Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De mens en de Djinn

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De mens en de Djinn
    Geplaatst op: 19 juli 2004 om 12:24

Salam Aleikum,

Ik heb een vraagje over de Djinn. Ze zijn er wel, en zoals ons leven zij hun leventje en onder hen heb je ook moslims, christenen, etc. etc,...

Wij mensen hebben de boodschappen door gekregen van de Profeten (Vrede Zij Met Hen) zij waren mensen en de koran is door de mens geschreven.

Maar hoe komen de Djinn's dan aan al die informatie, de Koran, de Profeten en dergelijke.

Misschien een zeer lastige vraag en weet niet of die te antwoorden is, maar ik kan het nog altijd proberen .

Salam Aleikum wa Rahamatou Llah wa Barakatouhou

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2004 om 12:41

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe,

Wat ik weet is dat Mohammed(saws) niet alleen naar de mensheid is gestuurd maar ook naar de Djin.

En volgens mij kunnen de Djin ook een beetje afluisteren, in de lage hemel, niet net als vroeger, want ze worden nu helemaal gestenigd--->> En Wij hebben de nabije hemel met lampen versierd, en Wij hebben het gemaakt als middel om de shayatien te verdrijven(67:5)

En verder raad ik je een boek aan genaamd: De Wereld Van De Djinn En De Duivels , kun je bestellen op www.islam-boek.nl --> je ziet het gelijk bij de voorpagina. is een heel mooi boek en heel informatief.

Moge Allah(SWT) mij vergeven voor mijn fouten!

wa Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.