Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAhmadiyyah (koeffar)!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ahmadiyyah (koeffar)!!!
    Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:35

 

 

       

Marocaantje,

voordat ik de discussie met jou aanga heb ik een paar vragen voor jou..

 

De discussie ben je blijkbaar al aangegaan.

 

*De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
*De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?
*Ik zal jou vragen beantwoorden...zal jij die van mij ook beantwoorden?


 

Op alle drie je vragen krijg je van mij een �ja� als antwoord.

 

Kun je dan nu je bewijzen aan ons laten zien?

 

Bij voorbaat dank.

 

Groeten,

 


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:35

Ni3met,

ik ben het helemaal met je eens.
Het zou ook niet zo moeten zijn. Maar je moet weten dat wij enigzins gedwongen zijn ons af te zonderen. Als je kaafir genoemd wordt of niet in de moskeeen gelaten wordt omdat je een bepaalde gedachtegoed aanghangt dan is het moeilijk om niet je eigen beweging te starten.

In Pakistan worden onze Ahmadiyya broeders zelf vermoord en/of gevangen genomen omdat ze het gebed willen verrichten. Maar desondanks accepteren wij iedereen als moslim-broeder.

Dat is zoals een moslim, zoals ik en mijn beweging en misschien jij ook, het van een moslim verwachten.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:39

 

Maar je moet weten dat wij enigzins gedwongen zijn ons af te zonderen. Als je kaafir genoemd wordt of niet in de moskeeen gelaten wordt omdat je een bepaalde gedachtegoed aangaant dan is het moeilijk om niet je eigen beweging te starten.

 

Niemand die je dwingt om je af te zonderen, als mensen jou �kafir� noemen en hun bewering is ongegrond dan zou jij beter moeten weten. Geduld hebben is een schone zaak. En hoezo �bepaalde gedachtegoed� ? Waarom volg je niet gewoon de Islaam zoals hij is?

 

 

Groeten,


 

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:40
Beste marocaantje,

het is eigenlijk heel simpel.
De profeet Jezus had als opdracht het woord van God verkondigen aan de 12 verloren Joodse stammen. Wij geloven dat de Profeet Jezus zijn taak heeft vervuld en is overleden zoals elk mens moet overlijden. En zoals je waarschijnlijk ook weet zijn profeten ook mensen.

Het is dus aan jou om aan mij te laten zien waar in de Koran beschreven staat dat de Profeet Jezus terug zal komen op aarde..

En marocaantje...geloof me ik heb deze discussie echt zoooooo vaak gevoerd.
Ik vraag je van tevoren goed naar mijn teksten te luisteren en mijn vragen te beantwoorden en dan zal ik dat ook bij jou doen.

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar je bewijzen....


PS:Ik zal maar niet ingaan op je vorige post.
Ons gedachte goed is volgens ons de ware Islam. Maar het is een beetje raar om mensen te vermoorden en gevange te nemen als de een andere gedachtegoed hebben..vind ik tenminsten. Maar laten wij de discussie maar aangaan en dan zien we vanzelf wie de juiste gedachtegoed aanhangt.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:42

 

Het is dus aan jou om aan mij te laten zien waar in de Koran beschreven staat dat de Profeet Jezus terug zal komen op aarde..

Zoals ik al meerdere keren heb gezegd:

Dan zou ik graag jouw bewijzen tegemoet wilen zien InchaAllaah, als die er zijn.

 

Kun je dan nu je bewijzen aan ons laten zien?

 

Bij voorbaat dank.

Aangezien het feit jij dit hebt gezegd:

Ik weet dat ik dat kan doen...kan jij dat ook?

 

 

Dus, ik wacht nog steeds.

 

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:48
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Dan denk ik, Joh, Doe toch gewoon normaal. Waarom moet je je perse afzonderen? Ahmadiyya beweging hier, Batata beweging daar, Chimpansee beweging daarginds. Agja, Moet men allemaal zelf weten.


hier ben ik het helemaal mee eens! Grappig verwoord trouwens...



In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Ni3met,

ik ben het helemaal met je eens.
Het zou ook niet zo moeten zijn. Maar je moet weten dat wij enigzins gedwongen zijn ons af te zonderen. Als je kaafir genoemd wordt of niet in de moskeeen gelaten wordt omdat je een bepaalde gedachtegoed aanghangt dan is het moeilijk om niet je eigen beweging te starten.



Ga nou niet zielig zitten doen en onderzoek eerst maar eens je eigen literatuur, waarin je zo te zien niet erg veel in hebt verdiept. Ik gaf je al de bladzijde en de quote uit de woorden van hemzelf waar hij als eerste anderen die niet in hem geloven, "mensen van jahannam" noemt. Mirza ghulam Qadiani deed om die reden ook niet eens het janaza-gebed van zijn eigen zoon. Geef een verklaring als je die kan bedenken.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:51

Marocaantje,

5:75 The Messiah, son of Maryam, was none but a Rasul, surely the Rasuls have passed away before him. And his mother was a truthful woman and they both used to take food�


Er wordt hier duidelijk gezegd dat Jezus slechts een boodschapper was en alle boodschappers voor hem zijn heen gegaan. Er wordt niet gezegd dat Jezus een uitzondering is en dat hij zal blijven leven of ooit terugkomen of wat dan ook...
Daarnaast wordt ook nog eens expliciet aangegeven dat de profeet Jezus en zijn moeder brood aten...dat duidt op het feit dat Jezus slechts een mens was en dus ook moest komen te overlijden zoals alle mensen. Er wordt niet zomaar gezegd dat Jezus ook gewoon brood moest eten...

Dat is bewijsvoering 1....
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:56

 

Daarnaast wordt ook nog eens expliciet aangegeven dat de profeet Jezus en zijn moeder brood aten...dat duidt op het feit dat Jezus slechts een mens was en dus ook moest komen te overlijden zoals alle mensen.

 

Ik snap niet hoe jij aan die link komt. Dus alleen maar omdat de Profeet Isa (vrede zij met hem) een mens was en brood at leg jij de link dat hij dan ook dood is gegaan. Wat ik overigens nergens terug kan vinden in jouw vers.

 

Raar, heel raar.

 

Gayr InchaAllaah.



 

Groeten,

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:00

Marocaantje,

5:75 The Messiah, son of Maryam, was none but a Rasul, surely the Rasuls have passed away before him. And his mother was a truthful woman and they both used to take food�


Met deze vers geef ik aan dat de profeet Jezus ook een keer moet komen te overlijden als alle andere profeten.Reageer hier eens op?

Dat van het brood toont aan dat het een mens is...die gewoon moest eten,drinken en slapen..snap je? Dat hij een normale dood moet ondervinden en niet niet opeens terug kan komen...

Is een te begrijpen....logische...rationele.....niet tegenstrijdige interpretatie

Maar vertel..heb ik het fout? Jij gelooft in de wederkomst van de profeet Jezus...hoe interpreteer jij of je geleerden deze vers?

PS:Ik waarder de manier waarop je met me discusseert...hopelijk blijven we zo vriendelijk tegen elkaar.... ik heb namelijk nog veeeel meer bewijsvoeringen.
En zo zullen we erachter komen wie de 'juiste gedachtegoed'aanhangt en of Ahmadiyya's terecht worden vermoord en gevangen genomen.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:21

There is not one of the People of the Book who will not believe in him before he dies; and on the Day of Rising he will be a witness against them. (Surat an Nisa': 159)

Surat an-Nisa' 157:

And (on account of) their saying, "We killed the Messiah, 'Isa son of Maryam, Messenger of Allah." They did not kill him and they did not crucify him but it was made to seem so to them. Those who argue about him are in doubt about it. They have no real knowledge of it, just conjecture. But they certainly did not kill him.

Surat an-Nisa' 158:

Allah raised him up to Himself. Allah is Almighty, All-Wise

 

Allah declares that Jesus (as) is a sign of the Day of Judgement.

He is a Sign of the Hour. Have no doubt about it. But follow me. This is a straight path. (Surat az-Zukhruf: 61)

 

Say: "Allah knows best how long they stayed. The Unseen of the heavens and the earth belongs to Him. How perfectly He sees, how well He hears! They have no protector apart from Him. Nor does He share His rule with anyone." (Surat al-Kahf: 25-26)

Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

Bron: www.harunyahya.com

MOET GENOEG ZEGGEN

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:26
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

ik wil niet teveel inhoudelijk op deze discussie ingaan, maar ik heb wel iets te zeggen op twee opmerkingen van zuster Imaan; namelijk over de Saudische ulema en over Abdoel Jabbar vd Ven.

Ten eerste: de Saudische geleerden hebben de Ahmadiyya's tot kafir verklaard. Nu is het zo dat de Saudische ulema praktisch iedereen tot kafir, afvallige of Ahl al Bida verklaren die niet hun eigen sektarische opvattingen over de islam en de soenna volgen, namelijk de opvattingen van hun sheich Ibn Abdul Wahhab


wa3alykoem asalaam warahmatullah, sorry maar dit zijn echt onwetendheden (ik noem ze liever geen leugens!) op een hoop, dat ik niet  meer weet waar ik moet beginnen.

als eerst wil ik van je weten, wie zijn dat iedereen die jij daar onderstreept?
ten tweede: wat zijn de opvattingen van Sheikh Ibn Abdel Wahab die jij als dwaling ziet met bewijzen uit de Quran en Soennah?
ten derde: wat zijn de stelregels en obstakels van takfier en tabdie3?

Daarom worden de Saudische ulema ook "Wahhabiyya" genoemd, iets waar ze het zelf niet mee eens zijn; zij noemen zichzelf liever Ahl al Soenna wa'l Djama'a of Selefie e.d, overigens ook titels die ons niet door Allah subhan wa t'ala zijn geleerd en waar de Saudische sheichs ook geen alleenrecht op hebben, want de volgers van de vier erkende soennitische wetscholen (Hanafi, Shafi, Malik en Hanbal) noemen zichzelf ook zo, en toch worden die tot de "Ahl al Bida" gerekend door de Saudische geleerden,

de vier soennitische wetscholen mogen niet blindelings gevolgd worden, dat is het punt, wat veel mensen nog steeds doen, daarnaast zijn meeste wetschoolvolgers ash'aries of maruradies, wat betekent dat ze ook afgedwaald zijn in Aqieda, naast dat ze op fiqh gebied blindelings de wetschool volgen en de ahadith van de profeet salla Allahu alayhi wassalam links laten.

om een simplete voorbeeld te geven, we hebben een duidelijke hadith vermeld in sahih Moeslim dat een vrouw zich zelf niet mag huwen, imam Aboe hanifa was niet bekend met deze hadith in zijn tijd, waarna hij het toestond  de vrouw zichzelf te huwen zonder  wali (mahram), en dan zie je vooral veel turken die hanafies zijn, de mening van Aboe hanifa proberen te verdedigen door de ahadith en andere uitspraken van geleerden te verdaaien, is dit gene blindelings volgen.

mooie uitspraak heeft Imam Tahawi al hanafi (die zich associeerde met de hanafi madhab) toen hij werd gevraagd: waarom geef je fatwas die tegen jouw madhab zijn? waarna hij: is het niet zo dat ieder blindelings volger een stommerd (ghabiy) is?

al is het maar omdat alle vier de madhahib tasawwuf erkennen als een onderdeel van islam, iets wat de "Wahhabies" verafschuwen.

Ik weet niet welke soefi praktijken je hier wilt goedkeuren?

Er zijn voor zover ik weet twee stromingen binnen de Ahmadiyya beweging: de ene ziet Mirza Ghulam als profeet, en de tweede ziet hem als "vernieuwer", net zoals de Saudische ulema Ibn Abdul Wahhab als vernieuwer zien. De Lahore tak ziet Mirza Ghulam als vernieuwer voor zover ik weet, en niet als profeet. Het zou best kunnen dat ook zij de grenzen van wat toelaatbaar is binnen de islam overtreden, dat weet ik niet, maar dat de Saudische ulema hen koefaar noemen zegt dus niet zoveel gezien hun traditie met takfir.

Ik snap niet hoe je Mirza Ghulaam met ibn Abdel Wahab vergelijkt? dan heb je zeker geen kennis van beide, iemand die zijn hele leven naar tawheed heeft uitgenodigd en de shirk heeft besterden kan niet gelijk of minder zijn dan iemand die uitnodigde naar verdorvenheid en onzedeloosheid(zie zijn citaten in zijn boeken, mijn vorige post)

Ten tweede: Abdoel Jabbar zegt in zijn artikel dat hij bang is dat hij zou worden aangevallen door Ahmadiyya's die volgens hem gewelddadig en fysiek gevaarlijk zijn.

hij zegt dat ie toch gebeld is en bedreigd werd?


Maar de praktijk leert dat Ahmadiyya's niet degenen zijn die aanslagen plegen, die andere moslims vermoorden omdat ze "afvallig" zouden zijn, die in enorme toespraken andere moslims uitmaken voor alles wat maar slecht en lelijk is en die moslims van andere stromingen en sekten bedreigen. Het zijn vaak juist die moslims die zich de "enige echte Ahl al Soenna wa'l Djama'a" noemen die zich schuldig maken aan dergelijk gedrag, denk aan Mohammed B. en zijn kameraadjes of Al Zarqawi die er zijn hand niet voor omdraait om bommen te laten ontploffen tussen een menigte moslims. Maar lees ook de gemiddelde "selefie" site maar eens; vaak bevat zo'n website (zoals selefipublikaties.com of allaahuakbar.net) een enorme blacklist met zogenaamd afvallige geleerden (zelfs Yusuf Qardawi staat op die lijsten!) en stromingen die kafir, afvallig of ahl al bida zouden zijn, zoals de egyptische moslimbroeders, de hizb ut tahrir, de deobandi's (waaronder de taliban), alle tariqats, de tabligh organisaties en iedere beweging of stroming die niet enkel en alleen naar Ibn Taymiyya en leerlingen, Ibn Abdul Wahhab en de Saudische ulema luisteren.

zaken zoals aanslagen, bomme laten ontploffen, vermoorden, moeten we aan de hand van Quran en de Soennah wegen, de moord van Mo B is afkeurwaardig, das weten we al, want de hudud (= lijfstraffen) behoren verrciht te worden door de rechter in een islam staat. wat betreft Iraq, is het verplicht voor de mosilms zich te verdedigen ( jihadu daf3)  op alle manieren, zonder de grenzen te overschrijden zoals Allah zegt (en bevecht degenen die jullie bevechten en overtreedt niet, voorwaar Allah heeft de overtreders niet lief)

verder in Irak zijn er ook mensen die helemaal niet omwille van Allah strijden , maar omwille van wereldse zaken, dus kun je helemaal niet van Jihad spreken, want jihad is een religieuze zaak en dat eist een zuivere intentie, plus navolging van de soennah (dus hoe de profeet Jihad deed, zo moet men dat ook doen)

Je kunt de Ahmadiyya's vast veel dingen verwijten wat hun geloofsleer betreft, maar niet dat ze geweldadig zijn en andere moslims aanvallen en bedreigen. De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet in dit geval, waarbij ik me afvraag of de pot niet v��l zwarter is dan de ketel.

Wassalam.



kijk nu beschuldig je mensen van geweld gebruiken zonder enig bewijs, bewijs dat Abduljabbar of de geleerden van SA zomaar tot geweld aansporen (de saudische Fatwa Comite veroordeelt zelf Ibn Laden en de aanslagen in SA).
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Marocaantje,

voordat ik de discussie met jou aanga heb ik een paar vragen voor jou..

Ben je het met me eens dat:
*De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
*De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?
*Ik zal jou vragen beantwoorden...zal jij die van mij ook beantwoorden?



je vergat wat

zowel de Koran als de hadith moet in het licht van het begrip vande Selef (de metgezellen en hun volgelingen) worden geinterpreteerd!

waarom zeg ik dit? omdat ik jullie verdraaingen van de verzen en de ahadith al ken!!!
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:31

God said:] "Jesus, I will take you back [mutawaffeeka] and raise you up [wa raafi`uka] to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection..." (Qur'an, 3:55)

 

God takes the souls [of people] at death [yatawaffaa], and those who do not die [lam tamut] during their sleep. Those on whom He has passed the decree of death [al-mawt], He keeps back [from returning to life], but the rest He sends [to their bodies] for a term appointed. Verily in this are signs for those who reflect." (Qur'an, 39:42)

God raised him to Himself. God is Almighty, All-Wise" (Qur'an, 4:158).

 

[I will] raise you up to Me and purify you of those who are unbelievers. And I will place the people who follow you above those who are unbelievers until the Day of Resurrection. Then, all of you will return to Me, and I will judge between you regarding the things about which you differed. (Qur'an, 3:55)

And [on account of] their saying: "We killed the Messiah, Jesus son of Mary, messenger of God." They did not kill him and they did not crucify him, but it was made to seem so to them. Those who argue about him are in doubt about it. They have no real knowledge of it, just conjecture. But they certainly did not kill him. God raised him to Himself. God is Almighty, All-Wise. (Qur'an, 4:157-158)

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:37
In eerste instantie geplaatst door Murat

There is not one of the People of the Book who will not believe in him before he dies; and on the Day of Rising he will be a witness against them. (Surat an Nisa': 159)

Surat an-Nisa' 157:

And (on account of) their saying, "We killed the Messiah, 'Isa son of Maryam, Messenger of Allah." They did not kill him and they did not crucify him but it was made to seem so to them. Those who argue about him are in doubt about it. They have no real knowledge of it, just conjecture. But they certainly did not kill him.

Surat an-Nisa' 158:

Allah raised him up to Himself. Allah is Almighty, All-Wise

 

Allah declares that Jesus (as) is a sign of the Day of Judgement.

He is a Sign of the Hour. Have no doubt about it. But follow me. This is a straight path. (Surat az-Zukhruf: 61)

 

Say: "Allah knows best how long they stayed. The Unseen of the heavens and the earth belongs to Him. How perfectly He sees, how well He hears! They have no protector apart from Him. Nor does He share His rule with anyone." (Surat al-Kahf: 25-26)

Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

Bron: www.harunyahya.com

MOET GENOEG ZEGGEN

Beste Murat,

geen van die verzen die jij aanhaalt bewijzen de wederkomst van Jezus.
Ik kan nu al die verzen gaan behandelen...maar dat wordt onoverzichtelijk.
Plaats 1 vers met de bijbehorende uitleg en dan zal je een antwoord van mij krijgen. Zo ga ik ook te werk met Marocaantje...

Ik hoor van je....

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:42

Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

Beste G.F.M dit moet genoeg zeggen als je het nog steeds niet begrijpt of niet wilt geloven dan accepteer je de koran niet en jij weet zeker wel wat voor straf daar voor is !!!!!

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:43

Surat an-Nisa' 157:

And (on account of) their saying, "We killed the Messiah, 'Isa son of Maryam, Messenger of Allah." They did not kill him and they did not crucify him but it was made to seem so to them. Those who argue about him are in doubt about it. They have no real knowledge of it, just conjecture. But they certainly did not kill him.

of dit is ook een bewijs dat Isa (as) niet dood is gegaan tijd om de waarheid te accepteren

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 08:50

Murat,

welke wil je dat ik als eerst behandel?
Geef me 1 vers met uitleg en dan gaan we verder naar de volgende..anders wordt het onoverzichtelijk...

Terug naar boven
Panihani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:08

Enkele vragen G.F.M.

- Zijn er verschillende stromingen binnen de ahmadiya? (ik heb niet de hele topic doorgelzen.:))

- En is het niet zo dat Ahmad zich tot profeet heeft gebombardeerd?

- Geloven 'jullie' echt in de laatste profeet muhammad (saaws)?

- Wat is het grootste verschil tussen jullie en andere stromingen?

- Wat voor plaats heeft de Koran en hadieth in jullie leven?

Kben benieuwd! Alvast bedankt. Iemand die gelooft dat iedereen die gelooft in God en de laatste profeet Muhammed (saaws) een moslim is. :)

Laat hij die Allah en de Laatste Dag gelooft het goede zeggen, of zwygen...

Boch�r�
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:20
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Met deze vers geef ik aan dat de profeet Jezus ook een keer moet komen te overlijden als alle andere profeten.Reageer hier eens op?


is dat het? wij geloven ook dat Jezus komt te overlijden na dat hij neer zal dalen voor het Uur!

wat zeg je over deze hadith in Sahih Moeslim?

Moesliem (Zie nummer 5233) levert over dat Abdoellah ibn 'Omar (Moge Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd; "De Boodschapper van Allah (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft gezegd; 'De Dajjaal zal opdoemen in mijn Oemmah en hij zal veertig (�) blijven. Dan zal Allah zijn dienaar Jezus de zoon van Mariam sturen, die enigszins lijkt op 'Oerwah ibn Mas'ood, en hij zal hem achtervolgen en doden'"


Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:23

Beste Panihani...

*er zijn 2 stromingen in de Ahmadiyya Beweging.
Voor de verschillen verwijs ik je graag naar onze Forum:
http://www.aaiia.nl/forum/viewtopic.php?t=34

*Ik zelf ben van de Lahore Ahmadiyya Beweging en wij accepteren Mirza Ghulam Ahmad NIET als een profeet.
*
Mirza Ghulam Ahmad stelde de Koran boven al het andere en plaatste de drie bronnen van de de islamitische sjarie'a in deze volgorde van belangrijkheid:

a. De Heilige Koran.
b. De hadies (de uitspraken en handelingen van de Heilige Profeet).
c. De fiqh (jurisprudentie).
d. De idjtihaad (het oordelen).

*Er zijn meerdere verschillen tussen ons stroming en de rest. Maar 1 van ze is inderdaad dat wij niet geloven in de wederkomst van Jezus. Aangezien de profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is kan Jezus niet meer terug komen. En zal de profetie van de Beloofde Messias vervuld worden door een mudjaddid (hervormer).

Daarnaast stond Mirza Ghulam Ahmad bekend om:

- zijn visie omtrent de djihaad met de pen en niet met de zwaard..in de context van het verspreiden van de Islam
- zijn gevecht voor de gelijke positie van de vrouw in de Islam
- Het verdedigen van de Islam toen het werd aangevallen door de Arya Samaj (hindoe stroming) en het Christendom
-Omgekeerd de perfectie van de Islam laten zien boven alle andere godsdiensten
-Enz...

Salaam.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:38

Surat an-Nisa' 157:

And (on account of) their saying, "We killed the Messiah, 'Isa son of Maryam, Messenger of Allah." They did not kill him and they did not crucify him but it was made to seem so to them. Those who argue about him are in doubt about it. They have no real knowledge of it, just conjecture. But they certainly did not kill him.

zoals we hier kunnen lezen staat er ze zeggen dat ze the messias zoon van maryam hebben vermoord maar zij hebben hem niet vermoord deze stukje al geeft ons genoeg uitleg dat jezus niet is vermoord ik begrijp niet waarom jullie dan er nog omheen proberen te praten en het proberen te ontkenen

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:48
Beste murat,

ik heb ook nooit gezegd dat de profeet Jezus is vermoord.
Wij geloven dat hij een natuurlijke dood heeft ondervonden zoals mensen, die niet worden vermoord, komen te overlijden.
Als ik geloof dat hij een natuurlijke dood heeft ondervonden geloof ik er ook in dat de Joden hem NIET hebben vermoord...

Met deze vers bewijs je dus helemaal niet dat Jezus nog levend is en zal terug komen...
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:50

Hieronder hebben we ook genoeg aanwijzingen dat jullie fout zitten de neppe messias is nog niet eens gekomen dus hoe kan de echte er al zijn het is dus allemaal onzien wat je zegt G.F.M

1.When the enemy of Allah [Dajjal] see him [Prophet 'Isa], it will (disappear) just as salt dissolves in water and if he [Prophet 'Isa] were not to confront them at all, even then it would dissolve completely. Allah would kill them by his hand. (25)

2.The son of Mary will kill the Dajjal at the gate of Ludd. (26)

3.It is impossible for any unbeliever who scents his [Prophet 'Isa'] breath not to die. The fact that the Dajjal is a liar will radiate out in waves. Dajjalism will be overthrown and his intellectual system destroyed. (27)

Bron: www.harunyahya.com

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:52

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Beste murat,

ik heb ook nooit gezegd dat de profeet Jezus is vermoord.
Wij geloven dat hij een natuurlijke dood heeft ondervonden zoals elk mens.
Als ik geloof dat hij een natuurlijke dood heeft ondervonden geloof ik er ook in dat de Joden hem NIET hebben vermoord...

Met deze vers bewijs je dus helemaal niet dat Jezus nog levend is en zal terug komen...

 

 

Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

HIER WEL!

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 09:52

Murat ...ik vraag je vriendelijk om niet te hard van stapel te lopen ter wille van de overzichtelijkheid.


Je hebt een vers aangehaald om aan te tonen dat Jezus niet vermoord is..ik heb daarop gereageerd. Ik wil graag een reactie van jou daarover...

Waar lees jij in Surat an-Nisa' 157 dat Jezus zal terugkeren?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 10:04
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Murat ...ik vraag je vriendelijk om niet te hard van stapel te lopen ter wille van de overzichtelijkheid.


Je hebt een vers aangehaald om aan te tonen dat Jezus niet vermoord is..ik heb daarop gereageerd. Ik wil graag een reactie van jou daarover...

Waar lees jij in Surat an-Nisa' 157 dat Jezus zal terugkeren?  Ik bedoelde met Surat an Nisa 157 ook niet dat jezus terug zal keren maar dat hij niet vermoordt was maar met deze vers heb ik voldoende bewijs dat jezus terrug zal keren

 

 

1.Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 10:18
Tot nu toe lijken me die Ahmadiyyah moslims prima. Beter dan van der Ven, da's een engerd. 
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door Murat

[QUOTE=G.F.M.]

Ik bedoelde met Surat an Nisa 157 ook niet dat jezus terug zal keren maar dat hij niet vermoordt was maar met deze vers heb ik voldoende bewijs dat jezus terrug zal keren

Waar is die bewijs dan? In Surat An Nisa 157 staat alleen dat Jezus niet vermoord is door de Joden....Tot nu toe heb je nog helemaal niks bewezen...

Waar lees jij dat de Profeet Jezus zal terugkeren?
Kan je het uberhabut wel op basis van de Koran bewijzen?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 11:07

.Surely, what matters here is not whether this period is short or long. The point is, Allah takes some people back, either by making them sleep, or simply making them die from this life for a particular period and then revives them. Just like people waking from a dream, Allah gives them life again. Jesus (as) is one of these people and, at the due time, he will live again in this world.t WinkAfter fulfilling his task, he will die just like any other human being in accordance with the commandment of the verse in which He said: "On it you will live and on it you will die and from it you will be brought forth." (Surat al-A'raf: 25)   * HIER IN STAAT DAT JEZUS ZAL TERUGKEREN

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 14:39

Murat,

7:25 geeft aan dat iedere mens op aarde moet leven en sterven.Jezus is op deze regel geen uitzondering...tenminste ik lees dat nergens.

Ik weet niet wat je wilt bewijzen maar tot nu toe is je bewijsvoering echt slecht.
Zo een grote bewering..Jezus komt terug op aarde en je kan niet 1 vers aanhalen waarin dat wordt gezegd. Terwijl 5:75 overduidelijk is:

5:75 The Messiah, son of Maryam, was none but a Rasul, surely the Rasuls have passed away before him. And his mother was a truthful woman and they both used to take food�


Maar ja...ik wacht af...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.