Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSaddam Husein

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Saddam Husein
    Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:11

esselamoe alaikoem warahmet Allahie ta3ala wabarakatoeh,broeders enzusters

 

Saddam Hussein rejected charges of war crimes and genocide against him in an courtroom at a U.S. base at an undisclosed location Thursday, July 1, 2004. Image from video. AP Photo/via APTN

 

ongetwijfelt heeft iedereen hem vandaag gezien

ik wil jullie meningen over wat jullie vinden van hem en wat jullie vinden dat hij berecht wordt???

en nog een vraagje als Saddam nou elke dag bidt en om vergeving vraagt aan Allah(swt) wordt hij vergeven voor alles wat hij gedaan heeft?

walselaam walaikoem


Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:23
Salaam aleykoem,
Hamzah

Saddam Hoessein mag niet berecht worden vanwege het feit dat Irak geen Islamitische staat is.
Hij mag enkel volgens de wet van Allah swt beoordeelt worden, want dat is de enige wet die geldt.

Saddam Hoessein heeft grote zondes begaan door de VS te helpen in de vernietiging van de door Khoemeini in Iran gecreeerde Islamitische revolutie.

Indien Saddam Hoessein de waarheid sprak toen hij zei dat hij spijt had door het helpen v/d VS, geloof ik dat hij vergeven zal worden.
Allah swt is immers de Vergevingszindige.
Saddam Hoessein heeft veel goede daden verricht, hij financieerde oa de nabestaande van de in Palestina/Israel gesneuvelde Islamitische verzettstrijders.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:24

Assalaam alikoum

ik vind dat hij al genoeg gestaft is:de dood van zijn twee zonen op de gruwelijkste manier dat er bestaat is al genoeg,

smorgens heb ik een interview gezien, de irakeze burgers willen nimeer da hij gestraft of beoordeeld wordt!

en ja, als hij oprecht berouw doet, inshallah vergeeft allah hem.

en er zit veel fout in  die lijst van beschuldigingen,dus die is ook ni oprecht opgesteld!

lah yanssourna jami3an!

wassalaam 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 11:01

Salaam aleikum,

Ik denk dat Saddam zeker berecht moet worden. Hij heeft veel mensen erg veel pijn gedaan.Onder zijn bewind zijn de meest gruwelijke dingen gedaan. Daarmag hij zeker wel voor gestraft worden.  Enne marhaba, misschien kijk ik andere tv dan jij , want ik hoorde Irakezen zeggen dat ze wilden dat hij berecht wordt (ze wilden het zelfs op zijn eigen gruwelijke manier).

Over die vergeving? Allahoe ahlem. Oprecht berouw? Ik hoop het voor Saddam dat God hem vergeeft.

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 11:21

Assalaamalikoum

jah, happylady, da s een feit, meningen verschillen, er zijn medewerkers met amerika, er zijn burgers die hun mening oprecht zeggen, er zijn burgers die toch voor saddam zijn............we kunnen het ni ontkennen,

maar als saddam voor  gerechtheid moet komen , bush dan ook!of anders nix!

saddam  kan nu geen kwaad doen, kijk hoe zielig da die geworden is. zijn regime is kappot! das een goede zaak, zijn zonen zijn gedood,das een straf opzich!safi, das genoeg.

bush moet eens ook aan de beurt komen, daar kijkt niemand naar.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 11:57

Wa aleikum salaam marhaba,

ik ben het helemaal met je eens. Alleen niet met je zin: of allebei of niet. Iedere crimineel, terrorist, dictator, bla bla moet berecht worden. En Bush hopelijk ook een keer en nog wel meer mensen.

Salaam happylady

P.S. er is een website, hoop dat ik de goede link geef, www.votetoimpeach.org waar je kunt stemmen als je wil dat Bush aftreedt. Geeft je tenminste nog het gevoel dat je iets doet, toch? Mij wel tenminste

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 12:10

Even over Saddam's zonen: dat waren beiden ook grote criminelen en saddisten. Overigens denk ik niet dat Saddam er erg mee zat, hij heeft namelijk al eerder familie van hem vermoord. Saddam is gewetenloos en een slecht mens, ik geloof ook niet dat hij Allah (swt) om vergeving vraagt en ik hoop hem niet tegen te komen in paradijs  (of zijn mannen en vrouwen daar gescheiden?)

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 13:15

assalaam

idd,happylady, ieder mens is verantwoordlijk voor zijn daad! en moet ervoor boeten .mss heb ik een beetje overdreven in mn bericht maar het was om de punt da bush en anderen ook eens voor hun daden gestraft moeten worden. 

als ze toch eerlijk  en rechtvaardig willen zijn,

en ja ik heb gestemd, bedankt voor de link

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 13:48
Hij verdient het om gestraft te worden op deze wereld voor zijn daden, ik vind echter dat hij enkel en alleen door de wet van Allah swt berecht mag worden, en niet dmv dan de nieuwe Iraakse wet die geschreven is door een Joodse Amerikaan (geen complot maar feit).

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 16:02

Bismilaah

volgens mij is het mijn beurt nu om mijn mening te geven ik was vergeten

oke nu Saddam(jareem 7arb) berecht gaat worden eindelijk wil ik dat hij de dood straf krijgt Insha-e Allah ta3ala  .

ook een mening van een Irakees vind ik strak hij zei: Walahi al-3athiem als de Koran(elkariem) en nog niet was dan zou Saddam in de koran komen te staan met 3aad en Thamoed en Fir3oun zo erg is Saddam dus wat hij allemaal met de irakezen deed is geen mens nu die hem kan na doen

hij moet nu erg blij wezen dat wij niet gelijk de dood straf voor hem hebben opgelegt want hij maakt voor de mensen de doodstraf en diegeze kan niets zeggen hij moet blij wezen dat hij een advocaat mag hebben en hij moet blij wezen dat hij zich zelf kan beschermen

hij heeft niet alleen maar de buurlanden beschadigt maar ook irak zelf en ja die irakeze volk gaat dood van de honger en van de ziekte waar geen medicijnen voor gehaalt kunnen worden en wat deed hij, hij lag op een zijde bed en de krannen van zijn huizen waren van goud en hij had boven de 20 paleizen en kijk wat Allah ta3ala wasoeb7aanah met hem heeft gedaan

eerlijk gezegd vond ik hem ook zielig maja wie geen ra7ma heeft voor de mensen moeten wij ook geen ra7ma voor hebben

walselaam alaikoem warahmet Allahie ta3ala wabarakatoeh


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:10

Assalamu alaikum,

als Saddam volgens het islamitisch recht veroordeeld zou worden zou hij vrijwel zeker de doodstraf krijgen; bedenk de massamoorden op de koerden (en dat is geen fabeltje!), de moorden op honderden zo geen duizenden shi'ieten, de moorden op iedereen die kritiek op hem of zijn beleid had of ze nu sunni of shi'iet waren, marteling, ontvoering, onderdrukking, alcoholgebruik (Saddam was een groot liefhebber van amerikaanse bourbon), diefstal enz. enz. enz.

Als Saddam nu in een keer het licht zou zien en tot berouwvolle inkeer zou komen zou hem dat insha Allah de hel besparen; of dat tot vrijspraak door een islamitische rechtbank zou lijden betwijfel ik ten zeerste, al ben ik geen faqih. Voor zijn zonen is het al te laat; zij zullen zich voor Allah swt moeten verantwoorden voor drugs en alcoholgebruik, moord, marteling, verkrachting, diefstal enz. enz. enz.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Even over Saddam's zonen: dat waren beiden ook grote criminelen en saddisten. Overigens denk ik niet dat Saddam er erg mee zat, hij heeft namelijk al eerder familie van hem vermoord. Saddam is gewetenloos en een slecht mens, ik geloof ook niet dat hij Allah (swt) om vergeving vraagt en ik hoop hem niet tegen te komen in paradijs  (of zijn mannen en vrouwen daar gescheiden?)

Wassalaam: Rahima

salaam alaikoum,

 rahima wie zegt dat jij in het paradijs komt misschien kom je wel in de hel..en misschien komt hij wel in het paradijs en jij in de hel...of misschien komen jullie allebei in de hel..het is wel flauw mijn reactie..maar allah bepaald wie in de hel komt en wie in de paradijs. Jij en ik en alle anderen hebben niets te willen..

 

wa salaam alaikoum...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:27

Bislmilaah

ik ben helemaal met jullie eens broeder Amier en zuster Umm Umarah djazaakoem Allahoe ta3ala gairan.

walselaamoe alaikoem


Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:32
Salaam aleykoem,
Amier,

Indien Saddam Hoessein voor een Islamitische rechtbank zou verschijnen zou hij inderdaad hoogstwaarschijnlijk de doodstraf opgelegd krijgen.

Wat ik van jou wil weten is of je het goed vindt dat hij volgens een niet-Islamitische wet wordt veroordeelt ?

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:37

Bismilaah

Agie het is een irakeze rechter dus maakt niet uit of hij islamitisch of niet als hij maar een irakees is

en ja kijk als nou saddam moeslim was dan zou ik wel zeggen dat hij in een islamitisch rechtbank zou moeten zelfs

hij krijgt Insha-e Allahoe ta3ala zowiezo de doodstraf dus Ik als Irakees maakt mij helemaal niets uit

walselaamoe alaikoem 


Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 06:38
en sorry de vraag was niet aan mij gesteld maar tog ben ik zo eigenwijs om een anwoord op te geven

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 10:02

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Salaam aleykoem,
Amier,

Indien Saddam Hoessein voor een Islamitische rechtbank zou verschijnen zou hij inderdaad hoogstwaarschijnlijk de doodstraf opgelegd krijgen.

Wat ik van jou wil weten is of je het goed vindt dat hij volgens een niet-Islamitische wet wordt veroordeelt ?

Salaam alaikum,

als er geen islamitische rechtbank is, dan zou dat betekenen dat Saddam niet berecht zou worden als het alleen volgens een islamitische rechtbank mag gebeuren. Sterker nog, een moslim die hier in nederland een misdaad begaat zou altijd vrij rond kunnen lopen omdat nederland geen islamitische rechtbank heeft. Saddam is een misdadiger van het ergste soort, en ik durf het te betwijfelen of hij moslim is. Volgens Nour al Islams criteria in ieder geval niet. Zijn misdaden beging hij niet alleen tegenover moslims maar tegenover het gehele iraakse volk. Ik denk dan ook dat het rechtvaardig is dat het iraakse volk over hem beslist (niet amerika!!!!). In het geval van Saddam Hussein denk ik dat de uitkomst van een islamitische rechtbank hetzelfde zou zijn als die van een seculiere rechtbank. Het is aan de irakezen te beslissen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 11:46
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Even over Saddam's zonen: dat waren beiden ook grote criminelen en saddisten. Overigens denk ik niet dat Saddam er erg mee zat, hij heeft namelijk al eerder familie van hem vermoord. Saddam is gewetenloos en een slecht mens, ik geloof ook niet dat hij Allah (swt) om vergeving vraagt en ik hoop hem niet tegen te komen in het paradijs  (of zijn mannen en vrouwen daar gescheiden?)

Wassalaam: Rahima

salaam alaikoum,

 rahima wie zegt dat jij in het paradijs komt misschien kom je wel in de hel..en misschien komt hij wel in het paradijs en jij in de hel...of misschien komen jullie allebei in de hel..het is wel flauw mijn reactie..maar allah bepaald wie in de hel komt en wie in de paradijs. Jij en ik en alle anderen hebben niets te willen..

 

wa salaam alaikoum...

Salaam Umm Umarah,

ik zeg ook HOOP ("ik hoop hem niet tegen te komen in het paradijs...") dat betekent dat ALS ik in het paradijs kom, ik hoop Saddam daar niet tegen te komen. Ik zeg verder niets over wat ik wil, want dat is aan Allah om daarover te beslissen. Misschien was het niet duidelijk, en had ik eraan toe moeten voegen "als ik in het paradijs kom", maar ik neem aan dat jij ook wel weet dat ik daar niet vanuit ga. Ik vind het dus inderdaad flauw van je!

Wassalaam alaikoum...

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 10:44
Amier,

Het liefst zie ik Saddam Hoessein berecht worden door de wet van Allah swt, ik vind het triest dat wij Moslims niet in staat zijn om de wet van Allah swt in te voeren en het Khalifaat te laten herrijzen.
Dit is een van de vele voorbeelden waarom de wet van Allah swt weer snel ingevoerd moet worden.

Groeten,
Yehya
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.