Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotengeknuffeld worden door een jongen???

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Onderwerp: geknuffeld worden door een jongen???
    Geplaatst op: 24 maart 2004 om 06:25

Asalaamoe alaikum war�hmatoelah

Ik heb een vraagje vaak word of wil iemand mij omhelzen. Bij meisjes vind ik het dan nog niet �zo erg�maar ik heb hier ook een paar jongens bij mij op school die mij beginnen te omhelzen. Ook doordat ik zeg ik omhels jouw niet ik geef je niet eens een hand dan worden ze boos ze willen niet eens uitleg en doen het de volgende dag weer. Ik heb ook een jongen bij mij op school die mij wel eens kietelt (waar ik niet tegen kan) hoe moet ik dat aan pakken

Inshallah hebben jullue een antwoord voor mij wat het beste is

Wailikum asalaam

najiha

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 06:30

Subhanallah!!!!

Nee, dat kan en mag niet!!!

JA, hoe moet je het aanpakken...ik denk dat je ze nog een keer moet waarschuwen en daarna als ze nog niet luisteren.............(Ik hou mijn mond).....

Ik denk dat je dan serieus even maatregelingen moet treffen. Misschien naar de leraar(es) stappen. En als die ook niets doen, dan moet je jou ouders laten praten op school om het op te lossen. Als ze maar niet gelijk die Kalasjnikof(geweer) meenemen ;-)



wassalaam
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 06:33

salaam alaikom,

Ik zou gewoon aangeven dat je hier niet van gediend bent. Dit kan toch gewoon niet. Ik zou het al helemaal niet leuk vinden als iemand mij zomaar aanraakt (of het nou leuk is of niet).

Gewoon straight to the point. Wees direct en niet erom heen draaien. Ik ben weer iemand die direct is, ik weet hoe jij in mekaar zit.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 06:38

asalaamoe alaikum

hoe bedoel je tegen de lerares zeggen ze snapt niet eens waarom ik op 14jarige leeftijd een hoofddoek wil dragen dus maar ik sla nooit mensen alleen me broertje maar jah ik weet dat het niet mag maar jah endan ik wil hun niet knuffelen hun mij that's the point dus

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

asalaamoe alaikum


hoe bedoel je tegen de lerares zeggen ze snapt niet eens waarom ik op 14jarige leeftijd een hoofddoek wil dragen dus maar ik sla nooit mensen alleen me broertje�maar jah ik weet dat het niet mag maar jah endan ik wil hun niet knuffelen hun mij that's the point dus



Knuffelen?!?!?!!? Waar denken ze eigenlijk dat ze mee bezig zijn. En kietelen.....

Haal gewoon je ouders erbij!!! Die weten vast wel wat te doen. Maar ik hoop dat ze niet gelijk die jongens dood slaan ;-) maar in ieder geval is het duidelijk dat je dit niet kan en mag toelaten.

Heb je geen zware boekentas ofzo(gewoon benieuwd hoor;-)

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 07:39

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

Jeetje zeg, ik zou het niet op me laten zitten. En, ik weet zeker dat jou mentor of iets dergelijks wel in zal grijpen als je het uitlegd. Die dingetjes die jij beschrijft vallen onder ongewenste intimiteiten. En die zijn strafbaar op school. Dus stap vandaag nog naar die lerares/leraar, want jou lichaam is jou priv�. Niemand die daar zomaar aan mag zitten omdat diegene daar nou eenmaal zin in heeft. En je hebt ze neem ik aan al gewaarschuwd....dus gewoon naar de mentor ermee! Maar bedenk zelf ook eerst of je het niet uitlokt.... Dat wil zeggen: controleer je hijaab (zowel innerlijke als uiterlijke). Want zulke jongens zullen mijns inzien niet zo gauw kietelen, knuffelen of weet ik wat voor ongein als jou hijaab correct is. Want zodra je hijaab correct is...voel en zie je dat de mannen respect hebben voor je. Maar natuurlijk bestaan er ook vreemde mensen....

De jongens hier op school en in mijn klas zijn toch voorzichtig als ze met mij praten. Sommige ongelovige jongens slaan zelfs hun ogen neer Sobhana Allah!!! Laatst zij een zuster van mij waarom ik altijd zo naar de grond staar, dat ik wat meer omhoog moet kijken, omdat ik er anders zo gesloten uitzie. Ik ervaar deze opmerking als een supercompliment. Ze "adviseerde" mij ook om wat meer te glimlachen naar jongens...haha, ik moet er best om lachen. Maar ik heb haar verteld dat ik er liever gesloten uitzie, dan met jan en alleman te flirten. En ik heb haar ook gezegd dat ik wel altijd naar haar glimlach, dus wat wil ze nog meer...

Maar ja....dat was over mij.

Maar meid.....echt waar.....niemand maar dan ook niemand heeft het recht om jou zo te vernederen. Kom op voor je zelf en je rechten.

Moge ALlah sobhana wa Ta'ala je steunen en leiden op het rechte Pad  -Amien-

 

wallahoe A3lem

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe ALlahie wa barakatoe/doei

 

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 08:11

jou knuffelen en nog kietelen ook,

als ik jou was zou ik ze eerst goed waarschuwen en als ze niet luisteren zou ik ze wel laten voelen. waar slaat dat nou op als jij het niet wilt moeten ze dat gewoon accepteren. ik snap het best dat je het niet tegen je ouders zegt.

(jammer dat ik er niet bij ben als ze dat bij een moslima doen.)

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 03:29

 

het is moelijk hoor om tegen je ouders te zeggen

ik ben berbers(marokaans) en die denken wel eens wat anders

ik heb nu al nog een keer tegen ze gezegt dat ik het niet wil

maar het zijn van die jongens die de hele scool kennen en met elk meisje speelt laat maar zeggen en dat is wel lastig ook als je het ze wil laten voelen

je krijgt de hele school op je af en ze zien me al als een terorist maar dat heeft dan weer zijn reden

badia: ik draag me hoofddoek zo als het moet over me boezem

alles bedekt behalve mijn handen en gezicht dus het zijn gewoon mensen die met je proberen te spelen maarjah

ik ga weer

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 03:44

Salaam alaikom,

Ik zou zeggen negeer ze dan.

Als je merkt dat ze jou kant op lopen dan moet je weg lopen, probeer ze te verwmijden. Dan zullen ze het op een gegeven moment wel merken.

Sorry hoor, maar of ze populair zijn op school of niet, ik zal ze de wind van voren geven. Ik pik dit echt niet. Ik zal ze merken dat ik de baas over mijn eigen lichaam ben.

'Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 04:34

Salaam aleikom zuster oegt_najiha

Het beste is: om naar een vertrouwpersoon te gaan, die je ins-allah zal helpen en dit gaat misschien naar de mentor, en dit moet ook vertrouwelijk zijn. Ik heb hier zelf geen moeite mee, omdat ik in een meisjesklas zit en ik doe de secretariele opleiding. maar jou lichaam is prive. maar ins-allah hoeveel meer moeite besteeds des ter meer hassanat (punten) je zal krijgen. ins-allah

 

salaam aleikom: mouni

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 05:01

mijn mentor is een man die niet te vertouwen is

hij wou wat van mij weten en vroeg naar mijn vader/ moeder broer en zijn vrouw

dus en als ik vraag mag ik me neus snuiten of wat dan ook om ff uit de les te kunnen zegt hij doe dat maar in je hoofddoek daarvoor ben ik naar de rector geweest. maar jah

ik zie wel

bedankt voor jullie aandacht en help

gair inshallah

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 05:32

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe, hallo,

Lieve, lieve zuster...vat mijn advies alsjeblieft niet beledigend op..

Ik vind het raar, dat als jij duidelijk te kennen geeft dat je niet gediend bent van dat soort ongein, dat ze gewoon doorgaan. Op dit moment weet ik ook geen goede oplossing voor je aangezien die mentor van je verdacht veel op een rascist lijkt. Maar als je me effe dat adres van die school geeft kom ik morgen......met een superdikke boekentas...gna gna

Veel sterkte en moge Allah je bijstaan - Amien -

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 07:54

asalaamoe alaikum lieverd(badia)

neej hoor ik begrijp je wel.

inderdaad mijn mentor lijkt heel erg op een rasist maar jah nix aan te doen he

maar wat bedoel je: kom ik morgen......met een superdikke boekentas...gna gna

 

ik ga maar weer eens

dikke zoen nas

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 08:07

asalaam oulikouik,

ik begrijp je wel ik ben namelijk ook berber en mijn ouders hebben mij ook streng opgevoed. bijv: geen feestjes, niet roken, en niet met andere slechte 'junkies omgaan enz. maar ik zou bijv best met meisjes mogen praten. mijn zus zou dat dus nooit mogen doen met jongens laat staan knuffelen!!!!! bij jouw is het messchien hetzelfde. heb je messcjien een oudere broer ofso die zou het volgens mij goed oplossen met die kaasvreters.

en als je het tegen je ouders zegt ALLAHOE ALEM wat je vader met die jongens gaat doen

oulikoum asalaam,

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 03:06

asalaamoe alaikum

jah ik heb een broer van 25

dit jaar in marokko ook er was een jongen die de hel tijd achter me aanzat naar me glimlachte en zwaaide toen heb ik het tegen hem gezegt en toen zei hij hamdoulillah vertrouw jij me(maar dat kwam ook omdat het de vriend van me broer was dus)sinds dien heeft ie me met rust gelaten en ging achter me buurmeisje aan dus maar in dit geval ligt het anders hij kent ze niet en als hij naar ze toen gaat slaat ie ze helemaal inelkaar en dat kan betekenen dat ik van school word geschorst mijn broer kan daar egt niej tegen als iemand aan zijn lievelings zusje zit dusmaarjah ik zie wel ik heb het tegen ze gezegt en ze laten me nu wel met rust hamdoulillah maar ik zie wel wat er van komt

maar bedank

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 03:14
In eerste instantie geplaatst door abdu_ allah

 die kaasvreters.

 

Heehoheehoheehohee! Effe dimmen, je bent hier niet alleen onder de couscousvretes broeder! 

Ben peynirkaffa ve gururum! (voor de sarmavreters onder ons)

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 15:46

 

asalaam oulikoum,

amier schreef:
heehoheehoheehohee! Effe dimmen, je bent hier niet alleen onder de couscousvretes broeder! 

sorry ik liet me ff gaan, kan gebeuren

oulikoum asalaam,

 

 

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 15:51

salaam oulikoum,

ff over die "kaasvreters" wij houden rekening met hun cultuur, dus als ze zien dat een moslima een hoofddoek draagt moeten ze daar ook rekening mee houden.

oulikoum asalaam,

all praise to allah.

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 16:20

Salaam Alaikum,

Ben wel nederlander maar eet geen kaas.
Hoor ik nou bij die kaasvreters of niet.
Maak er anders Hutspot-vreters (zonder spekjes) van dat lust ik wel.
Subhanallah.

wa salaam







 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:51

Salaam,

die reactie van mij was niet zo serieus bedoelt natuurlijk, dat snappen jullie toch wel? Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om kaasvreter of iets derlijks genoemd te worden, mits het met humor gebeurt! Ik hou van kaas, ik eet veel kaas, ik heb zelfs op een blauwe maandag eens een cursus kaasmaken gevolgd, dus ik ben trots een kaaskop te zijn! Haha!

Wat dat "knuffelen" betreft, oegt Najiha, aangezien jij er niet van gediend bent kun je naar mijn mening het beste naar de vertrouwenspersoon op jullie school gaan. Als het goed is moet er eentje zijn, en zo niet, dan kun je altijd zelf een leraar of andere leidinggevende persoon uitkiezen die je vertrouwd. Dat knuffelen zijn ongewenste intimiteiten en kunnen tot schorsing van de betreffende leerlingen leiden of zelfs meer. Doen hoor, opkomen voor je rechten!

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 08:06

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

He oeghtie Najiha, ik ben zelf ook berbers, maar als ik dit zou meemaken op school, dan zou ik het aan mijn moeder vertellen, en aan mijn broers, heb er genoeg al hamdoelilah! En die zouden me hier dan wel vanaf helpen inshAllah.

Jah aan mn pa vertel ik het niet hahaha, daar ben ik te verlegen voor... Dus ik snap wel dat je het niet tegen je pa zegt, maar tegen je ma en broers?? Zeg het gewoon, inshAllah komt t dan goed.

Als dat niet zou helpen, zou ik het gewoon zelf zeggen. Zeg tegen die jongens dat je geen behoefte aan hun hebt. En zoals iemand al zei, ontwijk ze.

Je hebt toch een broer als ik het goed begreep, waarom vraag je geen hulp aan hem?

Gair inshAllah.. Waar zit je eigenlijk op school? Kom graag even langs hoor :)

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 08:10

salaam

helemaal mee eens, eigenlijk normaal gezien moet jij je territorium afschermen,ik bedoel hiermee,dat er bepaalde grensen zijn dat alleen en enkel met de toelating van de betrokken persoon overgescherde mogen of kunnen worden

en zoals amier zei, het zijn ongewenste intimiteit,dus laat u niet doen meid,en vooral geen schrik hebben, want alles kan opgelost worden, maar in dit geval is het toch wel een eer kwestie.

dus nogeens, laat u niet doen!en laat hun zien hoe erg da je het vindt,en ik ben er zeker van dat als je het een keer (te goei) doet,en een beetje streng doet zullen ze u wil  wel respectere!mezian tbarkellah!wie denken ze dat ze zijn!gair inshallah.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 02:06

asalaamoe aliakum

bedankt allemaal voor jullie aandacht en hulp

ikzelf heb gister er een beetje een grapje van gemaakt door tegen een jongen te zeggen(die kwam aanlopen met openarmen om mij te knuffelen) gezegt neej ik knuffel jou niet en toen zei hij wijs je me af en toen zei ik dus weer ja

dus van hem ben ik af hij praat gelukkig nog wel met me maar een andere jongen die kijkt me niet meer aan en als ie kijkt kijkt ie zodus maar jah van hem ben ik dus ook af

dank jullie wel

wailikum asalaam najiha

Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 02:30

Ongewenste intimiteiten zijn natuurlijk verschrikkelijk.

Maar ik schrik hier echt van de reactie van sommige mensen, met name nak4life en abdu-allah. Er worden gelijk suggesties gedaan die te maken hebben met dikke boekentassen en grote broers. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar jullie bevestigen de voordoordelen die bestaan over moslims. Je kan mij niet vertellen dat dit "goede" oplossingen zijn waar allah blij mee is en ik hoop van harte dat het allemaal maar als een "geintje" bedoeld was.

En wie zei nou dat ze het wel tegen haar broers en moeder durfde te vertellen en niet tegen haar vader? Wat is dat dan voor een verschrikkelijke man?? Een man die blijkbaar niet het beste met zijn dochter voor heeft...

Ik krijg toch langzamerhand het idee dat moslims een stuk minder vredelievend zijn als ze zich voor doen.

Jammer.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 12:33

Och Danoontje, dat meen je toch niet zeker? Laat jij je beeld van moslims afhangen van een beetje grootspraak op een internetforum? Wij riepen vroeger op de lagere school ook tegen elkaar dingen als "Ik haal mijn broer erbij, en die slaat je helemaal in elkaar" als je grote ruzie met iemand had. Dat heeft geen fluit met moslims te maken hoor.

Groetjes,

Amier.

Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 23:31

Ik meen het wel. Ik kan me niet ontrekken aan het idee dat deze mensen de lagere school leeftijd al lang te boven zijn. En ik vind het verontrustend dat (deze)moslims op emotioneel gebied blijkbaar niet verder komen dan deze leeftijd. Dat beloofd nog wat voor de toekomst.

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 01:23

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe ALlahie wa barakatoe/hallo,

 

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

asalaamoe aliakum

bedankt allemaal voor jullie aandacht en hulp

ikzelf heb gister er een beetje een grapje van gemaakt door tegen een jongen te zeggen(die kwam aanlopen met openarmen om mij te knuffelen) gezegt neej ik knuffel jou niet en toen zei hij wijs je me af en toen zei ik dus weer ja

dus van hem ben ik af hij praat gelukkig nog wel met me maar een andere jongen die kijkt me niet meer aan en als ie kijkt kijkt ie zodus maar jah van hem ben ik dus ook af

dank jullie wel

wailikum asalaam najiha

Elhamdoelilah!

Maar aan de andere kant ook wel jammer, want ik had mijn tas nou net volgepropt met loodzware boeken...hihihihi...

 

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 02:43

asalaamoe alaikum

hahahha jammer joh zodra ze nog niet weten wat nee betekend mag je je tas weer opnieuw volproppen hoor

liefs najiha

wailikum asalaam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 03:20

asallam aleikum,

Ik snap de reactie van danoontje niet helemaal..

Het is inderdaad 'grootspraak'met humor..een soort dingen wensen die niet tot werkelijkheid gebracht (kunnen)worden.Deze mensen zijn boos,en als je boos bent zeg je zulke dingen..

Ik heb niet de indruk gekregen van dit topic ,dat ze werkelijk daar op het schoolplein iemand gaan opwachten,jij wel?

Ook vind ik het vreemd,dat die jongens daar op school op deze leeftijd nog bezig zijn met meisjes pesten...als iemand niet geknuffelt wil worden zou dat duidelijk moeten zijn lijkt me?

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2004 om 04:05

Hallo,

hoewel ik begrijp dat het niet leuk is tegen je wil geknuffeld te worden, moet er nu ook weer niet gezegd worden dat dat om te pesten is.  Als je iemand wil pesten, doe je dat op een andere manier, toch niet door te knuffelen (in mijn ogen nog altijd een uiting van genegenheid)?  Ik denk dat het hier eerder om een cultureel misverstand gaat en ik kan me inbeelden dat het niet makkelijk is om te zeggen dat je niet geknuffeld wil worden (het 'weigeren' van die genegenheid dus).  Bij gevolg heb ik ook wel moeite met bepaalde uitspraken die hier gedaan zijn, misschien waren ze grappig bedoeld, maar die 'grote-broer-uitspraken' leken mij toch wel erg gemeend.  Als die jongens niet weten dat moslima's niet geknuffeld mogen worden, kan je hen niet kwalijk nemen dat ze iemand, die ze graag hebben, willen knuffen.  Ik hoop in ieder geval dat het ondertussen uitgepraat is...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.