Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe brief van mohamed B. volledige inhoud!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De brief van mohamed B. volledige inhoud!
    Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:36
Amier , persoonlijk vind ik de methode die Gebruikt is in dat filmpje ook niet zo geweldig. ik zal dit later in dit schrijven toelichten , maar ik betwijfel of er mensen zijn die mijn ideen beter zullen vinden :-)

 Aboe Jabir,
Je vind het dus onzin wat ik zei? oke Dit is dus het grote verschil tussen jouw en mijn cultuur.
Zeker een ding zag je goed . Dit filmje ging over de ontzettende vreeselijkheid van de Islamitische wetbeving. En de onvoorstelbaarheid dat die ook door sommigen binnen Nederland uitgevoerd wordt.
Zeker het maakt geen verschil dat binnen de Islam zweepslagen zowel voor vrouwen als mannen toegepast willen worden.
Maar zeker heb je mij nog steeds niet begrepen. Lees nog maar eens mijn aller eerste post over dit onderwerp.
WAT IS VOOR JOUW BELANGRIJKER TEKSTEN OP EEN NAAKT LICHAAM OF ZWEEPSLAGEN!!
Moet ik het nog duidelijker vragen??

Nu over mijn ideen.
Nee ik ben tegen sluiting van moskeen hoe radicaal ze ook mogen zijn.
Maar ik geloof in  een persoonlijke verantwoording.
Dat wil zeggen, waneer er een persoon is die iets gruwelijks doet in naam van een bepaalde stroming dan moet je die confronteren met de voorgangers van die zelfde stroming.
Van oersoon tot persoon.
zo voorkom je dat een bepaalde religie of stroming schuld zal krijgen aan de de daden van een persoon.
Maar waneer die ene persoon zal aantonen dat zijn ideen komen  van die bepaalde stroming dan moet  men die stroming of gedeelte van die stroming vernietigen.
Ik vond het idee van Theo van Gogh ook niet zo geweldig.
Liever zou ik zien dat  alle vrouwen die verblijven in een blijf van mijn lijf huis opelijk geconfronteerd worden met de familie die dit veroorzaakt in tegenwoordigheid van hun geestelijke voorganger.
En ik zou een ieder streng straffen die de oorzaak van de elllende is.
Los van religie!!
Maar ook zonder onderscheid van religie!!







Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:11

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Mensen zoals Mohammed B. blijken strategisch veel sterker en slimmer te zijn dan de hele AIVD, politiekorps, etc te zijn. Zelfs de FBI en de CIA konden 11 september niet voorkomen. Weet je waar dit mee te maken heeft? Sommige zaken kun je gewoon niet voorkomen, waar een Wil is is een Weg, dat geldt ook voor deze mensen, maar dan op een andere manier.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:23
[QUOTE=Herne] Amier ik ben het helemaal met jouw eens.
En ik ben blij dat je jezelf op deze manier uit op dit board.
En voor een ieder die zich gekwetst voelt door het filmpje van� van van Gohh.
Ik vindt het intens zielig van jullie dat je wel oog had voor de koran
teksten op het lichamm , maar NIET voor de zweepslagen!!!!!!!
Weet je welke boodschap jullie aan het NEderlandse volk hebben gegeven en nog steeds uitspreken?
Dat zweepslagen op een vrouwe lichaam minder erg zijn dan het vertonen
van een naakt lichaam. vooral als daar de teksten op staan van de koran
die die zweepslagen min of meer binnen sommige opvatingen legimeteren.
DAT is wat ik noem schandalig.
Er is blijkbaar geen moslim die begrijpt dat die zweepslagen symbool
voor al die vrouwen uit onder andere de blijf van mijn lijf huizen voor
de Nederlander ZEER beledigend zijn.


Herne
Ik ben het absoluut niet met jou eens....dat filmpje was wagelijk/verschrikkelijk en ik kan het nu nog steeds niet begrijpen dat iemand met zo'n idee kan komen....

Die vrouwen die in die opvanghuizen zitten hebben problemen met hun mannen/familie. Ik zie dat verband dan ook niet met de bespotting van het schrijven van de heilige qoraan teksten op het vrouwelijk lichaam die zogenaamd dit gedrag zouden goed keuren.....

De mishandeling van vrouwen is een probleem MAAR ik zie dat niet als een reden om de heilige teksten te misbruiken...!

En als moslima zijnde heb ik het recht om mij daardoor beledigt te voelen....
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:30

In eerste instantie geplaatst door Herne


WAT IS VOOR JOUW BELANGRIJKER TEKSTEN OP EEN NAAKT LICHAAM OF ZWEEPSLAGEN!!
Moet ik het nog duidelijker vragen??

ik denk dat je nog wat duidelijker en gerichter moet zijn, want je weet, ik ben een allochtoon...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:59
oke abou Jabir  Smile
laat het maar hierbij. We begrijpen elkaar ook zonder woorden.LOL
El zal hierover oordelen. Wink
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 05:11

In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik bid tot Allah subhan wa t'ala dat hij Mohammed B. en zijn vrienden in zijn ideologie tot inkeer brengt en ik bid dat Allah subhan wa t'ala hen en ons zijn erbarmen en zijn vergeving schenkt. Amien.

AMIEN!!

Salaam happylady
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Laatste nieuws: Volledige briefinhoud Mohammed B.

------------------------------------------------------------ --------------------

In Naam van Allah de BaRmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels.


Er is geen agressie behalve tegen de agressors.
Klopt. (athans bij dit ongeval)

Het volgende:

Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt.
Amien!!

Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.
Klopt, Ayaan is in mijn ogen een ongelovige fundamentalist. Hier is iedereen het denk ik met mij eens. Kritiek hebben heeft zijn grenzen.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieKe arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.
Klopt als een boontje!!

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle ''kruit'' aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.
Klopt alweer!! Ayaan is inderdaad al geruime tijd bezig de maatschappij te terroriseren met leugens over de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien.
Klopt!! Zie haar docu's voor het bewijs.

Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk.

Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.
Klopt!! De moslimgemeenschap slaapt of begint de schelden. Doordat wij geen actie ondernemen (dat kan op verschillende manieren, ook door een brief) slikt de samenleving haar woorden. Na een bepaalde tijd wordt haar ideologie over de Islam erkend.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.
Insha'allah, Messchien houd ze op met de islam te beledigen (betwijfel ik!!)

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken).
Klopt! 

Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.
Joden hebben inderdaad vele touwtjes in handen. Of dat in Nederland zo is weet ik niet

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims.
Klopt!!

Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:

Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?

Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').
Dit word dus niet bekritiseert!!

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?

Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet.
Heel erg laf!!!

Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.
Klopt, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:

Er is ��n zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent.

Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten.

Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de atmosfeer vullen:
Prachtige woorden. 

Wanneer de zon opgerold wordt.

En wanneer de sterren vallen.

En wanneer de bergen bewogen worden.

En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.

En wanneer de zee�n tot koken gebracht worden.

En wanneer de zielen verenigd worden.

En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.

Voor welke zonde zij gedood werd.

En wanneer de bladen opengeslagen worden.

En wanneer de hemel afgestroopt wordt.

En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.

En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.

Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.

En van zijn moeder en zijn vader.

En van zijn vrouw en zijn kinderen.

Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem genoeg is.

Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt zijn.

En een duisternis zal hen omhullen.

Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)

U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven sc�ne. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt.

U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, v��r elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen.

U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht ontkent onderhevig is aan Zijn wetten.

U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht.

En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (2:94-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens v��r u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.

Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd.

De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.
Wie dit ontkent, ontkent de Jihaad!! Het zwaart word als laatste redmiddel beschreven.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen.
    Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.
Dit is het enige punt waar ik me niet mee kan inleven. In ieder geval niet voor 100%.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:8).

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:

''En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat.'' (17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.


''Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat.''

Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel

Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied

Bron: de Volkskrant
 
Wassalaam,
abdoe_allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2004 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

ja, die persoon lijdt letterlijk aan een ziekte. Maar ik bedoelde de inhoud van de brief die een islamitisch volkomen verwerpelijke moord goed probeert te praten met veel dure woorden en typisch arabische beeldspraak.

Mohammed B probeert helemaal niets goed te praten, hij probeert de moord te verklaren. Dit zijn 2 heel verschillende redenen.

Ziek ook vanwege het "joodse complot" wat altijd uit de kast wordt getrokken om de tegenstander nog duivelser af te beelden. Dat hij de van huis uit gereformeerde van Aartsen en de seculiere Cohen ervan beschuldigt joods fundamentalistisch te zijn is al ziek, dat hij daar teksten uit de talmoed bij haalt om zijn punt duidelijk te maken is net zoiets als de geschriften van Mirza Ghulam Ahmad (van de ahmadiyya)in de schoenen van sheich Al Oethaymien schuiven.

Het joodse complot duid weer eens aan hoe "objectief" de tegenstander is. (hier begin ik niet over want dat is weer een hele andere discussie). Je bent niet ziek als je iemand ervan beschuldigt Joods fundamentalist te zijn. Dat is zijn mening...of ja laat maar, want als moslims hun mening uiten dan is het ziekelijk.

Ziek, omdat zijn obsessie voor dood en bloed zo duidelijk naar voren komt in deze brief en in zijn afscheidsgedichtje. Tel het aantal keren maar dat hij bloed en dood schrijft. Meestal vet gedrukt.

Obsessie hahaha, had je het nog depressiever kunnen uitbeelden. Je probeert hem duidelijk slecht af te beelden. Je spot met zijn brief alsof jij bepaald wat goed os slecht is.  (dit soort gedrag ben ik niet gewend van jouw Amier)

Ziek, omdat hij de de islam vernedert tot een religie van angst, haat en moord. Dit doet hij zowel in zijn brief, als in zijn daden.

Waar vernedert hij de Islam???? Iemand spot met jouw relegie en vernedert de hele gemeenschap. En jij vind deze brief overdreven. (de daad opzich keur ik niet goed!!) 

Ziek, omdat hij zijn geweten heeft ingeruild voor de praatjes van moordenaars en hun volgelingen.

Dit weet jij niet, deze daad heeft hij wellicht vanuit zijn geweten uitgevoerd. (je kunt geen gedachten lezen) Veronderstellingen zijn geen feiten.

Ziek, maar vooral triest, omdat hij Allah swt smeekte van hem een martelaar te maken. een smeekbede waaraan Allah swt geen gehoor heeft gegeven hoewel Mohammed B. alles deed om maar gedood te worden, tot en met schieten op omstanders aan toe. Mohammed B. is geen martelaar. Mohammed B. is geen mujahid, geen soldaat op de weg van God. Mohammed B. is een marionet geworden op de weg van de haat.

Je bent helemaal niet triest als je ALLAH smeekt om en martelingsdood. Dit geeft aan hoe graag je voor Allah's zaak wilt sterven. (ook al is dat hier niet het geval) ALLAH's wegen zijn ondoorgrondelijk, als hij geen gehoor geeft betekent dat niet dat hij je daad afkeurd)

Ik bid tot Allah subhan wa t'ala dat hij Mohammed B. en zijn vrienden in zijn ideologie tot inkeer brengt en ik bid dat Allah subhan wa t'ala hen en ons zijn erbarmen en zijn vergeving schenkt. Amien.

Ik bid voor vrijheid voor de islam, ik bid voor betere tijden. Ik bid voor hulp in deze zware tijden voor de islam.  AMIEN!!

Wassalam,

Amier.

 
 
WASSALAAM,
Abdoe_allah
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 11:19
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah



salaam,


Als ik mijn statement wil onderbouwen moet ik mijn mening�over�die
brief toelichten. En ik heb daar geen zin in, vooral niet op internet.


Zulk ongefundeerde kritiek en oninhoudelijk gedrag is buiten
gewoon bespottelijk. Ik vind�het jammer dat de 1e reactie op dit
onderwerp zo moet beginnen. Dit gedrag zorgt meestal voor een
kettingreactie waardoor de leden elkaars meningen gaan indoctrineren bij
andere leden. En voila er wordt een�"mooi" beeld gevormd�van die
jongen.


Abdoe,
Je kan het er toch niet mee eens zijn dat er in de brief van Mohammed B.
helemaal geen haatdragende visie verwerkt zit? Jij probeert zijn tekst
goed te praten lijkt wel. Je bent aan de ene kant fel tegen de visie van
Ayaan die de Koran in een slecht daglicht stelt door teksten hieruit
verkeerd in te zetten, maar aan de andere kant vind je het helemaal
normaal dat Mohammed B. precies hetzelfde doet met teksten uit de
Talmoed. Dat erin staat dat "niet-joden geen mensen mogen worden
genoemd", dat is ook zeer kwetsend voor joden. De Talmoed is ook voor
respect en gelijkheid tussen mensen. Dan zal jij er wel weer mee
aankomen dat er in Israel veel vreselijke acties tegen onschuldige
moslims zijn, ja, dat is waar, net als omgekeerd extremistische moslims
aldaar zich weer tegen onschuldige burgers keren. En zo gaat dat maar
door op de wereld bij extremistische mensen die in ieder geloof
voorkomen. Omdat ze woest ,verdrietig en teleurgesteld zijn en dan als
uitweg alleen nog maar kunnen moorden. En ze worden steeds bitterder
en gaan steeds meer geloven dat moorden goed is, omdat ze steeds
verder weg van hun gevoel (innerlijke stem) komen.
Abdoe, ik begrijp best dat jij ook teleurgesteld bent in het "pretpark
Nederland". Dat je soms denkt dat er hier alleen maar holle waarden en
normen zijn. Hoe is het anders goed te praten dat er jongeren ten onder
gaan aan werkeloosheid, drugs, onbeantwoorde liefde? Toch is niets
alleen maar slecht of alleen maar goed. Als je je woede opzij zet kun je
dan misschien ook nog iets goed zien in ons land? Bijvoorbeeld de goede
sociale voorzieningen, dat er geen echte armoede is, dat er relatief weinig
werkeloosheid is en ook relatief weinig geweld (dat noem jij lafheid, maar
het is juist respect).
Als je ons land enigzins de moeite waard vindt, zou je je woede kunnen
omzetten in kracht om goede dingen te veranderen: al die dingen waar jij
in Nederland een hekel aanhebt daar is wat aan te doen, nl. door de
politiek in te gaan. Intergratie van twee kanten is een langzaam proces,
maar een onvermijdelijk proces. We zijn al van elkaar aan het leren. Maar
we moeten elkaars mening wel blijven horen. Als moslimburgers vinden
dat wij iets te leren hebben wat wij zelf nog niet doorhebben? Graag, ga
bij elkaar op de thee of laat maar zien in de politiek. De meeste moslims
hebben een liefdevolle uitleg van de Koran en die kunnen we goed
gebruiken, als ze hun stem verheffen. Maar haatdragers, zoals
extremisten, nee, dat brengt niets goed voort, in wat voor geloof dan
ook.
Sterkte, Abdoe.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 11:45

Asalaam Aleikum,

Ik ben het  eens met abdoe_allah........

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Het joodse complot duid weer eens aan hoe "objectief" de tegenstander is. (hier begin ik niet over want dat is weer een hele andere discussie). Je bent niet ziek als je iemand ervan beschuldigt Joods fundamentalist te zijn. Dat is zijn mening...of ja laat maar, want als moslims hun mening uiten dan is het ziekelijk.

Assalamu alaikum,

het is niet ziekelijk als een moslim zijn mening laat horen, hoe kom je erbij. Het gaat er om wat die mening inhoudt. Volgens die talmoed verzen is de niet-joodse van Aartsen (die zich zonder meer anti-islamitisch opsteld) zelf geen mens, omdat hij niet joods is. Mohammed B. was dat blijkbaar even vergeten. Bij mensen zoals hij is de benaming "jood" od "joods complot" een excuus voor zijn daden, of je die nu goed of afkeurd. Hij beschuldigt mensen ervan een ideologie aan te hangen die vervolging en moord goedkeurt, maar in feite hangt hij die zelf aan; zijn daden bewijzen dat. En ik heb het nu niet over de islam.

Obsessie hahaha, had je het nog depressiever kunnen uitbeelden. Je probeert hem duidelijk slecht af te beelden. Je spot met zijn brief alsof jij bepaald wat goed os slecht is.  (dit soort gedrag ben ik niet gewend van jouw Amier)

Zucht.... ik bepaal helemaal niets. Het verschil tussen goed en kwaad is relatief; wat voor de ene goed is kan voor de ander kwaad zijn. Maar wij moslims geloven in een universeel goed en kwaad, iets dat door God bepaald is. Mensen hebben het vermogen daar het verschil tussen te zien. Het zijn ook mensen die dmv allerlei middelen soms goed tot kwaad te maken en andersom. Om ons een leidraad te geven hoe daarmee om te gaan hebben wij de koran ontvangen. Die koran, samen met het natuurlijk menselijk vermogen goed van kwaad te onderscheiden doen mij tot de conclusie komen dat deze daad "slecht" is. Ik heb al verschillende keren hier op het forum verzen aangehaald die gaan over kwaadsprekers en spotters en hoe er mee om te gaan. Van achteren van zijn fiets af schieten en vervolgens de keel door snijden hoort daar niet bij. Integendeel! Mohammed B. schrijft o.a. dat de tijd van demonstraties voorbij is. Welke demonstraties? Hoeveel demonstratie zijn er geweest tegen mensen als van Gogh? Zoals je zelf zegt is het zwaard het laatste middel. We hebben het eerste middel nog niet eens geprobeerd.

Waar vernedert hij de Islam???? Iemand spot met jouw relegie en vernedert de hele gemeenschap. En jij vind deze brief overdreven. (de daad opzich keur ik niet goed!!) 

Hij vernedert de islam door zijn daad islamitisch te noemen. Sterker nog, in zijn brief impliceert hij (net als in zijn afscheidsbrief) dat iedere moslim die niet meteen naar zijn mes grijpt als hij of zijn religie gekwetst wordt een huichelaar is.

Theo van Gogh heeft veel kwaad gedaan. Door zijn columns en film die door heel veel mensen gelezen en gezien werden heeft hij onophoudelijk alle moslims als barbaren afgeschildert, en een hele levensbeschouwing als achterlijk bestempeld en alles wat ons heilig is door het slijk gehaald. Nu hij vermoord is grijpen mensen als van Aartsen, Zalm, Wilders enz. enz. deze gebeurtenis aan om nog feller anti-islam te worden. Dat is een feit waar voor en tegenstander het over eens kunnen zijn denk ik. Van Gogh had tegengewerkt moeten worden, hij had de mond gfesnoert moeten worden, maar op een manier die gelijk stond aan zijn manier, een manier die in overeenstemming is met ons geloof. En dat is nu niet gebeurt! En de gevolgen voor alle moslims in nederland zijn verschrikkelijk.

Deze daad heeft hij wellicht vanuit zijn geweten uitgevoerd. (je kunt geen gedachten lezen) Veronderstellingen zijn geen feiten.

Ja, daar heb je gelijk in.

Je bent helemaal niet triest als je ALLAH smeekt om en martelingsdood. Dit geeft aan hoe graag je voor Allah's zaak wilt sterven. (ook al is dat hier niet het geval) ALLAH's wegen zijn ondoorgrondelijk, als hij geen gehoor geeft betekent dat niet dat hij je daad afkeurd)

Als je iemand van achteren neerschiet en vervolgens je ongewapende slachtoffer de keel doorsnijdt, is het risico om daarbij gedood te worden nihiel. Om toch maar vooral gedood te worden schoot hij op omstanders en op de politie, die helemaal niet de intentie hadden hem te doden. Dat blijkt ook uit het feit dat ondanks dat Mohammed B. wel probeerde te doden, de politie hem toch in zijn been schoot en hem meteen naar het zieken huis bracht. Dit alles heeft niets, maar dan ook niets met martelaarschap te maken. Meer met suicidaal gedrag denk ik. En dat vind ik triest.

Ik bid voor vrijheid voor de islam, ik bid voor betere tijden. Ik bid voor hulp in deze zware tijden voor de islam.  AMIEN!!

Voor betere tijden moet bidden, maar je moet er ook iets voor doen. Een gezegde zegt: "vertrouw op Allah, maar bind wel je kameel vast". Begrijp je? En met deze moord zijn er heel duistere tijden voor ons gewone moslims aangebroken, kijk maar naar het nieuws.

Hoe reageren we daarop? Als wilde beesten, met nog meer geweld en ellende? Of als mensen die de leiding van God volgen en de naam van de islam (= vrede!!!) recht aan doen.

Ik ben geen pacifist, ik geloof in zelfverdediging. Maar hier is dat niet aan de orde. Ik bidt dat dat zo blijft. En ik werk ervoor!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 14:58

Salaam,

Wat de 'Joodse complotten' betreft, er bestaan wel degelijk zionistische groeperingen in de wereld  die vanalles uithalen ten gunste van de zionistische staat.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:13

[/quote]

Assalamu alaikum,

het is niet ziekelijk als een moslim zijn mening laat horen, hoe kom je erbij. Het gaat er om wat die mening inhoudt. Volgens die talmoed verzen is de niet-joodse van Aartsen (die zich zonder meer anti-islamitisch opsteld) zelf geen mens, omdat hij niet joods is. Mohammed B. was dat blijkbaar even vergeten. Bij mensen zoals hij is de benaming "jood" od "joods complot" een excuus voor zijn daden, of je die nu goed of afkeurd. Hij beschuldigt mensen ervan een ideologie aan te hangen die vervolging en moord goedkeurt, maar in feite hangt hij die zelf aan; zijn daden bewijzen dat. En ik heb het nu niet over de islam.

Hoe ik erbij kom?? Zie jouw eerste reactie, en die van andere in dit topic.
Het gaat er niet om of Aartsen nou wel of niet Joods is. Waar het wel omgaat is, waarom er geen Kritiek komt vanuit de Politieke zijde. Iedereen heeft er zo zijn meningen over, zo ook Mohammed B. Hij interpreteerd de situatie slechts naar zijn ervaringen. Hij is tot de conclusie gekomen dat Nederland helemaal niet is zoals vele het voordoen. Hij ziet de regering als 'Joodse Fundamentalisten' en de media verkondigen hun begeertes ten nadeel van de Islam. Dit is voor hem een reden tot een daad. (een die ik begrijp maar tegelijkertijd afkeur).

Zucht.... ik bepaal helemaal niets. Het verschil tussen goed en kwaad is relatief; wat voor de ene goed is kan voor de ander kwaad zijn. Maar wij moslims geloven in een universeel goed en kwaad, iets dat door God bepaald is. Mensen hebben het vermogen daar het verschil tussen te zien. Het zijn ook mensen die dmv allerlei middelen soms goed tot kwaad te maken en andersom. Om ons een leidraad te geven hoe daarmee om te gaan hebben wij de koran ontvangen. Die koran, samen met het natuurlijk menselijk vermogen goed van kwaad te onderscheiden doen mij tot de conclusie komen dat deze daad "slecht" is. Ik heb al verschillende keren hier op het forum verzen aangehaald die gaan over kwaadsprekers en spotters en hoe er mee om te gaan. Van achteren van zijn fiets af schieten en vervolgens de keel door snijden hoort daar niet bij. Integendeel! Mohammed B. schrijft o.a. dat de tijd van demonstraties voorbij is. Welke demonstraties? Hoeveel demonstratie zijn er geweest tegen mensen als van Gogh? Zoals je zelf zegt is het zwaard het laatste middel. We hebben het eerste middel nog niet eens geprobeerd.

Hier ben ik het 100% met je eens. Het doel heiligt de middelen inderdaad niet. Maar ik kan me inleven in de situatie tot zover dat ik zijn 'modelinge daden' accepteer. 
Messchien leidt zijn actie naar het gebruikt van het eerste middel.

Hij vernedert de islam door zijn daad islamitisch te noemen. Sterker nog, in zijn brief impliceert hij (net als in zijn afscheidsbrief) dat iedere moslim die niet meteen naar zijn mes grijpt als hij of zijn religie gekwetst wordt een huichelaar is.

Waar in deze brief impliceert hij die gedachten?? Verder berusten de standpunten in zijn brief op islamitische pilaren, hoe hij die tot uiting brengt berust op zijn interpretatie.

Theo van Gogh heeft veel kwaad gedaan. Door zijn columns en film die door heel veel mensen gelezen en gezien werden heeft hij onophoudelijk alle moslims als barbaren afgeschildert, en een hele levensbeschouwing als achterlijk bestempeld en alles wat ons heilig is door het slijk gehaald. Nu hij vermoord is grijpen mensen als van Aartsen, Zalm, Wilders enz. enz. deze gebeurtenis aan om nog feller anti-islam te worden. Dat is een feit waar voor en tegenstander het over eens kunnen zijn denk ik. Van Gogh had tegengewerkt moeten worden, hij had de mond gfesnoert moeten worden, maar op een manier die gelijk stond aan zijn manier, een manier die in overeenstemming is met ons geloof. En dat is nu niet gebeurt! En de gevolgen voor alle moslims in nederland zijn verschrikkelijk.

Ik snap je punt hier maar, denk je echt dat je een debat aan kunt gaan met Van Gogh!! Zijn provocerende en uitermate beledigende columns creeeren een beeld dat verzwolgen wordt door de maatschappij. Zulk gedrag benadeeld een dialoog en is een versperring voor een eventuele akkoord met moslims.

Als je iemand van achteren neerschiet en vervolgens je ongewapende slachtoffer de keel doorsnijdt, is het risico om daarbij gedood te worden nihiel. Om toch maar vooral gedood te worden schoot hij op omstanders en op de politie, die helemaal niet de intentie hadden hem te doden. Dat blijkt ook uit het feit dat ondanks dat Mohammed B. wel probeerde te doden, de politie hem toch in zijn been schoot en hem meteen naar het zieken huis bracht. Dit alles heeft niets, maar dan ook niets met martelaarschap te maken. Meer met suicidaal gedrag denk ik. En dat vind ik triest.

Of de kans nihiel is bij zo'n situatie heeft met meerdere factoren te maken. Zoals ik al zei, zijn grondintenties waren goed hij heeft ze alleen op een ongelukkige manier tot een daad gebracht. Verder ben ik het met je eens.

Je moet bidden, maar je moet er ook iets voor doen. Een gezegde zegt: "vertrouw op Allah, maar bind wel je kameel vast". Begrijp je? En met deze moord zijn er heel duistere tijden voor ons gewone moslims aangebroken, kijk maar naar het nieuws.

Je hebt gelijk, hij bad wellicht op een goedde manier maar vergat zijn kameel vast te binden. 

Hoe reageren we daarop? Als wilde beesten, met nog meer geweld en ellende? Of als mensen die de leiding van God volgen en de naam van de islam (= vrede!!!) recht aan doen.

Ik ben geen saddist, maar geloof wel in het volgende; Zonder geweld komt er geen vrede. Hoe gek het ook mag klinken het klopt wel. Dan heb ik het niet alleen over vrede in Nederland!!

Ik ben geen pacifist, ik geloof in zelfverdediging. Maar hier is dat niet aan de orde. Ik bidt dat dat zo blijft. En ik werk ervoor!

Wassalam,

Amier.

[/QUOTE]
 
 
 
 
Wassalaam,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:26

Jeetje Abdoe, ik vraag mij echt heel erg af waarom in hemelsnaam vindt jij het leuk om in Nederland te wonen? Wat is er in jouw ogen nog goed aan dit land? Ik ben ook niet ontzettend blij met hoe de politiek met dit soort problemen omgaat. Maar tja, het is en blijft een democratie h�? En het recht om te demonstreren heb je nog steeds hoor!

Als je echter zeker bent dat geweld de oplossing is, wil je dan misschien naar een land gaan waar ze deze mening ook delen? Die zijn er zat hoor!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:35

Asalaam Aleikum,

Zag eergisteren bij de NMO nog het intervieuw dat van Gogh ooit een keer had gegeven. Tijdens het intervieuw gaf hij al duidelijk aan dat hij niet te porren was voor de dialoog......ook geloofde hij niet in een multiculturele samenleving.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:45
Dus ja, dan moet je maar dood h�? Het is ook niet altijd even makkelijk discussieren met moslims hoor.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 11:49

Hallo Umm Umarah,

 

Ik wilde nog even op je stuk reageren wat je eerder dit topic aan mij hebt gericht. Als ongelovige kan ik inderdaad niet voelen wat je voelt als je wel een geloof hebt en dit geloof wordt met of zonder opzet bespot. Echter, mijn mening is dat het dan toch een zwakte in de persoonlijke beleving van diegene is die zich bespot voelt. Ik weet bijv. namelijk niet zeker of ik nou spot als ik zeg dat engelen niet bestaan (toevallig afgelopen week wat stukjes uit de Koran gelezen). Er kunnen mensen boos worden, anderen lachen een beetje, etc.

 

Ikzelf heb de film overigens absoluut niet als zijnde bespottelijk ervaren, ik vond het juist zeer ernstig dat zoiets dergelijks in mijn land voorkomt. Ik had zoiets van jeetje, we hebben een lang feministisch tijdperk achter de rug waarin de rechten van man en vrouw gelijk werden gesteld en dit gebeurt dus nog steeds! Deze vrouwen wilde niet meer geslagen worden (wat volgens de Koran wel mag, of je het ook doet is een tweede) en zijn gevlucht naar een blijf-van-mijn-lijf huis. Vanaf dat moment is het een Nederlands Gemeenschappelijk probleem. Dus ik ben het er niet mee eens dat jij stellig beweert dat het de bedoeling van Theo en Ayaan was om jouw geloof te bespotten. Ik geloof echt dat ze een problematiek wilden aankaarten. Theo was in mijn idee ook een voorvechter van het �leven en laten leven�. Dus als 2 mensen het prima vinden elkaar af te ranselen, wat is dan het probleem? Het wordt wel een probleem als ��n van de 2 het niet meer wil maar wel moet.

�En dat begrip discussie en vrijheid in denken en doen dat is niet iets nieuws, wij moslims zijn ook vrij in denken en doen we zijn vrij om ons geloof te accepteren, te praktiseren en alles erom heen. In de islam moet alles bespreekbaar zijn "La hja fie dien"

Maar wat voor mening heb je buiten de Islam? Is daar ook plaats voor discussie? Ben je ook ge�nteresseerd in de dingen die de niet-moslims doen?

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 13:47
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hallo Umm Umarah,

 

Hallo Brigitte,

 

Ik wilde nog even op je stuk reageren wat je eerder dit topic aan mij hebt gericht. Als ongelovige kan ik inderdaad niet voelen wat je voelt als je wel een geloof hebt en dit geloof wordt met of zonder opzet bespot. Echter, mijn mening is dat het dan toch een zwakte in de persoonlijke beleving van diegene is die zich bespot voelt. Ik weet bijv. namelijk niet zeker of ik nou spot als ik zeg dat engelen niet bestaan (toevallig afgelopen week wat stukjes uit de Koran gelezen). Er kunnen mensen boos worden, anderen lachen een beetje, etc.

 

Ik zou me daardoor niet beledigd voelen overigens alle moslims niet, als jij niet gelooft dat engelen bestaan dan is dat jouw zaak en jij mag dat vinden, je beledigd mij daar niet mee. Hirsi en Theo waren bezig om ons geloof te vertrappen.

 

Ikzelf heb de film overigens absoluut niet als zijnde bespottelijk ervaren, ik vond het juist zeer ernstig dat zoiets dergelijks in mijn land voorkomt. Ik had zoiets van jeetje, we hebben een lang feministisch tijdperk achter de rug waarin de rechten van man en vrouw gelijk werden gesteld en dit gebeurt dus nog steeds! Deze vrouwen wilde niet meer geslagen worden (wat volgens de Koran wel mag, of je het ook doet is een tweede) en zijn gevlucht naar een blijf-van-mijn-lijf huis. Vanaf dat moment is het een Nederlands Gemeenschappelijk probleem. Dus ik ben het er niet mee eens dat jij stellig beweert dat het de bedoeling van Theo en Ayaan was om jouw geloof te bespotten. Ik geloof echt dat ze een problematiek wilden aankaarten. Theo was in mijn idee ook een voorvechter van het �leven en laten leven�. Dus als 2 mensen het prima vinden elkaar af te ranselen, wat is dan het probleem? Het wordt wel een probleem als ��n van de 2 het niet meer wil maar wel moet.

 

Aah jij zegt dat in de koran staat dat je je vrouw mag slaan, laat mij eens zien waar dat staat want ik geloof er niets van. Dat wat ze in hun filmpje hebben laten zien is niet wat bij onze religie hoort. Ik kijk uit naar je bewijzen.

 

Deze vrouwen wilde niet meer geslagen worden (wat volgens de Koran wel mag, of je het ook doet is een tweede) en zijn gevlucht naar een blijf-van-mijn-lijf huis.

 

Is dat zo, hirsi ali is bij die vrouwen in de blijf van me lijf huis geweest met haar filmpje. Ze hebben haar heel duidelijk verteld dat ze alleen maar bezig is om de islam aan te vallen, dat wat ze in haar filmpje heeft laten zien gebeurt niet.

 

�En dat begrip discussie en vrijheid in denken en doen dat is niet iets nieuws, wij moslims zijn ook vrij in denken en doen we zijn vrij om ons geloof te accepteren, te praktiseren en alles erom heen. In de islam moet alles bespreekbaar zijn "La hja fie dien"

Maar wat voor mening heb je buiten de Islam? Is daar ook plaats voor discussie? Ben je ook ge�nteresseerd in de dingen die de niet-moslims doen?

 

Ik ga hier morgen verder op reageren, moet weg. Doei.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Jeetje Abdoe, ik vraag mij echt heel erg af waarom in hemelsnaam vindt jij het leuk om in Nederland te wonen? Wat is er in jouw ogen nog goed aan dit land? Ik ben ook niet ontzettend blij met hoe de politiek met dit soort problemen omgaat. Maar tja, het is en blijft een democratie h�? En het recht om te demonstreren heb je nog steeds hoor!

Als je echter zeker bent dat geweld de oplossing is, wil je dan misschien naar een land gaan waar ze deze mening ook delen? Die zijn er zat hoor!

 
Beste Brigitte,
 
Waarom ik het aangenaam vind om in Nederland te wonen heeft niets te maken met mijn standpunt over vrede.
Geweld is de enige oplossing, hoe graag je het ook wilt ontkennen. Vele geleerden delen deze mening met mij.
Kijk maar naar de geschiedenis van vele volken, ja ook Nederland is niet zomaar geworden wat het nu is. Jullie voorouders hebben ervoor gevochten. Bij alle landen is het zo gegaan. De 'vrede' van vandaag op deze wereld is er ook niet spontaan gekomen. Je krijgt pas vrede na Oorlog en niet eerder!! Je kunt nou ook andere opties aanduiden zoals; dialoog voeren, elkaar gewoon respecteren etc etc. Uit geschiedenis en ervaring blijkt toch dat geweld efficienter is.
 
Ik hoef niet naar zo'n land, ik woon al in zo'n land.
 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 14:09

Hoi Brigitte,

Vrouwenmishandeling komt niet alleen in de Islam voor hoor......Als Hirschi Ali echt zo erg met die vrouwen was begaan had ze het over vrouwenmishandeling in het algemeen gehad. Maar daar scoor je niet mee in de politiek....het enige waar je nu nog mee kan scoren is de Islam in een kwaad daglicht stellen, en wees nou eerlijk..alles wat zij aankaart heeft betrekking op de Islam.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 14:38

Hoi Abdoe,

Waarschijnlijk heb jij bij je persoonlijke instellingen je locatie verkeerd ingevuld.

Mocht je dan toch in Nederland wonen dan wil ik je toch als mede-Nederlander vragen een antwoord te geven waarom jij het hier zo leuk vind. Dit kunnen bijv. de sociale voorzieningen zijn of het feit dat je vrij bent te leven zoals je wilt leven binnen de grenzen van de Nederlandse Staat?

Inderdaad hebben mijn voorouders vroeger in de 16e / 17e eeuw keihard  gevochten, dit alles heeft in Nederland uiteindelijk geleid tot een scheiding van Kerk en staat in de 18e eeuw. Het Nederland dat het nu dus is. Deze scheiding van kerk en staat behoren, samen met de vrijheid van meningsuiting, verdraagzaamheid en non-discriminatie tot de fundamentele beginselen van de samenleving, die door alle godsdiensten hier moeten worden ge�erbiedigd.

Als ik jouw berichten lees heb ik echt het gevoel dat jij jezelf volledig maar dan ook volledig laat leiden door je geloof en zelfs bereid bent om vanuit je geloof een oorlog te voeren die er nog geeneens is en dan nog wel in het land dat mijn voorouders hebben opgebouwd. Ik kan het geheel verkeerd hebben begrepen, maar mocht ik het wel bij het rechte eind hebben dan vraag ik je uiterst vriendelijk om naar een land te gaan dat bij je past. Een on-democratisch land, waar bijv. 1 bezetter aan het hoofd staat en andere meningen de kop indrukt, daar mag je van mij zoveel geweld gebruiken als je wilt om voor je vrede strijden.

Die strijd hebben wij hier al een aantal eeuwen geleden gevoerd.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 15:05

Hoi Rahil Amin en Umm Umarah,

Ik geef jouw (Rahil Amin) direct gelijk als je zegt dat niet alleen in de Islam vrouwen mishandeld worden, want dat is natuurlijk niet zo. Alle soorten van vrouwen(en overige)mishandeling moet bestreden worden. Wel weten de -laat ik het voorzichtig zeggen- moslim vrouwen in Nederland over het algemeen minder snel de gang te vinden naar de hulporganisaties. De moslim-vrouw kan of wil misschien niet openlijk praten over de mishandeling en kiest eieren voor haar geld (?). Verliest zij haar kinderen als ze gaat scheiden? Hoe zit het met eerwraak? Laat haar familie haar in de steek als ze gaat scheiden? Ik als oer-hollander weet niet wat de reden is. Wel ken ik zelf 1 lijfelijk voorbeeld van een Turkse vriendin die haar gehele familie is kwijtgraakt na de scheiding.

Dat Ayaan het overigens over het algemeen over de problematieken in de Islaam-samenleving heeft geef ik je gelijk in. Maar zij is toch ook democratisch gekozen?

Umm Umarah, hier het stukje, het gaat om de 'Noeshoez'. Dit wil voor mij overigens niet zeggen dat iedereen het doet of zal doen (zoals ik al zei). Maar hoe ik het interperteer kan het de man wel een soort van vrijbrief geven.

�En gaat op een goede wijze met hen om.�                   (Soerat an-Nisaa�: 19)

Degene die zijn vrouw niet eervol behandelt door haar bijvoorbeeld onterecht uit te schelden, te beledigen of te slaan, heeft Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem) niet gehoorzaamd.

Het slaan van vrouwen komt in de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) slechts in bijzondere gevallen ter sprake als het gaat om het (terecht) bestraffen. Sommige mensen begrijpen dit verkeerd en passen dit verkeerd toe. En Allah zal op de Dag der Opstanding tussen Zijn dienaren oordelen.

Wat echter de Woorden van Allah betreft in Soerat an-Nisaa� omtrent het slaan van de vrouw, dit wordt als laatste redmiddel gezien in geval van Noeshoez (het zondigen van de vrouw en het niet nakomen van haar huwelijkse verplichtingen). De geleerden zijn het er unaniem over eens dat het slaan van de vrouw, waarover in de Koran wordt gesproken, een lichte vorm van slaan is waarbij het hoofd, gezicht en gevoelige plaatsen worden vermeden. Het slaan hier is bedoeld om een groter probleem te voorkomen waarin het gezin dreigt te vallen, namelijk een echtscheiding. Alvorens het hiertoe komt dient de man eerst zijn vrouw op een goede wijze te vermanen. Vervolgens kan hij weigeren het bed met haar te delen.

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:15
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

 
Ik hoef niet naar zo'n land, ik woon al in zo'n land.
 
 

Touche!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:47

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Inderdaad hebben mijn voorouders vroeger in de 16e / 17e eeuw keihard  gevochten,

mogen jullie nou wel vechten of niet ?

waarom zie je het niet zo; namelijk wat jou voorouders in de 16e / 17e eeuw hebben gedaan, zijn nu de palestijnen en de Irakezen ook mee bezig. ik weet zeker wanneer een tijd komt waar de palestijnen in hun eigen land vrij kunnen wonen en leven zonder angst, en ook Irakezen, dat je gaat zeggen; dat "keihard vechten" heeft hen toch beloond.

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 03:57

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe..

Ik ben het met mijn broeders en zusters eens. Enne Brigitte, ik ben NL en zit dus ook al goed..  Maar, nogmaals.. Ben het niet eens met de wijze waarop Van Gogh dood gegaan is.. Maar Imaan kan dat heeeeel mooi verwoorden. Ik treur geen moment om TvG, maar wel om de hoe's en de wat's eromheen.

Imaan, ik wil je trouwens effe een compliment geven. Jij bent voor mij het toonbeeld van een goede moslima.

Wassaalaam,
Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 05:21
Abou
Heb je mijn berichtje eerder ook gelezen? Geen enkele oorlog heeft ooit
iets goeds opgeleverd. Mensen raken angstig en verbitterd en groeien
juist nog meer uit elkaar. Ze verliezen hun gevoel en juist daardoor
kunnen ze niet meer onbevooroordeeld naar een ander kijken. Kijk naar
de oorog pas geleden op de Balkan. Mensen zijn nog steeds enorm
getraumatiseerd.
Probeer je eens voor te stellen hoe de wereld er uit zal zien als de Jihad
werkelijk zou gaan gebeuren. Alle niet-islamieten worden dan afgeslacht
of noodgedwongen bekeerd tot een geweldadige vorm van de Islam,
waarin alleen de machthebbers vrije keuze hebben, waarin mensen
gemarteld worden als ze ook maar enigzins een andere mening hebben.
Ik zou het nog niet eens zo erg om zelf dood te moeten, maar alle
mensen waar ik van houdt te zien lijden..vreselijk. Die doen iedere dag
weer hun best om goed te leven en aan een ander te denken en moeten
dan maar gewoon dood of gemarteld worden? Waarom in godsnaam?
Vechten moet je doen met overtuigende woorden, mensen wakker
schudden. Scholen zijn vaak goede plekken om mensen aan elkaar te
laten wennen. Ga voor de klas, ga de politiek in, nodig je buren uit.Leer
elkaar als mens kennen, niet als anders-kleurige of als anders-gelovige.
Mag ik nou ook eens een antwoord?
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah


Geweld is de enige oplossing, hoe graag je het ook wilt ontkennen.
Vele geleerden delen deze mening�met mij. Kijk maar naar de
geschiedenis van vele volken, ja ook Nederland is niet zomaar
geworden wat het nu is. Jullie voorouders hebben ervoor gevochten.
Bij alle landen is het zo gegaan. De 'vrede' van vandaag op deze
wereld is er ook niet spontaan gekomen. Je krijgt pas vrede na
Oorlog en niet eerder!! Je kunt nou ook andere opties aanduiden
zoals; dialoog voeren, elkaar gewoon respecteren etc etc.�Uit
geschiedenis en ervaring blijkt toch dat geweld efficienter is.


Beste Abdoe Allah,
Wie zijn deze vele geleerden dan?
En misschien kunnen zij dan ook wat voorbeelden noemen.

Misschien dat het voor de prehistorie nog wel opgaat maar alle
oorlogen die mij te binnen schieten hebben ��n ding gemeen: ze
vanuit het punt van de aggressor voor niks geweest. Voor niks, nul
komma nul. Nul is een getal van ineffici�ntie.

Wat een oorlog oplevert zijn een hele hoop dooien en een hele boel
geld voor de wapenindustrie.
Oorlog kenmerkt zich door het feit dat ze gevoerd worden door
mensen die hun macht niet waard zijn.

Neem irak.
Was de oorlog irak -iran effi�nt? Was de inval van koeweit door irak
zinvol? En hoe effici�nt denk je dat de huidige oorlog van de vs
tegen irak is?
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:03

Abou,

Waarschijnlijk heb je moeite met begrijpend lezen of snap je simpelweg niet het verschil tussen landen als Nederland en landen als Palestina of Irak. Ik kan je aanbevelen je interesses los te laten op de Nederlandse geschiedenis. Met 'vrij' wordt nl. bedoeld dat er geen onderdrukkingen zijn.

Waartegen in Nederland zou jij eigenlijk willen vechten? Ben jij een voorvechter om de scheiding tussen 'Kerk en Staat' op te heffen? Ach, eigenlijk ben ik meer benieuwd naar je antwoord op mijn vraag waarom jij het hier in Nederland zo ontzettend leuk vind? Kun je deze laatste misschien beantwoorden?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:27

Brigitte,

ten eerste laat ik niet over WOII beginnen, want ik neem aan dat je tegen die oorlog bent, maakt niet uit wat ervan gekomen is.

Waartegen in Nederland zou jij eigenlijk willen vechten? Ben jij een voorvechter om de scheiding tussen 'Kerk en Staat' op te heffen? Ach, eigenlijk ben ik meer benieuwd naar je antwoord op mijn vraag waarom jij het hier in Nederland zo ontzettend leuk vind? Kun je deze laatste misschien beantwoorden?

lezen begrijpen zal ik je ook aanraden , waar lees je dat ik zeg dat we in NL gaan vechten, en scheiding tussen "Kerk en staat" heb ik nergens genoemd, daar wil en heb ik niks mee te maken.

en die laatste vraag, wil je me hier weg ?

het is ontzettend leuk wanneer je Allah aanbidt, maakt niet uit waar.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Rahil Amin en Umm Umarah,

Umm Umarah, hier het stukje, het gaat om de 'Noeshoez'. Dit wil voor mij overigens niet zeggen dat iedereen het doet of zal doen (zoals ik al zei). Maar hoe ik het interperteer kan het de man wel een soort van vrijbrief geven.

�En gaat op een goede wijze met hen om.�                   (Soerat an-Nisaa�: 19)

Degene die zijn vrouw niet eervol behandelt door haar bijvoorbeeld onterecht uit te schelden, te beledigen of te slaan, heeft Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem) niet gehoorzaamd.

Het slaan van vrouwen komt in de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) slechts in bijzondere gevallen ter sprake als het gaat om het (terecht) bestraffen. Sommige mensen begrijpen dit verkeerd en passen dit verkeerd toe. En Allah zal op de Dag der Opstanding tussen Zijn dienaren oordelen.

Wat echter de Woorden van Allah betreft in Soerat an-Nisaa� omtrent het slaan van de vrouw, dit wordt als laatste redmiddel gezien in geval van Noeshoez (het zondigen van de vrouw en het niet nakomen van haar huwelijkse verplichtingen). De geleerden zijn het er unaniem over eens dat het slaan van de vrouw, waarover in de Koran wordt gesproken, een lichte vorm van slaan is waarbij het hoofd, gezicht en gevoelige plaatsen worden vermeden. Het slaan hier is bedoeld om een groter probleem te voorkomen waarin het gezin dreigt te vallen, namelijk een echtscheiding. Alvorens het hiertoe komt dient de man eerst zijn vrouw op een goede wijze te vermanen. Vervolgens kan hij weigeren het bed met haar te delen.

Groetjes,

Brigitte

Hai brigitte, in dat filmpje submission krijg je iets heel anders te zien als wat hier boven staat beschreven. In dat filmpje hoor je zweepslagen en nog veel ergere dingen waarvan ze zegt dat dit in naam van islam gebeurt, wat onterecht is. Dat filmpje was bedoeld om ons moslims te kwetsen (door een vrouw in een zwart gewaad te laten zien waarvan de borsten te zien zijn en koran teksten op een bloot lijf schrijven) en niet het probleem mishandeling van vrouwen te verhelpen,  dan heb ik het ook over mishandeling van vrouwen bij zowel moslimas en niet moslim.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.