Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wil iets weten?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
misslaila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misslaila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wil iets weten?
    Geplaatst op: 25 mei 2004 om 06:36
sallaam alle zurster/broeders
ik ga verzorging volgen en dan moet je soms lichaams contact met elkaar doen ik wil dat nie maar maar als ik da noe doe gaat er mij cijfers lager
a u b mad dit ja of nee
p.c alvast bedankt
veelliefs laila
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 07:40

Hoi,

ik zit zelf in de verzorgende sector.  Ik snap dat je vanuit je geloof problemen kunt hebben met lichaamlijk contact, maar dat is nu ook net wat verzorging voor een groot deel inhoudt. Ik zou je dan toch aanraden over je studie na te denken, nu kunnen blijkbaar enkel je punten ervoor dalen, maar ooit ga je stage hebben en als je dan nog steeds geen lichamelijk contact wilt, kom je er waarschijnlijk niet doorheen.  Ook voor je professionele loopbaan gaat het zeker problemen geven.  Misschien kan je even nadenken over voetverzorging of kinderverzorging, waarbij het probleem niet zo groot is (denk ik).

Groetjes, en hoop dat ik je een beetje goeie raad heb kunnen geven

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Reporter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reporter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 10:31

salam aleykum

als je zo erover nadenkt dan mogen er volgens islam geen artsen of zusters en broeders zijn. zouden de mensen dus ziek moeten blijven omdat ze niet aangeraakt mogen worden. in islam heeft de dokter of een verzorger geen geslacht. je moet gewoon neutraal zijn. het is een beroep, en ook nog een nuttige beroep waar je mensen moet helpen en dat is juist een goede daad. zolang je er nuchter tegen over kijkt en als gewoon een beroep beschouwt.

wa aleykum salaam

 

Terug naar boven
misslaila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misslaila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 05:00
sallaaam dankje voor het antwoorden
meiden eey dit had ik willen horen
salmalikom
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door misslaila

sallaaam dankje voor het antwoorden
meiden eey dit had ik willen horen
salmalikom


Assalaamoe Alaikoem,

Zo, jij bent snel tevreden!!! Of is dat alleen maar omdat je het zo graag wou horen.

Een antwoord van een niet-Moslim(wel een mooi antwoord!!) en een ander antwoord zonder daliel!!!
Hoe kan je nou zo snel tevreden zijn, Subhanallah!!!

Assalaamoe ALaikoem

je broeder in Islam
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 06:36

Hey Nak,

dit topic staat er al een tijdje, misschien had je dan zelf ook kunnen antwoorden, zodat ze wat meer raad had?  Waarschijnlijk zijn er nu gewoon dingen gezegd die ze al wel dacht, maar hoopte te kunnen bevestigen.  Of begrijp ik je post verkeerd?  Niet alles is Koran hoor en dat ik niet-moslima ben maakt hier niks uit.  Als zij het lastig vindt mensen aan te raken, zal het ook nie 1,2,3 overgaan omdat de Koran of de Hadith zeggen dat het mag.  Er stond niet 'mag ik dat?', er stond 'ik wil dat niet'.  Een beetje begrip voor anderen graag he...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 14:27

 

Een beetje begrip voor anderen graag he...

Ik denk dat nak4life wel degelijk begrip heeft voor anderen.

Als zij het lastig vindt mensen aan te raken, zal het ook nie 1,2,3 overgaan omdat de Koran of de Hadith zeggen dat het mag. 

Ik kan het begrijpen dat als zij het zelf niet wilt, het moeilijk is om het ineens wel te doen.

Er stond niet 'mag ik dat?', er stond 'ik wil dat niet'.

En zoals je zelf al zei staat er: 'Ik wil dat niet.'
Maar als je eens goed verder had gelezen dan had je dit misschien ook zien staan:

a u b mag dit ja of nee


Dit had ze er denk ik niet voor niets erbij gezet.

En wat bedoel je trouwens met:

Niet alles is Koran hoor
..........?

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2004 om 15:04

Wat er stond, niet alles (het leven, enz dus) is Koran. 

Blijkbaar had ze toch genoeg aan de antwoorden zonder Koran, want ze bedankt daarvoor.  Trouwens Marocaantje, waarom die reactie op mij?  Kan je niet beter op die reactie van Nak reageren?  Die was niet erg aardig of begripvol of zo (maar ja, misschien denken we ook anders over wat begrip wil zeggen).  Of misschien kan je even op de originele vraag antwoorden?  Dat zal Laila wel appreci�ren, denk ik.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
misslaila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misslaila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 06:41
salaam zusters/broeders
dankje kimmie dat je voor me opkomt en voor je zelf natuurlijk
trek je niks van 4life/marocaantje aan
want dat soort jongens kan ik onderandere wel
ten eerste niemand weet of je een echte moslim bent 1 iemand weet dat maar het is niet zomaar een iemand je weet wie ik bedoel hey nogmaals ik zie je gewoon als me zuster eey thnx doeg
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 08:13

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah ya oeghti

In eerste instantie geplaatst door misslaila

salaam zusters/broeders
dankje kimmie dat je voor me opkomt en voor je zelf natuurlijk
trek je niks van 4life/marocaantje aan
want dat soort jongens kan ik onderandere wel
ten eerste niemand weet of je een echte moslim bent 1 iemand weet dat maar het is niet zomaar een iemand je weet wie ik bedoel hey nogmaals ik zie je gewoon als me zuster eey thnx doeg

Lieve zuster, kimmie is niet-moslim. Hoe kan je haar dan je zuster noemen, om vervolgens te zeggen: "trek je niks aan van Nak4life en marocaantje." Zij zijn je broeder en zuster....en aan hun zal je insha Allah meer hebben...(wat betreft antwoord op je vraag).

broeder nak4life verteld je enkel dat je moet oppassen iets te snel aan te nemen. Dat is een heel goed advies. Dus trek het je wel zeker aan!!!

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 08:22
Ik denk dat ze al doorhad dat ik niet-moslima was, en bijgevolg vond ik haar antwoord heel lief.  Goeie raad is ook niet perse eigen aan het moslim-zijn, of omgekeerd voor de niet-moslims.  En goeie raad hoeft ook niet uit de Koran te komen...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 08:34

Dat is het hem nou juist: ze vroeg of het mag. Daarmee bedoeld ze of het islamitisch verantwoord is.

Natuurlijk zul jij ook kunnen antwoorden...maar iemand die de Qoer-aan als goddelijk boek ziet...zal dat boek beter kunnen uitleggen.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 14:12
Laat me het dan nog s anders zeggen, probeerde het hierboven ook al.  Het is hier ook een kwestie van 'ik wil dat niet'. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 08:33

Nou, we zullen het aan misslaila zelf vragen: bedoelde je of het islamitisch verantwoord is, of bedoelde je dat je het niet wou?

 

Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 11:42
Salaam

Neen neen zuster doe dat niet naar een niet-moslima luisteren de shajtan fluistert hen dat allemaal in die zijn niet beschermt tegen de shajtaan die lezen niet de koran zoals ons.!!!!

En trek geen niet-moslima voor op een broeder gewoon omdat dat jongens zijn.

Sinds ik op deze forum kijk heb ik ingezien dat hier heel veel jongens heel goed zijn en dat ze niet gewoon zoals straat jongens spreken, die denken dat ze meer zijn als een vrouw. De meeste jongens zegge van een meisje moet doen wat ik zeg. En zo is nak of marocaantje niet die willen het beste voor u en zij hebben zich niet laten verlijden door shajtaan. Maar als je een antwoord wilt op uw vraag zou je dat antwoordt van een broeder of zuster moeten accepteren en niet van iemand die de islam ontkent!!!!

Beslema

Het doen van doe3a is mijn geweer het beschermt me keer op keer!!!!!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 12:23

Blijkbaar had ze toch genoeg aan de antwoorden zonder Koran, want ze bedankt daarvoor.  Trouwens Marocaantje, waarom die reactie op mij?  Kan je niet beter op die reactie van Nak reageren?  Die was niet erg aardig of begripvol of zo (maar ja, misschien denken we ook anders over wat begrip wil zeggen).  Of misschien kan je even op de originele vraag antwoorden?  Dat zal Laila wel appreci�ren, denk ik.

Waarom zou ik beter op de reactie van Nak4life reageren? Dat hij niet erg aardig of begripvol was, dat vind jij en niet ik. En aangezien het feit ik het met hem eens ben, vind ik het onnodig om op hem te reageren. Dus daar heb ik jouw opmerking echt niet voor nodig. 

Verder leek het me niet (meer) nodig om nog te reageren op 'MissLaila' omdat ze blijkbaar al voldoening had gekregen na jouw antwoordt.

dankje kimmie dat je voor me opkomt en voor je zelf natuurlijk
trek je niks van 4life/marocaantje aan
want dat soort jongens kan ik onderandere wel
ten eerste niemand weet of je een echte moslim bent 1 iemand weet dat maar het is niet zomaar een iemand je weet wie ik bedoel hey nogmaals ik zie je gewoon als me zuster eey thnx doeg

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Zuster Fi Dien,

Ten eerste: ik ben een zuster en dus geen 'jongen'.

Ten tweede: Nak4life heeft helemaal niks verkeerds gezegd. Hij vraagt zich alleen maar af hoe het komt dat je zo snel tevreden bent met een antwoord. Dus hoezo:

trek je niks van 4life/marocaantje aan
......??
want dat soort jongens kan ik onderandere wel
Wat voor 'soort jongens' mogen wij dan wel zijn...??

En Alleen Allah swt kan in de harten van de mens kijken Elhamdoulilah.

Verder mag je haar zien zoals je zelf wilt, of ze je zuster daadwerkelijk is...is nog een tweede.  Gayr InchaAllaah.

Lieve zuster, kimmie is niet-moslim. Hoe kan je haar dan je zuster noemen, om vervolgens te zeggen: "trek je niks aan van Nak4life en marocaantje." Zij zijn je broeder en zuster....en aan hun zal je insha Allah meer hebben...(wat betreft antwoord op je vraag).

broeder nak4life verteld je enkel dat je moet oppassen iets te snel aan te nemen. Dat is een heel goed advies. Dus trek het je wel zeker aan!!!

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Zuster Badia,

Djazaakallahoe Gairaan voor je reactie. :-)

Jullie Zuster Fi Dien!!

En goeie raad hoeft ook niet uit de Koran te komen...


'Misslaila' zei het volgende:
ik ga verzorging volgen en dan moet je soms lichaams contact met elkaar doen ik wil dat nie maar maar als ik da noe doe gaat er mij cijfers lager
a u b mad dit ja of nee

Ok�, ze maakt duidelijk dat ze dit niet wilt, MAAR er staat:

a.u.b mag dit ja of nee.
En ik denk niet dat ze vraagt naar onze meningen, maar of het is toegestaan in de Islaam. En welke bronnen zouden wij (de moslims) moeten raadplegen Kimmie...??

Laat me het dan nog s anders zeggen, probeerde het hierboven ook al.  Het is hier ook een kwestie van 'ik wil dat niet'. 

En ja, het is ook een kwestie van 'ik wil dat niet'. Maar als het alleen dat was, dan had ze waarschijnlijk dit topic helemaal niet geopend. Want dan verwacht ze ook geen antwoordt, als het alleen maar zou gaan om het feit dat 'ze het niet wilt'.

Salaam

Neen neen zuster doe dat niet naar een niet-moslima luisteren de shajtan fluistert hen dat allemaal in die zijn niet beschermt tegen de shajtaan die lezen niet de koran zoals ons.!!!!

En trek geen niet-moslima voor op een broeder gewoon omdat dat jongens zijn.

Sinds ik op deze forum kijk heb ik ingezien dat hier heel veel jongens heel goed zijn en dat ze niet gewoon zoals straat jongens spreken, die denken dat ze meer zijn als een vrouw. De meeste jongens zegge van een meisje moet doen wat ik zeg. En zo is nak of marocaantje niet die willen het beste voor u en zij hebben zich niet laten verlijden door shajtaan. Maar als je een antwoord wilt op uw vraag zou je dat antwoordt van een broeder of zuster moeten accepteren en niet van iemand die de islam ontkent!!!!

Beslema

Het doen van doe3a is mijn geweer het beschermt me keer op keer!!!!!

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe Zuster Lika,

Ik ben het helemaal met je eens Elhamdoulilah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 12:44

Assalamoe alykoem,

je hebt het heel duidellijk uitgelegd zuster marocaantje, maar ik vind dat zuster misslaila nog nieuw is in dit forum, kijk hoeveel berichten ze heeft, kennis hebben is niet makkelijk, moge Allah ons leiden.

en misslaila, je kan beter die vraag stellen aan iemand die veel kennis heeft, misschien kun je naar www.al-yaqeen.com en dan vraag en antwoord klikken.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
misslaila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misslaila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 03:02
wa3alaikom eslaam zusters?broeder
sorry marocaanthje dat ik je voor een jongen heb beledigd
dat was mijn bedoeling niet nogmaals sorry mij zuster
ik heb alles goed door gelezen,
en jah ik heb een islamitische antwoord nodig ik wil het goede antwoord hebbuh sorryyyyyyyyyyy
beslama
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 03:43

Assalamu alaikum,

nou, ik hoop maar dat als ik ooit nog eens bloedend en stervend langs de rand van de weg lig, wachtend en smachtend om hulp, de eerste die mij vind geen moslima is; inplaats van mij te helpen zal ze eerst op zoek gaan naar een hadith-geleerde om te vragen of dat niet haraam is. Tegen de tijd dat ze eruit is ben ik al doodgebloed en gecrepeerd.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 07:32

assalaam

echtwaar, haha die is goed!

ik snap ni, waarom zou het niet mogen??? je moet gewoon een combinatie tuss je werk en de islamitische regels zien te vinden,maw: je doet het om een goede doel=mensen helpen, ik zie der nix verkeerds in! sorry, en de profeet heeft wetenschap een hoge waarde gegeven, in diverse domeinen, voor zowel jongens als meisjes, dus ik zou zegge:tawakkali ala lah!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 09:37
Assalaamoe Alaikoem,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken die het voor mij heeft opgenomen.

misslaila zei: "dankje kimmie dat je voor me opkomt en voor je zelf natuurlijk
trek je niks van 4life/marocaantje aan
want dat soort jongens kan ik onderandere wel"

Leg maar eens uit.....wat wou je hier mee zeggen???

En zoveel gezeur over mij terwijl ik alleen maar dit heb geschreven:
"Een antwoord van een niet-Moslim(wel een mooi antwoord!!) en een ander antwoord zonder daliel!!!
Hoe kan je nou zo snel tevreden zijn, Subhanallah!!!"

Wij zijn hier op een Islamitisch forum, als ze genoegen wil nemen met een niet-Islamitisch antwoord..dan had ze de vraag niet op dit forum moeten stellen.

Ik probeerde het netjes over te laten komen...maar ja, mensen blijven zeuren ;-)

Dus nogmaals aan iedereen die denkt dat lichaamscontact toegestaan is voor je opleiding(dus ook meisje/jongen) kom maar op met je daliel!!!!!! Mening OKE!!! maar zeg dat er duidelijk bij.

Dit is een grote/moeilijke vraag en zoals iemand al eerder zei, stel de vraag eens op http://www.al-yaqeen.com


assalaamoe alaikoem,

Je broeder in ISlam

NAK4LIFE
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2004 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>nou, ik hoop maar dat als ik ooit nog eens bloedend en stervend langs de rand van de weg lig, wachtend en smachtend om hulp, de eerste die mij vind geen moslima is; inplaats van mij te helpen zal ze eerst op zoek gaan naar een hadith-geleerde om te vragen of dat niet haraam is. Tegen de tijd dat ze eruit is ben ik al doodgebloed en gecrepeerd.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.



Assalaamoe Alaikoem,

Jij blijft grappig jongen(even mezelf kietelen...ja hahahaha)

Maar we hebben het over een opleiding!!! Niet over een noodgeval!!!!


nak
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 13:14

assalaam,

ja nu is dat meisje nog niet geholpen dan, broeder nak4life, als je  een andere visie hierover hebt, deel het dan aub met ons , zo wordt het helderder.

waarom altijd geven we commentaar op anderen hun commentaar, zo blijven we bezig, en margineren we het onderwerp waarover de hele zaak draait.

ps:dit is geen aanval of zo!

wassalaam.

aller vrede zij met jullie allemaal.

wassalaam.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 16:55
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>nou, ik hoop maar dat als ik ooit nog eens bloedend en stervend langs de rand van de weg lig, wachtend en smachtend om hulp, de eerste die mij vind geen moslima is; inplaats van mij te helpen zal ze eerst op zoek gaan naar een hadith-geleerde om te vragen of dat niet haraam is. Tegen de tijd dat ze eruit is ben ik al doodgebloed en gecrepeerd.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.



Assalaamoe Alaikoem,

Jij blijft grappig jongen(even mezelf kietelen...ja hahahaha)

Maar we hebben het over een opleiding!!! Niet over een noodgeval!!!!


nak

asallam aleikum,

Jazeker,want in zo`n geval geldt:Nood breekt wet!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
misslaila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misslaila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2004 om 02:53
sallaam zusters/broeders
ik wil aleen weten of dat MAG okey
jullie zitte hier maar de hele tijd elkaar te dissen maar enige wat ik wil weten of je die opleiding mag kiezen volgens de koraan ?
baslama zusters/broeders
ps:discuseren doet dat maar ergens anders als je da antwoord niet weet mail me dan niet please
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2004 om 04:37

In eerste instantie geplaatst door misslaila


ps:discuseren doet dat maar ergens anders als je da antwoord niet weet mail me dan niet please

Salaam,

dit is een discussieforum, dus discussieren wij.

Groetjes,

Amier.

p.s. Als je wilt weten of je opleiding verboden wordt in de koran, raad ik je aan de koran te lezen. Er zijn ook behoorlijk goede vertalingen op de markt, zoals Leemhuis of Kramers.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2004 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>nou, ik hoop maar dat als ik ooit nog eens bloedend en stervend langs de rand van de weg lig, wachtend en smachtend om hulp, de eerste die mij vind geen moslima is; inplaats van mij te helpen zal ze eerst op zoek gaan naar een hadith-geleerde om te vragen of dat niet haraam is. Tegen de tijd dat ze eruit is ben ik al doodgebloed en gecrepeerd.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.



Assalaamoe Alaikoem,

Jij blijft grappig jongen(even mezelf kietelen...ja hahahaha)

Maar we hebben het over een opleiding!!! Niet over een noodgeval!!!!


nak

Wa alaikum salaam,

lach je niet te hard, als je erin blijft is er misschien geen zuster in de buurt die je eerste hulp kan verlenen. Hebben ze nooit in hun opleiding kunnen leren, vandaar.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 13:42

Assalamoualikoum,

ik weet ,het is heel laat, mss heeft ze al de antwoord hierop al, maar ik wou ff dit kwijt:het  eerste ziekenhuis die geopend werd door de profeet was voor een vrouw!dus hoeven wij het verbieden van zo een richting niet op islaam schuiven de vrouw mag zeker alle respectvolle domeinen bereiken,en vooral als het met kennis en wetenschap of politiek en wat dan ook  heeft te maken. islaam is van deze verbiedingen  onschuldig,dat de vrouw niveel mag, dat ze zulke richtingen ni mag intreden omdat ze contact gaat hebben met mannelijke patienten enzo.., hoe heeft mev.aish radiya lahou 3anha al die massa mannen dan opgeleid, mannen en vrouwen kwamen bij haar om te leren, hoe heeft rassoul sas dat toegelaten?awel gewoon voor de simpele reden, hetgeen wat zij doet is een nobele werk, ze doet het niet met slechte doeleinden ,en allah is de beste getuigen.

het hangt mer van de intenties af!

wassalaam

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 14:02

Assalamoe alykoem,

Mevr. aicha radiyal lahoe 3anha, het is onze moeder inshAllah, Allah zegt: de profeet is de gelovigen meer nabij dan zij zichzelf. en zijn (verwijst naar Mohammed) echtgenotes zijn hun (verwijst naar de gelovigen) moeders. soerat Al Alhzaab aya 6.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 14:06

Assalaam

sorry dit is nu echt niet slecht bedoeld, bedankt vr het verbeteren, ik wist het nochtans wel, maar typ fout! mijn fout!

oumouna assayida aisha radiya lahou 3anha!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.