Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

2 culturen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
wendy19 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote wendy19 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 2 culturen
    Geplaatst op: 28 december 2006 om 06:52
hallo iedereen ik ben wedy 19 jaar en ben 21 november vor de imam getrouwd met een turkse jongenn en 22 december vorige vrijdag dus heb ik een trouwfeet gehad voor mij en men man MAAR ik ben deze maandag bij mijn man weggegaan omdat ik men ouders miste... men ouders vinden niet goed dat ik met hem samen ben maar ik ben nl ook al bijna 4maand zwanger wat met ik doen moet ik trug proberen dat men man zen ouders me trug binnennemen of moet ik gewoon bij men ouders blijven ik hou namelijk heel veel van men man maar ook van men ouders HELP ME geef me raad !!!!!!
Terug naar boven
mohamedd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedd Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 07:24
liefe vrouw!!

Je bent vier maanden zwanger, en je bent net getrouwt.
" zeg maar dat je het goed gedaan hebt"  dat je getrouwt bent.
Probeer met jouw ouders te praten. Laat ze weten dat jij van hem houd!
Laat ze weten dat  jouw leven verpest zou zijn als jij niet terug gaat.
Praat alsjeblieft met jouw ouders. en Probeer ook te praten met jouw schoonouders.
Denk aan de toekomst denk aan je kind.
 

succes verder
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 07:29

Salaam Aleikom,

 

Ik weet niet goed of ik je serieus moet nemen maar uitgaande van het goede van de mens, vooruit dan maar. Wat is het probleem? Waarschijnlijk te jong getrouwd en zwanger. Maar als je van je man houdt dan kun je niet weglopen bij hem. Wat misschien helpt is wat ik ooit gezegt heb tegen mijn man toen ik mijn land verliet en bij hem ging wonen. (Niet al te letterlijk nemen) Enfin, ik heb hem gezegt: Je bent mijn man, mijn beste vriend, mijn beste vriendin, mijn moeder en mijn vader in de tijd dat ik mijn familie zal missen en realiseer je goed dat ik je nodig heb.

Je schrijft 2 culturen. Ben je nederlandse? Verder bedenk wat je wil en praat met het uit met alle partijen! Sterkte!

 

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2006 om 14:03

Salaam Aleykoum,

Eens zal je toch het ouderlijke huis moeten gaan verlaten ikzelf was ook 15 jaar toen ik wegging en had met 17 jaar mijn eerste kindje

Dat is inderdaad jong maar heb geen spijt van de kinderen het is een zegen,alleen dat huwelijk liep gigantisch mis dus je moet wel de juiste tegen komen anders zijn de kids en jij de dupe,

Verder raad ik je aan om bij die man te blijven en denken aa het moederschap mocht je wat steun willen kan je me altijd een pm sturen inshaAllah,ik ben zelf ook jonge moeder geweest ben nu inmiddels 24 en 4 maandjes zwanger van mijn huidige man,dus ik zou je wel wat tips kunnen geven inshaAllah mbt kinderen.

De islam leerd ons om goed te zijn voor je ouders maar je kind heeft een vader nodig besef dat goed(ook een opa en oma natuurlijk maar hun in mindere mate)

En je man heeft ook recht op het kind als er geen sprake is van mishandeling ernstige verwaarlozing enz,als dat wel ter sprake is moet je het met een imaam gaan overleggen wat het beste is hoe te handelen enz.

Dus probeer met je ouders ook een goede band te houden en ook met je man en ga weer terug na hem inshaAllah en maak de baby kamer in orde.

Mag Allah jullie zegenen en jullie beschermen tegen het kwade en jou sterk maken om een goede moeder en echtgenote te zijn inshaAllah amin.

En maak doeas inshaAllah Allah zal je bijstaan amin.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2006 om 13:11

Wendy19 ik vrees dat je een vergissing hebt begaan.

Waneer die turkse jongen met jouw getrouwd is en er een huwelijksfeest heeft plaats gehad dan mag denk ik wel verondersteldt worden dat die jongen van jouw houdt.

Je ouders doen hier niet allesaantoe.

Jouw kind dat nog geboren moet worden heeft evenveel rechten.

Mijn raad aan jou is devolgende.

Volg je hart wanneer je van je man houdt laat dan je verleden achter en volg je toekomst en die van je kind.

 

 

 

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2007 om 11:54
Praat met je ouders, praat met je man. Bedenk wat heb beste zou zijn voor iedereen, maar vooral je (nog ongeboren) kind en jezelf.
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.