Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenkan iemand mij mss raad geven?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abd-ELAZIZ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Onderwerp: kan iemand mij mss raad geven?
    Geplaatst op: 18 februari 2004 om 10:28

asalamoe alaikom

ik ben een jongen van 16 uit belgie, ik ben nu een paar maanden dag en n8 met de koran en de islam bezig en dat heeft me heel extreem gemaakt, ik praat heel veel met 'christenen' en met mensen die 'getuigen van jehova' zijn. En als ik met die mensen praat dan heb ik het gevoel dat er iets doordringt en voel ik mij meestal goed, maar zij zijn het probleem echter niet. het probleem is als ik met mijn klasgenoten praat dan voel ik soms van die steken in mijn hart omdat ze allemaal ongelovig zijn. Zij geloven in niks anders als de wetenschap. Ik volg op school een wetenschappelijke richting en heb gemerkt dat de wetenschap overeen komt met de wetenschappen in de koran en dat vertel ik die mensen dan ook. Het probleem is dat ze in de evolutietheorie van charles darwin geloven, alhoewel het een theorie is met enorm veel gaten. Ik geloof er persoonlijk niet in omdat het niet volledig is en omdat er in de chemie wetten zijn die de theorie tegenspreken, en vooral omdat ik in allah S.W.T geloof. Nu wil ik weten of ik door moet gaan met gaten zoeken? of dat ik die mensen moet negeren? want die mensen doen mij soms twijfelen in mijn hart (en dat maakt mijn imaan heel zwak) omdat er heel veel zijn die in de evolutietheorie gelooft en dan voel ik mij zo alleen en dom en wordt ik bespot(als er ene mij 100 procent gelijk gaf zou deze twijfel verdwijnen). Ik weet dat ik gelijk heb maar als ik dat niet van meerdere mensen hoor dan voelt het niet alsof ik gelijk heb. Dit heeft zo veel invloed op mij gehad dat ik niet meer naar school wou gaan. Ik wou voor islamleraar gaan ofzo maar mijn pa zegt dat ik islam thuis moet doen en wetenschappen op school. Ik heb dus geen keus. Kan iemand mij mss vertellen wat ik moet doen om deze twijfel uit mijn hart te verbannen.

sorry dat het zo een lange tekst is ik heb het nochtans zo kort mogelijk gemaakt

asalamoe alaikom

 

abd-ELAZIZ
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2004 om 10:59
Walaikoem Salaam,

Je staat nooit alleen. Als jij de mensen over de Islam verteld, dan zal Allah(S.W.A.) je daarbij helpen Inshallah.

Je bent zeker niet de enige die zich alleen voelt wanneer hij/zij over de Islam praat. Ik heb dit op school ook veel meegemaakt. De meeste jongens die ook Moslim(ALAHO ALEM) zijn, lieten mij zelfs in de steek. Maar ik weet dat ik de waarheid sprak/spreek. Waarom omdat ik met heel mijn hart en ziel hou van de Islam en erin geloof. En je staat nooit alleen....Je practiserende broeders/zusters staan Inshallah allen achter je.

Het is goed om dau3a te doen. Mijn mening/raad is dan ook om door te gaan met het vertellen over hoe de Islam erover denkt. Dan kunnen ze later nooit beweren dat ze het niet hebben kunnen weten. En Inshallah zullen de ogen van enkelen geopend worden. GEEF NIET OP!!!

Of je een andere opleiding moet gaan volgen, weet ik niet...je zegt zelf dat veel wettenschappelijke dingen die jij leert in strijdt zijn met wat de Koran erover zegt.

Ik citeer:"Ik wou voor islamleraar gaan ofzo maar mijn pa zegt dat ik islam thuis moet doen en wetenschappen op school."

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens(wil je vader niet tegenspreken maar doe dit toch, sorry..). De Islam zit Inshallah in je, het is je kaart met de juiste route erop aangegeven....neem het dus mee, waar je ook naar toe gaat..Inshallah zul je niet verdwalen

WASSALAAM

JE BROEDER IN ISLAM
NAK4LIFE



Terug naar boven
yoyo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2004 om 11:07

assalaam alaikum

in de naam van allah de barmhartige de genadevolle,

je hebt gelijk het is moeilijk , maar blijf standvastig.

zoals de qoeraan al qariem zegt

biesmielahi rahmaani rahiem

wal asr

innal insaana la fi gusr

illa-l-ladina amanu wa amilu-s-salihati

wa tawasaw bil haqqi

wa tawasaw bi sabr.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2004 om 11:15
In eerste instantie geplaatst door yoyo

assalaam alaikum


in de naam van allah de barmhartige de genadevolle,


je hebt gelijk het is moeilijk , maar blijf standvastig.


zoals de qoeraan al qariem zegt


biesmielahi rahmaani rahiem


wal asr


innal insaana la fi gusr


illa-l-ladina amanu wa amilu-s-salihati


wa tawasaw bil haqqi


wa tawasaw bi sabr.



In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Bij de tijd.

Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.


*****

En Allah zal zeker degenen helpen die Hem helpen (door Zijn godsdienst en Profeet te helpen).
(Soe rat al-Hadj: 40)

*****

�O jullie die geloven, indien jullie Allah helpen (door Zijn godsdienst en Profeet te helpen), zal Hij jullie helpen en jullie voeten standvastig maken. Maar voor degenen die ongelovig zijn, vernietiging is er voor hen! En Hij (Allah) doet hun werken verloren gaan.�
(Soerat Moehammad: 7)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2004 om 11:31

Asalamoe 3alaikoem warahamtoelahi wabrakatoehoe,

Mijn broeder!! Ik ben trots op je wallah! Blijf vooral zo doorgaan inshAllah met het onderzoeken van je geloof, want de enige die jou die twijfels doet laten ontstaan is de sjitan, en wij moeten sterker dan hem zijn, daarom moet je door blijven vechten voor jou imaan. Voer je binnenste jihad tegen de vervloekte duivel, blijf de koran lezen en blijf du3a doen...InshAllah zal Allah swt je bij elke discussie begeleiden...InshAllah...ik sta in ieder geval achter je..dus bij elke discussie die je voert, en je voelt je eenzaam...weet dan dat je niet eenzaam bent..al je broeders en zusters zijn bij je, en het belangrijkste... Allah swt is bij je..Hij is trots op je... en kijkt op je neer...

Gair inshAllah mijn broeder in de islam...

Wa alikoem salam warahamtoelahi wabarakatoehoe...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
ines Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2004 om 21:21

salaam mijn broeder

Als ik je een goede raad mag geven dan zou ik zeggen, blijf zo verder doen, je wordt heus rijkelijk beloont als je jouw imaan sterker maakt door te zoeken, zoeken is de sleutel tot een heel grote beloning. En je geloof dat doe je overal niet alleen thuis, dat neem je overal mee. Blijf geloven, geef niet op, zeker niet omdat de koefar je doen twijfelen. Wat weten zij nou???? Ik zou zeggen, blijf zoeken naar die gaten, dat geeft eens te meer bevestiging dat jou geloof in Allah swt juist is en dat de wetenschap faalt! Ma sha allah! Ik bewonder je, maar blijf standvastig. En een job als islamleraar is niet slecht, maar ik zou het niet doen als je er niet zelf van overtuigd bent. Je moet iets doen omdat je het wil, omdat het je boeit en omdat je een verschil wil maken. Maar laat je vooral niet afbreken door de koefar, we moeten al genoeg slikken en als ze door onbenullige spreuken jou aan je imaan doen twijfelen dan is het toch wel ver aan het komen. Dit is althans mijn mening, maar Allah swt weet het beste

Ma'asalama fie amanilah oeghtek fie dien Ines

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2004 om 07:47

Assalaam alaykom wa Rahmatullah wa Barakatuuh, broeder in de Islam,

MashaAllah, SubhanaAllah..beste broeder in de Islam, Moge Allah swt je belonen, inshaAllah.

Mijn advies is om zo door te gaan, maar het heeft een grens, want hoeveel bewijzen je ook aanhaalt, ze blijven doof, stom en blind. Op een gegeven moment moet je het loslaten. Je gelijk hoef je niet bij de ongelovigen te halen, want het beste is een nutteloze discussie uit de weg te gaan, ook al heb je gelijk. De profeet (vzmh) kon de mensen niet bekeren, zelfs zijn ogen oom. het is aan Allah swt. Dus beste broeder, hoe jong je ook bent, weet dat Allah swt je niet alleen laat, ook al voel je je soms zo.

InshaAllah beloond Allah swt je met Jennah el Firdaus

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2004 om 15:01

Asslamoe'alaikoem

 

Masha'Allah ,jouw sterke geloof is opvallend. Het is duidelijk dat je van de Islam houdt ,Alhamdoeli'Alllah. Waren er maar meer mensen zoals jij.

Wat betreft de steken in je hart omdat de anderen ongelovig zijn kan ik je zeggen dat indien Allah (swt) het wou zouden alle mensen geloven. Dus probeer om jezelf niet te laten lijden o.w.v. hun ongeloof .Ga verder met hen uit te nodigen naar de Islam ,maar probeer het misschien op een andere manier.

Wat de evolutieleugen van Darwin betreft moet je beseffen dat je vecht tegen een sterk systeem dat de jongeren al jarenlang bombardeerd met deze leugens.Voor die klasgenoten is de theorie een feit zoals de rest van wat ze leren. Je moet zeker niet stoppen met school ,dit is wat de duivel wil. De duivel wil je weghouden van die klasgenoten omdat je ze weleens zou kunnen leiden naar het rechte pad inscha'Allah.

Om meer bewijzen te hebben tegen de leugen van de evolutietheorie verwijs ik naar de volgende link.Het is wel in het engels ,je kan ook naar filmpjes kijken.

http://www.harunyahya.com/c_refutation_darwinism.php

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2004 om 06:31

Salaam aleikom broeder,

Ik vind het goed dat je de islaam gaat bestuderen en ins-allah islamitsche leraar wordt. Ik heb dit ook hetzelfde meegemaakt: veel zeggen dat ik de hoofddoek aandoe voor mij ouders maar dat is niet zo en dat ze mij lelijk vinden maar ik doe dit voor Allah (swt) en ik geloof in hem en niet wat anderen mensen zeggen tegen mij. ik zelf ga ik met een vriendin die  nederlandse is de islam bestuderen. Soubhannaallah en ins-allah zei ze tegen mij dat ze graag wilt bekeren. dus kijk is hoe barmhartig Allah is. ik heb daarom ook presentatie over de islam gehouden, die me ook boeit, ik lees ook de koran, en gaf ook islamitsche les aan kinderen. ins-allah en vergeet niet dat je alleen op Allah kan vertrouwen. hij is de sterkste. en vertel aan mensen hoe de Islam is. ik vertel het ook aan mij klasgenoten die een ander geloof hebben als mij. ik wil ze niet Kafir noemen dit is de taak van Allah. ik beoordeel ze niet daarom zeg ik ander geloof.

en ins-allah wat voor goede beslissing je neem Allah staat achter je, ik doe zelf ook secretaresse opleiding en ins-allah ga ik lerarenopleiding doen iets met goddienst of maatschappij.

 

Salaam aleikom: munira

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.