Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAhmadiyyah (koeffar)!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ahmadiyyah (koeffar)!!!
    Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:08

 

Ik zeg Salaam aleikoum (volgens 4:94) als je zegt dat je moslim bent en je afstand doet van het artikel die je als (onterecht) als leugens beschrijft.

 

Ik sluit me hierbij aan.

 

Maar ik wil wel even opmerken dat het een hele zware beschuldiging is.
Iemand tot afgedwaalde moslim of kaafir labelen is een hele zware beschuldiging.

 

Ik heb nog niemand beschuldigd tot een afgedwaalde moslim of kafr. Ik heb alleen aangegeven dat er ook afgedwaalde moslims kunnen zijn. Jezelf een moslim noemen wil nog niet per definitie zeggen dat je het Rechte Pad volgt van de Islaam.

 

Dus voordat je dit doet moet je wel kennis hebben over degene en weten wat je zegt.


 

Ik weet waarover ik praat, anders zou ik me niet in deze discussie gaan mengen.




Gayr InchaAllaah.

 

 

Marocaantje

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:11

Assalamu alaikum,

ik wil niet teveel inhoudelijk op deze discussie ingaan, maar ik heb wel iets te zeggen op twee opmerkingen van zuster Imaan; namelijk over de Saudische ulema en over Abdoel Jabbar vd Ven.

Ten eerste: de Saudische geleerden hebben de Ahmadiyya's tot kafir verklaard. Nu is het zo dat de Saudische ulema praktisch iedereen tot kafir, afvallige of Ahl al Bida verklaren die niet hun eigen sektarische opvattingen over de islam en de soenna volgen, namelijk de opvattingen van hun sheich Ibn Abdul Wahhab. Daarom worden de Saudische ulema ook "Wahhabiyya" genoemd, iets waar ze het zelf niet mee eens zijn; zij noemen zichzelf liever Ahl al Soenna wa'l Djama'a of Selefie e.d, overigens ook titels die ons niet door Allah subhan wa t'ala zijn geleerd en waar de Saudische sheichs ook geen alleenrecht op hebben, want de volgers van de vier erkende soennitische wetscholen (Hanafi, Shafi, Malik en Hanbal) noemen zichzelf ook zo, en toch worden die tot de "Ahl al Bida" gerekend door de Saudische geleerden, al is het maar omdat alle vier de madhahib tasawwuf erkennen als een onderdeel van islam, iets wat de "Wahhabies" verafschuwen.

Er zijn voor zover ik weet twee stromingen binnen de Ahmadiyya beweging: de ene ziet Mirza Ghulam als profeet, en de tweede ziet hem als "vernieuwer", net zoals de Saudische ulema Ibn Abdul Wahhab als vernieuwer zien. De Lahore tak ziet Mirza Ghulam als vernieuwer voor zover ik weet, en niet als profeet. Het zou best kunnen dat ook zij de grenzen van wat toelaatbaar is binnen de islam overtreden, dat weet ik niet, maar dat de Saudische ulema hen koefaar noemen zegt dus niet zoveel gezien hun traditie met takfir.

Ten tweede: Abdoel Jabbar zegt in zijn artikel dat hij bang is dat hij zou worden aangevallen door Ahmadiyya's die volgens hem gewelddadig en fysiek gevaarlijk zijn. Maar de praktijk leert dat Ahmadiyya's niet degenen zijn die aanslagen plegen, die andere moslims vermoorden omdat ze "afvallig" zouden zijn, die in enorme toespraken andere moslims uitmaken voor alles wat maar slecht en lelijk is en die moslims van andere stromingen en sekten bedreigen. Het zijn vaak juist die moslims die zich de "enige echte Ahl al Soenna wa'l Djama'a" noemen die zich schuldig maken aan dergelijk gedrag, denk aan Mohammed B. en zijn kameraadjes of Al Zarqawi die er zijn hand niet voor omdraait om bommen te laten ontploffen tussen een menigte moslims. Maar lees ook de gemiddelde "selefie" site maar eens; vaak bevat zo'n website (zoals selefipublikaties.com of allaahuakbar.net) een enorme blacklist met zogenaamd afvallige geleerden (zelfs Yusuf Qardawi staat op die lijsten!) en stromingen die kafir, afvallig of ahl al bida zouden zijn, zoals de egyptische moslimbroeders, de hizb ut tahrir, de deobandi's (waaronder de taliban), alle tariqats, de tabligh organisaties en iedere beweging of stroming die niet enkel en alleen naar Ibn Taymiyya en leerlingen, Ibn Abdul Wahhab en de Saudische ulema luisteren.

Je kunt de Ahmadiyya's vast veel dingen verwijten wat hun geloofsleer betreft, maar niet dat ze geweldadig zijn en andere moslims aanvallen en bedreigen. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet in dit geval, waarbij ik me afvraag of de pot niet v��l zwarter is dan de ketel.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:11

Ik zeg Salaam aleikoum (volgens 4:94) als je zegt dat je moslim bent en je afstand doet van het artikel die je als (onterecht) als leugens beschrijft.

Ik snap niet wat er hier gezegd wordt.
Zou je het misschien anders kunnen formuleren?
Dan zal ik antwoorden.

Bedankt...

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Je hebt wederom een punt marocaantje.

Maar ik wil wel even opmerken dat het een hele zware beschuldiging is.
Iemand tot afgedwaalde moslim of kaafir labelen is een hele zware beschuldiging.
Dus voordat je dit doet moet je wel kennis hebben over degene en weten wat je zegt.

Wat vind jij?

Dat is inderdaad zo, er moeten duidelijke bewijzen zijn over de beweringen van een individu, wil je iemand individueel een kafir noemen.

Het is wel zo dat je in het algemeen kan stellen dat als iemand het eens is met de zaken in het artikel en het audiobestandje, je hem als een kaafir kan noemen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Ik zeg Salaam aleikoum (volgens 4:94) als je zegt dat je moslim bent en je afstand doet van het artikel die je als (onterecht) als leugens beschrijft.

Ik snap niet wat er hier gezegd wordt.
Zou je het misschien anders kunnen formuleren?
Dan zal ik antwoorden.

Bedankt...

Ik heet je welkom en groet je met de salaam. Zoals 4:94 zegt, als iemand zegt dat hij moslim is en hij groet, dan goet je terug. 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:19

Amier,

bedankt voor je wijze woorden.
Het feit dat de Ulama's Ahmadiyya's tot kaafir verklaren betekent voor mij ook niks.Zij verklaren bijna iedereen die anders dan hun denkt tot kaafir.
En ik heb eerder de scheidingslijn tussen een moslim en een kaafir beschreven aan de hand van de woorden van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh). Wie zijn die Ulama's dan?

Daarnaast ben ik je erkentelijk dat je inziet dat Ahmadiyya beweging helemaal geen agressieve beweging is. Integendeel, Mirza Ghulam Ahmad was ��n van de eerste die meer dan 100 jaar geleden zei dat de Islamitische Djihaad, in de context van verspreiding van de Islam, met de pen gevoerd moet worden en niet met het zwaard zoals de Islamitische geleerden van toen dachten.

Maar ik wacht de reacties van overige forum-bezoekers af om te zien wat het probleem is betreffende Ahmadiyya's...

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:22

Salaam,

ik weet dus niet zoveel van de leer van de Ahmadiyya beweging af, maar kun je mij vertellen hoe het zit met de status van Mirza Ghulam? Wordt hij als profeet gezien of als "vernieuwer"? Want als hij als profeet wordt gezien, dan gaat dat toch wel degelijk in tegen de orthodox islamitische leer dat Mohammed (vzmh) het zegel der profeten is.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:23

Wassalaam beste 3abd Arra7maan,

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

[QUOTE=G.F.M.]

Dat is inderdaad zo, er moeten duidelijke bewijzen zijn over de beweringen van een individu, wil je iemand individueel een kafir noemen.

Het is wel zo dat je in het algemeen kan stellen dat als iemand het eens is met de zaken in het artikel en het audiobestandje, je hem als een kaafir kan noemen.



Dan moeten de zaken in het artikel en audiobestandje wel waar zijn he?

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:29

Beste Amier,

zoals je zelf aangaf heb je 2 takken in de Ahmadiyya Beweging.
Zogenoemd de Lahore Tak en de Qadianie Tak.

Ik zelf ben van de Lahore Tak en wij beschouwen Mirza Ghulam Ahmad als een hervormer die ook de profetie van de beloofde messias vervuld heeft.
De Qadianies beschouwen Mirza Ghulam Ahmad als een profeet die de profetie van de beloofde messias heeft vervuld.

Maar wij van de Lahore Ahmadiyya Beweging erkennen Mirza Ghulam Ahmad dus NIET als een profeet. En het feit dat Qadianies dat doen is niet te verwijten aan Mirza Ghulam Ahmad. Zoals de geschiedenis ons leert gaan volgelingen wel vaker de fout in.

Kijk maar naar de Christenen die Jezus als zoon van God erkennen en hem Goddelijke eigenschappen toekennen. Dat is toch niet de schuld van Jezus..nee..het zijn de volgelingen die de fout ingaan. Maar daarom gaan we Jezus toch niet tot kaafir verklaren.

Het is dus de fout van de Qadianies om Mirza Ghulam Ahmad als een profeet te beschouwen. En niet die van Mirza Ghulam Ahmad.Ik zal een paar ECHTE citatie's uit de boeken van Mirza Ghulam Ahmad plaatsen om je twijfels te doen weg gaan.
Dit zijn dus de eigen woorden van Mirza Ghulam Ahmad:

1. "I have heard that some leading Ulama of this city Delhi are giving publicity to the allegation against me that I lay claim to prophethood. ... I respectfully state to all these gentlemen that these allegations are an entire fabrication. I do not make a claim to prophethood. ... After the Holy Prophet Muhammad, I consider anyone who claims prophethood and messengership to be a liar and unbeliever."
(Statement issued in Delhi, 2 October 1891. Majmu`a Ishtiharat, 1986 edition, vol. 1, pp. 230-231)

2. "Other allegations made against me are that 'this man denies the Lailat al-Qadr and miracles and the Mi`raj, and further that he makes a claim to prophethood and denies the finality of prophethood.'
"All these allegations are entirely untrue and false. ... Now I make a clear and plain affirmation of the following matters before Muslims in this house of God: I believe in the finality of prophethood of the Khatam al-anbiya, may peace and the blessings of Allah be upon him, and I consider the person who denies the finality of prophethood as being without faith and outside the pale of Islam.''
(Speech in Delhi Central mosque, 23 October 1891. Majmu`a Ishtiharat, 1986 edition, vol. 1, p. 255)

3. "I believe also that the Holy Prophet Muhammad is the best of messengers and the Khatam an-nabiyyin, and those people have fabricated a lie against me who say that this man claims to be a prophet."
(Hamamat al-Bushra, p. 8. Ruhani Khaza'in, vol. 7, p. 184)

4. "One of the objections of those who call me kafir is that they say: This man claims prophethood and says I am one of the prophets. The answer is that you should know, O brother, that I have not claimed prophethood, nor have I said to them that I am a prophet. But they were hasty and made a mistake in understanding my words ... It does not befit me that I should claim prophethood and leave Islam and become an unbeliever ... How could I claim prophethood when I am a Muslim?"
(Hamamat al-Bushra, p. 79. Ruhani Khaza'in, vol. 7, pp. 296-297)

5. "By way of a fabrication, they slander me by saying that I have made a claim to prophethood. But it should be remembered that all this is a fabrication. Our belief is that the Holy Prophet Muhammad is the Khatam al-anbiya."
(Kitab al-Bariyya, p. 182, footnote. Ruhani Khaza'in, vol. 13, p. 215)
------------------------------------------------------------
Ik heb er hier maar 5 citaten aangehaald maar er zijn honderden citaten! Hij heeft zelfs boeken geschreven om duidelijk te maken dat hij geen profeet beweerd te zijn en dat ook nooit gedaan heeft...maar men wilt gewoon niet luisteren. Waarom niet ? Dat is weer een heel lang verhaal....



Ik hoop dat het duidelijk is...

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:34

Salaam aleikoum

Amier, in de loop der jaren zijn er diverse groepen ontstaan. En het overgrote deel van de Saudische geleerden behoort niet tot beide groepen. Je hebt een groep die iedereen kaafir noemt en je hebt een groep die iederen bid3a noemt. De geleerden in Saudi Arabi� behoren tot geen enkele van deze twee.

Vele geleerden buiten Saudi Arabi� zeggen dat tasawwuf en tawassul zeker bid3a is. Niet iedereen wordt kaafir genoemd door alle geleerden, tenzij het in de Koran of hadith staat.

"Dan moeten de zaken in het artikel en audiobestandje wel waar zijn he?"

Ik geloof een broeder op zijn woord en twijfel niet aan de intenties van eenieder. Ik heb de boeken zelf niet onderzocht en dat is wel de enige wijze om te zien of hij de waarheid spreekt.

Ik zal enkele vragen stellen;

Is ghulam een profeet?
Is er zoiets als een gewapende djihaad in zelfverdediging?, bijv de britten in India.
Bestaan djinns?

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:37

*Nee Mirza Ghulam Ahmad is geen profeet.

*Djihaad is toegestaan als zelfverdediging.
Er zijn 3 vormen van Djihaad.
E�n van de 3 vormen is zelfverdediging.

*En ja Djinns bestaan.

Ben ik nu wel moslim? Zoals je ziet zijn we niet ZO anders...

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:40

Essalaamo Alaikom/ GoedenDag,

G.F.M, Wat een onzin allemaal. Sorry hoor. Maar wat dient een Moslim te volgen? Allah Soebhaanahoe Wata3aala en zijn laatste boodschapper Mohammed Salla Allahoe Alaihie Wasallam, Of is het de bedoeling dat iedereen een eigen beweging vormt? Werkelijk. Is het stoer als je bij een bepaalde beweging hoort of wat is precies de bedoeling? Ag, Ik snap hier niets van en ik wil er ook niets van snappen.

Wassalaamo Alaikom/ De Groeten

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:52

G.F.M.:

 

Ik getuig dat er geen god is naast Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn boodschapper is.

Profeet muhammad SAW) was en is nog steeds khatamun Nabiyeen, de laatste der profeten.

 

De Qadiani, Ahmadiyya of Lahore sekte is een sekte buiten de Islam. Zij hebben zichzelf buiten de Islam geplaatst door zich af te zonderen van de rest van de moslimgemeenschap. Mirza Ghulam Qadiani, een leugenaar, een dajjaal en valse profeet, van wie er verscheidene voorspellingen niet zijn uitgekomen (iets wat ondenkbaar is voor een man van GOD) noemde iedereen die niet in hem geloofde �mensen van jahannam�. (�Verzameling Ishtihara�, deel 3, blz. 275, Mirza Ghulam Ahmad)

 

Door zijn eigen verklaring is hij het zelf geweest met zijn belachelijke claim die hem tot kafir maakte en waren het niet de mainstream moslims en de Ulema die het gedaan hebben.

 

Zo zijn er nog talloze andere voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat Mirza Ghulam een bedrieger eerste klas was. Geen vernieuwer en zeker geen profeet van Allah!

 

G.F.M., moge Allah (SWT) je het juiste pad wijzen en snel uit het diepe vieze donkere hol wegtrekken en terugbrengen naar de ware Islam.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:54

 

 

Ik heb dan even nog een vraagje aan jou G.F.M.

 

Is volgens �jullie� (aanhangers van de Ahmadiya beweging) de hijaab verplicht voor een vrouw?

 

Ik had namelijk onlangs de voorzitter / woordvoerder (weet niet precies wat hij is) gezien van de Ahmadiyya beweging op tv en die beweerde namelijk dat hij nergens in de Heilige Koran kon terugvinden dat een hijaab verplicht zou zijn voor een moslima.

 

Dus ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt.

 

Groeten,


 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:58
Salaam Aleikum,

Ik zou graag de Ahmadya versie willen weten over de terugkeer van Issa vzmh. Volgens mij zitten daar namelijk ook weinig verschillen...
Voor mijn overige vragen/opmerkingen verwijs ik naar de post van broeder Abou Jabir.

Salaam aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 06:59

Ni3met,

ik weet niet waarom het nodig is om zo een toon aan te slaan.
Uiteraard moeten we Allah aanbidden en zijn laatste profeet (vzmh) erkennen en volgen. Ik heb ook nooit gezegd dat het de bedoeling is om allerlei groeperingen te vormen.

Zoals je zelf waarschijnlijk ook weet zijn er verschillende interpretaties en standpunten omtrent geloofs zaken. Zo vormt elke groep moslim met dezelfde denkwijze een stroming/groep. Maar dat wil nog niet zeggen dat je elkaars vijand bent. Je kan toch van mening verschillen? Zo ruimdenkend is de Islam wel. De Profeet Mohammed (vzmh) heeft zelf aangegeven dat er groeperingen zullen ontstaan.

Trouwens het zijn de Ulama's die Ahmadiyya's tot kaafir bestempelen omdat zijn van mening verschillen omtrent bepaalde zaken. Zij zijn dus bezig verdeeldheid te creeeren.

Het is dus niet de bedoeling om een eigen beweging te starten.
Maar door een eigen beweging/stroming te hebben maak je ook geen ruzie.
We zijn allemaal moslims. Ik zie dus niet in waarom je zo een, naar mijn mening, dramatische tekst moet plaatsen.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:04

Beste jiyuu,

je kan er vanuit gaan dat ik de onderstaande citaat zal opzoeken in de boeken.
En dan zal blijken of ik lieg of dat jij dit gewoon van ��n of andere anti-Ahmadiyya site heb gehaald. En dan zullen we zien wie hier woorden verdraaid of wie hier de waarheid spreekt.

Quote:
Mirza Ghulam Qadiani, een leugenaar, een dajjaal en valse profeet, van wie er verscheidene voorspellingen niet zijn uitgekomen (iets wat ondenkbaar is voor een man van GOD) noemde iedereen die niet in hem geloofde �mensen van jahannam�. (�Verzameling Ishtihara�, deel 3, blz. 275, Mirza Ghulam Ahmad)

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:06

 

Ik had namelijk onlangs de voorzitter / woordvoerder (weet niet precies wat hij is) gezien van de Ahmadiyya beweging op tv


 

Ik bedoelde de voorman van de Lahore-groep Hikmat Mahawat Khan.

 

Deze man bedoel ik:

 

 

 

 

 

 

 

Groeten,

 

 


Marocaantje

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:08

Malcolm X,

wij van de Lahore Ahmadiyya Beweging geloven niet in de wederkomst van de profeet Jezus. Omdat de profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is.

Maar ik heb een vraag aan jou?
Zijn Lahore Ahmadiyya's kaafirs omdat ze de profeet Mohammed (vzmh) als de laatste profeet erkennen?

 

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:10
Marocaantje,

ik heb over deze uitzending gehoord. Jammer genoeg heb ik het zelf niet gezien maar ik ken hem persoonlijk en kan hem om verduidelijking vragen.
En om misverstanden te voorkomen...ging het om de hoofdoek of om het bedekken van de gezicht?

Maar ik snap niet op welke manier dit bijdraagt aan het onderwerp van deze topic.
Is dit waarom Ahmadiyya's kaafir zijn?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:13
Salaam aleikum,

"The prophecy of the second coming was fulfilled in the person of Mirza Ghulam Ahmad" wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmadiyya)

Iemand die dat denkt, daar is waar ik aan twijfel ;)

Is de mahdi volgens de Lahore beweging trouwens al gekomen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lahore_Ahmadiyya_Beweging

"De Lahore Ahmadiyya Beweging of kortweg de Ahmadiyya Lahore is een van de twee hoofdstromingen binnen de Ahmadiyya, een oorspronkelijk Pakistaanse islamitische stroming.

De Lahore is een groep die geen volgeling is van Mirza Ghulam Ahmad, de stichter van de Ahmadiyya, maar van de profeet Mohammed. Deze groep beschouwt Mirza Ghulam Ahmad wel als de inspirator, messias en mahdi van de laatste dagen. Verder is deze groep zich erg bewust van het feit dat er na Mohammed geen andere profeet kan komen, dit in tegenstelling tot de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap, de andere hoofdstroming binnen de Ahmadiyya.

Mirza Ghulam Ahmad wordt door hen echter w�l beschouwd als de beloofde messias, madhi en inspirator van onze tijd. Maulana Muhamad Ali is de stichter van de Ahmadiyya Lahore.

Ook in Nederland heeft deze stroming volgelingen, voornamelijk afkomstig uit de Hindoestaans-Surinaamse gemeenschap."



Salaam Aleikum,

Malcolm X


(Btw, wat is nu eigenlijk de daadwerkelijke invloed van de Lahore beweging in NL bij de NMO?, aangezien je bij deze omroep veelvuldig hun invloeden terug ziet..)
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:16

 

 

 

En om misverstanden te voorkomen...ging het om de hoofdoek of om het bedekken van de gezicht?

 

In eerste instantie ging het volgens mij eerst om de niqaab en daarna ging hij verder praten over de hijaab. Dit was volgens hem niet verplicht in de Islaam en hij vond het ook nog belangrijk om er even bij te vermelden dat zijn vrouw dus ook geen hijaab draagt.


Maar ik snap niet op welke manier dit bijdraagt aan het onderwerp van deze topic.

 

Dit kan ervoor zorgen om enige misverstanden te voorkomen & natuurlijk duidelijkheid verschaffen.


Is dit waarom Ahmadiyya's kaafir zijn?

 

In mijn bericht heb ik nergens gezet dat dit de reden zou moeten zijn waarom de Ahmaddiya�s afgedwaald en/of kafirs zouden moeten zijn.


Gayr InchaAllaah.



Groeten,

 

 

Marocaantje

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:17
Beste Malcolm X,

Wij van de Lahore Ahmadiyya Beweging zijn inderdaad van mening dat Mirza Ghulam Ahmad de tweede komst van Jezus heeft vervuld. Wat geloof jij?
Dat de profeet Jezus zelf terug komt?

Op onze eigen Forum is dit ook al besproken misschien kan je het door lezen:
http://www.aaiia.nl/forum/viewtopic.php?t=37
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:18

Ok maar marocaantje,

ik heb ergens het gevoel dat jij die Lahore Ahmadiyya's als afgewdwaalde moslims ziet. Ik kan het fout hebben...mijn excuses dan.

Maar heb ik het fout?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:21
Salaam Aleikum,

Al gedaan ;)

Misschien is dit een punt waar de Lahore beweging de plank helemaal mis slaat

Salaam ALeikum,

Malcolm X

Ps. Ik neem aan dat je de teksten/quotes van abou jabir ook af doet als zijnde afkomstig van anti ahmadya sites? Ben wel benieuwd naar de juistheid van de geplaatste teksten namelijk.

Overigens moedig van je dat je blijft reageren nadat iedereen je hier op je "geloof" aanvalt
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:25
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Al gedaan ;)

Misschien is dit een punt waar de Lahore beweging de plank helemaal mis slaat

Salaam ALeikum,

Malcolm X

Ps. Ik neem aan dat je de teksten/quotes van abou jabir ook af doet als zijnde afkomstig van anti ahmadya sites? Ben wel benieuwd naar de juistheid van de geplaatste teksten namelijk.

Overigens moedig van je dat je blijft reageren nadat iedereen je hier op je "geloof" aanvalt


Malcolm X,

het kan ook zijn dat jij en alle andere moslims en christenen die wachten op de wederkomst van Jezus de plank mis slaan. Het gaat om bewijzen...wie kan zijn bewering bewijzen op basis van de Koran? Ik weet dat ik dat kan doen...kan jij dat ook?

En natuurlijk blijf ik mijn "geloof" verdedigen...ik weet niet of je het weet maar dat heeft de Profeet Mohammed (vzmh) ook ooit moeten doen. Ik weet dus niet wat je hier mee wilt zeggen...maar ok.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:27

 

Ik weet dat ik dat kan doen...kan jij dat ook?


Dan zou ik graag jouw bewijzen tegemoet wilen zien InchaAllaah, als die er zijn.

Gayr InchaAllaah.

 

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:30
Marocaantje,

voordat ik de discussie met jou aanga heb ik een paar vragen voor jou..

Ben je het met me eens dat:
*De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
*De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?
*Ik zal jou vragen beantwoorden...zal jij die van mij ook beantwoorden?

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:30

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe,

schandalig hoe deze lid van de ahmadiya beweging omgaat met onze broeder..dat ten eerste, maar zou het niet verstandig zijn van onze broeder abdul jabber van der ven om deze persoon uitnodigen tot de juiste pad van de islam?

Moge allah swt ze leiden op het rechte pad,ameen!

wa alaikoem salam warahmatoe allahie wabaraktoe

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:31
G.F.M. Sorry, Was niet mijn bedoeling ruzie met je te maken of iets dergelijks. Maar ik snap niet dat er mensen zijn die zo moelijk kunnen doen om bepaalde dingen. Dan denk ik, Joh, Doe toch gewoon normaal. Waarom moet je je perse afzonderen? Ahmadiyya beweging hier, Batata beweging daar, Chimpansee beweging daarginds. Agja, Moet men allemaal zelf weten.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.