Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotengeknuffeld worden door een jongen???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Onderwerp: geknuffeld worden door een jongen???
    Geplaatst op: 31 maart 2004 om 05:17

hi

Ik vind dat het wel als pesten bedoeld kan zijn..maar dat weet de topic start(s)ter het beste.Als jij zegt dat je niet mag geknuffeld worden door jongens omwille van je geloof,heb je kans dat jongens je daarom juist proberen te knuffelen,om je te pesten.Al was ik vroeger geen moslima,ik hield ook niet van dat lijfelijk gedoe.(genegenheid).Ik liet dat ook heel duidelijk merken..toen..en nu nog steeds.Bij mij is het dus meer een persoonlijk iets dan dat het is omdat ik moslima ben.Nou twijfel ik ook of puberjongens je knuffelen om genegenheid of om andere redenen..

knuffel van Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 12:29

Hoi Zahra,

het zal inderdaad niet altijd om genegenheid in de strikte zin gaan, maar toch wel zeker om positieve gevoelens.  Het lijkt mij heel sterk dat ze knuffelen met mensen die ze niet leuk vinden, het betekent voor hen tenslotte ook iemand binnenlaten in hun persoonlijke ruimte...  Maar inderdaad, dat weet de topic-startster het beste en ik bedoelde ook niet dat ze zich moet laten knuffelen als ze dat niet wilt  Wat ik wou zeggen, was dat knuffelen in 99% van de gevallen niet slecht bedoeld is en er niet dadelijk agggresief op gereageerd moet worden...

Groetjes van een professioneel knuffelbeest

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 12:39
Ze willen gewoon knuffelen met meisjes die ze een 'lekker wijf' vinden, denk ik. Da's tenminste mijn ervaring.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 10:14

Salaam

Persoonlijk denk ik ook dat er slechte bedoelingen achter zitten ,maar of dit zo is of niet, het blijft verboden. Het is niet gepast om de eer van een moslima op zo een brutale manier te schenden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*OeGt Fi DiEn* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 12:34

Salaam Ouleikoum Oegt najiha

Je moet gewoon hard zijn tegen die (rot) jochies. Als ze naar je toe komen of je aanraken dan zeg je gewoon dat ze moeten 'opdonderen'. Sorry dat ik dat woord gebruik , maar ik maak me er zo boos om.Zijn het marokaanse jochies??

Jongens bij mij op school durven amper met mij te praten. Ze weten hoe ik in mekaar zit , dus laten ze me met rust.

 

Ik hoop dat Allah je hiermee zal helpen , inch-allah

Wa Salaam oueiloum

Je zuster in de islam

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 04:55

nee het zijn geen marokaanse jochies want a;s dat wel zo was geweest had ik t tegen me broer gezegt die gaat met veel marokaanse jongens om

maar het is al opgelost hamdoulillah de ene mag van mij niet meer tegen me praten lachen of zwaaien en helemaal niet meer aanreken en de andere heb ik nu ruzie mee omdat zijn broertje mij niet mag ofzo heel vaag

maar bedankt allemaal

walaikum asalaam najiha

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 16:26

integreren, incasseren... tjongejonge het blijkt weer heel moeilijk hieral... ik leer steeds meer in ieder geval...

misschien dat dit ook wel een van de redenen is waarom nu in Frankrijk een hoofddoekjesverbod geldt... daar ooit wel eens bij stil gestaan? dit voorgaande feit maakt me ook verdrietig dat mensen zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen...

 

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door aadtos

integreren, incasseren... tjongejonge het blijkt weer heel moeilijk hieral... ik leer steeds meer in ieder geval...

misschien dat dit ook wel een van de redenen is waarom nu in Frankrijk een hoofddoekjesverbod geldt... daar ooit wel eens bij stil gestaan? dit voorgaande feit maakt me ook verdrietig dat mensen zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen...

 

Beste Aadtos,

Ik begrijp jouw reactie niet helemaal! Wat heeft het wel of niet geknuffeld willen worden met integreren en al helemaal het het hoofddoekJES (heb een hekel aan aan die verklein (lees denigrerende) woordjes!) verbod te maken?!

Voor een Moslim(a) is het inderdaad verboden om iemand van een ander geslacht, die niet tot de mahram behoort, te knuffelen. Maar er zijn genoeg niet-Moslim(a)s die ��k niet geknuffeld willen worden door een ander! Dat kan verschillende redenen hebben: van smetvrees tot het onprettig ervaren wanneer iemand lichamelijk contact (op een dusdanige manier) maakt.

Ikzelf hou er ook absoluut niet van als iemand van het andere geslacht mij vastpakt en een knuffel wil geven. Dit heeft niet zozeer te maken met het principe dat ik Moslima ben, maar eerder het idee van dat anderen op geen enkele manier aan mijn lijf moeten komen, basta! Of het ze nu gaat om genegenheid of dat er een sexuele factor ten grondsl*g ligt, tis mijn lijf en als ik iets niet wil, gebeurt het ook niet!

Betekent dit nu dat ik niet goed/genoeg ge�ntegreerd ben?!

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Abdel22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 13:38
Je moet ze geen aanleiding geven om je te knuffelen. Als jij strak en streng uit je ogen kijkt durft geen enkele jongen bij je in de buurt te komen, geloof me, ben een jongen en ik kan het weten.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 14:47

op abdel22 reageer ik denk ik maar eens niet :)

ten eerste zien jullie het doel niet echt van mijn post... mijn post getuigt van meer maatschappelijk overzicht... en niet enkel het moslim-ego...
net zoals dat de maatschappij wordt verziekt door zieke architectuur wordt de maatschappij misschien nog wel meer overspoelt meer met kortzichtige en zelfzuchtige antwoorden. Al dan nu...

ten eerste vind ik dat sommige mensen zich in deze thread behoorlijk kinderachtig gedragen, waarbij vriendschappelijke intenties helemaal verkeerd worden begrepen. Is dit egoistisch ja of nee. Ik zeg van wel... je analyseert een andere cultuur niet (lees: doelgroep) , en je staat er ook niet voor open.

de kern van een goede samenleving is elkaar kennen en elkaar begrijpen waarbij ook de mens zelf centraal mag staan. Ruzie en oorlogen zijn meestal (zeker vanaf gelovige kant) op onbegrip en jalouzie en dus ook de vooroordelen jegens anderen. Iets wat ik op deze site veel tegenkom. Mensen die zelf geen eens een mening hebben en die tegen kritiek niet opgewassen zijn helaas...

elkaar kennen en elkaar begrijpen, het is zo ongelovelijk moeilijk... maar hoofddoekjes(vergeet niet dat dit voor mij niet heilig is) en de afstandelijkheid van moslims - zoals we in dit forum kunnen terugvinden - zorgen voor onbegrip in de samenleving. Moslims willen zichzelf maar in het beklaagdenbankje stoppen als zijnde zondebokken terwijl moslims zich ook zouden kunnen dragen als ��n van de vele culturen (lees: doelgroepen) in ons land, Nederland. Een andere mogelijkheid is om misschien "elkaar kennen en elkaar begrijpen" en geen geisoleerde groepjes vormen... ook op deze site wordt weer het bewijs geleverd... vooroordelen genoeg van veel moslims en moslima's veel onbegrip zorgt misschien wel voor een verdere breuk tussen Nederland en de moslim-cultuur.

In Frankrijk hebben ze door dat de nieuwe zakelijkheid nu onderdak biedt aan vele probleem gevallen die allemaal hun eigen cultuur claimen... ze hebben ook door dat dit de eenheid in een land ernstig aan kan tasten, staatsveiligheid in het geding misschien... en natuurlijk kun je het wel doen alsof het voor iedere moslima een zeer persoonlijke keuze is; ik kijk er als nuchtere Nederlander met zelfreflectie tegenaan alsof een hele cultuur zich aan het afschermen is tegenover de algemene cultuur... en de vraag is telkens of wij dit laten gebeuren...

In de bouwkunde leren we veel over grenzen en geen grenzen, ruimtes en referenties. Een hoofddoekje blokkeert inderdaad echt openlijk contact en zeker voor de algemene cultuur. Hier is dan ook sprake van een kwalijke zaak; Eenheid in een land is nodig om je land ook door te kunnen laten gaan. Dit forum deed mij eigenlijk ook pijn, pijn om te zien hoe mensen zich in hun onwetendheid afschermen van een andere wereld... en moeten wij juist niet blij zijn dat we net van de verzuiling af zijn?

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 15:43

Beste Aadtos,

Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag ! Ik stel hem dus opnieuw: ik ben inderdaad een Moslima dat niet door jongens/mannen geknuffeld wenst te worden. De voornaamste reden hiervoor ligt niet in het feit dat ik Moslima ben, maar om het feit dat ik gewoon niet van dat "plakkerige" gedoe hou! Genegenheid, liefde en vriendschap kan je ook wel op andere manieren uiten en verkrijgen. Zie het dus maar als iets ongewenst.

Welnu, ben ik om die reden niet goed/genoeg ge�ntegreerd?

verder:

In eerste instantie geplaatst door aadtos

Een hoofddoekje blokkeert inderdaad echt openlijk contact en zeker voor de algemene cultuur.

Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat ik het hier absoluuuuut niet mee eens ben! Je zou eens een dagje met mij moeten lopen, kijken hoe het "openlijke contact" en de sociale omgang met anderen is, van een dame met hoofddoek op.

Ik vraag me dan toch af of het nu aan de hoofddoek ligt, of aan de bekrompen mentaliteit van menigeen!

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 15:58

ehm ik zit in Amsterdam op school, en ik put op eigen ervaringen natuurlijk...

maar ik zou graag een stukje met je willen wandelen... en daar wel willen praten over levensbeschouwing en filosofie

mijn reactie is ook niet alleen op jouw stukje gericht, deels wel/deels niet maar dat is ook niet de opzet. De opzet is om naar een gehele cultuur te kijken en die te beschouwen. Ik denk dat het een verdere toekomst in de weg kan zitten, en vooral op de starre wijze die ik op dit forum constateer. Ja ik kom af en toe een moslim tegen die zich een stuk liberaler voordoet, en daar ben ik ook wel blij om... alleen iedere cultuur heeft zo zijn voor en tegens...

maar ik zou zoals ik al eerder zei: graag een dagje met je meelopen en discussieren, mits je je openstelt voor andere filosofieen... alleen dan zou ik je ook wel eens willen vragen om bijvoorbeeld een dagje mee te lopen met wat ik bijvoorbeeld de hele dag meemaak... :)

en trouwens om op je laatste stelling te reageren: het is een bekrompen reactie van beide culturen... en begrijpen elkaar niet... maar eh om maar een voorbeeld te noemen... tweede wereldoorlog.. de holocaust... dat wat daar gebeurde kan zo weer gebeuren... en daarbij wil ik je wijzen op het feit dat moslims over de gehele wereld zich wel in zo'n positie meten. maar het is ook de kern van het elkaar kennen en elkaar begrijpen dat je eigenlijk een nieuw maatschappelijk concept krijgt en geen concessies doet... alleen je hebt natuurlijk wel een bepaald moraal denk ik...

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2004 om 16:18

Beste Aadtos,

Toevallig ben ik ook een studente in Amsterdam

Ik ben trouwens van mening dat je geen algemeen beeld kan schetsen van een bepaalde groep. Elk mens is en denkt anders en dat zou tot een vertekend beeld kunnen leiden. Ik ben meer een persoon die naar iemand als individu kijkt, dat vind ik wat redelijker.

Ik zat laatst in de trein naar huis, toen er een (Nederlandse) jongen naast me kwam zitten. Hij studeerde psychologie en filosofie. Ik kende hem niet, maar voor we het wisten waren we verwikkeld in een erg prettig gesprek over de zin van het leven, onze kijk op de wereld etc etc.

Wat je zegt is enigszins wel waar: bekrompen gedachtengangen en houdingen komen van beide kanten. Maar zolang er wederzijds begrip en respect is, staat niets openlijk contact in de weg.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:36

als er wederzijds begrip en respect is... openlijk contact met veel moslims heb ik namelijk niet.. slechts met enkele... dus ik heb nog een lange weg te gaan

aad

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 15:46

Beste Aadtos,

Ik denk dat het voornaamste probleem, van beide kanten, toch wel het niet kunnen nemen van initiatieven, omdat een ander cultuur en/of geloof een veels te grijs en onbekend gebied is. Alles wat onbekend is, vormt immers in de meeste gevallen een soort van bedreiging.

Ik vind het jammer te moeten horen dat je met een gering aantal Moslims openlijk contact hebt. Ik vind dat we elkaar de kans moeten geven onszelf te zijn en onszelf voor te stellen als het ware. Zonder vooroordelen of dergelijke. Want het vastklampen aan alle vooroordelen wekt alleen maar nog meer dreiging en/of onbegrip.

En zoals je wellicht ook op dit foum gemerkt hebt, niet elke Moslim is hetzelfde. Net zoals niet alle mensen (of ze nu een geloof belijden of niet en wat voor geloof dat ook moge zijn) hetzelfde zijn.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 15:57

ok, er is ��n ding wat ik nog niet gemeld heb, en dat is dat ik geloof dat stilstand achteruitgang is. ik geloof daarbij ook dat geloof slechts een gedeelte is van de evolutie, maar ik weet wel zeker dat de koran teveel vooruitgang blokkeert. Bij vooruitgang horen natuurlijk ook negatieve dingen... vrouwen worden zelfbewuster (wat voor veel mannen een schrikbeeld is) en laten zich zelfs los van het geloof... wat uiteindelijk toch wel gebeurd, maar liever nu dan na een verfrissende oorlog die nog erger is dan de tweede wereldoorlog...

ik zie de koran als een boek van velen eeuwen terug... dat misschien veranderd... maar nog erger in een veranderende context weinig meegeeft...
wat mij zorgen baart is dat ik op het nieuws zie, overal ter wereld, dat moslims in de weer zijn met zichzelf... het kan betekenen dat we straks een wereldoorlog kunnen krijgen en veel moslims zullen vechten onder het mom van geloof... terwijl hun leiders gehypnotiseerd zijn door macht...

de imam en andere geestelijken die worden aanbeden zijn gevaarlijke boosdoeners... op een paar "liberale" imams na... zij kunnen alles zeggen omdat de koran een boek is waaruit je verschillende conclusies kan opmaken... en dat is hetgeen wat mij zorgen baart... zeker gezien de moslimcultuur erg slaafs lijkt te zijn... als ik op imaan.nl kijk en lees zie ik verontrustende dingen (vooral over vrouwen) die ontwikkeling en maatschappelijke veranderingen tegenhouden...

dat is weer genoeg text :p

 

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 16:10

Beste Aadtos,

Wat je vooral niet vergeten moet, is dat sommige, veelal mannen die qua denkwijze in de Middeleeuwen zijn blijven steken, een soort van superioriteitsgevoel hebben en menen dat dat gevoel hen ook als een gift van Allah (swt) gegeven is. Zulk soort mannen verbieden hun echtgenoten, zussen etc de meest belachelijke dingen, om dat vervolgens als DE Islam en DE boodschap van de Profeet (vzmh) aan te merken.

Ik denk dat wanneer je je kijk op de Islam in een objectief daglicht zet, dat beeld van onderdrukking en gebrek aan zelfontploo�ng en emancipatie bij vrouwen wel zal vervagen.

Als voorbeeld neem ik mezelf: Ik ben een Moslima van 22jr, studeer, werk, heb 2 schatten van een ouders die mij veel liefde geven, en die mij geleerd hebben respect te hebben voor elk ander mens. Ik draag nu al bijna een jaar mijn hoofdoek, uit eigen wil. Ik kan prima overweg met mijn medemens, Moslim of niet en ben zeer gelukkig met het leven dat ik leid (elhamdoelillah).

Ik vind het gewoon jammer dat mensen een bepaald beeld voorgeschoteld krijgen en dat beeld ook als waarheid aan zien. Ik hoop in elk geval dat je, misschien mede dankzij dit forum, een andere, meer objectievere, kijk op dit alles zult krijgen.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 04:57
In eerste instantie geplaatst door Danoontje

Ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk verschrikkelijk.


Maar ik schrik hier echt van de reactie van sommige mensen, met name nak4life en abdu-allah. Er worden gelijk suggesties gedaan die te maken hebben met dikke boekentassen en grote broers. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar jullie bevestigen de voordoordelen die bestaan over moslims. Je kan mij niet vertellen dat dit "goede" oplossingen zijn waar allah blij mee is en ik hoop van harte dat het allemaal maar als een "geintje" bedoeld was.


En wie zei nou dat ze het wel tegen haar broers en moeder durfde te vertellen en niet tegen haar vader? Wat is dat dan voor een verschrikkelijke man??�Een man�die blijkbaar niet het beste met zijn dochter voor heeft...


Ik krijg toch langzamerhand het idee dat moslims een stuk minder vredelievend zijn als ze zich voor doen.


Jammer.



Nou ja zeg...... zo'n zielige reactie heb ik nog nooit gelezen....

We maken wat grapjes, maak jij er een hele drama van.

"Wat is dat dan voor een verschrikkelijke man?? Een man die blijkbaar niet het beste met zijn dochter voor heeft"

Ten eerste hoef je niet zo over mijn broeder te praten. En voor de rest..je begrijpt nog heel weinig.

...........
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Danoontje

Ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk verschrikkelijk.

Maar ik schrik hier echt van de reactie van sommige mensen, met name nak4life en abdu-allah. Er worden gelijk suggesties gedaan die te maken hebben met dikke boekentassen en grote broers. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar jullie bevestigen de voordoordelen die bestaan over moslims. Je kan mij niet vertellen dat dit "goede" oplossingen zijn waar allah blij mee is en ik hoop van harte dat het allemaal maar als een "geintje" bedoeld was.

En wie zei nou dat ze het wel tegen haar broers en moeder durfde te vertellen en niet tegen haar vader? Wat is dat dan voor een verschrikkelijke man?? Een man die blijkbaar niet het beste met zijn dochter voor heeft...

Ik krijg toch langzamerhand het idee dat moslims een stuk minder vredelievend zijn als ze zich voor doen.

Jammer.

Nu heb je me echt boos gemaakt, een wonder, want ik word nooit zo snel boos, wie geeft jou het recht om zo over mijn vader te praten?? Mijn vader is zo mashAllah goed, hij is een voorbeeld voor alle mannen, en dan kom jij mij hier ffe wijsmaken dat hij verschrikkelijk is!!! Wie denk je wel niet dat je bent??

Raar mens!

Dat jij  nou elke jongen die je ziet omhelst en kust, dat wil niet zeggen dat een moslimmeisje dat ook doet!

Als mijn zuster Najiha niet door een jongen aangeraakt wilt worden, dan moeten daar maatregelen genomen worden.Als praten niet helpt, wat dan? Naar een ongelovige leraar stappen, die haar vierkant uit zal lachen??

Ach, je snapt ook niets!

Jammer....

Ps: Thanks broeder Nak4life, dat je voor mn pa opkomt ;) Gair inshAllah....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 11:11

NEEJ, jij bent degeen die niks snapt...

danoontje heeft gelijk... ik vind het een zeer zielige reactie om gelijk overal afkeer tegen te hebben... ik vind dat kinderen zeker in hun basisschool jaren wel onafhankelijk onderwijs moeten krijgen, en waar ze dus ook de kans krijgen elkaar te ontdekken...

veelal vooral moslims zien dit als fout, maar wat er gebeurt is dat een islamgedachte in een kind wordt gedauwt, terwijl hij/zij niks meekrijgt van een andere cultuur... daarbij neem ik aan dat er een vrouwencultuur en een mannencultuur bestaat... en trouwens dit soort dingen in kinder/puberale tijd moet ook gewoon als onschuldig en experimenterend ervaren worden... immers een kind leert zijn eigen grenzen beter kennen (en ja misschien ook andere grenzen waar anderen bang voor zijn) en ook zichzelf ontdekken... als veel moslims dit niet aanstaat dan zijn ze in Nederland misschien ook in een verkeerd land... en ik vind het misschien ook goed dat een ongelovige leraar een meisje zou uitlachen dat met de klacht komt dat ze soms misschien een beetje wordt aangerand... dat meisje stelt zich punt 1 gewoon ontzettend aan; punt 2 ze leert andere culturen (lees: groepen, doelgroepen) niet kennen; punt 3 leert ze zichzelf niet kennen; punt 4 ze stelt zich niet open voor andere opvattingen en gedrag in de samenleving; > kort samengevat vind ik dat de meeste gedachten van de moslims alleen gebasseerd is op enkele wetten in de koran die ook vooral opgevat kunnen worden als angst voor de andersdenkenden zoals mij...

Leyla ��n van de weinige die moeite doet om haar idee uit te drukken, ongeacht dat we het niet eens met elkaar zijn, pakt het wat mij betreft ook een stuk slimmer aan, althans vind ik nog ze sommige dingen wat bekrompen zie... zoals ik hierboven al schreef denk ik dat dit soort dingen goed zijn voor de opvoeding... ik vind dat je een kind niet allerlei regels en beperkingen op moet leggen waarvan je zelf de betekenis niet eens begrijpt, die regels en beperkingen die beperken zoveel, dat veel mensen, uit angst niet meer kritisch zijn... met als gevolg dat creativiteit en doordenkendheid niet meer in een hoog vandel staan... wat weer verdere ontwikkeling van de samenleving tegenstaat...

je leert ook op school dat een samenleving constant aan veranderingen is blootgesteld, en het stoort mij dan ook zeer dat moslims heel halsstarrig zijn in hun denkwijze, en die denkwijze zou inderdaad een gevaar kunnen opleveren voor de samenleving als eenheid... veel Nederlanders zien de islaam dan ook als een tikkende tijdbom; en die gedachte wordt momenteel ook niet weggenomen gezien de gebeurtenissen in de wereld...

de wereld van de leyla's in de islaam is ook zeer klein... en ik stel altijd wel eens kritische kanttekeningen waarom dat nu eigenlijk is... en waarom moeten er zoveel bruiden uit het buitenland komen... dat zijn enkele kritische dingen... en dat is niet om mensen ongelukkig te maken, maar ik zie liever 20 leyla's dan 20 boze dienaressen die alles zeer persoonlijk nemen en niet de moeite nemen om danoontje misschien te begrijpen...

het moet ook duidelijk zijn dat ongelovigen op deze site puur uit interesse voor de moslimcultuur... en ik stel mijzelf altijd op de proef... en ik wil dan ook dat niet alles als een directe belediging wordt opgevat...

sorry als ik taalfouten heb gemaakt; bij deze ik heb het niet nagelezen... ben moe en heb gewerkt ;)

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 11:14

bij deze wil ik ook gelijk laten merken dat ik islamitische, christelijke en eventuele joodse "basisscholen" niet vertrouw en dat ik hier op tegen ben!

de eerste ontwikkeling moet neutraal zijn; maar veel mensen zijn bang dat als hun kinderen niet islamitisch of christelijk worden opgevoed dat ze dan anders gaan denken... en is dat niet terecht? laat dat niet iets zien? en zo niet... dan zou al het basisonderwijs toch prima hetzelfde kunnen zijn???

ik weet het wel... van hoger hand; priester imams hebben er belang bij dat hun zielen hun beleid later gaan uitvoeren... of niet soms...

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 14:47

A Selam oe Ale'ykoem,

Dank je Aadtos  

Ik probeer een ander gewoon te begrijpen en ik accepteer en respecteer andermans meningen, ongeacht of ze overeenstemmen met de mijne of niet. Ik probeer ook altijd duidelijk te maken dat de Islam een andere is dan hetgeen men op tv ziet (terroristen die beweren iets in naam van islam te doen etc). Voor mij is de Islam een religie vol liefde, genegenheid en respect. Ik voel me gelukkig en vrij in het belijden van mijn religie. Ik voel me absoluut niet onderdrukt of in mijn doen en laten begrenst.

Ik ben er ook van overtuigd dat er niet EEN Islamitische opvoeding bestaat. Zolang je je kind respect, liefde en vriendelijkheid bijbrengt, zit je wel goed.

Wat betreft het knuffelen: ik doelde meer op mezelf (dus de leeftijd die ik nu heb). Als 7 jarig kind op de basisschool heb ik vast ook wel medeklasgenoten (inclusief jongens) geknuffeld. Daar lieg ik niet om. Als kind speel je nu eenmaal met zowel jongens als meisjes en maak je geen onderscheid daarin. Ik denk dat die "vrijheid" in de opvoeding van mijn ouders, mij gemaakt heeft tot wie ik ben. Ik heb namelijk zo het idee dat wanneer een kind geforceerd wordt met iets of wanneer hem tig dingen verboden of geboden worden, hij juist datgene gaat doen, wat zijn ouders niet willen.

Naarmate ik ouder werd, ben ik me vanzelfsprekend meer in de Islam (mijn geloof) gaan verdiepen en ben zodoende mijn hoofddoek gaan dragen. Ik zie de Islam niet als een belemmering in mijn sociale leven. Dat ik nu niet (meer) geknuffeld wens te worden door jongens, heeft niks met de Islam te maken, maar met mij als persoon. Ik hou niet van dat kleffe gedoe en als iemand mij zijn genegenheid wil tonen, kan dat best op een andere manier.

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 08:06
In eerste instantie geplaatst door aadtos

NEEJ, jij bent degeen die niks snapt...

danoontje heeft gelijk... ik vind het een zeer zielige reactie om gelijk overal afkeer tegen te hebben... ik vind dat kinderen zeker in hun basisschool jaren wel onafhankelijk onderwijs moeten krijgen, en waar ze dus ook de kans krijgen elkaar te ontdekken...

veelal vooral moslims zien dit als fout, maar wat er gebeurt is dat een islamgedachte in een kind wordt gedauwt, terwijl hij/zij niks meekrijgt van een andere cultuur... daarbij neem ik aan dat er een vrouwencultuur en een mannencultuur bestaat... en trouwens dit soort dingen in kinder/puberale tijd moet ook gewoon als onschuldig en experimenterend ervaren worden... immers een kind leert zijn eigen grenzen beter kennen (en ja misschien ook andere grenzen waar anderen bang voor zijn) en ook zichzelf ontdekken... als veel moslims dit niet aanstaat dan zijn ze in Nederland misschien ook in een verkeerd land... en ik vind het misschien ook goed dat een ongelovige leraar een meisje zou uitlachen dat met de klacht komt dat ze soms misschien een beetje wordt aangerand... dat meisje stelt zich punt 1 gewoon ontzettend aan; punt 2 ze leert andere culturen (lees: groepen, doelgroepen) niet kennen; punt 3 leert ze zichzelf niet kennen; punt 4 ze stelt zich niet open voor andere opvattingen en gedrag in de samenleving; > kort samengevat vind ik dat de meeste gedachten van de moslims alleen gebasseerd is op enkele wetten in de koran die ook vooral opgevat kunnen worden als angst voor de andersdenkenden zoals mij...

Leyla ��n van de weinige die moeite doet om haar idee uit te drukken, ongeacht dat we het niet eens met elkaar zijn, pakt het wat mij betreft ook een stuk slimmer aan, althans vind ik nog ze sommige dingen wat bekrompen zie... zoals ik hierboven al schreef denk ik dat dit soort dingen goed zijn voor de opvoeding... ik vind dat je een kind niet allerlei regels en beperkingen op moet leggen waarvan je zelf de betekenis niet eens begrijpt, die regels en beperkingen die beperken zoveel, dat veel mensen, uit angst niet meer kritisch zijn... met als gevolg dat creativiteit en doordenkendheid niet meer in een hoog vandel staan... wat weer verdere ontwikkeling van de samenleving tegenstaat...

je leert ook op school dat een samenleving constant aan veranderingen is blootgesteld, en het stoort mij dan ook zeer dat moslims heel halsstarrig zijn in hun denkwijze, en die denkwijze zou inderdaad een gevaar kunnen opleveren voor de samenleving als eenheid... veel Nederlanders zien de islaam dan ook als een tikkende tijdbom; en die gedachte wordt momenteel ook niet weggenomen gezien de gebeurtenissen in de wereld...

de wereld van de leyla's in de islaam is ook zeer klein... en ik stel altijd wel eens kritische kanttekeningen waarom dat nu eigenlijk is... en waarom moeten er zoveel bruiden uit het buitenland komen... dat zijn enkele kritische dingen... en dat is niet om mensen ongelukkig te maken, maar ik zie liever 20 leyla's dan 20 boze dienaressen die alles zeer persoonlijk nemen en niet de moeite nemen om danoontje misschien te begrijpen...

het moet ook duidelijk zijn dat ongelovigen op deze site puur uit interesse voor de moslimcultuur... en ik stel mijzelf altijd op de proef... en ik wil dan ook dat niet alles als een directe belediging wordt opgevat...

sorry als ik taalfouten heb gemaakt; bij deze ik heb het niet nagelezen... ben moe en heb gewerkt ;)

Als jij de islam al niet begrijpt, dan is het al helemaaal niet mogelijk om mij te snappen! Dus ik blijf bij mijn standpunt, Dannoontje snap niets, en hierbij jij ook.

Ik respecteer dan wel elk mens op aarde, hetzij gelovig of ongelovig, maar zodra iemand iets over mijn geloof, of mijn familie zegt, die mij zeer dierbaar zijn, kun je niet van mij verwachten dat ik nog lief ga terug antwoorden.

Dus mij heb jij niets te vertellen.

In tegenstelling tot Leyla, heeft het bij mij wel te maken met mijn geloof, en daar schaam ik me ook absoluut niet voor. Ik wil niet dat een andere jongen mij aanraakt, omdat Allah onze Schepper ( en ja, ook jou Schepper, ook al zie je dat niet in) dat bevolen heeft. Mijn zuster, mag mij weer wel een dikke hug geven. Niets op tegen.

Ik denk dat je een beetje verdwaald bent in deze wereld, en niet weet wat te geloven. Dus is het maar simpel om niets te geloven.

Al hamdoelilah ( Alle Lof Zij Allah) heeft Allah de verhevene mij geleid en velen andere broeders en zusters, en inshAllah (als Allah swt het wilt) zal hij jou op een dag ook leiden, en zul je inzien dat alles wat je nu denkt en doet, verkeerd was.

Groetjes.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 09:20

hmmm misschien dat k wel helemaal niet verdwaald ben... en dat ik juist vragen stel aan datgeen wat ik niet kan zien...

in mijn logische denkwijze is alles onderworpen aan evolutie... maar mensen kunnen alleen in termen denken van begin en eind... terwijl ieder begin weer een eind heeft... de wereld zit logisch in elkaar... en gezien ik geloof dat alles als het ware als een soort kringloop loopt kan ik simpelweg niet geloven in datgene wat traditionele godsdiensten mij voorschuiven...

ik hoef mijn denkbeelden niet te prediken samen met miljoenen anderen mensen... juist door jouw reactie voel ik me juist steeds zekerder... helaas niet verdwaald... ik kan je alleen nog niet alles uitleggen...

je begrijpt me nog steeds niet he :p

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 09:26

Ik begrijp in ieder geval waar je naartoe wilt. Das genoeg.

Het zij zo.

Jij gelooft wat je wilt, en ik geloof weer wat ik wil. Eveybody happy....;)

Groetjes...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 14:29

het gaat er niet om wat ik geloof of wat jij gelooft...

het gaat hier om algemene morale waarden van mensen; en dat de beleving van mensen niet mag worden ingekort... en mensen die hun leven inkorten moeten andere mensen kunnen begrijpen... uit jouw voorgaande reactie maakte ik op dat dat niet helemaal terugkwam...

of zit ik verkeerd...

en trouwens... waarom ben je bang om mijn antwoorden op vragen te horen?

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 04:53

Salamoen Aleykoem

"ik zie de koran als een boek van velen eeuwen terug"

"Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden."

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 08:21

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn Lieve Broeders en Zusters,

De lezer zij gegroet..!!

Heyyyyy smurfinnetje van me!! Lang geleden!! Alles goed met je?? InshaAllah wel.. Over die lezing heel snel, ik heb heel heel heeel veel oeghties gesproken. Maar ze kunnen allemaal niet om een een of andere reden, maar ik heb mezelf beschikbaar gesteld bij een Nederlandse Zuster Aisha, die jij ongetwijfeld kent!! Ik hoop dat het allemaal goedkomt inshaAllaah, ou7ibouki fi Laaaha Ta3ala!!

Nu ingaan op de topic. Ik heb dat ook gehad vroeger, maar zodra ik mijn kledingstijel veranderde, veranderde ook hen gedrag tegenover mij. Niet dat ze raar deden ofzo, ze waren Alhamdolilaah heel begripvol. En ik merk dat het een soort band schept, ze hebben respect voor je, en opeens kennen ze de grenzen. ik heb ook laatst gehad dat een klasgenoot me een handje wou geven, maar ik dat niet heb gedaan, hij vroeg me waarom en dat heb ik heel netjes uitgelegd, wat hij Alhamdolilaaah ook begreep!

Ik denk dat het belangrijk is dat je   D U I D E L I J K   bent..
Je moet zeggen wat je wel en niet wilt. Je bent 14, maar nog niet zo lang geleden was ik ook 14, ik weet hoe jij je voelt, je bent verlegen, je weet niet zo goed hoe jij je duidelijk moet maken. Maar ik denk wel dat het inshaAllah komt met de tijd!

Je moet gewoon zeggen dat je dat niet wilt omdat je Moslima bent, en dat niet hoort volgens de Islaam. Als ze dit niet begrijpen, pech gehad!! Je hebt jezelf in ieder geval duidelijk gemaakt, en ik weet bijna 100% zeker dat ze bij je uit de buurt blijven.

Je zegt dat je moeilijk bij je ouders terecht kunt, maar je hebt twee inshaAllah goede zussen joh!! Ik kan heel goed met ze praten, en ik denk dat jij dat ook kunt, als je maar het initiatief neemt. Vraag F of R desnoods of ze met je meegaan naar school, vertrouw op Allah swt :D heb geduld :D en inshaAllah komt het goed!!!

Allahoe akbar, la ielaha iela Allah wa7doehoe la sharieka Laaah..!!

Moge Allah swt over ons waken en ons leiden,
Allahoemma Ameen!!

Fi Amanilahi,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam die van jullie houdt omwille van Allah swt,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

"ik zie de koran als een boek van velen eeuwen terug"

"Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden."

ik raak onder de indruk van citaten waar ik niet tegen op kan... maar is dit een soort reden om niet naar mij te hoeven luisteren... de moslim-wereld heeft zoveel kritiek dat ze steeds meer beperkt worden; maar veel moslims stoppen gelijk watten in hun oren als ze iets horen (zien) waar ze geen antwoord op hebben?

mijn vraag is daarom; waarom kan er geen antwoord op worden gegeven? zijn er mensen bang om zichzelf te ontdekken? mag dat niet in de islam?

en ja ik vind dat ik hier standvastig in mag blijven, want iedereen blijft maar zijn poten stijfhouden... of eeeeh is mijn waarheid meer waarheid dan de waarheid ;)

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:47

Salamoen Aleykoem

"maar is dit een soort reden om niet naar mij te hoeven luisteren"

Nee aadtos zo is het niet. De reden dat ik niet naar je luister is omdat je NAAR MIJN MENING niks waardevols te vertellen hebt aan mij. Voor mij zijn jouw woorden onbruikbaar. Voor mij zeg je alleen maar dingen die ik lees en denk bij mezelf ach ja laat maar want jij wil het heel goed hebben HIER OP AARDE en leeft met wetten die de mensen zelf hebben gemaakt.(je zegt bijvoorbeeld dat mensen zichzelf moeten ontdekken) en ik wil het heel goed hebben IN HET HIERNAMAALS. Dat is waarom ik niet naar je luister. En dit is echt niet beledigend ofzo bedoeld meer uitleggend maar ik denk dat je NIKS kan vertellen dat echt goed is VOOR MIJN HIERNAMAALS.

En waarom andere moslims niet luisteren? Tja vraag het hun maar ik weet het niet.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.