Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenTheo van Gogh -Vermoord

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh -Vermoord
    Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:21

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik hoop niet dat de niet-moslims de islam gaan beoordelen aan de hand van een daad van een individu, we weten heel goed dat de gevangenissen met allochtonen volzitten, maar dat schaadt de islam niet, maar die persoon zelf.

Assalamu alaikum,

en hier weer!

Misschien kun je ook zelf antwoord geven op je eigen reactie in "isbaal"? Ik bedoel, als je me toch telkens de woorden uit de mond neemt... .

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:29

Assalamu alaikum,

wat veel nieuwelingen trouwens in een keer... beetje "ramp-tourisme"? Kijken of er nog wat extremistische uitlatingen worden gedaan?

Welkom in ieder geval! Hopenlijk kunnen we allemaal wat van elkaar leren en zinvolle discussies voeren, ook als er even niemand vermoord wordt. Lees vooral ook even de "forumregels": http://www.islaammail.com/iframe/iforum.asp?url=forum_posts. asp?TID=612&PN=1&FID=35&PR=3

Moge Allah ons allemaal leiden op Zijn weg.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 09:39
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik hoop niet dat de niet-moslims de islam gaan beoordelen aan de hand van een daad van een individu, we weten heel goed dat de gevangenissen met allochtonen volzitten, maar dat schaadt de islam niet, maar die persoon zelf.

Assalamu alaikum,

en hier weer!

Misschien kun je ook zelf antwoord geven op je eigen reactie in "isbaal"? Ik bedoel, als je me toch telkens de woorden uit de mond neemt... .

Wassalam.

 

Misschien moeten we maar afwachten wat er op het briefje stond dat de moordenaar op Van Gogh heeft gestoken (gruweldaad!). Dan zullen we weten waarom hij de moord heeft begaan. Als dit briefje niet verwijst naar 'Allah' zullen weinigen de Islam veroordelen. Echter, verwijst dit briefje er wel naar dan mogen jullie onder andere mij -- ongelovig -- uitleggen in hoeverre dit de Islam niet schaadt! Hoe kunnen jullie dit nou toch zeggen, de moordenaar geeft in dat geval toch al zelf aan dat hij handelt in naam van!

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:04

Beste Dufke007, n.a.v. jou bericht kreeg ik sterk het vermoeden dat je niet zoveel verstand hebt van de Islam. Hierbij is het hoogstwaarschijnlijk ook zo dat je weinig of geen contacten hebt met moslims. Waardoor ik je bericht uit het oogpunt van onwetendheid wel een beetje kan begrijpen. Maar ik kon het gewoon niet laten om er toch op te reageren.

QUOTE Dufke007: "Ik ben ook wel blij om te horen dat nu niet weer allemaal moslims en islamieten a la 11 september gaan dansen om hun blijdschap te tonen. Luister, jullie gaan me hier 100% zeker weten niet om aardig vinden, misschien zelfs neerknallen (het zou immers niet iets bijzonders zijn). Maar hoe denken jullie zelf dat het komt dat we keer op keer worden geconfronteerd met agressieve fundamentalistische moslims en islamieten."

Kun jij mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen een moslim en een islamiet??? Aangezien je het niet zo bijzonder vind dat moslims zomaar mensen neerknallen, zou ik toch graag willen weten of je nu meer bang bent voor fundamentalistische moslims of voor fundamentalistische islamieten.

"Ik WEET dat de koran geen slecht boek is, en dat het ilamitische en moslimgeloof van oorspronk goed is.. Maar waarom toch zoveel van die opgefokte f**kers.. Het heeft mij persoonlijk zoveel moeite gekost om ondanks alle negatieve ervaringen met islamieten en moslims tocn in te zien dat niet alle moslims en islamieten slecht zijn (sterker nog, laten we hopen dat dat nog steeds de overgrote meerderheid is)."

Ten 1e ben ik blij dat je in ieder geval het verstand blijkt te hebben om onderscheid te maken tussen de mensen met wie jij slechte ervaringen hebt gehad en het (door jou veronderstelde) geloof die zij aanhangen. Dat is in ieder geval een pluspunt.  

"Maar ben vooral ge�nteresseerd in de mensen onder jullie die een hekel hebben aan Nederlanders en onze normen en waarden.. Zo snap ik niet dat islamieten en moslims zo zitten te zeiken over homo's. Door je er alleen al over uit te laten geef je eigenlijk al aan dat je te dom bent om hier te mogen wonen. Ik bedoel.. als de fanatieke moslim/islamiet die zo hard in Allah geloofd... hoe kan die niet gewoon die mensen hun eigen ding laten doen en dan maar in hun achterhoofd houden dat Allah ze wel een keer straft (ps, die f**ker die van Gogh heeft neergestoken die is niet door Allah vermoord... Allah vermoord geen mensen.. en Allah zal ook never en nooit iemand in opdracht van hem iemand laten vermoorden.. en mensen die zeggen dat ze namens Allah moorden.. die zijn geschift en zijn ook rede om toch maar misschien athe�st te worden0. "

Allereerst bewijs je hier weer dat je weinig verstand van de islam hebt, doordat je nogmaals onderscheid maakt tussen moslims en islamieten.
Waarom dit fout is moet je zelf maar uitzoeken, aangezien dit toch best wel dom is. En over DOMHEID gesproken, misschien zou jij hier eigenlijk dan ook niet meer mogen wonen. Ik wist niet dat mensen op basis van intelligentie een verblijfstatus kunnen krijgen en ook weer kunnen verliezen. Als dat zo is dan kan de helft van de nederlandse bevolking (incl. de helft van de allochtonen in dit land)  gaan emigreren. En wat die andere jongen bedoelde was dat het theo van gogh's lot was om vandaag te sterven. Net zoals het al vast staat wanneer eenieder zal sterven. Met andere woorden de toekomst staat al vast. Hij bedoelde dus niet dat God (of Allah, precies hetzelfde) Theo van Gogh heeft vermoord wat wel een hele domme veronderstelling zou zijn. En wat Homo's betreft, vrijwel elk geloof keurt de geaardheid van deze mensen af. Zowel de joden, protestanten als de katholieken hebben bijna dezelfde mening over homo's als de moslims. Kardinaal simonis heet hier veel uitspraken over gedaan, maar ik lees niets in jou bericht over zijn gezeik.

"Islamieten en moslims, stel jezelf de vraag... wat denk je dat een god (jah, Allah is ook god) liever heeft. dat je een goed leven leidt, alles uit haalt wat er in zit en alle andere mensen respecteerd (en jah, je mag wel eens met modder gooien (woorden) naar mensen waar je kritiek op hebt).
Of denk je dat Allah jullie op de wereld heeft gezet als zelfstandige anti "crime" units.. "
Hier probeer je moslims advies te geven over God's bedoelingen. Sorry hoor maar dit is gewoon veels te dom om op te reageren. Denk je nou werkelijk dat moslims iemand direct zullen gaan vermoorden als ze het niet met hem of haar eens zijn???

"Persoonlijk wordt ik (en ik schaam me er niet voor ) bang van he keiharde geloof in Allah, nu komt nl de doodsteek voor mezelf.. Allah bestaat niet... God Bestaat niet en Buddah bestaat niet (en als ze ooit wel al hebben bestaan, dan zijn ze uit schaamte vertrokken).

Mensen, denk eens logisch na waar het hle geloof vandaan komt... en waarom alle geloof ze sterk op elkaar lijkt, voor degene die nog nooit van Amenophis IV hebben gehoord (tja, die weten gewoon te weinig, en geen wonder dat ze geen zinnig antwoord kunnen krijgen).

Het geloof is als het rechtssysteem.. alleen in de tijd dat het geloof is ontstaan is dit vanuit verschillende oogpunten gemaakt, om mensen een doel te geven, om mensen enkele etiketten mee te geven en normen en waarden te bepalen die, als iedereen ze naleeft, de wereld een leefbaardere plek maken.

Ik ben echt rete benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben, nogmaals, ik haat niet de islam of moslims.. ik haat alle geloof, en niet omwille het geloof maar omwille dat mensen te dom en te kinderachtig zijn om de ware kern van het geloof te begrijpen.. nogmaals... er bestaan geen geloofsredenen om iemand anders van het leven te beroven.

Vriendelijke groet en respect, Rutger Stevelmans"

Leuk dat je het atheisme probeert te promoten, maar dat je volgens mij niet door net te doen alsof atheisten superieur zijn. Blijkbaar heb je toch nog wat van de nazi's geleerd. Verder begrijp ik wel dat je de islam niet haat en daar ben ik ook blij om, maar probeer je eerst in iets te verdiepen voordat je al een oordeel erover hebt en uitspraken gaat doen.  

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:09

Dag Brigitte,

iedere persoon kan wat arabisch op een briefje zetten, daar wordt het nog geen islamitische daad van, toch? En zelfs als de dader een overtuigd moslim is, dan nog is de daad niet islamitisch maar een persoonlijke moord van een individu op een individu. Ja toch? Theo van Gogh sprak immers ook voor zichzelf, al deed hij graag voorkomen of hij de stem van heel liberaal denkend nederland was.

Helaas zijn er mensen die vinden dat ze het recht hebben andere mensen het leven te benemen op deze manier. Soms zijn het moslims, soms milieuactivisten, soms nazi's en soms dronkelappen zonder politieke of levensbeschouwelijke overtuiging. Tot welke groep deze moordenaar behoord weten we vooralsnog niet, maar laten we ervanuit gaan dat het een moslim is (dat lijkt immers wel zo te zijn). In dat geval heeft hij een daad begaan die tegen de waarden en normen van zijn eigen godsdienst ingaan, die dus geen wortels hebben in die godsdienst. Hoe kun je dan een godsdienst hiervoor verantwoordelijk houden, terwijl het de daad van een individu betreft? Je geeft ook het christendom niet de schuld van kinderverkrachtende pasoors om maar eens een cliche uit de muur te trekken. Cliche, maar wel waar.

Ik persoonlijk vond Theo van Gogh een ontzettende kl#*tz*k, al jaren. Hij was ontzettend grof en beledigend tegen mensen, en niet alleen tegen tegen individuele mensen, maar tegen een volledige levensbeschouwing met alles wat daaruit voort kan komen. Daarmee beledigde hij niet alleen arabieren en turken, maar alles en iedereen die zich verbonden voeld met deze levensbeschouwing. Dit deed hij te pas en te onpas, en het kon niet grof genoeg zijn. Zelfs als een column van hem in het begin bij wijze van spreke over spruitjes ging, wist hij er altijd weereen draai aan te geven zodat hij het weer over geiten#*kers e.d. kon hebben, waarmee hij steevast moslims bedoelde natuurlijk.

Theo van Gogh stond wat mij betreft niet voor de vrijheid van meningsuiting. Theo van Gogh beledigde en schoffeerde op een grove wijze een hele grote groep mensen moedwillig, waarbij hij zocht naar manieren om die mensen zo hard mogelijk in het diepst van hun ziel te treffen. Niet omdat hij een beter alternatief voor hun levensbeschouwing had, maar omdat hij wilde beledigen. Als je dat doet, en Theo van Gogh wist dat heel goed, dan is het wachten tot er een malloot met een pistool komt en je neerschiet. Ik ben ervan geschrokken, ik keur het af uit naam van de islam en mijn gevoel voor goed en kwaad, maar Theo van Gogh heeft dit voor een groot deel over zichzelf afgeroepen. Heel, heel jammer.

Ik geloof zelf dat het beter is te blijven hopen en bidden dat iemand ooit tot inkeer komt, ook mensen als Theo van Gogh. En zolang hij ons niet fysiek aanvalt, hebben wij niet het recht hem fysiek aan te vallen. Helaas dacht niet iedereen er zo over.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:39

het bewijst maar weer eens dat er gevaarlijke heethoofden rondlopen die het niet met alleen een forum afkunnen.

ook al was dhr. van Gogh niet mijn favoriete schrijver/filmmaker, voegde hij toch iets toe aan de discussie tussen moslims en niet moslims (zij hadden aboe jah jah en wij theo van gogh beiden te extreem om eigenlijk wat te bereiken)

dat veel Nederlanders het fijn vonden om een soort anti-aboe jah jah bleek wel eerder uit de reacties in bijvoorbeeld de metro. ik bedoel zeg nou zelf iemand die spot drijft met jouw doen en laten zie je altijd als een gevaar. Een icoon is verdwenen en met een tactische zet heeft deze 26 jarige Nederlands/Marokkaanse jongen de negatieve spotlights naar de islam toegetrokken. Columnisten en journalisten die doorgaans Van Gogh tot bedaren brachten zullen nu kiezen voor een extremer standpunt;

de islam wordt laatste tijd gekenmerkt door negatieve berichten. ik vind dat de moslimsamenleving in Nederland zelf verantwoordelijk zijn voor de negatieve sfeer rond de persoon van Theo van Gogh. zo iets heet met een mooi woord demoniseren. Moslimjongeren zullen beter moeten leren luisteren; andere meningen willen gaan begrijpen en zich bovenal wat meer gaan storten op de maatschappij Nederland in plaats van een andere maatschappij te aanbidden.

opnieuw, na de ael, zal de moslimmaatschappij worden aangevallen. en deze keer moet er geleerd worden van de kritiek. laat het desnoods in alle moskeeen horen van de grote steden. maar laat dit ook een les zijn;

ohja ik ben natuurlijk niet iemand die zomaar reageert; maar ik raadpleeg vaak deze site voor een soort sociologisch onderzoek. helaas moest ik deze keer reageren op een zeer moeizame discussie. maar laten we in godsnaam elkaar zien als mensen, en misschien is het hoogste wat we kunnen bereiken wel; het elkaar kunnen begrijpen; dat brengt vooruitgang en vrede en laten we de mens zien als een mens en nooit als een moslim of een niet-moslim.

Terug naar boven
Jurjen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik persoonlijk vond Theo van Gogh een ontzettende kl#*tz*k, al jaren. Hij was ontzettend grof en beledigend tegen mensen, en niet alleen tegen tegen individuele mensen, maar tegen een volledige levensbeschouwing met alles wat daaruit voort kan komen. Daarmee beledigde hij niet alleen arabieren en turken, maar alles en iedereen die zich verbonden voeld met deze levensbeschouwing. Dit deed hij te pas en te onpas, en het kon niet grof genoeg zijn. Zelfs als een column van hem in het begin bij wijze van spreke over spruitjes ging, wist hij er altijd weereen draai aan te geven zodat hij het weer over geiten#*kers e.d. kon hebben, waarmee hij steevast moslims bedoelde natuurlijk.

Theo van Gogh stond wat mij betreft niet voor de vrijheid van meningsuiting. Theo van Gogh beledigde en schoffeerde op een grove wijze een hele grote groep mensen moedwillig, waarbij hij zocht naar manieren .............

 

 

Wassalam.

Hallo Wassalam,

Graag wil ik je er op wijzen dat Theo bekend geworden is als een schoffeerder. Hij heeft ook ontzettend veel autochtone nederlanders tegen zich in het harnas gejaagd. Theo was in het verleden ook niet positief over andere geloven (christelijk e.d.) of over andere maatschappelijke zaken. 

Zijn manier van communiceren was dusdanig confronterend dat ie er wel discussie mee los kreeg. Al was het alleen maar met de mensen waar ie mee sprak. Dezelfde stijl heeft ie gehouden, ook in zijn visie op de islam. En waar ie soms moslims voor uit maakte, daar maaktie ie in het verleden ook homo's voor uit en ook de zwartekousentypes van de Veluwe. Je moet hem dus niet als vijand van de moslimwereld zien.

Overigens blijft het verschrikkelijk dat iemand om zijn (manier van) communicatie omgebracht wordt (ervan uitgaande dat dit meegespeeld heeft). Ik was het ook niet met El Moumni eens, maar die heb ik ook maar op basis van goede normen en waarden laten leven....

Ik hoop trouwens nog vurig dat het niet een moord uit naam van de moslim wereld mag blijken te zijn, maar dat de dader op persoonlijk motief gehandeld heeft. Al met al weer een zwarte dag in Nederland.

Groeten
Jurjen

PS. Inderdaad ook nieuw op het forum, maar niet op basis van sensatielust, maar omdat ik dit forum nog niet kende en via links hier terecht kwam.

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:48
Ok, ik was niet bewust dat islam en moslim precies hetzelfde is (tenminste dat zeg jij dus.. en aangezien ik idd niet voldoende thuis ben in de islamitische wereld.. ga ik er vanuit dat jij dit wel weet). Maar dit spreekt niet zozeer van domheid, alswel als een lichte desinteresse... maar heb jij de bijbel helemaal gelezen? (ik ook niet btw.. waarom zou een athe�st dat doen).

Ik vind eigenlijk dat je nogal wat agressief reageert op alles wat je kan vinden wat niet klopt (ik zie niet in hoe het feit dat moslims en islamieten precies hetzelfde zijn, mijn statement in enige wijze anders maakt.. maar jah.. das intelligentie).

Ik probeer zowel begrip te kweken (ook voor de moslimgemeenschap), alswel een discussie op gang te brengen, want als het op vrijheid van meningsuiting aankomt dan zijn er geen grenzen..

Voorbeeld (NIET MIJN MENING BTW)

Ik zou gewoon moeten kunnen zeggen, alle Moslims zijn kamelen neukers en zijn allennog erger dan Hitler.

Dit moet iemand mogen zeggen... Dat ie dan overkomt als een achterlijke idioot, das zijn verantwoording.. en als je zo hard in Allah geloofd.. fijn, laat Allah het oplossen, feit blijft, als die gek die het gedaan had geen islamiet was.. dan was Theo niet dood . En nog steeds zeg ik NIET dat islam een kwaadaardig geloof.

En ja, ik ben zo arrogant om te denken dat ik advies over god kan geven. Een beetje persoon die bekend is met de geschiedenis, die WEET dat het zeer ONWAARSCHIJNLIJK is datgod niet bestaat. Ik ga dus eerder op zoek naar wat het woord god wil zeggen. En dan kom ik weer op clich� woordjes als liefde, respect etc. En in mijn ogen is een goede Moslim/Christen/Jood iemand die andermans meningen respecteerd en het live and let live princiepe hanteerd.

En dan wil ik nog even kwijt over hoe dom sommige moslims dan wel niet kunnen zijn. Hier is vorig jaar of het jaar ervoor nog een jongen door aan marrokaan met een helm doodgeslagen (het is vast bekend). Nu was wel degelijk de stemming dat alle gezinsleden verkondigde dat de jongen slechts een wapen van Allah was (en of jij zo denkt of niet, het is niet de eerste keer dat ik zoiets belachelijks hoor).

Kortom, ik wil best een discussie met je aangaan besta Malcolm X, maar de enige zinnige stelling die je hebt gemaakt is dat islam en moslims hetzelfde zijn (tenminste ik geloof je op je woord, heb het nog niet opgezocht). Maar voor de rest, en ik ben gewoon heel eerlijk.. trekken je argumenten nergens op.. sorry, verder maak je op mij ook eerder een indruk dat je met pijn en moeite tolerant probeerd op te stellen.. Alsjeblieft lees nog een keer rustig wat ik heb geschreven.. en ik weet niet wat je nationaliteit hebt.. Maar probeer je in te leven hoe Nederlanders hier mee omgaan, die geen weet hebben van de moslimcultuur, die zichzelf tolerant vinden (relatief zijn we dat ook) en wat we daarvoor als dank voor problemen krijgen.

Feit blijft, en of mensen het nu leuk vinden om te horen of niet, de moslimgemeenschap is nogal vaak in opsraak gekomen door gewelddadige incidenten. En ik wil gewoon weten waar de oorzaak hier van ligt. Want a. Ik weiger te geloven dat Nederland een land is die willekeurig een nationaliteit uitkiest en die gaat afzeiken, en ten 2e weiger ik te geloven dat moslims van nature slecht zijn...

Ten einde kan ik heel goed begrijpen dat nogal wat mensen een beetje ziek van me worden. Vooral omdat ik niet in een god geloof. (ow en sorry, ik was niet bewust bezig om het athe�sme te promoten, maar als je het mij vraagt zou het voor de wereld een stuk beter zijn). Ik geloof niet in een god omdat het gewoon niet logisch is.. en als er al een god is dan is die onmogelijk (voor mij dan) verbonden met een van de huidige godsdiensten. Er zijn veel oudere teksten gevonden (waaronder die van Amenophis IV, die echt atnon, het eerste monothe�sme, startte). In andere woorden, hoe durft �berhaupt een godsdienst te zeggen dat ze bij het juiste eind hebben. Ik ben alleen tolerant tegen mensen die de godsdienst als een leidraad in hun leven zien en die er troost in kunnen vinden. Mensen die wat dan ook actief doen vanuit hun godsdienst wat andere mensen leed aan brengt, is altijd fout en er is geen Buddah, Allah of god die dat kan rechtvaardigen.

Misschien is het enorm arrogant van me, maar ik ga er vanuit dat als er een hoger wezen is wat vergeleken kan worden met god, dan is ie het voornamelijk met me eens. Hij zou niet willen dat we het heft in handen namen en acceperen dat we heden ten dage een rechtstaat hebbn die onrechtmatigheden oplost (en mocht dat toch niet gebeurd zijn, dan kan die god daar altijd zelf nog de plooien rechttrekken). En als die god niet zo denkt, dan wil ik niets met hem te maken hebben, want hoe zou ik een god moeten aanbidden die ik achterlijker vind dan mezelf?

Dus, kom op, reageer nog eens.. en dan met goed onderbouwde argumenten.. en niet een technische onjuistheid eruit halen en daar je hele betoog op baseren, want je hebt dus eigenlijk niets verteld, behalve dat ik niet op de hoogte was dat Moslims en islamieten 100% hetzelfde zijn. En dan nog, stel dat het wel verschillend was geweest, geef toe, dan zijn de moslims de laatste waar je zo'n fout zou bij willen maken... want als er is geen enkele groepering die in zo'n grote getalen zijn geloof zo serieus neemt als de moslims...

ik ben nog lang niet klaar, maar ik zal omwille van branderige oogjes er een einde aan breien.
Hou er ook rekening mee dat emoties nu ook een rol spelen. Voor mij was Theo van Gogh een belangrijk persoon, niet zozeer als mede filmmaker alswel dat ik de manier van hoe deze manin de samenleving stond met zijn unieke eigen meningen.. daar moet je respect voo hebben, ook al was jij diegene die werd afgezeken.

Vriendelijke groeten en respect. Rutger Stevelmans

(en jah, ik ben idd naar deze site doorgelinkt omdat men zei dat er weer een jolige stemming zou zijn.. ik ben hier om het tegendeel aan te duiden)
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 10:54

ik vind dat de dader dit niet had mogen doen.. want uiteindelijk ligt de loon van theo van gogh klaar voor hem te wachten bij Allah.. want de dingen die hij heb gezegd kan natuurlijk niet.. je kan net zoals mohammed (vzmh) en net zoals alle andere boodschappers/dienaren van Allah.. hem waarschuwen dat hij niet zo door moet gaan want anders ligt er een straf te wachten bij Allah.. en dan is je taak klaar.. .alleen maar waarschuwen voor een slechte rustplaats (hel) maar..... Allah vergeeft veel.. dus ik weet het niet.. hij kan onwetend zijn en dat soort dingen.. maar amsterdam oost is een gevaarlijke buurt.. en mensen zoals theo van gogh en zijn uitspraken worden niet getolereerd in die buurt.

Salaam.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:03
mijn vorige betoog refereert naar de uitlatingen van Malcolm x. en het dom zijn van sommig moslims slaat op het feit dat malcolm zegt dat het belachelijk is dat een moslim zou denken... Nou schat, bij deze dus.. er zijn ook een helehoop nederlanders waar ik geen grip op heb en dingen doen die tegen mijn princiepes indruisen.. dus doe nu niet zo watertight a la familie Kreijnen want zo slick georganiseerd is de moslimwereld nu ook weer niet. En kan jij ook niet weten hoe al jouw medemoslims denken.

Groeten en respect, Rutger Stevelmans
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:20

Hallo Amier,

Vast bedankt voor je reactie, dat waardeer ik. Toch wil ik graag mijn zienswijze op je reactie geven. Ter verduidelijking op mijn antwoorden kan ik je misschien vertellen dat ik een niet-gelovig individu ben die een ieder om zich heen als gelijke ziet.

In eerste instantie geplaatst door Amier

Dag Brigitte,

iedere persoon kan wat arabisch op een briefje zetten, daar wordt het nog geen islamitische daad van, toch? En zelfs als de dader een overtuigd moslim is, dan nog is de daad niet islamitisch maar een persoonlijke moord van een individu op een individu. Ja toch?

Hier ben ik het niet geheel mee eens, als hij op dat briefje een verwijziging naar Allah maakt, dat hij uit zijn naam handelt ben ik van mening dat het een Islamitische (of Moslim) daad is, sorry.

Theo van Gogh sprak immers ook voor zichzelf, al deed hij graag voorkomen of hij de stem van heel liberaal denkend nederland was.

Theo van Gogh sprak natuurlijk in eerste instantie voor zichzelf, het is nooit zijn bedoeling geweest en heeft het nooit zo doen overkomen dat hij de stem was van heel liberaal denkend Nederland. Hij gaf ZIJN mening. Hierbij moet ik wel feitelijk opmerken dat velen, waaronder ik, zichzelf in een meerderheid van zijn standpunten kon vinden.

Helaas zijn er mensen die vinden dat ze het recht hebben andere mensen het leven te benemen op deze manier. Soms zijn het moslims, soms milieuactivisten, soms nazi's en soms dronkelappen zonder politieke of levensbeschouwelijke overtuiging. Tot welke groep deze moordenaar behoord weten we vooralsnog niet, maar laten we ervanuit gaan dat het een moslim is (dat lijkt immers wel zo te zijn). In dat geval heeft hij een daad begaan die tegen de waarden en normen van zijn eigen godsdienst ingaan, die dus geen wortels hebben in die godsdienst. Hoe kun je dan een godsdienst hiervoor verantwoordelijk houden, terwijl het de daad van een individu betreft? Je geeft ook het christendom niet de schuld van kinderverkrachtende pasoors om maar eens een cliche uit de muur te trekken. Cliche, maar wel waar.

Om eerlijk te zijn geef ik wel het Christendom de schuld van kinderverkrachtende pastoors. Je moest eens weten wat het Christendom wel niet allemaal op zijn geweten heeft. Hier komt dan ook de kern van mijn overtuiging dat mensen die zo extreem in hun eigen geloof opgaan niet meer de werkelijkheid zien. Mensen zijn dan zo overtuigd van hun eigen gelijk dat discussie onmogelijk is. Vooropgesteld dat de moordenaar een Moslim is ben ik er van overtuigd dat deze persoon zichzelf als een echte Moslim ziet en dat hij echt overtuigd is dat hij een goede daad heeft verricht. Dit in tegenstelling tot wat naar ik hoop de meerderheid van de moslims vindt. Naar mijn mening zit het probleem nl. in de overtuiging van een geloof, waardoor het eigen denken vertroebeld.

Ik persoonlijk vond Theo van Gogh een ontzettende kl#*tz*k, al jaren. Hij was ontzettend grof en beledigend tegen mensen, en niet alleen tegen tegen individuele mensen, maar tegen een volledige levensbeschouwing met alles wat daaruit voort kan komen. Daarmee beledigde hij niet alleen arabieren en turken, maar alles en iedereen die zich verbonden voeld met deze levensbeschouwing. Dit deed hij te pas en te onpas, en het kon niet grof genoeg zijn. Zelfs als een column van hem in het begin bij wijze van spreke over spruitjes ging, wist hij er altijd weereen draai aan te geven zodat hij het weer over geiten#*kers e.d. kon hebben, waarmee hij steevast moslims bedoelde natuurlijk.

Het is je goed recht om iemand minder aardig te vinden als je het idee hebt als je eigen 'ik' je levensbeschouwing geraakt wordt. Aan de andere kant stond hij wel open voor een discussie. Theo van Gogh lichtte naar mijn mening over het algemeen de 'ongelijkheid tussen individuen' binnen het islamitisch geloof naar voren. Man/vrouw - Hetero/homo etc. Hierbij gebruikte hij ferme taal waarvan ik kan indenken dat dat hard overkomt. Wat ik echter niet begrijp is waarom er nooit een moslim is opgestaan (behalve naar ik weet Ali B) om over zijn standpunten te discussieren.

Theo van Gogh stond wat mij betreft niet voor de vrijheid van meningsuiting. Theo van Gogh beledigde en schoffeerde op een grove wijze een hele grote groep mensen moedwillig, waarbij hij zocht naar manieren om die mensen zo hard mogelijk in het diepst van hun ziel te treffen. Niet omdat hij een beter alternatief voor hun levensbeschouwing had, maar omdat hij wilde beledigen. Als je dat doet, en Theo van Gogh wist dat heel goed, dan is het wachten tot er een malloot met een pistool komt en je neerschiet. Ik ben ervan geschrokken, ik keur het af uit naam van de islam en mijn gevoel voor goed en kwaad, maar Theo van Gogh heeft dit voor een groot deel over zichzelf afgeroepen. Heel, heel jammer.

Theo van Gogh stond zeker wel voor de vrijheid van meningsuiting. Je mag toch zeggen als je het ergens niet mee eens bent? Hij wilde niet een grote groep mensen in hun ziel treffen. Wat hij naar mijn mening wel wilde bereiken is mensen te laten nadenken en vervolgens te laten discussieren over bepaalde aspecten binnen het geloof. Zowel de fundamenteel Christelijk gelovigen als de fundamenteel Islamitisch gelovigen. In de westerse samenleving staat de rechtsstaat immers boven het geloof. Hier hebben onder meer mijn voorouders hard voor gestreden.

Ik geloof zelf dat het beter is te blijven hopen en bidden dat iemand ooit tot inkeer komt, ook mensen als Theo van Gogh. En zolang hij ons niet fysiek aanvalt, hebben wij niet het recht hem fysiek aan te vallen. Helaas dacht niet iedereen er zo over.

Ik ben blij dat het merendeel (dat hoop ik althans) van de moslims tegen deze daad is waaronder ook jij. Voor mij volstaat het woordje 'helaas' overigens niet. Dit mag en kan gewoon niet in Nederland!! Echt waar niet! Hier moeten we gewoonweg met zijn allen wat aan veranderen, ik wil gewoon in blijheid en vrede leven en ook kunnen zeggen wat ik denk. Moet ik dan voortaan ook maar bang zijn om vermoord te worden omdat ik nou eenmaal in een vrij Nederland ben grootgebracht en geleerd heb mijn idee�n te bespreken? Ook al is die ander het niet met mij eens?! Dat vertik ik gewoon. 

Wassalam.
Groetjes

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:29
ow en dan nog iets... als ik me niet vergis waren de Nazi's grotendeels aanhangers van het christendom. Hitler himself was iig een grote aanhanger van het Christendom (zo erg zelfs dat de Indiana Jones scripts niet eens zo heel belachelijk zijn).. maar dat terzijde.. (iedereen kan immers fouten maken )

En nee, ik denk niet dat moslims meten iemand gaan vermoorden als ze het niet met hem eens zijn.. Ik WEET dus wel.. en vandaag is voor mij het zoveelste bewijs. Dat je dus blijkbaar wat Moslims betreft maar beter je mond kan houden.. En laat dat nou net iets zijn waar ik echt razend van wordt.. Ik wordt nog liever levend verbrand dan dat ik me door die Kameelf**ker (sorry, zijn de emoties) de mond laat snoeren... Deze daad zorgt er bijna voor dat ik alleen maar onredelijke uitspraken wil doen over moslims.. alleen al om te bewijzen dat ik niet lang erna ook het loodje zal leggen..

Ik denk gewoon dat veel moslims niet begrijpen wat de impact is van zo'n geloofsdaad.. Ik bedoel, er zijn wel fanatieke Katholieken.. maar jah.. de meeste Nederlanders kennen die net zo min als dat ze moslims kennen. Ik ga nu niet zeggen dat mijn volgende uitspraak correct is (want ik ben wel degelijk van mening dat autochtoon of allochtoon evenveel rechten heeft). Maar het spreekt gewoon van fatsoen als je in een ander land komt dat je de gronbeginselen van dat land respecteerd en naleeft.. en al woon je 30 generaties in nederland, als je de Nederlandse wet niet serieus neemt omdat je bijv. het moslimgeloof aanhangt en dat veel hoger ziet en dus denkt je niet aan onze regels te hoeven houden, dan ben je dus een illegaal die hier niet thuishoort, ook al heb je een paspoort.

Sorry voor mijn overvloed aan uitlatingen.. ik hou nog steeds van jullie en ik hoop dat heel nederland over 10 jaar kan terugkijken op deze problemen en er dan heel hard om kunnenlachen.. En dat een grapje over Allah niet hoeft te betekenen dat je dood moet (misschien wel eens bij stilgestaan dat de koran helemaal niet (net als alle andere religieuze boeken) nauwkeurig omschijven hoe God/Allah is.. misschien heeft ie meer gevoel voor humor dan jullie je kunnen voorstellen.. maar ja, dat terzijde.

Kaplak, live long en prosper (tja, als athe�st zou het hypocriet zijn om af te sluiten met bijbelteksten)

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:32

Allereerst Dufke wil ik even zeggen dat ik altijd heb gevonden dat iedereen mag geloven wat ie wel. Of juist niet geloven wat ie wil. Hierbij ben ik ook van mening dat iedereen elkaars geloof en normen en waarden moet respecteren. Hetgeen Theo van Gogh niet deed. Hij beledigde alles en iedereen, wat hem vandaag uiteindelijk zijn leven heeft gekost. Dat een persoon die zo'n minachting had voor de Islam en andere geloven voor jou een belangrijk persoon is, zegt denk ik veel over jou manier van respect tonen t.o.v. monotheisten.

Feit blijft dat jij vindt dat er iets mis is met de Islam, omdat de moslims te vaak negatief in het nieuws komen. Dan zou ik zeggen verdiep je er eens in om te kijken waar het volgens jou fout zit. Maar nee, jij haalt jou feiten en kennis uit de media.

Dan heb ik 1 vraag voor je, hoe kan de media uitspraken over de islam doen als ze er zelf weinig verstand van hebben. Ik ben weinig islamdeskundigen in de media tegen gekomen die hetzelfde beweren als wat jij beweert.

O ja en nog 1 ding. Het is heel makkelijk om incidenten naar voren te halen uit het nieuws waarbij moslims betrokken zijn. Zoals moord op rene steegmans door 2 jongeren waarvan 1 Marokkaan was en de ander een NEDERLANDER (was je net handig vergeten). Als je feiten uit het nieuws weergeeft doe het dan volledig. En de familieleden die dingen riepen na het incident leken mijns inziens niet echt op normale mensen. Daarbij ben ik vrijwel zeker dat dit zeer liberale moslims waren die je amper moslims kunt noemen. Dat zulke idioten dan dingen roepen kun je bijna vergelijken met wat de Tokkies allemaal uitkramen. Daar hou ik jou toch ook niet voor verantwoordelijk.

Mijn advies aan jou: Als je 1 vraag hebt kun je die gerust stellen, maar als je meerdere (voor moslims) zinloze vragen hebt probeer deze dan eerst zelf te beantwoorden door middel van zelfstudie. Indien je er dit niet voor over hebt zou ik je gewoon adviseren om helemaal geen vragen te stellen.

 

Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:43
weer vind ik je argument zwak.. Want je kan wel degelijk wat uit de media halen. Ten eerste kom ik uit de buurt van Heerlen en daar wonen nogal wat Marokkaanse jongeren waar we genoeg meegemaakt hebben.

En ik hamer er telkens op dat alle geloofsuitingen nagenoeg hetzelfde zijn.. Dan stel ik aan jou de vraag, hoe komt het dan dat ik (iemadn die dus HELEMAAL NIET NADA NOPPES van de islam afweet, net zoals de meeste andere religies). Dan zo bevooroordeeld zijn (wat reuze meevalt). Juist door mijn opvatting dat alle religies gelijk zijn qua beginselen, verbaasd het mij steeds dat ik juist zoveel problemen uit de moslimkant meekrijg
(ik snap hoe frustrerend het moet zijn als je een vredelievende moslim bent die wat er vandaag is gebeurd op geen enkele manier kan begrijpen).

Maar tegelijkertijd heb ik sterk de indruk dat de moslimgemeenschap dit toch heel erg aan zichzelf te danken heeft (mede door de pussy houding van onze regering). Want ik kan ook niet echt de indruk krijgen dat de moslimgemeenschap er erg veel aan doet (ik kan me hier natuurlijk gruwelijk in vergissen), maar veel spreekhoofden van de moslimgemeenschap maken op mij nou niet echt een indruk alsof ze erg onder de indruk zijn van de standpunten van Nederland, terwijl je hier goddamn toch woont. Dan kan je toch gewoon terugverhuizen als wij zo slecht, verdorven, dom belachelijk en onzedelijk zijn.. Who's more foolish, the fool or the ones that follow him?

Kijk ik kan me gewoon niet echt an de indruk onttrekken dat Malcolm helemaal niet zo tolerant is als ie zich voordoet (heet profilering, is onderdeel van psychologie en baseer ik op de onjuistheden waar hij zijn kritiek op baseerd..)

Nogmaals Malcolm, probeer het nog eens, want op mij maak je gewoon weinig indruk. Iedereen anders is natuurlijk ook welkom om te laten zien hoe fout en slecht ik wel niet ben.
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 11:57
Ow, nou jah, met renee steegmans, wie deelde de klap dan uit? Wie schoot Theo neer.. en hoe vervelend je het ook vond.. ik weet toch wel bijna zeker dat ie is vermoord vanwege zijn grove uitspraken over de islam..

Maar das nou net het ingewikkelde aan ons land wat weinig mensen begrijpen. Je mag dat hier zeggen.. Je mag hier ook homo zijn.. en Jah zelfs de christenen zijn daar oorspronkelijk tegen (das echt niets nieuws dat weten we wel).

En wat de film submission van Theo van Gogh betreft. Hierin wordt dus ingegaan op koraanteksten tegen de vrouw waar Nederland zich niet in kan vinden.. Kijk ik ken de koran niet.. Maar durf jij te beweren dat wat Theo van Gogh daar laat zien een grote leugen is?

En wat is volgens jou dan de oorzaak van de moslimproblematiek.. eigenlijk wel grappig, daar ik nog helemaal geen oorzaak heb aangekaart.. Oorzaken .. dan zou ik zoiets zeggen als gebrek aan opleiding, achterstandsbuurten, foute imams.. Punt is.. Ik WEET het helemaal niet... en dat heb ik ook nooit beweerd, dus waar je dat vandaam haalt.. ik weet het niet..

Malcolm, ik bewonder je doorzettingsvermogen.. maar je verneukt het telkens weer.. Je lijkt een wel in het nou gedreven kat.. en volgens mij weet jij zelf wel degelijk enkele oorzaken hiervan... en misschien ben je wel zo vrij om mij die mede te delen..

Ik doe juist al deze moeite op dit forum om mijn medemens te leren begrijpen.. anders zou ik nu met kaalgeschoren kop op een zeepkist staan schreeuwen dat alle islamieten naar huis moeten..

Dus ook al voel je je wellict op je tenen getrapt, vooruitgang moet van beide kanten komen.. dus ook van de moslimgemeenschap (grof, maar uiteindelijk zijn de moslims later gekomen en mag je gewoon respect verwachten voor de normen en waarden van een land).. dus voor alle moslims die daar schijt aan hebben ... foei.. de Moslims die dat ook vinden (en die ken ik ook, sterker nog, die moslims zijn 10x zo extreem als mij wat betreft de "stout"(zal het zo maar ff noemen) moslim.

Het zou gewoon super netjes staan als een imam eens op tv zou verschijnen en zeggen dat ie zo'n wandaad nog erger vind dat homoseksuelen (en volgens de nederlandse normen en waarden is dat ook zo). En voor alle moslims in Amsterdam.. ga in godsnaam naar die herdenking.. laat van je horen.. ik bedoel ergens vind ik toch dat je een beetje moeite mag nemen zodat mensen je begrijpen. (tuurlijk heb je het recht om te denken, waarom? heb ik niets mee te maken! ik vind het jammer maar het interesseert me geen ruk.. dan mis je gewoon fatsoen..).

Nogmaals, goeten en respect Rutger Stevelmans (ik wordt nog eens een bekende hier)
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 12:00
sorry voor mijn taalfouten.. ik typ hier op een crappy laptop van mijn ma en heb de nare gewoonte mijn zinnen niet na te lezen als ik op een forum schrijf. (kweet het, best jammer want zo kom ik extra achterlijk over)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Hierbij ben ik ook van mening dat iedereen elkaars geloof en normen en waarden moet respecteren. Hetgeen Theo van Gogh niet deed. Hij beledigde alles en iedereen, wat hem vandaag uiteindelijk zijn leven heeft gekost.

Nou, wat hem het leven heeft gekost is een of andere freak, want iemand die een beetje controle heeft over zijn verstand doodt niet iemand die zelf geen mens kwaad doet (en nee, zelfs de islam niet, in mijn opinie).

Mensen moeten hun mening kunnen uiten (zolang ze het bij woorden laten), als ze daarbij niet en passant mensen stimuleren om agressie naar anderen te uiten. Wat dat betreft is Van Gogh naar mijn mening zeker niet te ver gegaan.

Begrijp me goed: ik vind het ook prettiger als mensen proberen niet beledigend te zijn, maar voor Theo van Gogh hoort dat er bij in een discussie over een onderwerp waar hij een uitgesproken mening over heeft.  Bovendien lijkt me dat iedereen weet dat het bij Theo van Gogh  niet per se een teken van haat of agressie is als hij zich lomp uit. Dat is gewoon zijn stijl. Sterker nog: dat is d� verworvenheid waar hij voor opkwam: niet beknot te worden in de manier waarop je iets zegt door allerlei mensen die vinden dat je je individuele oordelingsvermogen moet laten overvleugelen door een soort correctheid (zowel in vorm als vent). 
(Die mevrouw op tv die begon over haar hoofddoek had dat niet goed begrepen: Theo van Gogh speelde geen 'anti-hoofddoek politie' ofzo, integendeel. Theo was van: ieder zijn mening en als het contrasteert dan houden we een discussie en als iemand in discussie een soort van beperktheid door - al dan niet religieus gemotiveerde - 'correctheid' laat blijken, dan kon die persoon rekenen op een lompe provocatie. Dat is ook een manier om een discussie te forceren, zij het niet de meest elegante. Ik houd daar meestal helem��l niet van. [want veel mensen die te veel aan die 'correctheid' gebonden zijn kunnen het dan nog niet loslaten en dan krijgt het iets sneus] Maar het is ook niet meer dan dat.)
Ik ben blij dat de meeste mensen diplomatieker zijn, maar ik vind dat hij daar gelijk in heeft. Kom op zeg, waar moet dat heen met de wereld als iedereen die zich laat opfokken door andermans woorden die opgefoktheid meteen serieus neemt. Zou ik dat op dezelfde manier doen als deze gozer die TvG heeft geassassineerd, dan had ik al heel wat mensen om moeten leggen, maar gelukkig heb ik wat meer luistervermogen. 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Jurjen

Hallo Wassalam,

Hallo Jurjen,

ik ben niet Wassalam maar Amier.

Wassalam is een groet.

p.s. ben jij de Jurjen van "Polderislam"? Zo ja: goeie site! Zo nee: nog steeds een goeie site.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 12:26

Ten eerste beweer je dat ik niet zo tolerant ben dan dat ik me voor doe. Niet dat ik me tegen over jou moet verdedigen of zo, maar het kan echt geen ene f**k schelen wat anderen geloven of wat hun geaardheid is. Verder respecteer ik een ieders geloof, en de daarbij behorende normen en waarden. Wat overigens niet van iedereen gezegd kan worden.

Maar nu komt het. Mijn punt is dat ik homo's wel respecteer, maar niet accepteer. Van mij mag je homo zijn, maar vraag me niet om het homo zijn te accepteren. Ik ben ook niet de persoon die elke homo naroept met beledigingen. Ik ben genoeg homo's en lesbiennes tegengekomen, maar beledigen heb ik nooit gedaan. Als men om mening vraagt t.o.v. van de keuze van deze mensen dan zeg dat het een verkeerde is. Maar ik zal niemand na gaan roepen of gaan belemmeren in zijn of haar keuzes.

Wat ik me bij jou stoor is dat je blijft generaliseren. Je blijft berichten uit de media over moslims relateren aan de gehele moslimgemeenschap in nederland. De acties van de individu kun je alleen op de individu afrekenen. Ik heb sterk het gevoel in nederland dat men op zoek is naar een nieuwe vijand en dat in de islam gevonden hebben. Ik ga zelfs zover dat het huidige klimaat in nederland steeds meer in de buurt komt van begin jaren 30 toen er ook veel onrust was t.o.v. de joden. Joden werden niet geaccepteerd en werden gezien als buitenlanders. Hetzelfde gebeurd nu, moslim zijn is gelijk aan allochtoon zijn. Nieuwslezers maken onderscheid tussen nederlandse burgers en de moslimburgers. Al heb je de nederlandse nationaliteit je blijft nederlander met de marokkaanse afkomst, en daarbij ook nog eens een allochtoon. Het is constant allochtoon dit en allochtoon dat. Waarom hoor ik nooit iets over de nederlanders als er weer eens een nederlandse pedofiel is opgepakt. Waarom hoor ik de vragen dan niet hoe het kan dat mensen zo ziek kunnen zijn geworden door de nederlandse samenleving dat ze kinderen misbruiken.

En wat de nazi's betreft en de massamoord om miljoenen joden. Jij beweert dat dit door het christendom komt. En je zegt zelf dat je een atheist bent. Dan vraag jou verantwoording de miljoenen doden in de sovjet unie. Dat een atheistische staat was waarvan stalin een fervent aanhanger was van het atheisme en hij doordat hij nergens in geloofde miljoenen mensen vermoordde als gevolg van paranoia. En dan moet je niet de schuld geven aan het communisme want dat het niks te maken met het vermoorden van mensen. 

 

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 12:33
De reacties zo lezende heb ik het idee dat hier maar weinig mensen zich realiseren dat deze dag een keerpunt dreigt te vertegenwoordigen.
Het keerpunt in de toekomst van de Islam binnen Nederland.
Na vandaag zal het zeer moeilijk zijn voor stromingen die zich op een duidelijke manier afkeren van het normale meer gematigde klimaat.
Waar men zich beklaagde over een intolerantie van het verleden zal men waarschijnlijk deze tijd gaan herrinneren als een oase.
Wees er maar zeker van dat de tijd van een strikte geloofsbeleving niet langer meer getolereerd zal worden.
De regering van Nederland staat nu vooral voor de taak om een en ander in een rustig vaarwater te gaan leiden omdat he wel zeker is dat dit niet zomaar gaat overwaaien.
god ,allah , Jezus en wat voor Goden dan ook mogen ons behoeden wat er nu over ons komen gaat.
De tijd van vrijheid is denk ik voorgoed voorbij hier in Nederland.




Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 13:32

Sallam ahleikom

ik had dit op me msn gekregen wel interssant

Theo Van Googh is dood 911 dagen na Pim. 9 11 is de amerikaanse datum voor 11 september.911 is ook het alarmnummer van amerika.In nederland 112. De datum van vandaag is 2 november in amerikaans 11 2.Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn.

subhanallah 9-11

wasallaam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sallam ahleikom

ik had dit op me msn gekregen wel interssant

Theo Van Googh is dood 911 dagen na Pim. 9 11 is de amerikaanse datum voor 11 september.911 is ook het alarmnummer van amerika.In nederland 112. De datum van vandaag is 2 november in amerikaans 11 2.Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn.

subhanallah 9-11

wasallaam

Salaam alaikum,

zoheb ik er nog eentje: 1 euro is 2 gulden 20. 1 + 2 = 3 = 3 keer 1. Als je nu 1 van die drie keer 1 afhaalt hou je twee enen over; 11 dus. Zetten we die even apart, houden we dus 1.20 over. 20 dagen is precies een maand, maar dan min 10 dagen. Tien scrijf je 10. 1 + 0 = 1. Die 1 opgeteld bij de 1 die we overhielden van die 1.20 is dus 2! Als je daar de 11 voorzet die we eerder even apart hadden gezet, krijg je..... 112!!!! Precies de dag waarop Theo van Gogh werd vermoord!

Dat kan geen toeval meer zijn.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 14:13

sallaam

Maar de mijne was wel beter

grapje, maar eh deze heb ik maar doorgekregen maar ik vind het wel een goede 11-2

maar ja zo zie je maar weer wasallaam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn.

 

Dat denk ik ook niet, nee! Dat heeft die jongen hoogstwaarschijnlijk zo uitgekozen (net als de keuze voor 9 11 destijds).

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:16

Salam aleikum

Ik praat het niet goed wat die meneer gedaan heeft, het was een laffe daad, wat absoluut niet goed gekeurd kan worden.
Maar ik vind het ook niet kunnen wat Theo gedaan heeft, met z'n inhoudloze uitspraken over de Islaam, het zijn wel zijn meningen, en je hebt het recht op vrije meningsuiting.
Maar wat hij doet vind ik te ver gaan, waarom; omdat hij er andere mensen mee schaadt, en niet zo'n klein beetje ook.
Mensen voelen zich zeer sterk aangesproken, beledigd en vernederd. En dan vind ik dat je te ver gaat.
Waarom als een imaam uitspraak doet op homo's dat er een proces verbaal opgevoerd wordt, gevangesistraf en zelfs het land uitgezet wordt, omdat hij namens zijn gelof praat, mensen voelden zich beschadigd en dit kan niet en bla bla bla, en wat theo zegt kan wel door de beugel, ik vind van niet!!!
Wat theo nodig had en alle typetjes zoals hij, is een goed gebekt iemand, die op een correcte manier hem kan tegenspreken.
En niet als je je beledigd voelt dat je er oplos gaat schieten, dat is fout, dat is een daad uit wandaad, iemand die een statement heeft, maar niet goed wist hoe die het naar buiten kon krijgen, en dan een zeer foute beslising maakt.
Dat betekend niet dat hij ons moslims representateerd, dat dus absoluut niet!!!

Nogmaals, het zou zeer spijtig zijn als we hier onze meningen niet meer zonder angsten kunne uiten, en omdat er mensen zijn die met uitspraken komen wat velen schaadt, dan krijg je de kans dat het gewoon niet meer kan! zeer triest!!!

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:17
Salamoe 3alaikoum alle aghiess en oegties en voor de niet moslims een goede avond,

ik word helemaal gek van die tv. Is het nu de bedoeling dat we elkaar gaan haten of niet accepteren vanwege geloofs overtuiging? Echt ik krijg meer het gevoel van die programma's dat ik maar beter mijn spullen moet pakken om weg te gaan of anders een totaal ander uiterlijk met aannemen om er maar niet als moslim/ marokaan uit te zien....Sub7anna ALLAH...

Sorry maar ik heb al aangegeven dat zoiets niet kan en niet vanuit islamitisch perspectief moet worden gezien, en vooral als opeens alle incidenten zich in het verleden ooit met marokanen hebben afgespeeld in verband worden gebracht met de islaam (incident met de marokaan die een jongen van zijn brommer afsloeg en doodde).....ff voor de duidelijkheid niet elke marokaan is moslim en al helemaal niet praktiserend moslim, en er zijn ook vele nederlandse moslims....vallen die hier nou ook onder...

We zijn elkaar gewoon weer aan et opfokken...en daar schiet je echt niks mee op....heb respect voor elkaar en wens voor een ander wat je voor jezelf wenst...

Peace for us al....

m3a salama merjem

Sorry maar
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:22

Salaam oe ehleykoom,

sorry ik persoonlijk vind dit ergggggggg!!!!!!! ik ben het helemaal niet mee eens met deze moord, tuurlijk is het ook niet goed over wat ie schreef over de Qor'an ensow maar daarom nog niet de dood en dat is trouwens niet toegestaan in de islam toch ?! De 26 jarige marokkaan heeft onze imitatie een beetje verergerd, we hebben de imitatie van een marokkaan (wat niet erg is ) al en vaak gaan ze de marokkaanse cultuur vergelijk met het geloof, maar weetje wat het is marokkanen van tegenwoordig verzinnen hun eigen islam ..., en op het nieuws bleven ze dat ook herhalen en benadrukken een 26 jarige man van twee nationaliteiten, zowel de nederlandse al "marokkaanse", kledij: jelaba (arabische kleding)... jeetje , ze hebben het wel 100x gezegd... en over heel de wereld gaat het nieuws door wat blijkt de conclusie dan te zijn wij worden nog meer scheef bekeken dan dat wel al bekeken worden ... salaam oe ehleykoom oegt Y. fi dien ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:25
In eerste instantie geplaatst door Roefa

Assalaam Aleykum,

Theo van Gogh heeft geprobeerd veel schade toe te brengen aan de Islam. Door zijn meer dan beledigende uitspraken heb ik dan ook een grote afkeer van hem gekregen.

De dader brengt de Islam echter zo meer schade toe dan Theo van Gogh ooit in zijn columns had kunnen toebrengen.

Als het om de vrijheid van meningsuiting gaat denk ik dat de Islam regelmatig geconfronteerd is met het feit dat onze mening als achterlijk werd bestempeld. Metname in de kranten werd een hetze tegen te Islam gevoerd waarbij men reacties van Moslims verdraaide, als ze al werden geplaatst.

JUIST daarom zouden wij Moslims waarden als de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van geloof moeten koesteren en dankbaar moeten zijn om het feit dat we niet in een land leven waar een afwijkende mening leid tot jarenlange gevangenisstraffen. Hoe kunnen wij van anderen verlangen dat ze ons respecteren, als wij zelf mensen om hun mening vermoorden ?

Deze dag zie ik in vele opzichten dan ook als een zeer zwarte dag.

Dit bericht vind ik het meest zinvolle in deze hele topic en ik ben het er ook mee eens.......Lees het nog maar eens door....

Als je niet wilt erkennen, wilt zien, dat je een probleem hebt....los je het NOOIT op...Dit heb ik al eerder gezegd op dit forum (Ja ook voordat er iemand vermoord was !)

Je beschadigt jezelf enorm...meer dan een ander ooit zou kunnen doen ! 

Godsdienst belijden prima.....extremisme NEE....je maakt er je eigen broeders en zusters mee kapot....

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:09
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Ik wil reageren op degenen die op mijn bericht hadden gereageerd.

Ik heb duidelijk gezegd dat ik het ONEENS ben met de moord op Theo, maar hij is nu eenmaal iemand waarmee ik geen medelijden voor heb .

Juist, selectieve verontwaardiging noem ik dat.

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:16

ASALAM

 

IK VIND DE HELE DOOD SCHANDALIG, EN OOK HET FEIT DAT DIT IN DEZE HEILIGE MAAND MOEST GEBEUREN.EN LAAT IEDEREEN TOCH DENKEN EN ZEGGEN WAT IE WIL IK HEB ER ALLS MOSLIM ECHT GEEN LAST VAN.

WA SALAM 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.