Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jouw dag

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jouw dag
    Geplaatst op: 26 februari 2006 om 11:53

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Jouw dag

Jouw dag, gisteren, ging voorbij en was een rechtvaardige getuige,
De dag van vandaag, die je hebt bereikt zal ook van je getuigen,
Als je in de loop van gisteren enige fouten hebt begaan, Laat je prijzen,
Laat vandaag opvolgen door naar een goede daad te kunnen wijzen,


Stel niet uit tot morgen een goede daad,
Morgen komt niet misschien, en jij bent al gegaan,
Je bent immers niet in een onsterfelijke staat,
Jouw dag, als je haar pleziert, geeft je jouw goedheid terug
Een stromende rivier zal immers niet en nooit stromen de weg terug....

Bron: Islamforum Risalah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 12:39

Vandaag is uw dag

Als je �s ochtends opstaat wacht niet op de avond. U zult slechts vandaag nog leven. Niet gisteren die reeds verstreken is met al zijn heil en onheil, noch morgen die nog niet is aangebroken. De dag die u heeft ingehaald en u op dit moment met zijn zon overschaduwt is uw enige dag. Uw leven bestaat slechts uit ��n dag. Vestigt al uw aandacht op deze dag, alsof u op deze dag bent geboren en erin zult sterven. Dan zal uw leven niet aan het wankelen worden gebracht door de obsessie van het verleden, uw kommer en bezorgdheid daarover of door uw verwachtingen van de toekomst, zijn angstaanjagende schim en zijn schrikwekkende opmars. Besteedt al uw concentratie, belangstelling, creativiteit, inspanning en scherpte aan deze dag alleen. U dient aan deze dag een gebed met ootmoed te leveren, een recitatie met bezinning, een inkijk met overpeinzing en een gedenking met besef. Tevens dient u op deze dag gematigd te zijn in al uw zaken, zich met een goed gedrag te tooien, genoegen met wat u is toebedeeld te nemen, uw uiterlijk en uw lichaam te verzorgen en in dienst van anderen te staan.

Deze dag waarin u leeft dient u op te delen in uren en u dient van zijn minuten jaren en van zijn seconden maanden te maken, waarna u het goede erin verbouwt, welwillendheid vertoont, vergiffenis voor uw zonden vraagt, de Heer gedenkt en zich voorbereidt op het �Vertrek� (naar het hiernamaals). U dient uw dag vol vreugde, zaligheid, veiligheid en rust door te brengen. Tevens dient u tevreden te zijn over uw echtgenote/echtgenoot, uw kinderen, uw baan/taak, uw huis, uw status en wat u aan kennis en proviand is toebedeeld. [En neem wat Ik je gegeven heb en behoor tot de dankbaren ] U zult dan deze dag zonder verdriet, bezorgdheid, ongenoegen, haat en afgunst doorbrengen.

U dient op het bordje van uw hart en op uw bureau een opschrift te plaatsen dat als volgt luidt: �Vandaag is uw dag�.

Als u vandaag lekker warm brood eet, waarom zou u zich dan zorgen maken om het droge, stugge brood van gisteren of het brood van morgen, waar u nog op moet wachten en dat nog niet tot uw beschikking is?Als u vandaag helder zoet water drinkt, waarom zou u zich dan zorgen maken om het troebele, zoute water van gisteren of het water van morgen dat bedorven en heet is.
Als u een overweldigende, harde, stalen wil heeft om eerlijk te zijn tegen uzelf dan had u zichzelf moeten onderwerpen aan de volgende stelling: �Ik zal slechts deze dag leven�. Dan zult van ieder moment van deze dag profiteren om je eigen bestaan gestalte te geven, uw talenten verder te ontwikkelen en uw daden te zuiveren. U zegt dan: �Voor deze dag alleen zal ik mijn woorden verfraaien, ik zal dan geen afstotende of vulgaire taal uitspreken, noch zal ik iemand uitschelden of over iemand roddelen. Voor vandaag alleen zal ik mijn huis en mijn bibliotheek ordenen: geen verwarring en geen chaos, maar regelmaat en netheid. Voor vandaag alleen zal ik leven, ik zal dan mijn lichaam verzorgen, mijn uiterlijk verbeteren en mijn kleren schikken. Ook zal ik evenwichtig zijn in mijn lopen, praten en al mijn bewegingen. Voor vandaag alleen zal ik leven, dan zal ik mijn best doen in het dienen van mijn Heer, mijn gebed op de beste wijze verrichten, mezelf bevoorraden met de vrijwillige aanbiddingen, mijn moshaf keer op keer lezen, mijn boeken inkijken, aantekeningen maken en deze uit het hoofd leren en een leerzaam boek lezen.

Voor vandaag alleen zal ik leven, dan zal ik de deugd in mijn hart planten en de boom der kwaad eruit rukken samen met al zijn stekende takken, waaronder hoogmoed, zelfingenomenheid, riyaa�, afgunst, haat, wrok en argwaan.

Voor vandaag alleen zal ik leven, ik zal dan in dienst staan van anderen, welwillend zijn jegens anderen, iemand die radeloos is wegwijs maken, iemand die onrecht is aangedaan bijstaan, voorspaak doen voor een zwakkeling, bezoek brengen aan een zieke, het leed van een verdrietige persoon verlichten, een begrafenisstoet volgen, een hongerige voeden, een getroffene troosten, een geleerde eren, een kleine begenadigen en een oudere eerbiedigen.

Voor vandaag alleen zal ik leven. Ik spreek het verleden aan, dat heen is gegaan en zeg: �Ga onder net zoals jouw zon is ondergegaan. Ik zal niet om jou schreien, noch zal je mij ooit zien aan jou denken. Immers, je hebt ons verlaten en in de steek gelaten en je bent voor goed vertrokken en zal nimmer naar ons terugkeren�.

Tevens spreek ik de toekomst aan en zeg: �Jij behoort tot het verborgene, ik zal daarom geen zaken doen met de droomwereld, noch zal ik mezelf �verkopen� aan de illusies of zal ik de geboorte verhaasten van wat ik ontbeer. Immers, morgen is nog niet geschapen noch is er iets over hem verhaald.

Beste mens, �Vandaag is uw dag� is het fraaiste woord dat u in het �woordenboek der geluk� kunt tegenkomen als u het leven in zijn beste verschijning en de mooiste gewaden wilt meemaken.

Aid al Qarni

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 11:34

Mascha Allah, Djazak Allah geiran voor de aanvulling

Klopt het dat dit stuk afkomstig is van de zeven wegen naar geluk van Scheikh Aid al Qarni ?

Gayr Inscha Allah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:06

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Mascha Allah, Djazak Allah geiran voor de aanvulling

Klopt het dat dit stuk afkomstig is van de zeven wegen naar geluk van Scheikh Aid al Qarni ? Gayr Inscha Allah

wa anti min ahl aljazaa

het klopt, en die 7 artikels zijn weer afkomstig uit zijn boek "wees niet bedroefd" die onlangs naar het nl is vertaald. een echte aanrader.

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 12:19

het stuk kwam me heel bekend voor Barak Allahoe Fiek,Mascha Allah dat het in het Nederlands is vertaald,weet je ook waar ik het boek kan aanschaffen en wat de prijs ervan is?

Djazak Allah gairen.

Salaamoe3leikoem..

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 13:28

 

Asalaam alaikoum,

Beiden barak Allahofiekoem voor de topic..prachtig .

wa salaam alaikoum.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

het stuk kwam me heel bekend voor Barak Allahoe Fiek,Mascha Allah dat het in het Nederlands is vertaald,weet je ook waar ik het boek kan aanschaffen en wat de prijs ervan is?

Djazak Allah gairen. Salaamoe3leikoem..

wa 3aleikoem asalaam warahmatou Allahi wabarakatouh,

je kan het boek bestellen via internet http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=244

of kopen bij een islamitische boekhandel bv bij moskee tawheed.

Tegenwoordig leven moslims in een zware tijd waarin zij van alle mogelijke kanten met beproevingen bestookt worden.Daarom komt dit boek dat geworteld is in de de verordeningen van Allah swt , de soennah, en in de uitmuntende leiding en voorbeelden van de moslims die voor ons kwamen precies op tijd.WEES NIET BEDROEFD is voor iedereen (moslim en niet-moslim)een belangrijk boek . Het is zeer praktisch gericht om de wanhoop te bestrijden en door de uitermate bevredigende islamitische levensvisie te vervangen.Het laat de moderne lezer zien, hoe de islam ons leert om met de testen en beproevingen van deze wereld om te gaan .

WEES GELUKKIG , IN VREDE, VERHEUG U: EN WEES NIET BEDROEFD.

Auteur: Aaidh al Qarni / 528 Pagina's /Taal: Nederlands prijs � 17.

 

 

 

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 00:51

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allah,

Allahi Barek fiekie oegty, Barak Allah fiek broeder ik ga het Inscha Allah zo snel mogelijk aanschaffen bi ithnillah!

7ayaakoem Allah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 14:31

salaam aleikom wr br,

hou je ons op de hoogte, door een kleine samenvatting, van wat je gaat lezen??  

7ayaki Allah

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2006 om 14:25
Inscha Allah, ik heb het boek net besteld...
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 02:10

Let op je Gedachten, ze veranderen in Woorden!

 

Let op je Woorden, ze veranderen in Daden!

 

Let op je Daden, ze veranderen in Gewoontes!

 

Let op je Gewoontes, ze veranderen in Karakter! Let op je KARAKTER!

 

� Het verandert in je Noodlot!!!

 

 

Ik zat die dag toevallig bij de uitgever in Cairo toen het boek voor het eerst van de persen kwam en kreeg er eentje kado van de uitgever. Mijn Arabisch was nog niet zo goed dus gaf ik het boek aan een ander kado. Ik was wel altijd nieuwsgierig wat er in dat boek stond, dus hoopte ik op een Engelse vertaling. Nu lees ik dat het boek "wees niet bedroefd" inmiddels al in het Nederlands is verschenen. Wie weet of de vertaling net zo goed is als het origineel? is het ook in het Engels te verkrijgen?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 13:26

Assalamoe3leikoem broeder,

Djazak Allah geiran voor je aanvulling. Het boek is zeker in het Engels te verkrijgen een vriendin van me heeft het een paar jaar terug besteld.Mascha Allah overigens dat je het Boek cadeau kreeg Ik denk dat degene aan wie je het boek hebt gegeven er zeker erg blij mee was.Zoals ik al eerder aangaf heb ik het boek in Nederlands besteld en in een adem uitgelezen Mascha Allah een prachtig Boek( zie de topic la ta7zan-Wees niet bedroefd waarin ik een aantal stukken uit het Boek heb geplaatst)  

Ik heb ooit een stuk uit het Engelsche talige boek gekregen van een zuster die het voor me had gescand ik zal het even voor je plaatsen oordeel dan zelf Inscha Allah:

Being sad is not encouraged in our religion


So do not become weak (against your enemy), nor be sad (Quran 3:139)

And grieve not over them, and be not distressed because of what they plot (Quraan 16:127)

Be not sad, surely Allah is with us (Quraan 9:40)

Referrring to true believers, Allah informs us that:


Upon such shall come no fear, nor shal they grieve (2:38)

Sadness enervates the soul's will to act and paralyzes the body into inactivity. Sadness prevents one from action instead of compelling one towards it. The heart benefits nothing through grief. The most beloved thing to the Devil is to make the worshipper sad in order to prevent him from continuing on his path. Allah, the Exalted, says:
4Secret counsels [conspiracies] are only from Shaytaan [Satan], in order that he may cause grief to the believersd~ (Qur 'an 58: 10) In the following hadith, the Prophet (bpuh) said:
 "In a company of three, it is forbidden for two to hold secret counsel to the exclusion of the third, since doing so will be a cause of sadness for him."
Contrary to what some believe (those who have an extreme ascetic bent), the believer should not seek out sadness, because sadness is a harmful condition that afflicts the soul. The Muslim must repel sadness and fight it in any way that is permissible in our Religion.
There is no real benefit to sadness; the Prophet (bpuh) sought refuge from it in the following supplication:
 "0' Allah, I seek refuge in you from anxiety and grief."
Grief is coupled with anxiety in this hadith. The difference between the two is that if a bad feeling is related to what is going te happen in the future, then one is feeling anxiety. And if the cause of this feeling concerns the past, then one is feeling grief. Both of then weaken the heart, causing inactivity and a decrease in will power Despite what has been mentioned above, grief may sometime be both inevitable and necessary. When they enter Paradise, it dwellers will say:

 the praises and thanks be to Allah, Who has removed from us [all] grief)~ (Qur'an 35: 34) This verse implies that they were afflicted with grief in this life, just as they were afflicted with other forms of hardship, both of which were out of their control. So whenever one is overcome by grief and there is no way to avoid it, one is rewarded, because grief is a form of hardship, and the believer is rewarded for going through hardship. Nonetheless, the believer must ward off grief with supplication and other practical means.
As for the saying of Allah, the Almighty:
 [is there blame] on those who came to you to be provided with mounts, and when you said: 'I can find no mounts for you, ' they turned back, while their eyes overflowing with tears of grief that they could not find anything to spend. ~ (Qur 'an 9. 92) They were not praised for their grief in itself, but for what that grief indicated and pointed to namely, strong faith. This occurred when they remained behind during one of the Prophet's expeditions, due to their inability to find the necessary resources needed to make the trip. The verse also exposed the hypocrites, because they did not feel grief when they remained behind.
Therefore the good kind of grief is that which stems from missing out an opportunity to do a good deed or from performing a sin. When one feels sad because he was negligent in fulfilling the rights of Allah, he shows a characteristic of a person who is on the right path. As for the hadith,
 "Whatever befalls the believer in terms of anxiety, hardship or grief, Allah will make it an atonement for (some of) his sins,"
it indicates that grief is a trial with which the believer is afflicted, and through which some of his sins are atoned for. However, it does 'lot indicate that grief is something to be sought after; the believer should not seek out means of finding grief, thinking that he is performing an act of worship. If this were the case, then the Prophet (bpuh) would have been the first to apply this principle. But he didn't search out for misery; rather, his face was always smiling, his heart was content, and he was continually joyful.
As for the hadith of Hind, "He was continually sorrowful," it is considered to be unsubstantiated by scholars of hadith, because among its narrators is someone who is unknown. Not only is the hadith weak because of its chain of narrators; it is also weak because it is contrary to how the Prophet (bpuh) really was.
How could he have been continually in grief when Allah had informed him that he was forgiven for everything (guaranteeing his entry into Paradise) and had protected him from feeling grief over maffers pertaining to this life:
for example, Allah forbade him from feeling grief over the actions of the disbelievers? How could he have felt grief when all the time his heart was filled with the remembrance of Allah, and when he was at peace with Allah's promise? In fact, he was always pleasant and his teeth were always visible due to his constant smiles. Whoever delves deeply into his life will know that he came to remove falsehood and to eradicate anxiety, confusion, and grief. He came to free our souls from the tyranny of doubt, disbelief, confusion, and disorder. He came to save our souls from destruction. So many indeed are the favors that were bestowed upon mankind through him (Blessings and Peace be upon him).
And as for the alleged hadith, "Verily, Allah loves all sad hearts," the chain of its narrators is unknown, so it is not an authentic hadith, especially in view of the fact that the basic principles of our religion are contrary to its import. Even if we were to suppose the hadith to be authentic, then its meaning would be that sadness is one of the hardships of life imposed upon the worshipper as a form of trial. And if the worshipper is tested by this trial, and if he perseveres through patience, then Allah loves him. As for those who have praised melancholy and have lauded its many virtues (while claiming that our religion encourages it) then they are very mistaken. In fact, every text from revelation that touches upon sadness forbids it and orders its opposite: namely, that we should be content with the mercy and blessings of Allah, and happy with that which has been sent with the Messenger of Allah (Blessings and Peace be upon him).
Those who incline towards extremes in asceticism also relate the following
narration:
"If Allah loves one of his slaves, lie makes that slave's heart that of a weeper. And if he hates one of his slaves, then he places a flute in his heart (thus making him constantly light and happy)."
First, we must note that this is an Israelite tradition, which is claimed to be found in the Torah. Nevertheless, it does have a correct meaning since, truly, the believer feels grief due to his sins and the evildoer is ever playful and frivolous, light and joyful. So if the hearts of the faithful grieve, then it is only due to opportunities lost in terms of righteous deeds or because of sins committed. This is contrary to the sadness of the evildoers, whose grief is caused by losing out on physical pleasure or worldly benefit. Their yearnings, anxieties, and sadness are always for these ends and for nothing else.
In this verse, Allah says of his Prophet Israa'eel (Israel):
A nd he lost his sight because of the sorrow that he was
suppressing. ~ (Qur'an 12: 84)
Here we are informed of his grief over losing his beloved son. Simply informing about something does not in itself signify either approval or disapproval of that thing. The fact is that we have been ordered to seek refuge from sadness, as it is a heavy cloud that hangs above its victim, and is a barrier that prevents one from advancing to higher aims.

There is no doubt that sadness is a trial and a hardship, and is in some ways similar to sickness. However, it is not a stage, level, or condition that the pious should actively seek out.
You are required to seek the means of happiness and peace, to ask Allah to grant you a good life, one that gives you a clear conscience and a mind at peace. The achievement of this is an early reward, a point that is underscored by the saying of some, "In this world is a paradise, and whoever does not enter it shall not enter the Paradise of the Hereafter."
And we ask Allah to open our hearts to the light of faith, to guide our hearts to His straight path, and to save us from a miserable and wretched life.

Take a moment to reflect

Let us make these supplications, their purpose being to eliminate hardship, anxiety and grief:
"There is none worthy of worship except Allah, the Ever-Forbearing, the Most Great. There is none worthy of worship except Allah, the Lord of the Tremendous Throne. There is none worthy of worship except Allah, the Lord of the Heavens, the Lord of the earth, and the Lord of the Noble Throne. 0'
Ever-Living, and 0' One Who sustains and protects all that exists, there is none worthy of worship except You, and by Your mercy do we seek Your aid."
"0' Allah, Your mercy do I hope for; so do not leave me to myself not even for the blinking of an eye. And make well for me all of my affairs. There is none worthy of worship except You."
"I seekforgi veness from Allah; none is worthy of worship except Him. He is the Ever-Living and the One who sustains and protects all that exists, and I turn to Him in repentance."
"There is none worthy of worship except You, and how perfect you are; verily, I was among the wrongdoers."
"0' Allah, verily I am Your slave, the son of Your slaves; my forelock is in Your hand, Your order concerning me will be executed and just is Your judgment upon me. I ask You by all of Your names that you have named Yourself with, have revealed in Your book, have taught to one of Your creation, or is in Your knowledge only (from the matters of the unseen) - make the Qur 'an the spring of my heart, the light of my chest, the remover of my sadness, and the purger of my anxiety."
"0' Allah, I seek refuge in you from anxiety and grief from inability and laziness, from avarice and cowardice, from being engrossed by debt, and from being overpowered by men."
"Allah (Alone) is Sufficient for us, and He is the Best Disposer of affairs (for us)."

Dit stuk tekst kan fouten bevatten( omdat het gescand is Gayr Inscha Allah!)

Het boek ook in het Nederlands is zeker een aanrader!

En al het succes is afkomstig van Allah de Verhevene en Moge Allah swt ons leiden en vergeven Alllahoema Amien

~7aayaak Allah~

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 13:45
prachtig,jazakoemoellahoegairan,lijkt me een mooi boek,zal het zeker aanschaffen inchaallah.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 15:04

Jazakallah khair voor alle moeite AmmatoelAziz,

 

Heel mooi stuk inderdaad� krachtige boodschap en heel nuttige duahs. Lijkt me inderdaad een goed boek vooral in deze �donkere tijden�. Veel goed commentaar van kennissen heb ik al gehoord, maar ik had nog nooit eerder een passage gelezen uit het boek zelf.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2006 om 13:42

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Oegty Naika wa antie mien ahlie djazaa,

Broeder jiyuu wa ijaak is een kleine moeite, Het zijn indd krachtige boodschappen en hij gebruikt verzen ui tde Qoraan Ahadith maar ook wijze woorden van vrome mensen en ook van niet moslims dwz waar een kern van waarheid in zit. Gayr Inscha Allah

Moge de Al Machtige ons leiden en vergeven Ameen

7ayakoem Allah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.