Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

tijdstip voor chatten

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: tijdstip voor chatten
    Geplaatst op: 15 maart 2004 om 07:23

Asalaamoe alaikum oegty�s en aghie�s

Vaak als ik online ben op islaam.nl is er niemand op de Chat,

Terwel als je op de Chat bent sneller en makkelijker kan discuseren vind ik zelf

Mijn vraagje is nu of we er een bepaalt tijdstip van maken laat maar zeggen 20.00 en dan over een onderwerp discuseren inshallah. Ik wil daar graag reacties over inshallah!!

Ik hoor het wel inshallah

 

Wailikum asalaam

Jullie zuster in islam najiha

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2004 om 08:59

Elselaam alaikoem

Jah dats inderdaad makklijker  ik ga mee akkoord

 

wassalaam


Terug naar boven
ti_aspettero Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ti_aspettero Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2004 om 11:34

     

 ik ga er ook mee akkoord

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 maart 2004 om 12:35

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik denk dat je eerst beter kunt kijken waarom mensen niet naar de chat komen. Je kan vele redenen bedenken waarom mensen zich niet echt aangetrokken voelen door de chat.

Ik moet toegeven dat het altijd erg rustig is op de chat. Ik persoonlijk zou het een goed idee vinden als er bijv, lezingen zouden worden gegeven (jammer dat het geen voice-chat is), of als er mensen op de chat aanwezig zouden zijn die het een en ander afweten van de Islam. Zodat je mensen altijd kunt corrigeren (mocht het nodig zijn). Gayr Incha'Allah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:52

marokaantje daar heb je gelijk in maar als ze niet willen chatten hoeven ze niet te komen maar inderdaad als we nou een vast persoon aannemen die dan mee discuseren laat maar zeggen ik zou het wel willen dat ik dan de hoe zeg je dat de euhhh(sorriej kom er ff niej op) maar dat ik dan laat maar de baas van de chat ben het klink nu een beetje dom maar ik ben die naam kwijt net zo iets als op marokko.nl maar ik hoor het wel

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 06:04

Wat mij wel leuk lijkt, is dat als iemand over een bepaald thema wil chatten, hij dat overdag even meldt in dit topic (of ergens anders), zodat de ge�nteresseerden dan s avonds kunnen komen (of op een ander afgesproken tijdstip)...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 06:13

Elselaam

Kimmie heeft gelijk is handig voor diegene die wat van die onderwerp weten of willen weten dat ze daar ook heen gaan en dus wil ik hierbij een onderwerp voorstellen voor vanavond 17 maart 2004 om 19:00 uur inshalaah en het onderwerp gaat inshalaah over de SALAAT,KORAN en over de de moslims in Nederland.


Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 07:16

Asalaamoe alaikum

ik help jullie graag een handje mee dan beginnen we vanavond

17 maart �04

18.00=> iets over ons zelf (voor de gene die dat willen)

18 maart �04

18.00=> het leven van mohammed saws

19 maart �04

18.00=> de baard voor de man en de hoofddoek voor de vrouw

20 maart �04

18.00=> het leren van koran

21 maart �04

18.00=> de dag des oordeels

22 maart �04

18.00=> de dood het graf en het hiernamaals

23 maart �04

18.00=> over de dadjaal(anti christ)

 

hier heb je dan iets voor een weekje ongeveer en als de week voorbij is komen er inshallah nog  meer bij dat zal ik dan doen maar wie mij wil helpen marhaban

 

wailikum asalaam war�hmattoelah

jullie zuster in islam najiha

(p.s ik heb ook een islam quiz wil ik er ook wel op doen als er veel online komen inshallah)

vragen door mij en me zus bedacht over de islam

 ik zeg er ook nog ff bij ik zal er nu niet bij zijn omdat ik thuis een internet verbod heb maar inshallah  vervalt die binnenkort en dan ben ik er wel inshallah om 18.00

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 07:52

Assalamoe'alaikoem

Ik wil de discussie hier niet verpesten. Maar is het wel toegestaan om te chatten, vooral als er mannen en vrouwen zijn?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Almoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Almoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 08:09

Salaam oe alikoem

Ik vind het eigenlijk geen goed idee
Ten eerste omdat jongens en meisjes met elkaar praten
En waar meisjes en jongens samen zijn...Dus ook via een beeldscherm door chatten..
Dan is sjaitaan de derde persoon..
Er zijn dan altijd onzedelijkheden zijn....

IK kan begrijpen dat sommige het niet met me eens zijn....
Je zou dan kunnen zeggen, dat je alleen maar over de Islam praat...
Maar geloof mij maar dat er jongens en meiden zijn die daar HELEMAAL niet voor komen..
Maar juist voor het tegenover gestelde

Ik vind dat een jongen en een meisje helemaal geen contact horen te hebben...
Alleen in sommige gevallen.... Als het ECHT over de Dien Islam gaat..Dan oke..Maar anders niet

Als ik met een jongen contact heb via MSN of E-mail en ik merk dat het de andere kant op gaat... Dat Allah (SWT) er niet mee tevreden zal zijn.. dan zet ik er een punt achter.. Als je een over het geloof praat dan is het geen probleem...DAT VIND IK...  Dus afschaffen met chatten....
DAt is alleen de deur die lijdt tot onzedelijkheden en geen schaamte....

Wa3a alikoem asalaam
Ugt Fie Dien

Berecht jezelf v��rdat je Berecht wordt...
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 04:35

asalaamoe alaikum daar heb je voor een deel wel gelijk in maar wij/ik heb nu een lijst gemaakt over wat de onderwerpen zijn en zowiezo en man en vrouw mogen wel chatten als de intensie schoon is zo niet dan moet ie er voor zorgen dat het niet de verkeerde kant op gaat of een derde persoon bij je hebben dit heb ik te vertellen want ik vind het jammer dat je zo over je moslim broeders en zusters denkt omdat je ze niet vertouwd als ze elkaar willen leren kennen laat ze dan en zo niet dan moet je er maar niet aan beginnen

wailikum asalaam war'hmatoelah jullie zuter in islam najiha

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2004 om 04:45

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

In eerste instantie geplaatst door Almoslim

Salaam oe alikoem

Ik vind het eigenlijk geen goed idee
Ten eerste omdat jongens en meisjes met elkaar praten
En waar meisjes en jongens samen zijn...Dus ook via een beeldscherm door chatten..
Dan is sjaitaan de derde persoon..
Er zijn dan altijd onzedelijkheden zijn....

IK kan begrijpen dat sommige het niet met me eens zijn....
Je zou dan kunnen zeggen, dat je alleen maar over de Islam praat...
Maar geloof mij maar dat er jongens en meiden zijn die daar HELEMAAL niet voor komen..
Maar juist voor het tegenover gestelde

Ik vind dat een jongen en een meisje helemaal geen contact horen te hebben...
Alleen in sommige gevallen.... Als het ECHT over de Dien Islam gaat..Dan oke..Maar anders niet

Als ik met een jongen contact heb via MSN of E-mail en ik merk dat het de andere kant op gaat... Dat Allah (SWT) er niet mee tevreden zal zijn.. dan zet ik er een punt achter.. Als je een over het geloof praat dan is het geen probleem...DAT VIND IK...  Dus afschaffen met chatten....
DAt is alleen de deur die lijdt tot onzedelijkheden en geen schaamte....

Wa3a alikoem asalaam
Ugt Fie Dien

Ik snap niet echt wat jou punt is. Ik bedoel chatten over de islam...is toch hetzelfde als forumen over de islam. Alleen gaat  chatten sneller...

Maar ik zelf heb het niet zo op chatboxen.

Ik vind forums veel beter omdat je da rustig na kan denken, wat dingetjes opzoeken, en alles overzichtig is. Tijdens chatten schieten al die regels over het scherm en voor je wat wil antwoorden op een zin, zitten er allang weer zoveel reacties tussen van andre mensen.

Ik heb er niks tegen voor degene die het wel doen, maar ik blijf bij forum. hihi

Bovendien lig ik om zes uur allang in mijn bedje....grapje hoor...

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
Suraima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Suraima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 15:44

saleimoe eileikoem

hoe bedoelen jullie met chatten?

is dat wat ik nu aant doen ben berichte sture?

graag antwoord schoukran

eileikoem salaam

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door Almoslim

Salaam oe alikoem

Ik vind het eigenlijk geen goed idee
Ten eerste omdat jongens en meisjes met elkaar praten
En waar meisjes en jongens samen zijn...Dus ook via een beeldscherm door chatten..
Dan is sjaitaan de derde persoon..
Er zijn dan altijd onzedelijkheden zijn....

IK kan begrijpen dat sommige het niet met me eens zijn....
Je zou dan kunnen zeggen, dat je alleen maar over de Islam praat...
Maar geloof mij maar dat er jongens en meiden zijn die daar HELEMAAL niet voor komen..
Maar juist voor het tegenover gestelde

Ik vind dat een jongen en een meisje helemaal geen contact horen te hebben...
Alleen in sommige gevallen.... Als het ECHT over de Dien Islam gaat..Dan oke..Maar anders niet

Als ik met een jongen contact heb via MSN of E-mail en ik merk dat het de andere kant op gaat... Dat Allah (SWT) er niet mee tevreden zal zijn.. dan zet ik er een punt achter.. Als je een over het geloof praat dan is het geen probleem...DAT VIND IK...  Dus afschaffen met chatten....
DAt is alleen de deur die lijdt tot onzedelijkheden en geen schaamte....

Wa3a alikoem asalaam
Ugt Fie Dien

A Selaam oe Ale'ykoem Oegti,

Meet jij niet met twee maten nu? Op het forum zitten we ook met jongens en meiden door elkaar. Ook hier praten we als het ware met elkaar. Ik zie het verschil niet in of je nu meteen een reactie krijgt (chat), of een dag later (forum).

Ik heb misschien een erg "vreemde" denkwijze, maar ik vind het juist veel prettiger om op chat gedachtengangen uit te wisselen.

Ik had ook al een keer een discussie met iemand die beweerde dat je alleen in het bijzijn van een mahram mocht chatten (?) Sorry, maar dat vind ik wel heel erg overdreven!

Kijk, je hebt chat en je hebt chat! Hangt van je intentie af: Kom je op chat om afspraakjes te regelen? Of kom je erop om kennis te vergaren en uit te delen?

Chat-Ze

Wa Ale'ykoem a Selaam

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aghi fi dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aghi fi dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 04:45
salaamo alaykom

sorry dat ik nog zo laat antwoord maar ben lang niet meer op deze site geweest. maar is goed ik zal met de wil van ALLAH aanwezig zijn.
chayr insha allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 04:50

Salaam

Ik ken een jongen die vroeger een uitzonderlijk goede moslim was. Maar daarna is hij begonnen te chatten en dan is hij helemaal bergaf gegaan. Dus ik denk dat chatten geen goede zaak is. En forum is volgens mij anders. Je kan het vergelijken met een openbare krant waar iedereen artikels op kan zetten met het verschil dat je kunt reageren. Er is een moderator die alles in de gaten houdt en het is veel gecontroleerder dan de chat.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 05:21

Kunnen we niet afspreken dat de mensen die chatten w�l goedkeuren gewoon om 20:00 komen en de rest die het n�et goedkeurt, gewoon niet komt? Dan hebben we dat iig geregeld en kunnen jullie over het goed of slecht zijn van chatten hier verder discusseren.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Bint Oel Islaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bint Oel Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 05:56

Asalaam aylaykoem wa rahmatoellaheo Wa Barakatoehoe

Aller eerst mijn dierbare broeders en zusters in islaam hoe gaat het met jullie en met jullie naasten, inschAllah.

Chat is ook een ideale manier om da'wa. 

Contact maken via internet moeten geschieden binnen de grenzen van de islam.

Wa allahoe ahlam

Masalaam

Bint Oel Islaam, Hanane

 

 

Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 10:16

salaam,

 

Ik wou even reageren ook al is het zo laat. om te beginnen een duivel komt als een man een en vrouw allen zijn in een een plaats dan is de derde de sjaitaan en ni als er een hele groep mensen zijn. En d'r bij je ziet elkaar ni dat is al een voordeel. Maar u Layla hebt gelijk dat is ni toegelaten in de Islam dat jongens en meisjes samen praten. Maar hier wil men praten over de Islam en ik geloof dat er alleen seriuse mensen gaan discusieden en als er iemand en andere kant op wil moet deze buiten gezet worden.

 

sallam al-alykoum

Terug naar boven
oussama abdella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oussama abdella Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 17:48

oke inshalaah zal ik ook komen naar de chat  maar als het de verkeerde kant op gaat dan zullen we de mensen die eerst hier heen kwamen op TMF.NL tegenkomen dus dat schiet ook niet zo veel op dus wat ik nou wil zeggen is dat er eerst een soort leider van de chat moet worden aangewezen om op alles te letten zodat er geen negatieve  gevolgen zullen komen

inshalaah zijn jullie het met me eens zo niet dan wil ik het horen.salaamohalaikom wa rahmatulah hi wa barakaatu,broeder oussama

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 16:07

Ik ben er nu toevallig en ik zie heel veel mensen online, maar niemand op de chat!! Als je opt forum bent, probeer er dan een gewoonte van te maken gelijk de chat aan te klikken!!

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2004 om 14:08

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(Hallo, voor de overige)

Ik vraag me af wanneer ik eens iemand zal treffen op chat......

Ik ben in ieder geval nu op chat, dus wie wilt komen...jullie zijn allen van harte welkom ;-)

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2004 om 14:21
Helemaal niet, wij zijn er wel maar jij niet
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 03:12

Assalaam alaykoum zusters en broeders,

Vraag je af, of het werkelijk nodig is om te chatten. Ik denk dat je je tijd vaak aan iets beters kan besteden. Voor vragen waar je direct een antwoord op wil, noodzakelijke vragen, je kan je altijd richten tot een Imam, een vrouw van de Imam, er is altijd wel iemand in je omgeving die een antwoord weet. Zoek het op, door niet de mening van anderen te gaan vragen.

Niet te vergeten: Wij vergeten vaak het boek dat in onze boekenkast staat, DE KORAN. Daar heb je geen chat of iets dergelijks voor nodig.

FiaminAllah jullie zuster

P.S Ik gebruik dit forum om de ander te begrijpen. De mens van nature boeit me al en waarom hij/zij bepaalde keuzes maakt etc.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum zusters en broeders,

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu Zuster.

Vraag je af, of het werkelijk nodig is om te chatten. Ik denk dat je je tijd vaak aan iets beters kan besteden. Voor vragen waar je direct een antwoord op wil, noodzakelijke vragen, je kan je altijd richten tot een Imam, een vrouw van de Imam, er is altijd wel iemand in je omgeving die een antwoord weet. Zoek het op, door niet de mening van anderen te gaan vragen.

Het klopt als je zegt dat het niet altijd nodig is om te chatten, om eerlijk te zijn is het eigenlijk helemaal niet nodig. Ik bedoel het is geen eerste levensbehoefte of wat dan ook. Ook is het zo dat je inderdaad je tijd vaak aan iets veel beters kunt besteden, maar dat kun je ook zeggen over het forum! In plaats van op het forum zitten andere nasee7a te geven en zelf kennis opdoen, kun je cursussen volgen en boeken lezen en je erin verdiepen. Maar beiden zijn zeer van belang. Laten we kijken naar de betekenis van Soerat al 3asr.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.

Als je iemand de fout in ziet gaan dan geef je deze persoon nasee7a, een verbetering, dit is jouw plicht als moslimzijnde. Dus op de chat zitten en aan da3wah fi Sabilillaah doen is in mijn ogen geen kwalijke zaak, oua Allahoe a3lam.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Voor bepaalde mensen is het moeilijk om een Imaam of de vrouw van de Imaam te benaderen, dan heb ik het voornamelijk over niet-Moslims, en ik vind dat we ook daar rekening mee moeten houden! De realiteit leert ons vaak dat er niet altijd iemand is die een "goed antwoord" kan geven op je vraag, dan spreek ik vanuit eigen ervaringen..

Niet te vergeten: Wij vergeten vaak het boek dat in onze boekenkast staat, DE KORAN. Daar heb je geen chat of iets dergelijks voor nodig.

Eerlijk is eerlijk, de Quraan is vaak moeilijk te begrijpen. Ikzelf schakel zeer vaak Tafsier (Quraanuitleg door geleerden) in, en ik kan je vertellen dat dit beter is dan dat je de Quraan leest zonder te weten wat je leest. Laat ik een beeld schetsen van hoe de chat hierbij een belangrijke rol kan spelen.

Je komt op de chat je discusseert over een bepaald onderwerp. Iemand haalt een vers aan die verkeerd wordt geinterpreteerd. Jij kan vervolgens nasee7a geven door de persoon Tafsier van al3oelamaah te tonen, en te vertellen wat er werkelijk met die vers bedoelt werd.
Slechts een klein onzinnig voorbeeldje hoor, wou alleen laten zien dat chat niet alleen een plaats van fitnah is, oua Allahoe a3lam.

FiaminAllah jullie zuster

hayaakieAllah,

Umm `Aqeelah

P.S Ik gebruik dit forum om de ander te begrijpen. De mens van nature boeit me al en waarom hij/zij bepaalde keuzes maakt etc.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:19

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik sluit me aan bij mijn zuster Fi Dien Juwairiyah.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.