Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAhmadiyyah (koeffar)!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ahmadiyyah (koeffar)!!!
    Geplaatst op: 08 december 2005 om 00:14
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Wat een onzin weer...

Jullie zijn wel erg...allemaal citaten die niet kloppen.
Ik heb de citaten van Jiyuu opgezocht EN ER WORDT OP DIE BLADZIJDE NIET EENS GESPROKEN OVER DE GROOTMOEDER VAN JEZUS!

Ik hoop ook hier een reactie te krijgen.... 


Ik zal je een reactie geven:

�Jezus zijn drie grootmoeders van vaderskant en moederskant waren hoeren en overspeligen, uit dat bloed is Jezus voortgekomen.� (Rohany Khazain, Openbaringen Mirza Ghulam, deel 11, blz 291; blz 9, appendix) zie gescande pagina

�Jezus had de neiging naar hoeren toe, misschien door zijn voorouderlijke relaties met hoeren...� (Rohany Khazain, Openbaringen Mirza Ghulam, deel 11, blz. 291) zie gescande pagina

 

 


 

Allah (SWT) is duidelijk wat er met dit soort leugenaars moet gebeuren:

Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan." "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw." (Quran 19:27-28)


En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders. (Quran 24:4)



En er is nog veel meer:

 

De stichter van Ahmadiyya Mirza Ghulam Ahmad  noemt Jezus zoon van Maria (alaihi salaam) een alcoholist, immoreel, leugenaar, bedrieger, zondig etc etc etc etc. Hier het voorbeeld van de alcoholist Jezus (alaihi salaam). Naudhubillah!!!

 

�Wat was het karakter van de Messias volgens u? Een alcoholist en vraatzuchtig persoon. Geen vrome aanbidder en geen aanbidder van de waarheid. Hij was arrogant ...�   (Noer al-Quran, Rohany Khazain, (Openbaringen Mirza Ghulam) deel 9, blz 387; Andjam Atham, blz 5 appendix)

 

 

(en en en� sorry het lukt mij niet meer om dit nog verder te typen, te schunzig en wreed) Broeder Abou Jabir gaf op de eerste pagina al aan wat MGA nog meer te vertellen had. Toen reageerde je nog niet, misschien wil je dat nu wel, nu je het allemaal zelf kan lezen. De meeste ahmadiyya's worden bewust dom gehouden en wordt hun mondjesmaat kennis verstrekt. Pas wanneer ze uit het hol ontsnappen, gaat een nieuwe wereld voor ze open en zo komen de echte verhalen naar buiten.



Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 02:35

De persoon MGA kennen we al zo een beetje. Er is nog veel meer dat ik niet heb verteld over hem.  Dit lijkt me voorlopig voldoende. Maar mijn vraag aan jou staat nog steeds. De Qadiani Ahmadies zeggen dat Mirza een profeet EN Imam Mahdi was.

De Lahore Ahmadies zeggen dat hij geen profeet was, maar slechts de Imam Mahdi.

Waarom creeeren jullie een aparte sekte, waarom noemen jullie jezelf niet gewoon moslims en waarom gedragen jullie je niet als moslim? En waarom moeten wij moslims in �ahmadiyyas� veranderen?

Als MGA slechts een hervormer was, dan waarom noemde hij iedereen die niet in hem geloofde een �jahannomi� (mens van jahannam=Hel)? (zie eerdere citaat en blz uit MGA werk)

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 02:55
Jiyuu,

2 vragen:
Weet jij in welke taal de gescande bladzijde's zijn geschreven?
En ben jij deze taal machtig?

Morgen krijg je van mij een uitgebreide reactie over je gescande pagina's.
Ik kan je alvast mededelen dat het er niet goed uit ziet voor je.
Je levert namelijk het bewijs voor je eigen leugens.

Salaam.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:06
Als je het zelf niet kan lezen, wil ik het wel voor je vertalen... ik wacht wel tot morgen.

>>>Ik kan je alvast mededelen dat het er niet goed uit ziet voor je<<<

Wat heeft dat te betekenen? Dreigen? Ben je je onschuldige vredelievende gezichtje kwijt, komt de echte ahmadie boven water?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:11

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.


ik heb 4 korte vraagjes aan jou

Ben je het met me eens dat:
1)De Koran het woord van Allah is en dat er geen tegenstrijdigheden of fouten in voorkomen?
2)De Koran boven de Hadith staat in rang? En de Hadith dus in het licht van de Koran geinterpreteerd moet worden?

3)Geloof jij ook in de wederkomst van Jezus hier op aarde....?
4)Hoe sta jij tegenover de verschijning van hervormers (mudjaddid) zoals de Profeet Mohammed (vzmh) deze heeft voorspeld?

Hier mijn antwoorden op de bovengestelde vragen:

1) Absoluut.

2) De koran is niet te vergelijken met de ahahdith, omdat de koran Gods openbaring aan Mohammed vzmh is, en de ahadith overleveringen en verhalen zijn. De ahadith hoeven niet altijd in het licht van de koran geinterpreteerd te worden omdat er ook ahadith zijn die niets met de koran of zijn boodschap te maken hebben, maar die gewoon wetenswaardigheden vertellen over het leven van de profeet vzmh of de sahaba. Daar waar de ahadith uitspraken doen over bijvoorbeeld geloofsleer, moeten ze absoluut in het licht van de koran geinterpreteerd worden omdat de koran het Woord van God is, wij naar het Woord van God moeten oordelen (zie o.a. soera 6, aya 114, 115) en het Woord van God en Zijn tekenen dienen te geloven en te volgen (zie o.a. soera 45, aya 6).

3) Daarvoor is voor zover ik weet geen directe aanwijzing te vinden in de koran, maar soera Maryam, aya 33 wordt vaak als dalil gegeven. Isa alaihi salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden.

4) Het probleem met die hervormers is een beetje dat er geen etiketjes op hun voorhoofd geplakt staan waarop staat "hervormer". Zo nemen jullie Mirza Ghulam als mudjdaddid, de wahhabi's nemen Ibn Abdul Wahhab als mudjaddid, de nurcu's nemen Sa�d Nursi als mudjaddid... wie zal het zeggen? Misschien zijn er verschillende mudjaddid's op dezelfde tijd maar op verschillende plekken in de wereld. Feit is dat er talloze mensen zijn en zijn geweest die mudjaddid genoemd werden of zichzelf zo noemden, die volgelingen hadden en vijanden. Ik geloof niet dat de koran iets zegt over specifieke personen die "zullen komen" om als hervormer te dienen. Ik hou me er niet zo mee bezig.

Wassalam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:13

Jiyuu,

>>>Ik kan je alvast mededelen dat het er niet goed uit ziet voor je<<<

Dit is helemaal niet dreigend bedoeld...ik geef gewoon aan dat het er niet goed uit ziet voor jou.

Maar zou je aub antwoord op mijn vragen kunnen geven:

1)Weet jij in welke taal dit is geschreven ?
2)Ben jij de taal machtig?

Ik hoop antwoord te krijgen.

Salaam.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:14
Amier,

bedankt voor je antwoorden.
Je bent volgens mij de eerste persoon op de Forum die mijn vragen heeft beantwoord. Zelf beantwoord ik contstant vragen maar ik krijg zelf geen antwoorden van de anderen.

Maar bedankt voor je wijze antwoorden.

Salaam.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:21

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.


Maar bedankt voor je wijze antwoorden.

Salaam.

Haha! Mijn antwoorden zijn niet wijs; sommigen vinden ze zelfs heel dwaas. Maar je weet: kinderen en dwazen schrijven de waarheid op ruiten en glazen.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:23
In eerste instantie geplaatst door Amier


3) Daarvoor is voor zover ik weet geen directe aanwijzing te vinden in de koran, maar soera Maryam, aya 33 wordt vaak als dalil gegeven. Isa alaihi salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden.


Amier mag ik je vragen wat je bedoeld met Isa alaihi Salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden...?
Ik hoop van je te horen.

Salaam.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:33

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

In eerste instantie geplaatst door Amier


3) Daarvoor is voor zover ik weet geen directe aanwijzing te vinden in de koran, maar soera Maryam, aya 33 wordt vaak als dalil gegeven. Isa alaihi salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden.


Amier mag ik je vragen wat je bedoeld met Isa alaihi Salaam zal in ieder geval weer tot leven gewekt worden...?
Ik hoop van je te horen.

Salaam.

In soera Maryam, vers 33 verteld Allah ta'ala dat Isa a.s. zei: "En vrede zij met mij op de dag dat ik geboren werd, op de dag sterf en op de dag dat ik weer tot leven wordt gewekt."

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 03:38
Amier,

en wat begrijp jij onder deze vers?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 04:04

In eerste instantie geplaatst door gfm

Zelf beantwoord ik contstant vragen maar ik krijg zelf geen antwoorden van de anderen.

Mijn vragen heb je tot nu toe nog niet beantwoord hoor. Je mede sekteleden ook niet, ik wacht al 7 jaren op hun antwoorden.

Apne waqt ko atjhi terha se istimaal ker
Waqt ko na zaja ker

Antwoord op jouw vragen: 1) JA 2) JA

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 04:08

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.



en wat begrijp jij onder deze vers?

Voor wat betreft het laatste gedeelte; het weer tot leven wekken, kan het betekenen dat hij weer tot leven wordt gewekt op de Laatste Dag zoals alle mensen dan weer tot leven worden gewekt, het kan ook betekenen dat hij v��r de Laatste Dag weer tot leven wordt gewekt.

Het moeilijke is dat er verscheidene ayaat zijn die het hebben over de dood van Isa a.s., zoals soera Al Imraan vers 55 en soera Maryam vers 33 zoals ik hierboven aanhaalde, maar in soera Al Imraan, vers 55 staat:

"Toen God zei: 'O Isa, Ik laat jou sterven en Ik zal jou tot Mij opheffen en Ik zal tot de opstandingsdag hen die jou volgen stellen boven hen die ongelovig zijn. Dan zal jullie terugkeer tot Mij zijn en zal Ik tussen jullie oordelen over dat waarover jullie het oneens waren."

Hier staat dus duidelijk dat Allah ta'ala Isa alaihi salaam liet sterven en vervolgens ophief naar de hemel, maar er staat niet dat hij gekruisigd en vermoord is. Soera An Nisa, aya 157, 158 laten zelfs letterlijk zien dat Isa alaihi salaam niet gekruisigd en vermoord is, maar dat dat de mensen werd gesuggereerd. Het gedeelte van bovenstaande aya "Ik zal tot de opstandingsdag hen die jou volgen stellen boven hen die ongelovig zijn" suggereerd wel dat Isa a.s. pas op of vlak voor de Laatste Dag weer tot leven wordt gewekt, omdat pas op de Opstandingsdag geoordeeld gaat worden over "dat waar jullie het oneens over waren". Allahu alam natuurlijk, dit zijn mijn eigen gedachten.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 04:31
Salaam aleikoum

Vers 55 zegt niet sterven, maar mutawafika, een slaap. Zoals ook in de Koran staat over het slapen, weet niet meer welk hoofdstuk.

Lezen jullie uitleg Ibn katheer, alqurtubi, al-tabaari, uitleg van ibn abbaas?

Verder zegt vers 159:

Ik pak even de engelse interpretatie erbij:

004.159 And there is none of the People of the Book but must believe in him before his death; and on the Day of Judgment he will be a witness against them;-

004.159 Wa-in min ahli alkit[a]bi ill[a] layu/minanna bihi qabla mawtihi wayawma alqiy[a]mati yakoonu AAalayhim shaheed[a](n)


Je kan uit vers 159 lezen dat iedereen van de mensen van het boek in hem zal moeten geloven voor dat Isa (aleyhi assalaam) dood gaat. Dit betekent dus dat hij niet is doodgegaan en dat hij nog terug zal komen en de jizya onacceptabel zal verklaren en het zwijn zal vermoorden.

Dit is zo, want als je vers 158 leest dan lees je dat Isa (aleyhi assalaam) opgeheven wordt.

004.158 Nay, Allah raised him up unto Himself; and Allah is Exalted in Power, Wise;-

004.158 Bal rafaAAahu All[a]hu ilayhi wak[a]na All[a]hu AAazeezan [h]akeem[a](n)

Als je de Koran goed leest dan zie je dat hij eerst wordt opgeheven en vervolgens wordt gezegd dat iedereen in hem zal moeten geloven, voordat hij dood gaat. Vers 158+159 zijn heel duidelijk! en er wordt gezegd dat hij is opgeheven zonderd dood!

Bron: tafseer ibn katheer

Salaam aleikoum





Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 04:57

 

       

   Er wordt hier duidelijk gezegd dat Jezus slechts een boodschapper was en alle boodschappers voor hem zijn heen gegaan. Er wordt niet gezegd dat Jezus een uitzondering is en dat hij zal blijven leven of ooit terugkomen of wat dan ook...

 

In jouw aangehaalde vers staat trouwens nergens dat hij (vrede zij met hem) wel overleden zou moeten zijn.

 

Er wordt niet zomaar gezegd dat Jezus ook gewoon brood moest eten...

 

Dat is de betekenis die jij er zelf aan geeft.

 

Met deze vers geef ik aan dat de profeet Jezus ook een keer moet komen te overlijden als alle andere profeten.Reageer hier eens op?

 

Idem.

 

Dat van het brood toont aan dat het een mens is...die gewoon moest eten,drinken en slapen..snap je? Dat hij een normale dood moet ondervinden en niet niet opeens terug kan komen...

 

Dat hij ook gewoon moest eten & drinken dat snap ik, maar dat is nog geen goede onderbouwing voor hetgeen wat jij zegt.

 

En zo zullen we erachter komen wie de 'juiste gedachtegoed'aanhangt en of Ahmadiyya's terecht worden vermoord en gevangen genomen.


 

Iemand �zomaar�  vermoorden dat kan nooit terecht zjin en daar ga ik ook verder niet op in. Wie de juiste gedachtegoed �aanhangt� dat weet alleen Allaah soebhana wa ta3ala.

 

Ik heb nu geen tijd om verder echt inhoudelijk op hetgeen wat jij hebt gepost te reageren, ik ben nu even druk bezig met anderen. Maar als ik tijd heb zal ik dat InchaAllaah nog wel doen & zal ik proberen om er dieper op in te gaan InchaAllaah.

 

Groeten,


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 05:46

Beste Marocaantje,

je zegt:
In jouw aangehaalde vers staat trouwens nergens dat hij (vrede zij met hem) wel overleden zou moeten zijn.

5:75
De Messias, de zoon van Marjam (r.a.)
was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidlievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. 384 Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.

Wordt er niet in het dikgedrukte gedeelte vermeld dat alle boodschappers voor Jezus zijn overleden? En dat Jezus ook slechts een boodschappes was?
Dus dan is het een logische interpretatie om te zeggen dat Jezus ook moet komen te overlijden. Je reacties zijn wel heel zwak...ik dacht dat Ahmadiyya's onzin praten waarom kan je het niet bewijzen in je discussies?

En voordat je gaat zeggen ja maar de profeet Jezus gaat terugkomen en dan overlijden. Wat ik vaker hoor. Wat vind je dan van de volgende vers:

3:144
hammed (s.a.w.) is slechts een boodschapper. Waarlijk, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. Zult gij u dan op de hielen omkeren als hij sterft of gedood wordt? 248
Hij, die zich omkeert zal aan Allah in het geheel geen schade berokkenen. En Allah zal de dankbaren gewis belonen.

Alle boodschappers voor de profeet Mohammed (vzmh) zijn heengegaan.
Er staat nergens dat er Jezus een uitzondering is. Zulke duidelijke verzen.

Je redenatie is erg zwak marocaantje.Ahmadiyya's afgedwaalde moslims?
Tot nu toe lijkt het andersom. Dit is wat anders dan verzonnen citaties en teksten plaatsen. Dit is een inhoudelijke discussie aangaan. En tot nu toe bewijs je helemaal niks terwijl ik duidelijke verzen aanhaal.

Als je geen tijd heb dan zou ik de discussie ook maar niet aangaan.
Geef dan maar gewoon toe dat je je stellingen niet kan bewijzen.
Maar alleen beschuldigen en dan weg gaan slaat ook nergens op.

Ik hoop van je te horen.


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 05:48

Assalamu alaikum broeder 3abd Arra7maan,

volgens Maududi betekent "mutawaffi" (van de stam "tawaffa") zoiets als "nemen" of "ontvangen"; de "ziel nemen". Hij interpreteerd het als het opnemen van Isa a.s. tot God omdat de joden plannen hadden hem te vermoorden zoals ze ook andere profeten hadden vermoord.

In Tanwir al Miqbas min Tafsir Ibn Abbas lees ik in het engels: "(And remember) when Allah said: O Jesus! Lo! I am gathering thee and causing thee to ascend unto Me, and am cleansing) saving (thee of those who disbelieve) in you (and am setting those who follow you) follow your Religion (above those who disbelieve) with strong argument and triumph (until the Day of Resurrection) then I shall make you to die after descent; it is also said this means: I shall make your heart die to the love of the life of this world. (Then unto Me ye will (all) return) after death, (and I shall judge between you as to that wherein) in religion (ye used to differ) to argue."

Fred Leemhuis gebruikt in zijn vertaling van de koran het woord "sterven", daarom gebruikte ik het ook, ook omdat in soera Maryam, vers 33 wel direct naar het sterven van Isa a.s. en zijn opstanding verwezen wordt. In de uitleg van Ibn Abbas wordt dat zo vetaald in het engels: "(Peace on me the day I was born) safety to me from Satan's touch when I was born, (and the day I die) and safety to me from the compression of the grave when I die, (and the day I shall be raised alive) when I am resurrected alive from the grave!" wat mij trouwens wel een erg vrije vertaling lijkt als ik de arabische tekst van de koran ernaast hou. Dan is Leemhuis letterlijker in zijn vertaling. Maar het zegt inderdaad niet direct dat Isa a.s. gestorven is, maar ook niet dat hij niet gestorven is. 

Soera 4:159 wordt in Tanwir al Miqbas min Ibn Abbas als volgt uitgelegd: "(There is not one of the People of the Scripture) the Jews and Christians (but will believe in him) in Jesus, that he was not a sorcerer, Allah, His son or His partner (before his death) after the soul of Jesus expires, that is after he comes down again and then dies after every single Jew in their time, (and on the Day of Resurrection he) Jesus (will be a witness against them) through delivery of the message."

Maududi zegt over deze kwestie in zijn Tafheem ul Quran: "Here Allah has told the fact of the matter. The Qur'an explicitly states that the Jews did not succeed in putting Jesus to death and that Allah raised him to Himself, but it is silent about the nature and details of the matter and does neither say explicitly whether Allah raised him body and soul together from the earth to some place in heaven, nor that he died like other mortals and only his soul was raised to heaven. Therefore, on the basis of the Qur'an neither aspect can be definitely denied or affirmed. But a study of the style clearly shows that whatever be the nature of being raised in any case Allah certainly treated the Prophet Jesus in an extraordinary way. The following considerations lead to the conclusion that the incident was extraordinary:
First, the belief in the ascension of the Prophet Jesus, body and soul together, was already prevalent among the Christians, and was one of the causes which misled a large section of them to believe in his divinity. But, inspite of it, the Qur'an not only has not clearly refuted it but has used the same word "ascension" for the incident that the Christians use for it. Had it not been an extraordinary incident factually the Qur"an would not have used such ambiguous words as help support a doctrine of the divinity of Jesus.
Second, had Allah meant by the words used in verse 158 that "Allah caused his death", or that "Allah raised him in rank", more explicit words would have been used. In the first case, more appropriate words would be: "No doubt they did not slay him nor crucified him but Allah rescued him alive from them and then gave him natural death", and in the second: "The Jews intended to dishonour him by crucifixion, but Allah raised him very high in rank", as have been used in tire case of the Prophet Idris: "And We raised him to a high position". (Maryam, XlX : 57).
Third, if the incident related here meant merely the natural death of Christ, the words, "And Allah is All-Powerful and All-Wise", after it would be meaningless. These words can be appropriately used only in connection with some extraordinary manifestation of the power and wisdom of Allah.
The only argument that can be cited in support of the interpretation of verse 158 that Jesus died a natural death is the use of the word mutawaffika in verse 55 of A1-`Imran, in connection with the incident. But as we have explained in the corresponding E.N. 51, the word is not explicit in the meaning of natural death but can be applied both to take the soul and to take the body and soul together. As there is scope for both the interpretations in this word, its use cannot refute the above mentioned arguments against the meaning: "Allah caused his death". Those who insist on this interpretation argue that there is no other instance in which tawaffa might have been used for the seizure of both body and soul together. This is meaningless, for this is the only incident of its kind in the whole human history. The only thing to be considered is whether this word may lexically be used in this sense or not. If it can be used, we have to face the question: Why does the Qur'an not use a direct word for death instead of a word which is liable to support the doctrine of Ascension, which its turn, has given rise to the doctrine of the divinity of Jesus'? The use of this word is a clear proof that there was something extraordinary about the incident. Above all, the doctrine of Ascension is further strengthened by the Traditions according to which the Prophet Jesus, son of Mary, will come again to the earth before the Resurrection and fight the Dajjal. (These Traditions have been cited in the Appendix to the commentary of Surah AIAhzab). These categorically prove the second coming of Jesus. Therefore, it would be snore rational to believe that he is living somewhere in the universe before this second coming than that he lies dead and buried somewhere before his advent."
Dus dat de koran niet onomstotelijk duidelijk maakt of Isa a.s. met lichaam en ziel is opgenomen tot God, of alleen zijn ziel en dat zijn lichaam een natuurlijke dood is gestorven, maar aangezien de koran geen direct woord voor "dood" gebruikt in verband met Isa a.s. is het het meest rationeel en aannemelijk dat hij op de een of andere manier leeft voor hij voor de tweede keer zal komen, in plaats van dat hij ergens dood en begraven ligt voor deze gebeurtenis.

Vandaar dus mijn reactie aan GFM over wat ik denk van de wederkomst van Isa a.s, en de kwestie van of hij dood is of niet. Maar voor de discussie of Mirza Ghulam nou de reincarnatie van Isa a.s. was lijkt me dit niet erg relevant. En sowieso is het meer een theologische zaak en niet iets wat veel invloed zou moeten hebben op de dagelijkse praktijk van het geloof. Normaal hou ik me niet zo heel veel met dit soort issue's bezig, alleen bij gelegenheid zoals nu, en het is wel erg interessant natuurlijk. Ik hou me zelf altijd liever bezig met hoe ik als moslim moet en kan leven op deze aarde, in deze tijd en tussen deze mensen met alle moeilijkheden van het dagelijks leven.

Wassalam.

  

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 05:52

 

Je redenatie is erg zwak marocaantje.Ahmadiyya's afgedwaalde moslims?

 

Welke redenatie? Voor zover ik weet heb ik nergens gezet dat ze afgedwaald zijn, ik heb alleen vermeld dat moslims afgedwaald kunnen zijn, hiermee (nog) niet doelend op de Ahmadiyya�s. Dus verdraai mijn woorden in het vervolg aub niet, bij voorbaat dank.

 

Geef dan maar gewoon toe dat je je stellingen niet kan bewijzen.
Maar alleen beschuldigen en dan weg gaan slaat ook nergens op.

 

Zoals ik al heb ik nu even geen tijd om inhoudelijk op jouw reacties te reageren. Welke deel van de zin begrijp je niet? Om te zeggen dat ik mijn stellingen niet zou kunnen bewijzen is een onnodige toevoeging aan jouw reactie aangezien het feit mijn reacties niet dubbelzinnig waren bedoeld.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 05:53

Er is veel te doen over vers 3:55.
Ik heb enkele vragen over deze vers.
Lees de onderstaande tekst aub goed door:

3:55
Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

De sleutel-woorden in deze vers zijn 1)doen sterven en 2)opheffen.
De woorden in vervoegde vorm vanuit de vers zijn in het arabisch:
1) mutawaffika
2) wa rafi�uka

Infinitief + betekenis van de woorden:
1) wafat (dood of wegnemen van de ziel)
2) rafa (verheffen)

We beginnen met het woord 'wafat'. 
Men zegt dat 'wafat' in dit geval geinterpreteerd moet worden als doen slapen of dromen en NIET als doen sterven.
En dat moet omdat in de versen 39:42 en 6:60 'wafat' wordt vertaald als doen slapen.
In deze versen (39:42 en 6:60) gaat het om het wegnemen van de ziel als de mens slaapt. Er wordt in beide versen duidelijk gemaakt dat het om mensen gaat die slapen! Ik vind het dus erg vreemd dat je deze versen nodig hebt om 3:55 te interpreteren waar het helemaal niet om slapen gaat.

Ik interpreteer het woord 'wafat' hier WEL als doen sterven.
Dit betekent dus dat Allah zal Jezus doen sterven en niet de Joden (zoals aangegeven in vers 4:157). Het is dus volledig in overeenstemming met 4:157. Jezus wordt niet gedood door de Joden maar Allah bepaalt wanneer.Dit wordt hier duidelijk gemaakt. In deze vers wordt dus niet de dood zelf van Jezus beschreven maar er wordt gezegd dat Allah zal bepalen wanneer de dood Jezus zal treffen. Snap je??
Je moet het woord 'wafat' dus wel als doen sterven interpreteren.
En ik heb alle reden om dat te doen, ik hoef geen verzen aan te halen waar het over slapen gaat. Er zijn genoeg versen waar het woord 'wafat'wordt gebruikt om aan te tonen wat zijn betekenis is:
Ik zal je een paar geven:

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

Het woord wordt zoals je ziet zooo vaak gebruikt en iedere keer wordt het vertaald als, de dood, doen sterven. Maar bij de vers (3:55) weigert men 'wafat' als doen sterven te vertalen.
Dat was het woordje 'wafat', we zijn namelijk nog niet klaar.

Nu blijft het woord 'rafa' over.
Men weigert in eerste instantie het woord 'wafat' te interpreteren zoals het hoort maar nu doet men dat ook met 'rafa', het tweede sleutel-woord in de vers. 
Veel moslims denken dat 'rafa'(opheffen) betekent dat Jezus in fysieke hoedanigheid, dus lichamelijk naar Allah werd geheven.
Maar dat is NIET het geval. Met opheffen wordt hier bedoelt dat Jezus in SPIRIUALITEIT en EER zal worden opgeheven.
Hij zal niet op een oneerbiedige manier dood gaan aan het kruis. Allah zal Jezus doen sterven op een waardige manier. En niet aan het kruis door de Joden. In overeenstemming met vers 4:157 wat men ook zogenaamd als "bewijs" aanvoerd om de terugkomst van de profeet Jezus te bewijzen.
  
Dat is de juiste interpretatie van het woord 'rafa'.
Wederom zal ik mijn interpretatie onderbouwen en bewijzen vanuit de Koran.
In de volgende versen wordt het woord 'rafa' vertaald als:

43:32 ...en Wij verheffen sommigen hunner boven anderen in
graden
94:4 En uw roem niet verheven?

De profeet Ibrahiem heeft een verheven status.
6:83 ....Wij verheffen graadsgewijze...

De profeet Idris heeft een verheven status
19:57 En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

Goede dienaars van Allah worden verheven in status
6:165 ...Hij heeft sommigen uwer in rang boven anderen
verheven.

En zo zijn er meer versen:
7:176, 56:3, 35:10 en 24:36.

Neem nou bijvoorbeeld vers 19:57. Het gaat hier om de profeet Idris.
Het zelfde woord 'rafa'wordt gebruikt. Maar nu interpreteer je 'rafa'niet zoals je dat bij Jezus doet. Of is Idris ook lichamelijk naar boven opgeheven????
Het is duidelijk dat het woord 'rafa' in 3:55 niet geinterpreteerd moet worden als lichamelijke verheffing! Dat doe je bij Idris en de andere versen toch ook niet????

Nog een punt om de bewijsvoering van de terugkomst van Jezus te weerleggen is:
In 3:55 wordt gezegd:
Toen God zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin je verschilde.

Je ziet dat er duidelijk wordt gezegd dat Jezus word opgeheven tot Allah!
(O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen)
Dus Jezus wordt niet naar de hemel opgeheven maar naar Allah!
Jezus is dus niet in de hemel want dat wordt hier niet gezegd.
Maar hoe kan Jezus tot Allah opgeheven worden Murat????
Zit Allah op 1 plaats? Zit hij op een troon waar Jezus bij hem is? Bevindt Allah zich op een fysieke plaats aangezien Jezus met lichaam en al is verheven??
Nee want Allah is alom vertegenwoordigd. Allah is Overal!
Wil je zeggen dat Jezus nu ook alom vertegenwoordigd is????

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.

Nee, de juiste interpretatie is zoals ik je eerder aangegeven heb dat Jezus verheven zal worden in status (ra'fa) en een waardige dood (mutawafikka) zal ondervinden. Het woord 'wafat'kan dus gewoon als doen sterven worden geinterpreteerd. De dood zal dus op een waardige manier intreden en dan zal Jezus worden verheven naar een hogere status in plaats van dood gaan aan het kruis waar de joden hem hadden opgehangen en mishandeld. En zo zal Allah Jezus zuiveren van alle valse beschuldigingen.

Ik haal tientallen verzen aan, ik kijk naar de arabische betekenissen van sleutelwoorden, plaats woorden in hun context en ik gebruik de bron der bronnen...de Koran. Dit alles om 1 vers (3:55) uit te leggen. Ik heb nog tientallen andere verzen om te bewijzen dat de Profeet Jezus niet terug kan komen maar dit is voor nu voldoende. Ik wil me voorlopig beperken tot 3:55 omdat deze zo vaak wordt aangehaald door de mensen op deze Forum.

Als Mirza Ghulam Ahmad gestoord is en onzin praat...dan moet het heel makkelijk zijn om zijn bewijsvoering te weerleggen.
Ik zou zeggen ga je gang.....ik ben benieuwd.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Graag een INHOUDELIJKE reactie.....op de interpretatie van 3:55.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 07:50

G.F.M.: Het arabische woord voor dood (in de zin van 7-voet-onder-de-grond-dood) is in het arabisch nog altijd: "maut" en niet "wafaat". Misschien dat je slechts enkele niet arabisch sprekende mensen kunt misleiden met je bijdrage, maar de meerderheid weet dat je ook hier weer niet de waarheid spreekt.

Jouw interpretatie van de twee woorden �mutawaffika� en �rafi�uka� past bij jouw versie. Weer iemand anders interpreteert deze woorden weer geheel anders. Nu ben ik benieuwd naar de betekenis die je in de volgende gevallen geeft en de interpretatie?:

�Kullu nafsin tha-iqatu almawti wa-innama tuwaffawna ojoorakum yawma alqiyamati.� [3:185]

�Wahuwa allathee yatawaffakum biallayli wayaAAlamu ma jarahtum bialnnahari ...[6:60]

Je vroeg mij eerder of ik de taal in het werk van Mirza verstond en begreep. Mijn vraag aan jou is: doe jij dat ook met het arabisch van de Quran? Of ben je slechts een van hen die alleen maar voorgekauwde antwoorden kan geven?

Ik wacht nog op de antwoorden op de eerdere citaten van MGA.

Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 08:14
Jiyuu,

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb niet over de dood gaan?
Als de ziel het lichaam verlaat ben je dood.Is echt niet zo moeilijk.
En zoek al die verzen maar op in je eigen Koran en dan zie je dat er DOOD staat. Er kan dus wel degelijk gesteld worden dat er over dood gesproken wordt in vers 3:55.

Allah zal Jezus doen sterven (mutawafikka) en niet de Joden...en zo zal Jezus verheven worden in positie (rafi'uka) en vrij zijn van alle beschuldigingen afkomstig van de Joden.

En hoe zit het met de interpretatie van rafi'uka?
Waarom zeg je daar niks over?
Ik haal zoveel verzen aan waar duidelijk wordt gemaakt dat het gaat om verheffen in positie en rang..status.

Ik vind dit echt een zwak antwoord.
En ja natuurlijk is het mijn visie. Maar ik bewijs mijn visie met tientallen verzen en kijk naar de arabische betekenissen van woorden, plaats de woorden in hun context.

Wat voor bewijs lever jij?


PS:En maak je niet druk je krijgt nog een reactie over de "citaten" van Mirza Ghulam Ahmad.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 08:19
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

G.F.M.: Het arabische woord voor dood (in de zin van 7-voet-onder-de-grond-dood) is in het arabisch nog altijd: "maut" en niet "wafaat".

Assalamu alaikum,

misschien is het handiger als ik hier een appart topic over zou beginnen, maar ik wil niet een hele discussie hierover, maar dit is wel interessant. Dood is natuurlijk "maut" (of mawt) in het arabisch, maar "tawaffa" wordt wel degelijk ook in de context van sterven gebruikt in de koran. Net als dat in het nederlands je "dood gaan" kunt zeggen, of "overlijden", of zelfs "heengaan""of "verscheiden" (ouderwets woord) zijn er in het arabisch ook meerdere uitdrukkingen mogelijk voor overlijden / doodgaan. In soera Bakara, vers 234 staat: "Walladhiena yoetawaffawna minkoem... " (enz., sorry voor mijn uit-het-hoofd-transcriptie; ik ben daar nooit zo goed in) wat in dit geval wel overlijden betekent.

Ikzelf voel het meeste voor de uitleg die Maududi hieraan gegeven heeft zoals ik eerder heb laten zien; het is het meest logisch zowel taalkundig gezien als inhoudelijk gezien. Maar de waarheid ligt bij Allah alleen.

Overigens lijkt het mij uitgesloten dat Isa alaihi salaam al is weergekeerd �n weer is gestorven (zoals Mirza Ghulam), omdat dan de voorspellingen die in de koran zijn gedaan over die dag niet zouden kloppen (zie soera 4, vers 159).

Wassalam

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door Amier

[

Overigens lijkt het mij uitgesloten dat Isa alaihi salaam al is weergekeerd �n weer is gestorven (zoals Mirza Ghulam), omdat dan de voorspellingen die in de koran zijn gedaan over die dag niet zouden kloppen (zie soera 4, vers 159).

Wassalam



Wat bedoel je hiermee?
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 08:49

Ik heb gehoord dat Mirza Ghulam(Moge Allah hem vervloeken)gestorven is in de wc.

Hij was de slaaf van de britten en de vijand van Allah.

Ik vind het zielig dat er sommige mensen zijn die zich laten misleiden door Mirza Ghulam(Moge Allah hem weer vervloeken).

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 09:03

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Wat bedoel je hiermee?

Luister, van mij mag je geloven wat je wil; dat is tussen jou en God, en ik zal je niet uitschelden of aanvallen ofzo vanwege je overtuigingen, zolang je dat niet ook bij mij doet. Zo leert Allah swt ons dat in de koran, en dat is de enige juiste houding voor een moslim.

Ik hou wel van theologische discussies, en deze is interessant en leerzaam, in ieder geval wel voor mij en volgens mij ook voor anderen inclusief jezelf.

Wat ik soms wel een beetje storend vind in een discussie, is iemand die te vaak naar de bekende weg vraagt. En in dit geval vind ik dat jij dat doet. Ik zal het verduidelijken. Ik heb aangeven dat als Isa al zou zijn weergekeerd �n weer gestorven, de voorspelling van soera An Nisa vers 159 niet zou kloppen. Om te weten wat ik daarmee bedoel, hoef je alleen die betreffende aya te lezen. Daar staat namenlijk dat er geen van mensen van het Boek zal zijn (Ahl al Kitab) die niet in Isa a.s. zou geloven voor hij overleden zou zijn.

Welnu, de mensen van het Boek, daarmee worden christenen en joden bedoelt en joden geloven niet in het profeetschap, laat staan het messiasschap, van Isa alaihi salaam. Daaruit kun je concluderen dat �f Isa a.s. niet is gestorven zoals 3abd Arra7maan zei, of dat hij destijds wel is gestorven maar nog niet opnieuw opgestaan en gestorven. En aangezien Mirza Ghulam wel al is overleden en de joden nog steeds niet in Isa a.s. geloven, mag je aannemen dat �f de koran niet klopt, of dat Mirza Ghulam geen reincarnatie van Isa was. Ik geloof dat de koran w�l klopt, en geen fouten bevat.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 09:11
Ik houd mij verre van deze onderlinge meninngsverschillen maar wil wel
mijn waardering uit spreken voor het feit dat de broeders zo vurig voor
Isa Massi op komen.
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Amier


Wat ik soms wel een beetje storend vind in een discussie, is iemand die te vaak naar de bekende weg vraagt. En in dit geval vind ik dat jij dat doet.


Beste Amier,

ik ben er zeker van overtuigd dat we alleen maar kunnen leren van deze discussie.
Ik wilde ook niet vervelend over komen door steeds naar de bekende weg te vragen. Maar vooral in deze discussie is er geen bekende weg.

Want naar mijn mening interpreteer je die vers 4:159 niet goed en is jouw 'bekende weg' anders dan mijn 'bekende weg'. Nogmaals ik wil je niet beledigen/bekeren of wat dan ook maar zoals je zei...we kunnen van elkaar leren. Als je het goed vind dan geef ik je de interpretatie zoals ik het ken. Uiteraard onderbouwd zoals ik ook 3:55 uitgelegd heb. En tot nu toe heeft niemand mijn ongelijk kunnen bewijzen op basis van de Koran.

En wie weet krijg je een ander inzicht in vers 4:159 waardoor je je eigen conclusies kan trekken.

Ik hoor van je of je interesse hebt....

PS: Ik ben blij dat je inziet dat Mutawafikka wel degelijk als dood geinterpreteerd kan worden. Het is eigenlijk ook heel duidelijk. Hopelijk ziet Jiyuu dit ook in.
Terug naar boven
G.F.M. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:08
Postpentacost,

ik bedoel dit echt niet beledigend.Maar door in de terugkomst van Jezus te geloven steun je Christelijke doctrines.

Veel Soennitische moslims geloven dat Jezus lichamelijk naar de hemel is verheven en terug zal keren als de beloofde messias.
De profeet Jezus was een mens en zit nu inmiddels al duizenden jaren zonder voedsel in de hemel.En moet ongelofelijk oud zijn en dus achteruit zijn gegaan in gezondheid en kennis.

Er zijn namelijk genoeg bewijzen in de Koran dat mensen/profeten niet zo lang kunnen leven zonder eten of drinken. En dat mensen achteruit gaan in kennis en gezondheid.

Maar door alsnog in de wederkomst van Jezus te geloven ken je hem dus Goddelijke eigenschappen toe. Zoals de Christenen die zeggen dat Jezus de zoon van God is en tot alles in staat is.

Nogmaals ik bedoel dit niet beledigend of vervelend maar door in de wederkomst van Jezus te geloven steun je Christelijke doctrines.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:23
Behalve de bijbel spreekt ook de koran van de wederkomst van Jezus. En
waar Jezus nu is, daar is de best denkbare plek. ik weet niet waar je dat
verhaaltje over niet eten en drinken vandaan haalt, maar in de dimensie
waar hij vertoeft gebeurt er iets met de tijd. Zo is voor God 1 dag als
duizend jaren...

En inderdaad......ik ken Jezus goddelijke eigenschappen toe. vind je dat
erg?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Postpentacost,

ik bedoel dit echt niet beledigend.Maar door in de terugkomst van Jezus te geloven steun je Christelijke doctrines.

Veel Soennitische moslims geloven dat Jezus lichamelijk naar de hemel is verheven en terug zal keren als de beloofde messias.
De profeet Jezus was een mens en zit nu inmiddels al duizenden jaren zonder voedsel in de hemel.En moet ongelofelijk oud zijn en dus achteruit zijn gegaan in gezondheid en kennis.

Er zijn namelijk genoeg bewijzen in de Koran dat mensen/profeten niet zo lang kunnen leven zonder eten of drinken. 1 profeet heeft langer dan 700 jaar geleefd en over hoe oud jezus is en wat hij allemaal daar zit te eten laat dat  maar aan Allah over als ALLah wilt laat hij een mens 100 jaar leven 10 jaar of zelfs 10000jaar dat weet jij niet !En dat mensen achteruit gaan in kennis en gezondheid.

Maar door alsnog in de wederkomst van Jezus te geloven ken je hem dus Goddelijke eigenschappen toe. Zoals de Christenen die zeggen dat Jezus de zoon van God is en tot alles in staat is.

Nogmaals ik bedoel dit niet beledigend of vervelend maar door in de wederkomst van Jezus te geloven steun je Christelijke doctrines.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.158 seconden.