Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Christenen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christenen
    Geplaatst op: 10 juni 2004 om 04:22

Hallo Einherjar,

Wat wordt bedoeld met zoon in het christendom? Wat is het verschil tussen scheppen en voortbrengen in het christendom?

Hij is niet geschapen zeggen jullie en dus geen mens. Ongeschapen is de Vader, ongeschapen de Zoon, ongeschapen de Heilige Geest; De Zoon is door de Vader alleen, niet gemaakt of geschapen, maar voortgebracht.  

Hoe moet ik dit begrijpen. Een zoon die god is heeft ook een moeder die god is.  Een zoon heeft altijd vader en moeder, die gelijk zijn. Er is geen moeder van jezusgod. Hij is dus geschapen, als moeder god er niet is, en is dus mens.
AL zeg je dat maria ook god is, moeder van jezus dan blijf je op hetzelfde probleem stuiten van 1 of 4, wie is de ene god. Hoe kunnen aparte entiteiten samen 1 zijn, terwijl zij afzonderlijk van elkaar bewegen met ieder eigen zintuigen.

Het christendom is onmogelijk voor een mens te begrijpen, op basis van zijn rationele en objectieve verstand. Het is wel makkelijk te begrijpen zonder dit type verstand. Jezus is gestorven voor mij, dus hoef ik mij nergens zorgen om te maken, verder wil ik over niks nadenken. De theorie van drie, als je iemand mondeling moet uileggen hoe het zit dan ben je wel een paar lichtjaren bezig om het uit te leggen. Anastasius heeft zeker zn hele leven het christendom proberen uit te leggen en heeft hiervoor maar liefst 39 zinnen nodig. En alsnog onmogelijk, onwaar en niet te begrijpen.

Een molsim daarentegen is snel klaar. God is 1, hij is het begin en het einde, en hem aanbidden wij, klaar.


Ik hoop dat je het verschil kan uitleggen. Ik wil graag weten wat een christen bedoelt.

mvg,

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Lees jij uberhaupt wel wat ik schrijf? De maagd Maria is helemaal geen goede vertaling uit de Bijbel. Het moet zijn de jonge vrouw Maria, hetgeen maagdelijkheid niet impliceert.

Ik heb het gelezen.

Jij haalt het OT aan, waar inderdaad jonge vrouw staat, maar in het NT de vervulling van die profetie, komt duidelijk naar voren dat Maria werkelijk een maagd was. Ik heb zelfs nog bijbelteksten uit het NT aangegeven, die je er op na kan slaan.

Sorry voor mijn ietwat geirriteerde reactie. Ik heb erg weinig slaap gehad en ben erg moe.

De tekst in Jesaja geeft jonge vrouw, de aanhaling in Mattheus geeft maagd. Hierdoor is er tussen Joden, die het NT bestudeerd hebben, en christenen altijd al een grote heibel geweest. Ik ben geen theoloog, maar ik weet wel dat Jesaja naar Jezus verwijst en ik weet dat Maria werkelijk maagd was. Dit omdat Maria geen omgang met een man had voordat Jezus geboren was. Jozef wou niet voor niets in stilte van Maria scheiden.

Of wil jij beweren dat Maria vreemd is gegaan.

Natuurlijk wil ik dat laatste niet beweren. :D

Ik zal het inderdaad even naslaan, maar denk dat ik ook beter even een Rooms-Katholiek die theologie studeert. Verder is het toch eigenlijk begonnen met het Rooms-Katholicisme en later overgenomen door de protestanten die er minder waarde aan hechten.

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 05:40

Denk je dat ik dat kan begrijpen? Jullie zeggen altijd 1 + 1+ 1 = 3, dat is logisch, hoe kan ik zelf dan begrijpen dat 1 + 1+ 1 toch 1 is, dat doe ik niet, maar ik weet dat het zo is.

De vragen die jij opwerpt begrijpen zelfs de grootste theologen niet eens, zelfs Athanasius kan dat niet begrepen hebben. Het valt daarom niet uit te leggen.

Wij kunnen alleen maar naspreken, wat God ons geopenbaard heeft zonder dat wij het kunnen begrijpen. Een weldenkend mens die ��n God zou fantaseren, zou  een ��n eenheid bedenken. Het christendom kent een drie-eenheid, dus het is of door een wel heel onweldenkend mens uitgedacht (niet Athanasius), of het is werkelijk waar.

Is het je ooit opgevallen dat bij iedere andere religie, het de mens is die moet presteren. Op de een of andere manier is het dus heel moeilijk voor de mens om genade te kunnen accepteren.

Die geloofsbelijdenis die jij gaf kunnen ook christenen zeggen.

God is 1,

Deut 6: Hoor, Isra�l: de HERE is onze God; de HERE is ��n!

hij is het begin en het einde, 

Op 21: En Hij sprak tot mij: Zij zijn geschied. Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Ik zal de dorstige geven uit de bron van het water des levens om niet.

en hem aanbidden wij,

Ps 75 : 2 Wij loven U, o God, wij loven,
want nabij is uw naam, men vertelt uw wonderen.
 

Ps. Over het algemeen gebruiken christenen kortere geloofsbelijdenissen. Zoals Jezus Christus Gods Zoon Redder.

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 05:56
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Natuurlijk wil ik dat laatste niet beweren. :D

Ik zal het inderdaad even naslaan, maar denk dat ik ook beter even een Rooms-Katholiek die theologie studeert. Verder is het toch eigenlijk begonnen met het Rooms-Katholicisme en later overgenomen door de protestanten die er minder waarde aan hechten.

De protestanten gebruiken de bijbel alleen, in tegenstelling tot de Rooms-Katholieken die ook belang hechten aan mondelinge overleveringen. Het NT is niet door het Rooms-Katholicisme geschreven. Zij is door medewerkers van en door apostelen geschreven. Het Rooms-Katholicisme kwam op na de legalisering van de vroege kerk.

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 07:34

Jij zegt:
Wij kunnen alleen maar naspreken, wat God ons geopenbaard heeft zonder dat wij het kunnen begrijpen. Een weldenkend mens die ��n God zou fantaseren, zou  een ��n eenheid bedenken. Het christendom kent een drie-eenheid, dus het is of door een wel heel onweldenkend mens uitgedacht (niet Athanasius), of het is werkelijk waar.

Elk weldenkend mens, dit klopt, omdat het niet in de natuur van de mens zit om te denken aan meerdere goden. In de bijbel, tien geboden, staat dat je geen goden naast god mag aanbidden. Er staat niet geen god aanbidden behalve 3, maar behalve 1. Dit kan begrijpelijk zijn als er geen openbaring was geweest door God. Je neemt dan aan dat alles wat in de bijbel staat van god is en gelooft erin. Maar de quraan is door god geopenbaard, god zegt daarin duidelijk en meerdere malen dat hij geen zoon heeft. Waarom geloof je niet in de woorden van god, hij zegt immers dat er geen drie is. Waarom bepaal je dan dat de quraan niet gods woord is en de bijbel wel. Op basis van welke gronden heb je dit gedaan?

Je zegt zelf ook dat in de bijbel staat dat god 1 is, en alleen regeert. En in andere verzen het tegenovergestelde, hij is 3. Doet dit je niet nadenken over de quraan. Heb je je weleens eerlijk afgevraagd of de quraan gods woord is en dat de quran dezelfde boodchap heeft als bepaalde verzen in de bijbel, over de eenheid van god, en dat hij geen zoon heeft.

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Jij zegt:
Wij kunnen alleen maar naspreken, wat God ons geopenbaard heeft zonder dat wij het kunnen begrijpen. Een weldenkend mens die ��n God zou fantaseren, zou  een ��n eenheid bedenken. Het christendom kent een drie-eenheid, dus het is of door een wel heel onweldenkend mens uitgedacht (niet Athanasius), of het is werkelijk waar.

Elk weldenkend mens, dit klopt, omdat het niet in de natuur van de mens zit om te denken aan meerdere goden. In de bijbel, tien geboden, staat dat je geen goden naast god mag aanbidden. Er staat niet geen god aanbidden behalve 3, maar behalve 1. Dit kan begrijpelijk zijn als er geen openbaring was geweest door God. Je neemt dan aan dat alles wat in de bijbel staat van god is en gelooft erin. Maar de quraan is door god geopenbaard, god zegt daarin duidelijk en meerdere malen dat hij geen zoon heeft. Waarom geloof je niet in de woorden van god, hij zegt immers dat er geen drie is. Waarom bepaal je dan dat de quraan niet gods woord is en de bijbel wel. Op basis van welke gronden heb je dit gedaan?

Je zegt zelf ook dat in de bijbel staat dat god 1 is, en alleen regeert. En in andere verzen het tegenovergestelde, hij is 3. Doet dit je niet nadenken over de quraan. Heb je je weleens eerlijk afgevraagd of de quraan gods woord is en dat de quran dezelfde boodchap heeft als bepaalde verzen in de bijbel, over de eenheid van god, en dat hij geen zoon heeft.

Weldenkende grieken hadden een heel pantheon. Bijna alle oude culturen hadden meerdere goden, en die culturen waren niet niets minder weldenkend dan nu. Men beweerd tegenwoordig dat monotheisme pas na polytheisme kwam. Ik ga slechts van het tegenovergestelde uit, maar het eindresultaat blijft op die manier het zelfde. Ik kan daarom niet meegaan in jouw veronderstelling dat weldenkende mensen slechts een god maken. Het ligt meer voor de hand dat zij aparte goden scheppen, meerdere eenheden, dan dat zij beweren dat meerdere goden een eenheid vormen.

Je weet me goed te citeren, maar zoals ik eerder aangaf o.a. met die belijdenis, geloven christenen dat hoewel alle drie de personen afzonderlijk te benoemen zijn, toch een God is. Zo zijn God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest, slechts ��n God, ��n YHWH en niet drie goden. Ik kan niet begrijpen, noch iemand anders, maar zo heeft hij zich bekend gemaakt in de bijbel.

Dan komen we op jouw grote vraag, waarom ik niet bereid ben de Quoran als de openbaring van God te zien en of ik daar nooit over nadenk. Er over nadenken doe ik wel, maar er zijn een aantal redenen, waarom ik niet bereid ben de Quoran voor waar aan te nemen.

De Islam stelt dat de bijbel is vervalst, echter er is geen stukje tekst overgeleverd wat dat zou kunnen bevestigen. Het zogenaamde evangelie van Barnabas wat enkel bij moslims bekendheid geniet, zou, volgens een hoop Moslims, uit de eerste eeuw stammen, echter daar zijn een aantal bezwaren tegen, waar ik eerder bij een ander topic hierover geen weerlegging van deze bezwaren kreeg, waardoor deze in mijn ogen slechts uit de 15e of 16e eeuw stamt. Van de huidige evangelien weten we dat deze uit de eerste eeuw stammen en dat de vroege kerkvaders uit de tweede eeuw deze in hun brieven noemden en hun gezag erkenden.

Een getuige is geen getuige, is een spreekwoord dat we hier in Nederland kennen. Mohammed kreeg zijn openbaringen van een engel. Op zich is dat eerder voorgekomen. Het probleem wat ik echter heb is dit. Iedere openbaring die in de bijbel is opgenomen strookt met de voorgaande. Hierdoor hebben wij meerdere getuigenverslagen die hetzelfde beweren. Echter het punt is Mohammed is een eenling, wie staat in voor de waarheid van zijn woorden, afgezien van Allah?

Nog zo iets wie is Allah, in de bijbel komt deze naam totaal niet voor. Was de engel werkelijk Gabriel of een gevallene die zich zo noemde. Mohammed beweerde zelf dat hij bepaalde woorden sprak, omdat de duivel hem dat in had gegeven. Verder schijnt hij een tijdje suicidaal te zijn geweest, wijst dat niet op bezetenheid? Wil ik dus de Quoran aannemen, dan moet ik een engel geloven, waarvan ik niet weet wie hij was of vanwaar hij was.

De grote profeten uit de oude bedeling waren in staat wonderen te doen door de hand Gods, om hun boodschap te stafen met bewijs. Mohammed kwam zonder de wonderen, die zijn boodschap zou kunnen bevestigen, waarom?

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 04:03
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

Weldenkende grieken hadden een heel pantheon. Bijna alle oude culturen hadden meerdere goden, en die culturen waren niet niets minder weldenkend dan nu. Men beweerd tegenwoordig dat monotheisme pas na polytheisme kwam.

Dit heeft niet echt te maken met de discussie, maar toch...  Is er ooit sprake van geweest dat monothe�sme voor polythe�sme kwam? 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Einherjar

Weldenkende grieken hadden een heel pantheon. Bijna alle oude culturen hadden meerdere goden, en die culturen waren niet niets minder weldenkend dan nu. Men beweerd tegenwoordig dat monotheisme pas na polytheisme kwam.

Dit heeft niet echt te maken met de discussie, maar toch...  Is er ooit sprake van geweest dat monothe�sme voor polythe�sme kwam? 

Ligt eraan van welke kant je het bekijkt. Bekijk je het aan de hand van de geschreven bronnen dan is monotheisme een behoorlijk nieuw fenomeen. Erken je dat er slechts ��n God is, dan wijs je erop dat geschreven bronnen, niets uitmaken, doordat je in dat geval zeer waarschijnlijk uitgaat, dat al voordat men veelvoudig het schrift gebruikte van dat geloof is afgedwaald. In dat geval was monotheisme dus eerder.

Ik wilde echter alleen maar aangeven dat men niet dom hoeft te zijn om aan meerdere goden te komen. Dit omdat er veel hoogbeschaafde culturen in de oudheid hebben bestaan.

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 08:26
Je bedoelt waarschijnlijk naar mate waarin de mensen meer kennis vergaren, want de mens was 4000 jaar geleden even intelligent als op dit moment.
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
maryam_24 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote maryam_24 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 11:09
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

[QUOTE=3abd Arra7maan]

De grote profeten uit de oude bedeling waren in staat wonderen te doen door de hand Gods, om hun boodschap te stafen met bewijs. Mohammed kwam zonder de wonderen, die zijn boodschap zou kunnen bevestigen, waarom?

Assalaam aleikoem / hallo

Ik kan dit stuk eventueel naar het engels vertalen insha'Allah

Wa salaam

Some Miracles of the Prophet Muhammad

At this point I would like to bring to the notice of the reader that the Prophet was granted many miracles by Allah (the Lord of the heavens and the earth) and some of them are as follows: -

  • The Holy Qur�an is the living miracle bestowed by Allah upon the Prophet (PBUH) and this Allah�s Book was revealed to him through the holy spirit (Gabriel) and today 1400 years have passed and nobody has been able to change a single letter or produce its imitation as it is said in the Qur�an (See Sura Hijr, 15:9), and the statement of the Prophet �Before me, every Prophet was given a miracle and they practiced it during their life-time: i.e., Jesus used to cure the sick and make the dead alive, etc., Moses was given the stick etc., and I have been given the permanent miracle of the Qur�an till the Hour is established, so I hope that my follower will be more in number than all the other apostles� as my miracle will last till the Day of Resurrection, and it is a Glorious Book; when any one reads it, even if he is a pagan, etc., he is convinced that it was not written by any human being or any created thing (angels, etc.,) but it ifrom the Creator of the heavens anthe earth�
  • The splitting of the moon: Narrated Anas that the Meccans requested Allah�s Apostle to show them a miracle, so he showed them the splitting of the moon.
  • The crying of the stem of the date-palm tree in the Prophet�s Mosque:
  • Narrated Ilbn �Umar thghat the Prophet used to deliver his Khutba (religious talk) while leaning against a trunk of a date-palm tree. When he had the pulpit made and used it instead, the trunk started crying and the Prophet went to it, rubbing his hand over it (to stop its crying)
  • The flowing of the water from among the fingers of the Allah�s Apostle.
  • The Prophet�s meals used to glorify Allah while he ate, and this glorification was heard by the companions of the Prophet.
  • Stones used to greet the Prophet (PBUH) whenever he passed through the lanes of Mecca.
  • The throwing out of a dead body of a Christian by the earth: narrated Anas: There was a Christian who embraced Islam and read Surat-al-Baqara and Al-Imran and he used to write the revelation for the Prophet (PBUH) Later on he reverted to Christianity and he used to say� Muhammad (PBUH) knows but what I have written for him� Then Allah caused him to die and the people buried him but in the morning they found that the earth had thrown out his body. They said, �This is the deed of Muhammad (PBUH) and his Companions. They have open the grave of our companion and took his body out because he ran away from them, �so they again dug the grave deeper for him, but in the morning they again found that earth had thrown the body out. They said, � This is a deed of Muhammad (PBUH) and his Companions�. So they dug a third grave for him as deep as they could, but in the morning they found that the earth had thrown the body out. Then they believed what had befallen him was not done by mankind, and they had to leave the body on the ground.
  • The screening (shading) by the trees for the Prophet (PBUH) to answer the call of nature.
  • The rising of water in the well at Hudaibiya after it had dried.
  • The increasing in the amount of dates in the garden of Jabir bin �Abdullah after the Prophet (PBUH) went round the heap of dates and invoked Allah for his Blessings.
  • Speaking of a wolf: It has been written that a wolf also spoke to one of the companions of the Prophet (PBUH) near Medina, as narrated in Fatah-ul-Bari. Narrated Unais bin � Amr: Ahban bin Aus said, � I was amongst my sheep. Suddenly a wolf caught a sheep and I shouted at it. The wolf sat on its tail and addressed me saying, �Who will look after it (i.e., the sheep) when you will be busy and not able to look after it? Do you forbid me the provision, which Allah has provided me? �Ahban added,� I clapped my hands and said, �By Allah, I have seen anything more curious and wonderful than this! �On that the wolf said, There is something more curious and more wonderful than this; that is Allah �s Apostle (PBUH) in those palm trees inviting people to Allah (i.e., Islam � �Unais further said �Then Ahban went to Allah �s Apostle (PBUH) and informed him what happened and embraced Islam.

The Mi�raj: The Ascent of the Prophet (PBUH) to the heavens.

La ilaha illa Allah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 16:06

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik heb een keer op Discovery Channel op programma gezien over dat onderwerp.

De theorie die erin naar voren kwam was de volgende: Hoe intelligenter mensen worden hoe minder Goden ze aanbidden, en op een gegeven moment zullen ze geen God meer aanbidden.

Over het algemeen klopt die theorie wel want mensen zijn in steeds minder Goden gaan geloven en tegenwoordig wordt er door veel mensen niet meer in een God geloofd.

Beste Remco,

Dus in jouw ogen ben ik minder intelligenter dan degene die niet in God gelooft? Zou jij mij dan willen vertellen welk niveau jij hebt?

Om je niet af te vallen, maar ieder mens gelooft toch wel ergens in, in God, Allah, Boedha, Jehova, Zon, Maan, Sterren, geesten, geld, in jezelf etc. Dus deze theorie klopt van geen kant, want dan zou ieder mens, niet intelligent zijn, nietwaar?

Een andere vraag, zijn de mensen van nu, intelligenter geworden, omdat ze minder of niet in God geloven?

Alvast bedankt

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 16:47

Van welke Debiel komt deze Theorie?

dus al deze mensen worden minder inteligent? Kom nou...bijna 95% van de mensen gelooft ergens in...steeds meer mensen beginnen in God te geloven...in Amerika bekeren zich per dag 500 tot 1000 naar Islam toe. 

Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kaas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 03:16
In eerste instantie geplaatst door Imaan

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik heb een keer op Discovery Channel op programma gezien over dat onderwerp.

De theorie die erin naar voren kwam was de volgende: Hoe intelligenter mensen worden hoe minder Goden ze aanbidden, en op een gegeven moment zullen ze geen God meer aanbidden.

Over het algemeen klopt die theorie wel want mensen zijn in steeds minder Goden gaan geloven en tegenwoordig wordt er door veel mensen niet meer in een God geloofd.

Beste Remco,

Dus in jouw ogen ben ik minder intelligenter dan degene die niet in God gelooft? Zou jij mij dan willen vertellen welk niveau jij hebt?

Om je niet af te vallen, maar ieder mens gelooft toch wel ergens in, in God, Allah, Boedha, Jehova, Zon, Maan, Sterren, geesten, geld, in jezelf etc. Dus deze theorie klopt van geen kant, want dan zou ieder mens, niet intelligent zijn, nietwaar?

Een andere vraag, zijn de mensen van nu, intelligenter geworden, omdat ze minder of niet in God geloven?

Alvast bedankt

Volgens mij kun je beter zeggen: hoe meer geld mensen hebben, hoe minder ze geloven in God. Mensen denken dan opeens God niet meer nodig te hebben.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat gelovige mensen arm, en ongelovige rijk zijn. Het gat meer om de groep.

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

De grote profeten uit de oude bedeling waren in staat wonderen te doen door de hand Gods, om hun boodschap te stafen met bewijs. Mohammed kwam zonder de wonderen, die zijn boodschap zou kunnen bevestigen, waarom?

Kan jij mij vertellen waarom heel Arabie de profeet volgde ?
Als hij geen wonderen had, wie zou hem dan volgen ?

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:27

Beste Remco,

Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. De Islam zal nooit lang hebben bestaan, als het niet waar was. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, men moet geloven en doen waar hij/zij zin in heeft. Jij, als mens, hebt al mijn respect, omdat je op dit forum komt en met de anderen wil discussieren. Anderen nemen niet eens de moeite en ik, waardeer dat zeer.

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:37

Ja Remco,

Weet je dat doet me ergens aan denken:-)

Ja juist aan Karel de Grote en zijn kerstening.

Oh wil jij geen Christen worden? goed dan kop eraf :-)

Of wil jij beweren nog nooit van de kerstening gehoord te hebben?

Het Christendom is gedeeltelijk hetzelfde versprijd als de Islam.

Weet je wat het ergste mischien is?

In Nederland en Engeland/Irland woonde al Christenen.

Helaas waren dat volgelingen van Arius.

Zij geloofden niet dat Jezus God was . Alleen dat hij de zoon van God was.

Waar zijn zij gebleven?

Ach zij zijn gewoon uitgeroeid.

Remco zowel de Islam als het Christendom is met geweld gevestigd.

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 12:59

Beste Herne,

Ik heb altijd meegekregen dat je nooit iets kan bereiken, als het niet vanuit je hart komt. Zo is het ook met de Islam. De Islam heeft de harten van de mensheid bereikt en daardoor groeit het. Het groeit van hart tot hart en slaat sommige harten over.

Vr.G

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 19:09

Imaan,

wanneer jij met Islam bedoelt overgave aan God dan zitten we in dit opzicht  op een lijn.

Ik ben het met je eens dat dit soort inzicht alleen vanuit het hart iets te beteken heeft.

Helaas volgt politiek andere lijnen en gaat die meestal gepaard met heel veel geweld.

Dat zag je vroeger en tegenwoordig is dat niet anders.

In het verleden is toch duidelijk gebleken dat het niet uitmaakt wie of welke religie die politiek diende.

Het blijft bloedig.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 05:53

Beste Herne,

Hoewel de mensheid maar al te vaak geweld gebruikt, om datgene te krijgen wat men wilt, zie ik daar geen effect van. Geweld werkt averechts en als de Islam daadwerkelijk een geweldadig religie is, zo het niet lang stand hebben gehouden.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 10:36

In eerste instantie geplaatst door Remco


Ik kan je vertellen waarom heel Arabie de profeet volgde. Dat kwam door geweld. De groei van de Islam is gebaseerd op geweld. Zonder geweld was de Islam nu niet zo groot geweest.

Dat klopt niet wat jij zegt. Toen de profeet Mohammed (vzmh) heel Arabie veroverde liet hij de mensen gaan. De gene die moslim wouden worden konden dat en de gene die niet moslim wouden worden konden dat ook.

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 11:03
Wanneer men niet naar de boodschap luisteren, beledigd men de boodschapper, nietwaar?
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 17:24

In eerste instantie geplaatst door Remco

Herne en Imaan. Wat ik zeg is dat de Islam is gefundeerd op geweld. Dit zeg ik omdat de allereerste expansie van de Islam om ook buiten de treken rond Mekka en Medina gelovigen te krijgen met geweld gepaart zijn gegaan. Er was geen vredelievende verspreiding van de boodschap van de Islam, met geweld is de grote eerste groei tot stand gekomen.

De grote eerste groei is helemaal niet met geweld tot stand gekomen. In Medina hoorden ze het van de boodschap en zworen allemaal in het geheim trouw aan de boodschapper. De boodschapper probeerde daarvoor al andere steden over te halen. Maar hij werd weggejaagd. Hoe kon hij en een andere kleine groep moslims uit Mekka heel Medina veroveren??? Dat was de eerste grote groei.

In eerste instantie geplaatst door Remco


Ik maak in het kort een verschil tussen de twee manieren van eerste verspreiding: Islam werd met veel geweld verspreid en het Christendom met het woord.

Hoe kom je erbij dat de Islaam met veel geweld werd verspreid. Er waren veldslagen met vijanden omdat zij bezittingen van moslims hadden geplunderd. Maar volgens mij waren er geen veldslagen om mensen moslim te laten worden. 

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 17:32

Beste Remco,

Apart eigenlijk, je reacties, maar ik vraag me daarbij af, wat je nou gelooft van de geschiedenis. Ik dacht dat jij helemaal niet geloofde in Mohammed vzmh? Geloof jij toch, dat de gebeurtenissen hebbenplaatsgevonden?

Zo ja: kun je mij vertellen wat over de 1e gebeurtenis die heeft plaatsgevonden bij de profeet vzmh?

Vr.G

P.S Ontkennen, erkennen, acceptatie, wie weet.......hihihihih

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:34

Feiten van de Geschiedenis? Welke geschiedenisboeken en wie zijn de auteurs?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 15:30

Welke bibliotheek, die van het 'westen'?? Of toch maar een bibliotheek ergens in het Midden-Oosten?

Beste Remco,

Voor mij is het een feit dat de openbaring aan Mohammed vzmh heeft plaatsgevonden, dat dat niet terug te vinden is in de geschiedenisboeken, heeft te maken met de basis. De boeken zijn vaak geschreven door Christenen en geven daar zo hun eigen draai aan, toch?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MrMaRouaN Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:17

Salam oe3aleikoem.

 

Ik dacht dat de kruistochten van de Christenen waren?Of waren dat ook lieve woorden jegens andere mensen.  Ik denk dat dat juist iets is wat nog 10x erger was dan wat islam teweeg heeft gebracht in die tijd.

Waarom heeft Spanje in de tijd dat de arabieren het land waren binnen getrokken een tijd meegemaakt van economische bloei en groei? Voor islamieten was het toch verboden om zomaar een land binnen te vallen? Een goede moslim zou dat niet doen zou je zeggen toch?

 

Maaaaaaaar hier maak je een grote fout. Want is het zo dat de reden waarom de islamieten Spanje waren binnengevallen was precies dezelfde reden die Bush nu gebruikt omdat hij IRAK is binnengevallen. Namelijk in de 7e eeuw t/m de 14e eeuw kende Europa geen vrijheid van godsdienst etc. Je moest Christen zijn of je kop ging eraf denk maar aan de kruistochten. En de moslims zijn daar gekomen om wel die VRIJHEID van GODSDIENST te brengen. En dat was ze aardig gelukt want ze de economie bloeide en Europa vergaarde veel kennis van wetenschap in medicijnen en rekenkunde. Want de arabieren waren toch de eerste die dat toepasten. En vooral op het gebied van geneeskunde en navigeren op Zee en rekenkunde. (Dat zijn allemaal dingen Remco die ik op de Mavo heb geleerd en dat zijn gewoon Nederlandse scholen). Deze school waar ik op zat was zelfs Christelijk. De arabieren gingen achteruit toen ze zich meer bezig gingen houden met Drank en Vrouwen. Dat heeft ook het einde betekent van Andalusie. Heel jammer eigenlijk anders hadden we nu nog een arabisch Spanje gehad. Jammer dat de rechtvaardige moslims er niet meer zoveel zijn. En dan bedoel ik de regeerders van Moslimlanden.

Waarom telt Indonesie het meest aantal moslims? En niet Saoedie Arabie of een ander land. In de tijd na Mohammed saw werd er veel handel gedreven met landen zoals Indonesie over zee. En de moslims die daar toen kwamen waren RECHTVAARDIG en deden niemand kwaad. En gaven het goede voorbeeld. Daardoor zijn Indonesiers ook bekeerd door dit gedrag van die vrome moslims.

 

Ik denk Remco dat je je zwaar vergist als je zegt dat het Christendom vredelievend was. Ja vredelievend op papier maar de praktijk wijst toch anders uit.

 

Voor wat betreft het Christendom kwa geloof. Ik respecteer het maar ik kom er gewoon niet uit. De islam geeft mij persoonlijk beter antwoorden op mijn vragen. Als ik alleen zou denken: Wat is moeilijker....iets schapen uit iets? Of iets schapen uit niets??

Ik denk dat we het erover eens zijn dat iets schapen uit niets moeilijker is dan iets schapen uit iets. Adam werd uit niets geschapen. De mens was er niet en ineens was ie er. Door de macht van Allah/God sbwt. En dat was heel makkelijk voor Allah sbwt. Maar om een vrouw (Maria) zwanger te maken zonder dat een man aan te pas was gekomen zou ineens heel moeilijk zijn voor Allah sbwt? En dat betekent dus dat Jezus de Zoon is van Allah sbwt en ook meteen weer Allah zelf is? Neen mijn beste vriend dat geloof ik niet.

 

Remco geloof jij dat Jezus vzmh terugkomt? Ik geloof van wel. En de reden die Allah geeft waarom Jezus terugkomt is voor mij ook heel duidelijk. Want waarom niet Mozes vzmh of Abraham vzmh of Mohammed vzmh? Dat komt omdat ieder levend wezen de dood zal proeven. Allen hebben zij de dood geproeft behalve Jezus vzmh omdat hij niet is gekruisigd zoals jij beweert. Allah sbwt laat nooit zijn profeten in de steek. Mohammed vzmh, Abraham vzmh, Mozes vzmh en Jezus vzmh. Allen heeft hij ze niet in de steek gelaten. Dat is ook een groot verschil tussen de islam en het Christendom. De islam erkent alle profeten en maakt geen onderscheid tussen profeten. Het Christendom wil maar Mohammed vzmh niet erkennen als profeet. Maar intussen kunnen ze niet verklaren waar de wonderbaarlijke koran nou eigenlijk vandaan komt. En tegenstrijd in de Koran vinden kunnen ze ook niet. In de koran staat zelfs: Dat Allah zegt: Als dat boek niet van hem afkomstig zou zijn dan zou men heel veel tegenstrijd in vinden. Dus maw hij daagt de lezer uit tegenstrijd in te vinden. Dus je hebt eigenlijk wel een uitdaging Remco .

 

De koran is ook meteen geschreven in de tijd van Mohammed vzmh. Ik geloof dat de bijbel uit 4 delen bestaat en zelfs 300 na Christus is geschreven. Wat betreft het nieuwe testament.

 

Mocht ik onwaarheden hebben verteld moge Allah mij hiervoor vergeven. Het was althans niet de bedoeling van mij.

 

Wa Salam oe3aleikoem Wa Ra7matoeALLAH.

 

 

 

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:39

Weet je wie de eerste 'grootmeesters' in de geneeskunde en wiskunde waren?   De Grieken...  Waar dan ook de inspiratie van talrijke grote islamgeleerden vandaan kwam...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MrMaRouaN Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:46
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Weet je wie de eerste 'grootmeesters' in de geneeskunde en wiskunde waren?   De Grieken...  Waar dan ook de inspiratie van talrijke grote islamgeleerden vandaan kwam...

Nou dat denk ik niet meid. Zij wisten wel veel van geneeskunde en wiskunde maar ik denk dat de leer van de arabieren toch beter was. Want de arabieren kwamen met betere methodes van genezing. Je moet het zo zien. De Tandarts trok vroeger je kies gewoon met een tang zonder verdoving. En dat gebeurt nu met verdoving omdat men dit heeft ontwikkeld en ondekt. Net zoals de arabieren toen met betere dingen kwamen dan de Grieken , Zij hebben welliswaar veel geleerd van de Grieken maar ze hebben de kennis die ze hadden toch verbetert dan de Oude Grieken

 

Dus je kan niet vertellen dat de Europeanen slimmer waren in die tijd ofzo.

Want ze keken veel af bij de arabieren

Wa salammmmmmm
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MrMaRouaN Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:47

Wetenschap

Arabische wetenschapper bestudeerden al in de 8ste eeuw de kennis van de Oude Grieken. Zelf boekten ze grote vooruitgang op het gebied van astronomie, wiskunde en geneeskunde. Al eeuwen voor de Europese wetenschappers wisten de Arabieren hoe de bloedcirculatie in het menselijk lichaam verliep. Arabische zeevaarder ontwikkelden een hoekmeter (astrolabium) waarmee men kon navigeren op de oceaan zodra er geen land meer in zicht was. De eerste universiteit ter wereld werd in Ca�ro (Egypte) in 971 gesticht.

 
Wa salammmmmmm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 16:52

Salaam aleikum,

vrijheid van godsdienst?  Ik hoor de laatste dagen weer iets heel anders. Maar ja...

Salaam happylady

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.