Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Straf op Belediging

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Straf op Belediging
    Geplaatst op: 06 november 2004 om 18:14

Hey Akbash,

in de Hadith lees ik "atha Allah wa rasoeluh", wat kan betekenen ''beledigde Allah en zijn Boodschapper", ik weet niet op welke manier, dat is niet genoemd, of ik ben dat niet tegengekomen, maar het is ook niet belangrijk voor ons, wat belangrijk is dat hij Allah en zijn boodschapper beledigde, en op deze manier verklaarde hij oorlog aan de boodschapper, zo werd het gezien in die tijd (hij was trouwens een stamleider van de joden en als hij iets roept staat wel zijn hele stam achter hem, en ook was hij bevriend met 1 van de leiders van Qurayshieten Al Mottalib Assahmi, deze laatste was een duidelijke vijand van de islam en 1 van degene die niet gedood zijn tijdens de slag Badr). je zegt dat het geen veldslag is, maar het heeft wel mee te maken (of noem het "in de tijd van oorlog"). je zegt dat de slag Badr al over is, en Boekharie heeft de hadith niet voor niets genoemd in het gedeelte "al maghaazi" (de veldslagen). en er is zeker sprake van een islamitische staat, de profeet werd gekozen door de Ansaar (de bewoners van Madina) als hun leider, en er waren wat dorpen (zoals Ta'if) op zijn gezag.

verder het onderwerp "geen dwang in de Islam", het is ook niet zo dat de boodschapper ka'b Ibn Ashraf dwong om moslim te worden, maar het was meer oorlog tussen de moslims en de joden, omdat simpelweg de joden de kant van de moshrikoen (afgoddienaars = Qurayshieten) hebben gekozen, nadat ze hun beloofte hebben verbroken met Mohamed. dus er was helemaal geen sprake van dwang in de Islam, maar de vijanden bevechten die een einde wouden maken aan de groeiende Islam.

mijn advies, lees meer over de biografie van de profeet ipv wat zomaar te roepen, want ik zie dat je er niks van bakt.

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 04:01

in de Hadith lees ik "atha Allah wa rasoeluh", wat kan betekenen ''beledigde Allah en zijn Boodschapper", ik weet niet op welke manier, dat is niet genoemd, of ik ben dat niet tegengekomen, maar het is ook niet belangrijk voor ons, wat belangrijk is dat hij Allah en zijn boodschapper beledigde, en op deze manier verklaarde hij oorlog aan de boodschapper, zo werd het gezien in die tijd

Dus spottende opmerkingen maken tegen de Verdraagzame profeet en Allah, moeten gestraft worden met de dood.


(hij was trouwens een stamleider van de joden

Volgens Ibn Ishaak was de stam leider van de Banoe Nadir (de stam waartoe Ka'b behoorde) Sallaam ibn Miskien, en niet Ka'b.

je zegt dat het geen veldslag is, maar het heeft wel mee te maken (of noem het "in de tijd van oorlog"). je zegt dat de slag Badr al over is, en Boekharie heeft de hadith niet voor niets genoemd in het gedeelte "al maghaazi" (de veldslagen). en er is zeker sprake van een islamitische staat, de profeet werd gekozen door de Ansaar (de bewoners van Madina) als hun leider, en er waren wat dorpen (zoals Ta'if) op zijn gezag.

Je zegt het al zelf "veldslagen",en tussende veldslagen was er dus geen veldslag, anders zou het onzin zijn om te spreken van veldslagen.
De moord von plaats tussen de slag van Badr en Uhud, volgens Al-Tabari.
Als jij een paar dorpen een Islamitische staat wil noemen Prima....
Verder was de oorzaak van die verschillende veldslagen in eerste instantie niet zo zeer de Islam, maar de vele roverstochten (ghazw) die door Mohammed werden georganiseert, omdat de ansars het zich niet konden veroorloven om de mannen van Mohammed te onderhouden werden (Mekkaanse) karavane overvallen.

verder het onderwerp "geen dwang in de Islam", het is ook niet zo dat de boodschapper ka'b Ibn Ashraf dwong om moslim te worden, maar het was meer oorlog tussen de moslims en de joden, omdat simpelweg de joden de kant van de moshrikoen (afgoddienaars = Qurayshieten) hebben gekozen, nadat ze hun beloofte hebben verbroken met Mohamed. dus er was helemaal geen sprake van dwang in de Islam, maar de vijanden bevechten die een einde wouden maken aan de groeiende Islam.

Mohammed heeft zijn heerschappij onder dwang opgelegt, de Joden wilden het geloof van Mohammed niet aannemen en moesten hierdoor het land verlaten,  van een van de Joodse stammen (Banoe Koeraiza) werden zelfs alle mannen vermoord, en de kinderen en vrouwen als slaven genomen.
Dit zou niet gebeurt zijn als deze Joden zich bij Mohammed en zijn Islaam zouden hebben aangesloten, of denk jij van wel?

De enigste informatie die vanuit de Islamitische literatuur naar voren komt is dat diegene die met Allah of de profeet de spot dreven, vermoord moesten worden.

Ik zou je aanraden om toch maar eens even die links te chequen die ik eerder vermeld hebt.
 

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 15:25

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Dus spottende opmerkingen maken tegen de Verdraagzame profeet en Allah, moeten gestraft worden met de dood.

ik heb geen zin om hele tijd dezelfde woorden te herhalen, lees mijn voorafgaande posten, verder heb ik een beetje gezocht naar de uitspraken van Ka'b Ibn Ashraf die hij gedaan heeft, en vond deze; hij zei nadat hij hoorde dat de moslims de slag Badr gewonnen hadden: is dit waar? de eerbare Arabieren, de koningen van de mensen (bedoelt hiermee de Qurayshieten), wallahi als Mohamed deze mensen heeft verslagen, dan zal voor mij de binnenkant van de aarde (de graf dus) beter dan de buitenkant ervan (dus vechten tot de dood). deze man was geen lievertje, hij stelde zich zeer vijandig op tegenover de Islam.  

Volgens Ibn Ishaak was de stam leider van de Banoe Nadir (de stam waartoe Ka'b behoorde) Sallaam ibn Miskien, en niet Ka'b.

ze hadden meerdere stamleiders, zoals de Qurayshieten ook; Aboe Djahl, Omaya Ibn Khalaf, Aboe Soefyan en veel anderen die grote aannzien hadden binnen de gemeenschap, en worden gezien als leiders, dat stamleiderschap erven ze van hun ouders, dus er was niet specifiek 1 die de leiderschap heeft. dat is ook 1 van de redenen dat de Qurayshieten verloren hadden, omdat ze geen eenheid hadden, een paar stammen hebben zich op het laatste moment teruggetrokken om mee te vechten. 

Je zegt het al zelf "veldslagen",en tussende veldslagen was er dus geen veldslag, anders zou het onzin zijn om te spreken van veldslagen.
De moord von plaats tussen de slag van Badr en Uhud, volgens Al-Tabari.

ik zei ook daarna dat het "in de tijd van oorlog" (niet per see tijdens een veldslag) was, het was in een gevoelige tijd, waar beide partijen klaar stonden om zich te verdedigen, aangezien Ka'b Ibn Ashraf aan de kant van Qurayshieten behoorde, heeft hij zijn vergelding gekregen.

Verder was de oorzaak van die verschillende veldslagen in eerste instantie niet zo zeer de Islam, maar de vele roverstochten (ghazw) die door Mohammed werden georganiseert, omdat de ansars het zich niet konden veroorloven om de mannen van Mohammed te onderhouden werden (Mekkaanse) karavane overvallen.

dit is weer VOOR de slag Badr, ik heb geen zin om over het hele verhaal te gaan discussieren weer, er waren ook andere redenen voor om die Mekkaanse karavane te overvallen. 

Mohammed heeft zijn heerschappij onder dwang opgelegt, de Joden wilden het geloof van Mohammed niet aannemen en moesten hierdoor het land verlaten,  van een van de Joodse stammen (Banoe Koeraiza) werden zelfs alle mannen vermoord, en de kinderen en vrouwen als slaven genomen.
Dit zou niet gebeurt zijn als deze Joden zich bij Mohammed en zijn Islaam zouden hebben aangesloten, of denk jij van wel?

dit is weer een ander verhaal, je stapt van een gebeurtenis naar een andere, zo zal er nooit een einde aan komen, aangezien de biografie van de profeet in dikke bundels is geschreven.

verder wil ik dit info met je delen, er waren ongelovige stammen die de kant van Mohamed hebben gekozen en hebben met hem gestreden, en later zijn ze moslims geworden uit hun eigen wil, omdat ze simpelweg Mohamed erkenden als een boodschapper van Allah, er waren ook neutrale stammen, en natuurlijk ook vijandige stammen (onder hen een paar stammen van de joden).

groetjes,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 15:50

Mohammed liet mensen ombrengen die hem of Allah bespotte.

Is dit juist of niet?

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Mohammed liet mensen ombrengen die hem of Allah bespotte.

Is dit juist of niet?

vr.gr Akbash

, weet je wel dat je met zoeen soortgelijke vraag deze topic bent begonnen, en ik had toch het antwoord gegeven....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 17:32

weet je wel dat je met zoeen soortgelijke vraag deze topic bent begonnen, en ik had toch het antwoord gegeven....

Haha Abou, dat is niet meer te vinden tussen de: "ja maar........en zus en zo."


gr Akbash

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 02:36

hey akbash,

jij hebt het elke keer maar over die hadieth met de dichter maar ik heb genoeg anderen hadiets gevonden waarin staat hoe de profeet mo7amed sallahoe 3alaihi wasalaam met o.a. beledigingen omging...


Hoe reageerde de Profeet zelf op beledigingen, provocaties en geweldplegingen?

Hij was geduldig, verrichtte smeekbeden tot Allah en hij vertrouwde op Hem en Zijn bestraffing:

Abu Lahab, Alhakam Ibn Abil'aas Ibn Umayah, U'qbah Ibn Abi-Mu'it, U'day Ibn Hamraa' At-thaqafi en Ibn Al'asdaa' Alhathli waren de buren van de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en vielen hem lastig in zijn woning. Een van hen gooide de ingewanden van een schaap op hem tijdens zijn gebed of in zijn kookpot als die vol zat. Als zij dit deden pakte hij de ingewanden, liep naar buiten en riep: ,,Oh mensen van Beni Abd-Munaf, is dit de manier hoe je met je buren omgaat?" en gooide het op de grond.

De vrouw van Abu Lahab, Arwah Oum Djamil, de dochter van Harb, was een groot vijand van de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zijn verkondiging. Zij bracht takken waar prikkels aanzaten en gooide die 's nachts op de weg van de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zodat hij en zijn metgezellen verwond zouden raken.
Zij hoorde van de openbaring over haar en haar man Abu Lahab; 'Vernietigd zijn de handen van Abu Lahab' en ging met een hand vol stenen op zoek naar de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, terwijl hij samen met Abu Bakr bij de Ka'bah zat. Ze zei: ,,Waar is je kameraad? Ik heb gehoord dat hij mij hoont. Als ik hem zie gooi ik met deze stenen naar zijn mond. Bovendien ben ik ook een dichteres". Ze zei:,,Wij zijn deze belediger ongehoorzaam, weigeren zijn verzoek en verafschuwen zijn religie".
Ze vertrok nadat ze dit gedicht had gezegd. Abu Bakr vroeg: ,,Gezant van Allah, heeft ze jou niet gezien?" De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, antwoordde: ,,Nee, Allah heeft haar gezichtsvermogen afgenomen".

De mensen van Quraish gebruikten onder andere om de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, lastig te vallen, de term "muthammam", d.w.z. 'degene die beledigd wordt' in plaats van "moehammad" hetgeen betekent 'degene waarover met lof wordt gesproken'. Allah, de Verhevene, zorgde dat het geen invloed op hem had want hoe vaker ze het zeiden hoe vaker met lof over hem werd gesproken.

Alakhnas, de zoon van Shariq At-thaqafi beledigde ook de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem. Maar het leek alsof Abu Djahl de leiding had over het tegenhouden van de verkondiging van de boodschap. Hij beledigde de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, met woorden en hield hem tegen bij het verrichten van het gebed en was trots over wat hij allemaal deed. Hij ging maar door totdat het de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, te veel werd nadat hij hem had bedreigd toen hij hem zag bidden. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, greep hem bij zijn keel, schudde hem heen en weer en zei: 'Wee jou, wee en nogmaals wee jou, wee'. Hij zei: "Bedreig je me, Mohammed?" Bij Allah, je bent nergens tot in staat en jouw god ook niet. Ik ben de meest aanzienlijke die tussen deze twee bergen heeft gelopen.
Abu Djahl vroeg zijn vrienden of zij de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, wilden zien met zijn gezicht gedrukt op de grond. 'Jazeker' antwoordden zij. Hij zei: "Bij Al-laat en Al'uzza, als ik hem zie trap ik op zijn nek en druk ik zijn gezicht tegen de grond". Hij naderde de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, toen hij aan het bidden was omdat te doen. Zijn vrienden reageerden verbaasd toen hij zich terug begon te trekken en zijn handen bewoog alsof hij iets wilde tegenhouden. Zij vroegen hem: "Wat is er aan de hand Abulhakam?". Hij zei:
'Er is tussen hem en mij een loopgraaf van vuur, angst en vleugels'. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zei: 'Als hij dichter bij mij was gekomen, hadden de engelen hem weggesleurd'.

Dezelfde tegenspoed had U'qbah Ibn Abi-Mu'it. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, was op een dag aan het bidden bij de Ka'bah, terwijl Abu Djahl samen met een aantal vrienden daar zat. Zij zeiden tegen elkaar: 'Wie van jullie pakt de ingewanden van de dieren van 'die en die stam' en legt deze op de rug van Mohammed zodra hij neerknielt? De meest verdoemde onder hen U'qbah Ibn Abi-Mu'it heeft ze gepakt en heeft gewacht totdat de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, neerknielde. Daarop legde hij ze tussen de schouders van de profeet.
Zij begonnen te lachen en elkaar heen en weer te duwen, terwijl hij nog in de neerkniel-positie zat met zijn hoofd op de grond. Zo zat hij totdat zijn dochter Fatima kwam en het weghaalde tussen zijn schouders. Hij ging rechtop zitten en zei: 'Oh Allah, neemt U het op tegen Quraish'. Dat kwam zwaar bij hen aan omdat zij geloofden dat een aanroeping in Mekka altijd wordt verhoord. Daarna heeft hij hen bij naam genoemd; 'Oh Allah, neemt U het op tegen die en die....'. Zij werden allen vermoord tijdens de Badr-strijd.

Vijf personen beledigden de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, het meest: Alwalied Ibn Almoeghirah Almakhzoemi, Alaswad Ibn Abd-Yaghoeth Az-Zahri, Abu Zum'ah Alaswad Ibn Abdul-muttalib Alasadi, Alhaarith Ibn Qais Alkhuza'ie en Al'aas Ibn Wa�l As-Sahmi. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, werd op de hoogte gesteld dat hij beschermd zou worden tegen hun kwaad: 'Voorwaar, Wij hebben jou beschermd (tegen het kwaad) van de spotters' [Alhidjr: 95]. Daarna is een ieder van hen door een onheil getroffen dat voor de anderen een teken was.

De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, kreeg erg veel last van Alaswad Ibn Abdulmuttalib. De profeet deed een verzoek tegen hem, waarbij hij zei: 'Oh Allah, maak hem blind en laat hem zijn kinderen verliezen'. Jibriel gooide hem met een prikkel in zijn gezicht waarna hij blind werd en werpte iets op zijn zoon waarna die dood is gegaan.

{???? ???? ??? ???? ???? ??? ??????}
,,En voorzeker, Wij weten dat jouw borst benauwd is wegens wat zij zeggen."

{???? ???? ??? ??? ?? ???????? * ????? ??? ??? ????? ??????}
,,Heilig daarom jouw Heer met een lofprijzing en behoor tot hen die zich neerknielen * En aanbid jou Heer totdat het zekere (i.e. de dood) tot jou komt".

{??? ????? ?? ????? ??? ?????? ???? ?? ???? ???? ???? ??? ??????? ????. ????? ??? ???? ????}
,,En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (i.e. de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is".


La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:53


Hallo Merjem, ik heb de text doorgelezen, en ook hier kom ik tot de conclusie, dat bespotting van Allah en /of de profeet  niet verdragen wordt.
Ik lees zelfs dat de profeet, die last had van Alaswad Ibn Abdulmuttalib, Allah opriep waarbij hij zei; "'Oh Allah, maak hem blind en laat hem zijn kinderen verliezen". Jibriel gooide hem met een prikkel in zijn gezicht waarna hij blind werd en werpte iets op zijn zoon waarna die dood is gegaan.

Helemaal barbaars en ongelooflijk! de kinderen werden omgebracht voor hun vaders daden, over barmhartigheid en genade gesproken.


Daarbij wil ik het volgende opmerken, als ik veroordeelt wordt voor het vermoorden van iemand die mij bespot zou hebben, dan wordt ik voordat feit veroordeeld, ongeacht hoe barmhartig of vredelievend ik voor of na het delict wel niet geweest zou zijn.
Begrijp je....?

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 13:49

hai akbash,

ik denk dat er met die overlevering bedoeld wordt dat de profeet mo7amed sallhoe 3alaihi wasalaam juist zijn toevlucht bij ALLAH swt zocht...En dat is een voorbeeld voor ons allen....namelijk in plaats van het eigen hef in handen te nemen juist als je woede en verdriet voelt je toevlucht bij ALLAH swt te zoeken....

En ALLAH swt weet het beter!!!!!
Maar als jij het anders ziet.....it's fine by me

Enne misschien dat je dat laatste stukje tekst nog ff duidelijker kunt formuleren want ik snap niet echt wat je ermee bedoeld..

greetz merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 14:04
In eerste instantie geplaatst door Akbash

weet je wel dat je met zoeen soortgelijke vraag deze topic bent begonnen, en ik had toch het antwoord gegeven....

Haha Abou, dat is niet meer te vinden tussen de: "ja maar........en zus en zo."


gr Akbash

Houd jij niet een beetje van puzzelen ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 05:14

ik denk dat er met die overlevering bedoeld wordt dat de profeet mo7amed sallhoe 3alaihi wasalaam juist zijn toevlucht bij ALLAH swt zocht...En dat is een voorbeeld voor ons allen....namelijk in plaats van het eigen hef in handen te nemen juist als je woede en verdriet voelt je toevlucht bij ALLAH swt te zoeken....

De profeet, zo blijkt uit de tekst, deed een verzoek aan Allah waarin hij vroeg: "'Oh Allah, maak hem blind en laat hem zijn kinderen verliezen', dit is nou niet direct een spirituele toevlucht tot Allah nemen vind ik....

Als je het zo bekijkt Merjem, dan is het Allah zelf die geen verdraagzaamheid heeft, gezien de straffen die hij oplegt aan diegene die hem bespotten.
Daarbij is ie ook nog eens bijzonder sadistisch en onrechtvaardig, door niet alleen de bespotter zelf te straffen maar ook diens kinderen te doden.

Enne misschien dat je dat laatste stukje tekst nog ff duidelijker kunt formuleren want ik snap niet echt wat je ermee bedoeld

Ik zal het proberen Merjem, als ik iemand zou vermoorden omdat ie mij bespot zou hebben, dan word ik daarvoor veroordeeld (als ik gepakt word tenminste), het heeft geen enkele zin om mij tijdens de rechtzaak te verdedigen door te vertellen hoe verdraagzaam ik wel niet ben.
Ik wordt veroordeeld voor het delict wat ik gepleegt heb, snap je?
Dus als ik met een hadith kom waar Mohammed,iemand die hem bespot, laat vermoorden, dan word hij daarop afgerekend.
Je kunt dan wel met hadith komen waaruit zou blijken hoe verdraagzaam de profeet wel niet zou zijn geweest, het doet niets af aan het feit dat hij mensen die hem bespot zouden hebben liet vermoorden....

vr.gr Akbash

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.