Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat als?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat als?
    Geplaatst op: 25 april 2004 om 11:39

allah is slechts 1 van alle antwoord op de vragen die wij niet kunnen bevatten...

evolutie leert ons dat religie slechts een terugkerend onderdeel is in de evolutie... dat steeds meer mensen hun religieuze gronden de rug toekeren lijkt me dan ook niet vreemd... diegeen die steeds ontkent zal uiteindelijk bedrogen uitkomen...

voor jullie om me aan te vullen..

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2004 om 15:28

Hoi Rahima en polymoprh,

sorry voor de late reactie, maar ik heb het email-berichten-service-knopje  uit staan voor dit bericht. Dus ik dacht steeds maar dat er geen reactie was.

Bedankt voor jullie reacties.

Eerst even voor Rahima,

de eerste keer dat ik naar de moskee ging, was in de Ramadan. Ik zag allemaal mensen lopen voor de vrijdagpreek en ik werd er als het ware gewoon heen geduwd. Ik ben gewoon mee gegaan en achter de vrouwen aan naar binnen gegaan. In westerse kleding. Ik werd gewoon binnengelaten. Ik werd ontzettend vriendelijk behandeld. Ik voelde me meteen thuis. Veel mensen vinden het ontzettend leuk. Ik heb dat trouwens bij een andere moskee wel anders ervaren, hoor.
Officieel moet je in de moskee een hoofddoek op, maar als je komt om te leren of gewoon rondkijken ofzo, mag dat gewoon zonder hoofddoek. Geen probleem. Nu ook nog, doe ik hem gewoon los om, alleen met bidden doe ik hem stevig vast.

De eerste keer wilde ik meebidden, gewoon om het meegemaakt te hebben. Ik heb gewoon meegedaan met hoofddoek om  (maar zonder de wassing). Als je aan het leren bent, hoef je niet meteen alles goed te doen. Dus bel even naar een moskee. Ik weet trouwens niet waar je woont, maar anders kun je me ook pm-en, ik zou eventueel wel met je meekunnen.

De shahada heb ik nog niet gedaan. Die wil ik gaan doen in Tunesie, bij mijn (toekomstige) schoonouders (die ik dan ook voor het eerst ga zien ), daarna willen we gaan trouwen. Door omstandigheden is dat voorlopig nog niet. Ik heb de shahada wel voor mezelf en in het bijzijn van mijn vriend gedaan. Dus ik voel me in mijn hart moslim. Daarna is de shahada in de moskee alleen het 'officieel' maken van het moslim-zijn. Mijn moslim-naam is trouwens Malika (iedereen kwam met die naam aan, lijkt ook op mijn naam, dus ben er wel blij mee). Ik denk dat ik de naam alleen niet veel ga gebruiken; alleen bij mijn schoonfamilie en documenten.

En Mohamed,

wat ben ik ook blij dat ik niet de enige ben. Sommige mensen vinden dat dwars, maar goed; het is mijn leven en mijn verantwoordelijkheid. Ik voel me hier goed bij en ik ben in de 4 maanden van mijn moslim-zijn, al veel meer gaan doen dan ik ooit had gedacht. Ik heb gelukkig nooit alcohol gedronken, dus daar hoefde ik ook niet mee te stoppen, maar er zijn nog wel andere dingen. Maar hoe ben jij tot de islam gekomen, via een relatie of zelf? Hoelang? Vraag ik niet teveel?

Ben blij dat ik niet de enige ben, die niet altijd alles gemakkelijk vind. Gelukkig is mijn vriend ook wel een grote steun. Hij snapt het wel heel goed en dat is heel fijn. Ik voel me in ieder geval ontzettend goed in de islam, dat is het allerbelangrijkste.  Heel veel succes met je verhuizing (je hoeft het toch niet alleen te doen ?)

Salaam HAPPYlady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2004 om 00:23

Goedemorgen Rahima,

ik heb nog een aanvulling voor je. In Den Haag is elke woensdagavond een Nederlandse moslima-groep actief. Daar ga ik ook heel vaak heen. Hier zou je gewoon naar toe kunnen. Het is in moskee al-Islam. Het is maar een suggestie, hoor. Groetjes happylady

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2004 om 09:44

Een moskee bezoeken lijkt mij wel erg mooi om een keer te doen! ik woon alleen in apeldoorn, dus dat is lastig. Ik kom trouwens weleens in Den Haag.

Ik dacht trouwens dat je de shahada voor een imam moest doen of een islamitisch leider?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2004 om 12:00

Hoi Rahima,

de 'officiele' shahada doe je in het bijzijn van twee moslims. Dat is voldoende. En wat nog veel belangrijker is (in mijn ogen) is de shahada die je zelf hebt uitgesproken om moslim te worden. Ik bedoel daarmee de acceptatie van de islam voor jezelf.

Wat leuk, Apeldoorn, ik heb ergens in de buurt gewoond. Ik ben vaak in Apeldoorn geweest (zou er geen moskee weten hoor). Als je het wilt, kan ik wel een keer met je mee in Apeldoorn (ben student, dus reizen kost me niets). Maar goed, dat hoor ik dan eventueel wel van je.

Zou je me meer kunnen vertellen over hoe je geinteresseerd in de islam bent geraakt? Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar jouw verhaal. Groetjes happylady

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2004 om 13:15

hey happylady,

in t kort: ik was op vakantie in Turkije, en ik was nogal onzeker. Ik kreeg daar ineenkeer alle aandacht en ben daar (deels door mijn eigen schuld) op een vervelend manier in aanraking gekomen met moslims of tenminste zo noemen ze zich. Ik ben daardoor eigenlijk op een vreemde manier geinteresseerd geraakt in de Islam, en in mijn zoektocht op het internet kwam ik eerst op deze site en na deze nog veel meer.. en sinds een tijdje overweeg ik ook echt moslima te worden. Dit is het even in het kort, ik wil er best dieper op ingaan, maar niet hier op t forum, het is nogal persoonlijk.

Liefs Rahima

Owja trouwens er zit 1 moskee in apeldoorn, vlakbij het station  kom er weleens langs.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2004 om 15:23

Je kunt me als het goed is pm-en (persoonlijk berichtje) sturen. Je mag me ook mailen: [email protected]. Dan kun je als je dat wilt me mailen. Groetjes happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 16:29

Salaam Alaikum,

Rahima even over de shahada.
Die doe bij voorkeur in aanwezigheid van 2 muslims,maar dat hoeft niet perse.
Het gaat erom dat Allah (s.w.t.) en jij het weten.
Als iemand op de juiste manier gaat bidden is hij/zij ook muslim,
de shahada is onderdeel van het gebed.Maar het is leuker om het b.v. in de
mosqee.

En happyladdy ..ik hoef elhamdoelillah de verhuizing niet al by my lonesome te doen.Een broeder helpt me erbij en ook wat niet-muslim vrienden.
ben bijna klaar trouwens.Dus kom gerust op de koffie vanaf volgende week
insha allah .

wa salaam   

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 03:00

Hallo polymorph, alleen met een lekker koekje erbij .

Gelukkig maar dat je het niet alleen hoeft te doen, want dat is zo vervelend. Heb nu ff weinig tijd, volgende berichtje is langer, inshallah.

Salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 17:36

Salaam Alaikum,

Elhamdoellilah het zit erop insah Allah.Morgen ga ik de sleutels
van het oude huis inleveren Insha Allah.
Dat moest nog leeg waar ik nogal tegenopzag.
Omdat het nogal veel troep was die 2 etages naar beneden moest.
Ik heb 2 dagen dua's gemaakt na de eerste doe'a zag ik erniet meer tegen op.
Een vriend zou me komen helpen maar ik was een paar uur eerder begonnen.
En mijn doe'as waren gehoort dat had me zoveel kracht gegeven dat ik klaar was toen mn vriend kwam.Die keek raar op dat alles al op de stoep lag .
Ik zij dat ik Allah (s.w.t.) om kracht gevraagd had dus toen snapte hij het.


Dus kom langs Insha Allah als je wilt happyladdy,met de gewenste koekjes bij de koffie  natuurlijk ,heb je nog voorkeur of zal ik het op stroopwafels houden.
Of cake wellicht?

wa salaam,

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 02:06

Salaam aleikum polymorph,

gefeliciteerd dat je verhuizing is afgelopen. (Ik vroeg het me al af, omdat ik je al zo lang niet meer had gezien hier.) Verbazingwekkend hoeveel spullen iemand kan verzamelen, h�?  Ik ben zelf de afgelopen 4 jaar 3 keer verhuisd en iedere keer is het weer een berg, dus ben een beetje van allerlei dingen aan het opruimen nu. Voor mijn volgende verhuizing, maar hopelijk duurt dat wel even. Als mijn vriend en ik gaan trouwen, komt hij bij mij wonen, dus dan hoef ik zelf niet weg.

Wat fijn, dat je zoveel kracht hebt gekregen uit de douaa's. Mashallah. God kan alles, Hij is de Krachtige.

Enne, ik ga voor stroopwafels, maar ik pm je wel ff (vanavond denk ik).

Wa salaam happylady

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:59

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Lieve Rahima,

ik vond het ook even schrikken die vragen van jou. Maar iedereen ondergaat die periode in zijn leven. Wie ben ik, waar kom ik vandaan, waar ga ik naartoe, wat doe ik hier, wat is het doel van het leven. Ik heb Alhamdolilah alle antwoorden op die vragen teruggevonden in de Islamitische Lering.

Als ik zou kijk naar jou post dan denk ik dat ik daaruit mag opmaken dat jij een niet zo sterk geloof hebt. Omdat je namelijk nog twijfelt. Het beste is om je meer te verdiepen in de Islaam. De Quraan te lezen en te bestuderen. InshaAllah zal Allah swt jou Hiedaja geven. (Leiding geven)

Ik heb ook zulke vragen aan mezelf gesteld, en iedereen weleens. Maar doordat ik ging praktiseren, en mijn Geloof sterker werd, ging ik minder twijfelen aan Allah swt.

Kennis is het belangrijkste lieve zus. Het opdoen van kennis is de plicht van iedere Moslim. Lees boeken, onderzoek, bestudeer, beschouw!
Lees de verzamelende citaten en stimuleer je gedachten. Daag je geweten uit en pook je ziel op om de Islaam onbevooroordeeld te lezen. Laat je geloof ontwaken en de vrome ziel diep in je hart aan te moedigen!!

Wetenschap is gelukkig een onuitputtelijk proviand die de kennisdragende over en altijd blijft vergezellen! Het verstand is wat ons maakt tot mensen.
Hij die zonder kennis God aanbidt verricht geen heilzaam werk op aarde, maar zaait verderf op aarde (hadith)
De Islaam is een godsdienst die tot kennis en wetenschap oproept en onwetendheid en analfabetisme bestrijdt. In de tijd van de Profeet vrede zij met was deze vers --> en van de gelovigen zijn het slechts de geleerden die Hem vrezen <-- heilig, en gerespecteerd. De geleerden en wetenschappers volbrachten haar boodschap en vervulde de aarde met wetenschap en kennis. Hoe kwam dat? Alleen omdat ze hun hersennen gebruikten!! En de kennis die ze bezaten (voornamelijk sacraal) praktiseerden!!

Volgens de Islaam leidt een leven zonder wetenschap de mens af van God, en bezitten ze wel kennis en wetenschap dan houdt hen dit verre van ongehoorzaamheid. Om die reden heeft God ons 124.000 Profeten gestuurd, vrede zij met hen allen!! Als leraar.. zoals hij zelf ook zegt ik ben slechts gezonden als leraar. God heeft hem opgedragen om voortdurend naar meer kennis te zoeken.

Kennis is licht en Onwetendheid is pikzwarte duisternis.

Lees en Leer, laat de kennis van de Islaam tot je door dringen, en dit zal je Geloof versterken.
Lees en Leer, niet alleen op sacraal gebied, maar ook de profane wetenschappen. Kijk naar de sterren de maan, de zon de aarde, het hele melkwegstelsel, kijk hoe perfect!! Hoe kun je geloven dat er meerdere goden zijn (Allah swt zegt in de Quraan als er meerdere goden zouden zijn zou er oorlog ontstaan en zou het er niet zo perfect uitzien als dat het is (eigen interpetatie))
Hoe kun je geloven in de Oerknal, twee brokken steen die tegen elkaar knallen, haha. Wie heeft die steen geschapen? We hebben een verstand gekregen om deze te gebruiken, dus laten we dat doen inshaAllah.

InshaAllah zal je op een dag wakker worden met de volle overtuiging dat er een God is! En dat de Islaam de juiste religie is. Allahoemma Ameen (Ik zeg dit niet uit hoogmoed, ik zeg dit omdat ik onderzoek heb gedaan naar andere religies en ik tot de conclusie ben gekomen dat ik het juiste geloof belijd!!)

Ou7ibokoum fi Laahaa Ta3alaa,
(Ik hou van jullie omwille van Allah swt)
Fi Amanilahi,

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:14

Salaam aleikum,

mashallah. Mooi gezegd. Moge God je hiervoor belonen!

Wasalaam happylady

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:19

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu lieve Zuster in de Islaam,

en moge Allah swt ons allen rijkelijk belonen met Djannat al Firdaws, Allahoemma Ameeeen!!

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:34

Salaam Juwairiyah

Dat is precies wat ik nu aan het doen ben.. ik lees de Koran met Badia van dit forum en ik lees en probeer te bidden, ik ben er nog niet uit, maar het lijkt mij inderdaad goed om mij erin te verdiepen. Bedankt voor je mooie reactie!!

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 08:11

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn Lieve Broeders en Zusters,

De Lezer zij gegroet.

Lieve Rahima,

dat is heel erg goed van je. Ga ermee door!! Ik weet zeker dat je er met de hulp van Allah swt zal komen.

LOVE YOU FOR THE SAKE OF ALLAH SWT!! :D


Moge Allah swt over ons waken en ons leiden,
Allahoemma Ameen!!

Fi Amanilahi,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam die van jullie houdt omwille van Allah swt,
Umm `Aqeelah

P.S Geen dank zussieee, alles voor mijn Broeders en Zusterss

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Assalaam Alaikum Rahima,

Nee hoor daar schrik ik niet van .
Wat jij hebt zijn heel gewone vragen en twijfels,das menselijk.

je weet gewoon een paar dingen nog niet.
Kijk wat Allah (s.w.t.) precies is kunnen wij niet bevatten.
Als ik het goed heb begrepen betekent subhanallah Allah is ver weg van wat zij hem toeschrijven. Hij zegt ook dat wij ons hoofd niet moeten breken over wat
Hij is ,omdat we daar nooit uitkomen.

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.
Dus hoe hij precies alle mensen zal beoordelen kunnen wij niet begrijpen.
Het is voldoende omte weten dat iedereen twee engelen bijzich heeft die alles
bijhouden.
Je moet ook onthouden dat er voor Allah(s.w.t.) geen tijd bestaat zoals
wij die kennen.Dus het maakt voor Hem niets uit of iets 1 minuut of 1miljard jaar
duurt.

2de vraag:
Allah (s.w.t.) heeft een heleboel tekenen (ayah) voor ons neergezonden.
Denk aan de 4 Boeken (Torah,Psalmen,Bijbel,Qur'aan) en alle profeten
In de Qur'aan staan talrijke tekenen die je met eigen ogen kunt zien,Insha Allah.
Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.

Op www.harunyahya.com kan je er ook over lezen. 

Die twijfels zijn iets van Shaiytan (Iblis) die probeert je van het rechte pad te houden.
Maar als je dan om je heen kijkt en bedenkt hoe het hele Universum inelkaar
zit en dat alles precies op zijn plaats zit (anders zou alles kapot gaan)
Dan is dat voor mij het ultime bewijs dat Allah bestaat.

Lees de Qur'aan en stel vragen aan mensen waarvan je weet dat ze de juiste
kennis hebben,en je twijfels zullen verdwijnen,Insha Allah.

wa salaam


Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 11:54
In eerste instantie geplaatst door polymorph

Assalaam Alaikum Rahima,

Nee hoor daar schrik ik niet van .
Wat jij hebt zijn heel gewone vragen en twijfels,das menselijk.

je weet gewoon een paar dingen nog niet.
Kijk wat Allah (s.w.t.) precies is kunnen wij niet bevatten.
Als ik het goed heb begrepen betekent subhanallah Allah is ver weg van wat zij hem toeschrijven. Hij zegt ook dat wij ons hoofd niet moeten breken over wat
Hij is ,omdat we daar nooit uitkomen.

Allah heeft zich een keer aan Ibrahiem getoont en hij is toen flauw gevallen.
Dus hoe hij precies alle mensen zal beoordelen kunnen wij niet begrijpen.
Het is voldoende omte weten dat iedereen twee engelen bijzich heeft die alles
bijhouden.
Je moet ook onthouden dat er voor Allah(s.w.t.) geen tijd bestaat zoals
wij die kennen.Dus het maakt voor Hem niets uit of iets 1 minuut of 1miljard jaar
duurt.

2de vraag:
Allah (s.w.t.) heeft een heleboel tekenen (ayah) voor ons neergezonden.
Denk aan de 4 Boeken (Torah,Psalmen,Bijbel,Qur'aan) en alle profeten
In de Qur'aan staan talrijke tekenen die je met eigen ogen kunt zien,Insha Allah.
Een van mijn favoriten is het volk van Aad wat recentelijk ondekt is.

Op www.harunyahya.com kan je er ook over lezen. 

Die twijfels zijn iets van Shaiytan (Iblis) die probeert je van het rechte pad te houden.
Maar als je dan om je heen kijkt en bedenkt hoe het hele Universum inelkaar
zit en dat alles precies op zijn plaats zit (anders zou alles kapot gaan)
Dan is dat voor mij het ultime bewijs dat Allah bestaat.

Lees de Qur'aan en stel vragen aan mensen waarvan je weet dat ze de juiste
kennis hebben,en je twijfels zullen verdwijnen,Insha Allah.

wa salaam


Broeder, ik heb in je verhaal een fout ontdekt, dat uit de wereld moet worden geholpen. Ibrahim was namelijk niet flauw gevallen doordat hij Allah had gezien, maar doordat hij de gedaante van de engel des doods gezien had, wanneer deze de ziel van een ongelovige komt opeisen, een zeer lelijke enge gedaante. Niemand heeft Allah ooit gezien. Er bestaat een sluier voor Allah, zodat niemand 'm kan zien. Allah straalt zoveel licht uit dat als deze sluier er niet zou zijn de hele creatie van Allah zou worden vernietigd zover zijn zicht reikt. Zelf Jibriel kan niet in de buurt komen van Allah, hij zou anders door Zijn Noer verbrand worden. Overigens is het verhaal van Musa bekend. Hij wou Allah zien.

"En toen Moesa op de aangewezen tijd en plaats bij Ons kwam en zijn Heer tot hem sprak, zei hij: "O, mijn Heer! Toon mij U, zodat ik U kan zien." Allah zei:"Jij kan Mij niet zien, maar kijk naar de berg als hij daar stil op zijn plaats blijft staan, dan zul je Mij zien." Dus toen zijn Heer zich aan de berg openbaarde, liet Hij het instorten en tot stof vergaan, en Moesa viel bewusteloos neer. Toen hij weer bijkwam, zei hij: "Verheerlijkt bent U, ik wend mij tot U in berwouw en ik ben de eerste onder de gelovigen." (Qur'aan 7:143)

De verschijning van Allah op de berg was maar een klein deel van Hem. Het was ongeveer gelijk aan de top van iemands pink, zoals de Profeet sala Allahoe 3alaihie wasalam werd uitgelegd als hij dit vers reciteerde. De Hadith is overgeleverd door At-Tirmidhi.

Ook onze Profeet zag Allah niet tijdens de nachtelijke reis (al Israa' wal Mi3raaj). Dat is overgeleverd op gezag van Masroeq, die zei: "Ik vroeg 'Aisjah of Mohammed sala Allahoe 3alaihie wasalam zijn Heer had gezien? Zij antwoordde: "Geheiligd zij Allah! Mijn haar stond overeind vanwege jouw vraag." (Overgeleverd door Moeslim)

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 12:09

JazakkaAllahoe ghayran Younes, dat klopte inderdaad niet wat hij zei. BarakaAllahoe fiek voor de Nasee7a..

Ik wil er even bij melden dat je eerst dubbel moet nadenken voordat je hier iets meld, want er zijn bepaalde mensen die het gewoon van je aannemen. De Profeet vrede zij met hem heeft gezegd, pas op van wie je kennis aanneemt, en dat is wat ik tegen jullie zeg: PAS OP VAN WIE JE KENNIS AANNEEMT..!!

Fi Amanilahi,

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Umm `Aqeelah
 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 17:51

Alaikum Salaam wa rachmatoellah wa barakatoe Younes,


Dit is al een wat oudere topic en mn vergissing was al rechtgezet
door iemand anders.
Maar toch bedankt voor de moeite, en vooral de soerrah.


wa salaam alaikum,
polymorph 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 18:01

Salaam Alaikum Rahima,

Mooi dat je met Badia de Qur'aan aan het lezen bent.
Ik ben blij voor jullie.Leren over Allah (s.w.t.) is de hoogste form van aanbidding
zegt Hij (s.w.t.) zelf.

Moge Hij jullie het paradijs schenken.

wa salaam,

mohammed


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 07:11
Ameen, oua li djami3aalMouslimeen!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.