Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenja, mogen we dit wel bloot noemen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: (lees tekst) Geef je mening..
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
14 [18.42%]
58 [76.32%]
4 [5.26%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Onderwerp: ja, mogen we dit wel bloot noemen
    Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:05

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Salaam Aleykoem,
Abou Jabir,

Zou je die kleine punten in een prive bericht willen sturen ?
Alvast bedankt.

Wasalaam,

Yehya

Assalamoe alykoem Yahya,

zal ik doen inshAllah, maar het gaat wel even duren, dus sabr

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:37

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Citaat:

Je doet me aan iemand denken, behalve dat die het had over ubermenschen ipv over moslims en Islaam...

Kimmie, jij doet me denken aan vele vergane volkeren.
Volkeren die zijn vergaan vanwege hun onwetendheid, volkeren die vergaan zijn omdat zij doof en blind waren.

Ach ja, zo was de islam ook doof en blind voor de techniek... en vooruitgang... het eens zo vooruitstrevende zakte steeds dieper in een put... gelukkig borrelen er nog een paar olie bronnen onder de voeten waar de profeet ooit had gestaan... dat is de enige redding op korte termijn die de islam momenteel heeft.

De ontwikkeling van het individu is niet meer tegen te houden, ook steeds meer moslims zie ik "veranderen"... al rokend en muziekluisterend met hoofddoekje op zie ik ze wel eens verschijnen... ook zijn ze op de hogere school verplicht om samen te werken met andere mensen wat ze soms voor moeilijke dilemma's stelt...

De koran is zeker wel context en tijd gebonden; iemand die dit negeert heeft simpelweg geen kennis van mensen, mensen in de samenleving en geschiedenis en bovendien ook geen leesvaardigheid... de filosofie uit het oude griekenland doet nog hier en daar nog wel de ronde (ook in de islam), en ook de "wijsheid" uit de grotere religies... maar steeds meer komen we er achter dat er misschien niet ��n oplossing is, maar meerdere en dat ieder mens verschillend is... de koran beschrijft een aantal voorwaarden waaraan je moet voldoen om een "goed" moslim te zijn... deze - mogelijk herschreven - boeken kunnen soms niet eens uitleggen - op de manier waarop een wetenschappelijk iemand iets uiteenzet - waarom nou iets gedaan worden... steeds meer moslims zullen zich dit gaan afvragen... als je mij ook vraagt of de islam een vredelievend geloof is, zal ik met een boek van Herman Hertzberger in de hand kunnen verklaren dat juist de islam voor een tweedeling zorgt in de maatschappij... juist door DOMME dingen te zeggen op dit forum, waarnaar ik waarschijnlijk ook niet hoef te verwijzen!

en mocht allah bestaan zou hij mij prijzen voor mijn interesse voor alles; ik ben iemand die over alles wel wil nadenken, in tegenstelling tot een paar halstarrige gelovigen (ja ieder conservatief persoon)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:46

In eerste instantie geplaatst door Yahya

(Ik vind dit wel een kinderachtige manier van met elkaar in discussie treden, dus ik hoop dat je voortaan niet van dit soort onzinnigheden post.)

Onzinnig, haal er s het eerste het beste boek over bij en vergelijk...  Ik zei ook alleen maar dat het me eraan deed denken he...

- geen persoonlijke vrijheid of mening

- staat controleert alles

- speciale regeltjes voor afwijkende bevolkingsgroepen

- despotisme

- opgaan in de dictatuur of dood

- denken dat je eigen bevolkingsgroep boven andersdenkenden staat

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2004 om 13:51
Ow sorry, bedenk net nog wat, het heeft ook wel wat weg van hoe het communisme was in de USSR en aanhangers...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 01:08

Yahyah,

Ik weet niet of je ervan gehoord hebt.

In Duitsland hebben ze enkele weken geleden een nieuwe wet aangenomen.

Deze wet bepaalt dat elke inwoner van Duitsland die zich vijandig opsteld tegen de Duitse grondwet of haat predikt tegen de principes van die grondwet of een ideologie voorstaat die leidt tot ondermijning van die grondwet vervolgd zal worden.

En ja de prediking van de Shariah valt daar in Duitsland ook onder.

Voor allochtonen betekent dat automatisch verwijdering uit Duitsland.

Duitsland is samen met Frankrijk een van de invloedrijkste landen binnen de EEG.

 In Belgie toonden de laatste verkiezingen dat 25% op het vlaamse blok heeft gestemd.

Hier in Nederland zitten we met een rechtse regering.

Zij durven gelukkig nog niet met zulk een soort wetten te komen. Maar hoelang nog?

Stel je eens voor dat 10 % van de Moslims in Nederland juow opvattingen zouden overnemen.

Wat denk je dan dat er gebeuren zou?

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 05:57

In eerste instantie geplaatst door Yahya




Vincent, dacht je dat ik het uit mijn duim had gezogen dat Niet-Moslims djizja(belasting) moeten betalen aan de Moslims, tenzij ze zich tot de Islam bekeren, als ze beide opties weigeren is het de plicht van de Moslims om tenstrijde te trekken.

Volgens mij heb ik al meerdere malen duidelijk gemaakt waarom ik in Nederland woon.
De gehele wereld is van Allah swt, het ware geloof van Allah swt is de Islam en zijn trouwe dienaren zijn de Moslims, God staat aan de kant van zijn dienaren, Wij hebben daarom recht op de gehele wereld.
Het is onze taak om de Islam te globaliseren, God heeft duidelijk gemaakt dat de enige wet die geldt de wet van Allah swt is.

Yahya, ik heb respect voor jouw wens om andere mensen te laten kennismaken met de Islam. Echter, als mensen aangeven daar geen behoefte te hebben zul je ze met rust moeten laten (laat staan tegen ze ten strijde trekken). Verder heb ik geen moeite met een streven naar een Islamitisch rijk, zo lang dat maar gepaard gaat met het besef, dat in dit rijk nooit de gehele mensheid zal leven en wonen (gewoonweg omdat niet iedereen of misschien wel de meeste mensen geen Moslim willen worden). Moslims hebben geen recht op de gehele wereld, maar slechts op een deel daarvan.

Je moet je ook goed realiseren, dat wat voor jou God's woord is, dat voor een ander niet is. Voor mij is de Koran niet God's woord. Je kunt de Koran derhalve niet objectiveren als 'God's woord'. Je kunt dat geloven, maar niet als feit presenteren. De Islam is niet -objectief- het ware geloof, alleen -subjectief- voor jou (en andere Moslims). Probeer dat te begrijpen en daaruit consequenties te trekken. Religieuze rechtlijnigheid (hoe goed bedoeld ook) leidt tot onverdraagzaamheid en een onleefbare wereld.

Ten slotte wil ik nog zeggen dat voor mij iedereen welkom is in Nederland. Maar als je hier wilt wonen respecteer dan de wetten die hier gelden (en dat zijn niet die van Allah). Vind je dit echt onverteerbaar dan moet je durven consequent te zijn en vertrekken naar een land dat qua levenstijl en wetgeving dichter in de buurt komt van je religieuze opvattingen. Hier wonen en expliciet roepen dat je vindt dat de Nederlandse wetgeving niet voor jou geldt is geen optie. Bovendien -en dat realiseer je je te weinig- beschadig je op die manier de goede naam van Nederlandse Moslims die zich wel menen te moeten houden aan de Nederlandse wetten.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 10:22
Citaat:


- geen persoonlijke vrijheid of mening
- staat controleert alles
- speciale regeltjes voor afwijkende bevolkingsgroepen
- despotisme
- opgaan in de dictatuur of dood
- denken dat je eigen bevolkingsgroep boven andersdenkenden staat


Wie heeft geen persoonlijke vrijheid/mening ?
Moslims zijn gebonden aan de Islamitische wetten, en de niet-Moslims moeten gebonden zijn aan de voor hun vastgelegde wetten.
Is dat niet vergelijkbaar met de situatie in Europa ?
Of wou je zeggen dat ik in Europa kan doen wat ik wil ?
Nee, dat is een illusie, ook hier gelden regels waar sommigen het mee eens zijn en sommigen juist niet.
bv: Iemand die racen leuk vindt, krijgt toch een boete als hij te hard rijdt met z'n auto op een openbare weg.

Allah swt is de enige die alles kan controleren, er hoort wel een vrij grote sociale controle te zijn, maar dat is omdat wij allen broeders/zusters van elkaar zijn, als we zien dat iemand iets doet wat in strijd is met de Islam, moeten we hem op zijn fout wijzen, wij willen het beste voor onze broeders/zusters.

Het is niet mogelijk om dezelfde regels op niet-Moslims toe te passen, het zou de "vrijheid" van de niet-Moslims inperken. Niet-Moslims zouden dan bv zwaar gestraft worden als zij alcohol drinken, zij zouden de doodstraf krijgen als zijn overspel plegen, zij zouden gestraft worden indien zij niet naar de moskee gaan etc.

En sinds wanneer is een Islamitische rijk een dictatuur, de geschiedenis leert ons dat er Khaliefen waren die zich inderdaad als dictators gedroegen, maar dit is in strijd met hetgeen in de Koran/Hadiths staat.

Het Moslimvolk staat inderdaad boven het niet-Islamitische volk, ieder mens kan zich bekeren tot de Islam, waardoor hij automatisch bij het Moslimvolk zal horen, dus je bepaalt zelf of je bij de uitverkorende zal horen of niet.
Niet-Moslims worden niet vermoordt, indien zij netjes hun belasting betalen mogen zij hun eigen religie praktiseren.






Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 10:49
Citaat:
---
Ik weet niet of je ervan gehoord hebt.
In Duitsland hebben ze enkele weken geleden een nieuwe wet aangenomen.
Deze wet bepaalt dat elke inwoner van Duitsland die zich vijandig opsteld tegen de Duitse grondwet of haat predikt tegen de principes van die grondwet of een ideologie voorstaat die leidt tot ondermijning van die grondwet vervolgd zal worden.
En ja de prediking van de Shariah valt daar in Duitsland ook onder.
Voor allochtonen betekent dat automatisch verwijdering uit Duitsland.
Duitsland is samen met Frankrijk een van de invloedrijkste landen binnen de EEG.
In Belgie toonden de laatste verkiezingen dat 25% op het vlaamse blok heeft gestemd.
Hier in Nederland zitten we met een rechtse regering.
Zij durven gelukkig nog niet met zulk een soort wetten te komen. Maar hoelang nog?
Stel je eens voor dat 10 % van de Moslims in Nederland juow opvattingen zouden overnemen.
Wat denk je dan dat er gebeuren zou?
---

Herne,

Ja, ik heb gehoord van die nieuwe Duitse wet.
Het zou mij niet verbazen als er ook in Nederland binnekort zo'n wet wordt ingevoerd.
Weet je wat ik denk dat er gaat gebeuren ?
Moslims zullen inzien dat de Jihad van groot belang is, zij zullen vechten tegen de vijandige Kufar.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:54

In eerste instantie geplaatst door Yahya



Het Islamitisch rechtsysteem is beter dan het Democratische rechtsysteem om oa deze redenen:

-De democratie verheiligt de vrijheden. De individuele vrijheid bepaalt hoe de maatschappij zou moeten zijn.

Waarom het Islamitische rechtsysteem het Democratische systeem overtreft blijkt hieruit:

-Islam heeft zijn eigen regels betreffende de rechten van het individu en van jama'a: Dit is in tegenstelling tot het Westerse begrip van vrijheid en vrijheden.



Misschien dat jij het niet zo leuk vindt dat ik dit quote, maar hier klinkt toch wel duidelijk je afkeer uit voor individuele vrijheid en vrije keuze.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2004 om 12:56

Yahya,

raad s, je bent geen haar beter dan ons 'kufar', iedere mens is gelijk, tenminste in ons westers waarden- en normensysteem.  Hou aub een keer je grootheidswaanzin voor jezelf.  Denk je nu echt dat je hiermee de leefsituatie in het Westen voor de moslims beter maakt?  Op deze manier zet je net mensen tegen je op.

Kim 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2004 om 10:27

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Citaat:
---
Ja, ik heb gehoord van die nieuwe Duitse wet.
Het zou mij niet verbazen als er ook in Nederland binnekort zo'n wet wordt ingevoerd.
Weet je wat ik denk dat er gaat gebeuren ?
Moslims zullen inzien dat de Jihad van groot belang is, zij zullen vechten tegen de vijandige Kufar.

Dit is wat ik bedoel Yahyah.

Kun je niet zien dat je gedachtegang gemanipuleerd is ?

Zo begonnen de oorlogen ook in Bosnie, Tjetsenie, Pakistan, Maleisie,Soedan, Philipijnen, etc.

Het mechanisme is echt simpel .

Stap1.

Eerst zorg je met doeltreffende propaganda dat elke groep mensen zich bewust raakt van een eigen indentiteit.

Stap2

Daarna hemel je de voordelen op van deze eigen indentiteit en benoemt ze als eigen tradite en mentaliteit.

Stap3

Je laat deze zogenaamde voordelen afwegen tegen de gebruiken die slechter zijn in het licht van van eigen tradities.

stap 4

Je ontwikkeld een superioriteits gevoel voor de eigen groep.

stap5

Je wijst iedereen van die groep op de gevaren die van andere groepen op je eigen groep afkomen.en benadrukt het belang van een leider die de wijsheid heeft om dit te onderkennen.

stap 6

Je leert de mensen van de eigen groep om provoserend tegen andere groepen op te treden.

dat mag alles zijn zolang maar de provocatie word aangegaan.

stap 7

Je zorgt voor slachtoffers binnen de eigen groep.

Dit pad zal zorgen voor verdeeldheid en leidt tot oorlog.

Het is de weg van Enki of zoals hij genoemd werd in het oude Soemerie Shaitaan.

Verdeel en heers is het motto van de duivel.(volgens Isa, die dit als de weg van Satan bestempelde)

Waarom Yehyah voel je jezelf zo prettig op deze weg van Shaitan?

Waarom de weg naar verdeeldheid terwijl het toch duidelijk moet zijn dat de weg naar eenheid , respect voor elkaar elkaar een ieders vrijheden gunnen veel beter is?

het oordeel wie aanvaardbaar is voor Allah (El, de Eik) ligt bij Allah.alleen. Geen enkel mens kan daar iets aan veranderen.

Dit houdt dus in dat geen enkel mens de vraag wie een goede moslim is(iemand die zich overgeeft aan de ene God ) kan beantwoorden.

Isa zei :" degene die oordeelt over een ander die zal geoordeelt worden."

 

 

 

 

 

 

  

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 08:29


Kimmie, vrijheid is gebonden aan regels.
Integenstelling tot de Islam zegt het Democratische systeem dat men zelf kan bepalen wat wel niet mag, het Islamitische systeem gaat ervan uit dat Allah swt heeft bepaalt wat wel en niet mag.

Je kunt niet zomaar zeggen dat alle mensen gelijk zijn, Allah swt is de Almachtige en Alwetende, kufar hebben er zelf voor gekozen om Allah swt niet te gehoorzamen, Allah swt houdt van de gelovigen en niet van de Kufar.
Als ik op school goed presteer krijg ik toch ook niet hetzelfde diploma als iemand die niet goed presteert.
Zo is dat ook bij het geloof, diegene die de meeste goede daden verricht is het hoogst, en de daden van iemand die niet in Allah swt gelooft zijn vruchteloos.

De kufar beledigen de gelovigen, jullie beledigen ons door het bestaan van Allah swt niet te erkennen.
Ik wil het beste voor mij broeders/zusters, maar ik weiger om leugens te verspreiden.
Ik weiger de Islam anders voor te doen als dat zij is.
De situatie van de profeet Mohammed saws en zijn metgezellen veranderde ook toen zij opriepen tot de Islam. Vervolg ons maar als jullie dat willen, Allah swt zal ons insha Allah belonen voor ons verzet en geduld.



Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 08:45


Herne,

Het mechanisme dat jij beschrijft ken ik wel, het wordt toegepast bij genocides.
Mijn gedachtengang is niet gemanipuleerd, ik lees hetgeen in de Koran en Hadiths staat en luister naar de meningen van geleerden en andere Moslims, en trek daaruit mijn eigen conclusies.

Niet-Moslims mogen niet zomaar uitgeroeid worden, dat heb ik niet gezegd, ik zeg dat zij geannexeerd zullen worden bij het Moslimrijk.
Er zijn wel 2 duidelijke groepen, dat zijn de toekomstige inwoners van het Paradijs (Moslims) en de toekomstige inwoners van het van het Hellevuur (Kufar).

In de naam van Allah swt kunnen wij vaak mensen veroordelen, want in de Koran staat duidelijk wat voor soort mensen naar de hel gaan, en het is zeker dat hen die niet in Hem geloven naar het hellevuur zullen gaan.

Groeten Yehya.












Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 11:04
Yehya, je zit echt op een dood spoor. Ik geloof, nee ben er zeker van, dat jouw woorden niet die van Allah zijn. Gelukkig denken de meeste Moslims daar ook zo over. Mag ik je adviseren de Koran eens te lezen en advies in te winnen bij geleerden die beter in staat zijn de Islam uit te leggen (dan degenen, die je nu klaarblijkelijk raadpleegt). Religie is voor jou geen bevrijding maar een dwangbuis. Echt jammer.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 12:18
Vincent,

Vraag dan aan die "meeste" Moslims om met Koranverzen of Hadiths te komen die het tegendeel bewijzen van hetgeen ik zeg.
Dacht je dat jouw vrijheid niet gebonden is aan regels ?
Religie zie ik niet als een dwangbuis, religie maakt gelukkig. Verplichten zoals het gebed zie ik niet als een vervelende last, nee, bidden is geweldig.
Ook het uitvoeren van de andere verplichtingen zie ik niet als een last maar als een plezier, het doet me goed om de schepper van al hetgeen dat leeft te kunnen aanbidden.

Groeten,
Yehya.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 12:34

In eerste instantie geplaatst door Yahya

 

Vervolg ons maar als jullie dat willen, Allah swt zal ons insha Allah belonen voor ons verzet en geduld.


Assalamu alaikum,

moslims worden in west europa en amerika niet vervolgd.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2004 om 16:48

Yejyah,

Wat is belangrijker voor jouw de Koran of de Hadith.

Ps : Is nationale traditie voor jouw belangrijk?

bv. de Marokaanse Moslims in Nederland houden een andere tijd aan voor bv de Ramadan  dan bv de Turkse Moslims.

Meesstal verschild dat wel een dag of zo.

Is de Maanstand in Turkije of Marokko belangrijker dan in nederland?

ik stel die vraag in verband met jouw idee van de eenheid van Islam en een gemeenschap.

Waaron weigeren Marokaanse Moslims bv te huwen met Turkse Moslims etc.

Er zijn in Nederland meer dan 25 Islamitische Nationaliteiten.

Maar zij zijn verre van een eenheid.

Zij vertrouwen hun dochters bv zeker niet tot elkaar.

Waarom is dat?

Hoe wil jij een Umah maken wanneer de diverse groepen elkaar blijkbaar verachten?

Is dit niet zo?

Hoeveel Turken ken jij die een Marokkaanse Moskee of een uit Suriname  bezoeken?

Hoeveel Marokanen bezoeken een Turkse moskee? of een Surinaamse?

Wat voor eenheid zoek jij? Welke ?Ummah? Een Arabische?

 

 

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 08:41

assalaam

vlaamsblok is helemaal geen goede partij! als die ooit aan de macht komt! dan zal er chao's optreden!dan krijgen we hitler's toestanden naar mn geweten!die mensen willen geen vrede!die willen meer vijandigheid! het is daarom dat er geen partij is die met hun wil samen werken! hun principes zijn zeer gemeen!

dus,ik hoop dat zo een partij verwijderd wordt!maja, zo'n partij kan je nooit volledig verwijderen,want der komen altijd andere met andere namen,maar met just hetzelfde gedachten,spijtig genoeg! 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 12:58

Salaam aleikum Yahya,

ik vind je punten echt verschrikkelijk om te lezen. Niet-moslims minder dan moslims? Wie bepaalt wie goed is of niet? God alleen, oordelen is niet aan ons.Verder voel je je dus blijkbaar niet thuis in Nederland. Waarom ben je hier dan?  In de Qoran staat dat je mensen moet UITNODIGEN naar de islam, in uitnodigen zit een vraag. Wil je.... Mensen hebben het recht om nee te zeggen, er staat heel duidelijk dat er geen dwang is in de religie.  Dus als mensen dat dan weigeren, wat vrij logisch is in een van oorsprong niet islamitisch land, moet je niet boos worden. Uiteindelijk krijgt iedereen loon naar werken. En jij wil een islamitische staat waar niet-moslims ook belastingen moeten betalen en nog meer ook? Weet je wat, in jouw islamitische staat wil ik ook niet wonen, want ik ben vast ook geen moslim volgens jou.

Laatste puntje: als je iets dwingend vertelt, gaan mensen altijd steigeren. Dat is heel normaal. Dus misschien ligt het ook aan je houding.

Ik hoop dat je de Qoran nog een keer goed leest, daar staan mijn punten heel duidelijk in. Alles wat je verder zegt, wat niet in de Qoran staat, is niet juist. Puur omdat dat tegen de Qoran ingaat. Je hoeft niet te reageren, maar ik vraag je alleen maar om er over na te denken. Snap alsjeblieft wat ik je probeer duidelijk te maken.

Wa salaam happylady

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 13:23
Salaam Alejkoem,
Amier,

Ik heb niet gezegd dat Moslims op het moment in het Westen vervolgd worden, maar ik had het over mogelijke toekomstige vervolging waar Herne bang voor is.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door Herne

Yejyah,


Wat is belangrijker voor jouw de Koran of de Hadith.


Ps : Is nationale traditie voor jouw belangrijk?


bv. de Marokaanse Moslims in Nederland houden een andere tijd aan voor bv de Ramadan� dan bv de Turkse Moslims.


Meesstal verschild dat wel een dag of zo.


Is de Maanstand in Turkije of Marokko belangrijker dan in nederland?


ik stel die vraag in verband met jouw idee van de eenheid van Islam en een gemeenschap.


Waaron weigeren Marokaanse Moslims bv te huwen met Turkse Moslims etc.


Er zijn in Nederland meer dan 25 Islamitische Nationaliteiten.


Maar zij zijn verre van een eenheid.


Zij vertrouwen hun dochters bv zeker niet tot elkaar.


Waarom is dat?


Hoe wil jij een Umah maken wanneer de diverse groepen elkaar blijkbaar verachten?


Is dit niet zo?


Hoeveel Turken ken jij die een Marokkaanse Moskee of een uit�Suriname �bezoeken?


Hoeveel Marokanen bezoeken een Turkse moskee? of een Surinaamse?


Wat voor eenheid zoek jij? Welke ?Ummah? Een Arabische?






Herne,

Een Moslim moet hetgeen in de Koran en Hadiths staat naleven, dus beide zijn ze van groot belang.

Door het geven van goede Islamitische opvoeding kan een nieuwe generatie geboren worden die universeel leert denken zoals de niet-onwetende Moslims nu al doen.
Iedere Moslim moet ervan bewust zijn dat het nationalisme(verdeeldheid) een gevaarlijke ziekte is waartegen de profeet Mohammed saws ons tegen heeft gewaarschuwd, hij kwam met voorbeelden v/d pre-Islamitische tijd toen de Arabische stammen verdeeld waren en elkaar bestreden, maar de Islam maakte ze 1.

Ik reageer zo snel mogelijk ook op je andere vragen/opmerkingen, ik voel me een beetje ziek en heb een drukke tentamenweek.
tot de volgende keer, groeten Yehya.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 13:36

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe aghi Fi Dien,

Beterschap.

Allah ye shefiek! :-)

Succes met je tentamens.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 14:29

Yahyeh, het nationalisme, verdeeldheid? ik heb zelfs een woordenboek gepakt om die onzin te checken en nationalisme is dus liefde voor hetzelfde, bij het nationalisme 1 land. Dat dus je dus met zijn allen en is dus EENHEID en niet verdeeldheid, zoals jij beweert.. ik zet dus even mijn vraagtekens bij jou redenatie. Misschien bedoel je dat nationalisme verdeeldheid tussen stammen zal geven, dat kan inderdaad. Maar nationalisme opzich is eenheid, waaruit verdeeldheid kan voortkomen.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 18:55

Yehyah

beterschap en heel veel succes met je examens :-)

Herne

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:44

In eerste instantie geplaatst door Yahya



Kimmie, vrijheid is gebonden aan regels.
Integenstelling tot de Islam zegt het Democratische systeem dat men zelf kan bepalen wat wel niet mag, het Islamitische systeem gaat ervan uit dat Allah swt heeft bepaalt wat wel en niet mag.

Dat wordt hier door de overheid en rechterlijke macht en zo beslist.  Misschien heb je al eens van het wetboek gehoord?  Da's zo'n boekje waar instaat wat niet mag en wat voor straf je ervoor kan krijgen. 

Je kunt niet zomaar zeggen dat alle mensen gelijk zijn, Allah swt is de Almachtige en Alwetende, kufar hebben er zelf voor gekozen om Allah swt niet te gehoorzamen, Allah swt houdt van de gelovigen en niet van de Kufar.
Als ik op school goed presteer krijg ik toch ook niet hetzelfde diploma als iemand die niet goed presteert.
Zo is dat ook bij het geloof, diegene die de meeste goede daden verricht is het hoogst, en de daden van iemand die niet in Allah swt gelooft zijn vruchteloos.

Mensen zijn niet hetzelfde, maar wel gelijk, evenveel waard dus. 

De kufar beledigen de gelovigen, jullie beledigen ons door het bestaan van Allah swt niet te erkennen.

Beledigen???  Ik ga toch ook niet zeggen dat je mij beledigt door wel in de Koran te geloven?  Beetje rare gedachte


Ik wil het beste voor mij broeders/zusters, maar ik weiger om leugens te verspreiden.
Ik weiger de Islam anders voor te doen als dat zij is.

Niemand zegt dat je leugens moet verspreiden, maar blijkbaar zijn toch heel wat moslims het met je oneens, dus misschien moet je even nadenken of het toch niet anders zit.  Ik merk in je posts dat je echt wel meent wat je zegt, en dat je oprecht bent, maar dat wil niet zeggen dat je alle waarheid in pacht hebt.  Ik denk trouwens dat geen enkele moslim helemaal hetzelfde over de Islaam denkt, dus hoe kan je zeker weten dat jij het enige juiste geloof beleid?


De situatie van de profeet Mohammed saws en zijn metgezellen veranderde ook toen zij opriepen tot de Islam. Vervolg ons maar als jullie dat willen, Allah swt zal ons insha Allah belonen voor ons verzet en geduld.



Succes nog met je examens.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Yahya


Ik wil het beste voor mij broeders/zusters, maar ik weiger om leugens te verspreiden.
Ik weiger de Islam anders voor te doen als dat zij is.

Niemand zegt dat je leugens moet verspreiden, maar blijkbaar zijn toch heel wat moslims het met je oneens, dus misschien moet je even nadenken of het toch niet anders zit.  Ik merk in je posts dat je echt wel meent wat je zegt, en dat je oprecht bent, maar dat wil niet zeggen dat je alle waarheid in pacht hebt.  Ik denk trouwens dat geen enkele moslim helemaal hetzelfde over de Islaam denkt, dus hoe kan je zeker weten dat jij het enige juiste geloof beleid?

Vergeet ook niet dat er nog iets zit tussen liegen en de waarheid spreken: vergissen!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 12:36

Volgens mij zit er niks tussen het ��n en het ander.  Maar we bedoelen waarschijnlijk hetzelfde, nl dat Yahya zegt wat zij denkt dat de waarheid is, maar dat ze zich daarin natuurlijk kan vergissen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:51

 

ff tussendoor.

Yahya is een man. :-)

Blijkbaar heeft hij z'n instellingen niet verandert, omdat het automatisch staat op 'vrouw' als je je registreert.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 15:08
Ja, k was een beetje in de war omdat hij wel vrouw erbij staan had, maar meestal als man werd aangesproken.  k Dacht, dan zal het profiel wel juist zijn
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 07:57
Rahima,

Het nationalisme houdt in dat ieder volk/natie zijn eigen staat mag stichten, dat veroorzaakt verdeeldheid, kijk bv naar de ETA in Spanje die een beroep doet op het recht van een eigen staat.
De Arabische landen waren een eenheid, zij vormden het Islamitische Khalifaat (er was wel enige verdeeldheid).
Door het nationalisme viel het Khalifaat uiteen, de Jong Turken en Jong Arabieren die een eenheid waren wouden aparte staten, en na de kolonialisatie van het Khalifaat door de Europeanen is het nationalisme in het vroegere Khalifaat alleen maar toegenomen.
Uiteindelijk wisten de Arabieren zichzelf te bevrijden van de Europese kolonisten, maar de Arabieren zelf hebben zich sindsdien nooit meer verenigd onder 1 vlag en 1 bestuur.
Vandaag de dag is het zo dat bv Algerije en Marokko elkaar verafschuwen, waardoor de grenzen tussen beide landen gesloten zijn. Het nationalisme heeft ze tot vijanden van elkaar gemaakt, en als we niet oppassen en terugvechten zal het nationalisme ons een nog zwaardere klap geven.





ps: bedankt voor jullie beterschapswensen en succeswensen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.