Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mijn zus van 22 jaar is christen geworden

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn zus van 22 jaar is christen geworden
    Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:47

Assalamoe alykoem,

mijn mening, ik denk dat deze zuster nooit de WARE ISLAM heeft gekend punt.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:39
dank je dit ga ik goed leren
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:30
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:26
geeft niet ik heb niets tegen nederlanders ofzo
ik ben zelf geboren in marrokko
Het is natuurlijk zo dat de cultuur hier toch effe wat anders is
als in mijn vaderland
de verleidingen zijn hier veel groter dan daar
veel bidden is dan ook nodig

salaam

moesie
Terug naar boven
Fatma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:15

sorry dat ik dat net vroeg, 22 jaar.
dan lijkt het me toch dat ze wat leeftijd betreft oud genoeg is om zelf te kiezen. praten met die jongen heeft dan denk ik niet zoveel nut.
wel lief dat je je zoveel zorgen maakt om je jongste zus.
succes!

F.

Terug naar boven
Fatma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:12

hey moestafa!

ik vind het een beetje gek dat je dat 'nederlands' schrijft. ben jij geen nederlander dan???
hoe oud is je zus eigenlijk?
veel succes ermee!

gr,
F.

Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:03
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:34

En hoe zit het nu met dat er in godsdienst geen dwang is?

Het blijkt toch anders te zitten :-)

Niet meer met praten , uisluiten, ingrijpen etc. Wat ontolerant toch.

Ik zou haast zeggen jullie lijken wel Christenen :-)

 

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:26

salaam,

Ik denk dat de er veel eerder moest ingegrepen worden. Het was  fout om haar met een 'vriend' te laten omgaan. Van de ene zonde volgt de andere

de zonde en uiteindelijk 'kufr', nl. het verlaten van de Islam.

Maar je zegt dat ze nog jong is. Ik zou zeggen probeer die relatie te stoppen met die jongen, daarna zal het wel makkelijker zijn.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:14
ze draagt ook geen hoofddoek meer en zegt tegen ons dat we niet zo
moeten zeuren maar onderzoeken wat de waarheid
Zij gelooft in Jezus als zoon van God en dat heeft ze ervaren zegt ze

Ik dacht die is gek geworden met al dat nederlandse gedoe straks eet ze
alleen nog aardappels stemd op de LPF en gaat ze tennissen.
Neem toch een moslimjongen die begrijpt teminste waar het omgaat.

Ik denk dat ik toch een keer met die nederlandse jongen ga praten want
hij denkt dat alles nu maar mag ofzo

het gaat hier wel om mijn jongste zus





Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:40

Zoals marhaba heeft gezegd, prober haar op een rustige en geduldige manier steeds duidelijk te maken dat de islaam het ware geloof is. Vraag haar om nogmaals goed na te denken over haar genomen beslissing, en of zij deze beslissing op basis van kennis genomen heeft. 

Stimuleer haar om islamitische boeken te lezen over het christendom, bijv van ahmad deedat. Stimuleer haar om op onderzoek te gaan. Maak haar duidelijk dat Allah ver verheven is om een zoon te hebben en dat het christendom geen enkele basis heeft. Discussieer met haar over geloof. 

Probeer haar duidelijk te maken dat de liefde voor Allah en van haar ouders veel groter zijn dan de liefde voor een ander persoon. Maak haar duidelijk dat haar ouders van haar houden, maar nog meer van Allah en dit daarom niet kunnen accepteren.

Quraan 016/125: 
Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachte op de beste wijze. Voorwaar, jouw Heer weet het beste wie van Zijn Weg afgedwaald is  en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn.

Ook ik wens je veel sterkte. Moge Allah jouw zuster tot het rechte pad leiden. En moge Allah ons allemaal leiden naar het rechte pad.

Salaam aleikoum.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:37

Salaam aleikum Moestafa,

ik snap dat jullie het heel erg vinden.  
Er is echter geen dwang in de godsdienst, dus ook je zus kan niet gedwongen worden om moslim te zijn. Persoonlijk denk ik dat je voor haar het meest betekent als je haar gewoon accepteert, anders geef je mensen en haar misschien ook alleen maar ruimte om nog meer af te zetten tegen de islam.
Waarom ze dit doet, is natuurlijk iets wat zij alleen weet. Het heeft geen zin om haar op een negatieve manier te benaderen, dat ze op het foute pad zit en zo. Dat maakt haar niet positiever over de islam.

Heel veel wijsheid en rust toegewenst.

Salaam happylady
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:15

kennen jullie dat liedje van boudewijn de groot... "het meisje van 16 jaar"...

"haar liefde was haar levenslot..."

ik vind het ontzettend vreemd dat jullie boos op haar zijn... ik bedoel zij maakt een keuze over hoe zij haar verdere leven wil vervolgen; ten tweede denk ik dat jullie reactie haar idee alleen maar verstevigd zodat je ervoor zorgt dat de verstandhoudingen nog meer verslechteren... en ik denk ook niet dat ze er echt vatbaar voor is als jij er haar de hele tijd op wijst... ik denk dat ze zich dan nooit meer in de islam verdiept... maar ze is 22 jaar en ze is oud genoeg om zelf te beslissen en daarin moet je haar respecteren...

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 06:54

assalamoualikoum,

broeder, ik begrijp je gevoelens van woede tegenover het feit da je zuster zich bekeerd heeft, ik denk da de beste oplossing is haar telkens erop te wijzen dat ze fout zit, en je moet je ouders gehoorzamen, als ze boos op haar zijn, je moet weten dat dit enkel ten haar voordeel werkt, want dan gaat ze beseffen hoe erg  de situatie is,

als je ouders nix lieten merken, dan was het hun zonde ook, want uiteindelijk zijn zij toch wel verantwoordlijk vr ons bij allah, en dat is een van 7oudoud allah dat overgeschreden werd, dus het boos zijn proces is een normale reactie.

probeer nu haar telkens dus te doen beseffe dat ze opweg is nr  een slechte sombere  pad, want deze liefde die ze voelt vr die nederlander, is haar religie niet waard! stel de vrgelijking tussen het vrbij gaande leven en eternele leven na de dood!

wens jullie veel sterkte!

wassalaam 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 02:42

Mijn zus is zegt dat zij een christen is geworden want haar nederlandse
vriend is dat ook
mijn vader is heel boos en ze mag niet meer thuis komen en eigenlijk
vind ik dat ook maar ja wat doe je er aan.

Hoe moet ik met haar omgaan nu ze niet meer naar de wetten van
de islam leeft

Moes
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.