Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenja, mogen we dit wel bloot noemen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: (lees tekst) Geef je mening..
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
14 [18.42%]
58 [76.32%]
4 [5.26%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ja, mogen we dit wel bloot noemen
    Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:42

Yahyah zei het volgende.

"De Islam is een religie voor alle tijden, het is een leefwijze die past in alle tijden.
De mens verandert niet, de mens heeft al sinds zijn schepping gevoelens zoals bv blijheid, woede, jaloezie, aggressie, verdriet en schaamte.
God heeft ons bij onze schepping deze eigenschappen meegegeven. "

Yahyah heb je al eens de kleding gezien van mensen die nog nooit van de beschaving op de rest van de wereld gehoord hebben?

Oei deze mensen lopen haast helemaal naakt.

Hoe komt het dan dat deze mensen de zogenaamde eigenschappen die God in de mens heeft geschapen niet kennen?

Sterker nog ze hebben er zelfs nog nooit van gehoord :-)

Yahyah jij begrijpt blijkbaar niet dat er culturen op deze wereld zijn die zelfs te primitief zijn om zelfs een kledingstuk te kunnen maken.

Naaktheid Yahyah is niet in elke cultuur een sexuele stimulans.

 


 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 12:45

Ik heb nog nooit van zo'n cultuur gehoord, wel van hele naturistendorpen. Overigens is naturisme niet bedoeld als sexuele stimulans, maar dat zijn gewoon mensen die graag in hun blote kont rondlopen (tenminste degene die ik ken)

Ik heb trouwens wel van culturen in Afrika gehoord waar men met de borsten ontbloot rondloopt, en dat is inderdaad ook niet bedoeld als sexuele stimulans.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 13:56

Rahima daarom zei ik ook dat er culturen zijn waar mensen haast helemaal naakt lopen.

Er zijn ook culturen die zich geheel bedekken met bontvellen

Ja natuurlijk is er het daar heel erg koud :-)

Zou dat er iets mee te maken hebben?

Zou het kunnen dat culturelen gewoonten en wetten iets van doen hebben met de klimatische omstandigheden van die betreffende streek?

Of heeft alles daar niks mee te maken?

Wanneer een Eskimo vrouw zich bekeert tot de Islam hoe moet ze zich kleden?

Hoe moet ze bidden ?

Moet ze mischien verhuizen?

Moet ze een katoenen sluier over haar bontmuts dragen?

En waar kkopt ze die dan?

Moet ze vijf maal per half jaar bidden?

Dat is de lengte van aar dag.

Waar begint daar de Ramadan?

Niet boos worden mensen ik stel enkel vragen.

Herne

Terug naar boven
basmallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2004 om 14:00
salaam alekom

ik vind het wel erg
maar jah dit is hun land!!!!!!!!!!!!
ze mogen het doen zolang ik en andere moslims er geen last van hebben ik bedoel ik krijg die doenoeb niet

salaam alekom
het doen van de doua is mn geweer het beschermt me keer op keer.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:09
Kimmie,

De stem van de meerderheid is een uit de hand gelopen fenomeen, de Islam is superieur aan de andere theorien.
Integenstelling tot het Democratisch rechtsysteem waarin de grootste idioten tot leiders gekozen kunnen worden, kunnen door het Islamitisch rechtsysteem enkel verstandige Moslims tot leiders gekozen worden.

Uit alles blijkt dat het Democratische rechtsysteem inferieur is aan het Islamitische.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:14
Citaat:

Ik raad mijn zusters absoluut niet aan naar SA te verhuizen, ik raad Yahyah aan naar SA te verhuizen, daar heeft hij zijn moslimstaat, want Nederland is geen moslimstaat en hij wil er 1. Hij blij, wij blij.

Salaam aleykoum,

Rahima,

Indien ik naar Saudi-Arabie zou gaan, zou ik mij direct aansluiten bij mijn broeders/zusters van het verzet die vechten tegen het Ongelovige koningshuis van Saudi-Arabie. Leve de revolutie !
De Islam zal zegevieren, het geloof is volledig voor God. Doe de Islam niet anders voor als dat zij is !
De Kufar zijn slecht, indien zij dat niet waren zouden zij niet eeuwig in het hellevuur moeten verblijven.
Word wakker zuster, Wij zijn Moslims, ze beledigen ons dag in dag uit en jij beseft het niet !
Ze beledigen ons alleen al omdat ze niet in Allah swt geloven, de Schepper van al hetgeen leeft en niet leeft.

Wasalaam,

Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:25
Herne,


God heeft naar ieder volk een profeet gezonden in hun eigen taal, ook de zogenaamde afgezonderde mensen in oerwouden zijn in aanraking gekomen met Gods Wijsheid.
Hen die de boodschap weigerden te geloven zijn dwalenden. Goddeloosheid leidt tot de bizzarste gebeurtenissen, zoals uit het door jouw genoemde voorbeeld blijkt dat mensen die het bestaan van Allah swt tot alles in staat zijn, hun menselijke eigenschappen zoals schaamtegevoelens raken zij kwijt.

Hoe kun jij nou zeggen dat hun de bekende gevoelens zoals blijdschap etc niet hebben, je weet te weinig van die -niet volgens onze begrippen beschaafde volkeren-.
Ik raad je aan om een keer naar hun te gaan en eentje een klap voor zijn kop te geven, en vertel jij mij daarna over zijn reactie op jou klap.

Misschien vinden ze het ergens in Zuid-Amerika totaal niet erg om te stelen, maar dat komt omdat zij hen profeten doden of niet wouden geloven, zij verloochenden Gods Wijsheid.

Groeten,

Yehya
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:35

Herne,

Een Eskimo-vrouw moet zich kleden zoals iedere vrouw zich zou moeten kleden, zij moet haar schoonheid verbergen. Hiertoe is een Eskimo-vrouw zeer zeker in staat.
Een bontmuts die de haren bedekt heeft dezelfde (religieuze) functie als een katoenen hoofddoek.

Wat jij vroeg over het begin v/d ramadan is een vreemde vraag, want ook op de noordpool of zuidpool -kan- men op basis van de maan een kalender maken met 12maanden.
De zonsopkomst en ondergang verschilt echter wel.
Die vraag zou je aan een Islamitische geleerde moeten vragen, die kan vanwege zijn wijsheid over de Koran en Hadith over dit soort uitzonderingen beslissen.
Toen ik een paar jaar geleden dezelfde vraag aan mijn vader vroeg zei hij: "Zij moeten bidden volgens de tijden van het dichtsbijzijnde land waar de situatie wel duidelijk is", of dit helemaal waar is weet ik niet.


Groeten,

Yehya



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 10:43

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Kimmie,

De stem van de meerderheid is een uit de hand gelopen fenomeen, de Islam is superieur aan de andere theorien.
Integenstelling tot het Democratisch rechtsysteem waarin de grootste idioten tot leiders gekozen kunnen worden, kunnen door het Islamitisch rechtsysteem enkel verstandige Moslims tot leiders gekozen worden.

Uit alles blijkt dat het Democratische rechtsysteem inferieur is aan het Islamitische.

Uit wat dan?  Uit het feit dat 2 vrouwelijke getuigen als 1 mannelijke gelden, of misschien wel uit het feit dat je hand afgekapt wordt als je iets steelt?  Geef mij dan maar het westerse rechtssysteem waarin men ervan uitgaat dat iedereen gelijkwaardig is en een tweede kans verdient.

Ik geloof gewoon niet in dictatoriale regimes, of ze nu islamitisch of anders zijn.  Iedere persoon is belangrijk.  Neem nu Belgi�, het blok is weer 7 % gestegen gisteren, maar dan moet je met de mensen die op hen stemmen praten, hen proberen te laten inzien dat er ook goeie alternatieven zijn.  Hen links laten liggen omdat je het er niet mee eens bent, is hele groepen uitsluiten.  Ik denk dat net ook uit alles blijkt dat het westen met de democratie en de rechtsstaat floreert...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 11:14
Ik zie wederom het probleem van vele mensen hier niet. De persoonlijke vrijheid is een groot goed zolang deze een andere vrijheid niet in gevaar brengt. Naturisme is niet iets van alledag en is meestal gecentreerd aanwezig op bepaalde campings. Daar buiten hebben maar weinig mensen last van deze mensen. Ik zeg: leven en laten leven, zoals zij dat ook met jou voor hebben. Dat er wordt gesteld dat het hier de norm zou zijn is pure kolder, maar van enkele fundamentalisten ben ik dat wel gewend.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 12:04
Overigens zijn de naaktfietsers opgepakt.. even voor de goede orde
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2004 om 12:34

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Overigens zijn de naaktfietsers opgepakt.. even voor de goede orde

Volstrekt logisch. Illegale praktijken horen niet gedoogd te worden. Nu nog de illegalen zelf die versneld worden uitgezet. Gelijke monniken gelijke kappen.

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 09:44

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah broeders en zusters

de rest gegroet

mijn commentaar:

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Overigens zijn de naaktfietsers opgepakt.. even voor de goede orde

 

Ik bladerde net de krant door...kreeg ik allerlei foto's te zien van naakte mensen te fiets. Ik schrok wel een beetje. Normaal kijkt mn pa eerst in die krant...maar elhamdoelilah..ik heb hem meteen de bak in gekieperd. Zoiets hier in Apeldoorn....hmmm had ik niet verwacht.

Maar rahima, ze zijn niet opgepakt hoor, ze kregen alleen aan het einde van hun rit te horen dat ze zich moesten aankleden. En dat hebben ze toen gedaan. (ze hadden het koud).

ik vind het best triest 

waar zijn de grenzen gebleven..

wassalaam oe aleikum

doei

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 13:24
Ow ik dacht dat ze opgepakt waren.. my mistake. Overigens kan ik me voorstellen dat je er niet op zit te wachten naakte mensen te zien, aan de andere kant is het gewoon de natuur, zo ziet ieder mens eruit..
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 13:50

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ow ik dacht dat ze opgepakt waren.. my mistake. Overigens kan ik me voorstellen dat je er niet op zit te wachten naakte mensen te zien, aan de andere kant is het gewoon de natuur, zo ziet ieder mens eruit..

Assalamoe alykoem,

we weten wel dat ieder mens zo eruit zit, maar dat wil niet zeggen dat we naar mogen gaan kijken, Allah heeft ons regels gegeven, een moslim hoort zich daar aan te houden, zoniet is hij een zondaar.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 19:06

In eerste instantie geplaatst door Yahya



Kom met argumenten als je me goed wilt afkraken Vincent, wat heb ik verkeerd geinterpreteerd.


De Nederlandse wet is voor mij niet geldig, de enige wet die ik erken is de wet van God.

Jouw posts op dit forum zijn wat mij betreft afdoende bewijs ('belasting' voor niet-moslims?).

Als je de Nederlandse wet niet erkent, waarom woon je dan hier? Deze vraag heb ik op dit forum al vaker gesteld en ik ga hem weer alvast -speciaal voor jou- beantwoorden. Je woont hier omdat je een gevulde portemonee reuze prettig vindt. Principes onder voorbehoud van een welvarende levenstijl. Sorry, maar ik krijg mijn buik zo onderhand vol van mensen die maar tegen de Nederlandse samenleving blijven schoppen maar onderwijl niet te beroerd zijn om te profiteren van diezelfde samenleving. Jij vindt dat de Nederlandse wet voor jou niet geldt? Is je goed recht. Wanneer kan ik je komen uitzwaaien op Schiphol?

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 19:12
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Kun je het niet aan dat andere anders denken dan jou..??

Volgens mij zijn de feiten als volgt. Vrijwel ieder reactie op dit topic is negatief (naaktheid -btw gewoon God's schepping- deugt niet). Twee reacties van andere aard en jij komt met het verwijt, dat de schrijvers ervan niet tegen andersdenkenden kunnen. Je draait de zaak om!

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2004 om 19:22

In eerste instantie geplaatst door Yahya


De stem van de meerderheid is een uit de hand gelopen fenomeen, de Islam is superieur aan de andere theorien.
Integenstelling tot het Democratisch rechtsysteem waarin de grootste idioten tot leiders gekozen kunnen worden, kunnen door het Islamitisch rechtsysteem enkel verstandige Moslims tot leiders gekozen worden.
Uit alles blijkt dat het Democratische rechtsysteem inferieur is aan het Islamitische.

Dat bedoel ik nou met: kompleet wereldvreemd. Yahya, je denkwijze is op een enkelspoor terechtgekomen en helaas de verkeerde. De islam is alleen suprieur voor hen die er in geloven. Voor hen die dat niet doen is het gewoon ��n van de vele religies in deze wereld. Ik adviseer je dringend om dat goed tot je te laten doordringen, anders vrees ik dat je jezelf onmogelijk maakt voor de mensen om je heen. En o ja: uit niets maar dan ook niets blijkt dat het islamitische rechtssysteem beter is dan enig ander rechtssysteem (sterker: de paar voorbeelden die we kennen tonen het omgekeerde). Wederom: alleen als je er in gelooft. Probeer een keer feiten en geloof uit elkaar te houden.

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 07:14

"Uit alles blijkt dat het Democratische rechtsysteem inferieur is aan het Islamitische." --> meestal is het zo dat we een stelling BEARGUMENTEREN? Dus kom maar op.

Vincent ben het overigens helemaal met je eens hoor..

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 10:23
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

"Uit alles blijkt dat het Democratische rechtsysteem inferieur is aan het Islamitische." --> meestal is het zo dat we een stelling BEARGUMENTEREN? Dus kom maar op.

Vincent ben het overigens helemaal met je eens hoor..

Wassalaam: Rahima

Rahima, de te beargumenteren quote is van Yahya. Was je vraag aan hem gericht?

Voor het overige: dank!

Groetjes, Vincent

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 11:56
Citaat:

Jouw posts op dit forum zijn wat mij betreft afdoende bewijs ('belasting' voor niet-moslims?).

Als je de Nederlandse wet niet erkent, waarom woon je dan hier? Deze vraag heb ik op dit forum al vaker gesteld en ik ga hem weer alvast -speciaal voor jou- beantwoorden. Je woont hier omdat je een gevulde portemonee reuze prettig vindt. Principes onder voorbehoud van een welvarende levenstijl. Sorry, maar ik krijg mijn buik zo onderhand vol van mensen die maar tegen de Nederlandse samenleving blijven schoppen maar onderwijl niet te beroerd zijn om te profiteren van diezelfde samenleving. Jij vindt dat de Nederlandse wet voor jou niet geldt? Is je goed recht. Wanneer kan ik je komen uitzwaaien op Schiphol?



Vincent, dacht je dat ik het uit mijn duim had gezogen dat Niet-Moslims djizja(belasting) moeten betalen aan de Moslims, tenzij ze zich tot de Islam bekeren, als ze beide opties weigeren is het de plicht van de Moslims om tenstrijde te trekken. Dit blijkt uit een aantal Hadiths die ik heb geplaatst in het onderwerp: Heb jij ook banden met AlQaida.

Volgens mij heb ik al meerdere malen duidelijk gemaakt waarom ik in Nederland woon.
De gehele wereld is van Allah swt, het ware geloof van Allah swt is de Islam en zijn trouwe dienaren zijn de Moslims, God staat aan de kant van zijn dienaren, Wij hebben daarom recht op de gehele wereld.
Het is onze taak om de Islam te globaliseren, God heeft duidelijk gemaakt dat de enige wet die geldt de wet van Allah swt is.
Helaas is het zo dat er nergens een Moslimrijk is, indien dat het geval is zou ik daar misschien wonen, maar het zou kunnen dat ik dan nog hier was om het geloof te prediken. Ik wil immers zoveel mogelijk zielen van het hellevuur redden.
Juist omwille van de Islam woon ik nog in Nederland, want in Marokko is het soms nog moeilijker om het geloof te praktiseren. Nederland heeft het geluk dat haar grondwet gebaseerd is op de Joods-Christelijke tradities, want hetgeen verboden/strafbaar is in het Jodendom en Christendom komt vaak overeen met hetgeen in de Islam verboden is.
Het maakt mij niet uit waar ter wereld het Islamitisch rijk zal herrijzen, maar herrijzen zal het zeker !



Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:00

Ja Vincent, dat laatste was voor jou bedoelt en het eerste voor Yahya

Groetjes Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:17

Volgens mij zijn de feiten als volgt. Vrijwel ieder reactie op dit topic is negatief (naaktheid -btw gewoon God's schepping- deugt niet). Twee reacties van andere aard en jij komt met het verwijt, dat de schrijvers ervan niet tegen andersdenkenden kunnen. Je draait de zaak om!

Tuurlijk Vincent, ik draai de zaak om..

Vincent, dacht je dat ik het uit mijn duim had gezogen dat Niet-Moslims djizja(belasting) moeten betalen aan de Moslims, tenzij ze zich tot de Islam bekeren, als ze beide opties weigeren is het de plicht van de Moslims om tenstrijde te trekken. Dit blijkt uit een aantal Hadiths die ik heb geplaatst in het onderwerp: Heb jij ook banden met AlQaida.

Volgens mij heb ik al meerdere malen duidelijk gemaakt waarom ik in Nederland woon.
De gehele wereld is van Allah swt, het ware geloof van Allah swt is de Islam en zijn trouwe dienaren zijn de Moslims, God staat aan de kant van zijn dienaren, Wij hebben daarom recht op de gehele wereld.
Het is onze taak om de Islam te globaliseren, God heeft duidelijk gemaakt dat de enige wet die geldt de wet van Allah swt is.
Helaas is het zo dat er nergens een Moslimrijk is, indien dat het geval is zou ik daar misschien wonen, maar het zou kunnen dat ik dan nog hier was om het geloof te prediken. Ik wil immers zoveel mogelijk zielen van het hellevuur redden.
Juist omwille van de Islam woon ik nog in Nederland, want in Marokko is het soms nog moeilijker om het geloof te praktiseren. Nederland heeft het geluk dat haar grondwet gebaseerd is op de Joods-Christelijke tradities, want hetgeen verboden/strafbaar is in het Jodendom en Christendom komt vaak overeen met hetgeen in de Islam verboden is.
Het maakt mij niet uit waar ter wereld het Islamitisch rijk zal herrijzen, maar herrijzen zal het zeker !

Yayha, Ik ben het helemaal met je eens aghi Fi Dien. :-)

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:28
Citaat:

Dat bedoel ik nou met: kompleet wereldvreemd. Yahya, je denkwijze is op een enkelspoor terechtgekomen en helaas de verkeerde. De islam is alleen suprieur voor hen die er in geloven. Voor hen die dat niet doen is het gewoon ��n van de vele religies in deze wereld. Ik adviseer je dringend om dat goed tot je te laten doordringen, anders vrees ik dat je jezelf onmogelijk maakt voor de mensen om je heen. En o ja: uit niets maar dan ook niets blijkt dat het islamitische rechtssysteem beter is dan enig ander rechtssysteem (sterker: de paar voorbeelden die we kennen tonen het omgekeerde). Wederom: alleen als je er in gelooft. Probeer een keer feiten en geloof uit elkaar te houden.

De Moslims zijn superieur aan de andere volkeren in de "ogen" van Allah swt. Een blanke is niet beter dan een zwarte, een rijke man/vrouw is niet beter dan een arme man/vrouw, maar een gelovige is wel beter dan een niet-gelovige.

Juist omdat de Islam voor een groot deel van de mensheid enkel gezien wordt als een van de vele religies is het onze taak om een Moslimrijk te stichten en te globaliseren, wij moeten de mensheid confronteren met de waarheid van Allah swt. Dat is onze taak/plicht.
Wij moeten jullie annexeren bij het Moslimrijk, en door het goede voorbeeld te geven en God te smeken om jullie te vergeven, hopen wij dat jullie je zullen bekeren tot de Islam en van het hellevuur gered worden.

Het is een feit dat hetgeen ik zeg ook terug te vinden is in de Koran en Hadith.

Het Islamitisch rechtsysteem is beter dan het Democratische rechtsysteem om oa deze redenen:

-Het democratische systeem staat niet voor eenheid, maar voor het bestaan van verscheidene staten. Dit wordt eerbied voor de onafhankelijkheid van deze staten genoemd.
-Het democratische systeem erkent niet alleen nationaliteiten en rassen, maar moedigt het aan te bestaan en het te beschermen.
-De heerser wordt verkozen voor een specifieke tijdspanne, (vier tot zes jaar).
- In democratie is het toelaatbaar om in opstand te komen tegen de heerser.
-In de democratie regeert de meerderheid.
-De democratie verheiligt de vrijheden. De individuele vrijheid bepaalt hoe de maatschappij zou moeten zijn.

Waarom het Islamitische rechtsysteem het Democratische systeem overtreft blijkt hieruit:
-Het systeem van Khilafah erkent de fysieke grenzen of de onafhankelijkheid van Moslimlanden niet. Aangezien de Oemmah ��n is, is de staat ��n, is het leger ��n, is de vlag ��n, is de begroting ��n enz.
-Het Islamitische regeersysteem schaft alle nationaliteiten, tribale banden en rassen af en smelt hen samen in Islam.
-De Khalifah wordt gekozen voor zolang hij leeft en kan, over wijsheid (Aqil) beschikt, en niet voor wangedrag is gekend.
-Het enige geval waar het is toegestaan om de heerser niet te gehoorzamen is wanneer hij opdracht geeft tot ongehoorzaamheid aan Allah (swt)
-Islam heeft zijn eigen regels betreffende de rechten van het individu en van jama'a: Dit is in tegenstelling tot het Westerse begrip van vrijheid en vrijheden.

(De bovenstaande woorden zijn niet van mij, maar van een broeder die de moeite heeft genomen om verschillen te beschrijven tussen de 2 systemen.)


Dit zijn enkel een paar voorbeelden, want de Islam overtreft het Democratische systeem op elk gebied en het is vrijwel onmogelijk om alles te bespreken.




Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:31
Marocaantje,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:33

Je doet me aan iemand denken, behalve dat die het had over ubermenschen ipv over moslims en Islaam...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:55

Assalamoe alykoem,

ik ben op veel punten met broeder Yahya eens, ik zal zeggen, ga zo door. er zijn een paar kleine punten waar ik niet mee eens ben, maar ze zijn niet zo belangrijk om ze te vermelden.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 12:59
Salaam Aleykoem,
Abou Jabir,

Zou je die kleine punten in een prive bericht willen sturen ?
Alvast bedankt.

Wasalaam,

Yehya

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:02
Citaat:

Je doet me aan iemand denken, behalve dat die het had over ubermenschen ipv over moslims en Islaam...

Kimmie, jij doet me denken aan vele vergane volkeren.
Volkeren die zijn vergaan vanwege hun onwetendheid, volkeren die vergaan zijn omdat zij doof en blind waren.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:03
(Ik vind dit wel een kinderachtige manier van met elkaar in discussie treden, dus ik hoop dat je voortaan niet van dit soort onzinnigheden post.)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.