Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotengeknuffeld worden door een jongen???

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: geknuffeld worden door een jongen???
    Geplaatst op: 24 mei 2004 om 04:08

ach ja jouw wetten zijn ook aards wat mij betreft... en wetten zijn een kwestie van cultuur en omgeving... ik wil best moslims leren begrijpen, maar zodra ze hun gelijk niet kunnen behalen stoppen ze dus inderdaad watten in hun oren...

ik ben ook neit bang voor het hiernamaals... want mocht dat er zijn, dan heb ik ook nog een bevoorrechte plek... ik heb er in ieder geval veel aan gedaan om mensen te begrijpen en dat kan jij niet zeggen... maarja mag ik zeker niet zeggen want mohammed heeft alle raakvlakken goed afgebakend... laat ik het zo zeggen; religie is slechts een kwestie van tijd... ik denk liever al een stukje verder...

maar wat ik begrijp, is dat je gewoon bang bent om mijn woorden te analyseren... omdat je bang bent voor de dood??? ach ik ben ook niet bang voor het leven dus waarom zou ik bang zijn voor de dood... het is gewoon dat je lichaam zo zijn pieken en dalen kent en dat je op een gegeven moment niet meer tot het rijk der levenden hoort; dat hangt er ook totaal van af hoe je leeft en waar je leeft... context gebonden... maar we kunnen tegenwoordig de context naar ons toetrekken en dat noemen we een soort van evolutie... en daarom kunnen mensen langer leven... hmmm... ooit een keer naar time team gekeken... zeer interessant... daarom weet ik dat moslims van vroeger (opgravingen in spanje) veel jonger stiervan dan nu... of staat dat ook vastgelegd in de koran... dat iedereen steeds langer ging leven?

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 08:25

Salamoen Aleykoem

Wat bazel je nou toch allemaal man ik zeg dat je voor mij niks kan toevoegen wat mijn hiernamaals verbeteren kan en kijk wat je allemaal zegt.

"maar zodra ze hun gelijk niet kunnen behalen stoppen ze dus inderdaad watten in hun oren..."

Ja ik stop wel watten in mijn oren maar niet omdat ik mijn gelijk niet behaald heb. De reden waarom ik dat doe staat bovenaan getypt.

"ik ben ook neit bang voor het hiernamaals... want mocht dat er zijn, dan heb ik ook nog een bevoorrechte plek... ik heb er in ieder geval veel aan gedaan om mensen te begrijpen en dat kan jij niet zeggen... maarja mag ik zeker niet zeggen want mohammed heeft alle raakvlakken goed afgebakend... laat ik het zo zeggen; religie is slechts een kwestie van tijd... ik denk liever al een stukje verder..."

Ja je hebt gelijk ik kan niet zeggen dat je naar de hel of hemel gaat want alleen Allah(s.b.w) beslist erover. En dat je liever een stukje verder denkt gefeliciteerd.

"maar wat ik begrijp, is dat je gewoon bang bent om mijn woorden te analyseren... omdat je bang bent voor de dood??? ach ik ben ook niet bang voor het leven dus waarom zou ik bang zijn voor de dood... het is gewoon dat je lichaam zo zijn pieken en dalen kent en dat je op een gegeven moment niet meer tot het rijk der levenden hoort; dat hangt er ook totaal van af hoe je leeft en waar je leeft... context gebonden... maar we kunnen tegenwoordig de context naar ons toetrekken en dat noemen we een soort van evolutie... en daarom kunnen mensen langer leven... hmmm... ooit een keer naar time team gekeken... zeer interessant... daarom weet ik dat moslims van vroeger (opgravingen in spanje) veel jonger stiervan dan nu... of staat dat ook vastgelegd in de koran... dat iedereen steeds langer ging leven?"

Eigenlijk is hier alleen de eerste zin belangerijk want wat daarna komt is afkomstig van de conclusie in de eerste zin.

"maar wat ik begrijp, is dat je gewoon bang bent om mijn woorden te analyseren... omdat je bang bent voor de dood???"

Hoe kom je erbij dat ik bang ben om jouw woorden te analyseren. Misschien ben je beter in discussies misschien niet maar dat ik bang ben om jouw woorden te analyseren??? pf hoe kom je erbij?

Maar dan wat je daarna zegt klaar dat slaat alles. "omdat je bang bent voor de dood"????????????????????????????????????? Hoe kom je daar toch bij. Dus wie jouw woorden niet analyseert is bang van jouw dus bang van de dood?????????

En waar heb ik gezegd dat ik bang ben voor de dood? Ik ben er helemaal niet bang voor want ik weet dat ik juist dan pas gelukkig zal zijn. Sterker nog ik WIL dood. Maar dat je zegt jij ben bang voor de dood??? ben je ziek? gebruik je drugs ofzo? Ik begrijp die conclusie echt niet vriend

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 02:18

Salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah,

hmmm...ik had geen zin om alles te lezen...best wel veel namelijk.

Maar ik wou even opmerken dat ik wel degelijk bang ben voor de dood. Of beter geformuleerd: bang voor wat mij te wachten staat.

Aan de andere kant verlang ik juist na die dag. Dat is heel raar misschien. maar ik wil mijn Heer graag ontmoeten vanwege de goede daden die ik gedaan heb,

Maar ik ben bang vanwege de slechte daden die ik gedaan heb.

Sorry...als het hier helemaal niet over ging...maar ik dacht: ik ga niet een heel topic openen voor dit.

Wassalaam oe aleikum

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 03:18

I S L A M, jammer dat je me toch niet helemaal wil begrijpen... ik kan niet echt op een internetforum beoordelen of jij goed bent in discussies ja of nee... maar wat ik wel zie op dit forum is dat velen op een ��n of andere manier toch bang zijn voor wat ik zeg... want echt inhoudelijk wordt er niet op gereageerd... en ik denk dat dat met angst te maken heeft... ach ja niet iedereen houdt van analyseren...

Badia... wat zijn goede dingen om in de hemel te komen? Orgaandonor worden en zieke mensen kunnen helpen? Of mensen redden? Of bedelaars helpen?

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 08:27

Er zitten inderdaad dingen tussen je voorbeelden die tot de goede daden behoren. maar ik bedoel ook de salaah, de zakaah, de hajj, vasten, vrijwillig vasten, vrijwillig bidden, naar je broeder/zuster lachen, je zuster/broeder helpen uit een probleem of haar/zijn zorgen verlichten, de zieke bezoeken. Er zijn zooooooooveel goede daden...we hebben als mens zo veel keus...en toch zijn we geneigd naar de andere kant: alcohol, overspel. leugens, roddel, lasterpraat, moord etc.

Wat ik pasgeleden geleerd heb: het weghalen van iets dat de weg blokkeerd of iets dat schadelijk/nadelig is voor de mensen is een errug goede daad.

 

 

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 08:19

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah/hallo

Het is echt heel naar om aangeraakt te worden, terwijl je dat niet wil. Ikzelf heb een leraar tekenen die op zich heel aardig is, en ik kan goed met hem overweg. maar hij is een beetje vrijpostig om het zo maar te zeggen. Toenstraks kwam hij bijvoorbeeld naar mijn tekening kijken toen klopte hij een beetje op mijn rug, omdat ie het mooi vond. Ik vond het naar, maar durfde niet te zeggen van: blijf van me af, of zo. Hij bedoelde het volgens mij niet verkeerd, maar hoe moet ik dat nou brengen. Hoe kan ik dat het beste doen? Het is niet zo dat hij altijd aan me zit, maar gewoon soms...en hij vind het heeeeel gewoon, een bemoedigend klopje ofzo.

Hoe zouden jullie in dit geval reageren?

Ik weet het namelijk niet.

Wassalaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2004 om 05:24

Salamoen Aleykoem

Nee nee niet laten hangen. Als de islam het verbiedt niet laten hangen. Je zou naar hem toe moeten gaan en zeggen, meneer ik ben een moslima en misschien wel een strengere dan anderen, maar ik wil niet dat u me aanraakt. Ik voel me er niet goed bij. KLAAR!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2004 om 06:57

As-salaam oe aleikum/hallo,

ik denk dat ik dat ga doen insha Allah, islam. Moge Allah mij de moed geven. Ameen.

Ik ben alleen bang dat het hard aankomt, ofzo.

Maar remco, in jou ogen is dat GEWOON een schouderklopje. Maar voor mij is het EEN SCHOUDERKLOPJE, snappie?

Wassalaam oe aleikum/doei

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 09:28

Assalamoe alaikoem,

Wat je moet doen beste zuster: Zoek de een broeder met eergevoel voor moslims (helaas zijn die niet makkelijk te vinden) en zeg tegen hem dat hij die jongen moet waarschuwen of anders een kopje kleiner moet maken net als de 2 kruisvaarders nick berg en paul johnson.

Want hier kan ik echt niet tegen,.. tfoeeeee

Wasalaam,

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 10:29
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

 de 2 kruisvaarders nick berg en paul johnson.

Ben je helemaal van de ratten bezeken! Sinds wanneer waren Nick Berg en Paul Johnson "kruisvaarders"? Jij noemt je Nour al Islam? Je bent blind man.

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdel-Jabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

 de 2 kruisvaarders nick berg en paul johnson.

Ben je helemaal van de ratten bezeken! Sinds wanneer waren Nick Berg en Paul Johnson "kruisvaarders"? Jij noemt je Nour al Islam? Je bent blind man.

Amier.

He, ik weet niet wat jou mankeert, maar zo praat je niet tegen een zuster. Als ze iets verkeerd heeft gezegd dan leg je dat op een subtiele manier uit.

Subhannallah!!!!!!!!!

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 10:50

Salaam,

ik weet niet of ik deze "dame" wel mijn zuster wil noemen, en ik praat zoals ik dat wil. Als je er problemen mee hebt kun je de moderators een pmmetje sturen. Verder raad ik je aan ook de andere berichten van deze "zuster" te lezen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 15:46
er is een misverstand hier, ik ben een BROEDER....
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 20:07

In eerste instantie geplaatst door Remco

En door uitspraken als die van Nour Al-Islam krijg ik een slechter beeld van de Islam en begin ik de Islam steeds gevaarlijker te vinden.

Kijk, als je vrede met moslims wil, is er niks aan de hand en hoef je niet bang te zijn... dat is de mooie kan van de islam

Maar als je de kruisvaarders steunt die onze broeders en zusters aanvallen, dan vraag ik Allah of Hij jou bang wil maken voor Zijn oprechte dienaren...

PS: De islam is uniek, en niet zoals alle geloven die maar vrede roepen... Islam kent wel degelijk een harde oorlog waarbij terrorisme word toegestaan...

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 16:43

Bush heeft het zelf een "Crusade" genoemd, duss

En de geliefde Sheik Bin Laden heeft het ook zo genoemd, en ik volg hem...

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.