Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAhmadiyyah (koeffar)!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456>
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ahmadiyyah (koeffar)!!!
    Geplaatst op: 05 december 2005 om 15:16

[God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

The word here translated as "taking back" is the same as that used in Qur'an 3:55: tawaffaa. Since a person does not actually die during the night, the word yatawaffaa here refers not to death, but to taking the soul at night. If tawaffaa were being used in the sense of death, then that would mean that all people would be biologically dead during sleep. Thus, Jesus (pbuh) would have died every night of his life. Such an assertion is both irrational and illogical.

dan neem ik iets anders volgens mij was de vorige voorbeeld duidelijk maar voor jou dus niet

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 15:16
waarom negeer je mijn post dan? dat is maar ��n bewijs!

en is 5:75 jouw enige "bewijs"? nou heel zwak, iemand die weinig tot niets weet van de islam zal dit niet eens als bewijs zien!
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 15:30

Bewijs

1.They did not kill him and they did not crucify him [salaboohu]. (Qur'an, 4:157

2.Jesus (pbuh) Is a "Sign of the Hour")

3.

[God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

4. Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

dit zijn bewijzen in die in de quraan staan

bewijzen in de Hadith:

- Ibn Hazm stated that the report that Jesus (pbuh) would return is reliable.82

- Imam Rabbani wrote: "Jesus (pbuh) will descend from the sky and will be a member of Prophet Muhammad's (may God bless him and grant him peace) community. In other words, he will be one of his people and will abide by the Divine law."88

- Imam Abu Mansur Muhammad al-Maturidi, who, while studying the hadith regarding Jesus (pbuh), stated that Jesus (pbuh) would return to Earth and slay the Antichrist.80

- Ibn al-'Arabi reported that even though more than a thousand years has passed since Jesus' (pbuh) birth, he is alive in body and soul in God's presence.86

-Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 16:16

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu,

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Amier:

Ten eerste: de Saudische geleerden hebben de Ahmadiyya's tot kafir verklaard. Nu is het zo dat de Saudische ulema praktisch iedereen tot kafir, afvallige of Ahl al Bida verklaren die niet hun eigen sektarische opvattingen over de islam en de soenna volgen, namelijk de opvattingen van hun sheich Ibn Abdul Wahhab

wa3alykoem asalaam warahmatullah, sorry maar dit zijn echt onwetendheden (ik noem ze liever geen leugens!) op een hoop, dat ik niet  meer weet waar ik moet beginnen.

als eerst wil ik van je weten, wie zijn dat iedereen die jij daar onderstreept?
ten tweede: wat zijn de opvattingen van Sheikh Ibn Abdel Wahab die jij als dwaling ziet met bewijzen uit de Quran en Soennah?
ten derde: wat zijn de stelregels en obstakels van takfier en tabdie3?

Ik zat eerlijk gezegd al te wachten op je reactie, want zodra het woord "wahhabi" valt of er kritiek komt op de Saudische ulema, dan ben je er altijd als de kippen bij om ze te verdedigen. Soms iets t� snel, zoals nu, want je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd heb, in ieder geval niet in deze discussie. Zoals je tweede vraag: "welke opvattingen van Ibn Abdul Wahhab zie jij als dwaling". Ik heb het niet over de dwaalopvattingen van Abdul Wahhab gehad, maar over het sektarische karakter van zijn "wetschool" (of beweging, wat je wil), waarbij net als de uitspraken van Mirza Ghulam die broeder Jiyuu aanhaalde ook Ibn Abdul Wahhab iedere moslim tot kafir verklaarde die niet toetrad tot zijn beweging. Zijn volgelingen werden verboden om te gaan met andere moslims, en ook moesten ze opnieuw de shahada afleggen omdat hij er vanuitging dat alle moslims van dat moment geen echte moslims waren. En nog steeds ken ik geen groep moslims die zo vaak het woord "kafir" of "moenafiq" of "ahl al bida" in de mond nemen met betrekking tot andere moslims als de zogenaamde selefi's en dan de groep die Ibn Abdul Wahhab als hervormer en vernieuwer zien. Sorry, maar zo is het. En niet alleen mbt de Ahmadiyya beweging.

Je vroeg wie ik met "iedereen" bedoelde. Ik heb in mijn post al een aantal voorbeelden genoemd, dus ik ga ervanuit dat je niet goed gelezen hebt, maar ik noem ze nog wel een keer: bijvoorbeeld de egyptische moslimbroeders, de Hizb ut Tahrir, de Djamaat at Tabligh, de zgn. "deobandi's", alle tariqats en je noemde zelf al de Asharie school als afgedwaald waarbij je dus en passant ook geleerden als Ibn Al Juwayni, imam Al Ghazali, Al Razi, An Nawawi, Al Qurtubi, Ibn Jawzi, Ibn Hajar al Asqalani enz. noemt die volgens mij allemaal tot Asharie school behoorden. De bekende Saudische sheich Ibn Baaz ging zelfs zover deze mensen "geen Ahl us Soenna te noemen, maar volgelingen van de vervloekte kalaam en zijn geleerden" te noemen volgens een tekst die ik heb over verschillende opvattingen over de atributen / eigenschappen van Allah t'ala.

Als ik toch iets moet noemen uit de leer van Ibn Abdul Wahhab wat ik een dwaling vind, dan zou ik als grootste dwaling willen noemen het altijd letterlijk nemen van de korantekst daar waar de koran ons zelf zegt dat er ��n- en meerduidige verzen zijn, het letterlijk nemen van de atributen van Allah swt zoals Zijn hand en Zijn troon terwijl de koran ons leert dat Allah niet op Zijn schepping lijkt enz. Verder het volledig afwijzen van Ilm at Tasawwuf; dat is hetzelfde als de hadith-wetenschappen volledig afwijzen omdat er ook gefrabriceerde ahadith bestaan en zo zijn er nog wat dingen. Maar dat is eigenlijk wel een andere discussie; ik noemde niet Ibn Abdul Wahhab's leer, maar zijn houding ten opzichte van andere moslims.

Amier: Daarom worden de Saudische ulema ook "Wahhabiyya" genoemd, iets waar ze het zelf niet mee eens zijn; zij noemen zichzelf liever Ahl al Soenna wa'l Djama'a of Selefie e.d, overigens ook titels die ons niet door Allah subhan wa t'ala zijn geleerd en waar de Saudische sheichs ook geen alleenrecht op hebben, want de volgers van de vier erkende soennitische wetscholen (Hanafi, Shafi, Malik en Hanbal) noemen zichzelf ook zo, en toch worden die tot de "Ahl al Bida" gerekend door de Saudische geleerden

de vier soennitische wetscholen mogen niet blindelings gevolgd worden, dat is het punt, wat veel mensen nog steeds doen, daarnaast zijn meeste wetschoolvolgers ash'aries of maruradies, wat betekent dat ze ook afgedwaald zijn in Aqieda, naast dat ze op fiqh gebied blindelings de wetschool volgen en de ahadith van de profeet salla Allahu alayhi wassalam links laten.

En waar is de fiqh van de vier wetscholen op gebasseerd denk je? Op fantasie? Kom op, nu ben je naief en praat je zelf blind ulema na. Bovendien is het in de soenna zo dat fiqh niet alleen op ahadith en koran is gebasseerd, maar op 1: koran, 2: ahadith, 3: qiyaas, 4: itjihaad en 5: idjma waarvan ik nu niet zeker ben of die laatste twee niet omgedraaid behoren te zijn.

  om een simpele voorbeeld te geven, we hebben een duidelijke hadith vermeld in sahih Moeslim dat een vrouw zich zelf niet mag huwen, imam Aboe hanifa was niet bekend met deze hadith in zijn tijd, waarna hij het toestond  de vrouw zichzelf te huwen zonder  wali (mahram), en dan zie je vooral veel turken die hanafies zijn, de mening van Aboe hanifa proberen te verdedigen door de ahadith en andere uitspraken van geleerden te verdaaien, is dit gene blindelings volgen.

Natuurlijk, het idee van een "soenna van de profeet" is pas een eeuw n� Abu Hanifa ontstaan toen er zoveel verschillende interperetaties in de fiqh ontstonden dat men behoefte kreeg aan een duidelijke selectie van sahih ahadith. Daarom is imam Al Boekhaarie begonnen met zijn Sahih. Maar het gekke is wel dat imam Abu Hanifa een tabi'ie was en tot de Salaf us Salihien behoorde die de moderne selefies zeggen na te volgen. Maar de bronnen die zij volgen komen niet uit de tijd van de Salaf us Salihien, maar van een paar eeuwen later tot zelfs ijtihaad van vandaag de dag, namelijk van de gewezen Saudische ulema. Zelfs tussen groepen die claimen alleen de "zuivere" soenna te volgen bestaan verschillen in opvatting, wat laat zien dat fiqh en geloofsleer niet alleen gebasseerd wordt op koran en ahadith, ook niet bij de Ahl al Soenna wa'l Djamaa. Op de website http://www.islam-qa.com/ worden soms fatawa gedaan gebasseerd op uitspraken van bijvoorbeeld sheich Al Albani, en vervolgens een heel andere opinie over hetzelfde ondewerp gebasseerd op een uitspraak van sheich Al Uthaymeen.

Amier: al is het maar omdat alle vier de madhahib tasawwuf erkennen als een onderdeel van islam, iets wat de "Wahhabies" verafschuwen

Ik weet niet welke soefi praktijken je hier wilt goedkeuren?.

Dat maakt niet uit; de "selefie's" keuren de gehele tasawwuf af, terwijl duidelijk is dat vrijwel alle geleerden uit de geschiedenis van de islamitische wetenschappen tasawwuf als integraal onderdeel van de islam beschouwden, met uitzondering van die soefi's die lijnrecht tegen de koran en soenna ingingen natuurlijk, maar het waren niet altijd alleen soefi's die daar de mist ingingen; er zijn veel sektes en eenlingen geweest die zich op die manier buiten de ahl al Soenna plaatsten, of wat voor de heersende opvattingen van die tijd daar voor doorging. Er is wel altijd een zekere spanning geweest tussen de tariqats en de orthodoxe ulema, dat is waar, maar mensen als bijvoorbeeld Al Ghazali hebben heel veel gedaan om die spanningen succesvol te overbruggen.

Amier: Er zijn voor zover ik weet twee stromingen binnen de Ahmadiyya beweging: de ene ziet Mirza Ghulam als profeet, en de tweede ziet hem als "vernieuwer", net zoals de Saudische ulema Ibn Abdul Wahhab als vernieuwer zien. De Lahore tak ziet Mirza Ghulam als vernieuwer voor zover ik weet, en niet als profeet. Het zou best kunnen dat ook zij de grenzen van wat toelaatbaar is binnen de islam overtreden, dat weet ik niet, maar dat de Saudische ulema hen koefaar noemen zegt dus niet zoveel gezien hun traditie met takfir

Ik snap niet hoe je Mirza Ghulaam met ibn Abdel Wahab vergelijkt? dan heb je zeker geen kennis van beide, iemand die zijn hele leven naar tawheed heeft uitgenodigd en de shirk heeft besterden kan niet gelijk of minder zijn dan iemand die uitnodigde naar verdorvenheid en onzedeloosheid(zie zijn citaten in zijn boeken, mijn vorige post).

Ik vergelijk niet hun geloofsleer (goed lezen) maar het feit dat de volgelingen van allebei hun sheich als vernieuwer en hervormer zien. Overigens is het uitnodigen tot tawheed en het bestrijden van shirk natuurlijk heel goed, en er was veel shirk en bida in zijn dagen (en nu nog steeds trouwens) maar niet alles wat Ibn Abdul Wahhab shirk noemde is daadwerkelijk shirk, en niet alles wat hij bida noemde is daadwerkelijk bida. Dat is in ieder geval mijn opvatting �n die van de meeste ulema wereldwijd, maar ja, die behoren natuurlijk ook tot de "Ahl al Bida"... .

Amier: Ten tweede: Abdoel Jabbar zegt in zijn artikel dat hij bang is dat hij zou worden aangevallen door Ahmadiyya's die volgens hem gewelddadig en fysiek gevaarlijk zijn

hij zegt dat ie toch gebeld is en bedreigd werd?.

Dat klopt. Wist je trouwens dat ik ook bedreigd ben, echt waar! En niet door Ahmadiyya's, maar door moslims die teksten van Ibn Taymiyya aanhaalde om mij duidelijk te maken dat ik afvallige dreigde te worden omdat ik de moord op Theo van Gogh vanuit religieuze motieven veroordeelde. Overigens niet zo direct als vd Ven, meer in de trend van "weet wat er gebeurt met de hypocrieten en de verraders" en dat soort bloemrijk taalgebruik wat zo populair is onder onze Marokkaanse broeders, no offence. Ik voel me trouwens niet bedreigd hoor, en volgens mij was het ook geen serieuze bedreiging.


Amier: Maar de praktijk leert dat Ahmadiyya's niet degenen zijn die aanslagen plegen, die andere moslims vermoorden omdat ze "afvallig" zouden zijn, die in enorme toespraken andere moslims uitmaken voor alles wat maar slecht en lelijk is en die moslims van andere stromingen en sekten bedreigen. Het zijn vaak juist die moslims die zich de "enige echte Ahl al Soenna wa'l Djama'a" noemen die zich schuldig maken aan dergelijk gedrag, denk aan Mohammed B. en zijn kameraadjes of Al Zarqawi die er zijn hand niet voor omdraait om bommen te laten ontploffen tussen een menigte moslims. Maar lees ook de gemiddelde "selefie" site maar eens; vaak bevat zo'n website (zoals selefipublikaties.com of allaahuakbar.net) een enorme blacklist met zogenaamd afvallige geleerden (zelfs Yusuf Qardawi staat op die lijsten!) en stromingen die kafir, afvallig of ahl al bida zouden zijn, zoals de egyptische moslimbroeders, de hizb ut tahrir, de deobandi's (waaronder de taliban), alle tariqats, de tabligh organisaties en iedere beweging of stroming die niet enkel en alleen naar Ibn Taymiyya en leerlingen, Ibn Abdul Wahhab en de Saudische ulema luisteren

zaken zoals aanslagen, bomme laten ontploffen, vermoorden, moeten we aan de hand van Quran en de Soennah wegen, de moord van Mo B is afkeurwaardig, das weten we al, want de hudud (= lijfstraffen) behoren verrciht te worden door de rechter in een islam staat. wat betreft Iraq, is het verplicht voor de mosilms zich te verdedigen ( jihadu daf3)  op alle manieren, zonder de grenzen te overschrijden zoals Allah zegt (en bevecht degenen die jullie bevechten en overtreedt niet, voorwaar Allah heeft de overtreders niet lief).

verder in Irak zijn er ook mensen die helemaal niet omwille van Allah strijden , maar omwille van wereldse zaken, dus kun je helemaal niet van Jihad spreken, want jihad is een religieuze zaak en dat eist een zuivere intentie, plus navolging van de soennah (dus hoe de profeet Jihad deed, zo moet men dat ook doen)).

Mee eens, Allahu alam.

Amier: Je kunt de Ahmadiyya's vast veel dingen verwijten wat hun geloofsleer betreft, maar niet dat ze geweldadig zijn en andere moslims aanvallen en bedreigen. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet in dit geval, waarbij ik me afvraag of de pot niet v��l zwarter is dan de ketel.



kijk nu beschuldig je mensen van geweld gebruiken zonder enig bewijs, bewijs dat Abduljabbar of de geleerden van SA zomaar tot geweld aansporen (de saudische Fatwa Comite veroordeelt zelf Ibn Laden en de aanslagen in SA).

Je hebt gelijk, die beschuldiging is voorbarig. Ik zei dat omdat diegenen die wel tot dat soort geweld aansporen vaak dezelfde uitspraken van bepaalde ulema aanhalen (zoals Ibn Taymiyya of zijn leerling Ibn Al Qayyim) met betrekking tot koefaar, sektes, stromingen en jihad als Abdul Jabbar en de Saudische ulema.

Even off topic: Abdul Jabbar vd Ven citeerd trouwens ook negen van de tien keer de Saudische ulema, ik heb zelfs eens een artikel van hem gelezen in het blad "Wij Moslims" met zijn naam eronder. Een tijdje later las ik hetzelfde artikel weer maar in het engels met de naam van een andere auteur, die het weer uit het arabisch had vertaald! Wie zou de plagiaatpleger geweest zijn? Ik weet niet meer om welk artikel het ging dus het is moeilijk te bewijzen, het is al een tijd geleden, maar het is echt geen leugen van mij.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 16:29

asta3firollah nu  wat er over  hoge geleerden word gezegt 

 wallahi  vrees toch allah  en laat geleerden met rust    moge allah ze belonnen.

wahabiyin lailailalaah  wat de briten en amerikkannen uitgevonden hebben om ons

in groepen  te delen ,lailailalaah moge allah mij en jullie leiden .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

wahabiyin lailailalaah  wat de briten en amerikkannen uitgevonden hebben om ons

in groepen  te delen ,lailailalaah moge allah mij en jullie leiden .

Tsja, ik heb zelfs een keer gelezen dat sheich Ibn Abdul Wahhab door spionnen van het Britse leger gestimuleerd en geholpen werd met zijn veroveringen in de Hijaz, om zo de Osmaanse Turken dwars te zitten die natuurlijk niet zo blij waren met dit arabische nationalisme. Maar dat kan ook gewoon slechte propaganda zijn, hoewel het wel perfect in de britse "verdeel en heers" tactiek gepast zou hebben.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door Murat

Bewijs

1.They did not kill him and they did not crucify him [salaboohu]. (Qur'an, 4:157

2.Jesus (pbuh) Is a "Sign of the Hour")

3.

[God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

4. Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

dit zijn bewijzen in die in de quraan staan

bewijzen in de Hadith:

- Ibn Hazm stated that the report that Jesus (pbuh) would return is reliable.82

- Imam Rabbani wrote: "Jesus (pbuh) will descend from the sky and will be a member of Prophet Muhammad's (may God bless him and grant him peace) community. In other words, he will be one of his people and will abide by the Divine law."88

- Imam Abu Mansur Muhammad al-Maturidi, who, while studying the hadith regarding Jesus (pbuh), stated that Jesus (pbuh) would return to Earth and slay the Antichrist.80

- Ibn al-'Arabi reported that even though more than a thousand years has passed since Jesus' (pbuh) birth, he is alive in body and soul in God's presence.86

-Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

Murat,

ik heb je meerdere malen gevraagd om 1 vers tegelijk te behandelen vanwege de moeilijkheid van de versen. Maar ok ik zal toch maar reageren.

1)
In 4:157 wordt aangegeven dat de Profeet Jezus niet door de Joden vermoord is terwijl de Joden daar wel aanspraak op maakte.Maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode).
Hier mee bewijs je dus helemaal niet dat hij terug zal keren op aarde.
Ik snap niet waarom je dit als bewijs aanhaalt om de wederkomst van Jezus te bewijzen.

2)
Het verband toont duidelijk aan, dat het voornaamwoord er op de Heilige Qoer-An slaat; het betekent, dat de Heilige Qoer-An de kennis van het uur geeft, waarmee of de opstanding of de kastijding van zijn tegenstanders werdt bedoeld. Vatten wij het voornaamwoord hoe in innahoe op in de zin, dat het op Jezus slaat, dan betekent het, dat Iesa (a.s.) de kennis van de kastijding van het Isra�lietische volk gaf, daar hij zijn laatste profeet was, en dat na dien de gave van het profeetschap van het huis Isra�ls weggenomen werd.

*****

Sowieso wordt er in de verzen daarvoor aangehaald dat Jezus slechts een profeet is:

H.K.43:58-59

En zij zeggen: Zijn onze goden beter of hij? Zij stellen het u niet voor, dan als twist; neen, zij zijn een twistgierig volk.

Hij was niets dan een dienaar, wie Wij een gunst hebben geschonken, en Wij hebben hem de kinderen Isra�ls tot voorbeeld gesteld.

Dus hoe wil je aan de hand van deze vers [43:61] bewijzen dat Jezus terug zal keren?

3)
3:55. Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

De sleutel-woorden in deze vers zijn 1)doen sterven en 2)opheffen.
De woorden in vervoegde vorm vanuit de vers zijn in het arabisch:
1) mutawaffika
2) wa rafi�uka

Infinitief + betekenis van de woorden:
1) wafat (dood of wegnemen van de ziel)
2) rafa (verheffen)

We beginnen met het woord 'wafat'.
Jij zegt tegen mij dat ik 'wafat' in dit geval moet interpreteren als doen slapen of dromen en NIET als doen sterven.
En dat moet volgens jou omdat in de versen 39:42 en 6:60 'wafat' wordt vertaald als doen slapen.
In deze versen (39:42 en 6:60) gaat het om het wegnemen van de ziel als de mens slaapt. Er wordt in beide versen duidelijk gemaakt dat het om mensen gaat die slapen! Ik vind het dus erg vreemd dat je deze versen nodig hebt om 3:55 te interpreteren waar het helemaal niet om slapen gaat. Maar ok,dat is jou kant van het verhaal.

Ik interpreteer het woord 'wafat' hier WEL als doen sterven.
Dit betekent dus dat Allah zal Jezus doen sterven en niet de Joden (zoals aangegeven in vers 4:157). Het is in overeenstemming met 4:157. Jezus wordt niet gedood door de Joden maar Allah bepaalt wanneer.Dit wordt hier duidelijk gemaakt. In deze vers wordt dus niet de dood zelf van Jezus beschreven maar er wordt gezegd dat Allah zal bepalen wanneer de dood Jezus zal treffen. Snap je??
Je moet het woord 'wafat' dus wel als doen sterven interpreteren.
En ik heb alle reden om dat te doen, ik hoef geen verzen aan te halen waar het over slapen gaat.
Er zijn genoeg versen waar het woord 'wafat'wordt gebruikt om aan te tonen wat zijn betekenis is:
Ik zal je een paar geven:

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

Het woord wordt zoals je ziet zooo vaak gebruikt en iedere keer wordt het vertaald als, de dood, doen sterven. Maar bij de vers (3:55) weigert men 'wafat' als doen sterven te vertalen.

Dat was het woordje 'wafat', we zijn namelijk nog niet klaar.
Nu blijft het woord 'rafa' over.
Men weigert in eerste instantie het woord 'wafat' te interpreteren zoals het hoort maar nu doet men dat ook met 'rafa', het tweede sleutel-woord in de vers.
Murat, jij en vele andere moslims denken dat 'rafa'(opheffen) betekent dat Jezus in fysieke hoedanigheid, dus lichamelijk naar Allah werd geheven.
Maar dat is NIET het geval. Met opheffen wordt hier bedoelt dat Jezus in SPIRIUALITEIT en EER zal worden opgeheven.
Hij zal niet op een oneerbiedige manier dood gaan aan het kruis. Allah zal Jezus doen sterven op een waardige manier. En niet aan het kruis door de Joden. In overeenstemming met vers 4:157 wat jij ook zogenaamd als "bewijs" aanvoerde.  
Dat is de juiste interpretatie van het woord 'rafa'.
Wederom zal ik mijn interpretatie onderbouwen en bewijzen vanuit de Koran.
In de volgende versen wordt het woord 'rafa' vertaald als:

43:32 ...en Wij verheffen sommigen hunner boven anderen in
graden
94:4 En uw roem niet verheven?

De profeet Ibrahiem heeft een verheven status.
6:83 ....Wij verheffen graadsgewijze...

De profeet Idris heeft een verheven status
19:57 En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

Goede dienaars van Allah worden verheven in status
6:165 ...Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen
verheven.

En zo zijn er meer versen:
7:176, 56:3, 35:10 en 24:36.

Neem nou bijvoorbeeld vers 19:57. Het gaat hier om de profeet Idris.
Het zelfde woord 'rafa'wordt gebruikt. Maar nu interpreteer je 'rafa'niet zoals je dat bij Jezus doet. Of is Idris ook lichamelijk naar boven opgeheven????
Het is duidelijk dat het woord 'rafa' in 3:55 niet geinterpreteerd moet worden als lichamelijke verheffing! Dat doe je bij Idris en de andere versen toch ook niet????

Laatste punt die ik aanhaal om jou bewijsvoering te weerleggen.
In 3:55 wordt gezegd:
Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

Je ziet dat er duidelijk wordt gezegd dat Jezus word opgeheven tot Allah!
(O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen)
Dus Jezus wordt niet naar de hemel opgeheven maar naar Allah!
Jezus is dus niet in de hemel want dat wordt hier niet gezegd.
Maar hoe kan Jezus tot Allah opgeheven worden Murat????
Zit Allah op 1 plaats? Zit hij op een troon waar Jezus bij hem is? Bevindt Allah zich op een fysieke plaats aangezien Jezus met lichaam en al is verheven??
Nee want Allah is alom vertegenwoordigd. Allah is Overal!
Wil je zeggen dat Jezus nu ook alom vertegenwoordigd is????

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.

Nee de juiste interpretatie is zoals ik je eerder aangegeven heb dat Jezus verheven zal worden in status en een waardige dood zal ondervinden.
Het woord 'wafat'kan dus gewoon als doen sterven worden geinterpreteerd. De dood zal dus op een waardige manier intreden en dan zal Jezus worden verheven naar een hogere status in plaats van dood gaan aan het kruis waar de joden hem hadden opgehangen en mishandeld. En zo zal Allah Jezus zuiveren van alle valse beschuldigingen.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Murat...het woord is aan jou...

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 09:12
Trouwens,

marocaantje...ik zou het op prijs stellen als ik een reactie van je zou kunnen krijgen. Alvast bedankt.

Salaam
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

In eerste instantie geplaatst door Murat

Bewijs

1.They did not kill him and they did not crucify him [salaboohu]. (Qur'an, 4:157

2.Jesus (pbuh) Is a "Sign of the Hour")

3.

[God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

4.

dit zijn bewijzen in die in de quraan staan

bewijzen in de Hadith:

- Ibn Hazm stated that the report that Jesus (pbuh) would return is reliable.82

- Imam Rabbani wrote: "Jesus (pbuh) will descend from the sky and will be a member of Prophet Muhammad's (may God bless him and grant him peace) community. In other words, he will be one of his people and will abide by the Divine law."88

- Imam Abu Mansur Muhammad al-Maturidi, who, while studying the hadith regarding Jesus (pbuh), stated that Jesus (pbuh) would return to Earth and slay the Antichrist.80

- Ibn al-'Arabi reported that even though more than a thousand years has passed since Jesus' (pbuh) birth, he is alive in body and soul in God's presence.86

-Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

Murat,

ik heb je meerdere malen gevraagd om 1 vers tegelijk te behandelen vanwege de moeilijkheid van de versen. Maar ok ik zal toch maar reageren.

1)
In 4:157 wordt aangegeven dat de Profeet Jezus niet door de Joden vermoord is terwijl de Joden daar wel aanspraak op maakte.Maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode).
Hier mee bewijs je dus helemaal niet dat hij terug zal keren op aarde.
Ik snap niet waarom je dit als bewijs aanhaalt om de wederkomst van Jezus te bewijzen.

2)
Het verband toont duidelijk aan, dat het voornaamwoord er op de Heilige Qoer-An slaat; het betekent, dat de Heilige Qoer-An de kennis van het uur geeft, waarmee of de opstanding of de kastijding van zijn tegenstanders werdt bedoeld. Vatten wij het voornaamwoord hoe in innahoe op in de zin, dat het op Jezus slaat, dan betekent het, dat Iesa (a.s.) de kennis van de kastijding van het Isra�lietische volk gaf, daar hij zijn laatste profeet was, en dat na dien de gave van het profeetschap van het huis Isra�ls weggenomen werd.

*****

Sowieso wordt er in de verzen daarvoor aangehaald dat Jezus slechts een profeet is:

H.K.43:58-59

En zij zeggen: Zijn onze goden beter of hij? Zij stellen het u niet voor, dan als twist; neen, zij zijn een twistgierig volk.

Hij was niets dan een dienaar, wie Wij een gunst hebben geschonken, en Wij hebben hem de kinderen Isra�ls tot voorbeeld gesteld.

Dus hoe wil je aan de hand van deze vers [43:61] bewijzen dat Jezus terug zal keren?

3)
3:55. Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

De sleutel-woorden in deze vers zijn 1)doen sterven en 2)opheffen.
De woorden in vervoegde vorm vanuit de vers zijn in het arabisch:
1) mutawaffika
2) wa rafi�uka

Infinitief + betekenis van de woorden:
1) wafat (dood of wegnemen van de ziel)
2) rafa (verheffen)

We beginnen met het woord 'wafat'.
Jij zegt tegen mij dat ik 'wafat' in dit geval moet interpreteren als doen slapen of dromen en NIET als doen sterven.
En dat moet volgens jou omdat in de versen 39:42 en 6:60 'wafat' wordt vertaald als doen slapen.
In deze versen (39:42 en 6:60) gaat het om het wegnemen van de ziel als de mens slaapt. Er wordt in beide versen duidelijk gemaakt dat het om mensen gaat die slapen! Ik vind het dus erg vreemd dat je deze versen nodig hebt om 3:55 te interpreteren waar het helemaal niet om slapen gaat. Maar ok,dat is jou kant van het verhaal.  
Ik interpreteer het woord 'wafat' hier WEL als doen sterven.
Dit betekent dus dat Allah zal Jezus doen sterven en niet de Joden (zoals aangegeven in vers 4:157). Het is in overeenstemming met 4:157. Jezus wordt niet gedood door de Joden maar Allah bepaalt wanneer.Dit wordt hier duidelijk gemaakt. In deze vers wordt dus niet de dood zelf van Jezus beschreven maar er wordt gezegd dat Allah zal bepalen wanneer de dood Jezus zal treffen. Snap je??
Je moet het woord 'wafat' dus wel als doen sterven interpreteren.
En ik heb alle reden om dat te doen, ik hoef geen verzen aan te halen waar het over slapen gaat.
Er zijn genoeg versen waar het woord 'wafat'wordt gebruikt om aan te tonen wat zijn betekenis is:
Ik zal je een paar geven:

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

Het woord wordt zoals je ziet zooo vaak gebruikt en iedere keer wordt het vertaald als, de dood, doen sterven. Maar bij de vers (3:55) weigert men 'wafat' als doen sterven te vertalen.

Dat was het woordje 'wafat', we zijn namelijk nog niet klaar.
Nu blijft het woord 'rafa' over.
Men weigert in eerste instantie het woord 'wafat' te interpreteren zoals het hoort maar nu doet men dat ook met 'rafa', het tweede sleutel-woord in de vers.
Murat, jij en vele andere moslims denken dat 'rafa'(opheffen) betekent dat Jezus in fysieke hoedanigheid, dus lichamelijk naar Allah werd geheven.
Maar dat is NIET het geval. Met opheffen wordt hier bedoelt dat Jezus in SPIRIUALITEIT en EER zal worden opgeheven.
Hij zal niet op een oneerbiedige manier dood gaan aan het kruis. Allah zal Jezus doen sterven op een waardige manier. En niet aan het kruis door de Joden. In overeenstemming met vers 4:157 wat jij ook zogenaamd als "bewijs" aanvoerde.  
Dat is de juiste interpretatie van het woord 'rafa'.
Wederom zal ik mijn interpretatie onderbouwen en bewijzen vanuit de Koran.
In de volgende versen wordt het woord 'rafa' vertaald als:

43:32 ...en Wij verheffen sommigen hunner boven anderen in
graden
94:4 En uw roem niet verheven?

De profeet Ibrahiem heeft een verheven status.
6:83 ....Wij verheffen graadsgewijze...

De profeet Idris heeft een verheven status
19:57 En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

Goede dienaars van Allah worden verheven in status
6:165 ...Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen
verheven.

En zo zijn er meer versen:
7:176, 56:3, 35:10 en 24:36.

Neem nou bijvoorbeeld vers 19:57. Het gaat hier om de profeet Idris.
Het zelfde woord 'rafa'wordt gebruikt. Maar nu interpreteer je 'rafa'niet zoals je dat bij Jezus doet. Of is Idris ook lichamelijk naar boven opgeheven????
Het is duidelijk dat het woord 'rafa' in 3:55 niet geinterpreteerd moet worden als lichamelijke verheffing! Dat doe je bij Idris en de andere versen toch ook niet????

Laatste punt die ik aanhaal om jou bewijsvoering te weerleggen.
In 3:55 wordt gezegd:
Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

Je ziet dat er duidelijk wordt gezegd dat Jezus word opgeheven tot Allah!
(O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen)
Dus Jezus wordt niet naar de hemel opgeheven maar naar Allah!
Jezus is dus niet in de hemel want dat wordt hier niet gezegd.
Maar hoe kan Jezus tot Allah opgeheven worden Murat????
Zit Allah op 1 plaats? Zit hij op een troon waar Jezus bij hem is? Bevindt Allah zich op een fysieke plaats aangezien Jezus met lichaam en al is verheven??
Nee want Allah is alom vertegenwoordigd. Allah is Overal!
Wil je zeggen dat Jezus nu ook alom vertegenwoordigd is???? 
Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t After fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25) wat begrijp jij hier niet van dit geeft antwoord op al jou vragen er staat duidelijk dat Allah jezus zal laten terugkeren HE WILL LIVE AGAIN IN THIS WORLD AFTHER FULLINH HIS TASK ( NA HET VERVULLEN VAN ZIJN TAAK) ZAL HIJ STERVEN NET ALS ANDER MENSEN

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.

Nee de juiste

1. Jesus (pbuh) was neither killed nor crucified.

2. Jesus (pbuh) was raised to God's presence.

3. The unbelievers were shown someone resembling him.

4. The unbelievers' ideas on this subject consist of conjecture and speculation.

5. He is a sign of the Day of Judgment.

6. God taught him the Book - in other words, the Qur'an - in addition to the Torah and the Gospel (God knows best).

7. The People of the Book will obey him when he returns.

8. Those who follow him will be made superior to the unbelievers until the Day of Judgment.

9. He will return to Earth as an adult and will speak to people.

10. He will die after he comes again. is zoals ik je eerder aangegeven heb dat Jezus verheven zal worden in status en een waardige dood zal ondervinden.
Het woord 'wafat'kan dus gewoon als doen sterven worden geinterpreteerd. De dood zal dus op een waardige manier intreden en dan zal Jezus worden verheven naar een hogere status in plaats van dood gaan aan het kruis waar de joden hem hadden opgehangen en mishandeld. En zo zal Allah Jezus zuiveren van alle valse beschuldigingen. Dat staat nergens in de Koran en Profeet Mohammed heeft daar ook geen enkele uitspraak over gedaan. Profeet Mohammed heeft het wel over gehad dat jezus terug zal keren en de valse messiahs zal doden. Profeet Mohammed heeft het niet gehad dat Achmad of hoe jullie messiahs ook heet terug zal keren en een paar hervormingen zal doen of die Achmad dat heeft gedaan is ook maar de vraag ?

God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

Bewijs dat jezus niet dood is gegaan
-----------

1. Jesus (pbuh) was neither killed nor crucified.

2. Jesus (pbuh) was raised to God's presence.

3. The unbelievers were shown someone resembling him.

4. The unbelievers' ideas on this subject consist of conjecture and speculation.

5. He is a sign of the Day of Judgment.

6. God taught him the Book - in other words, the Qur'an - in addition to the Torah and the Gospel (God knows best).

7. The People of the Book will obey him when he returns.

8. Those who follow him will be made superior to the unbelievers until the Day of Judgment.

9. He will return to Earth as an adult and will speak to people.

10. He will die after he comes again.---------

De Valse messiahs is nog niet eens gekomen dus hoe kan de echte al gekomen zijn ?

There is no city which will not be vanquished by the armies of the Dajjal. (9)

Every prophet came to warn his nation of the deception of the Dajjal." (2)

He will also have Paradise and Hell with him. Though his Paradise will appear as Jannah [Paradise], in reality it will be Hell, and likewise, though his Hell will appear like Jahannam [Hell], in reality it will be Paradise. (11)

Narrated by Hudhaifa;
The Prophet said about Ad-Dajjal that he would have water and fire with him: (what would seem to be) fire, would be cold water and (what would seem to be) water, would be fire.
(
13)

According to a noble Hadith of the Prophet (saas), noxious and awesome persons like Sufyan and the Dajjal will come to rule over the godless at the end of time, and exploiting the greed, discord and hatred amongst the Muslims and mankind, they will need only a small force to reduce humanity to anarchy and the vast world of Islam to slavery. (14)


 

At this the Dajjal will ask his villainous people "If I now kill this man and then resurrect him, will you have any doubts about my claim to be divine?" (23)

He will be given power over one person, whom he will kill and cut in two with a saw. Then he will say, "Look at this slave of mine, now I will resurrect him..." (24)

En jullie Messiahs heeft de volgende dingen niet gedaan:

The son of Mary will kill the Dajjal at the gate of Ludd.

 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 12:06

Murat,

laten we het nou stap voor stap doen. Want ik kan nu wel weer op je nieuwe "bewijzen" gaan reageren maar zo raken we het overzicht kwijt.
Het moet van beide kanten komen. Jij haalde 3 punten aan en ik heb daar op gereageerd en heb dat gedaan op basis van de bron der bronnen , de Koran.

Het is nu aan jou de beurt om daar weer op te reageren en NIET met nieuwe bewijzen te komen. Laten we die 3 punten eerst afhandelen voordat we verder gaan, er is namelijk geen haast.

Als je over de waarheid beweerd te beschikken moet je dat ook kunnen bewijzen. Ik verwacht dus een inhoudelijke reactie over de 3 punten die JIJ ZELF HEB AANGEHAALD.

Ik plaats de tekst nog een keer:
------------------------------------------------------------ -------------------------------------------

Murat,

ik heb je meerdere malen gevraagd om 1 vers tegelijk te behandelen vanwege de moeilijkheid van de versen. Maar ok ik zal toch maar reageren.

1)
In 4:157 wordt aangegeven dat de Profeet Jezus niet door de Joden vermoord is terwijl de Joden daar wel aanspraak op maakte.Maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode).
Hier mee bewijs je dus helemaal niet dat hij terug zal keren op aarde.
Ik snap niet waarom je dit als bewijs aanhaalt om de wederkomst van Jezus te bewijzen.

2)
Het verband toont duidelijk aan, dat het voornaamwoord er op de Heilige Qoer-An slaat; het betekent, dat de Heilige Qoer-An de kennis van het uur geeft, waarmee of de opstanding of de kastijding van zijn tegenstanders werdt bedoeld. Vatten wij het voornaamwoord hoe in innahoe op in de zin, dat het op Jezus slaat, dan betekent het, dat Iesa (a.s.) de kennis van de kastijding van het Isra�lietische volk gaf, daar hij zijn laatste profeet was, en dat na dien de gave van het profeetschap van het huis Isra�ls weggenomen werd.

*****

Sowieso wordt er in de verzen daarvoor aangehaald dat Jezus slechts een profeet is:

H.K.43:58-59

En zij zeggen: Zijn onze goden beter of hij? Zij stellen het u niet voor, dan als twist; neen, zij zijn een twistgierig volk.

Hij was niets dan een dienaar, wie Wij een gunst hebben geschonken, en Wij hebben hem de kinderen Isra�ls tot voorbeeld gesteld.

Dus hoe wil je aan de hand van deze vers [43:61] bewijzen dat Jezus terug zal keren?

3)
3:55. Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

De sleutel-woorden in deze vers zijn 1)doen sterven en 2)opheffen.
De woorden in vervoegde vorm vanuit de vers zijn in het arabisch:
1) mutawaffika
2) wa rafi�uka

Infinitief + betekenis van de woorden:
1) wafat (dood of wegnemen van de ziel)
2) rafa (verheffen)

We beginnen met het woord 'wafat'.
Jij zegt tegen mij dat ik 'wafat' in dit geval moet interpreteren als doen slapen of dromen en NIET als doen sterven.
En dat moet volgens jou omdat in de versen 39:42 en 6:60 'wafat' wordt vertaald als doen slapen.
In deze versen (39:42 en 6:60) gaat het om het wegnemen van de ziel als de mens slaapt. Er wordt in beide versen duidelijk gemaakt dat het om mensen gaat die slapen! Ik vind het dus erg vreemd dat je deze versen nodig hebt om 3:55 te interpreteren waar het helemaal niet om slapen gaat. Maar ok,dat is jou kant van het verhaal.

Ik interpreteer het woord 'wafat' hier WEL als doen sterven.
Dit betekent dus dat Allah zal Jezus doen sterven en niet de Joden (zoals aangegeven in vers 4:157). Het is in overeenstemming met 4:157. Jezus wordt niet gedood door de Joden maar Allah bepaalt wanneer.Dit wordt hier duidelijk gemaakt. In deze vers wordt dus niet de dood zelf van Jezus beschreven maar er wordt gezegd dat Allah zal bepalen wanneer de dood Jezus zal treffen. Snap je??
Je moet het woord 'wafat' dus wel als doen sterven interpreteren.
En ik heb alle reden om dat te doen, ik hoef geen verzen aan te halen waar het over slapen gaat.
Er zijn genoeg versen waar het woord 'wafat'wordt gebruikt om aan te tonen wat zijn betekenis is:
Ik zal je een paar geven:

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

Het woord wordt zoals je ziet zooo vaak gebruikt en iedere keer wordt het vertaald als, de dood, doen sterven. Maar bij de vers (3:55) weigert men 'wafat' als doen sterven te vertalen.

Dat was het woordje 'wafat', we zijn namelijk nog niet klaar.
Nu blijft het woord 'rafa' over.
Men weigert in eerste instantie het woord 'wafat' te interpreteren zoals het hoort maar nu doet men dat ook met 'rafa', het tweede sleutel-woord in de vers.
Murat, jij en vele andere moslims denken dat 'rafa'(opheffen) betekent dat Jezus in fysieke hoedanigheid, dus lichamelijk naar Allah werd geheven.
Maar dat is NIET het geval. Met opheffen wordt hier bedoelt dat Jezus in SPIRIUALITEIT en EER zal worden opgeheven.
Hij zal niet op een oneerbiedige manier dood gaan aan het kruis. Allah zal Jezus doen sterven op een waardige manier. En niet aan het kruis door de Joden. In overeenstemming met vers 4:157 wat jij ook zogenaamd als "bewijs" aanvoerde.  
Dat is de juiste interpretatie van het woord 'rafa'.
Wederom zal ik mijn interpretatie onderbouwen en bewijzen vanuit de Koran.
In de volgende versen wordt het woord 'rafa' vertaald als:

43:32 ...en Wij verheffen sommigen hunner boven anderen in
graden
94:4 En uw roem niet verheven?

De profeet Ibrahiem heeft een verheven status.
6:83 ....Wij verheffen graadsgewijze...

De profeet Idris heeft een verheven status
19:57 En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

Goede dienaars van Allah worden verheven in status
6:165 ...Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen
verheven.

En zo zijn er meer versen:
7:176, 56:3, 35:10 en 24:36.

Neem nou bijvoorbeeld vers 19:57. Het gaat hier om de profeet Idris.
Het zelfde woord 'rafa'wordt gebruikt. Maar nu interpreteer je 'rafa'niet zoals je dat bij Jezus doet. Of is Idris ook lichamelijk naar boven opgeheven????
Het is duidelijk dat het woord 'rafa' in 3:55 niet geinterpreteerd moet worden als lichamelijke verheffing! Dat doe je bij Idris en de andere versen toch ook niet????

Laatste punt die ik aanhaal om jou bewijsvoering te weerleggen.
In 3:55 wordt gezegd:
Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

Je ziet dat er duidelijk wordt gezegd dat Jezus word opgeheven tot Allah!
(O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen)
Dus Jezus wordt niet naar de hemel opgeheven maar naar Allah!
Jezus is dus niet in de hemel want dat wordt hier niet gezegd.
Maar hoe kan Jezus tot Allah opgeheven worden Murat????
Zit Allah op 1 plaats? Zit hij op een troon waar Jezus bij hem is? Bevindt Allah zich op een fysieke plaats aangezien Jezus met lichaam en al is verheven??
Nee want Allah is alom vertegenwoordigd. Allah is Overal!
Wil je zeggen dat Jezus nu ook alom vertegenwoordigd is????

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.

Nee de juiste interpretatie is zoals ik je eerder aangegeven heb dat Jezus verheven zal worden in status en een waardige dood zal ondervinden.
Het woord 'wafat'kan dus gewoon als doen sterven worden geinterpreteerd. De dood zal dus op een waardige manier intreden en dan zal Jezus worden verheven naar een hogere status in plaats van dood gaan aan het kruis waar de joden hem hadden opgehangen en mishandeld. En zo zal Allah Jezus zuiveren van alle valse beschuldigingen.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Murat...het woord is aan jou...

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu,

zie pm, want deze discussie past hier niet.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 14:11

beste G.F.M.

je doet heel goed je best en gebruikt je verstand om je gelijk te bewijzen, maar daarom zei ik:

 

zowel de Koran als de hadith moet in het licht van het begrip vande Selef (de metgezellen en hun volgelingen) worden geinterpreteerd!

waarom zeg ik dit? omdat ik jullie verdraaingen van de verzen en de ahadith al ken!!!
 

 

Omdat ik weet dat je de verzen van Allah gaat verdraaien en zelf met je eigen verstand gaat interpreten, waarom ga je niet terug naar de tafasier (zoals tafsier Ibn Jarir at-Tabari) die de uitleggen van de sahaba hebben meegekregen. Weet jij het beter?

 

Verder spel je een slimme truc (zie onderstreept) je zegt niet: en de Koran in het licht van de Hadith interpreteren!

 

Ik ben niet tegen die ondersteepte woorden, maar andersom moet je ook accepteren, want de profeet (dus de ahadieth) is de uitlegger van de Koran.

 

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Marocaantje,

voordat ik de discussie met jou aanga heb ik een paar vragen voor jou..

Ben je het met me eens dat:
*De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
*De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?
*Ik zal jou vragen beantwoorden...zal jij die van mij ook beantwoorden?

 

Daarom plaatste ik deze hadith, want deze kan je onmogelijk verdraaien of op je eigen manier interpreteren;

 

Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

 

ik wil graag antwoord.

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 15:37

keer terug naar koran en de soenna  voor dat het telaat is.

verlaat  de pad van de saitans  gfm

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 15:38

asalaamo3alaikom broeder amier   welke geleerde luister je naar ??

 

en

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 16:41

Assalamu alaikum zuster Taqwaa,

niet naar specefiek ��n geleerde of ��n groep geleerden, maar over het algemeen volg ik de Hanafi madhab, hoewel ik ook boeken en artiekelen lees van Shafi geleerden en in iets mindere mate Maliki en Hanbali geleerden. Maar ook "la madhabi" geleerden gooi ik niet per definitie aan de kant, zoals Yusuf Qardawi of Al Djeze�ri. Maar vooral klassieke soennitische geleerden zijn favoriet bij mij. Verder volg ik in de eerste plaats de koran omdat dat voor het Woord van God staat en mijn gezonde verstand en mijn hart, omdat de koran ons leert dat we daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Niemand kan de last van een ander dragen en geen enkele geleerde zal voorspraak voor mij kunnen doen op de Laatste Dag.

Waar ik wel erg zenuwachtig van wordt is van geleerden en mensen die zo genoemd worden die hun status van "juist" alleen kunnen ontlenen aan het "onjuist" noemen van anderen, waarbij soms niet wordt geschroomd de objectieve waarheid geweld aan te doen. Verder heb ik een hekel aan geleerden en mensen die zo genoemd worden die hun ogen sluiten voor andere inzichten dan de hunne en die van hun leermeesters en die niet ten minste de mogelijkheid openhouden dat ze het wel eens helemaal bij het verkeerde eind kunnen hebben. Zoals de grote imam Shafi ooit zei: " ik heb gelijk met de mogelijkheid dat ik het fout heb, en de ander heeft het fout met de mogelijkheid dat hij gelijk heeft".

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 03:31
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

beste G.F.M.

je doet heel goed je best en gebruikt je verstand om je gelijk te bewijzen, maar daarom zei ik:

 

zowel de Koran als de hadith moet in het licht van het begrip vande Selef (de metgezellen en hun volgelingen) worden geinterpreteerd!

waarom zeg ik dit? omdat ik jullie verdraaingen van de verzen en de ahadith al ken!!!
 

 

Verder spel je een slimme truc (zie onderstreept) je zegt niet: en de Koran in het licht van de Hadith interpreteren!

 

Ik ben niet tegen die ondersteepte woorden, maar andersom moet je ook accepteren, want de profeet (dus de ahadieth) is de uitlegger van de Koran.

 

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Marocaantje,

voordat ik de discussie met jou aanga heb ik een paar vragen voor jou..

Ben je het met me eens dat:
*De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
*De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?
*Ik zal jou vragen beantwoorden...zal jij die van mij ook beantwoorden?

 

Daarom plaatste ik deze hadith, want deze kan je onmogelijk verdraaien of op je eigen manier interpreteren;

 

Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"

 

ik wil graag antwoord.



Beste Abou Jabir,

Ja ik plaats de Koran BOVEN de Hadith in rang.En ja de Hadith moet in het licht van de Koran worden geinterpreteerd. Als de Hadith de Koran tegenspreekt moet je die Hadith verwerpen of in het licht van de Koran interpreteren. Dat is wat ik zeg en dat is waar ik in geloof.

Moet ik dit nou echt nog gaan uitleggen?Moet ik jou als moslim-broeder gaan uitleggen dat de Koran het woord van Allah is en dat deze belangrijker zijn dan de Hadith's die door mensen zelf zijn opgetekend???

Waarlijk, wij hebben de Herinnering geopenbaard en Wij zullen waarlijk haar Bewaker zijn (15:9)

En je komt wel met een Hadith's aan waar geschreven staat dat Allah de Zoon van Mariam zal sturen maar dat is voor mij een bekend gegeven. Ik erken deze hadith ook. Ik kan jou nu wel gaan uitleggen hoe ik het interpreteer maar waarschijnlijk wil/kan je die discussie toch niet met me aangaan omdat jij de Koran niet accepteert zoals ik dat doe...dus dat wordt moeilijk.

Maar ik beschouw je woorden als een compliment. Ik als Lahore Ahmadiyya moslim speel slimme trucjes omdat ik de Koran boven de Hadith plaats en de Hadith in het licht van de Koran interpreteer. Dank je wel!

Kan je de terugkomst van Jezus niet op basis van de Koran bewijzen ofzo?
Misschien is het dan ook niet waar?  

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 03:37

Amier,

verstandig om geen standpunt over iets te nemen als je er nog geen kennis van hebt. Mijn bedoeling is ook niet om mensen te brainwashen of op het verkeerde pad te brengen zoals sommige mensen hier op de Forum beweren.
Ik wil alleen aantonen dat Lahore Ahmadiyya's gewoon moslims zijn en zich gewoon beroepen op de 5 zuilen en de geloofsartikelen.
We zijn helemaal geen sekte of rare groepering die buiten de Islam valt.

Maar ik heb 4 korte vraagjes aan jou?

Ben je het met me eens dat:
1)De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
2)De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?

3)Geloof jij ook in de wederkomst van Jezus hier op aarde....?
4)Hoe sta jij tegenover de verschijning van hervormers (mudjaddid) zoals de Profeet Mohammed (vzmh) deze heeft voorspeld?

Ik hoop van je te horen...

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 04:06

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe,

onze profeet mohammed vzmh zei: iedere vernieuwing is een dwaling en deze dwalingen leiden tot niets anders dan een hel.

onze profeet mohammed vzmh zei ook:iedereen die wat toeschrijft aan mij zonder dat ik het heb gezegd maakt zich klaar voor de hel.

aghy G.F.M:waarom volgen jullie gewoon niet de koran en de soenna van de profeet mohammed vzmh zoals het moet?

weten jullie dan niet dat jullier hierover ondervraagd worden?

Na al jouw post ben ik zo bang geworden dat ik me inbeeld dat ik mezelf  moet gaan verontschuldigen op de dag des oordeels voor jullie dwalingen.hebben jullie geen vrees voor allah swt?

wa salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 04:33

mujaheed_ila,

waarom beschuldig je ons er van de Koran en de Soenna niet te volgen van de profeet Mohammed (vzmh)?
Het is de Profeet Mohammed (vzmh) zelf die heeft gezegd dat er hervormers zullen komen, ik verzin dit niet ofzo.
Lees de onderstaande tekst maar eens door:

Om een zeer belangrijke taak te volbrengen zouden er van tijd tot tijd onder de moslims moedjaddids (vernieuwers) opstaan. God had daartoe het bevel uitgevaardigd, hetgeen duidelijk vermeld wordt door de Heilige Profeet. Aboe Dawoed, het meest authentieke boek van de hadies, na Al-Boechari en Al-Moeslim, maakt dan ook gewag van het volgende (in vertaalde vorm):'Waarlijk, Allah zal voor deze gemeenschap (van moslims) in het begin van iedere eeuw (hidjra) iemand doen opstaan, die hun godsdienst zal hervormen.' (Aboe Dawoed Soeleiman (overl. in 275 AH) Kitaab al-Soenan, hoofdstuk Al-Malahim, boek II, blz. 241., uitgave Ansari Press, Delhi-India).

Wanneer wij de Heilige Koran raadplegen, zien we dat deze vermeldt dat er galifa's (opvolgers) van de Profeet Mohammed uit deze oemma zullen opstaan. In het hoofdstuk Het Licht lezen we het volgende:

'God heeft degenen onder u, die geloven en het goede doen, beloofd dat Hij hen zeker tot regeerders op de aarde zal maken, zoals Hij degenen v��r hen tot regeerders maakte' (24:55).
Ook moet men goed begrijpen dat ondanks het feit dat er aan het profeetschap een eind is gekomen, God met de rechtschapenen en de uitverkorenen van deze oemma zal blijven spreken. En als er enkele ernstige fouten ongedaan gemaakt zullen moeten worden, dan zal Hijzelf de volgelingen van Mohammed leiden. Zodoende zijn Gods communicatie met niet-profeten en Zijn openbaringen aan hen de basis van dit verslag. Ook in de Heilige Koran is regelmatig vermeld dat God met niet-profeten sprak, zoals in de volgende voorbeelden:

a. 'En Wij openbaarden aan Mozes' moeder' (28:7), hoewel zij geen profetes was.
En ook:'Toen Wij aan uw moeder openbaarden wat geopenbaard werd' (20:38).

b. De leerlingen van Jezus waren geen profeten, maar ook van hen wordt vermeld dat zij Gods openbaring ontvingen:'En toen Ik aan de discipelen openbaarde' (5:111).

Met de komst van de Heilige profeet Mohammed heeft Allah een einde gemaakt aan het profeetschap. D.w.z. dat er na de Heilige profeet Mohammed geen oude of nieuwe profeten meer kunnen verschijnen. Daarom heeft Allah beloofd dat Hij van tijd tot tijd in de gemeenschap (Oemmah) van de Heilige profeet mannen zou doen opstaan om de verkeerde opvattingen, die in het geloof van de mensen geslopen waren, te verwijderen.

Deze figuren zouden de namen moedjaddid (hervormer) en moehaddas (een niet-profeet met wie Allah communiceert door middel van visioenen en inspiratie) dragen.
Hun taak zou zijn om datgene wat op basis van traditie ten onrechte tot deel van de godsdienst werd gemaakt, recht te zetten, en om de oorspronkelijke zuiverheid en glorie van de Islam te handhaven en de ware leer van de goddelijke instelling te herstellen.

------------------------------------------------------------ ---

Voordat je over de Koran en Soenna komt praten en mensen beschuldigd moet je wel weten waarover je praat.

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 04:53

 

  

    Trouwens,

marocaantje...ik zou het op prijs stellen als ik een reactie van je zou kunnen krijgen. Alvast bedankt.

Salaam


 

     Ik heb nog geen tijd gehad om je berichten goed door te nemen, dus een reactie van mij krjig je zo spoedig mogelijk InchaAllaah.


 

Groeten,


 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:33

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe,

wat kom je uitleggen G.F.M?Jullie gaan tegen de leer in van onze geliefde profeet mohammed vzmh;profeet mhammed is de laatste boodschapper in een reeks van boodschapper en dan komen jullie met jullie zogenaamde niewe profeten.verkracht de waarheid niet, de leugen zal altijd verliezen.

Nu ik steeds meer en meer lees over de ahmadiya beweging, begrijp ik ook dat jullie steeds meer steun krijgen van de kafirs,zoals bijvoorbeeld mevrouw verdonk.heeft zij toevallig niet samen met een van jullie zogenaamde geleerdes een nieuwe koranboek tentoongesteld.Die verdonk zal wel blij zijn, ze denkt toch stelletje dwalenden, laat ik ze maar lekker steunen in de hoop dat er meer moslims dwalen en bij jullie terecht komen.

wa  alaikoem salam warahmatoe allahie wabaraktoe

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:40
het is nu bijna tijd om het dhor gebed te bidden en het zou me niks verbazen als jullie de gebedstijden ook al hebben veranderd!! astagfirullah!
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:41

Mujaheed_ila,

IK kom jou niks uitleggen het is de profeet Mohammed (vzmh) die ons iets verteld. Je kan lezen en je hebt verstand:

'Waarlijk, Allah zal voor deze gemeenschap (van moslims) in het begin van iedere eeuw (hidjra) iemand doen opstaan, die hun godsdienst zal hervormen.' (Aboe Dawoed Soeleiman (overl. in 275 AH) Kitaab al-Soenan, hoofdstuk Al-Malahim, boek II, blz. 241., uitgave Ansari Press, Delhi-India).

Jullie zijn wel grappig. Jullie beschuldigen ons ervan niet de Koran en de Soennah te volgen terwijl ik nu de WOORDEN van de profeet Mohammed (vzmh) aanhaal en nog wil je het niet geloven.Geef op z'n minst een INHOUDELIJKE reactie...
Erken jij het bestaan van hervormers? Ja of nee?
En graag onderbouwd..

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:42

Marocaantje,

ik zal wachten op je reactie.
Hopelijk tot gauw.

Salaam.

Terug naar boven
katim110 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 15:06
GFM, waarom heb je broeder Abou jabir geen antwoord gegeven??

hij schreef:

wat zeg je over deze hadith in Sahih Moeslim?

Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"


Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 15:22

Gelukkig ben ik geen ahmadiyya.

Deze zondaren beweren zelfs dat Isa zoon van Maria(vrede zij met hem) dood is.

Deze zondige hypocrieten zeggen zelfs dat er een andere profeet zal komen na de profeet Mohamed(vrede zij met hem).

Ze zijn vriendelijk tegenover de vijanden van Allah die moslims aanvallen zoals in iraq gebeurt is maar aan de andere kant zijn ze erg vijandig tegenover ons(soenieten).

Ik persoonlijk heb de ahmadiyyas ongelovig verklaard.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 15:49

Meneer Mirza Ghulam heeft een eigen mening over Isa (alaihi salaam):

�Jezus zijn drie grootmoeders van vaderskant en moederskant waren hoeren en overspeligen, uit dat bloed is Jezus voortgekomen.� (Rohany Khazain, Openbaringen Mirza Ghulam, deel 11, blz 291; blz 9, appendix)

�Jezus had de neiging naar hoeren toe, misschien door zijn voorouderlijke relaties met hoeren...� (Rohany Khazain, Openbaringen Mirza Ghulam, deel 11, blz. 291)

EEN ding weet ik zeker, en dat is dat Mirza Ghulam een leugenaar en valse profeet was, hij creeerde een heleboel theorien om zijn eigen profeetschap te promoten.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 15:59
allah in3lo  echt  is gestoord zoiets tezegen over  oprechte dienar en profeet  3isa (jezus) 3layhisalaam
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 16:47
Wat een onzin weer...

Jullie zijn wel erg...allemaal citaten die niet kloppen.
Ik heb de citaten van Jiyuu opgezocht EN ER WORDT OP DIE BLADZIJDE NIET EENS GESPROKEN OVER DE GROOTMOEDER VAN JEZUS!

Gewoon te erg voor woorden dit.
Maar je houdt jezelf voor de gek...niet mij.

Waarom geven jullie geen inhoudelijke reactie?
Erkennen jullie het bestaan van Hervormers (mudjaddid) zoals voorspeld door de profeet Mohammed (vzmh)?

Ik hoop ook hier een reactie te krijgen.... 
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 17:37

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Wat een onzin weer...

Jullie zijn wel erg...allemaal citaten die niet kloppen.
Ik heb de citaten van Jiyuu opgezocht EN ER WORDT OP DIE BLADZIJDE NIET EENS GESPROKEN OVER DE GROOTMOEDER VAN JEZUS!

Gewoon te erg voor woorden dit.
Maar je houdt jezelf voor de gek...niet mij.

Waarom geven jullie geen inhoudelijke reactie?
Erkennen jullie het bestaan van Hervormers (mudjaddid) zoals voorspeld door de profeet Mohammed (vzmh)?

Ik hoop ook hier een reactie te krijgen.... 

Een mudjaddid is iemand die ons Tawheed leert en de Koran en de Sunnah en geen persoon krijgt openbaring van Allah d.m.v tekst of spraak. Muhammad (salla Allahu aleyhi wassalam) kreeg als laatste de Koran en openbaring van Allah. 

Iemand die claimt openbaring te krijgen van Allah is een kaafir, hij kan zichzelf noemen wat hij maar wil, mudjaddid, of een andere status.

Hieronder links met de leugens van deze dajjaal.

http://www.muslim.org/books/testi-hq/ch3.htm

http://www.muslim.org/noclaim/ulama.htm

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 23456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.