Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Soedjoed

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Soedjoed
    Geplaatst op: 24 september 2004 om 04:43

Essalaamo 3alaikom,

Ik heb even een vraagje. Ik weet namelijk niet meer hoe het precies zit met als je koran zit te lezen of te luisteren, en er komt een 'sedjda'in voor, wat je dan precies moet doen. Is het gewoon zo dat je dan de sejjada moet pakken en moet gaan 'sjed'? en moet je dan 2 keer sjed of gewoon 1 keer? Is het ook de bedoeling dat je daarna 'essalaamo 3alaikom' zegt? Kan iemand me dat precies vertellen, want ik betwijfel of ik het wel goed doe. Alvast bedankt

wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 05:45

wa3alykoem asslaam,

sajda bij een sajda-vers is niet verplicht maar aanbevolen, het is maar 1 sajda zonder tasliem (assalamoe alykoem) en sajjada (ook tijdens het gebed is dat niet verplicht om sajjada te gebruiken, vooral die met versieringen is juist niet toegestaan omdat het je afleidt van het gebed) hoeft ook helemaal niet bij, wel de richting van Qibla kiezen en je hoort deze doe3a te reciteren: sajada wadjhie lilladhie khalaqah wa shaqqa sam3ahoe wabasarah bi7awlihie wa qoewwatih fatabaraka Allahoe a7sanal khaaliqien.

dat is wat ik weet,

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 06:00

Essalaamo 3alaikom,

Jazaaka Allahoe gairan voor je antwoord. Ik dacht altijd dat zo'n sejda verplicht was. Maar daar ben ik ook niet 100% zeker van. Ik weet nu in ieder geval wat ik moet doen. Jazaaka Allahoe gairan.

wassalaamo 3alaikom, Ni3met

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.