Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

se7r,of zwarte magie!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: se7r,of zwarte magie!
    Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 07:30

Assalamoualikoum,lezers zijn gegroet,

ik weet dat de meeste mensen in de magie niet geloven,maar onze profeet sas heeft nochtans gezegd dat :"assi7rou 7a9"dat de zwarte magie bestaat!"

nu, sommige zeggen dat er soorten bestaan van zwarte magie, een soort die in de naam van allah wordt ingevoerd, en dat is een goede vorm van magie,dus ten voordeel van de mens, en de andere die kwaadaardig is,die tegen de mensen gericht is,

en ik weet dat het strikt verboden in islaam om gebruik van te maken, want er staat wie erin gelooft en gebruik van maakt, zijn gebed niet geaccepteerrt wordt gedurende 40dagen!das een zware straf, en nochtans zie ik  hier nog mensen die gebruik van si7r maken, en geloven dat het goed is,omdat het met de naam van allah wordt gevoerd, en dus niet haraam!

ik vind het zeer jammer,niet alleen bij  de marokaanse gemeenschap dat zoiets bestaat maar bij alle soorten samenlevingen,(pas op ik zeg niet dat iedereen zulke dingen doet!!), ze gebruiken dat, maar niemand die toegeeft,ze willen dat negeren, maar dat bestaat ng steeds!

ik weet dat dit door de onwetendheid wordt gedaan,maar hoe kan je een man(fakih) van 56j overtuigen dat dit haraam is!?

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 07:44

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu Zuster,

de beste manier om iemand te overtuigen van zijn ongelijk is door met Daliel (Bewijzen) te komen. Deze moeten natuurlijk in overeenstemming zijn met de Quraan en Soennah. Dus mijn advies aan jou is dat je Daliel verzameld omtrent deze zaak, en deze bij de Imaam voorlegt, en je kijkt wat hij daarop te zeggen heeft.

Onwetendheid bestrijdt je met kennis..

Fi Amani Laahi,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 08:05

Assalamoualikoum,

ja, je hebt gelijk, dat weet ik ook, maar hij heeft ook sterke argumenten, hij zegt, als een mass7our(iemand wie se7r is hem aangedaan) naar mij toekomt,dan bestrijd ik het met koran, en dan maak ik hem iets dat tegen die se7r beschermt,

maar hier gelooft dat iemand blindeling in dat ding ,alsof dat ding een heilig iets is,dat hem voor altijd beschermt,en als dat ding kwijt is dan begint hij als een gek te zoeken,alsof zijn leven vanafhangt, en niet vergeten,dat die fakih dan beroemd wordt met zijn genezing en iedereen vertelt het aan iedereen(en ge weet wel, iedereen maakt van the story wat hij wilt)en stap per stap wordt die fakih zelfs heilig.

nu dat is de gang van zaken spijtig genoeg, wat ik opmerkte is dat de vrouwen(en alweer niet alle vrouwen) erin meer geloven dan de mannnen, en de arabische gezegde zegt:"al'oumou madrassatoun iza a3dadtaha,a3dadta sha3ban tayiba l'a3ra9i"de moeder is een school opzich , als je  voor die school goed zorgt en maakt met een goede basis, heb je voor een hele goede volk gezorgd"(ik weet de vertaling is niet 100%correct, maar ik bedoel ermee, dat we de vrouwen vooral van vorige generaties moeten sensibiliseren.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.045 seconden.