Al-Maidah: 51)

Iemand die gelooft dat sommige "speciale" mensen de profeet (saws)niet hoeven te volgen is dan een kaffir, omdat hij het tweede gedeelte van de geloofsverklaring van Eenheid "Mohammed is de slaaf en boodschapper van Allah", verwerpt. 

} ����� �������� ������ ���������� ������ ����� �������� ������ ������ ��� ���������� ���� �������������{ ] ���� �� ����� : 85 ]"En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islaam, het zal niet van hem worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Al-Imraan: 85)

10Degene die zich volledig van de religie van Allah wegkeert, hier niet over leert, en dit niet praktiseert wordt een kaffir. 

} ����� �������� ������ ������� �������� ������� ����� �������� ������� ������ ���� �������������� ������������{ ]���� ������ : 22 ]"En wie is onrechtvaardiger dan hij die wordt herinnert aan de ayaat (bewijzen, ayaat, leringen, tekenen, openbaringen, enz) van zijn Rabb, en er zich toch van afwendt? Waarlijk, Wij zullen de Moedjrimien (misdadigers, ongelovigen, polytheisten, zondaars, enz) op de juiste wijze vergelden." (As-Sasjdah: 22)

Tot slot moet worden gewezen op het feit dat er geen verschil (in verantwoording) is tussen iemand die weldoordacht een van bovenstaande daden pleegt, of iemand die zegt alleen maar "een grap uit te halen", "een spel te spelen" of "de spot te drijven met"! De enige uitzondering is wanneer iemand enige van deze daden onder dwang pleegt, en zelfs dan moet zijn hart vervuld zijn met de Tawhied (Eenheid) voor Allah.

Uit "The basics of Tawheed" part 1 door Dr. Saleh As-Saleh Vertaald door M. El Magraby www.eltawheed.nl

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 15:13
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

het is jammer dat er over en weer veel kommentaar is,de waarheid kan inderdaad ook op een zachtere manier gezegd worden,of tewel prive en niet in het openbaar of over het algemeen dus zonder specifiek namen te noemen,Dat klopt waarom dan toch doorgaan?

Maar nu we het hier toch over hebben,is het ook iets waar ik me ook al enige tijd aan stoor en wat ik echt wel zorgelijk is dat vaak word opgenomen voor de koefaar en/of word er niet goed gelezen na de stukken die gepost worden en gepost zijn,en dat het de ahadiths die veek shahih zijn en koraanverzen genegeerd of anders geinterpreteerd worden,zelfs als men bewijzen geeft van bv sheiks(dus mannen die veel kennis hebben meer als ons hier, die gestudeerd hebben en niet om niets de titel SHEIK OF IMAAM hebben )dat men denkt het beter te weten dan hun....dat is zeer zorgelijk en dat splitst inderdaad de oemmah in vele stromingen,

Ik begrijp je post maar wil toch zeggen:

Waar het eigenlijk om gaat, en dan zul je een stuk dieper moeten gaan dan alleen theorie en teksten plaatsen dat het niet eens belangrijk is wie wel of niet koefr begaat en vraag je eens af in hoeverre ons oordeel belangrijk is. Zelf dat is een andere discussie. Als je zegt dat de waarheid op een andere zachtere toon kan, waarom plaats je dan wel de link? Jouw waarschijnlijke antwoord; Omdat de waarheid gezegt mag worden, omdat we leren dat dat mag en moet. Maar anderzijds mag de waarheid ook gezegt worden op een andere normale toon.  In feite leren we ook dat dit moet. Met zachte, milde stem. Wie schreeuwt is een ezel?

"En wees gematigd in je lopen en spreek met zachte stem. De afschuwelijkste stem is immers de stem van de ezels." 31.19

Geen mens is gelijk, en in mijn tekortkomingen als medemens word ik ook weleens boos maar elhamdullah is dat altijd van hele korte duur.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Broeder Aswan, laat satan je niet misleiden.

Er is een verschil tussen kennis en wijsheid. we zien ook wel dat je goed Nederlands kan schrijven.
Ik weet dat je mijn advies niet nodig hebt.
dus raad ik je als moslim aan om je bledigende teksten jegens Abdul-Khaliq en Nefretitie aan een Imaam voor te leggen en vragen of je met zulke gesprekvoering een represant bent van je geloof.


Quran: (31- Loqmaan)

13. Toen Loqmaan tot zijn zoon, terwijl hij hem raad gaf, zei: "O mijn lieve zoon, ken geen medegoden aan Allah toe; afgoderij is inderdaad een grote ongerechtigheid."

14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.

15. Maar indien (uw ouders) trachten u iets met Mij te doen vereenzelvigen, waarvan u geen kennis heeft, gehoorzaam hen niet. Maar leef met hen samen in de wereld op een behoorlijke wijze en volg de weg van hem die zich tot Mij richt. Dan zult u tot Mij terugkeren en Ik zal u inlichten over hetgeen u deedt. -

16. "O mijn lieve zoon! Al zou het het gewicht van een mosterdzaadje zijn, en al zou het zich in een rots bevinden of in de hemelen of op aarde, Allah zal het zeker openbaar maken. Voorwaar, Allah is Aldoordringend, Alkennend.

17. O mijn lieve zoon, verricht het gebed en beveel het goede aan en verbied het kwade en verdraag geduldig wat u ook overkome. Dit is een ernstige zaak.

18. En keer uw gelaat niet (in verachting) van de mensen af noch wandel in hoogmoed op aarde; want Allah heeft de hoogmoedige noch de pocher lief.

19. En loop met gewone stap en verzacht uw stem; want de meest onaangename stem is het gebalk van een ezel."


sadaghallaolaliolatheem.


moge Allah(sallalahi alihiwata3ala) weisheid schenken  aan alle mensen met goede intenties zodat ze hun kennis tot zijn recht komt.


 
Beste Khabir, ik weet dat ik represant ben van mijn geloof. Het is niet van belang of een imaam dit ook vindt maar of Allah (SWT) dit vind en Hij (SWT) kent mijn intenties het beste. Ik ga er van uit dat die opmerking van jou goed bedoeld is. Het is goed dat je mensen wil behoeden voor zonden. Maar ik ben me er niet van bewust van iets anders gedaan te hebben dan de waarheid te hebben gesproken over mensen die de kufar beter toespreken en behandelen dan ze de moslims toespreken. Als niemand anders hier op in wil gaan, terwijl er mensen zijn die zeggen spreek, spreek dit is een forum voor discussie. Astaghfirullah! En dan andere moslims bekrittiseren die er zelf niet bij zijn om hun verweer te doen. Als je het dan toch al niet eens bent met een sheikh's toon of iets dergelijks wat niet te toetsen valt aan een richtlijn maar gebasseerd is op persoonlijke belevenis dan moet je er over zwijgen.
 
Ik ben van mening dat wanneer mensen willen kijken naar de toon die gesproken wordt, dan heb ik evenveel recht om mensen aan te spreken op hun gedrag, op basis van hoe ik die toon ervaar.
 
Maar waar het mij het meest om gaat is dat mensen de kufar verbaal constant aan het beschermen zijn, wat op zich niet zo'n probleem hoeft te zijn - al hoewel het niet wenselijk is en ik hier vaak niets over heb gezegd - zijn het dezelfde mensen die zich laten hard uitlaten over andere moslims. Dit is meten met twee maten. Wat je jezelf niet aangedaan wil hebben, doe dat de ander ook niet aan. Allah (SWT) zegt ons in de glorieuze Qur'an dat hij de handelingen van ��n groep mensen laat controleren door een andere groep rechtvaardige mensen. Dit is onze taak broeder Khabir, om niet te zwijgen maar te spreken. Nu als je het wil hebben over de toon, dan is deze net zo krachtig als die van de respectievelijke personen die het nodig vinden om de kufar zachtmoedig toe te spreken en ze in bescherming te nemen en anderzijds de moslims te bekrittiseren onwille van deze kufar. Dit.. gaat er bij mij pontificaal niet in.
 
Wat betreft taal gebruik, ik hoop niet dat je denkt dat ik denk dat ik super goed nederlands spreek. Dit is niet het geval zoals eerder al is aangetoond door Amehulah die niet begreep wat de essentie van mijn opmerking was over het nederlands, en mij derhalve mijn spelfouten liet zien. Mijn opmerking naar Abdul-Khaliq en Nefertiti was bedoeld onwille het feit dat zij zaken propageren onwille van de kufar wat niet door de beugel kan. Zelfs na dat bewijs is geleverd, hebben zij dit genegeerd en er over heen gewalst.
 
Als je moslims bekrittiseert onwille van de kufar dan zal ik dat nooit accepteren. Sterker nog ik schaar me volledig achter het gedachtegoed van de sheikh Feiz
 
Wat betreft het onderstrepen van het gedeelte hoogmoedige en pocher, als je mij iets te melden hebt doe dit dan duidelijk en direkt. En graag onderbouwd. Ik ben niet van plan om te zwijgen omdat een aantal mensen niet kunnen hebben dat ze niet feilloos over hun broeders kunnen lopen en de kufar kunnen beschermen zonder dat ik er wat van zeg.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

het is jammer dat er over en weer veel kommentaar is,de waarheid kan inderdaad ook op een zachtere manier gezegd worden,of tewel prive en niet in het openbaar of over het algemeen dus zonder specifiek namen te noemen,Dat klopt waarom dan toch doorgaan?

In mijn hele post heb ik geen namen genoemd ik ben doorgegaan in het algemeen zonder namen te noemen wat na mijn weten toegestaan is verder hou ik me verder afzijdig van deze discussie,en ga ik geen teksten meer erover plaatsen omdat bovenstaande genoeg zegt,

Maar nu we het hier toch over hebben,is het ook iets waar ik me ook al enige tijd aan stoor en wat ik echt wel zorgelijk is dat vaak word opgenomen voor de koefaar en/of word er niet goed gelezen na de stukken die gepost worden en gepost zijn,en dat het de ahadiths die veek shahih zijn en koraanverzen genegeerd of anders geinterpreteerd worden,zelfs als men bewijzen geeft van bv sheiks(dus mannen die veel kennis hebben meer als ons hier, die gestudeerd hebben en niet om niets de titel SHEIK OF IMAAM hebben )dat men denkt het beter te weten dan hun....dat is zeer zorgelijk en dat splitst inderdaad de oemmah in vele stromingen,

Ik begrijp je post maar wil toch zeggen:

Waar het eigenlijk om gaat, en dan zul je een stuk dieper moeten gaan dan alleen theorie en teksten plaatsen dat het niet eens belangrijk is wie wel of niet koefr begaat en vraag je eens af in hoeverre ons oordeel belangrijk is. Zelf dat is een andere discussie. Als je zegt dat de waarheid op een andere zachtere toon kan, waarom plaats je dan wel de link? Jouw waarschijnlijke antwoord; Omdat de waarheid gezegt mag worden, omdat we leren dat dat mag en moet. Maar anderzijds mag de waarheid ook gezegt worden op een andere normale toon.  In feite leren we ook dat dit moet. Met zachte, milde stem. Wie schreeuwt is een ezel?

"En wees gematigd in je lopen en spreek met zachte stem. De afschuwelijkste stem is immers de stem van de ezels." 31.19

Geen mens is gelijk, en in mijn tekortkomingen als medemens word ik ook weleens boos maar elhamdullah is dat altijd van hele korte duur.

Gaat dit nu over de eerste post van mij?of over het laatste?mocht het over de eerste post gaan,ik vind het inderdaad leerzaam en ik gaf al eerder aan door je stem te verheffen (wat jij schreeuwen noemd)kan je heel veel duidelijk maken hoe denk je dat de Profeet saws zijn Ghutbas gaf met zachte stem?toen hadden ze nog  niet eens speakers en geluidsversterkers dus zal hij ook zeker zijn stem verheft hebben,en al die imaams en sheiks in de moskeeen die hun stemmen verheffen zijn die dan allemaal fout bezig in jou ogen?

En dit is nog steeds een openbaar forum je kan lezen luisteren kijken wat jezelf wil,en zo is het ook met dit filmpje zo,je kan het bekijken tot je in laten werken en je kan het ook gewoon niet bekijken,

verder hoeven we ook niet eens te zijn,maar tis jammer dat de oemmah zo verdeeld is,en dat zijn wel zaken waar wij moslims bij stil moeten staan en ik persoonlijk maak me daar wel zorgen over,

Salaam Nefertiti

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2007 om 17:11
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Broeder Aswan, laat satan je niet misleiden.

Er is een verschil tussen kennis en wijsheid. we zien ook wel dat je goed Nederlands kan schrijven.
Ik weet dat je mijn advies niet nodig hebt.
dus raad ik je als moslim aan om je bledigende teksten jegens Abdul-Khaliq en Nefretitie aan een Imaam voor te leggen en vragen of je met zulke gesprekvoering een represant bent van je geloof.


Quran: (31- Loqmaan)

13. Toen Loqmaan tot zijn zoon, terwijl hij hem raad gaf, zei: "O mijn lieve zoon, ken geen medegoden aan Allah toe; afgoderij is inderdaad een grote ongerechtigheid."

14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.

15. Maar indien (uw ouders) trachten u iets met Mij te doen vereenzelvigen, waarvan u geen kennis heeft, gehoorzaam hen niet. Maar leef met hen samen in de wereld op een behoorlijke wijze en volg de weg van hem die zich tot Mij richt. Dan zult u tot Mij terugkeren en Ik zal u inlichten over hetgeen u deedt. -

16. "O mijn lieve zoon! Al zou het het gewicht van een mosterdzaadje zijn, en al zou het zich in een rots bevinden of in de hemelen of op aarde, Allah zal het zeker openbaar maken. Voorwaar, Allah is Aldoordringend, Alkennend.

17. O mijn lieve zoon, verricht het gebed en beveel het goede aan en verbied het kwade en verdraag geduldig wat u ook overkome. Dit is een ernstige zaak.

18. En keer uw gelaat niet (in verachting) van de mensen af noch wandel in hoogmoed op aarde; want Allah heeft de hoogmoedige noch de pocher lief.

19. En loop met gewone stap en verzacht uw stem; want de meest onaangename stem is het gebalk van een ezel."


sadaghallaolaliolatheem.


moge Allah(sallalahi alihiwata3ala) weisheid schenken  aan alle mensen met goede intenties zodat ze hun kennis tot zijn recht komt.


 
Beste Khabir, ik weet dat ik represant ben van mijn geloof. Het is niet van belang of een imaam dit ook vindt maar of Allah (SWT) dit vind en Hij (SWT) kent mijn intenties het beste.
UItteraad gaat het uiteindelijk om wat Allah(swt) vindt, maar aangezien je vaak met uitspraken en interpetaties van hedendaagse geleerdes komt, dacht ik dat je hun mening en advies belangrijk vind en volgt. maar ok'
Ik ga er van uit dat die opmerking van jou goed bedoeld is. Het is goed dat je mensen wil behoeden voor zonden. Maar ik ben me er niet van bewust van iets anders gedaan te hebben dan de waarheid te hebben gesproken over mensen die de kufar beter toespreken en behandelen dan ze de moslims toespreken. Als niemand anders hier op in wil gaan, terwijl er mensen zijn die zeggen spreek, spreek dit is een forum voor discussie. Astaghfirullah! En dan andere moslims bekrittiseren die er zelf niet bij zijn om hun verweer te doen. Als je het dan toch al niet eens bent met een sheikh's toon of iets dergelijks wat niet te toetsen valt aan een richtlijn maar gebasseerd is op persoonlijke belevenis dan moet je er over zwijgen. je hebt waarschijnlijk mijn eerdere teksten(niet goed gelezen) want ik heb niet gezegt dat ik oneens ben met de toon of uitspraak van deze geleerde. ik ben oneens met jou bledigende uitspraken jegens broeders en zusters op het forum,
 
Ik ben van mening dat wanneer mensen willen kijken naar de toon die gesproken wordt, dan heb ik evenveel recht om mensen aan te spreken op hun gedrag, op basis van hoe ik die toon ervaar.
 
Maar waar het mij het meest om gaat is dat mensen de kufar verbaal constant aan het beschermen zijn, wat op zich niet zo'n probleem hoeft te zijn - al hoewel het niet wenselijk is en ik hier vaak niets over heb gezegd - zijn het dezelfde mensen die zich laten hard uitlaten over andere moslims. Dit is meten met twee maten. Wat je jezelf niet aangedaan wil hebben, doe dat de ander ook niet aan. dit vind ik nu heel cynischje zegt het zelf, en ik neem aan dat jij ook niet zo aangesproken wilt worden als jij Abdul-Khaliq en Nefrititi aanspreekt en veroordeeld, verder constateerde ik achterdocht in jou jegens Abdul-Khaliq. 
 
Koran vers 49:12 O u die gelooft Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde En spionneert niet noch belastert elkander Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder U verafschuwt het zekerlijk Vreest Allah voorzeker Allah is Berouwaanvaardend Genadevol
Allah (SWT) zegt ons in de glorieuze Qur'an dat hij de handelingen van ��n groep mensen laat controleren door een andere groep rechtvaardige mensen. Dit is onze taak broeder Khabir, om niet te zwijgen maar te spreken. Nu als je het wil hebben over de toon, dan is deze net zo krachtig als die van de respectievelijke personen die het nodig vinden om de kufar zachtmoedig toe te spreken en ze in bescherming  te nemen en anderzijds de moslims te bekrittiseren onwille van deze kufar. Dit.. gaat er bij mij pontificaal niet in.
 
Wat betreft taal gebruik, ik hoop niet dat je denkt dat ik denk dat ik super goed nederlands spreek. Dit is niet het geval zoals eerder al is aangetoond door Amehulah die niet begreep wat de essentie van mijn opmerking was over het nederlands, en mij derhalve mijn spelfouten liet zien. Mijn opmerking naar Abdul-Khaliq en Nefertiti was bedoeld onwille het feit dat zij zaken propageren onwille van de kufar wat niet door de beugel kan. Zelfs na dat bewijs is geleverd, hebben zij dit genegeerd en er over heen gewalst. nochmaals, ik denk dat je me niet goed begrepen hebt, want in dit geval ben ik niet eens met Abdul-khaliq en Nefrititi.en Esmee, en andere die denken
 
Als je moslims bekrittiseert onwille van de kufar dan zal ik dat nooit accepteren. Sterker nog ik schaar me volledig achter het gedachtegoed van de sheikh Feiz
 
Wat betreft het onderstrepen van het gedeelte hoogmoedige en pocher, als je mij iets te melden hebt doe dit dan duidelijk en direkt. En graag onderbouwd. Ik ben niet van plan om te zwijgen omdat een aantal mensen niet kunnen hebben dat ze niet feilloos over hun broeders kunnen lopen en de kufar kunnen beschermen zonder dat ik er wat van zeg. moet ik hier nog op in gaan.

 

assalaamo aleikun,
totziens
Goda hafiz

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 12:56

Zouden Moslims zich er mee kunnen vinden dat noch moslims , noch niet moslims achtergesteld worden en volledig gelijkwaardig behandeld en besproken?

Of moet het zo zijn dat een zogenaamde superioriteit met bloed en tranen wordt bewezen?

 

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 14:12
Bij sommigen zeker wel! Maar dat is de balkende minderheid Godzijdank! Er zijn genoeg Moslims met de de kwaliteit voor de gematigde gouden middenweg.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 14:35

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Bij sommigen zeker wel! Maar dat is de balkende minderheid Godzijdank! Er zijn genoeg Moslims met de de kwaliteit voor de gematigde gouden middenweg.

 Ik ben overtuigd van de gematigde middenweg door de meeste moslims.

Nietemin zou ik het waarderen dat anderen die zich hiertoe niet aangesproken voelen zich ook uitspreken.

het is gewoon een kwestie van eerlijkheid.  Ook moslims die een vijfde kolonne nastreven moeten daar toe in staat zijn of niet?

 

 

 

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 14:57

Weet je ik denk dat personen die een ieder die niet dezelfde religie heeft als zijzelf en deze daarom anderenbedreigen zich  vergissen omtrent hun overlevingskansen.

Zij begrijpen niet dat daar weldra doelgericht op zal worden gejaagd.

Mischien dat sommige moslims zich kunnen indenken dat hun levensrecht niet noodzakerlijkewijs bestaat uit hun geidioliseerde vorm van Alah maar meer van een overtuiging van de medemensen omtrent hun noodzaak van leven.

 

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.