Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMisbruikt

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Tob't Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Misbruikt
    Geplaatst op: 27 januari 2004 om 22:12

Help me,

ik ben geen maagd,

ik wil de islaam kant op gaan,

ik wandel al door die pad,

en ik wil trouwen,

zodat ik het compleet maak,

maar ik ben bang.


Wat moet ik doen?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 22:38

Beste Tob't,

ik ben geen moslima, maar denk dat ik het antwoord weet op je vraag.  Als je je gelofte aflegt, worden al je zonden je vergeven, dus ook je niet-maagd zijn.  Niemand kan het je immers kwalijk nemen dat je 'de regels' niet volgt, als je niet in de bijhorende godsdienst gelooft.  Bovendien kan ik uit de titel van je topic afleiden dat het niet eens uit eigen wil was, zodat je je sowieso al geen zorgen hoeft te maken.  Waarschijnlijk zal iemand anders het nog wel beter uitleggen, maar tot dan denk ik niet dat je je te veel zorgen moet maken.  Gewoon bezig blijven zoals je bezig bent, als je je daar goed bij voelt.

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Tob't Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 22:57

Ja Kim, ik begrijp wat je bedoeldt, maar die vrees die ik meedraag kan dat niet begrijpen. Het is een zonde in ander mans ogen, maar alleen Allha swt weet de juistheid. Hoe moet ik me reageren tegen over mijn aanstaande man? Ik weet niet wat hij wel gaat denken; gaat hij het gelijk geloven of niet. Ik weet het gewoon niet meer. Ik denk telkens: Wat moet ik doen?

xxx

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 00:01

Hoi Tob't,

Ik snap dat je bang bent, maar houdt Islam ook niet in dat Allah je een man stuurt die bij je past en goed voor je is?  Als hij je niet gelooft, zou hij aan die laatste 2 voorwaarden niet voldoen.  Bovendien snap ik niet waarom het ene zonde zou zijn in andermans ogen: als je het niet wou, kan je er niet verantwoordelijk voor zijn.  Het is al vreselijk dat zoiets je overkomt zondre er dan ook nog de schuld van te moeten dragen.  Maar zoals je al zei, het denken en het voelen is wat anders.  Ik hoop in ieder geval dat je je snel beter voelt en wens je veel sterkte.

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 10:51

Assalaam alaykoum wr wb, oegti,

Lieve zuster, in de Islam. Dit wat jou is overkomen, is vreselijk, dat je misbruikt bent, kan niemand goe praten, je moet jezelf de schuld daar niet van geven. Degene die je dit heeft aangedaan, dat bestraft worden, moge Allah swt hem leiden!

Zuster, Islam bestaat niet alleen uit maagd zijn, Islam is niet gebaseert op dat pilaartje, Islam heeft andere belangrike pilaren waar het op steunt. Je kent die, probeer die te praktiseren en weet dat wanneer je berouw (Tauwbah) toont, Allah swt vergevingsgezind is. Allah swt vergeeft mensen, en van vele mensen kan je dat niet zeggen. Moet je nagaan, de Almachtoge is Barmhartig en mensen nemen daar geen voorbeeld aan. SubhanaAllah.

Lieve oegti, als jij 1 armlengte naar Allah swt sterkt, zal Allah naar je toe komen rennen.

Omarm de Islam, kwel jezelf niet met de gedachte, want Allah is Barmhartig.

Je zuster

P.S Zuster, Allah swt vergeeft zelfs zusters waarbij geen misbruik in het spel is, zolang ze tauwbah hebben verricht en niet meer in herhaling vallen. Laat je niet Leiden, door de haat van velen, doordat ze beweren dat Allah swt je niet meer zal accepeteren. Kijk naar al onze bekeerde zusters, die daarvoor met de motto 'leve de lol' hebben geleefd, ook zij zijn inshaAllah vergeven.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 11:06

 

Kimmie mijn complimenten voor je reactie...ben er blij mee....

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 11:44

aslam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

proficiat voor het antwoord van Kimmie..

goede vrouwen zijn er voor goed mannen!!

InshAllah zal je een man krijgen die het wel begrijpt,en die je gaat helpen om die vreselijke ervaring te vergeten.Inderdaad zijn de 5 pilaren van de Islam het belangrijste.Ook is het belangrijk om van je schuldgevoel af te komen,en om de nare ervaring te kunnen verwerken.Oghtie,je hoeft niet bang te zijn...Vertrouw op Allah,hij weet het beste...en een vrouw die goed in haar geloof staat is het belangrijkste voor een man.en weet 1 ding:

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
miss angel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:38

 

 

Precies!

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2004 om 14:49

salaam

vind ik ook!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Tob't Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2004 om 23:10

Dank jullie wel zusters.

Ik zal onthouden wat jullie me hebben gezegt, en ik moet gewoon wat aan het gevoel doen.

Wa3alaikom assalam

Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 19:33

Salamalikoem Tob't,

Het is naar mijn mening geen enkel probleem om Moslim te worden zonder dat je maagd bent. Ik was ook geen maagd meer toen ik Moslima werdt. Allah is barmhartig en zal je alle zonden vergeven. Hij weet tenslotte alles. Ook dit vreselijke verdriet wat jou is aangedaan. Ik heb een beetje een persoonlijke vraag aan je. Als die niet wil beantwoorden begrijp ik dat best. Ben jij erg gelovig of met het geloof bezig gegaan nadat jou al die pijn is aangedaan? Bij mij is dat namelijk wel het geval. Ik zat in een diep dal en ben door middel van met de Islam bezig te zijn uit dat diepe dal gekomen. Marchaallah. Sterkte met alles en hoop dat je gauw Moslim(a) wordt.

Groetjes Layla-amin

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.