Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

morgen feest??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: morgen feest??
    Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:15

is het morgen al feest?

wie weet dit al, (misschien toevallig van familie uit een ander land?

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:19

Sallem alleikoum wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe......

Oeghtie Allah oe a3lam, als het morgen ied is dan word ik gebeld. InshaAllah als het morgen al is zal je dat later horen.....

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:21

Op mijn kalender van Islamic relief staat 3 november, maar dat is natuurlijk nog niet echt zeker. Meestal klopt het wel elk jaar, wat er op de kalender staat. Maar ghair inshaAllah sabber en later zal je het weten.

Sallem alleikoum wa rahmatoelilahoe wa barakatoehoe

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:32

alaikoem salam malikah,

bij ons is het ook nog nietduidelijk..inschallah zal ik het zeggen op het forum als het zeker is..

wa salam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:46
haha tzal wat zijn op de verjaardag van v. gohg
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 10:50

salam alaikoem zuster malikah,

de nederlanders rouwen..en de moslims feest vieren..

zou heel grappig zijn..

wa alaikoem salam

Terug naar boven
Huzarensalade1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Huzarensalade1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 11:42
hahaha goeie combi
Terug naar boven
Huzarensalade1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Huzarensalade1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 11:48

op mijn kalender staat ook dat het donderdag feest ik maar ik weet het echt niet

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 11:51
In eerste instantie geplaatst door Huzarensalade1

op mijn kalender staat ook dat het donderdag feest ik maar ik weet het echt niet

Allah oe a3lam maar vind het niet erg om nog een dag extra te vasten...

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam alaikoem zuster malikah,

de nederlanders rouwen..en de moslims feest vieren..

zou heel grappig zijn..Aghie en oegtie, vind deze opmerking niet zo gepast..Laten we bij het onderwerp blijven inshaAllah.

wa alaikoem salam

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 11:53
denk het niet, want ze bidden nu qiyaam in Mekka
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:05

 

 

subhanAllah hahahhaa ik zei gister tegen me zus.. we lagen in een deuk... maaar gair niet leuk voor de kufr die morgen gaan huilen want die dikzak is op gruwlijke wijze vermoord  lekker voor m

In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam alaikoem zuster malikah,

de nederlanders rouwen..en de moslims feest vieren..

zou heel grappig zijn..

wa alaikoem salam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:08

Salaamoe alaikum

bij ons is het altijd een dag van te voren dan mijn familie in marokko. vorig jaar belde we ze ied mubarak,, me oma zo huh?? wat ik ben aan het vasten hoor wat het is echt geen ied iedereen vast hier.. maar gair me broer zit in marokko(ben nu in zijn huis in me eentje wallah zwaar relaxed alleen heeft hijw ater leiding dicht gedaan en die kast op slot ik weet niet hoe ik moet aan zetten maar gair). dus we hebben nu nog meer contact met marokko.. dus maar gair

me vader komt zo meteen uit de moskee inshallah, en dan horen we het

 

In eerste instantie geplaatst door malikah

is het morgen al feest?

wie weet dit al, (misschien toevallig van familie uit een ander land?

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:33
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

 

 

subhanAllah hahahhaa ik zei gister tegen me zus.. we lagen in een deuk... maaar gair niet leuk voor de kufr die morgen gaan huilen want die dikzak is op gruwlijke wijze vermoord  lekker voor m

Dit noem ik walgelijke humor!

In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam alaikoem zuster malikah,

de nederlanders rouwen..en de moslims feest vieren..

zou heel grappig zijn..

wa alaikoem salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:37

Aaan de ene kant hoop ik dat Ramadhan nog een dagje langer duurt. Jammer dat het voorbij is gegaan. Maar ied alFitr op dodenherdenking zou wel appart zijn geweest. Ik weet zeker dat er een paar gekke moslims 1 minuut stilte zouden houden op onze Ied dag.

Voor hun: AUB Ramadhan nog 1 dag ! Please!.

 

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:39

peter pan, niemand heeft jou gevraagt om het leuke humor te vinden...

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

peter pan, niemand heeft jou gevraagt om het leuke humor te vinden...

Sallem alleikoum oeght najiha...

ik vind het ook geen leuke humor en gepast. Beter is het oom zulke dingen voor je te houden voorkomt nog meer gezeik, en vind dat je hiermee ook negatieve aandacht vraagt. Er is een topic over Ied feest geopend een feest waarbij de moslims blij zijn. Laat het dan ook een topic blijven waarbij we met elkaar blij kunnen zijn inshaAllah. En wat Theo van Gogh betreft is tussen hem en Allah(hij is er niet meer)

Sallem alleikoum

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 12:54
Salaam Aleikum,

Het is ongepast Najiha.
Hij is vermoord, terwijl dit niet had gemogen.
Ook al zei hij domme dingen en geloofde hij ze ook echt, een oordeel over zijn recht op leven ligt alleen bij Allah swt.
Als je geen vertrouwen hebt in Zijn Oordeel dan ga je tot moorden over.
Het vermoorden van een mens, hoe slecht die in iemands ogen ook is, is niet correct.
En dit goed keuren is dit ook niet.

Je hoeft er niet om te treuren dat hij dood is, alleen mag je er niet blij om zijn. Aangezien M.B een grote zonde heeft begaan door hem te besluiten te vermoorden.

Ik hoop dat je enigzins begrijpt wat ik bedoel.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 13:41

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Ik hoor net dat het aanstaande donderdag Ied is Inscha Allah, zoals aghie AbdAra7maan al zei waren ze in mekka Qiyaam aan het bidden.

Ik wens jullie alleen alvast een Gezegende Ied, Moge Allah jullie zonden vergeven, vasten accepteren, goede daden belonen en jullie smeekbeden verhoren Allahoema Ameen!!

7ayaakoem Allah,

Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu...

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 14:04

Salaam Aleikum ik ben nederlandse en ik rouw niet maar ik grap niet over de doden elhamdullilah.....

zouden jullie ook niet moeten doen ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 14:54
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salam alaikoem zuster malikah,

de nederlanders rouwen..en de moslims feest vieren..

zou heel grappig zijn..

wa alaikoem salam



Heel toevallig valt de dood van Theo op het RK feest van Allerzielen. De dag waarop wij Katholieken alle gestorvenen herdenken. Dus als Katholiek ben ik in zekere zin in rouw.
Speciaal voor Theo rouw ik niet, het is vreselijk op wat voor manier hij is gestorven, dat maakt hem alleen niet specialer (voor mij) dan bijvoorbeeld mijn gestorven oma.

Verder vind ik er niks grappigs aan om feest te vieren op de dag dat een groep Nederlanders rouwd om Theo en een groep om alle gestorvenen.

Volgens mijn agenda is suikerfeest trouwen pas vrijdag.koop dan een nieuw agenda want ze hebben je geript
laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.