Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenZijn doe�a voor Oem Aboe Hir

 Post Reply Post Reply
Schrijver
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zijn doe�a voor Oem Aboe Hir
    Geplaatst op: 08 april 2004 om 04:18
Zijn doe�a voor de moeder van Aboe Hurayra om het rechte pad te volgen

Imam Moeslim vermeldde op gezag van Aboe Hurayrah die zei: �Ik nodigde mijn moeder, die een polythe�st was, uit tot de Islam.Ik nodigde haar op een dag uit en ze zei iets over Allah�s boodschapper tegen me dat ik haatte. Ik ging naar de Profeet En zei: �Allah�s boodschapper, ik nodigde mijn moeder tot de Islam uit, maar ze accepteerde (mijn uitnodiging) niet.Vandaag nodigde ik haar uit, maar ze zei iets tegen me,wat ik niet leuk vond.Smeek Allah (vriendelijk) dat Hij mijn moeder recht moge leiden.� Daarop zei Allah�s boodschapper : �O Allah! Leid de moeder van Aboe Hurayra op het rechte pad.� Ik ging geheel tevreden met de smeekbede van Allah�s boodschapper weg en toen ik bij de deur kwam, was die dicht.Mijn moeder hoorde het geluid van mijn voetstappen en ze zei: �Aboe Hurayrah, wacht even, en ik hoorde het geluid van vallend water.Ze nam een bad, trok een gewaad aan,bedekte snel haar hoofd met een hoofddoek,opende de deur En zei: Aboe Hurayrah, ik getuig over het feit dat er geen god is behalve Allah en dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper is.� Hij (Aboe Hurayrah) zei:�Ik ging terug naar Allah�s boodschapper (saws) en (dit keer) huilde ik tranen van blijdschap.Ik zei: �Allah�s boodschapper, wees blij, want Allah heeft op uw smeekbede gereageerd en Hij heeft de moeder van Aboe Hurayrah op het rechte pad geleid.Hij (de edele Profeet )prees Allah, verheerlijkte Hem en uitte goede woorden.Ik zei:�Allah�s boodschapper, smeek aan Allah dat Hij mijn liefde en dat van mijn moeder moge laten doordringen in de harten van de gelovige dienaren van dat Hij onze harten gevuld laat zijn met hun liefde� , waarop Allah�s boodschapper zei: �O Allah, laat er liefde van deze dienaren van U zijn (d.w.z. Aboe Hurayrah en zijn moeder) in de harten van de gelovige dienaren en laat hun harten gevuld zijn met liefde van de gelovige dienaren.� (Aboe Hurayrah zei: �Dit smeekbede was zo volledig gezegend door Allah, dat geen gelovige die van mij gehoord en gezien had, ooit was geboren zonder van me te houden).

Overgeleverd door Moeslim in het boek �The merits of the Companions�

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 08:01
MashaAllah
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.