Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat als?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat als?
    Geplaatst op: 26 maart 2004 om 12:23

Ik vind de Islam een zeer interessant geloof, en er zijn dan ook 2 dingen die mij tegenhouden om moslima te worden, en dat is 1: de praktische reden dat ik niet kan/wil geloven dat 1 Allah een paar miljard mensen zou kunnen beoordelen. maar dat terzijde: Mijn 2de reden, waar ik het nu over wil hebben is: Wat als Allah nou niet bestaat? Je richt, als moslim, je hele leven erop in, dat je straks naar het hiernamaals gaat en je geeft je over aan Allah, iets wat niet gemakkelijk is in deze westerse cultuur. Ik ben op de manier opgevoed, mijn eigen leven in te richten, en ik vind het een moeilijk iets, om je hele leven aan Allah te geven, vooral omdat ik er niet van overtuigd ben dat Allah bestaat. Maar zelfs al was ik daarvan overtuigd, dan nog stuit mij tegen de borst; Je hele leven, die je maar 1x hier op aarde hebt, richt je in op Allah. Wie weet zegt Allah als je na je dood naar hem toegaat wel: je hebt niet volledig volgens mijn regels geleefd, je gaat alsnog naar de hel. Verloren leven, verloren hiernamaals.

Ik denk dat jullie, als moslims, hiervan schrikken dat iemand dit zo zegt, maar probeer maar eens een mening over te vormen over dit idee, okey?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik vind de Islam een zeer interessant geloof, en er zijn dan ook 2 dingen die mij tegenhouden om moslima te worden, en dat is 1: de praktische reden dat ik niet kan/wil geloven dat 1 Allah een paar miljard mensen zou kunnen beoordelen. maar dat terzijde: Mijn 2de reden, waar ik het nu over wil hebben is: Wat als Allah nou niet bestaat? Je richt, als moslim, je hele leven erop in, dat je straks naar het hiernamaals gaat en je geeft je over aan Allah, iets wat niet gemakkelijk is in deze westerse cultuur. Ik ben op de manier opgevoed, mijn eigen leven in te richten, en ik vind het een moeilijk iets, om je hele leven aan Allah te geven, vooral omdat ik er niet van overtuigd ben dat Allah bestaat. Maar zelfs al was ik daarvan overtuigd, dan nog stuit mij tegen de borst; Je hele leven, die je maar 1x hier op aarde hebt, richt je in op Allah. Wie weet zegt Allah als je na je dood naar hem toegaat wel: je hebt niet volledig volgens mijn regels geleefd, je gaat alsnog naar de hel. Verloren leven, verloren hiernamaals.

Ik denk dat jullie, als moslims, hiervan schrikken dat iemand dit zo zegt, maar probeer maar eens een mening over te vormen over dit idee, okey?

Liefs Rahima

Assalamoe alykoem,

zuster, ik ben zeker geschrokken, niet verwacht van jouw, ik heb niets bij te voegen

Moge Allah ons leiden naar de rechte pad amien

wassalaam,

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:07

Assalaam Alaikum Rahima,

Nee hoor daar schrik ik niet van .
Wat jij hebt zijn heel gewone vragen en twijfels,das menselijk.

je weet gewoon een paar dingen nog niet.
Kijk wat Allah (s.w.t.) precies is kunnen wij niet bevatten.
Als ik het goed heb begrepen betekent subhanallah Allah is ver weg van wat zij hem toeschrijven. Hij zegt ook dat wij ons hoofd niet moeten breken over wat
Hij is ,omdat we daar nooit uitkomen.

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.
Dus hoe hij precies alle mensen zal beoordelen kunnen wij niet begrijpen.
Het is voldoende omte weten dat iedereen twee engelen bijzich heeft die alles
bijhouden.
Je moet ook onthouden dat er voor Allah(s.w.t.) geen tijd bestaat zoals
wij die kennen.Dus het maakt voor Hem niets uit of iets 1 minuut of 1miljard jaar
duurt.

2de vraag:
Allah (s.w.t.) heeft een heleboel tekenen (ayah) voor ons neergezonden.
Denk aan de 4 Boeken (Torah,Psalmen,Bijbel,Qur'aan) en alle profeten
In de Qur'aan staan talrijke tekenen die je met eigen ogen kunt zien,Insha Allah.
Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.

Op www.harunyahya.com kan je er ook over lezen. 

Die twijfels zijn iets van Shaiytan (Iblis) die probeert je van het rechte pad te houden.
Maar als je dan om je heen kijkt en bedenkt hoe het hele Universum inelkaar
zit en dat alles precies op zijn plaats zit (anders zou alles kapot gaan)
Dan is dat voor mij het ultime bewijs dat Allah bestaat.

Lees de Qur'aan en stel vragen aan mensen waarvan je weet dat ze de juiste
kennis hebben,en je twijfels zullen verdwijnen,Insha Allah.

wa salaam


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:13

Assalamoe alykoem,

pr8ig stuk broeder polymorph, djazaka Allahoe kheiran(Allah zal je belonen hiervoor inshaAllah)

wassalaam,

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:28

Salaam alaikom,

Kijk eens om je heen, hoe alles geschapen is, hoe de dingen in mekaar zitten. Ik bedoel alles heeft een reden. En alles heeft zo zijn functie. je kan werkelijk niet beweren dat alles zomaar plotseling is ontstaan. Als Allah er niet was dan zou alles in de hele wereld/universum een chaos zijn. Allah is dus ook degene die alles onder de controle heeft.

Het allereerst wat Allah (swt) heeft geschapen is de PEN. Hiermee heeft Allah (swt) eerst alles opgeschreven, in details, hoe je leven zal zijn, wat je denkt, wat je zegt. Kortom alles. Daarna heeft Allah (swt) de hemel en de aarde in 6 dagen (periodes) geschapen. Daarna heeft Allah (swt) zich op zijn arch (troon) gezeteld.

Waarom zou Allah (swt) niet bestaan, kijk omheen, de wonderen die er zijn. Die kunnen echt maar dan ook echt niet zomaar uit het niets gekomen zijn.

Lees de Qoeran, dat is volgens mij voldoende. Hierin lees je je antwoorden op je vragen.

Ik hoop insjallah dat je deze twijfels en vragen kunt weghalen en inziet dat Allah (swt) wel degelijk bestaat en dt we alleen op hem hunnen vertrouwen in voor en tegenspoed. Vrienden komen en gaan, maar Allah (swt) is er, is er geweest en zal er ook altijd voor je zijn.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 15:01

Hoi Rahima,

Jij stoot ons echt niet tegen het hoofd, althans mij niet. Jij stelt oprechte vragen en die kan ik alleen maar waarderen. Rahima, ik kan jou niet doen inzien of Allah swt wel of niet bestaat, dat is een gevoel. Ik las eens deze zin en dat vond ik MashaAllah:

Ik geloof in Allah, net zoals een blinde gelooft in de zon. Niet omdat ik hem zie, maar omdat ik Hem voel.

Er  is niets mooier dan de zoetigheid van het geloof te proeven. De zin wat...als....komt van de Saytaan. Er is geen als...dat leidt alleen maar tot ongeloof.

Wanneer je je goed verdiept zul je zelf tot een conclusie komen en die kan ik niet voor je maken, niemand niet. De keuze is aan jou.

Ik wens je veel succes bij je zoektocht en wie weet worden we ooit zusters van elkaar

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 16:17

Beste Rahima,

Ik heb eigenlijk een vraag aan jou, wat is het alternatief waarin jij gelooft als je niet in de schepping en de schepper wilt (kan) geloven. Ik ben ook benieuwd naar je doel in het leven. en naar je defenitie van geluk.  

 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 16:38

asalaam oulikoum,

polymorp schreef:

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.

was dat niet aan de profeet moesa(mozes). ik weet het niet zeker, ik kan het ook fout hebben.

all praise to allah.

 

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2004 om 16:56

Alykoem assalaam,

klopt inderdaad, Allah heeft zich aan een berg getoond die hierdoor meteen werd verpulverd, waardoor Moesa (kalamoelah) (as) flauw viel.

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 03:39
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

Beste Rahima,

Ik heb eigenlijk een vraag aan jou, wat is het alternatief waarin jij gelooft als je niet in de schepping en de schepper wilt (kan) geloven. Ik ben ook benieuwd naar je doel in het leven. en naar je defenitie van geluk.  

 

Beste Nourdiene,

De oerknal, de evolutie theorie en dergelijken. Ik vind de theorie dat er eens een vis was, toen een kikkervisje werd en toen een kikker etc etc en zo bij de mensen uitkwam misschien wel logischer dan dat Allah alles geschapen zou hebben. Mijn doel in mijn leven is dat ik mij prettig voel bij de dingen die ik doe en de dingen die ik wil berijken. Dat weet ik nu nog niet precies, ik begin een beeld in mijn hoofd te vormen over hoe ik mijn toekomst zie en dat beeld wordt naarmate de jaren vorderen steeds duidelijk. Het ultieme geluk bestaat volgens mij niet, dat is een gevoel dat je af en toe overvalt. Bijvoorbeeld als ik in het zonnetje in het bos wandel, dan krijg ik weleens zo'n gevoel. En of Allah dat bos geschapen heeft of niet, staat op dat moment voor mij los van mijn gevoel van geluk.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 03:44
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Assalaam Alaikum Rahima,

Nee hoor daar schrik ik niet van .
Wat jij hebt zijn heel gewone vragen en twijfels,das menselijk.

je weet gewoon een paar dingen nog niet.
Kijk wat Allah (s.w.t.) precies is kunnen wij niet bevatten.
Als ik het goed heb begrepen betekent subhanallah Allah is ver weg van wat zij hem toeschrijven. Hij zegt ook dat wij ons hoofd niet moeten breken over wat
Hij is ,omdat we daar nooit uitkomen.

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.
Dus hoe hij precies alle mensen zal beoordelen kunnen wij niet begrijpen.
Het is voldoende omte weten dat iedereen twee engelen bijzich heeft die alles
bijhouden.
Je moet ook onthouden dat er voor Allah(s.w.t.) geen tijd bestaat zoals
wij die kennen.Dus het maakt voor Hem niets uit of iets 1 minuut of 1miljard jaar
duurt.

2de vraag:
Allah (s.w.t.) heeft een heleboel tekenen (ayah) voor ons neergezonden.
Denk aan de 4 Boeken (Torah,Psalmen,Bijbel,Qur'aan) en alle profeten
In de Qur'aan staan talrijke tekenen die je met eigen ogen kunt zien,Insha Allah.
Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.

Op www.harunyahya.com kan je er ook over lezen. 

Die twijfels zijn iets van Shaiytan (Iblis) die probeert je van het rechte pad te houden.
Maar als je dan om je heen kijkt en bedenkt hoe het hele Universum inelkaar
zit en dat alles precies op zijn plaats zit (anders zou alles kapot gaan)
Dan is dat voor mij het ultime bewijs dat Allah bestaat.

Lees de Qur'aan en stel vragen aan mensen waarvan je weet dat ze de juiste
kennis hebben,en je twijfels zullen verdwijnen,Insha Allah.

wa salaam


Polymorph,

bedankt voor je mooie reactie, ik wou vragen: kun jij mij misschien meer uitleggen over die 2 engelen die bij ieder persoon zijn, dat zou voor mijn gevoel wel het 1 en ander verklaren.

Overigens ik heb de Koran een paar keer getracht te lezen, maar ik snapte niet alles, en dan wordt het moeilijker en minder interessant om te lezen, maar misschien dat ik het nog een keer kan proberen en mijn vragen hier stellen.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Hatim Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 19:34
Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.
Dat klinkt interressant. Wat is dat voor 'n volk en waarom is het pas ontdekt ? Was het soms zoek ofzo ?
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 21:56

In eerste instantie geplaatst door Hatim Yahya

Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.
Dat klinkt interressant. Wat is dat voor 'n volk en waarom is het pas ontdekt ? Was het soms zoek ofzo ?

Salaamoe 3lykoem,

Beste Aghie, ik denk dat ik een klein misverstandje uit de wereld moet helpen, namelijk dat het volk van Aad niet pas ontdekt is maar al eeuwen in de boeken van Allah worden vermeld. Ik heb het filpje van Harun yahya waar aghie mohammad (polymorph) naar refereert niet gezien (zal dit zeker nog doen) maar ik denk dat er iets van opgravingen zijn gedaan waar ze waardevolle spullen hebben gevonden die bij het volk Aad aansluiten. Ik weet b.v. dat in de edele Koraan hun ver gevorderde manier van bouwen genoemd wordt: "Bouwen jullie op elke hoge plaats hoge paleizen waar jullie niet in wonen?'' (Koraan 26-128) (bouwen jullie een prachtig gebouw op iedere heuvel, alleen maar om te pronken, terwijl het helemaal niet nodig is?) mischien dat ze onlangs een aantal bijzonder oude, hoog gelegen gebouwen hebben gevonden of zo.

In ieder geval wat ik je uit de Koraan over het volk Aad kan vertellen is het volgende: Onze Profeet Hoed (as) behoorde tot dit volk, Aad waren de eersten na de Zondvloed (Noah as) die afgoden aanbaden ''En gedenk dat Hij jullie tot de opvolgers van het volk van Noah heeft gemaakt en jullie rijkelijk in aantal heeft laten toenemen'' (Koraan 7-69) ''Dan na hen, hebben Wij een andere generatie geschapen,'' (Koraan 23-31)

''En tot (het volk van) Aad (stuurden Wij) hun broeder Hoed. Hij zei: ''O, mijn volk! Aanbid Allah! Jullie hebben geen andere god dan Hem. Zullen jullie (Allah) niet vrezen? ''  De leiders van degenen die onder zijn volk ongelovig waren, zeiden: ''Waarlijk, wij zien jou in dwaasheid en waarlijk, wij denken dat jij ��n van de leugenaars bent.'' (Koraan 7:65-66)

Het volk Aad verwierp alles wat de profeet Hoed (as) hun wilde onderwijzen ze bospotte hem en geloofde niet in de opstanding na de dood dit blijkt uit de volgende aya: ''Belooft hij jullie dat wanneer jullie gestorven zijn en tot stof en botten geworden zijn, jullie weer levend zullen worden?'' (Koraan23:35)

Ook verwierpen zij het idee dat Allah boodschappers kon zenden als menselijke wezens. (dit argument wordt nog steeds af en toe gebruikt) ''En de stam hoofden van zijn volk, die ongelovig waren en de ontmoeting in het hiernamaals ontkenden en aan wie Wij de luxe en het gemak van dit leven hadden gegeven, zeiden: ''Hij is niets meer dan een mens zoals jullie, hij eet wat jillie eten en drinkt wat jullie drinken. Als jullie een mens moeten gehoorzamen zoals jullie zelf, dan waarlijk! Jullie zouden zeker verliezers zijn.'' (Koraan 23:33-34)

Het volk van Aad is een van de volken die de kwelling van Allah (swt) hebben geproefd, zoals ook het volk van: Noah, Salih, Loeth en Pompei enz. Dit omdat ze aan (shirk) afgoderij deden en omdat ze Allah (swt) uitdaagden. Zo zeggen ze bijvoorbeeld ''Jij bent tot ons gekomen, zodat wij alleen Allah zouden aanbidden en zouden verzaken wat onze voorouders aanbaden. Breng ons datgene waarmee je ons bedreigd hebt, als je waarachtig bent.'' (Koraan 7:70)

(Allah) zei: ''Over een poosje zullen zij zeker spijt hebben.'' Een rukwind overmande hen dus met rechtvaardigheid en Wij hebben hen als afval van dode planten gemaakt. Weg dus met het volk dat onrechtvaardig is.'' (Koraan 23:40-41)

Toen, wanneer zij het als een zachte wolk zagen die naar hun dalen kwam zeiden zij: ''Dit is een wolk die regen brengt!'' Nee, maar dat is dat waarvan jullie hebben gevraagd om haar te bespoedigen! een wind met daarin een pijnlijke bestraffing! Alles vernietigend door het bevel van haar Heer! Zo werden zij degenen waarvan niets te zien was, behalve hun woningen! Zo vergoeden wij het volk dat misdadig is.'' (Koraan 46:22-25)

Allah zei: ''En wat de Aad betreft, zij werden door een gewelddadige wind vernietigd. Die Allah hen voor zeven achtereenvolgende nachten en acht dagen had opgelegd, zodat je mensen omvergeworpen zag, alsof zij holle stammen van palmbomen waren! Zie je overblijfselen van hen?  (Koraan 69:6-8)

Zo ik denk dat je ongeveer een beeld kunt vormen aghie,

Wa Alykoem assalaam wa rahmatoelah.                     

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 22:32

Salaam wa rahmatoelah,

Ik kwam ook deze hadiet tegen die zeer goed bij dit thema aansluit.

Imam Moeslim heeft overgeleverd op gezag van Aishah (moge Allah tevreden over hen zijn) dat ze zei, als de hemel bewolkt werd, veranderde zijn (de Profeet) kleur en liep hij voortdurend naar binnen en naar buiten en heen en weer. Maar als het regende, voelde hij zich opgelucht. ik zag dit en vroeg hem erover, toen zei hij: ''Ik vrees ervoor als het gezegde van het volk van Aad: Toen, wanneer zij het als een zachte wolk zagen die naar hun dalen kwam, zeiden zij: ''Dit is een wolk die regen brengt!''  (Koraan 46:24)

Wa Alykoem assalaam 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 05:22

Salaam Alaikum,

Bedankt voor de opheldering Nourdiene.
Zal ook nog soerah Hoed nog en keer gaan lezen Insha Allah.
Ik bedoelde ook eigenlijk dat de wetenschap weer dacht een volk gevonden

wa salaam

 


 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 05:43
Maar wat Rahima stelt is zeker waar. Ook al geloof je in Allah, zekerheid om in de hemel te komen heb je niet. Allah is wat dat betreft de God van de onzekerheid.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 05:50

Salaam Alaikum Rahmina,

De 2 engelen die iedereen bij zich heeft,zijn boekhouders voor Allah(s.w.t.).
De engel aan je rechter zijde schrijft al je goede daden op
en de linker al je zonden.

Maar de linker engel mag pas iets opschrijven als de rechter het goed vind.
Dus als jij Allah (s.w.t.) om vergeving vraagt voordat je gaat slapen.
dan mag de Linker engel het niet opschrijven van de rechter engel.
Zo houdt Allah(s.w.t.) alles van iedereen bij.
En die boeken worden op De Dag Des Oordeels geopend en de balans opgemaakt.

Allah (s.w.t.) verteld ons dat Hij de engelen uit licht geschapen heeft
en dat ze geen eigen wil hebben maar altijd doen wat Allah(s.w.t.)
ze opdraagt.
Ik heb voormezelf een verklaring gezocht in de richting van licht-frequencies
die we niet kunnen zien enzo.Maar ik vind het leuker om me gewoon
twee elf-achtige lichtpuntjes voortestellen als ik ze begroet (na het gebed).
Das in iedergeval romantischer.
Belangrijk om te onthouden is dat de engelen bepaalde taken
die  Allah (s.w.t.) hen opdraagt doen. 

Insha Allah is je vraag zo een beetje beantwoord?

wa salaam,

Mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door abdu_ allah

asalaam oulikoum,

polymorp schreef:

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.

was dat niet aan de profeet moesa(mozes). ik weet het niet zeker, ik kan het ook fout hebben.

all praise to allah.

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh

broeder wat jij zegt is helemaal verkeerd want Allah(SWT) heeft zich nooit aan iemand vertoond zelfs niet aan Moesa(AS) wat jij zegt!!! En sommige denken dat hij (SWT) met Moesa(AS) heeft gepraat maar dat klopt ook niet!!! kijk het ging zo Moesa(AS) wou Allah(SWT) zien maar toen hij dat dus aan Allah(SWT) vroeg werd Allah kwaad en toen heeft hij het vuur aan Moesa(AS) laten zien en toen fiel Moesa(AS) flauw. en Allah(SWT) stuurt zijn engelen om en jibriel(AS) om zijn boodschap aan zijn profeten en booschappers te brengen dus dat wil zeggen dat Allah(SWT) met niemand hier op aarde praat dus met zijn stem en ook zich zelf aan niemand laat zien.

en Allah weet het beste

dat wilde ik effe recht zeten broeders en zusters

wa3alaikoem elselaam

ma3asalama

 


Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:23

A Selam oe Ale�ykoem Rahima,

De vragen waar je mee zit, zijn absoluut niet vreemd. Elk persoon heeft in meer of mindere mate weleens twijfels, over waar we vandaan komen, hoe alles ontstaan is etc.

Voor alles, wat net als de mensheid, een begin in de tijd heeft, zijn er slechts drie manieren denkbaar om uit te leggen hoe het ontstaan is, namelijk:

  1. Het is door niets gemaakt, geschapen of veroorzaakt; met andere woorden, het is uit het niets ontstaan;
  2. Het heeft zichzelf geschapen;
  3. Het heeft een maker, oorzaak of schepper die er buiten staat.

Het is ondenkbaar dat iets wat een begin in de tijd heeft, uit het niets voortkomt of door niets gemaakt is. Het is ook ondenkbaar dat het zichzelf cre�ert. Derhalve, zijn de eerste twee verklaringen onmogelijk.

Conclusie is dat het heelal en alles wat zich daarin bevindt, zijn ontstaan aan een Maker of Schepper te danken heeft. Het is ook redelijk en natuurlijk voor de mens om het bestaan en de macht van de Schepper te erkennen. Het is redelijk en natuurlijk om te erkennen dat de hele schepping door God's wil en gratie wordt behoed.

Als iemand denkt dat hij volledig onafhankelijk en zelfgenoegzaam is, wordt hij ijdel en trots. Hij is dan ondankbaar voor de zegeningen die hij geniet: de lucht die hij ademt, het eten wat hij nuttigt, de wonderbaarlijke ogen en oren die hij gebruikt om zich gewaar te worden van de wereld om hem heen, de tong en lippen die hij gebruikt om mee uit te drukken wat hij wil en wat hij nodig heeft. Als je nog verder om je heen kijkt, kun je enkelt ook concluderen dat elk wezen volgens de wetten die de Schepper bepaald, leeft. En dat elk schepsel in een toestand van onderwerping leeft:

De zon heeft zijn eigen baan en "mag niet de plaats van de maan innemen". Alle hemellichamen zweven volgens God's wetten door het heelal. Planten hebben zonlicht nodig om te groeien en tot bloei te komen. Bijen en vogels zijn door de Schepper begiftigd met een enorm goed gevoel voor richting om zo hun voedsel te kunnen vinden. Mensen hebben zuurstof nodig om te kunnen overleven etc.

Dit alles zou een weldenkend mens aansporen om het bestaan van God (ic Allah) te erkennen.

Maar stel dat er helemaal geen God en geen Hiernamaals is (Staghfiroe Allah). Stel dat wij in dit leven wel in Hem geloven en wel volgens Zijn wetten leven. En dat wij in een Hiernamaals geloven. Hoe zouden wij op aarde vertoeven? Inderdaad: het feit dat we in een Hiernamaals geloven, geeft een betekenis en doel aan ons leven. Een leven dat niet beperkt is door wereldse wensen en eigen hebzucht. Een niet-materialistische leven, omdat we weten dat dit leven niet met de dood eindigt.

Door het geloven in het Hiernamaals en in Allah (swt) hebben wij een grotere emotionele en psychische balans. We kunnen beter het hoofd bieden aan roepingen, moeilijkheden en testen, omdat we vertrouwen hebben in de wijsheid, genade en rechtvaardigheid van de Meester van de Dag des Oordeels. Wat resulteert in minder ongerustheid, droefheid, angst en frustraties. Hierdoor zullen wij ons niet alleen vast voornemen om slechte, aanstotelijke en misdadige handelingen te vermijden, maar we zullen alle zeilen bijzetten en onze uiterste best doen om goed te doen. Want zoals Allah (swt) in de Qora' an zegt:

"Hij heeft de dood en het leven geschapen om u te testen wie van u zich het beste gedraagt".

Mocht het Hiernamaals achteraf niet bestaan (Astaghfiroe Allah), dan hebben wij toch goed geleefd. Wij hebben getracht de natuurlijke waarden zoals goedheid, waarachtigheid, schoonheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid in de wereld en in onze levens te laten overheersen. En wij hebben valsheid, kwaad en onrechtvaardigheid weerstaan.

Maar stel dat het Hiernamaals wel degelijk bestaat, dan zullen wij Insha' Allah, door onze vrome wijze van leven en ons streven naar perfectie voor Allah (swt) met het Paradijs beloond worden.

Wat ik hiermee zeggen wil is: wat er na de dood ook gebeurd, wat er ook zal zijn, zolang iemand volgens de wetten van Allah (swt) leeft, zal diegene hoe dan ook "winnen".

Wa Ale' ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:47

Salaamoe Alykoem,

Echt goed uitgelegd oeghtie, mooi stuk da3wa moge Allah je hier voor belonen.

Bij de tijd,   Voorzeker, de mens is te midden van verlies. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid en geduld aansporen.

Wa Alykoem assalaam.

 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 07:59

A Selam oe Ale' ykoem,

Djazak Allahoe Ghayrain Aghie Nourdiene

Wa Ale' ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 10:41

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh

broeder wat jij zegt is helemaal verkeerd want Allah(SWT) heeft zich nooit aan iemand vertoond zelfs niet aan Moesa(AS) wat jij zegt!!! En sommige denken dat hij (SWT) met Moesa(AS) heeft gepraat maar dat klopt ook niet!!! kijk het ging zo Moesa(AS) wou Allah(SWT) zien maar toen hij dat dus aan Allah(SWT) vroeg werd Allah kwaad en toen heeft hij het vuur aan Moesa(AS) laten zien en toen fiel Moesa(AS) flauw. en Allah(SWT) stuurt zijn engelen om en jibriel(AS) om zijn boodschap aan zijn profeten en booschappers te brengen dus dat wil zeggen dat Allah(SWT) met niemand hier op aarde praat dus met zijn stem en ook zich zelf aan niemand laat zien.

en Allah weet het beste

dat wilde ik effe recht zeten broeders en zusters

wa3alaikoem elselaam

ma3asalama


Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale�ykoem Rahima,

De vragen waar je mee zit, zijn absoluut niet vreemd. Elk persoon heeft in meer of mindere mate weleens twijfels, over waar we vandaan komen, hoe alles ontstaan is etc.

Voor alles, wat net als de mensheid, een begin in de tijd heeft, zijn er slechts drie manieren denkbaar om uit te leggen hoe het ontstaan is, namelijk:

  1. Het is door niets gemaakt, geschapen of veroorzaakt; met andere woorden, het is uit het niets ontstaan;
  2. Het heeft zichzelf geschapen;
  3. Het heeft een maker, oorzaak of schepper die er buiten staat.

Het is ondenkbaar dat iets wat een begin in de tijd heeft, uit het niets voortkomt of door niets gemaakt is. Het is ook ondenkbaar dat het zichzelf cre�ert. Derhalve, zijn de eerste twee verklaringen onmogelijk.

Conclusie is dat het heelal en alles wat zich daarin bevindt, zijn ontstaan aan een Maker of Schepper te danken heeft. Het is ook redelijk en natuurlijk voor de mens om het bestaan en de macht van de Schepper te erkennen. Het is redelijk en natuurlijk om te erkennen dat de hele schepping door God's wil en gratie wordt behoed.

Daar maak je een hele grote fout. Het is immers niet ondenkbaar, want jij gelooft zelf in een God die ook ooit moet zijn ontstaan of fysisch gezien niets is.

Ik stel jou een tegenvraag. Als God op zichzelf kan staan, waarom de Natuur niet?

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door rabah

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh

broeder wat jij zegt is helemaal verkeerd want Allah(SWT) heeft zich nooit aan iemand vertoond zelfs niet aan Moesa(AS) wat jij zegt!!! En sommige denken dat hij (SWT) met Moesa(AS) heeft gepraat maar dat klopt ook niet!!! kijk het ging zo Moesa(AS) wou Allah(SWT) zien maar toen hij dat dus aan Allah(SWT) vroeg werd Allah kwaad en toen heeft hij het vuur aan Moesa(AS) laten zien en toen fiel Moesa(AS) flauw. en Allah(SWT) stuurt zijn engelen om en jibriel(AS) om zijn boodschap aan zijn profeten en booschappers te brengen dus dat wil zeggen dat Allah(SWT) met niemand hier op aarde praat dus met zijn stem en ook zich zelf aan niemand laat zien.

en Allah weet het beste

dat wilde ik effe recht zeten broeders en zusters

wa3alaikoem elselaam

ma3asalama

Assalaamoe Alykoem wa rahmatoelah,

Beste aghie el aziez, hoe kom je aan deze bewering aghie? Ik begrijp aghie dat je het met goede intenties doet, maar je moet voorzichtig zijn met wat je beweert. Als je iets beweert ondersteun het met de juiste daliel (bewijs). Onze geliefde Profeet Mosa (as) wordt ook (kalamoelah) genoemd dit omdat Allah (swt) met hem direct praate, de Edele Koraan staat vol met bewijzen ik zal een vers aanhalen waarin Allah (swt) Moesa (as) direct roept. In soera Al-Qasas (De Vertelling) zecht Allah (swt):

''Toen wanneer Moesa de termijn had vol gemaakt en met zijn familie rondreisde, zag hij een vuur in de richting van de (berg) Toer. Hij zei tegen zijn familie: 'Wacht, ik heb een vuur gezien; misschien kan ik jullie wat informatie brengen of een brandende tak, dat jullie jezelf mogen verwarmen. 'Toen hij (het vuur) dus bereikte, werd hij van de rechter kant van het dal geroepen, op de gezegende plaats van de boom: 'O Moesa! Waarlijk! Ik ben Allah, de Heer van de wereldbewoners! En gooi je stok!' Maar toen hij het als een slang zag bewegen, keerde hij om en vluchtte en keek niet om. (Er werd gezegd): 'O Moesa! Kom nabij en vrees niet. 'Waarlijk jij bent ��n van degenen die veilig zijn. Leg je hand op je borst, hij zal zonder ziekte, wit worden, en trek je hand dicht tegen je aan om vrij van vrees te zijn, dit zijn twee tekenen, van je Heer voor de Farao en zijn leiders. Waarlijk, zij zijn het volk dat verdorven is.'' (koraan 28:29-32)      

Ook klopt het dat Moesa Allah (swt) heeft gevraagd om hem te zien en Allah toonde zich toen aan een berg die werd verpulverd. de preciese deliel zal ik je zeker geven alleen moet nu echt naar de Moskee. GhairinsAllah

Maar Aghie, beplijt nooit onwetentheid.

Wa Alykoem assalaam.

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 16:02

MasterB zecht

Ik stel jou een tegenvraag. Als God op zichzelf kan staan, waarom de Natuur niet?

De natuur staat niet op zich zelf maar is afhankelijk van een perfekt systeem dat ontworpen is, elk bacterie,insect,dier,plant enz heeft een essentiele functie in dit ontwerp, die de natuur in stand houden.

MasterB, volkomen mislukte poging om je als filosoof te profileren.

 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

MasterB zecht

Ik stel jou een tegenvraag. Als God op zichzelf kan staan, waarom de Natuur niet?

De natuur staat niet op zich zelf maar is afhankelijk van een perfekt systeem dat ontworpen is, elk bacterie,insect,dier,plant enz heeft een essentiele functie in dit ontwerp, die de natuur in stand houden.

MasterB, volkomen mislukte poging om je als filosoof te profileren.

 

Jammer dat je direct op de man probeert te spelen.

Je maakt een fout door te zeggen dat de natuur afhankelijk is van het systeem, want de natuur is zelf het systeem. De vraag blijft gewoon staan, waarom kan God wel op zichzelf bestaan en de natuur niet.

Door te zeggen dat God dit heeft geschapen en dat het daardoor niet op zichzelf staat verklaart niets. God en de natuur zijn een, maar het zijn andere benamingen, waarom kan dit niet?

Dit moet je dus niet vanuit God redeneren, want dan kom je in de cirkel. 

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 16:37

MasterB mijn excusses wat betreft op de man spelen maar we moeten het niet overdrijfen.

Jij vindt dat ik een fout bega, en ik vindt dat jij een zeer grote fout begaat door te zeggen dat de natuur zelf het systeem is. Ik hoop voor jou zeker dat je het antwoord op je vraag vind, maar vraag mij inieder geval niet, om niet vanuit god te redeneren, je hoeft je zondes niet met mij te delen. Ik kom op deze forum om juist met Islaam geintereseerde over Allah te schrijfen, lezen, leren etc. Het is jou recht om niet in Allah (swt) te geloven, maar je moet niet net doen alsof jou stelling de norm moet zijn.   

 

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 16:49

Je hoeft toch niet niet in Allah te geloven om te zien dat de natuur een systeem  is?  Misschien zie jij het dan als een open systeem en zien wij, "ongelovigen", het als een gesloten systeem (nu ja, het heelal als gesloten systeem, de aardse natuur niet), maar het blijft een systeem.  Waarschijnlijk bedoel jij systeem hier anders dan wij, maar dan moet je dat er even bijzeggen en het defini�ren, want ik denk dat jouw definitie van een systeem niet de gangbare is.

Slaap lekker iedereen

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 16:55
indderedaad slaap lekker.
"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2004 om 01:56
In eerste instantie geplaatst door MasterB

Daar maak je een hele grote fout. Het is immers niet ondenkbaar, want jij gelooft zelf in een God die ook ooit moet zijn ontstaan of fysisch gezien niets is.

Ik stel jou een tegenvraag. Als God op zichzelf kan staan, waarom de Natuur niet?

Beste MasterB,

Wie zegt dat ik in een God geloof die ooit moet zijn ontstaan? Daar heb je mij niks over horen zeggen, dus graag zou ik willen dat je niet voor mij spreekt. Ik bekijk dit alles wellicht vanuit een ander standpunt dan jij (en Kimmie). Ik geloof immers.

Toch zal ik antwoord (proberen te) geven op je vraag. Desalniettemin wil ik wel even vooropstellen, dat de Islam (en religie in zn algemeenheid), niet alleen bestaat uit tastbare feiten. Dat zou het hele principe van het geloven afbreken. Er zijn talloze dingen die wij stervelingen niet kunnen bevatten, zelfs niet met wetenschap (Hoeveel de wetenschappers in de toekomst ook zullen weten, ze komen altijd op een punt waarbij ze moeten zeggen: "Dat weten we niet". De wetenschap is als een zoeklicht in de nacht, het verlicht een klein gedeelte met zn straal maar is niet in staat om het licht voorbij de rand te laten gaan. Ik zeg dit niet om het nut ervan te ontkennen, maar ik wil slechts zeggen dat ook de wetenschap beperkt is). Wij gelovigen kunnen de drang om alles maar te moeten bewijzen laten rusten, immers teveel graven zou kunnen leiden tot twijfel en ongeloof. Ik heb trouwens bij Vrouwen in de Koran ooit een stukje over deze berusting geplaatst, mocht je ge�nteresseerd zijn.

Maar om terug te komen op jouw vraag: Als God op zichzelf kan staan, waarom de natuur niet?

Mijn antwoord luidt als volgt (als vervolg van mijn vorige stuk):

De Schepper moet anders van aard zijn dan alles wat Hij geschapen heeft, want als Hij dezelfde aard zou hebben als Zijn schepselen, dan zou Hij ook een begin en een eind in de tijd hebben en dus ook weer een maker. Een ander woord voor begin in de tijd is tijdelijk. Als de Maker of Schepper niet tijdelijk is, dan moet Hij eeuwig zijn. Dus geen begin of eind in de tijd.

Als de Maker eeuwig is, kan Hij niet veroorzaakt zijn, en als niets Zijn bestaan veroorzaakt heeft, dan is er niets voor nodig om Hem door te laten gaan in Zijn bestaan; wat betekend dat Hij zelfgenoegzaam is. Zelfgenoegzaam betekend dat hij van niets of niemand van Zijn bestaan afhankelijk is.

En als Hij van niets of niemand afhankelijk voor Zijn bestaan is, dan heeft Zijn bestaan geen eind. De Schepper is daarom eeuwig en altijd durend.

"Zeg: Allah is de Enige

Allah is Zichzelf-genoeg, Eeuwig

Hij verwekte niet, noch is Hij verwekt

En niemand is Hem in enig opzicht gelijk". (Soerat al-Ichlaas 112:1-4)

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.