Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAllemaal vraagjes!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Allemaal vraagjes!!!
    Geplaatst op: 08 april 2004 om 03:40

 

Salamoe Alaikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe, Allemaal

Paar vraagjes: *Ik werk in een supermarket en zoals jullie het weten moeten de schappen gevuld worden, nou is mijn vraag mag ik de wijn en de bier vullen??!!! vroeger deed ik het wel maar nou heb ik tegen mijn chef gezegd dat ik het niet wil doen, vanwege mijn geloof, klopt dat wat ik heb gezegd??!!!

* Een tijdje geleden had ik ook deze vraag gesteld maar, ik kreeg er geen duidelijke antwoord op: Als je moeder/ zus/zusje je raakt, en je hebt woethoe, is het dan verbroken, en moet ik de woethoe opnieuw verichten???!!!, en als je een boer laat(niet overdreven natuurlijk)???

Ik zou het erg op prijs stellen als ik op deze vragen een antwoord zou krijgen!!!

Bedankt

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 05:49

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn broeder in de islam,

Wat betreft het schappen van alcohol enzo, je hebt inderdaad de juiste beslissing gemaakt, het is niet juist om dat te vullen. Dus goedzo!

Dat betekent dus ook dat je niet bij de kassa mag, dan zullen er helaas ook klanten komen die bier enzo consumeren. Dus zorg er inshAllah voor dat je ook niet bij de kassa helpt.

Bij het aanraken van je zusjes en moeder, verbreek je je rotho niet, omdat zij een moeharam van jou zijn. Dus Gair inshAllah, wat dat betreft hoef je je inshAllah niet druk te maken.

MOge Allah swt mij vergeven als ik enige fouten heb gemaakt, en Moge mijn broeders of zusters mij inshAllah verbeteren.

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 06:40

salaam alaikom,

Men mag op geen enkele manier in aanraking komen met alcohol. Je mag het niet drinken, verkopen, niet aanraken zelfs niet aanwezig zijn bij degene die alcohol drinken. Je weet immers hoe sluw de shaitan is. Hij zal allerlei streken verzinnen.

Allah (swt) zegt in de Qoeran, Soerah Foerqan

27. De Dag waarop de onrechtvaardige op zijn handen zal bijten zal hij zeggen: "O, had ik de weg met de boodschapper maar gevolgd.

28. O. wee! Had ik nooit zo iemand als vriend genomen.

29. Hij deed mij van de herinnering afdwalen nadat zij tot mij was gekomen." En Satan laat de mens in de steek.

Wallah oe 'alam

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2004 om 04:57

 

Salamoe Alaikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe, Dienares en Souad&

Wala bedankt voor jullie antwoorden, ik stel het erg op prijs, want ik zat er lang mee.

Moge Allah jullie er voor belonen

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.