Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Christenen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MrMaRouaN Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christenen
    Geplaatst op: 02 juli 2004 om 11:59
In eerste instantie geplaatst door Herne

een kleine rechtzetting :-)

Wereldwijd gezien zijn er echt niet zoveel moslims op de wereld.

Er zijn minder Moslims op de wereld dan Chinese staatsburgers bv.(meestal Shintoisme, boedisme)

In Pakistan en Indonesie wonen veel mensen maar samen vormen ze nog niet de helft van India. (hindoes)

Aleen de bevolkingsaanwas in deze landen laat hun godsdiensten vele malen sneller groeien dan  Moslims.

En los daarvan zijn er ook heel , heel veel katholieken.

 

 

Geloof je het zelf?

Wa salammmmmmm
Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 05:26

In eerste instantie geplaatst door Remco


Ik stel met mijn kwaliteit/kwantiteit verhaal niet dat er veel Moslims zijn en dat ze allemaal dom zijn, die woorden leg je in mijn mond. Ik reageer alleen op Si_M die ineens vanuit het niets aanhaalt dat er elke dag vele Moslims bijkomen.

Dat heb ik niet gezegd. Ik heb alleen gezegd dat de Islaam het snelst groeiende wereldgodsdienst is.

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 14:26

Salamoen Aleykoem

"Het gaat in wat Herne zegt niet om geloof maar om de cijfer." Ehhm sorry ik bedoel niet herne maar Si_M.()

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 06:42

Hier hebben jullie een link naar een site die een beeld geeft van de aantallen mensen die in elk land wonen. http://wereld.klup.nl/

 

Kijk voor de grap maar eens naar de aantallen mensen in China en India.

In China alleen wonen al meer mensen dan er moslims op aarde zijn.

Wanneer je bij groei het uitgangspunt neemt van puur aantallen mensen dan is de Islam niet de snelst groeiende.

Wanneer je als uitgangspunt neemt het percentage tenopzichte van de eigen aantallen dan is de Islam de snelst groeiende religie van de grootste wereld religies. Dat wil zeggen ten opzichte van het Christendom Hindoeisme en Boedisme.

Dat is logisch want in aantallen is de Islam bv kleiner dan de katholieke kerk.

Zelfs wanneer het aantal nieuwe gelovigen hetzelfde is is het percentage van de kleinste groep dus altijd hoger.

Wannneer je de invloed van de religie in de wereld als uitgangspunt neemt dan is de Islam verreweg de allerkleinste.

De druk op de ortodoxe ideen van de Islam in de wereld en binnen de Islam zelf is zo groot dat jaarlijks het percentage strenge gelovigen slinkt.

Dit is mede veroorzaakt door het onvermogen van deze ideeen de welvaart  en ontwikkeling van mensen te waarborgen.

Van de 800 of 900 miljoen moslims op deze wereld is hooguit 10 % orthodox.

Het idee dat de Islam aan het radicalizeren is is gewoon nergens op gegrond.

Groepen die aanslagen plegen zijn er altijd al geweest.

Het is wel zo dat de daden van deze groeperingen gebruikt kunnen worden als een pretex voor het scheppen van nieuwe ordeningen.

Maar de eigen invloed van zo een groepering is minder dan minimaal in het wereld gebeuren.

De aanslag die het begin inluidde van de eerste wereldoorlog had bv niks te maken met de reden dat er een oorlog moest uitbreken maar was wel de pretex.

Op dit moment worden organisaties als Hama's elqaida etc gebruikt om een sfeer van angst te scheppen voor mensen die er part nog deel aan hebben.

alleen voor de ordinaire reden de vrijheden van mensen te beteugelen, de autoriteit van overheden te radicaliseren en als afleiding voor de afbraak van sociale rechten.

Het is om misselijk van te worden:-(

Het zou beter zijn dat de mensen zich eens gingen afvragen met welk doel deze dingen aan het gebeuren zijn.

 

 

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 09:04

Salaam alaikom,

500 tot 750 mensen bekeren zich per dag tot Islam all��n in Amerika al....en 4 op de 5 zijn vrouwen...waarom? 
Amerika gaf de vrouw het recht om te praten zo'n 100 jaar geleden, terwijl de koran dat 1400 jaar geleden deed.
Er zijn er onder die bekeerden die Islam begonnen te bestuderen en zagen de waarheid in...en zien de antwoorden van de koran tegen de Christenen en de Joden.
Islam is de enige Godsdienst waar er sprake is van een Perfecte, Almachtige God...De Christenen aanbidden er 3 en Joden ook 3....Budhisten ontelbaar, en andere geloven aanbidden ook niet 1 God...Allah is de Almachtige...er is geen ware God dan hij.
er leven nu Alhamdolillaah 1.099.000.000 Moslims op de wereld en dat groeit met de dag.
Islam is de snelst groeiende Godsdienst ter wereld daar kan je niet aan twijfelen.
Per dag worden wereldwijd tientallen kerken gesloopt en 90% van de nonnen is 65 jaar of ouder.
mensen worden geboren schirjven zich als ''Christen'' maar doen verder niks aan hun geloof...van de zovelen die ik ken gaat er 1 naar de kerk.
en als hij er is gaat hij zingen, klappen, muziek maken en plezier beleven...waar zijn we mee bezig? zijn Moslims niet de enigen die ECHT iets voor God doen?
en ze zeggen islam is zwaard en dit en dat kijk naar Indonesi�...200.000.000 Moslims leven daar...is dat met de zwaard gebeurt? kijk naar die bekeringen in Amerika...gebeurt dat met de zwaard? Nee, God leidt naar zich toe wie hij wilt...en wie hij leidt niemand kan hem dwalen en wie hij dwaalt voor hem zal je geen Gids vinden....

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Islam is de enige Godsdienst waar er sprake is van een Perfecte, Almachtige God...De Christenen aanbidden er 3 en Joden ook 3....Budhisten ontelbaar, en andere geloven aanbidden ook niet 1 God...Allah is de Almachtige...er is geen ware God dan hij.


De Christenen aanbidden 1 God. Ik aanbid er maar een en dat is de almachtige God, en niemand anders. De Joden weet ik niet en de Boedhisten mogen dan wel ontelbare Goden vereren, ze zijn wel de meest vredelievende mensen ter wereld.

De Joden hebben ook maar 1 God, Jahweh, en het zijn de hindoe's die ontelbare goden vereren.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Nee, God leidt naar zich toe wie hij wilt...en wie hij leidt niemand kan hem dwalen en wie hij dwaalt voor hem zal je geen Gids vinden....



God leidt wie leiding wilt hebben van hem. En via welke religie je dat doet is daarin niet belangrijk. God zal wanneer je hem om leiding vraagt je naar de religie leiden waar jij je het best in kan ontwikkelen.

Mooi gezegd Remco!!!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 16:34

salaam oulikoum,

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Salaam alaikom,

500 tot 750 mensen bekeren zich per dag tot Islam all��n in Amerika al....en 4 op de 5 zijn vrouwen...waarom? 
Amerika gaf de vrouw het recht om te praten zo'n 100 jaar geleden, terwijl de koran dat 1400 jaar geleden deed.


Toch apart dat vrouwen in Islamitische landen dan zover worden echter gesteld op mannen, ze hebben geen rechten, ze mogen NIET praten, ze mogen enkel koken en kinderen baren.

Aan deze reactie te zien van je, bewijs je weer eens hoe weinig verstand je werkelijk hebt van de Islam.

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Er zijn er onder die bekeerden die Islam begonnen te bestuderen en zagen de waarheid in...en zien de antwoorden van de koran tegen de Christenen en de Joden. 


En er zijn ook Islamieten die het Christendom of het Jodendom gingen bestuderen en daarin de waarheid zagen. Er is niet een waarheid, iedereen heeft zijn eigen waarheid wanneer het om geloof gaat.

Vergeet niet dat geloof je soms blind maakt voor de werkelijkheid.


In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Islam is de enige Godsdienst waar er sprake is van een Perfecte, Almachtige God...De Christenen aanbidden er 3 en Joden ook 3....Budhisten ontelbaar, en andere geloven aanbidden ook niet 1 God...Allah is de Almachtige...er is geen ware God dan hij.


De Christenen aanbidden 1 God. Ik aanbid er maar een en dat is de almachtige God, en niemand anders. De Joden weet ik niet en de Boedhisten mogen dan wel ontelbare Goden vereren, ze zijn wel de meest vredelievende mensen ter wereld.

1 god die wel in drieen te splitsen is, mijn god kun je niet in 3en splitsen. De drie1heidtheorie. god= de vader/ jezus(god in het lichaam van een mens) Heilige geest god die versterkt is door deze geest ofso iets ????????????????
Dit is duidelijk een raadsel: 1+1+1=1


 

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

er leven nu Alhamdolillaah 1.099.000.000 Moslims op de wereld en dat groeit met de dag.


Tussen de 800.000.000 en de 900.000.000 zit dichter in de buurt, jullie zijn de miljard nog niet gepaseerd. Het getal dat jij neerzet is het getal van het aantal Rooms-Katholieken op de wereld.

Kwaliteit gaat niet boven kwantiteit!!!!!!!

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Islam is de snelst groeiende Godsdienst ter wereld daar kan je niet aan twijfelen.
Per dag worden wereldwijd tientallen kerken gesloopt en 90% van de nonnen is 65 jaar of ouder.


En er worden elke dag ook kerken gebouwd, elke munt heeft twee kanten. In her Midden Oosten worden kerken gesloopt en in China worden er (illegaal) velen gebouwd). Nonnen zijn geen graadmeter van hoe het met een geloof gaat, Nonnen hadden vroeger ook een functie in de maatschappijk, die hebben ze verloren en dus zijn er vanzelf al minder nonnen.

Ik dacht dat je voor het geloof een non werdt. Heeft dat ook met maatschappelijke functies te maken?????

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


mensen worden geboren schirjven zich als ''Christen'' maar doen verder niks aan hun geloof...van de zovelen die ik ken gaat er 1 naar de kerk.


Mensen die net geboren zijn kunnen zich niet inschrijven, dat doen de ouders. Wat vele Christenen alleen kennen is een zeer vrije opvoeding op religieus gebied. Onder de Islamieten bestaat er niet zoiets als een vrije opvoeding, die worden opgevoed met de Islam en kennen het andere niet (op enkele vooroordelen na). Wie jij kent is ook totaal niet representatief. Jij leeft in Nederland, het land waar de seculering zeer sterk is (ook onder Moslims trouwens).

Hier weer een voorbeeld van je miniscule kennis over de Islam.

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

en als hij er is gaat hij zingen, klappen, muziek maken en plezier beleven...waar zijn we mee bezig? zijn Moslims niet de enigen die ECHT iets voor God doen?
en ze zeggen islam is zwaard en dit en dat kijk naar Indonesi�...200.000.000 Moslims leven daar...is dat met de zwaard gebeurt? kijk naar die bekeringen in Amerika...gebeurt dat met de zwaard?


Zo twee landen waar de Islam niet met  geweld is binnengekomen (volgens jou). In de VS zal er inderdaad geen zwaard aan te pas zijn gekomen, maar in Indonesie zeer zeker wel. De Islam is al lange tijd in Indonesie, en de Islam is daar gekomen (net als in alle andere van oudsher Islamitische landen) met geweld. Veldslagen tegen mensen die niks deden, Boedhisten die in de pan werden gehakt, Boedhisten hebben dat nooit uitgelokt, Boedhisten bedienen zich namelijk niet van geweld. Islam is niet zo vredelievend als jou is verteld, pak een geschiedenisboek die op deze onderwerpen en periode ingaat en je vind feitjes over het bloed dat werd vergoten tijdens de expansie van de Islam. Zonder die expansie was de Islam nooit geweest wat het nu is.

Zullen we hetmaar niet hebben over de vredige uitbreiding van het christendom. Ben je de kruistochten vergeten???

[QUOTE=batle_For_peace]

Nee, God leidt naar zich toe wie hij wilt...en wie hij leidt niemand kan hem dwalen en wie hij dwaalt voor hem zal je geen Gids vinden....



God leidt wie leiding wilt hebben van hem. En via welke religie je dat doet is daarin niet belangrijk. God zal wanneer je hem om leiding vraagt je naar de religie leiden waar jij je het best in kan ontwikkelen.

Je beredenering klopt van geen kanten. Dus jouw god heeft geen controle over onze keuzes, dan kun je hem ook niet almachtig noemen.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 17:04

koran 19:64 ik heb een god die niet vergeet u ook?
Psalmen 13:2
Hoe lang, HEERE, zult Gij mij steeds vergeten?........

koran 2:255 ik heb een god die niet slaapt u ook?
psalmen 44:24
Waak op, waarom zoudt Gij slapen, HEERE! Ontwaak, verstoot niet in eeuwigheid.
Zacharia 2:13 Zwijg, alle vlees, voor het aangezicht des HEEREN! want Hij is ontwaakt uit Zijn heilige woning.

koran 6:103 mijn god kan niet gezien worden die van u ook?
Genesis 32:30
En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

koran 50:38 ik heb een god die niet rust, u ook?
Exodus 31:17
Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
Maleachi 2:17 Gij vermoeit den HEERE...

koran 112:1-4 Ik heb een God dat niet Menselijk is u ook?
Genesis 1:26
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld...

koran 4:135 Ik moet altijd God Vrezen u ook?
2 Samu�l 22:27
Bij den reine houdt Gij U rein; maar bij den verkeerde houdt Gij U verdraaid.

koran 49:13 Mijn Gofd Hoeft niet naar de aarde toe te komen om te zien wat wij doen die van u ook?
Genesis 11:5
Toen kwam de HEERE neder, om te bezien de stad en den toren, die de kinderen der mensen bouwden.
6 En de HEERE zeide: Ziet, zij zijn enerlei volk, en hebben allen enerlei spraak; en dit is het, dat zij beginnen te maken; maar nu, zoude hun niet afgesneden worden al wat zij bedacht hebben te maken?
7 Kom aan, laat Ons nedervaren, en laat Ons hun spraak aldaar verwarren, opdat iegelijk de spraak zijns naasten niet hore.
8 Alzo verstrooide hen de HEERE van daar over de ganse aarde; en zij hielden op de stad te bouwen.
9 Daarom noemde men haar naam Babel; want aldaar verwarde de HEERE de spraak der ganse aarde, en van daar verstrooide hen de HEERE over de ganse aarde.

koran 29:1 Mijn God werkt rechtvaardig met de wet erbij...die van u ook?
Romeinen 3:28
Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet.

koran 112:1 mijn God baart niet die van u ook?
Hebr�en 5:5
Alzo heeft ook Christus Zichzelven niet verheerlijkt, om Hogepriester te worden, maar Die tot Hem gesproken heeft: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.

Niemand kan vluchten voor mijn God die van u ook?
Jona 1:3
Maar Jona maakte zich op om te vluchten naar Tarsis, van het aangezicht des HEEREN....

Mijn God heeft geen lantaarnpaal nodig om te zoeken savond's...
Zefanja 1:12
En het zal geschieden te dien tijde, Ik zal Jeruzalem met lantaarnen doorzoeken; en Ik zal bezoeking doen over de mannen, die stijf geworden zijn op hun droesem, die in hun hart zeggen: De HEERE doet geen goed, en Hij doet geen kwaad.

koran 30:6 mijn God zal nooit zijn belofte breken...die van u ook?
Leviticus 26:44
En hierenboven is dit ook; als zij in het land hunner vijanden zullen zijn, zal Ik hen niet verwerpen, noch van hen walgen, om een einde van hen te maken, vernietigende Mijn verbond met hen; want Ik ben de HEERE, hun God!

koran 60:8 mijn God verbiedt het om kinderen vrouwen en onschuldigen te vermoorden die van u ook?
Ezechi�l 9:6
Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe; maar genaakt aan niemand, op denwelken het teken is, en begint van Mijn heiligdom. En zij begonnen van de oude mannen, die voor het huis waren.

koran 6:59 ik heb een god die van Alles op de hoogte is u ook?
Genesis 3:8
En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan de wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.
Genesis 3:9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?

koran 48:23 ik heb een god die niet van meningverandert en altijd de beste beslissingen neemt u ook?
Genesis 6:7
En de HEERE zeide: Ik zal den mens, die Ik geschapen heb, verdelgen van den aardbodem, van den mens tot het vee, tot het kruipend gedierte, en tot het gevogelte des hemels toe; want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.

koran 7:28 mijn god beveelt me niet om slechte dngen te doen die van u ook?
Exodus 3:22
Maar elke vrouw zal van haar naburin, en van de waardin haars huizes, eisen zilveren vaten, en gouden vaten, en klederen; die zult gijlieden op uw zonen, en op uw dochteren leggen, en gij zult Egypte beroven.

koran 6:164 Mijn god bestraft me niet voor wat mijn vader doet die van u ook?
Exodus 20:5
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Laat ze maar genieten en spelen met hun leventjes...We zullen zien wie zwakker is wat betreft een helper....

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 08:41

Salaam Aleykoum

Beste Batle for Peace

Je zegt dat je Allah Swt niet kan zien zoals bedoeld word in Genesis.

Maar volgens mij wordt daar mee bedoeld dat Jakob God heeft leren kennen.

 

Salam

Muqaddam

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2004 om 10:12
Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat beeldspraak is hoor...maar wat ik boven opnoem gaat veels te ver...en wat betreft het zien van God...

Exodus 33:18 Toen zeide hij: Toon mij nu Uw heerlijkheid!
19 Doch Hij zeide: Ik zal al Mijn goedigheid voorbij uw aangezicht laten gaan, en zal den Naam des HEEREN uitroepen voor uw aangezicht; maar Ik zal genadig zijn, wien Ik zal genadig zijn, en Ik zal Mij ontfermen, over wien Ik Mij ontfermen zal.
20 Hij zeide verder: Gij zoudt Mijn aangezicht niet kunnen zien; want Mij zal geen mens zien, en leven.

Genesis 32:30 En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

Of Die belofte van '''God'' was fout of Jakob heeft nooit God gezien want anders zou hij sterven zei God.

Terug naar boven
Si_M Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Si_M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 06:16

In eerste instantie geplaatst door Remco

Zo twee landen waar de Islam niet met  geweld is binnengekomen (volgens jou). In de VS zal er inderdaad geen zwaard aan te pas zijn gekomen, maar in Indonesie zeer zeker wel. De Islam is al lange tijd in Indonesie, en de Islam is daar gekomen (net als in alle andere van oudsher Islamitische landen) met geweld. Veldslagen tegen mensen die niks deden, Boedhisten die in de pan werden gehakt, Boedhisten hebben dat nooit uitgelokt, Boedhisten bedienen zich namelijk niet van geweld. Islam is niet zo vredelievend als jou is verteld, pak een geschiedenisboek die op deze onderwerpen en periode ingaat en je vind feitjes over het bloed dat werd vergoten tijdens de expansie van de Islam. Zonder die expansie was de Islam nooit geweest wat het nu is.

Waarom telt Indonesie het meest aantal moslims? En niet Saoedie Arabie of een ander land. In de tijd na Mohammed saw werd er veel handel gedreven met landen zoals Indonesie over zee. En de moslims die daar toen kwamen waren RECHTVAARDIG en deden niemand kwaad. En gaven het goede voorbeeld. Daardoor zijn Indonesiers ook bekeerd door dit gedrag van die vrome moslims.

 



 

Leven op deze aarde heeft geen waarde als goede daden niet beloond worden en kwade daden niet bestraft.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 10:57

salem haleykoum,

 

expansie van grondgebied, de mensen die woonden in de gebieden die waren ingenomen werden niet gedwongen om te bekeren, de mensen mochten zelf kiezen of ze wel of geen moslim/moslima wilden worden. Dit is zo omdat wij geloven in Allah(swa), wij zullen uiteindelijk allemaal beoordeel worden om hetgeen wij hebben gedaan, en wij wisten dat iemand die gedwongen bekeerd was toch geen plaats zou hebben in het paradijs, het was dus waardeloos in onze ogen om mensen te dwingen. Het geloof moet zelf in je hart komen, de christenen daarentegen kenden andere methodes, zij dwongen wel mensen. Sterker nog mensen die niet bekeerden werden afgemaakt. Hoe graag je dit ook misschien wilt ontkennen. Dus lees nog eens betrouwbare literaire bronnen en je zult zelf zien, dat de islam in die tijd ongekend was, geen geloof was zo vredeliefend en barmhartig voor de mensen in de veroverde gebieden i.t.t. de christenen in die tijd.

 

wa salem

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 11:05

salem haleykoum,

 

In bijde(beide) landen ligt het aantal Moslims procentsgewijs het hoogst.


Nu sla je toch echt de hamer op de kop, indonesi� telt absoluut de meeste moslims, maar procentueel telt het verreweg niet de meeste moslims(80%) en in saoedie arabi� is 99% moslim. Het is ook wel goed te verklaren, indonesi� heeft te maken gehad met vele invloeden van buiten, vandaar dat het percentage lager ligt dan bij landen zoals saoedie arabi�

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 11:27

beste Remco,

dus jij zegt dat de indonesiers gedwongen zijn te geloven in de islam, wat een onzin, denk goed na, het gaat hier om geloof, waneer een persoon gedwongen is om te geloven, kan hij simpel weer ongelovig worden, enne.. jij gaat niet ontkennen dat de indonesiers hun kinderen de islaam hebben geleerd? want waar komen die moslims vandaan, die generaties zijn opgevoed als moslims door hun ouders, als die ouders gedwongen waren met geweld zoals jij speculeert, dan zouden ze de islam niet lief hebben en niet doorgegven aan hun (klein) kinderen. maar ze zijn daar van overtuigd dat de islam de ware geloof is, of jij het nou leuk vind of niet.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 13:13

ik snap niet dat a en B verhaal helemaal, mss bedoel je hiermee de ouders, zoja, je zegt:

In eerste instantie geplaatst door Remco


Als persoon A en B kinderen hebben dan zullen ze die ook met dat geloof op moeten voeden. Deze kinderen krijgen ook weer kinderen die weer met dat geloof opgevoed moeten worden, etc..

denk je nou echt dat de moslims huizen binnenvallen en aan het letten op de opvoeding van de kinderen hoe die moet zijn??? want je zegt moeten, moeten, kom op zeg, waar haal jij dat vandaan.

als er een paar moslims geweest zijn die de islam gebruikten om de macht te hebben, kan wel, maar om te dwingen te geloven, onmegelijk, de moslims van nu in Indonesie zijn voortgekomen uit de overtuigende indonesische moslims (vrijwillig bekeerlingen). Allah heeft ze geleid, alle lof aan Allah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 15:35

De Heidenen waren de woestijn arabieren...en Theman is een naam dat voor profeet Mohammad wordt gebruikt...let op hoe duidelijk!

Habakuk 3:3 God kwam van Theman, en de Heilige van den berg Paran. (naast makka en Madina)  Sela. Zijn heerlijkheid bedekte de hemelen, en het aardrijk was vol van Zijn lof.
4 En er was een glans als des lichts, Hij had hoornen aan Zijn hand, en aldaar was Zijn sterkte verborgen.
5 Voor Zijn aangezicht ging de pestilentie, en de vurige kool ging voor Zijn voeten henen.
6 Hij stond, en mat het land, Hij zag toe, en maakte de heidenen los, en de gedurige bergen zijn verstrooid geworden; de heuvelen der eeuwigheid hebben zich gebogen; de gangen der eeuw zijn Zijne.
7 Ik zag de tenten van Kusan onder de ijdelheid; de gordijnen des lands van Midian schudden.

Jesaja 21:12 De wachter zeide: De morgenstond is gekomen, en het is nog nacht; wilt gijlieden vragen, vraagt; keert weder, komt.
13 De last tegen Arabie. In het woud van Arabie zult gijlieden vernachten, o gij reizende gezelschappen van Dedanieten!
14 Komt den dorstige tegemoet met water; de inwoners des lands van Thema zijn den vluchtende met zijn brood bejegend.
15 Want zij vluchten voor de zwaarden, voor het uitgetrokken zwaard, en voor den gespannen boog, en voor de zwarigheid des krijgs.
16 Want alzo heeft de HEERE tot mij gezegd: Nog binnen een jaar, gelijk de jaren eens dagloners zijn, zo zal de heerlijkheid van Kedar ten ondergaan.
17 En het overgebleven getal der schutters, de helden der Kedarenen, zullen minder worden, want de HEERE, de God Israels, heeft het gesproken.

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 16:49

 

<<Remco schreef:

" De Islam is al lange tijd in Indonesie, en de Islam is daar gekomen (net als in alle andere van oudsher Islamitische landen) met geweld. Veldslagen tegen mensen die niks deden, Boedhisten die in de pan werden gehakt, Boedhisten hebben dat nooit uitgelokt, Boedhisten bedienen zich namelijk niet van geweld. Islam is niet zo vredelievend als jou is verteld, pak een geschiedenisboek die op deze onderwerpen en periode ingaat en je vind feitjes over het bloed dat werd vergoten tijdens de expansie van de Islam. Zonder die expansie was de Islam nooit geweest wat het nu is.">>

 

Beste Remco

De Islam kwam niet rechtstreeks uit Arabi�, maar werd overgedragen door islamitisch-Indische kooplieden. Deze kooplieden uit Gujarat (Voor-Indi�) en Perzi� vestigden zich aan de kusten van de Indonesische eilanden, daar predikten ze de Islam en stichtten kleine Moslimkernen die zich langzaam en VREEDZAAM uitbreidde.(en tuurlijk zijn er incidenten geweest maar die zijn er overal) De Islamisering van Indonesi� is een proces dat eeuwen geduurd heeft en dat zich nog in onze tijd voortzet. Een aanslag op een discotheek op Bali helpt echt niet mee aan Islamisering van Indonesi� want geloof je nou echt dat mensen moslim worden door een aanslag? Remco  luister,als je ooit een geschiedenisboek zou hebben opengeslagen dan zou je weten wie de Indonesi�rs hebben opgelicht en met geweld hebben onderdruk..... DE "CHRISTELIJKE" NEDERLANDERS

muqaddam

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 05:14

Beste Remco

Ik zal dat zo blijven zeggen omdat:Men spreekt over Marrokaanse Moslimjongeren, even voor de duidelijkheid. Ze kunnen beter spreken over Marrokanen, omdat het geloof van dat land niet de reden is geweest om slechte dingen te doen die door een aantal van hen (net zoals nederlanders) gedaan worden.

muqaddam

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 10:47

 


 

salaam oulikoum,

 

[/QUOTE]

Expansie van de Islam is gepaart gegaan met veel geweld, dat kan je simpelweg niet ontkennen. De Islamitische wereld ontkent het maar dat betekent niet dat het niet zo is. Geweld is er overigens nog steeds in de Islamitische wereld. Elke dat worden er mensen gedood of het ziekenhuis in geslagen in landen als Iran en Pakistan, simpelweg omdat ze geen Moslim zijn. Vele zijn uit angst daarvoor maar bekeert tot de Islam.

Ik denk dat je het over het ottomaanse rijk (islamitische kalifaat) hebt. Die hebben inderdaad veel landen veroverd (bezet) waaronder grotendeels noord-afrika en westelijke delen van Azie. Niemand werd gedwongen zich tot de Islam te bekeren. Er leefden grote groepen christenen en joden in Pelestina en verspreid over het kalifaat die hun eigen godsdienst mochten belijden. Uiteraard ging dat in combinatie met allerlei soorten wetten maar, die heb je tegenwoordig ook als je van buitenlandse afkomst bent in Nederland. De Islam heeft grotendeels zijn expansie te danken aan de vele handelsroute die er beschikbaar waren in die tijd. Vele moslims hebben hun geloof verspreid via deze handelroute die tot diep in midden afrika liepen. Mocht je nog steeds overtuigdt zijn van je beweringen dan zou ik graag een voorbeeld willen van een invasie van de moslims, die je geschiedkundig kunt onderbouwen.

Het Christendom heeft zijn eerste expansie zonder geweld gehad. Misschien ken je ze uit de Bijbel, de reizen van de apostelen die het geloof verspreiden. Het enige geweld dat daarbij aanwezig was was geweld tegen hun. De Kruistochten zijn zeer geweldadig geweest, maar die waren weer niet bedoelt om het geloof te verspreiden. Het doel van de kruistochten was het heilige land bevrijden van de Moslims omdat dit land volgens de Bijbel (en ook de Koran) toebehoort aan de Joden. Tijdens de kolonisatie is de expansie van het Christendom vrijwillig en met geweld gepaart gegaan. Dit verschilde overigens weer per land, Nederland bijvoorbeeld gaf helemaal niks om verspreiding van het geloof (anders was Indonesie nu wel christelijk geweest). Maar een land als Spanje vond het geloof weer belangrijker en daar gebruikten ze dus ook wel geweld bij. Voor de rest zijn er al 2000 jaar zogenaamde zendelingen actief die het Christendom verspreiden, deze mensen dragen en droegen denk ik het meest bij aan de verspreiding omdat ze overal kwamen ook waar het voor machthebbers oninteressant was. Deze zendelingen gebruiken geen geweld omdat het niet mag en ze hebben er niet eens de mogelijkheden toe.

Leg jij dan eens uit waarom de kruisvaarders allerlei christelijke staten hadden gesticht in oa syrie en andere landen in noord afrika en in palestina. En wat deden de christenen in Spanje in de 11de eeuw toen ze de mogelijkheid zagen om hun godsdienst uit te breiden d.m.v geweld naar zuidelijke richting.

 Maar er is inderdaad geweld gebruikt bij de verspreiding van het Christendom, dat kan ik niet ontkennen en wil ik ook niet ontkennen. Dit geweld is alleen pas later in het geloof geslopen toen het staatsgodsdienst werdt van het Romeinse Rijk en tegenwoordig is het er weer uit verdwenen (op een heel enkel geval na). Bij de Islam zit het geweld er al veel eerder in. In de hoogtijdagen is het zo goed als afwezig geweest en nu is het weer terug in de vorm van terrorisme en dictatoriale staten.

Jij noemt de acties van de vrijheidstrijders terroristisch, ik noem ze een vergeldingsactie tegen de vijand.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.