Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De plaats van de Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Said Mondria Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 september 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 430
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Said Mondria Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De plaats van de Koran
    Geplaatst op: 26 oktober 2009 om 06:17

Salaam Alaikoem Alzukar,

Ik vind het Mashallah dat er onderscheid word gemaakt tussen gewone boeken en de Heilige Qoraan.

Bij mij staat de Qoraan ook boven op de kast en er staat verder niets bij. Dat is een van de eerste dingen die mij is geleerd toen ik in de Islam kwam , dat dat zo moest, Maar vraag mij niet waarom. Zal toch eens navraag doen.

Salaam Alaikoem, Said.

 

Gedichten, Boekjes, verhalen en Foto's
http://blog.seniorennet.be/said_online/

http://islam-gedichten.hyves.nl/?&pageid=51UK1G3SQ4CGSW8KO
Meld je aan als vriend Inshallah
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2009 om 00:25
Z�lf vind ik het zielig voor de Koran om daar zo helemaal alleen boven op de boekenkast te staan. Verder maakt de Schepper volgens mij geen onderscheid tussen "boven" en "onder" of -zelfs- "omgekeerd"
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2009 om 01:13
Geachte mede-forumleden,

Onlangs vernam ik van een leerlinge van een middelbare school hier in de omgeving het volgende (werkelijk gebeurd!):

Een islamitische leraar Aardrijkskunde verlangde van een niet-islamitische leraar Levensbeschouwing dat deze de Koran op de allerhoogste plank van de boekenkast in diens lokaal Levensbeschouwing zou plaatsen. Verder zouden naast die Koran geen andere boeken mogen staan.

Graag, geachte mede-forumleden uw reactie hierop.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.