Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenshahada

 Post Reply Post Reply
Schrijver
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Onderwerp: shahada
    Geplaatst op: 06 maart 2004 om 13:20

weet iemand,

 

als je de Shahada heb gedaan he ....  je dus volledig heb bekeerd,

in de ISlam ... is het dan mogelijk, is het dan ... "toegestaan" om zeg maar je in dit geloof te laten "wennen"... dus die gebeden en alles, de feesten en het vasten, om dat "in stapjes te doen" dus opbouwen ... niet meteen alles te gaan doen?

dat lijkt me persoonlijk, als een netbekeerde oowk erg moeilijk nog, eerst moet je je weg vinden hierin lijkt mij,

maar kan dat ook ?

Terug naar boven
llyas Sr. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 13:42
Assalamoe Alaykoem rebecca
ja hoor ik ben twee jaar geleden bekeerd en begrijp ook niet alles. moslim zijn is een leerproces die je leven lang duurt
Alaykoem salam
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 13:47

asallam aleikum,

Allah(s.w.a) heeft Zijn religie vervolmaakt en het voor Zijn dienaren makkelijk gemaakt.het is juist de bedoeling om rustig aan te doen!Vooral in het begin...je geloof en liefde voor Allah(s.w.a)moet nog groeien...en hoe groter je liefde voor Allah wordt,hoe meer je bv.gaat bidden,en je geloof practiseren.Dus je hoeft nu nog geen 5 keer per dag te bidden..je begint met volt te houden om bv 1of 2x per dag te bidden.Je kan de belangrijkste soerah (al Fatihah)leren..dan ga je bidden met de (fonetische)tekst voor je op de grond.Het is ook van belang om het in het nederlands goed te leren,om te weten wat je zegt,en of jet het er natuurlijk wel mee eens bent..Verder zou ik je aanraden om je te verdiepen in de 5 pilaren van de islaam,waarop de Islaam gebaseerd is.Ook belangrijk>>grote wassing voor als je net bekeerd bent,en verder van belang bij bepaalde omstandigheden,en voor het gebed zou je woedoe moeten doen,de kleine wassing.Daar heb je voorlopig wel ff zat aan...Op de site van dit forum (www.islaammail.com)vindt je al veel informatie... ook zijn er meerder sites met voorbeelden (plaatjes)van het gebed.ook op mijn eigen site vind je de basis van Islaam...Mocht je nog vragen hebben,stel ze gerust,of stuur een private message..

ehh... je bent toch niet'stiekum' bekeerd?

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 14:01

neej hoor, hahaha, ik heb me nog niet bekeerd, nog niet de Shahada uitgesproken, alleen gek genoeg, voel ik soms gewoon echt de drang om die zin uit te spreken, alleen weet ik niet ... denk ik echt niet dat ik er klaar voor ben.

 

mensen die het begrijpen,

OF die zelf ook BEKEERD zijn.... weten jullie dan ook misschien of die drang een soort van "teken" is van ... oowk al ben je er niet klaar voor, als je het zo voelt, moet je het doen? of zou het gewoon nog onzekerheid en standvastigheidsverlangens zijn ?

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 14:45

salaam

ja,rebecca,ik had op een les van filosofie gehoord dat de mens interesse heeft in een object(iets)in zn trenssendentie,dat wil zeggen,dat als je iets niet kent,en gn controle of manipulatie erop kunt oefen,dan wordt dat ding zeer waardevol,en je wilt het meer en meer krijgen,

nou op gebied van religie denk ik toch wel dat het een soort teken is, want jij bent in een fase van het zoeken naar de spirituele vervollediging(zal ik maar noemen,)

dus wees niet meer onzeker,want onzekerheid is niet nodig mits dat je het ware geloof gaat adopteren!

inshallah khayr!!

wallahou alem

wassalaaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.