Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gehuwd, ongehuwd???

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Waar hoor jij?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
9 [5.06%]
20 [11.24%]
54 [30.34%]
95 [53.37%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gehuwd, ongehuwd???
    Geplaatst op: 25 maart 2004 om 13:46

Assalamoe Alykoem beste broeders en zusters,

ik ben benieuwd wat het zal worden.

wassalaam,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 14:07

Assalamu alaikum,

ik ben een man en al drie jaar gelukkig getrouwd. Subhanallah.

Even een wijze levensles voor diegenen onder ons die graag willen trouwen: veel broeders en zusters die ik ken hebben een idee dat het huwelijk een soort eindstation is; als je eenmaal getrouwd bent behoren alle verleidingen, moeilijkheden en onzekerheden van voor het huwelijk tot het verleden. Dit is echter niet het geval, in geen enkel huwelijk dat ik ken. Je bent wie je was, echter nu heb je iemand met wie je alles deelt, alles, tot in de soms vervelende en moeilijke details. Heel veel goede dingen, mashaAllah, maar ook de niet-goede dingen, daar kan niemand omheen. Het huwelijk is daarom niet een eindstation, maar veeleer een beginstation. Het leven en delen begint nu pas. Leren omgaan met verschillende karakters, verschillende ideeen zelfs al lijk je letterlijk geschapen voor elkaar. Liefde is een werkwoord, relatie al helemaal. Maar als je van haar/ hem houdt, bereid bent zonder dwang alles voor elkaar te doen, elkaar te respecteren en accepteren met alle onhebbelijkheden terwijl je zelf werkt aan die van jou, als beide zover willen gaan, dan is het huwelijk bijna het mooiste wat er is. Mensen zeggen wel eens: "een huwelijk is geven en nemen". Ik denk van niet. Ik denk dat een goed huwelijk geven is, en ontvangen wat de ander geeft. In vrijheid, vertrouwen en liefde.

Het klinkt allemaal wat prekerig misschien, maar dit is wat ik in drie jaar heb geleerd en als Allah subhan wa t'ala het wil leer ik nog vele, vele jaren door.

Ik wens iedereen een goed en gelukkig huwelijk toe.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Y4smin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 64
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Y4smin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 14:38

Asalaam aleikoum wa rahmatoullah wa barakatuhu,

Ik ben een nederlandse (wedergekeerde) moslima, ben 17 jaar oud en sinds 12 dec j.l getrouwd, alhamdoulilah!! Zina is verleden tijd, echt waar. Ik ben erg gelukkig met hem en hoop dat inshallah ook te blijven!

Wasalaam, jullie zuster Yasmin

* You Think You Know... But You Have No Idea *
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door musilman

Assalamoe Alykoem beste�broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,



Hmmmmmmmm Ja, ja......

Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent....

Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 17:20

Salaam Alaikum,

Ik ben een man Alhumdullilah.
....en niet getrouwt ,komt nog hoop ik ,Insha Allah .

Maar NU DE HAM (oops varkensvlees ) vraag.

EN Jij musilman????? je mag het zeggen.
lets have it  broeder.

Over trouwen gesproken,weet iemand nog een doe'a voorals je een vrouw zoekt
om mee te trouwen?


wa salaam,

Mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 01:57
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman

Assalamoe Alykoem beste broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,



Hmmmmmmmm Ja, ja......

Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent....

Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 03:38

Salaam aleikom waramathu Allah wa baraakthu broeders/zusters,

Ik ben vrouw, en moslima al-hamdullah. Er zijn 2 mensen die via-via mijn had hebben gevraagd, maar ik wil niet. ik ben nog niet aan toe, ik wil met mijn eigen cultuur en geloof trouwen ins-allah. de cultuur is niet verplicht, maar toch wil ik het graag soubhallah niet dat ik een racist ben ofzo. maar ik ben zo opgeroeid. maar ins-allah is de islaam wel verplicht.  ik ben ook 18, en wil nog ff w8ten, soubhallah weet ik dat mijn tijd zal komen de dood. dus ins-allah zie ik het wel.

Het zal zeker een mooie bruiloft zijn ins-allah

salaam aleikom: mouni

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 04:37
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman

Assalamoe Alykoem beste broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,



Hmmmmmmmm Ja, ja......

Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent....

Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)

Assalamoe Alykoem,

kheir inshAllah, ik ben man en ONGETROUWD

hmmmmmm, beste nak4life, wil je zeggen dat je niet wist dat ik ongetrouwd ben

hieronder de doe3a die gezegd kan worden om te trouwen

Daarop drenkte hij voor haar. Daarna ging hij opzij in de schaduw, en zeide: "Mijn Heer, ik heb behoefte aan wat Gij mij voor goeds moogt nederzenden." Al qasas aya 24

����� ������ �������������� ������� ���� ������ ������� 

rabbi innie lima anzalta ilaya min kheirin faqier.

de gelleerden zeiden dat toen profeet moesa deze doe3a had gedaan, is daarna getrouwd met 1 van de 2 zussen in Midian, voor wie hij hun vee drenkte.

En toen hij bij de bron van Midian aankwam, vond hij daar een groep mannen die hun vee drenkten. En hij vond naast hen twee vrouwen die (haar kudden) terughielden. Mozes zeide tot haar: "Wat scheelt u?" Zij antwoordden: "Wij kunnen niet drenken, totdat de herders hun kudden terugnemen want onze vader is een zeer oude man." al qasas aya 23

wassalaam,

Terug naar boven
hamdimo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hamdimo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 06:56
salaam,

ik ben een vrouw ben 22 jaar oud en 3 jaar en 7 maanden getrouwd alhamdu-ILLAAH.ik heb een dochter van 2 jaar oud en ik ben heel gelukkig alhadu-ILLAH.

en voor mij zusters en broeders die willen trouwen hoop ik insh-ALLAH dat ze een ware vrome man/vrouw vinden waarmee ze hun helft van hun geloof kunnen vullen en een gezins kunnen stichten insh-ALLAH.


AMEN.....AMEM!!!
ALAAHU AKBAR
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 07:28

A Selaam oe Ale'ykoem,

Ik ben nog ongehuwd.....niet erg interessant om te weten dus .

Moge Allah (swt) alle broeders en zusters een vrome echtgeno(o)t(e) schenken, insha'Allah.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door musilman

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman


Assalamoe Alykoem beste�broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,


Hmmmmmmmm Ja, ja...... Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent.... Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)


Assalamoe Alykoem,


kheir inshAllah, ik ben man en ONGETROUWD


hmmmmmm, beste nak4life, wil je zeggen dat je niet wist dat ik ongetrouwd ben


hieronder de doe3a die gezegd kan worden om te trouwen


Daarop drenkte hij voor haar. Daarna ging hij opzij in de schaduw, en zeide: "Mijn Heer, ik heb behoefte aan wat Gij mij voor goeds moogt nederzenden." Al qasas aya 24


����� ������ �������������� ������� ���� ������ �������


rabbi innie lima anzalta ilaya min kheirin faqier.


de gelleerden zeiden�dat toen profeet moesa deze doe3a had gedaan, is daarna getrouwd met 1 van de 2�zussen in Midian, voor wie hij hun vee drenkte.


En toen hij bij de bron van Midian aankwam, vond hij daar een groep mannen die hun vee drenkten. En hij vond naast hen twee vrouwen die (haar kudden) terughielden. Mozes zeide tot haar: "Wat scheelt u?" Zij antwoordden: "Wij kunnen niet drenken, totdat de herders hun kudden terugnemen want onze vader is een zeer oude man." al qasas aya 23


wassalaam,



Assalaaoe Alaikoem,

Tuurlijk wist ik het wel. Maar je wou het wel aan iedereen vertellen :-)

Succes broeder ;-) ohhh ja laat je pm-box niet vollopen broeder.....
En hou me op de hoogte Inshallah, ben toch wel uitgenodigd als het zover is!!!!!

Wassalaam

NAK4life
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 12:06

Ik lees uit de bovenstaande berichten dat ik hier waarschijnlijk 1 van de jongensten ben, 15 namelijk. Ik vroeg mij af: Is er in de Islam een bepaalde leeftijd waarop een huwelijk wenselijk is?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman


Assalamoe Alykoem beste broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,


Hmmmmmmmm Ja, ja...... Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent.... Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)


Assalamoe Alykoem,


kheir inshAllah, ik ben man en ONGETROUWD


hmmmmmm, beste nak4life, wil je zeggen dat je niet wist dat ik ongetrouwd ben


hieronder de doe3a die gezegd kan worden om te trouwen


Daarop drenkte hij voor haar. Daarna ging hij opzij in de schaduw, en zeide: "Mijn Heer, ik heb behoefte aan wat Gij mij voor goeds moogt nederzenden." Al qasas aya 24


����� ������ �������������� ������� ���� ������ ������� 


rabbi innie lima anzalta ilaya min kheirin faqier.


de gelleerden zeiden dat toen profeet moesa deze doe3a had gedaan, is daarna getrouwd met 1 van de 2 zussen in Midian, voor wie hij hun vee drenkte.


En toen hij bij de bron van Midian aankwam, vond hij daar een groep mannen die hun vee drenkten. En hij vond naast hen twee vrouwen die (haar kudden) terughielden. Mozes zeide tot haar: "Wat scheelt u?" Zij antwoordden: "Wij kunnen niet drenken, totdat de herders hun kudden terugnemen want onze vader is een zeer oude man." al qasas aya 23


wassalaam,



Assalaaoe Alaikoem,

Tuurlijk wist ik het wel. Maar je wou het wel aan iedereen vertellen :-)

Succes broeder ;-) ohhh ja laat je pm-box niet vollopen broeder.....
En hou me op de hoogte Inshallah, ben toch wel uitgenodigd als het zover is!!!!!

Wassalaam

NAK4life

Assalamoe Alykoem broeder nak4life

ik ben niet van plan te trouwen, hoor.

nog lang niet inshAllah, ik denk dat het jouw tijd is

wassalaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik lees uit de bovenstaande berichten dat ik hier waarschijnlijk 1 van de jongensten ben, 15 namelijk. Ik vroeg mij af: Is er in de Islam een bepaalde leeftijd waarop een huwelijk wenselijk is?

Liefs Rahima

Assalamoe Alykoem,

nee, hoor, er is geen bepaalde leeftijd, je mag trouwen wanner je wil.

wassalaam,

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door musilman

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door musilman


Assalamoe Alykoem beste�broeders en zusters,


ik ben benieuwd wat het zal worden.


wassalaam,


Hmmmmmmmm Ja, ja...... Ok, je hoopt wel dat we vragen en jij???? Want je wilt graag aan iedereen kwijt dat je wel/niet getrouwd bent.... Gair Inshallah..we hebben je wel door hoor. :-)


Assalamoe Alykoem,


kheir inshAllah, ik ben man en ONGETROUWD


hmmmmmm, beste nak4life, wil je zeggen dat je niet wist dat ik ongetrouwd ben


hieronder de doe3a die gezegd kan worden om te trouwen


Daarop drenkte hij voor haar. Daarna ging hij opzij in de schaduw, en zeide: "Mijn Heer, ik heb behoefte aan wat Gij mij voor goeds moogt nederzenden." Al qasas aya 24


����� ������ �������������� ������� ���� ������ �������


rabbi innie lima anzalta ilaya min kheirin faqier.


de gelleerden zeiden�dat toen profeet moesa deze doe3a had gedaan, is daarna getrouwd met 1 van de 2�zussen in Midian, voor wie hij hun vee drenkte.


En toen hij bij de bron van Midian aankwam, vond hij daar een groep mannen die hun vee drenkten. En hij vond naast hen twee vrouwen die (haar kudden) terughielden. Mozes zeide tot haar: "Wat scheelt u?" Zij antwoordden: "Wij kunnen niet drenken, totdat de herders hun kudden terugnemen want onze vader is een zeer oude man." al qasas aya 23


wassalaam,


Assalaaoe Alaikoem, Tuurlijk wist ik het wel. Maar je wou het wel aan iedereen vertellen :-) Succes broeder ;-) ohhh ja laat je pm-box niet vollopen broeder..... En hou me op de hoogte Inshallah, ben toch wel uitgenodigd als het zover is!!!!! Wassalaam NAK4life


Assalamoe Alykoem broeder nak4life


ik ben niet van plan te trouwen, hoor.


nog lang niet inshAllah, ik denk dat het jouw tijd is


wassalaam



Ja, ja je wilt nog niet trouwen he...je opent een topic erover...plaatst hierboven de tekst dat je nog niet getrouwd bent met een huilend gezichtje erachter..

Maak dat de kat maar wijs dat je nog niet wilt trouwen.
En waarom denk je dan dat het mijn tijd is om te trouwen. Morgen kom je toch naar As-Soennah..ik heb nog wel aan appeltje met je te schillen. Dus kom op tijd Inshallah!!!!!

SALAAM
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdiene Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 19:55

Salaamoe Alykoem wa rahmatoelah,

Ben 22 jaar nog ongehuwd maar hier zal binnenkort insAllah verandering in komen. Ik heb heel recent mijn ouders hiermee belast met maar een eis dat ze insAllah moslima is. Voor de rest heb ik alle vertrouwen dat het wel goed komt. 

Moge Allah (swt) de oprechte moslim en moslima belonen met een vrome echtgenoot(e) op deze wereld, en in het hiernamaals met het paradijs waar we onze echtgenoot(e) zullen wederzien insAllah.

Wa Alykoem assalaam

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 02:42
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

Salaamoe Alykoem�wa rahmatoelah,


Ben 22 jaar nog ongehuwd maar hier zal binnenkort insAllah verandering in komen. Ik heb heel recent�mijn�ouders hiermee belast�met maar een eis dat ze insAllah moslima is. Voor de rest heb ik alle vertrouwen�dat het wel goed komt.�


Moge Allah (swt) de oprechte moslim en moslima belonen�met een vrome echtgenoot(e) op deze wereld, en in het hiernamaals met het paradijs waar we onze echtgenoot(e) zullen wederzien insAllah.


Wa Alykoem assalaam



Assalaamoe Alaikoem

Beste Nourdiene....

Inshallah zal alles goed lopen. En je houd me op de hoogte toch broeder.....

En tegen de tijd dat je gaat trouwen...ben ik toch wel uitgenodigd broeder....ik betaal wel entree ;-)

Echt tof...maar ik wist het al!!!! Maar updates hoor ik graag...

Wassalaam

Je broeder in islam

NAK4LIFE

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 06:53

assalaam

amay,wa gezellige praatjes hier allemaal, en nak4life,nix ontloopt je,je hebt alles direct door jongen!haha :-)

moge allah jullie huwelijken zegenen in de toekomst inshallah

wassalaam alikoum wa rahmatou lahi wa barakatouh!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:58

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Hahaha wat een lol hierzo hahah.

Komt allemaal wel goed inshAllah hihi, dus wanhoop niet ...

Voor degene die getrouwd zijn, mashAllah en nog een heeeeel gelukkig leven samen inshAllah ya Rabb.. en voor degene die nog niet getrouwd zijn..Moge Allah swt jullie allen inshAllah belonen met een partner die jullie inshAllah verdienen. Amin inshAllah.

Ps: ben ondertussen 18 al hamdoelilah en ongehuwd....hihi..alles op zn tijd inshAllah.

Tawakaloe 3ala Allah.

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 08:22

salaam

da vind ik nou heel mooi gezegd,alles op zijn tijd!lhamdoulih

insha allah gair!

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 13:52

Hoihoi,

ik dacht als eerste reply na een week is een koffieklets-topic wel leuk  Maar jullie zijn enkele opties vergeten boven hoor  Ik ben dus 'vrouw, relatie', maar ik hoop natuurlijk ook dat het over enkele jaren tot een huwelijk of samenlevingscontract komt of zo   Maar eerst maar s zien of we bij elkaar (blijven) passen en zorgen dat we afgestudeerd raken...

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2004 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoihoi,

ik dacht als eerste reply na een week is een koffieklets-topic wel leuk  Maar jullie zijn enkele opties vergeten boven hoor  Ik ben dus 'vrouw, relatie', maar ik hoop natuurlijk ook dat het over enkele jaren tot een huwelijk of samenlevingscontract komt of zo   Maar eerst maar s zien of we bij elkaar (blijven) passen en zorgen dat we afgestudeerd raken...

Greetz Kim

assalmoe alykoem,

beste kimmie, in de islaam is relatie verboden voor het huwelijk, van daar dat ik die keuze niet bij heb gedaan

wassalaam,

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:32

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

Ikzelf ben 16 jaartjes jong (hihi) en ik ben ongehuwd..

Ikzelf sta open voor een huwlijk insha Allah. Veel mensen vinden 16 nog te jong en zo....maar ik vind het onzin. Ik voel me vanbinnen rijp en daar gaat het om!

Mijn zus is al getrouwd en ze zijn zoooooo gelukkig, el hamdoelilah. Dat trekt me dus errug aan.

Ik ben dus niet op zoek of zo (voor zover dat mogelijk is als vrouw), maar ik wacht af en insha Allah komt er ooit een vrome broeder waarmee ik mijn leven kan delen.

En ik wens dit al mijn zusters en broeders toe!

Insha Allah zullen we allemaal gelukkig trouwen en moge onze huwlijken doorlopen in het Hiernamaals

Amien

 

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door musilman

[QUOTE=*Rahima*]

nee, hoor, er is geen bepaalde leeftijd, je mag trouwen wanner je wil.

Niet helemaal waar. Volgens Cyber Iman behoort een vrouw geen nee te zeggen als er een geschikte, vrome kandidaat om haar hand komt vragen.

Groet,
Vincent
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 11:28
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door musilman

[QUOTE=*Rahima*]

nee, hoor, er is geen bepaalde leeftijd, je mag trouwen wanner je wil.

Niet helemaal waar. Volgens Cyber Iman behoort een vrouw geen nee te zeggen als er een geschikte, vrome kandidaat om haar hand komt vragen.

asslamaoe alykoem,

zij kan wel nee zeggen als er een ander vrome kandidaat is die zij leuker vindt. maar wat ik daar boven bedoel, is dat een vrouw altijd kan trouwen als ze de puberteit heeft bereikt.

wassalaam, 

Terug naar boven
ines Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ines Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 16:03

assalamoe aleikoem warahmatoelah wabaraktoe

Heb net voor de 50 % gezorgd voor de ongehuwde vrouwen. Ik ben 22 jaar en ongehuwd. Ik krijg vaak te horen dat ik snel moet trouwen aangezien ik al 22 ben en er niet lang mee mag wachten. Deze reacties krijg ik vooral van buitenuit. Van mijn ouders mag ik zelf mijn beslissingen nemen. Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat er veel onwetende mensen zijn die het huwelijk leeftijdsgebonden vinden. Ik weet ook dat als je trouwt je de volledige helft van jou geloof intreed, maar toch onthoud ik me tot ik een geschikte broeder vind.

Ik ben er wel niet mee eens dat je zo maar ja moet zeggen als er een broeder komt aanbieden. Je kent hem nog eens niet, ook al doe je dat volgens de islaam met een mahram.

In elk geval, wens ik iedereen een vrome man/vrouw toe en dat allah swt al de moslimhuwelijken mag zegenen met al het geluk.

Ma'asalama fie amanilah

Oeghtkoem fie dien

Ines

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2004 om 12:52

Hoi Ines,

wel grappig  Als ik het heb over samenwonen of zo (zou dat graag doen), zegt iedereen me net dat we nog zo jong zijn (hij 21, ikke 22).  Maar ja, waar het om gaat, is dat je alles op je eigen tempo doet he (en met een persoon die je leuk vindt).  Ik wens je alvast veel succes met het vinden van een 'toffe vent'.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
ines Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ines Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:04

Shokran (dank je) Kim voor jou advies

maar ik zal het zeker en vast op mijn gemakje doen, niets overhaastig doen is de boodschap h�

Wens jou  ook veel geluk in alles wat je maar wenst!

Ma'asalama

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 16:44
Thanx 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 05:52

Asalaam alikoum,

Ik zelf ben nog niet getrouwd, maar mocht ik een goede moslimman tegen komen dan kun je me beschouwen als getrouwd hahaha.

Moge Allah ons het beste geven.. Amien

 

Salaam alikoum jullie zuster in de Islam Farah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.