Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aan de Christenen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aan de Christenen
    Geplaatst op: 25 juli 2006 om 05:50

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

O Jullie, die Jezus aanbidden

Wij hebben een vraag die een antwoord vereist.

Wat voor god is Hij

die van het leven wordt beroofd door een aantal stervelingen

of was hij juist vergenoegd met deze daad

en zullen zijn belagers per slot aanspraak mogen maken op zijn zegeningen

of zeggen jullie dat Jezus in werkelijkheid gruwelt van deze daad.

Maar dan moeten jullie toch inzien dat deze stervelingen voor even sterker waren dan god

en het meest frappante is dat het dagelijkse leven zich continueerde

terwijl de Schepper in diepe slaap verkeerde.

Zon en maan die elkaar afwisselen.

Zij leken de bediening van god geen seconde te missen.

Wie was het dan die deze zaken bleef leiden

toen de heer aan de kruis werd gespijkerd?

En waarom stak niemand hem de hand toe

toen hij keer op keer om hulp smeek?

Ik verwonder mij over deze schepping die onaandoenlijk van gemoed is.

Hoe heeft zij roerloos kunnen staan toekijken naar de lijdensweg van Jezus?

En dan heb je ook nog zijn herrijzenis na de dood.

Heeft hij dat geregeld of heeft hij dat te danken aan ��n van jullie andere goden?

Het meest verbazingwekkende is dat een gat in de grond als graf heeft gediend voor niemand minder dan god.

Nog vreemder is de buik die hem in zich heeft gedragen.

Negen maanden lang weggestopt in het donker.

Slurpend aan de moederkoek.

Om vervolgens via het geslachtsorgaan naar buiten te komen.

Klein, zwak, argeloos en sabbelend aan zijn moeders borst.

Om zo de nodige voedsel tot zich te nemen.

En zoals te verwachten is, moest hij zich ook ontlasten.

Wees toch eens waarheidlievend en zeg mij: �Zijn dit de kenmerken van een ware god?�

Verheven is Allah boven datgene wat de Christenen aan hem toekennen.

Zij zullen allen zeker ondervraagd worden over deze onwaarheden.

Dus komt tot besef voordat het te laat is.

 

 



Jullie Zuster Fi Dien!!


 

Gebaseerd op het werk van Ibn al-Qayyim

Bron: Al-Yaqeen

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 06:33

Asalaam Aleikum,

Je kan maar tot ��n conclusie komen en dat is dat Jezus (vrede zij met hem) een mens was net zoals alle andere profeten.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Blad3 Runn3r Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blad3 Runn3r Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 07:40
Het interessante is dat ik hier wel een heel uitgebreid antwoord op kan geven, maar waarvan ik weet dat het geen zin heeft, omdat hier een enorme discussie uit zal ontstaan die zal eindigen in een welles- nietes spelletje waar niemand iets aan heeft.

Het andere wat ik grapvol vind is dat er al eerder een dergelijke discussie heeft plaatsgevonden op deze site (daardoor kwam ik hier terecht)en dat die ook meer toegesptitst was op de bijbel dan op de Islam. Op zich wel aardig dat Islamieten zoveel interessante vragen over de bijbel hebben. Alleen vraag ik me toch af of je al dan niet bevooroordeeld was, voordat je deze vraag stelde, hoewel ik zelfs dat wel uit jou verhaaltje kan opmaken.

Het is eigenlijk jammer, want op die manier sta je al eigenlijk niet echt open voor enig argument wat jou verhaaltje tegen kan spreken en zal bekrachtigen dat alles vanuit zowel wetenschappelijk- als geloofsperspectief bekeken kan worden. Zeker tegenwoordig is het onmogelijk om te ontkennen dat wetenschap zelfs voor de gelovigen een hoop duidelijk heeft gemaakt.

Maar goed, ik kan het toch niet helemaal laten om niet te reageren, daarom zeg ik dit nog:

Jezus is gestorven voor ons, opdat God (= 3- eenheid)onze zonden die wij dagelijks plegen ons vergeven worden, want God wist in het oude testament al, via de profeten te melden dat wij zonden zouden blijven plegen. Eerst waren er de tien geboden, hier konden wij ons niet aan houden, Mozes sloeg deze kapot, omdat hij zag dat dat mensen een afgodsbeeld aanbaden (=een zonde en enkel een voorbeeld).

Vervolgens zond hij een profeet (z'n naam weet ik even niet), die vertelde ons dat hij de messias (verlosser) zou sturen, wat in werkelijkheid zijn zoon zou zijn. Ook vertelde de profeet dat God zijn (Heilige)Geest uit zou storten over de mens. gebeurtenissen vonden allen plaats in het Nieuwe Testament, volgense de evangeli�n. Hieruit blijkt dat de Christelijke God een rechtvaardige, liefhebbende God is die alles voor zijn kinderen over heeft, inclusief het opofferen van zijn eigen zoon. Maar het was ook daadwerkelijk zo dat toen Jezus schreeuwde naar zijn Vader in de hemel de zuilen van de dichtstbijzijnde tempel scheurde. Toen de Romeinen dit zagen zeiden ze tegen elkaar: "Het was daadwerkelijk de zoon van God" (en dus niet God zelf).

De Katholieken geloven erin dat Maria de hoofdfiguur speelt in het geloof, wat natuurlijk niet strookt met het Christendom. En ook haar beelden worden volop ge�erd in de katholieke kerken, wat dus eigenlijk ook een zonde is en dus niet past in het Chriselijk geloof.

Maar goed, hier houd ik het voorlopig bij, vind het leuk hierop een reactie te mogen neerzetten in ieder geval

Met Vriendelijke Groet,

Blad3 Runn3r
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 11:34

Ik vind het Godslastering en een  belediging van het christendom.

Het beheer moet ingrijpen. We kunnen deze beledigingen niet langer accepteren.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 13:13
Beste Marocaantje,
Het zal mij pari wezen of Jezus al dan niet de kruisdood is gestorven. Waar het om gaat is allegorische betekenis van het lijdensverhaal: deze is vrij identiek aan wat in de Islaam wordt aangeduid als de Grote Jihad. De Kleine Jihad zul je, inderdaad, bij Jezus node missen: daarvoor was hij t� groot
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 13:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind het Godslastering en een  belediging van het christendom.

Het beheer moet ingrijpen. We kunnen deze beledigingen niet langer accepteren.

En wat zijn we toch weer o zo grappig, ik kom haast niet meer bij van het lachen.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Ik vind het Godslastering en een �belediging van het christendom.


Het beheer moet ingrijpen. We kunnen deze beledigingen niet langer accepteren.




ik kom haast niet meer bij van het lachen.




Dat klinkt niet gezond Ammatoel! Ik zal het beheer vragen om in te grijpen!
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 14:03

Als Christenen zich door dit beledigd voelen, vind ik dat we ook respect zouden moeten hebben voor hen, die zich beledigd voelt.

Net zoals wij niet beledigd willen worden, willen hun dat natuurlijk ook niet.

En misschien zien wij, het niet als een belediging, maar voelen zij dat wel zo aan.

net zoals zij niet inzien dat we door hun uitspraken ook beledigend overkomen.

 

 

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 14:23

dus laten we zo volwassen en wijs zijn, en ons niet verlagen tot hen die beledigen En deze topic verwijderen..

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Ik vind het Godslastering en een  belediging van het christendom.


Het beheer moet ingrijpen. We kunnen deze beledigingen niet langer accepteren.




ik kom haast niet meer bij van het lachen.


 



Dat klinkt niet gezond Ammatoel! Ik zal het beheer vragen om in te grijpen!

Niet gezond maar sarcastisch : ) In elk geval heeft femenimo gelijk. Ach jah ik kan het soms ook niet laten.

 

Al Gayr Inscha Allah!

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.